• Hartmut

    Přátelé, kamarádi, bratři. Vypadá to, že budu mít tu čest přítelkyni koupit silničku. Má 176cm – tedy přítelkyně, ne to kolo :-)

    Už nějaký čas brousím nabídkama a rozmýšlím se, co a kdy koupit. Přesný finanční limit nemám, ale je třeba vzít v potaz, že není tak úplně jasné, jak moc se na tom kole bude jezdit, takže z původní představy karbonového rámu jsem se (asi rozumně) přeorientoval na starý dobrý hliník. S karbonovou přední vidlicí. Chtěl bych ale přesto, aby to mělo Shimano 105-11f, 50/34 a 11–32, Tiagra by se sice snesla, ale vzhledem k tomu, že se ty kazety vždycky dělají od nesmyslných 11 (přičemž 13 by stačilo s přehledem), přijde mi pro to rozpětí desetikolečko málo. Sora v žádném případě. Navíc bych chtěl (kdo by to čekal, že), aby to kolo bylo co nejlehčí, aby ji to ježdění bavilo a hlavně aby neměla těžší kolo, než já, to by bylo trapné, já mám momentálně Maxbike-Veleta.

    Otázka je, jestli je třeba speciální dámský rám nebo ne.

    Pokud ano, pak je mým favoritem Felt ZW85 2015, pokud by ještě šla sehnat:

    http://feltbikes.cz/…015,580.html

    (Děsí mě, že na model 2016 nasadili nesmyslně Tiagru.)

    Pokud ne, je mým favoritem Canyon Endurance AL 6.0 WMN

    https://www.canyon.com/…6-0-wmn.html

    Tady bych se zeptal – neznáte někdo ty jejich sedlovky? Nějak z popisu nechápu, z jakého materiálu to je.

    U ostatních (Specialized, Scott, apod.) se mi vždycky něco nelíbí…

    Co myslíte? A má někdo z dam zkušenosti s normálními a dámskými rámy?

    Předem děkuji!

    P.S.: posez spíše do pohody

    • zenga  

      Zdarec.

      Mám Canyon silničku vel.M z finančních důvodů na prodej.Jestli chceš nějaké info napiš email na wzenga@seznam.cz

    • Člověk a jeho svět  

      Technická – kazety se nedělají vždy od 11.

      • Hartmut  

        No jasne, vzdyt ja sam mam 12–28 :-) Ale u novych zkonfigurovanych kol najedes vsude a vzdycky 11, reps. najdu ja, mozna se divam blbe, koukal jsem se na Canyon, Specialized, Giant, Felt, Cube, Cannondale a Scott…

        • Prazak0  

          Hotové kolo dosti lidem zcel nesedne, tj. hned na začátku si něco vymění. Nakonec cykloprodejci běžné prodávají komponenty označené „sundáno z nového kola“. Pro silnici se dělají různé kazety pro juniory, začínají klidně na 13 nebo i 14 zubech. Z mého pohledu je potíž, že často končí malými pastorky, hustě vedle sebe, pastorky odstupňované po jednom zubu, u vyšší možná po dvou. Pro normální lidi to je do kopce málo. Moje řešení: kazetu rozebrat, tj. vyrazit spojovací nýty a vyměnit pár pastorků. Koupit nějakou mtb kazetu, nemusí být nutně nejvyšší řada a z ní vzít pár větších pastorků. Zas v rozsahu, abyto silniční přahazovačka zvládla. S dlouhým ramínkem mi zvládne i 34 zubů, včera jsem zjistil. Nebo kazety Miche Primato či vyšší řadu Miche, kde u Škody v Brně si jde přesně objednat složení pastorků kazety, největší pastorek 29, což by mohlo stačit.

          Kdo není výkonný závodník, tak většině lidí daleko líp budou vyhovovat cyklokrosové kliky, co mají obvykle převodníky 46–34 nebo 46–36. Hlavně ne silničku s klasickými převody, kde bude třeba 53–39, to je dobré po závodníky na TdF, ale i pro dosti hobíků to je dosti těžké. Ono k čemu mít třeba 11 pastorků, když člověk na rovinu zařazuje třeba třetí od shora, což pak kvůli křížení znamená řadit menší převodník a podřazovat. Chce to zjistit si, jaké převody člověk jezdí na dosavdním kola a dle toho na silničku, možná počítat s rychlostí o 2km/h rychlejší, ale víc ne, což praxi by byl pastorek kde je o zub méně.

          • Hartmut  

            Mas naprostou pravdu. A to jsme urazili pekny kus cesty, rekl bych. Vidam cimdaltim mene typku s kolem jasne osazenym 53/39 a 11–25, kteri jedou kadenci 50 rpm a tvari se jako Hitler.

            Ja jsem treba naprosto frekvencni jezdec, navic ze zdravotnich duvodu nemuzu ze sedla, coz mi paradoxne dost pomohlo opravdu zacit jezdit frekvencne. A ono to jde. Lysa hora, cely kopec v sedle, bez problemu.

            Lehce jsem si ted hral s kalkulackou a pro me by byly idelani tyhle prevody: 42/28 a 11–28 jedenactikolco. Pripadne dve kazety na vymenu, 11–25 na rovinu a 13–28 na hory. Ono totiz to odstupnovani je dost dulezite pro frekvencni jizdu. Ja mam kompakt a 12–28 a docela bych snesl navic kolecko 20.

            O kazete od Miche prave premylsim. Nejsem si jenom jisty jednou veci: to si clovek koupi tu kazetu, sunda svoji, nasadi miche a je to? Nebo to potrebuje i orech miche?

            • Člověk a jeho svět  

              Tak vidíme to sice každý jinak, ale s tím Dolfíkem jsi mě pobavil :). 50 rpm naštěstí fakt netočím :)))

            • Espen  

              To už do těch kopců nejezdíš, ale jen se plahočíš, abys to nějak bez námahy vyjel ne? Nebude to právě ten důvod, proč máš stehna jak Froome ruce? Se kurva trochu hecni ne!!!

              • Hartmut  

                Naopak, teds me inspiroval – ona jde Lysa vyjet bez namahy? Jak?

                Jinak jestli hecnout se znamena zatnout zuby a odjebat si kolena, tak to diky.

                Stehna mam ted, co jezdim svalama a ne kloubama nejsirsi, co jsem kdy mel.

              • mvd  

                Ono je hlavně šlapání vsedě efektivnější. Šlapání vestoje sice dává možnost většího výkonu, ale za cenu výrazně větší spotřeby energie. Je to taková „forsáž“ – zasprintovat nebo vyšvihnout krátkej kopec. Ale z hlediska dlouhodobějšího výkonu je to velmi neefektivní.

                Takže máš pravdu v tom, že vsedě vyjedeš kopec stejnou rychlostí s menší námahou, případně se stejnou námahou rychleji.

                Ale pokud jezdíš na kole jen proto, aby ses co nejvíc namáhal, tak stačí přitáhnout kónusy :o)

                • Hartmut  

                  Jeste bych pridal, ze jezdeni ze sedla zatezuje klouby.

                  Nevim, jak vznikl dojem, ze se chci vyhnout namaze :-) Ja se akorat potrebuji vyhnout namahani kolen.

                  • mvd  

                    Krátkodobě jít ze sedla je v pořádku. Člověk není stroj a po nějaký době se potřebuje protáhnout, prokrvit zadek a změnit zatížení svalů. Ale i ze sedla se dá jít frekvenčně (65–75) a pro kolena to je míň zatěžující, než když vyběhneš schody. Co je peklo, je to typický „lámání“, kdy chybí převody a kadence ze sedla jde pod 60.

                    Klouby samozřejmě zatěžuje i nízkokadenční silová jízda v sedle. Ale to už se opravdu moc často nevidí :o)

                    • Prazak0  

                      Ze sedla jezdí Contador, v sedle s nízkou kadencí jezdil Jan Ullrich. Ono nejde o tu kadenci, pomaleji šlapat nezdravé není, nějakých 60–70 je snad fyziologických, rychleji šlapat se člověk musí učit. Problém je šlapání silou, zvl. což je i relativní k trénovanosti závodníka. Když jede někdo na vesnici do krámku, šlape nějakých 50 za minutu, rychlost pod 15 km/h, tak tu nehrozí přetížení svalů, kloubů, úponů, ničeho, myslím normálně po rovině ne nějakou stěnu. Kdo pojede dvacítkou, s nízkou kadencí 65, po rovině, tak si asi nohy nezničí. Problém je silové šlapání, např. rvát to silou proti větru nebo do kopce. Na druhou stranu i frekvenční jízda do kopce může být o síle, když prostě někdo ten kopec vyjíždí rychle, jsou tam vysoké watty. Jenže jet to silově s nízkou kadencí, tak právě tohle ničí ty klouby, úpony, přetěžuje svaly. Zjistil jsem, že do kopce 3% mi nedělá problém ani kadence 95 za minutu při dosti lehkém převodu. Při stejné rychlosti to je daleko šetrnější než to vyjet na těžší převod silověji. Samozřejmě, pokud bych vyjet na tentýž převod a točil méně, tak nohy zatížím méně. Prostě pomalá jízda je méně namáhavá, u většího výkonu je frekvenční jízda tou nejšetrnější variantou. Snažím se frekvenčně jezdit co nejvíc, vede to spíš k zvýšení průměrné rychlosti, nemám ani pocit, že bych nezvládal, vyšší frekvence mi je příjemnější. Tady se bavíme o nějakých 80–90 za minutu místo jet třeba 60–70. Zas nesnažím se frekvenci držet všude a za každou cenu, když se rozjíždím třeba po světlech na křižovatce, tak nedávám na rozjíždění lehčí převody, jak se řadí u auta, jedničku, dvojku atd. Prostě mám ten převod na rovinu a krátkodobě zaberu víc silou, klidně si na pár vteřin ze sedla. Do kopečka přeřadím někdy i při vyšší rychlosti, nečekám, až to spadne na rychlost, kdy pro optimální frekvenci šlapání to chce lehčí převod. Opačně z kopce, dám těžší převod, i když zatím jedu pomaleji, kousek šlápnutí trošku silou zas nevadí.

                      • Hartmut  

                        Ne ze bych nesouhlasil, souhlasim plne, jen bych chtel poznamenat, ze ty profiky nema cenu brat vazne. To co predvadi Contador a ze jezdi vyborne a je to muj velky oblibenec, jen tak nekdo nezvladne, on se proste narodil…tak dost chytre, no. Navic je v peci fyzioterapeutu, ze jo.

                        No a z jeste extremnejsiho koutku: nedavno pred rokem mi byvaly kolega vypravel, ze meli nejaky cyklisticky zavod nebo atrakci nebo ne – nejaka predvadecka to byla a prijel tam Rudi Altig (myslim, ze to byl on), ktery nejake te firme delal toho casu propagaci. Vypravel, ze kopce se jezdi tak, ze tam clovek necha velky talir, jde ze sedla a PI-LU-JE.

                        Pak si kolega vsiml, ze Rudi ma sice komplet formalni oblecni (jako ze oblek), ale bezecke boty, tak se ho zertem zeptal, jestli se nesplet a Rudi na nej, ze ne, ze ma ze sve kariery tak znicene klouby, ze jine nez ultra kvalitni ultra pohodlne bezecke boty na sebe nemuze dat.

            • Prazak0  

              kazety Miche dělají v různých verzích, jak pro ořech Shimano, tak Campagnolo. Snad i kombinaci jiný ořech a jiné řazení, nejsem si tím zcela jist. Podle některých lidí to není dost kvalitní. Takže dotyční jezdí třeba kazetu Ultegra, ale fakticky nevyužívají malé pastorky, krom jízdy z kopce, na kterou mají víc než půlku kazety, pastorky stupňované po zubu, což v tomto spojení je k ničemu. Podívej se na nabídku, na http://www.cykloskoda.cz/goods_list.html?…. Tam jsou ty kazety, při výběru jen pozor, aby byl správný ořech, předpokládám Sh(imano). Na rozdíl od jiných kazet tu kazetu dají nespojenou, tj. pastorky a distanční podložky, ty kroužky mezi. Potíž je u kazet, kde třeba velké pastorky jsou spojené dohromady. Tady jde začít malým pastorkem i větším, klidně od 15 zubů, pokud by někdo chtěl.

              • Hartmut  

                Diky, takze ta kazeta, kterou tam mam uz dlouho natukanou, by mi pasovala. Fajn. Ted jen zaplatit tech 1500. Kolecko 30 stoji 400 :-(

            • gerrard  

              Koupis ji podle orechu jestli mas Shimano nebo Campu. Koupit se daji v cyklo skoda.

          • Člověk a jeho svět  

            A neztrácí to pak trochu kouzlo? Já si např. nedokážu představit, že bych jezdil 46/34. Proč pak silnici, která je prostě o nějaké té krásné dřině? Když jezdíš, tak kompakty s nějakou kazetou končící na 28 zubech musí dát za ne moc dlouhý čas pohodlně každý.

            • Prazak0  

              Momentálně mám 50–39, ale běžně jezdím kopce, kde to je 3%, někde snad 4%, což vyjedu pohodlně na 39/26. Předtím jsem to jezdil na39/23, ale teď jezdím víc frekvenčně. Zrovna dnes jsem něco vyjížděl opravdu na lehko a kadencí 95 nebo mírně více (kadenci počítám, neměřím, z rychlosti, obvodu kola a převodového poměru). Když jsem zkusil prudší svahy, nejvíc 11% – ale to byl jen kousek, tak jsem to dokázal vyjet na 39/30, frekvenčně ani náhodou. Normálně tohle nejezdím, i když jsem našel svaz, nějakou cyklostezku nebo co z Vysočan na Prosek, je na ni vidět z té estakády. Svah tam je přes 13%, vypočteno z mapy ze zvdálenosti a výškového rozdílu. Převodník 34 mám nyní sundaný, pro plynulejší řazení, kde normálně jezdím. Taky bych jel s kazetou na 34z, myslím na ten Prosek, i když převodníky bych zde nechal. Případně to zkusil druhým kolem, kde mám trojpřevodník a momentálně tu kazetu s 34 zuby. Zjistil jsem, že při rozumné frekvenční jízdě dokážu jet rychleji. Na druhém kole jsem zjistil, že bez potíží jedu rychlostí 35–36 km/h při převodu 48/17, když to točím rychleji, tak i něco přes 40, ale už to není komfortní, těch 36 km/h bez potíží a pocitu přetáčení.

              Dost lidí napodobí silniční převody, nebo spíš koupí kolo, co má převody dělané pro top závodníky. Oni při těch převodech jedou frekvenčně, jenže jejich rychlost je jinde, než co jezdím já a co jezdí většina těch lidí, co má ty těžké převody. Ty závodníci to točí rychleji než já. Nač se dřít jako vůl, když to k ničemu není? K přetěžování svalů, šlach, kloubů, zejména kolen. Chápu, když někdo nemá pocit komfortu a na těžký převod jede rychleji. Ale pokud dokážu jet rychleji na lehčí převod, než dosud jsem byl zvklý, tak proč to nezměnit? Jen teň uvažuju, jestli nepořídím převodník 36z, abych měl víc rezervních lehkých převodů. Sice 30z nejezdím, ale jezdím pravidelně druhý nejlejhčí převod. Rezervu mám spíš v tom přejít na trošku silovější jízdu, což zvládám bez problémů.

              • Breakpain  

                Tak tohle stoupání jsem jel naposled před 2 roky a problém u mě byl v tom, že jsem ho neudýchal.

                Teď jezdím mnohem více frekvenčně, tak ho třeba prubnu znovu. Jen to chce vychytat, aby tam nebyl provoz …

                • Prazak0  

                  Frekvenční jízda je asi víc o udýchání, než když se jede silově. Ty svahy, nemyslím těch 13%, ty mírnější od Vltavy, ty jsem vyjel silověji, ale v sedle. Ale i když něco jedu na hodně lehké převody, např. nejmenší převodník u crossového převodníku, což je myslím 26z, tak prostě kopec je kopec. Když mám držet nějakou rychlost, tak to je intenzivnější, než když jedu po rovině. Na rovině jde zvolnit, do prudších kopců zvolnit nejde.

                  Pokud bych bydlel poblíž hor a nebo prostě kde jsou větší a prudší kopce, tak bych musel mít převody jiné. Takhle jsem ty trasy jel hlavně kvůli tomu, aby si to zkusil vyjet, ze zvědavosti, jak se mi pojede. Utěch 13% jde čistě o zvědavost, k té stezce se budu muset nějak propracovat, vidím ji scie z autobusu, pokud jedu kolem, ale jak se na ni najíždí, to jsem hledal zatím jen na mapě. Jinak jsem rád, že pro běžné ježděním jezdím spíš mírně zvlněné, kde ty kopečky jsou do 4%, víc ne, aspoň počítáno v úseku celého kopce, neřeším nějaké kratší úseky, za kterým pak je zas stoupání mírnější.

            • Hartmut  

              Tady kde bydlim, problem nemam, naopak 34×28 pouzivam jen asi 200m takove steny, co tady je a 34×25 tam taky skoro nedavam. Ovsem v horach je to jina a potrebuju vdycky a vsude zustat v sedle a jet ve vysokych otackach, ne na silu.

              S tou vetsi plackou jde o to, ze porad zbytecne krizim retez a jak uz psal kolega, mam vetsinu prevodu akorat tak na sjezd, coz mi prijde zbytecne.

              Jezdit na silnicce me bavi a i kdybych byl jediny, kdo na ni ma lehke prevody, tak me to neodradi, dulezite je, aby se mi dobre jelo. A abych mohl jezdit i za 30 let.

              • Prazak0  

                Převody má mít člověk uzpůsobené tomu, kde bydlí a co na nich jezdí. Mít tam nějakou rezervu, to jistě ano, ale nemít většinu převodů, které člověk nikdy nevyužije. Nakonec i špičkovým závodníkům mění převody podle denní trasy u etapových závodů, tak proč na dovolenou nedat vhodné převody. Jiné na stezku podél Dunaje a jiné někam do hor.

          • kalimero  

            Nevíš náhodou jestli se pastorky 9,10 a 11 stupňových kazet nějak liší? Nebo se jiný typ řetězu vyhraje v tloušťce podložky? Někdo tu dával pastorek z 10sp na 11sp kazetu a šlo to bez problémů.

            • Prazak0  

              Tak vím, že se třeba liší tloušťka pastorku mezi osmičkou a devítkou, ale velmi málo. Hlavní rozdíl je v tloušťce podložek. Přehled těch rozměrů má třeba Sheldon Brown, na jeho stránkách (aktualizuje se to i po jeho smrti). Ty rozdíly jsou dosti malé, ale jsou. Takže asi to půjde na desítkovou kazetu použít dva pastorky z jedenáctky nebo i opačně, když budou správné podložky. Jak fungovalo pro víc pastorků, to nevím, předběžně asi spočítat z tabulky a nebo zkusit, pokud má člověk doma ty kazety rozebrané. Pokud jsou spojené dva závěrné pastorky a nebo prostě tam je vzdálenost pevně daná, zde se spacer nedává, je to na pastorku,tak se ten jeden rozměr může lišit. U jednoho pastorku by to fungovat mělo, rozdíly v krocích mezi pastorky vadí obvykle až při součtu více rozdílů.

    • MI.KU  

      Ahoj je to mimo tvuj rozpočet ale kdybys chtel udělat polovicce radost…

      Kolegyně zde v UK jezdí na Cannondale CAAD10 Womens chválí si ho moc a je to pěkný kolo, lehoučký… :)

      V pátek si jdu pro CAAD12 ;)

      Jinak z toho cos psal bych zvolil ten Canyon.

      • Kysky  

        Jak to může být mimo jeho rozpočet, když píše, že rozvočet nemá daný hranice? :D

        • MI.KU  

          Dobře ale má tam dvě kola obě pod 30 a tohle je za 45 tak to trochu rozdíl bude a kdyz si neni jist tim využitím…

          Na druhou stranu by tam byla i pohodlnejsi Synapse v levnejsi konfiguraci ale me osobne se zda tohle fajn a kolegyně 28 let si libuje ;)

          • MI.KU  

            Jinak váhy se bát nemusíš – bude cca o dost lehčí než to tvé – pod 8kg

      • Hartmut  

        Diky za tip. Prohlizim si to (priznam se, ze se mi Cannondale na pohled nelibi, ale jako dokazu se od toho odprostit :-) ) a nejsem si jist jendou veci: proc to kolo stoji o tolik vic? V cem je ta pridana hodnota? Oproti Canyonu nebo tomu Feltu.

        • MI.KU  

          ;) jak to jen říci – je to jako když vybíráš mezi Škodovkou, Dacií a zeptáš se proč je to Porsche dražší ;) Cannondale je proste značka – bez debat ano připlatíš si za značku – na druhou stranu CAAD sou tedy hliníkové rámy ale na nejvyšší úrovni – kvalita zpracování, lehoučké, tuhé, s dobrou sportovní geometrií. Vidlice pochází z modelu SuperSix. Dá se říct ze jejich hliník je lepsi nez většina karbonovych rámů – sám jsem dal přednost té CAAD12 za 55 před Colnago Strada, Colnago AC-R (karbon), Bianchi karbon, koukal sem i na Treka, Spesla, De Rosa, levný značky jako Wilier, Merida, Giant proste to co potkas bezne na kramech… Neco hliník neco (většina) karbon a tady proste neslapnes vedle s Cannondale – už jsem zaznamenal i pár majitelů co zvolili tu 12 misto jejich SS a tvrdí ze ta 12 jede jeste lip – ta 10 je předchůdce te 12 a je na tom taky hodne dobre.

          Jinak osazeni u levného Canyonu za tu cenu bude vždy lepsi to je jasne.

          Jo toho Cannondale by si mohla polovicka zas projet – ja se k němu taky dostal nakonec zde v UK ;)

          • Hartmut  

            Tak tos me trochu prekvapil. Jakoze Canyon je Skodovka, Felt je Dacie a Cannondale je Porsche? Mozne to je, nerikam, i kdyz v tom pripade se Canyon soustredi na profi modely (to me opet prekvapuje) a Cannondale na bezne. Jinak by byli Valverde s Quintanou pekni blbci a ujel by jim Rolland.

            Pokud Ti spravne rozumim, tak pomer cena/vykon je lepsi u Canyonu a celkova kvalita lepsi u Cannondalu. Hm. Ale asi spis jako Skoda vs. Opel, ne? :-)

            • tromboonen  

              To neres, von si Mi-Ku vyzvedava vysneneho Cannona a ma z toho mokre sny..

              • Hartmut  

                Rozumim, neresim a merim :-)

              • MI.KU  

                Ale ale… No Canyon je proste nizkorozpoctovka – poměr osazeni cena super ale opravdu to nejsou top kola. Samozřejmně jsou lepší než Cannondale ale to jsi zas u jiných částek – neslo o hodnocení osazeni – psal jsem o rámu a to je jiný level než Canyon. Ale hledat kolo kol 30 tak bych šel sam po osazeni.

                • Člověk a jeho svět  

                  Kašli na to, když chce někdo Canyon, bude mít Canyon. V podstatě jen dobře :)

                  • MI.KU  

                    Kašlu – kolo doma jdu skládat a na pivo – musím se chladit zevnitř je tu hic sem si za tech par mesicu odvykl ;) A jeste sem vzal dva vzorky od Assosu – kratasy Téquipe a dres Mille.

                    Sak sem psal ze za tu cenu bych si taky klidne vzal Canyon – no osobne se mi víc líbí ten Radon.

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Jaks prisel na to ze Canyon nejsou top kola, resp. ramy?

                  • Marskatin  

                    To je jasné:

                    1. On už všem asi tisíckrát sdělil, že je rozdoužený z CD, konkrétně CAAD12
                    2. V nejvyšší lize jezdí Canyon 2 týmy, Cannodale 1 → canyon je tuctovka, canonndale špička
                • Sindy  

                  Jo, to rekni třeba Kristoffovi, ze kdyby jel za jinej tým, kde by neměli ty shitsky Canyony, ze by vyhrál třeba tu poslední etapu na Tour. No jo, když je blbej, co?

                  • MI.KU  

                    Hele od kdy si závodník vybírá na čem bude jezdit…? Není to náhodou tak že nafasuje to co má sponzorům propagovat?

                    • Hartmut  

                      Pamatujes na lonske mistrovstvi ITT zen? :D :D :D

                    • Sindy  

                      To sice jo, ale kdyby nejakej tým mel horší kola než ostatní, tak by asi moc závodníku k nim do týmu neslo, ne? Radši by šel do týmu kde bude mít o par Ecek min (anebo taky ne), ale bude mít šanci něco vyhrát, mít nejakej úspěch…

                      • Marskatin  

                        Já bych řekl, že míst v týmech je méně než zájemců. Takže chceš-li mít na chleba…

            • Hroch obojzhivelnyj  

              IMHO ta Canyon Endurace je asi nejlepsi pomer cena/vykon co muzes najit, aspon pokud se da verit nemeckym testum a jestli je skladem tak bych nevahal. Ze by byla kvalita u Cannondale lowendu nekde jinde to tedy nevim (spis jsou jeste vic ojebane tam kde to nebije do oci- treba 600g karbonova vidle na 105kove Synapsi, a nemyslim kotoucovou; brandove soucasti jako sedlovka nebo riditka, kde to nabere hmotnost, kola, plaste). Nerikam ze top modely CD nejsou spicka, ale to jsou top modely Canyonu taky.

              Ty Canyon VCLS sedlovky by snad mely byt docela dobre, udajne nejaky karbon s cedicovym vlaknem.

              • Hartmut  

                Jako čedič? Ta hornina? Tak to hned kupuju – jak si vzpomenu na Bruknera z DjC, jak divakum pokoutne ukazoval sutr a septal ČE-DIČ :-)))

                U toho Canyonu jsem chtel pripadne pockat na podzim nebo jary, jestli neslevni letosni model. Ale obavam se, ze ten ram je pro moji slecnu prilis sportovni, proto jsem silhal po tom Feltu.

                Nevite, jak ten Canyon chodi? Nekde jsem videl fotku typka, co se jim chlubil a mel nezariznutou vidlici, couhala mu pekne nahoru – nejdriv me to vydesilo, ted zas jsem si rikal, ze by tam aspon sla soupnout podlozka, ne?

                No stejne, jeste pomerime a uvidme, jak vyjdou ta cisla!

                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Endurace rada ma naopak spis vyssi kratsi posed.

                  Sedlovka, hm tak cedicem uz se tu nechlubi, ale je to nejakej karbon s alu hlavou:

                  https://www.canyon.com/…_2015_DE.pdf

                  Obavam se ze ti je na podzim neslevi, ze u Canyonu to tak nebyva, naopak by sis musel mozna do podzima pockat. zalezi na velikosti a dostupnosti.

                  Jeste zajimavy kola (a dobre hodnoceny v testech) se daj najit na rosebikes.de

                • MI.KU  

                  K tomu čedičový jen toto – je to trochu neco z jineho soudku ale představu ti to dá – Gitzo děla super fotografické stativy – ALU, Čedič a Karbon – čedič je prostřední třída – cena váha teoretické vlastnosti – z praxe se tomu uz dnes všichni vyhejbaji – ten material netlumí jemně otřesy rad praská a poměr váha pevnost neni nijak zavratne lepsi nez u hliniku.

                  U sedlovky to bude to same – kup si karbonovou nebo klidne zůstaň u ALU – Čedič te nikam neposune.

    • Hartmut  

      Jo a kdyz jsme u toho – jak to dnes vypada s hlinikem vs. karbonem? Resp. hlinik vs. levny karbon vs. karbon. Na forech jsem nasel casto nazor, ze levny karbon dlouho nevydrzi, coz sice nechapu, ale jestli to tak je, tak bych mel asi dozivotne zustat u hliniku :-)

      • tromboonen  

        Nemyslim, ze by nevydrzel, ale je mozny, ze nebude o moc lepsi nez ten hlinik.. proste levnej karbon je celkove tezsi a tvrdsi nez ten drazsi, takze plusy karbonu se neprojevi.. jinak opravit karbon je jednodussi, ale slecna tomu asi neublizi..

        Sam jsem zjistil, ze i super pohodlny a vibrace tlumici ram neni nic moc na tvrdejch a uzkejch gumach… rozdil oproti hline tak 10–20%, takze kdybys dal super sirsi slupky s latexem na hlinu, jses na tom lip..

        Takze pro zacatek klidne hlinu a k tomu karbon sedlovku a co nejlepsi plaste 25–28 mm a latex duse a bude to prijemny..

      • tromboonen  

        Jeste v cislech… slusnej hlina neznacka koupis od 19+k http://www.decathlon.cz/…ranzove.html nevyhoda, je dost tezky, ale ne vic nez srovnatelne levny stroje, ktere jsou na 2×9 nebo 2×8 a starsich sadach s tykadly..

        Na opacnem konci (relativne levneho) spektra mas zakladni karbon model od dobre italske znacky, http://www.wilier.cz/…501/d-71466/, bohuzel dost podrazili.. to je neco, co vydrzi i do budoucna, a kdyby ji to treba nechytlo, pujde to dobre prodat..

        Mezi tim jsou znackove hliny za cca 22–25k, ktere ale jsou jen o kousek lepsi nebo lehci nez ten Triban, mrkni na nedavna temata v sekci silnicni, tam je par tipu..

        • Hartmut  

          Opet diky za rady.

          Ten dekatlon je tezky a nenasel jsem zadny model pro holky, tzn. byl by hned treba jine sedlo.

          Ten ital se mi libi, ale ten o trochu drazsi se 105. Akorat teda opet zadna damska verze, ale treba by se s nima slo domluvit…?

          • tromboonen  

            Opakuji: ve vetsine pripadu by mela stacit vhodne zvolena univerzalni (panska) geometrie… ditto sedlo, voli se podle sirky sedacich kosti, kdyz si chlap koupi seriovku, taky v 90% pripadu kupuje jine sedlo..

            1. Zmer ji na comp cyclist bike fit, zvol eddie fit, klidne sem postni vysledky i namerene rozmery, je tady dost odborniku co Ti z nich vyctou konkretni vhodna kola
            2. Pokud nebude extremni nepomer mezi nohama a vrskem, nemel by damsky model byt nutny
            3. sedlo je fakt totalne indivindi zalezitosta kolo se podle nej nekupuje..
            4. 9.1 kg nebo kolik ma ten triban je sice relativne dost, ale porad luxus oproti MTB nebo cross kolum na kterych vetsina zenskejch jezdi… ve finale rozdil mezi necim lehcim (mam pomerne drahe kolo/jednici a vazi 7.5 kg, na hmotnost jsem se nesoustredil, ale i tak je to pro me uplne v poho) a timhle neni tak velky a holky bejvaj stihlejsi, takze to zvladne, kor jestli nejezdite extremni kopce..

            Zacni merenim a volbou spravne geo, pak mozna idealne vyzkouset levny/tezsi model vs drazsi lehci, ale jestli na silnici nejezdila, rozdil skoro nepozna, bude spis resit razeni a slapani a stabilitu..

            • Hartmut  

              Kamarade, ja mam 59kg na 184cm, model Andreas Klöden, stihlejsi holky jednak nejsou a jednak by me ani nezajimaly :D

              No ja doufal, ze kdyz tam defaultne bude damske sedlo, ze je dobra sance, ze si sedne. Jinak to je na palici – kolo, pedaly, boty, tachac, hadry, rukavice, helma, SEDLO, ted predstavec jeste urcite…POMOOOC :-D

              Eddy fit zde:

              The Eddy Fit (cm)

              Seat Tube Range c–c:

              Seat Tube Range c–t:

              Top Tube Length:

              Stem Length:

              BB–Saddle Position:

              Saddle Handlebar:

              Saddle Setback: 50 – 50.5 cm

              51.5 – 52 cm

              53.8 – 54.2 cm

              9.6 – 10.2 cm

              65.3 – 67.3 cm

              51.7 – 52.3 cm

              3.8 – 4.2 cm

              akorat teda to musim zitra jeste premerit, nezda se mi prvni udaj. Kdyz jsem meril sebe, tak jsem si tu vodovahu zastrcil az fakt do prd., protoze vim, jak na silnicce sedim, ale nevim, jestli to ona udelala taky tak, obavam se, ze jsem to dostatecne plasticky nezduraznil. A on ten prvni udaj je dost dulezity, ne-li?

              No a jak uz tady porad brecim, porad to nechapu, jaktoze je vesi ram pohodlnejsi a mensi zavodnejsi?

              • tromboonen  

                Tak to je relativni, muj typ je zenska 160–170 a 45–50 kg.. :) Klodena neznam, a protiklady se evidentne pritahuji:)

                Ty vysledky se vyplivly oddelene, ale stejne, jestli si nejses jistej, radsi premer, ja to delam prumerem z cca 3 mereni, pokud se nevyskytne vetsi odchylka, coz se obcas stane..

                Vetsi ram pohodlnejsi neni, to byla nejspis chyba mereni, a kdovi na jakej udaj ses dival… pohodli zalezi na delce a vysce hlavy… vyska samotna je dneska v dobe slopingovych ramu skoro irelevantni, naopak, cim nizsi sedlova trouba, tim delsi sedlovka a tim vetsi pohodli diky pruznosti sedlovky (teoreticky), plus zensky vetsinou potrebuju nizsi stad-over height, i kdyz na to by se u silnice moc hrat nemelo..

                • t29  

                  Větší rám je teoreticky pohodlnější proto, že je míň tuhý než menší rám stejného modelu. S nastavení posedu to nemá nic společného.

                  • Hartmut  

                    Jo tak! Ted to poprve dava smysl. Hm…

                    • t29  

                      Každopádně větší rozdíl v pohodlí udělá obutí, místo honby za větším rámem doporučuju dát pozor na standover a pohodlí dohnat 28mm pláštěma.

                  • tromboonen  

                    Tak to myslim platilo v dobe ocelovych ramu, dneska uz asi jen teoreticky jak pises :)

                • Hartmut  

                  No tak, jo, to taky jde, na me jsou tyhlety holky moc male, ale nejsou stihlejsi nez ja, maximalne stejne stihle :-)

                  Klödena neznas, tak to reknu takhle: jsem hubenejsi nez Chris Froome :-)

                  To mereni zopakuju a pak zkopiruju znova a lepe.

                  Co se toho vetsiho ramu tyka, tak to nezalezi na mereni, maji to tam primo napsane a kdyz srovnas ty jednotlive fity, tak je to tam jasne videt:

                  Competitive Fit: „Typically the frame chosen will be the smallest that is appropriate.“

                  French fit: " While the Competitive Fit generally puts you on the smallest appropriate frame and the Eddy Fit sizes up a bit or raises the bars, the French Fit puts you on the largest appropriate frame."

                  Jsem z toho jelen. Proste TTL (top tube lenght) je nejdelsi u French fitu. Nechapu.

                  • tromboonen  

                    French je natazenejsi, takze delsi ETT je jasna, Eddie ma vejs rodla, competitive je nizky a rider je zvohlej… tak nejak to chapu a i to tak vychazi kdyz srovnam spravne namerene hodnoty a jejich vysledky, ale neres, soustred se na mereni a Eddie Fit..

                  • Marskatin  

                    Klödena neznas, tak to reknu takhle: jsem hubenejsi nez Chris Froome :-)

                    Asi se poprvé v historii začnu dožadovat fotky chlapa v plavkách…

          • Breakpain  

            Nechci šťourat, ale neznám kolo, kde bych neměnil sedlo, sedlovku, představec a berany.

            Ani ne tak kvůli vzhledu/kvalitě, ale aby sedl správně posed a bylo to pohodlné.

            U mě se to tyká ještě zápletů, ale to proto, že oblečený jsem na kilu a to většina kol na sériovce moc dobře nedá.

            Takže tvar sedla bych neřešil, na 80% ho vyměníte, pokud budete jezdit často. A až se najde to, které ji sedne, bude ho cpát na každé kolo :).

            • Hartmut  

              To nestrouras, ja jsem za kazdou pripominku rad. Tak tedy s vymenou sedla a pripadne predstavce uz pocitam :-/ Riditka a zejmena sedlovku bych ale menil fakt nerad…

              • tromboonen  

                Kdyz nebudes kupovat uplnej low end tak sedlovka by uz mohla byt karbon, takze cajk, sedlo uvidis, na kratsi trasy neresis, na delsi nemusi sednout, pak se to resi merenim prdelnich kosti, pujcovanim demosedel a nakupem toho, co eventuelne pasuje, nekdy docela dlouhy proces… predstavec kdyz predem vymeris a spocitas by Ti mohl vymenit primo prodejce/vyrobce (u Canyonu treba, plus casto ta geo vujde akorat na defaultni predstavec)… rodla menit to uz je extrem, vetsina tech modernich silnicek ma kompaktni berany, coz je pro holky a lidi s kratsima pazema a mensima dlanema ideal (teda Ty mas doma mozna obryni jak jsi psal, jako spravnej vychrtlej cyklista:)… no proste rodla by mely byt v pohode, pokud nebudou mega siroka, ale vetsinou jsou podle velikosti ramu a i ta by se u noveho kola mozna dala ukecat na vymenu… zas neber ohled na experimentatory a ladice.. ja treba kola zasadne stavim, takze od zacatku mam vse jak chci, ale u seriovky bych si asi vystacil s tim sedlem a predstavcem, hluboka a dlouha rodla bych asi nekupoval..

                • Hartmut  

                  Ty vole ja jsem nepsal, ze mam doma obryni :D Jen jsem reagoval, kdyz jsi psal, ze holky jsou vetsinou stihlejsi, tak ze v mem pripade to tak neni, protoze jsem hubeny jak paratko a jeste jsem na kolo hubenejsi holku nez jsem ja v zivote nikdy nikde nevidel.

                  Ty mas zkusenost s Canyonem a zmenama? Ja jim psal mail a poslali me do prdele. A tady jsem psal na foru Tomasovi a neodpovedel mi. Chtel jsem uzsi riditka a kompatk misto 52/36 – pro sebe.

                  • tromboonen  

                    Sorry, mam vydunenou hlavu z dvoudenni nepretrzite prace a pisu a myslim zkratkovite.. Myslel jsem, ze jses jako profici cyklisti, co maj sami 50–60 kg a jejich zeny jsou porizci co jim nosi kufry, treba pani Wigginsova se trosku rozkydla, i nejakej Ital jsem si vsim ze ma takovou, ale nic, to bylo jen takove spickovani, u nas je to naopak :)

                    S Canyonem zkusenosti fakt nemam, jsou to super kola, obcas se mi nelibi design (prilis mnoho kontrastnich polepu, i kdyz to se lepsi, nebo ostre tvary), ale to je zalezitost jen nekterych modelu.. pak je problem s dodavkou, cekaci doby a zmatky (pry) zpusobene zavedenim SAPu (tomu bych i veril, ale ze to nezvladnou za 2 roky to uz je na povazenou..)… nevim, jestli se da vymenit nejakej dil, ale zkusit to muzes..

                    No a predstavec je za par stovek, takze to zas tak resit nemusis :)

    • tromboonen  

      Damska geometrie (vetsinou provazena fialovou a ruzovou barvou) neni IMHO u silnice nutna.. nekdy ve specifickych pripadech muze pomoct, ale zaklad je merit,merit, kreslit a zvolit co vyhovuje.. u 90% pripadu bude OK klasicky ram ve vhodne velikosti a geometrii (vysoka vs nizka hlava).

      Sam mam dlouhe nohy a kratke ruce, takze bych teoreticky moh jezdit na necem ruzovym, ale rozhodujici je zmerit a zvolit spravnou ETT a k tomu overit ze bude realisticky drop sedlo/rodla… podle toho vybirat..

      BTW nekolikrat jsem pujcil jednici (54 Roubaix) o 15cm mensi zenstine (jen jsem nastavil vysku sedla, ani ne predozadni polohu) a setkalo se to s velkym uspechem, sice max 50–60 km a jiste ne ideal, ale sotva jsem stacil na CX, takze zaklad je co nejlehci, pak spravne nastavena geo aby to nebylo moc dlouhy, pokud mozno plus minus vhodna delka klik (ale uprimne tech 2.5 az 5 mil ma vyznam jen pokud se nauci super slapat..)

      • Hartmut  

        Diky za rady. Presne to, co popisujes, tady prave kuchtim, akorat jsem geometr zacatecnik a uz me dost boli hlava – a to jsem jeste na vubec nic neprisel. Zrovna jsem cely zmateny psal do jineho vlakna: Dle tohohle merici app:

        http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp#type

        je ram tim pohodlnejsi cim je vetsi (a delsi). Jak to? Ja mel za to, ze je to naopak. Preci kdyz sednu na vetsi kolo, tak se musim natahnout, abych dosahl nba riditka, dostanu se nize a jsem v zavodnejsi poloze.

        • tromboonen  

          Ne ne, u silnice je nejduleziteksi mit spravnou delku, tedy (pro nezavodnika) zvolit eddie fit (relativne vzprimeny posed), a pak hledat ramy s ETT ± 1–2 cm a dorovnat to predstavcem/rodlama a polohou pak (i to je nekfy treba menit na seriovce)..

          Plus je potreba ohlidat, aby ve zvolene velikosti u konkretniho kola nebyl prilis velky drop sedlo/rodla idealni je mit rozpeti –5 cm az –15 (meni se to podlozkama a pozitiv/negativ predstavce), to se da vycist z tech vysledku bike fit a geometrie konkretniho modelu… jak rikam, mame tady na slovo vzate odborniky co to delaj manzelkam a detem kazdyho pul roku, zmer ji (nekolikrat a sleduj jestli se nepletete) a postni tady vsechny udaje a urcite Ti nekdo poradi.

          A MMCH, kdyz uz se dopracujes k idealni geometrii ± 2 cm, lze silnici slusne koupit i na bazaru, silnice tak netrpi a stav se da dobre overit, sice extremne male velikosti (pokud je slecna mensi) nejsou uplne obvykle, ale na druhou stranu kdyz jsou tak nejdou uplne na odbyt jako ty konfekcni… proste kdyz mas cilovou geometri, neni prblem vybrat mezi novymi i pouzitymi a nejake damske modely jsou v tu chvili uz vedlejsi..

      • Hartmut  

        Vypada pekne, cena vyborna (verze 105), akorat jsem nepochopil, jaka je to sedlovka, takze hlinik, carbon by tam napsali

        • tromboonen  

          Zase a opet, detaily jako sedlovku na seriovce az tak neresit..

          1. je mozny, ze diky pohodlnym plastum, treba i sedlu s pruznymi lizinami nebo kostrou a vysunutejsi sedlovce nebude rozdil mezi hlinikem a karbonem vubec patrnej..
          2. lepsi menit prilezitostne sedlovku nez rovnou zaplety a jine casti kola, jak to u seriovek byva zvykem.. tohle je super, vypada paradne a navic to neni tuctovka, jestli padne do oka sedlovku bych neresil..

          BTW 105 je pro me svaty gral silnicnich sad, nic proti ni, ty drazsi uz o moc lepsi nejsou, ty levnejsi byvaly donedavna o dost horsi, minimalne ergonomicky a vzhledove, ale ted co je nova Tiagra 4700 bych se ji vubec nebranil, snad jedine omezeni je nekompatibilita s 11sp systemy, ale nepredpokladam, ze by devce melo rovnou X kol… tedy pokud by model na 4700 byl o neco levnejsi a pritom mel podobny kokpit a zaplety, nebo pokud by rozdil v cene poridil upgrade… vim, ze je to relativne nova sada a ceny seriovek na ni jeste bohuzel neklesly, ale uz by pomalu mely..

          A na zaver, jestli chces mit vsechno rovnou tip top podle preferenci, nezbyva nez stavet, ale vetsinou to pak vyjde draz:)

          • Hartmut  

            O nove tiagre jsem cetl pozitivni veci (a o nove 105 ne :-( ) – vyse ve vlaknu je pekna silnicka za 900€ s tiagrou, ale s trojtalirem – ja nevim – dyt na tom se neda jezdit, to mi nikdo nenamluvi. Ale treba by to vymenili za kompakt, tezko rict. Jinak to destikolco by slo. Jaks rikal a jak uz jsem psal, nejdriv vyladime to mereni a pak zacne patrani po vhodnych ramech :-)

            • tromboonen  

              Tak je dost (skoro vetsina bych rek) silnic na tiagre co jsou 2×10… s 3× silici nemam zkusenost, u MTB mi to probem nedela, ale na silnici bych to nechtel.. daj se vymenit kliky a zablokovat krajni polohy, ale to je jen dalsi naklad navic co nemas rad, koukej po Tiagre 4700 2×10..

              • ˘Ö˘ Krab  

                Trojtác na silnici normálně funguje, na naučení a do kopců je pro slabší povahy spásou, ženy a děti nevyjímaje. S malorozsahovou juniorskou kazetou (jak jsem psal už dříve jinde) je to vynikající jemně odstupňované řešení pro nesilové typy a výuku kadenční jízdy. Nejlehčí převod 30 × 26 zhruba odpovídá převodu 34 × 30.

                • tromboonen  

                  Jasny, proc ne, ale tazatel je Froome – par kilo a jeho devce prej taky neni uplne nesportovni obryne, jak jsme se dozvedeli :) sorry tazateli i Krabe.. asi zalezi na preferencich, kdyz je tazatel takhle vymakanej, i pritulkyne asi nebude uplne marna a 2× 10 nebo 2×11 by mela s prehledem zvladout?

                  • Hartmut  

                    Je z rodiny z cyklistickym talentem, bratr jezdil bez namahy v nejakem tymu drive, ale sama nikdy nejezdila. Navic pochazi z rovin a do poradneho kopce jeste nejela, ale to tady v tehle koncinach skoro nikdo. Mi prijde ten trojtalir nesmyslny ohledne ovladani. Lepsi mi prijde kompakt a kazeta s 32. I kdyz kdyby vysel dle vypoctu ten ram, tak bych mozna ty prevody zkusil propocitat.

                    Kazdopadne tam clovek na velkou placku nepouziva uz ani 3. Nejvetsi kolco, ne? To by me zabilo, na to tady jezdim kdejakou protivnou vetrnou naklonenou rovinu.

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Třeba Tiagra je 50–39–30, tj. velká pila jako z kompaktů, prostřední jako z klasiky a malá jako bonus. Funkčně se dá k 50 jet i druhý největší pastorek celkem bez potíží, takže na rovině OK, malá krátká stoupání normálně na 39, přičemž skok z 50 je také malý, takže stačí běžně při shození dorovnat vzadu jen o jeden pastorek, kopce > cca 4% už podle kazety jezdit klidně i na malou 30z. Prostřední převodník hladce pobírá celý rozsah kazety.

                      Hypoteticky pro pastorek 24z: 50z x 24z x 80 rpm = 21,2 km/hod, 39 × 24 × 80 = 16,5 km/hod a 30 × 24 × 80 = 12,72 km/hod, pro nižší kadenci 60 rpm jsou pak rychlosti 15,9/12,4/9,5­4 km/hod.

                      Nevím, jak dotyčná rychle jezdí a jakou má výkonnost, těžké převody by jí chybět rozhodně neměly, na 50z převodník by měla být schopna jezdit po rovině i s mírnými vlnkami, stoupání ve více zvlněném terénu na prostřední (třeba 39 × 15 × 80 rpm = 26,46 km/hod), jsou tam celkem velké překryvy, což je pro začátek dobře a usnadňuje to řazení, kdy není potřeba měnit převodník v prudkých pasážích, když tak je učiněno zavčasu při nájezdu do stoupání. Zároveň je jemné odstupňování, takže tolik nezáleží na hrubém fyzickém výkonu.

                      • Hartmut  

                        Tak se mi k ranu zdalo o 50–39–30, hned po rozbresku jsem nahmatal kalkulacku (mel jsem ji na nocnim stolku zrovna) a clovece, ono to neni marne a to vubec. Treba pro me je hlavni prevod na rovnine 50×21, dalsi pak 50×19 (kdyz jedu sam, ve skupine je to neco jineho samozrejme), jezdim hodne frekvencne. Kdyby kazeta byla 12–28 a i pokud se nesmi radit 39×12, tak bych si vystacil s 39. Ja si to snad koupim taky :D

                        • Hartmut  

                          To me podrz, ted se koukam na ty stranky a model s tiagrou uz tam neni, 105 je slevnena na 900€ :D

                        • mvd  

                          Z toho plyne, že silničáři nesmí počítat. S takovouhle se bude za chvíli každej shánět po trojpřevodníku.

                          A já, coby propagátor trojpřevodníku, ztratím smysl života :o)

                  • Hartmut  

                    Hele ale ja jsem se asi nechtene vychvalil, ja jsem sice hubenejsi nez Froome, ale zejmena pres stehna :D

    • Pán z Dubu  

      Jestli nebude šlapat v rychlostech 50+ km, stačily by jí převodníky 46+34z. Přeřazení je komfortnější než o 16z a velkou více využije. Dvoupilový kliky mívají užší Q-faktor než trojplacky.

      Jestli má v rodině/známých možnost vyzkoušet nějaké silničky, tak to využijte.

      • Hartmut  

        Bohuzel maximalne moji, v rodine maji chlapi dva metry.

        To jako myslis koupit komplet s 50/34 a pak dokoupit 46/34? Nejak nachazim jenom Soru…

        • tromboonen  

          Uz to mas spravne zmereny a spocitany? Minule Ti tam vychazela delka 52 jestli to bylo dobre? Na vyzkouseni a kratsi vejlet by se pak asi klidne poskladala na 54, to zas neni takova neobvykla velikost, bud pujcit nejakou testovacku, nebo se poptat tady lidi z okoli, kde jste?

          Sam mam 54 a obcas ji pujcim o 15 cm mensi zensky, asi by snesla kratsi, nemeril jsem, sam musim mit kratky ram takze 54 na 183 vejsky, ale na vejlet do 50 km to zvlada..

          • Hartmut  

            Nene, to chvili potrva, chci to poradne zmerit trikrat a na to ted vubec neni cas, vsak ja dam vedet :-)

        • ˘Ö˘ Krab  

          Manželka má 48/34 a od posledních Dolomit k tomu kazetu 34z (s MTB přehazovačkou). Velkou pilu 48z na různé rozteče a počty děr dělá třeba Gebhardt, ale mohla by se dát sehnat i originální nebo cyklokrosová, popř. cyklokrosové celé osazené kliky i s převodníky a ty z nového kola rovnou prodat.

        • Pán z Dubu  

          http://www.zbozi.cz/hledani/?… (jsou i druhovýrobci). Velký pily jsou jako kusovky dražší než malý.

          Výhodněji by mohlo vyjít CX kliky 46+36 a dokoupit 34. Kdybyste kupovali kolo v kamenném obchodě/servisu, mohli by Ti to osadit rovnou (Rovnou by se tam řešila i délka představce, případně sedlo a další individualizace…).

          • Hartmut  

            Ja is matne pamatuju, jak jsme se o 46 bavili, kdyz jsem si kupoval kolo ja a tenkrat jsem hodne jezdil se skupinou okolo Michala Starka. Jednou se to nejak rozjelo a ja poprve v zivote rozumne uzil prevod 53*11, tak jsem si rikla, ze zase 50×12 jako nejtezsi prevod bude tak, tak, 46×12 by uz bylo malo :D

            Ach jo.

    • Sexybonbonek  

      AHojda, prodávám zrovna silničku ideální pro holku. Carbon, výbava 105 komplet, lehoučké kolo velikosti L. Zcela nové! jsem ochoten jít až na 39 tis. Kč, původní cena 59. tis. Kč Najeto cca 500 km (pouiuze zajeté). Pokud máš zájem, pošli kontakt na sexybonbonek@centrum.cz

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse