• Maka123

    Chtěl bych si letos koupit silničku. Nejsem žádný závodník, ale jezdím často. Chci kolo na kterém nebudu muset nic hned měnit jako na Meridě.193cm 118kg. Je tohle dobrá volba? https://www.trekbikes.com/…isc/p/17496/?…

    • novas752  

      Tu specifikaci asi prekladali google prekladacem. :D

      Krome toho ze nejde rozklivovat co to ma za naboje to vypada celkem ok, ja bych tam asi nic nemenil. Mozna individualni veci jako sedlo, plaste, omotavka..

      Ale mohl by sis vyjednat nejakou slevu treba 10%, u Treku by to melo jit.

      Ale musi ti sednout geometrie = pred koupi vypujcit testovacku a projet aspon na 3h.

    • Maka123  

      S tím testováním počítám,sedlo to určitě, jde mi o značku kola, jestli je to vhodný výběr. Sleva jde vyjednat? Domane SL 5 Disc m.heureka.cz/jizdni-kola/trek-domane-sl-5-disc-2018/

      • novas752  

        Tak Trek má slušný kola, je to jedna z největích značek, závodí se na nich…

        Ale jde zejména o to jak ti sedne, na tý značce zase až tolik nezáleží.

        Většinou jo, tyhle dražší americký značky kupuje za katalogovou cenu málokdo. Stačí na prodejce lehce přitlačit že se ti to kolo líbí, ale že máš nabídku na podobný o pár tisíc levnější, tak se ještě rozhodneš. No a pro prodejce je lepší menší zisk než žádnej zisk, takže by ti nějakou slevu mohl nabídnout.

    • plzakj  

      Se 118kg budes u jakehokoliv kola (vcetne tohoto) na limitu. Rozhodne bych se vyhnul tedy isospeed odpruzenymu ramu a sel po celokarbonovem pevnem. Dalsi vec jsou kola. Predpokladej, ze budes mozna zaplety menit casteji, nez je obvykle. Jinak ok.

      • Maka123  

        Doufám že ještě zhubnu cca 100kg. Prodejce mi ho doporučil k vůli pohodlí. Připomínám nejsem sportovec, kolo mám pro zábavu a ty kila,. 

    • Pán z Dubu  

      24 drátové záplety pod Tebe nic moc. Udělej si srovnání se stávajícím kolem. Pomocí nějakého gear calculatoru si ověř, jestli Ti to nabídne rozsah převodů, cos využil na Meridě. Když jsem viděl, jak máš na ní ztopořený představec, dopočti si možnou výšku řidítek u silničky…

      Celkovou hmotností jízdní soupravy jsi přes limit – aby to nebyl důvod pro zamítnutí případné reklamace.

      Možná by bylo lepší vyjít z nějakého festovního 29eru a obout neterénní pláště.

      • Maka123  

        Merida má nosnost 120kg, výplety na stránkách výrobce Trek mají neomezenou hmotnost jezdce . Nebo se na to vykašlat a dojezdit Meridu? Myslel jsem, že další krok by měla být silnička.

        • novas752  

          Nejprve se na ní svez a podle toho se rozhodni, oproti trekovýmu kolu je to dost jinej posez, jiný zaměření, jede to mnohem líp.

          Jestli jsi schopný odsedávat přes různý hrany a díry, tak to imho neni zase takový problém. Nejvíc budou trpět ty záplety – proto by byly fajn nějaký nejlíp 32 drátů.

          Nebo se někde svez na nějakym gravelbiku – to je vlastně silnička s tlustšim pláštěm, takže je to pohodlnější jak pro jezdce, tak pro rám. A dovolí ti to trochu víc než jen asfalt. To je vlastně takový krosový kolo výrazně sportovnějšího ladění.

          • Maka123  

            Ten gravel mi prodejce k vůli tomu, že jezdím jenom po silnici nedoporučoval. Měl jsem vyhlídlého Boone 5 – větší nosnost, ale cyklokrosové kolo.

            • novas752  

              Určitě se na tý silničce nejprve projeď, neni to pro každýho, v horších úsecích který jsou různě vybombardovaný a zalepovaný neni jízda úplně komfortní. Ale zase to jede, na pěkných úsecích s mírnym větrem v zádech letíš 35 a ani o tom nevíš.

              Na gravelbike i cyklokrosku můžeš dát i úzký silniční pláště.

              Já mám teď silničku, ale plánuju jí poslat do světa a pořídít si gravelbike s dvouma zápletama – jedny lehký na 25mm silniční pláště, druhý trochu odolnější do lehkých terénů.

            • ruinin  

              Jenom na silnici v Česku znamená často na velmi špatný silnici, plno děr, záplat, kostky… takže cx není vůbec od věci.

              • jardalee  

                Taky s dnešním provozem a ohleduplnosti řidičů je prostě nejlepší se hlavním silnicím vyhnout a pak to různě člověk objíždí po stezkách,chod­níku,polnackach a silnicích nižší třídy :)

        • Pán z Dubu  

          Nevím, co od té silničky očekáváš, já bych v LT volil kolo, na kterém vyjedu pod Varhošť a na Lovoš. Aero posez (kvůli terezínům) lze nastavit nejen na silničním kole. Projeď se na tom a uvidíš.

    • Maka123  

      Očekávám se posunout dál, asi tu rychlost – počítám cca. 5km/h plus. Mám domluvenou zkušební jízdu. TenDomane SL 5 Disc má být velice pohodlné kolo. Jenom nevím jestli ten gravel, nebo silničku.

      • gregorus  

        Vzhledem k tomu, že chceš jezdit jenom silnici a i Domane dávají s 32mm plášti, tak by ti to mohlo vyhovovat. Zrychlení 5km/h je teda hodně, to je spíš otázka tempa jakým tě baví jezdit na současném kole a co tě bude bavit na silničce, ale kolo samotné ti tenhle rozdíl těžko udělá. Hlavně, když budeš kolo zkoušet, vezmi to do největších kopců, které potřebuješ jezdit, protože se 118kg i 34–32 může být problém, pokud nemáš hodně dobré nohy, a zvlášť, když chceš na kole hubnout.

        • mikub  

          Zrychlení o 5km/h je IMHO docela reálné. Srovnávám proti MTB, ale tam je navýšení průměru ještě obvykle ještě vyšší, než udávaná hodnota.

          • Kalic  

            Věřím tomu, že když dáváš na mtb průměry kolem 30, tak na silničce budeš dávat v pohodě 35.

            :-))

    • tromboonen  

      Když do toho dáváš tyhle prachy, hooodně si pohlídej velikost a geometrii = ne co Ti řekne prodejce, ti na to často serou, nebo nevědí, nebo Tě ukecaj do čeho se jim hodí… buď se spočítej na CC, nebo investuj do nějakého fitu jestli se Ti to dělat nechce… za mě to často ušetří desetitisíce, sebelepší kolo co nesedí je na houby, člověku se pak nechce jezdit…

      • bezdratova.sprcha  

        Kalkulátor na CC bych bral fakt jenom jako orientační záležitost.

        • tromboonen  

          Možná orientační, ale při dobrém změření a použití furt asi tak 100× lepší než kombinace průměrného českého prodejce a tabulek výrobce.

          • bezdratova.sprcha  

            To ano. Ale potíž vidím v některých „nových“ geometrií kol u některých výrobců (myslím že třeba Merida s tímhle často nesedí). O gravelech ani nemluvě.

            • tromboonen  

              Já vidím potíž v nevyzpytatelnosti přírody/anatomie a tuposti prodejců, že je na výběr víc druhů geometrie je naopak fajn, jen musí bý člověk schopnej toho využít a najít tu správnou.

    • Maka123  

      Čím míň peněz tím líp. Nerad bych litoval že jsem si nepřiplatil.

    • šimlos  

      To je myslím dobrý výběr. Ale poradím ti jednu věc. Osahej si ty 105kový páky důkladně, nejlépe i v podzimně zimních rukavicích, v kterých budeš jezdit nebo jezdíš. Jsou to dost „bambule“ a nesedí, na rozdíl od Ultegry, do každé ruky. Já kvůli tomu jejich pro mne nevhodnému tvaru musel jít o řadu výše na Ultegru – u jiného kola tedy, ale to je jedno.

      • tromboonen  

        Teď co už i 105 má (nebo brzo bude mít) hydra páky stejného tvaru jako ráfkové bych si teda počkal nebo připlatil za výměnu, tohle je hrozný i na štěrkoletu, na pěkný silnici jak pěst na oko…

        • šimlos  

          To je druhá špatná věc po té ergonomii. Ty páky, slušně řečeno nejsou hezké a vynikne to pořádně až v reálu. Chápu, že byl pravděpodobně tlak na cenu ale tohle se fakt nepovedlo.

        • šimlos  

          Stále nemá. Ale výhrady proti současnému tvaru 105kových pák u hyder sílí a tak snad příští rok.

          • gemini  

            U nové 105ky ( MY2019 ) už je tvar pák v pořádku..:-)

          • tromboonen  

            Asi tejden už se to tady probírá a je toho plnej net… teda ještě se to nedá koupit asi, ale už je to venku…

            • šimlos  

              Tak to mi uniklo. Každopádně dobrá zpráva pro ty, kdo si silnici s hydrama na 105 ještě nekoupili a plánují to a smutnější pro ty, co tak už učinili :-) Někomu ale ty nešťastné páky nevadí vůbec, v ruce jim sedí a vzhled neřeší.

    • Maka123  

      To bylo na mě sehnat rukavice. Vyzkouším.

      • tromboonen  

        Víš o tlačítku „reagovat“ u jednotlivých příspěvků? S tímhle řazením se to dost blbě čte…

    • jardalee  

      No koukal sem na tu geometrii a tohle teda není klasická silnička tohle je hodně pohodlný kolo pro rekreační jezdce ,což podle kola v profilu je dobře ,když vezmes tu 62cm tak je dokonce šance ze budeš mít berany ve stejně výšce jako sedlo ,nevýhoda takového kola je ze ti chybí ta aerodynamická poloha ,která je hlavni výhodou silničních kol ,samozřejmě šlo by to trochu úpravou predstavce ,ale je to prostě takovej treking s uzkyma plastema a beranama

      • Maka123  

        To bych si teda koupil to samé co mám s karbonovým rámem? A jaké tedy kolo pro mě? Čistokrevnou silničku? Nebo tomu dát ještě čas?

        • novas752  

          Vyzkousej si nrjakou cistokrevnou silnicku a podle toho se rozhodni.

          • Maka123  

            Ok tak to udělám.

          • tromboonen  

            Jakoze Domane neni cistokrevna silnicka? Chudáci profíci, co na tom musej jezdit, jistě to nedělaj dobrovolně… A co teda je cistokrevna silnice, jenom aero speciál, možná něco vrchařskýho? Minimálně to druhý existuje i ve variantě která se od Domane moc neliší, ale obojí je pro hobíka s nadváhou dost mimo.

            • novas752  

              To jaem nerikal!

              Ja jen zduraznil aby vyzkousel silnicku (tedy jakysi extrem) a podle toho jak mu bude vyhovovat poridil silnicku nebo gravel/cx nebo fitness nebo zustal u sveho kola (druhy extrem) a vylepsil ho.

              • tromboonen  

                Aha, sorry, nepochopil jsem koncept, ale zas když se 120 kg člověk posadí na ostrou žiletku s nabušenejma užovkama, tak to nebude k ničemu, zato když od začátku vybírá styl kola, kam se vlezou i 35 mm gumy, tak je to podle mě správně a s vhodnýma gumama bude Domane i tak OK, až zhubne a bude chtít zrychlit, dá užší gumy a jede dál, s Gravelem, zvlášť vybraným s ohledem na pohodlí by pak to zrychlení asi nenastalo…

            • jardalee  

              no ja vychazim jenom z geometrie na 62cm ram mit 59cm delku a hlavu 24.5cm je celkem zajimava silnicka :) ale jako nemyslel sem to nejak zle pro radu lidi to muze byt prave to pravy kolo kdy ochutna silnici ale nepotrebuje 15cm drop :)

        • tromboonen  

          Kecy typu „endurance kolo není silnička“ neposlouchej, jestli nejsi chrt, tak Ti rozhodně neuškodí a i kdybys na chrta jednou zhub, pořád při správnym nastavení a obutí pojede víc než dobře, jen je potřeba vybírat to ne podle místních rad „vem to velký ať máš vysoko berany“ :)

          • jardalee  

            no ja to takhle nemyslel ,prave tohle kolo podle geometrie ma berany opravdu vysoko (hlava 24.5cm) a navic je hodne kratky ,takze oboje nahrava pohodlnymu posedu ,coz samozrejme hromada lidi oceni ale proste je to takovej fitness s beranama a kdyz koupi mensi velikost tak to zase muze byt kratky ,takze naladit tady nakej agresivnejsi posed bude problem ,ale samozrejme muze to byt i vyhoda to zalezi na kupci :)

            • tromboonen  

              Mam kolo stejne kategorie a potřeboval bych hlavu ještě vejš, případně blíž (kratší rám), blbej a extrémné poměr nohy/ruce… fitness je něco úplně jinýho, rám je rovnou dělanej na rovný rodla a je proto delší… od začátku mu říkám, ať se hlavně změří a dobře rozmyslí geometrii a velikost, zrovna Treky se tuším dokonce dělají ve dvou různých geometriích a není většinou problém vybrat tak, aby se dal nastavit rozsah dropu 5–15 cm podle toho jak dám púředstavec a podložky, míň nepotřebuje a víc jistě taky potřebovat nebude, i kdyby na tom chtěl závodit.

              • jardalee  

                no tak hromadu toho uz doladi predstavcem ,sice to obcas neni krasa ale ucel to splni ,ja tu geometrii kopiroval primo z odkazu ,takze dal sem to nestudoval a urcite je vic typu a modelu ,jinak je pravda ze tazatel ma asi nadvahu takze by mu stejne nakej agresivni posed nesedel :)

        • plzakj  

          Pokud si nejsi jistej (a nejsi milionar jako strejda Conrad a teta Ginny) tak bych sel do nejaky bazarovky kolem 20k, na ktery zjistis, co chces a kterou pak zas posles. Nebo aspon par dni stravit na testovaci silnici, aby sis overil posed, ovladani atd. Kupovat kolo za 60 jen tak podle rady na foru mi prijde jako docela risk.

          • miche  

            Amen! Já šel taky cestou levné silničky, abych zjistil jestli mě to vůbec bude bavit a nervy ze správné velikosti taky byly :-) Když si vemu, kolikrát jsem se netrefil u MTB … ufff …

            Decathlon by taky nemusela bejt pro začátek špatní volba … nejsem jejich zaměstnanec! :-)

            • jardalee  

              no ted me asi vsichni ukamenujou ale vona ta geometrie neni raketova veda :) a pokud ma clovek uz naky kolo tak se z toho da hromadu veci odvodit ono stejne i kdyz si clovek vybere velikost dobre a chce jezdit teda na nake vyssi urovni tak je spis alchymie nastavit posed :)

        • jardalee  

          no kdyz vidim tu pozici tech riditek na tvym kole tak to bude i tak skok :) jinak urcite co pomuze tak je pevna vidlice a karbonova + dokonce ram pomuze daleko vic pohodli nez ta odpruzena hruza :) navic pevny kolo ma obrovskou vyhodu ze nemeni za jizdy geometrii ,takze bych si spis ujasnil jestli silnicku ,jestli berany, jestli plaste 25c ,protoze pri sve vaze je budes muset pumpovat asi hodne na tvrdo a to zase komfortu neprida ale samozrejme pokud mas moznost zkouset ,tak to je lepsi nez 100rad

          • plzakj  

            Stacilo by otocit ten predstavec do negativu a bude mit drop jako na silnici :-) – vtip. Ale zkusit na stavajicim kole stejne rizeni (reach, stack) jako na zamysleny silnici neni od veci.

            • Maka123  

              Když jsem tam měl stavitelný představec a dal ho do mínusu bolely mě záda a brňely ruce.

      • bezdratova.sprcha  

        Blbost! Do aerodynamické pozice se musí dostat jezdec sám, neměl by ho tam dostávat posed. Posed pouze určí, jak moc aero se můžeš dostat. To je u mnoha silničkářů naprosto typické – koupí si silnici s agresiviním posedem a 90% času pak jezdí na pákách. Ale tak hlavně že z toho mají dobrý pocit :)

        https://www.youtube.com/watch?…

        Viz video. Abys byl opravdu aero, musíš mít pokrčené ruce. To většina lidí u agresivního posedu dokáže nějakou delší dobu držet na pákách, ale na obloucích to dlouhodobě držet nejde bez snížení výkonu nebo značného nepohodlí (které stejně povede k nižšímu výkonu). Většina lidí na to ale taky sere (nebo to jednoduše neví) a jezdí na beranech s nataženýma rukama. Co na tom, že nejsou doopravdy aero, dobrý pocit jede :)

        Účel endurance posedu je aby jednak byl jezdec schopný držet vyšší zátěž delší dobu a hlavně aby mohl být v aero pozici dlouho a bez ztráty pohodlí.

        • jardalee  

          no jo a ne ,jasne je to slozitejsi ale aero posed je samozrejme nepohodlnej skoro vzdycky a je to dobry tak z kopca jinak profici maj hodne agresivni posedy ,proste aerodinamika je neuprosna a taky jich hodne skonci kvuli zadum a pak si koupi tu endurance :) to ze to maj hobici to nekomentuju no :) vono vseobecne na posed jsou naky poucky ale treba tvorba posedu pro profesionaly je opravdu veda a sleduje se tam hromada veci ,zase muzu vychazet z drahove cyklistiky kde vetsinou maj silenej posed kdy ma natazeny ruce ale na spodnim uchytu ma rovny zada treba na keirin ale zase kdyz se jede madison na 100a vice kol tak si jedou pohodicku na hornim uchopu a maj to hodne pohodlne nastaveny vona je u tech kol vyhoda ze look tam ma nastavitelnej predstavec skoro jak z trekingovyho kola :) a ma to i na silnickach :)

          • bezdratova.sprcha  

            Podle mě je nesmysl pořád srovnávat se závodníky a hlavně zaměňovat sportovní a závodní jako tutéž věc. Jasně, beru že hodně lidí to má jako dětský svět v dospělé verzi, a chtějí být jako ti gentelmani na obrazovkách, ale reálné potřeby sportovců jezdících pro fyzičku a závodníků jezdících pro místo bývají často hodně vzdálené.

            Pak tady taky nemájí být témata o zničených kolenech a zádech :)

        • plzakj  

          Asi ne vsichni to chapou (letosni Flandry)

          • p@X  

            To jsou výblitky, aneb když začínajícím silničářům začne radit sprcha, trombón a spol. …

            • bezdratova.sprcha  

              Sám na těch pákách trčíš přes 90% jízdy, aspoň jsi to tu psal, takže asi tolik k tématu :)

              • novas752  

                To ale ti kluci z fotky taky. Pokud zrovna nejedou spic.

                • bezdratova.sprcha  

                  Kluci z fotky si ale očividně zrovna nedělají hlavu s aero pozicí. zvlášť ten co cumlá tu lahev. No a hlavně, pokud se nepletu, kluci zrovna závodí, nejedou jenom sportovně. Nedovedu podle obrázku posoudit, co přesně zrovna dělají.

                  • plzakj  

                    A to je ta pointa.

                  • jardalee  

                    no oni si stim lamou hlavu a po rovince to prave vypada bud tak ze horni uchop a pokrceny ruce a nebo spodni uchop a rovny ruce :) ale samozrejme zada a krk dostavaj zabrat a mas pravdu srovnavat profiky a normalni lidi co jezdi pro fyzicku/radost je nesmysl :) pro me je to spis taky jenom uz teorie na silnicku mam nadvahu a na drahu zase nemam svaly :D

                    • bezdratova.sprcha  

                      Ono je to hodně situační a já osobně když jezdím po rovinkách, tak to často střídám jenom proto, že mě zrovna napadlo změnit pozici.

                      Jinak jestli se nepletu, v agresivním posedu jsou oblouky situovány do ideální pozice pro sprint ze sedla (tj. abys tam byl co nejvíc aero).

                      • jardalee  

                        jj no ja mam taky vyzkouseny ze pokud clovek ma ten drop hodne velkej tak voni ty pokrceny ruce sou vlastne pohodlny a je to lepsi nez natazeny ,ale zase to clovek trochu taha zádama ,jako zamlada tak do 25let sem tak jezdil denne a vubec me to neprislo ale mel sem 187cm a 75kg no tak to slo :) ale byla to cistokrevna silnice, jinak je pravda ze v tom videu jedou nejak pohodove ale ja hned nasel fotky ze zavodu a vsichni „aero“ pozice :) nebo proste lepsi aerodynamicka pozice ,voni vlastne ty pokrceny ruce sou pak priprava na hrazdu :)

              • p@X  

                To bych měl na krosce jezdit 90% ve spodním úchopu, nebo jak je to správně?

                • bezdratova.sprcha  

                  Co jak používáš je situační. Každopádně pokud kolo bereš do terénu, tak využívat oblouky je velmi žádoucí už jen z toho důvodu, že poskytují nejjistější úchop a největší tlumení vibrací a nárazů. Osobně automaticky lezu na oblouky i když vjíždím na kostkovici, v terénu z nich neslézám.

                  • p@X  

                    Berany do terénu neberu už vůbec, kdysi jsem tím byl fascinován, dnes mi je z toho díky gravel módě na blití.

                    • bezdratova.sprcha  

                      No je vidět, že to sleduješ jen z pohledu domácího trhu, protože ta „dnešní gravel móda“ je tu už několik let a rozhodně se nechystá někam odejít. Horkou novinkou kterou někdo může považovat za přecházející módu, je to jen u nás.

                      Jinak názory někoho, kdo jezdí podle toho jak moc je něco cool nebo hip, jsou velice snadno zpochybnitelné.

                      Osobně zastávám názor, že to není o beranech jako takových, ale o vidlici a pláštích. Pokud chceš jezdit terénem na pevné vidlici a 33–40mm pláštích, tak na rovných řidítkách si odrovnáš (hahaha) ruce. Berany dávají mnohem větší smysl právě kvůli tomu tlumení spodního úchopu.

          • bezdratova.sprcha  

            Tvoje pointa?

      • Maka123  

        Potřeboval bych ještě radu ohledně velikosti, jestli 60 nebo 62 měřím 193cm. Na testování příští týden bude "jenom "60tka.

        • tromboonen  

          rada? změřit se na CC a mrknout na ÚJČ re jak se píše šedesátka :) Jinak jestli tohle nezvládneš tak zvesela osedlej první hajtru co Ti doporučí prodejce protože se jí potřebuje zbavit a pak tady řeš proč tě bolí to nebo ono…

        • jardalee  

          Chápu dobře ze je to sedlová trubka ,důležitější je ta horní ,nebo virtuální prostě TT :) no a i tam to není tak jednoduchý protože bud můžeš mít menší ram a delší predstavec a většinou zavodnejsi posed ,váha je teda víc na rukách ,nebo delší ram kratší predstavec a tam de udělat spis pohodlnější posed, někdo si bere menší ram taky z důvodu vyšší tuhosti,no prostě se říká ze správně si člověk koupi az druhou silnicku když už ví co chce :)

          • Maka123  

            Chtěl bych hned první

            • jardalee  

              taky to muze byt prvni a posledni :) samozrejme nejlepsi je se projet ale treba 20–30 kilometru pak poznas jestli das silnicni posed to znamena celkem zatizeny ruce a ohnuty zada a prohnutej krk a nejspis ne no :) hodne profi silnicaru ,konci karieru s bolestma zad,treba Eddy Merckx :) no a pak vetsina lidi zkousi posed jak kdyz jede babka na ukrajine do obchodu a na to je lepsi co nejvyssi hlavova trubka a kratkej ram :)

              • jardalee  

                jinak jestli vladnes anglictinou tak pro silnicni cyklisty moc dobrej youtube kanal nastaveni posedu

                • Maka123  

                  Ne, nevládnu, učily nás rusky.

                  • jardalee  

                    nj skoda ja mel nastesti rustinu jenom 2 roky pak me ucili spatne anglicky :) jinak vona je tam este jedna zrada ,ze i kdyz vyberes spravne ,posed budes mit nastavenej od profiku tak stejne te muze po nakym delsim vyletu bolet celej clovek a neni to tim ze by neco bylo spatne ale proste na to nejses zvyklej :) no a proste casem si zvyknes na spravnej posed a zacnes zpevnovat ty spravny svaly ,no a to je takova zrada na zaver :D

                • bezdratova.sprcha  

                  https://www.youtube.com/…_QM00L1xJb4A

                  Kanal o vsem moznem okolo posedu, od borca co na tom dela kseft.

                  • madik  

                    Obcas sleduju.

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    Hlavne toho video me zaujalo a krásně to vysvětluje vznik bolesti „za krkem“. Stačí se nedržet hloupého pravidla s pozicí řadiček vodorovně a trochu je natočit pro lepší podporu zápěstí. Dělá to neskutečný rozdíl při delších jízdách.

                    • bezdratova.sprcha  

                      Jeho videa mi hodne pomohla najit se dobry posed. Kolikrat to jsou uplne malickosti, ktere by cloveka jinak nenapadly.

          • tromboonen  

            Dýlka je nejdůležitější, v druhým kroku řešíš jak velkej budeš mít na daný dýlce od danýho výrobce v daným modelu drop… když se ukáže, že je drop moc velkej, jdeš do jinýho modelu co má vyšší hlavu, někdy můžeš i do jinýho výrobce co má „kratší“ geo, ale obecně je to podobný… většinová populace zvládne poladit velikost (dýlku) + forbec a je to, lidi s opičíma rukama daj delší forbec a obr oblouky, extrémy s dlouhýma nohama a krátkým tělem/rukama jako já vyberou co nejvyšší hlavu a co nejkratší rám a i tak ten drop ten posed někdy nepříjemně prodlouží, spolu s třeba blbejma +3 cm šířky rodel… prostě 3× měřit, zvlášť když je to první silnice a nemám z čeho vyjít, MTB je na tohle něco úplně jinýho, tam se to bere „od voka“ a v terénu to nevadí.

            • jardalee  

              jj to je dobra pripominka ze u silnicky jde jeste poladit rozmer a tvar beranu ,kde je to taky obcas problem vybrat ty spravny

              • tromboonen  

                Hele buď seš konfekční a pak Ti sedne ± co doporučujou výrobci… nebo seš „opičák“ s dlouhýma rukama a pak jsi v poho, prostě vybereš nějakou dýlku rámu a dáš obr představec do negativu a rodla s obr reach a drop, no a nebo máš nohy na 56–58 a ruce sotva na 54, spíš na 52… i s nejkratším představcem a super kompakt rodlama se trochu moc zvohneš… i tak se to dá řešit, někteří výrobci maj kratší geo, některý modely vyšší hlavy, důležitý je to podchytit ve fázi výběru, měl jsem „Lko protože měřím 183“ a nebylo to dobrý :)

                • plzakj  

                  Nebo jsi typ, co ma v pomeru k trupu a rukoum dlouhy nohy a pak jsi v riti, protoze potrebujes relativne kratkej ram, abys nemel sedlovku vysunutou za max a nebylo ti to dlouy. Prijde mi, ze dnesni ramy road i mtb se delaj spis na ty opicaky. :)

                  • tromboonen  

                    To byla ta třetí možnost, to mám já a je to naprd, ale když o tom člověk ví, tak se s tím dá něco dělat… dokud jsem se nezměřil a bral „Lko protože máš 183 cm“ tak to bylo špatně…

    • Maka123  

      Děkuji za rady, jestli mi to vyjde, tak zítra si to půjdu zkusit. 

      • Maka123  

        Dnes jsem se byl svézt, sice to nebylo úplně přesně to kolo co chci, ale jízda byla super. Vůbec jsem nečekal takové pohodlí, vyjel jsem si i kopec a nebylo potřeba řadit nejlehčí převody. Opravdu mě překvapila rychlost silničního kola-moje první zkušenost s ním. Ty 105 jsou na moje ruce akorát. Jenom ty záplety.

        • Maka123  

          Včera jsem byl na výstavě v naději jestli tam náhodou nebude mnou vybraný Trek domane sl 5 a samozřejmě nebyl, ale vyšší model .Bavil jsem se s prodejcem a nabádal mě ať neotálím s objednáním kola, že nebudou,hlavně v mojí velikosti!

          • plzakj  

            Jeste, aby ti prodejce rikal, at pockas na slevy :-)

            • dolomiti  

              :-D

              • Maka123  

                O ní jsem si v Ústí řekl hned, nadšený nebyl, ale nabídl 10%.

            • Maka123  

              Byl jsem se projet v Děčíně na velikosti 60 a byla mi malá. Objednal jsem si Domane sl 6 a včera mi prodejce volal, že velikost 62 už letos nebude, jenom sl 5(na 105),tak jsem si ho objednal. Doba dodání cca. měsíc. Do pr… to je jak s botama a oblečením, co pak ty opravdu vysocí 2m a víc?

              • dolomiti  

                Odkud mu to dodávaj? :-O Přítelkyni objednávali Treka a protože v ČR už nebyl, tak ho ještě sehnali v centrálním skladu v Holandsku a dodání týden.

              • Salind  

                Mozna pozde, ale v Cechach je testovcka Domane SL6 vel 62. Byl jsem ji projet v lednu a pak ji porad v dubnu videl na kramu (Kola Visek – Praha).

                Co se tyka toho terminu dodani, asi ti nekecali. Objednaval jsem Domane SL5 Disc vel 62 a realne dodani bylo na tydnu 7 (s tim, ze to melo trvat cca 2–3 tydny. Takze se mozna poucili. Dodavka nesla z centralniho evropskeho skladu v Holandsku ale ze Statu. I tak do ted nechapu, co tam trvalo 7 tydnu a hlavne proc kazdy tyden byla informace „bude pristi tyden, uz je na ceste…“ Snad to budes mit lepsi).

                • Maka123  

                  Dnes pán volal, že budu mít štěstí – bude příští týden. Jinak kola vozí jednou za tři týdny v kontejneru přes moře.

                  • Maka123  

                    Tak týden zpoždění(zatím) , kluci chtěl jsem se zeptat na kola. Jsou to nějaké základní cca 160 dolarů pár. Mám si shánět lepší, nebo nechat být?

                    • tromboonen  

                      Nevím, co za záplety to jsou, tipuju nějaké základní přebranděné nebo inhouse, sere pes, na kole téhle kategorie by mělo být něco na úrovni Aksií/FuRa5, takže ne úplně nejlehčí, ale držáky a plně vyhovující, počítá se s tím, že časem budou sloužit jako tréningový/druhej pár atd. Nechal bych tak, obul do něčeho extra valivýho v rozumné šířce (25–28) a dal tam zelený latexky, to samo o sobě udělá dost velkej rozdíl…

                      Až zjistíš, co jezdíš a jak jezdíš, rozmyslíš nějaký lepší záplety a tyhle deleguješ třeba na širší gumy a „adventure“ švihy, nebo na zimu atd. Jestli je to první silnička, tak zatím neřešit, jezdit se na tom dá v pohodě a stejně zatím nevíš, co potřebuješ.

                      • Maka123  

                        Četl jsem na ně recenze a praskají u niplů. Tak jestli je dojezdit a nebo rovnou koupit něco co tam mělo už z výroby být.

                        • tromboonen  

                          To jsou Remerxy? :) Hele netuším, nedal jsi sem ani model kola, ani zápletů, je otázka proč to někomu prasklo, taky by se na to u novýho kola asi měla vztahovat záruka, ale kdyby to měla být taková trága (což mi přijde divný), tak by se možná hodilo koupit něco normálního (cca ty nový Aksia) a tohle prodat na bazaru pro někoho lehoučkýho.

                      • RUSH  

                        Co přesně a no co jsou zelený latexky? Omlouvám se za neznalost. Jsou lehčí, odolnější nebo co?

                        • tromboonen  

                          Latexové duše Michelin, jsou odolnější a hlavně maj menší valivý odpor než butyl, jde to poznat… po pár dnech až týdnech z nich zdrhne vzduch (jsou částečně porézní), ale to aspoň člověka donutí zkontrolovat tlaky před každou vyjížďkou, jinak samý pozitiva. Nejlíp se seženou v Decathlonu… a jiný latexky radši nebrat, bejvaj extrémně tenoučké a nic nevydrží, zelená jede.

    • zderes  

      No tak já se přidám k tomuto vláknu. Jsem úplně špatný příklad toho jak by se to nemělo dělat:)

      Na silničce jsem nikdy nejel. Protože už klukovi jedoucímu na silničce já na bajku nestačím, muselo k tomu dojít.

      Bez jakéhokoliv zkoušení, jen podle velikosti. A ani jsem to neviděl. Jen jsem trošku využil příležitosti a zaplatil zálohu.

      Teď jsem to dovezl a zítra se jdu učit. :))

      • milan.v  

        Modli se .. :o)

      • platypus  

        Zdar, pohraj si s tlakama v pláštích, jestli můžu poradit. Zkus klidně jenom pět atmosfér, jak je tam sedm nebo osm je z toho kostitřas, ještě kolik vážíš, chce to vychytat.

        • zderes  

          Aha to zkusím. Protože byl jsem 3×, ale je to tak tuhý, že cítím každou zápalku. Jsem rozhodnutý to dát pryč a silničku už nikdy. Fakt je, že nafoukaný jsem měl 11. Vážím 80 kg.

          Ale projel si to kámoš cyklista a ten zase mluvil o tom, že je to perfektně tuhý. Nevím co je na tom perfektního :))

          • novas752  

            To se pak nediv :) , já na svých 73kg foukám do 28mm plášťů 4,5–5 barů. A už když jsem to zkoušel foukat na 6, bylo to opravdu znatelně tvrdší a méně pohodlné. U tebe bych to viděl na ± 5,5. 6,5–7 maximálně, ale samozřejmě záleží na pláštích, do užších se na stejnou hmotnost musí foukat krapet víc.

            Taky hodně udělá omotávka, tlustší, měkčí, případně gelový výstelky pod ní, nebo 2 omotávky pro velký ruce.

            Ale samozřejmě to pořád trochu drncá, holt se člověk musí naučit odsedávat víc věcí než při silniční jízdě s mtb.

          • tromboonen  

            Dej tam 27–28 mm pláště, nějaký kvalitní (kolem tisícky), latex duše Michelin, foukat budeš na 3,5 vepředu a 4–4,5 vzadu, pohodlí bude a navíc to líp pojede, betonový užovky brzděj a vytřepou duši.

            • zderes  

              Borci moc díky, ještě to zkusím..

              • tromboonen  

                Nejlíp to jede (pohodlí, přilnavost, a kupodivu i valivý odpor), když se každý plášť při obvyklém posedu (většinou za páky) zdeformuje o cca 15–20% prostě aby to udělalo bouli, ale ne abys když vymeteš díru cvaknul duši o ráfek, nebo to v zatáčce svlíknul.. zkus to na co nejmíň a když to bude připadat moc žvejkavý, trochu přidej, ale rozhodně není dobrý to bušit, ani na super asfaltu, který u nás skoro není, Tě to nezrychlí.

                • zderes  

                  Díky, hned vyzkouším.

                • nitraq  

                  Zde je graf tlaků pro jednotlivý šířky a zatížení kola pro těch doporučených 15 %.

                  • plzakj  

                    To je na zatizeni na 1 kole? Nebo proc to zacina na 30kg a konci na 70kg?

                    • tromboonen  

                      Je no… nebo snad foukáš obě kola najednou?

                      • plzakj  

                        Bavim se o te vaze. Ne o tlaku. Rozlozeni hmotnosti mam 50:50?

                        • tromboonen  

                          Nemáš, logicky, ser na tabulky, ber to od oka když na tom sedíš… pod prdelí máš třeba 4,5 a vepředu 3,5??? Asi takovej poměr, (na konkrétní čísla nehleď).

                          • plzakj  

                            No jasny. Pak je ten graf k prdu ne? :-)

                            • tromboonen  

                              Jako všechny podobný grafy :) Ani ne tak kvůli disbalanci přední, zadní, ale i šířka ráfku, materiál gumy, duše/latex/bu­tyl/bezduše/gal­da a kdoví co ještě bude hrát roli… ale jako grafické vysvětlení závislosti a principu, že nabušený není nejrychlejší to není špatný, v praxi bych to použil maximálně jako první nástřel a dál už podle citu, nebo pocitu, jak říká Ponožka, Děkuji!

                              • tromboonen  

                                Osobně dávám skoro co nejnižší tlaky co uvezu, pod prdelí aby se to nežvejkalo, vepředu míň a aby se to nežvejkalo když jdu fest ze sedla ve stojce, takový ty rychlý brdky ze sedla to dá líp, tam člověk není tak vepředu… když náhodou vím, že bude celou cestu super asfalt, jako bez děr, ne že super hladkej, tak dám o půl až jedna víc, ale to se mi v obvyklejch regionech moc nestává a i pak občas upouštím, protože mi připadne, že to moc drncá :)

                                • Dumbíček  

                                  Nedrncá, ale nejede, ne? Nikdy jsem to nijak neměřil, nepočítal, nebádal nad tím. Ale, vždy když se mi zdálo, že mi to nejede, tak jsem následně doma dofoukl kola a vždy tam byl tlak třeba jen 6bar. Nahuštěno na cca 8 a subjektivně najednou lepší. Pláště 23mm já tak 77kg, výkonost mizerná, takže třeba máš lepší nohy a ten odpor nevnímáš.

                                  • MlokCZ  

                                    Ale jede, to jsme zase už u toho zcestného pocitu (v historii se to tu už řešilo několikrát, proč ten zcestný pocit vzniká), že nabušené to lépe jede.

                                    Znovu (už asi po dvacáté) tento odkaz:

                                    http://trstriathlon.com/…ua-poertner/

                                    Měření je pro stejně těžkého jezdce jako jsi ty a pro pláště o chlup širší (25mm), takže pro ty 23mm to bude celé posunuté o pár psů výše.

                                    8 barů je už úplně mimo, to je už i za hranicí optimálního tlaku pro naprosto perfektní asfalt.

                                    „Keep in mind that 110 is the highest pressure you want under the most perfect imaginable conditions, with asphalt that hasn’t even been driven on yet.“

                                    Pro asfalt různých kvalit během vyjížďky to chce ale daleko méně než těch 110psi.

                                    • Tovarik  

                                      Takže tlak uvedený na plášti řešit nemusím? Mám pláště Continental Grand Prix 4000 S II 28mm. Dle tohoto fóra jsem foukal cca 80psi, 5,5bar. Teď mi při servisu řekli, že se mám držet informaci na plášti 110 – 120 psi. Zatím jsem to zkusil dvakrát. Na pohodlí to znát je. Zda to jede líp, objektivně posoudit neumím.

                                      • MlokCZ  

                                        Ještě jsem snad na kole neměl nikdy v životě plášť u kterého bych nevozil aspoň někdy na předním kole tlak pod uvedené minimum na plášti a ne tak málo jsem se dostával pod minimum i u zadního.

                                        Do takového servisu bych už pro informace opravdu nechodil. Doporučit foukat 110–120psi pro 28mm pláště pro 77kg jezdce je už opravdu dobrý úlet.

                                      • MlokCZ  

                                        Na tom plášti je navíc opravdu tohle uvedené?

                                        U Contíku na stránkách vidím jiné údaje:

                                        http://www.conti-tyres.co.uk/…ix-4000-s-ii

                                        tedy pro 28mm verzi je 116psi dokonce už povolené maximum. Doporučený tlak tam vidím 95psi, ale vůbec neřeší hmotnost jezdce a u jednoho čísla budou psát raději více než méně, aby si pak nestěžoval 110kg jezdec, že měl problém při foukání 75psi…

                                        • Tovarik  

                                          Máš pravdu. Teď jsem se radši podíval a přímo na plášti je uvedené maximum 8bar – 115psi.

                        • nitraq  

                          Pokud na to chceš jít lehce vědecky, tak si sežeň asistenta, který ti bude odečítat čísla z osobní váhy, na kterou postavíš nejdřív přední a potom zadní kolo, zatímco budeš sedět na kole.

                          • novas752  

                            Ale to druhé kolo musí vždycky podložit stejnou výškou jako má váha.

                            • tromboonen  

                              Normálně vokometr, poprvý třeba pomocník, pak to párkrát zkusíš a už to ohadneš pohledem ze sedla, respektive prdelí…

            • mr.a  

              Hloupě se zeptám – které silniční pláště mají výrobcem doporučený takový tlak? Třeba Tufo Comtura Duo mají 6 – 8, ty Strady co vozíš 7 – 10 … neflamuju, jen mě to zajímá

              • tromboonen  

                Hele já ani nevím, co maj na sobě napsaný, záleží jistě na tom nejvyšším, některý by se mohly rozpadnout, kdybys je nabušil na 11, ale jak nízko půjdeš je na Tobě, záleží, jak jsi těžkej a jak to drží na ráfku, jestli hrozí snakebite, jak širokej je ráfek atd. Nemyslím, že by něco hrozilo, když to nafoukáš na těch 15–20% deformace… a výrobci zřejmě jedou ve „starých“ představách o čím víc nafoukáno, tím líp to jede…

          • Tom-T45  

            Jestli nebyla chyba, že sis do začátku koupil závodní mašinu. Já si pořídil první silnici (pokud nepočítám favorita, co jsem měl na škole) v bazaru před dvěma měsíci a naopak mě překvapilo, že je to docela pohodlné. Mám 25 mm pláště a foukám na cca 6 až 7 barů, když jsem to jednou zkusil na 8,5, tak už to nebylo ono a to mám aktuálně 110 kg. Pokud bych šel do nového kola, tak bych se zaměřil na komfortní geometrii, závodní ambice opravdu nemám a jízdu si chci užívat. Tady je to myslím docela dobře popsáno:

            https://www.youtube.com/watch?…

    • biggbaba  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • jiriga  

      tak uz si neco koupil? resim torchu podbny problem. Mam 98kga doufam,z es eted dostabu opet na 90kg…nicmene taky resim silnicku(spis asi Endurance). Loni jsme jezdil Granfondo od BMC, veli lehke, tuhe a pohodlne, tosku linejsi do kopce mi prislo. Ted jsem mel pujceny Cannondale Synapse, hodne podobne GF, o neco tezsi, ale nemam bohuzel prime porovnani s GF, nebot to uz se nevyrabi a par kusu je nekde mimo Prahu. Momentalne mam pujcenou Emondu SL6 of Treka,z etchto 3 mi prijde tajkova nejagilnejsi,a el asi budu preci jen potrebovat o cislo vetsi, tzn56 misto 58. Predchozi kola byla vsechna 56 a ok. Rad bych si projel jeste Gianta , bud TCR nebo Defy a pak se rozhodnu. Mam rad kkomfort, ale zaroven nechci, aby to bylo uplne line…kazdopadne si to bude objednavat z UK, nebot ty ceny jsou vyrazne jinde…

      • jiriga  

        sorry za preklepy, ale pisu z mobilu

      • gemini  

        Kde jsi si půjčoval Emondu? Mám ji v hledáčku, ale nechci kupovat úplně na slepo…

        • jiriga  

          ski bike radotin. ale dobra kace bude ted na ac kvetna tusim, maji testovaci vikend. se tam stavim ,abych porovnal naprimo synapse a emondu

      • Biermann  

        No mám Defynu a nutno říct, že pokud je líná, tak jen kvůli mým nohám :)

        • jiriga  

          Díky za poznatek:-) ještě jsem nezkoušel, takže nemohu komentovat, ale těším se na projížďku.z tě emkndy musím ale říct, jsem docela nadšený..

        • jiriga  

          Nicméně Defy je na úrovni Synapse a Emknda je přeci jen rychlejší a agilnejsi

          • tromboonen  

            To může bejt placebo, jako když nabušíš úzký na 11 atmo a máš pocit, že to přece musí jet nejlíp a taky se tak cítíš… ne, že by mezi nimi nebyly rozdíly (pohodlí, handling, tuhost atd.), ale je to o celkovym projevu, každýmu vyhovuje něco jinýho a řek bych, že podobně zaměřený rámy na podobný úrovni od jednotlivých top výrobců budou celkově podobný, jeden je malinko živější, druhý pohodlnější, třetí má o malinko jinou geo co třeba někomu ideálně sedne, ale kdybys vzal třeba top nebo druhý nejvyšší model a naskládal na to stejný kola a kokpit, řek bych, že to bude hodně podobný.

    • roupik  

      jen připojím zkušenost se zápletama, mám 195cm a cca 110kg, jezdím záplety 24 drátů vpředu i vzadu a pohoda, za nějakých 7000km co je mám mi jednou prasknul drát a to ještě více méně mojí nepozorností kdy jsem v zatáčce vzal šutr

      • Maka123  

        Aspoň jedna dobrá zpráva.

        • roupik  

          dost záleží co vozíš za plášť, mám na tom šířku 28mm a je to super, míň bych nechtěl

          • jardalee  

            Ja už bych nechtěl min než 35mm :) ale hodně záleží na výšce pláště a hmotnosti jezdce ,jestli nemusí vozit ty velký tlaky ,a s plastema je to všeobecně problém protože jsou pláště 28c který maj realne 25mm a 25c který maj 25,5mm :) no a to nemluvim o výšce pláště ,která se taky liší o milimetry

            • nitraq  

              A pak jsou Conti, který to mají naopak o velikost větší:)

              On a 17C rim, at an air pressure of 100 psi, all versions of the GP4000S II are a bit wider than specified. With the 23C being 25 mm wide, 25C 27 mm wide and the 28C a whopping 31 mm wide.

              • Tom-T45  

                Což znamená, že na 15C ráfku budou mít ± půl milimetru to, co mají mít.

              • jardalee  

                ono tohle me zaujalo v jednom videu kde delaj mestsky kola a na MTB rafek 19c vnejsi 24mm davaj plaste 25c ,jenze prave taky takovy ze kdyz se nafouknou tak maj 26–27mm no a je to takovej kompromis mezi pohodlim a rychlosti ,navic k tomu odolnej mtb rafek

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.