• Monroe1991

    Zdravím vás všechny,

    mohu poprosit o vaše názory na tato kola?

    http://www.cyklonemcik.cz/…ce-5000–2014

    http://www.cyklonemcik.cz/…n-105-aksium

    http://www.teamsport.cz/…kost-ramu-l/

    Více se mi investovat nechce. Pokud byste mi doporučili jedno, bylo by to ideální :)

    Mějte se a předem díky

    0 0
    • blaf  

      a co toto? Teda pokud nevadi bazar.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Bylo by dobrý si ujasnit, jestli chceš 10 nebo 11-rychlostní sadu 105, rám karbon, či Al…

      0 0
      • Monroe1991  

        Já si to ujasním snadno :) 105ku bych bral raději od Pells … Ale šlo mi spíše o vaše názory a zkušenosti. … Co se rámu týče, tak nevím, podle čeho si udělat obrázek. Jestli v této ceně koupit dural (Pells a Ghost, nevím, který z nich je lepší), či karbon (Focus – tady zase nevím, jak kvalitní bude)

        Připomínám, že je to první silnička :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Záleží, jak vážně to se silničkou myslíš, u Pellse je třeba odmyslet si ty kola z fotky, imho do začátku stačí Al se starší 105 za 20…

          0 0
          • Monroe1991  

            Závody určitě jezdit nebudu. Ale běhám, plavu a chtěl bych také ve volnu sednout na kolo a trénovat. Občas v létě třeba i do práce (20 km) … Těch kol u Pells jsem si vědom (bohužel :) ) … Myslím si, že carbon rám není alfa a omega všeho. V této cenové kategorii, bych asi raději volil dural a postupně třeba koupil carbon sedlovku, řidítka, atd. … I když mě to hodně chytne, určitě nebudu kupovat v blízké budoucnosti celé lepší kolo ;)

            0 0
            • blaf  

              I když mě to hodně chytne, určitě nebudu kupovat v blízké budoucnosti celé lepší kolo ;)

              to si jenom mysliss ;)

              ja bych sel do karbonu na 105, ale i hlina poslouzi

              0 0
            • l.bily  

              Podla mna je to blbost davat karbon sedlovku a riditka na hlinik, bude to skoda penez ak sa bavime o kvalitnych veciach nie cine a rozdiel moc nepoznas, radsej si kup poroadnu hrubu omotavku. Bude to vyzerat divne, za tu sumu co chces dat do karbon dielou radsej by som dal hnet do karbon ramu a potom mozes pomalicky vylepsovat alebo nechat tak

              0 0
              • blaf  

                sorry, ale meles blbosti, karbon riditka i sedlovka smysl ma…

                0 0
    • l.bily  

      kup radsej nejaky karbon na 105tke

      0 0
      • kesu  

        přesně tak!

        0 0
        • bochov  

          Duležitější jsou podle mne zapletena kola než řešít řazení a ram v této kategorii jsou základní modely a mezi Tiagrou a 105 není moc rozdíl ,ale vaha a tuhost kol je podstatnější.

          0 0
          • l.bily  

            Ram je zaklad, nemyslim ze clovek co vybera kolo za 1000 euro da dalsich 1000 do kol, skratka aby to bylo vsetko vyrovnane a potom casem ked tak.U bicykla za 1000 budu vzdy len zaklady bud od jedneho alebo od druhe vyrobcu, co tam naspekulujes?

            0 0
          • jecnak  

            To je pravda nejaky slusny kola za 12–20t by to chtelo.

            0 0
    • Laro22  

      co poviete na Focus caylo al 105 2016 novy za 760e?

      0 0
    • Laro22  

      kluky aj bzdy by sli 105ky casom , na zivo som ho nevidel,len mam dohodnutu cenu, musim ho ist kuknut na zivo a to vidim ze ho kupim :D

      0 0
      • tromboonen  

        Podle popisu v tom kupkole tam maj brzdy Ultegra (coz je teda divny, mozna preklep..). Kliky budou mozna OK, uvidis, ale origo asi lip radej..

        0 0
    • Laro22  

      asi preklep u nas je to takto http://sadesport.sk/…05-2016.html?…

      0 0
      • tromboonen  

        Jasny, davat na levnejsi silnice noname brzdy je obvykle, davat tam origo z vyssi rady se tak casto nedela :)

        Ale uvidis, dej nejake kvalitni spalky a mozna to bude OK, ja mam Ultegra brzdy a dokud jsem tam nedal coolstopy taky to za moc nestalo hlavne si zkontroluje geometrii, nema to moc vysokou hlavu tak abys nebyl zvohnutej jak paragraf..

        0 0
    • Laro22  

      no toho sa prave bojim ze budem prehnuty prilis ale co ine v tej cene s lepsou geo by som nasiel?

      0 0
    • Pajasob  

      Ahoj, jsem tu nový a abych nezakládal nové vlákno, napíšu sem.

      Vybírám svoje 1. silniční kolo, je mi 18 let, nechal jsem se doma změřit do kalkulačky a vyšlo mi viz obrázek. Mám vyhlídnutý Felt F85 2015 s ge­ometrií zde (je tam tabulka velikostí a rozměrů): http://www.feltbikes.cz/…F-SERIE.html . Dokázal by mi někdo zkušený prosím poradit, která velikost by byla pro mě nejvhodnější? Moc děkuji.

      0 0
      • Vilém  

        Pokud si se dobre omeril, tak neco mezi 48 a 51cm.

        0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Z uvedeného výběru 51. Měříš cca 165 cm? Pošli sem i tabulku se svými proporcemi, prosím. Díky.

        0 0
        • Pajasob  

          Měřím 171 cm. Mně to přijde trochu zvláštní (ne-li zajímavé), protože dle Felt tabulek bych měl mít velikost 51 až 54.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Pokud sedí čísla (jakože si myslím, že ne přesně), tak máš extrémně dlouhé ruce a celkem dlouhé nohy. Vítej do klubu. Na Felt tabulky se vykašli, ty Tě nikdy neviděly. Podle mého bys měl mít cca rám velikosti 51–52, podle typu a slopingu. Pokud se chystáš ještě růst, tak se zavřenýma očima i krátkou 54, ale muselo by se tam hodně čarovat a nebylo by to ono. Takže udaný Felt vel. 51 bude akorát, navíc na něm budou přiměřeně krátké kliky, což by na 54 už být nemusely.

            Při výběru rámů pro Tebe bude limitující efektivní délka rámu /horizontální TT/, nebudeš mít velké problémy se stand-over výškou a nejspíš ani s větším dropem.

            0 0
            • Pajasob  

              To měření 100% přesné nebude, přeci jen jsme to měřili podle videí pomocí metru a vodováhy, žádné další speciální pomůcky jsem k dispozici neměl. Zatím jezdím na krossovém kole Trek, které jsem si vybral v obchodě a krásně sedí (velikost je 51 cm nebo 20 palců). Nevím, jestli se to vůbec dá srovnávat se silničními koly. Růst se už moc nechystám, tak nějak už stagnuju :D. Jenom bych se zeptal pro ujasnění, co přesně znamená drop? Zkoušel jsem chvilku pohledat tady na BF i na google, ale pořád mi to není úplně jasné.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Srovnávat se to nedá – nebo jen velmi přibližně.

                Drop je v hantýrce to, o kolik máš řídítka níže než sedlo. Na silničce normální a aerodynamicky užitečné.

                0 0
        • tromboonen  

          U vel 51 maj v tabulce horni ramovku horizontalne 530, jstli spravne meril tak asi OK s 90 mm predstavcem?

          0 0
          • Pajasob  

            Otazník na konci je schválně nebo omylem? :)

            0 0
            • tromboonen  

              To uvidis az si na to sednes :)

              Ne, vazne, podle CC fitu mas mit horizontal top tube kolem 52 cm, predstavec kolem 10 cm, ta velikost 51 ma HTT 53 cm, takze s 9 cm predstavcem by to melo byt ono, kratsi predstavec uz neni moc vhodny..

              Premer se jeste jednou jestli nejses jistej, s druhym clovekem a pomuckama by to melo byt v poho, ja se zmeril i sam, kazdej rozmer zmer vickrat a sleduj jestli Ti to nelita..

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Tak jsem nakreslil a promyslel. Ta 51 je jediná z F-řady, na kterou se rozumně poskládáš s nějakými možnostmi nastavení posezu volbou představce.

              A vůbec máš celkem problém. Co jsem proběhl pár geometrií, které jsem kreslil dřív, tak je jedno kolo, které by bylo ještě o fous lepší: Merida Scultura 4000 CF2 vel. 47 (hliníkové budou mít podobné nebo stejné geometrie).

              Nezkoumal jsem podrobně rozdíly, ale zamysli se i nad Feltem „Z“ vel. 51, i na větším rámu, který mám nakreslený, to vypadalo nadějně.

              0 0
              • Pajasob  

                Nemám daleko obchod axit.cz, ale kola, co bych chtěl tam nemají skladem, takže by mi je nejdřív museli objednat a pak by se teprve ukázalo, jestli mi bude nebo ne. Ten Felt se mi zamlouvá, protože za tu cenu je na Tiagře, navíc v axitu mají slevu na kola teď 10% (rok 2015 a 2016), takže za necelých 19 tisíc nové kolo na Tiagře už je dobrý. Takže jak na to tak koukám, budu muset investovat nějaký čas abych si vyzkoušel ten pravý rám přímo v obchodě, bude to sice asi hodně zdlouhavé, ale snad se vyplatí.

                Co se týče Feltu Z, tak ten vychází lépe než „F“?

                0 0
                • tromboonen  

                  Jestli se nepletu Fka jsou klasicky silnicky a Zka neco jako endurance/turis­tictejsi/vyssi hlava, coz pokud potřebujes relativne maly/kratky ram a mas delsi nohy (k telu), tak by pomohlo zmensit drop/nebudes muset mit tolik podlozek pod predstavcem, resp. se stejnym mnozstvim podlozek moznost mensiho dropu.. ver Krabovi a podivej se na popisy a geometrie tech dvou rad.. nakresli si srovnani F-Z pri stejne delce a stejnem predstavci a uvidis..

                  0 0
                  • Pajasob  

                    Ano, F je určeno primárně pro závodění a Z je turističtější. Já bych rád něco uviděl, ale jako zatím laikovi to nic neřekne. Asi zajdu do obchodu a budu zkoušet, nic jiného mi zřejmě nezbývá – moje rozměry jsou trochu zvláštní. Nebo v obchodě na nic lepšího nepřijdu? Klidně popřemýšlím nad „Z“ nebo i nad jiným kolem jiné značky. Rád bych jezdil na silnici, viděl bych to do 8–10 kkm/rok a třeba bych zkusil časem nějaký méně náročný závod. Bohužel rozpočet mám malý, lehce přes 20 tisíc. Třeba za rok seženu brigádu a bude na lepší nebo taky ne.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      To máš velké ambice, s tím nájezdem. Podívej se třeba na tohle a podobné, občas se dá pořídit něco takto pěkného. A také se dívej na hmotnosti, silnička 10 kg skoro postrádá smysl.

                      0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Z-ko je ještě kratší, ale pro Tebe nemusí být vyšší hlava zásadní výhra. Musel bych si to nakreslit, ale hned tak to nebude.

                  0 0
                • Karma  

                  bacha na to, ty Felty jsou na starý Tiagře.

                  0 0
                  • Pajasob  

                    Hmm, a je lepší stará Tiagra nebo nová Sora?

                    0 0
                    • Karma  

                      rozhodně stará tiagra

                      0 0
                      • Pajasob  

                        Taky si myslím :-). Protože když ne Felt F85, tak za ty prachy nové seženu už jen na soře…

                        0 0
                        • Karma  

                          jel jsem na TestFestu na Feltu Z4 a je to super pohodlný kolo, fakt mi vyhovovalo. Ale pro mě drahý :) To spíš abych tě uklidnil, že s feltem chybu neuděláš.

                          0 0
                          • Pajasob  

                            Věřím tomu, zrovna ten F 85 má na bikeradaru hodně dobrý hodnocení a co jsem hledal na webu, tak velmi dobře ho hodnotí i zákazníci. Přijde mi za tu cenu supr vybaven. Třeba Trek 1.2 za 25 tisíc je jen na Soře a má orientačně váhu ještě vyšší než ten Felt. Tady hlavně řešíme, která velikost mi bude a zatím mi kolegové poradili 51.

                            0 0
                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Velikost 51 určitě, ale hodně zvaž, jak hluboko se dokážeš pohodlně dlouhodobě držet, protože s Feltem s normálními představci řídítka moc nízko nedostaneš, což je na turistiku dobré, ale na závodění nahouby. A bylo by opravdu hloupé nechat se limitovat strojem, na závodění potřebuješ závodní stroj. Jinými slovy: výš řídítka dostaneš snadno (delší představec v pozitivu je výhra, když máš normální 90–100 mm), ale níž je dostat nemusíš, resp. za cenu představce třeba jen 70 mm, což není úplně ono a geometrie kola s tím nepočítá, chování je pak takové vrtkavější.

                              Sám v obchodě nic nepoznáš, ani prodavač mnohdy nic nepozná.

                              0 0
                              • Pajasob  

                                V první řadě děkuji, že se mi tady takhle věnuješ :-)!

                                Kolo bych chtěl na sportovní jízdu, pokud se budu cítit, zkusím nějaký závod, ale to si musím ještě rozmyslet, na silničce jsem totiž nejel, ale strašně mě lákají, jezdím teď už jen po silnici. První silničku bych nechtěl ryze závodní, přeci jen na to nejsem zvyklý. Vidím to tak, že půjdu do F 85 ve velikosti 51. Samozřejmě jsem koukal i na Meridy a tak, ale Tiagra, což považuji za něco, pod co bych nechtěl jít je až za nějakých 25 000, což je už bohužel nad můj finanční limit. Taky bych mohl šetřit až do příštího roku nebo bych si nemusel taky pořídit nikdy nic… Chci jezdit a jsem rád, že jsi mi tady poodhalil některé věci ohledně správné geometrie.

                                0 0
                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Není zač. Být Tebou, číhal bych tady i jinde v bazarech, třeba na něco jako toto. Tím bych překlenul letošní sezónu a na závodění si případně koupil lepší stroj. Jinak se mi osvědčilo, pokud má člověk nějaké specifické nároky, si silniční kola skládat.

                                  Ale kolemakolem budeš s Feltem spokojen. Ještě se podívej do Decathlonu a příležitostně do Hervisu a podobně, občas (vy)prodávali zajímavé kousky.

                                  0 0
                                  • Pajasob  

                                    Děkuji za rady. Nechám to týden uležet, budu pryč a asi i mimo internet. Až se vrátím, tak objednám Felta, pokud se do té doby něco nestane.. :). Obchod, kde ho budu kupovat, je nedaleko, takže v případě jakýchkoli problémů se na něj můžu osobně obrátit.

                                    0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Pokud chceš lepší cenu, můžeš se poohlídnout mimo CZ, na německých e-shopech (bike24, bikediscount, bikecomponents) bývají akce, dobře teď vychází anglický evans-cycle…

                                  0 0
                                • Smazaný účet  

                                  Ohledně Feltu zkus kontaktovat uživatele Scalar. Mohl by nabídnout zajímavou cenu.

                                  0 0
                                • MI.KU  

                                  Když chceš něco trochu závodnějšího za 25 máš mnohokrát zmíněný Radon R1 komplet na 105 se záplety Mavic Aksium a geo je dostatečně závodní.

                                  0 0
    • milmat  

      Toto také nevypadá špatně za 900GBP včetně dopravy:

      http://road.cc/…%99etape-105

      0 0
    • krab007  

      Nechci zakládat znovu to samé téma… sháním silničku/zimáka na dojíždění do práce. V silničních kolech se nevyznám, ale narazil jsem na tenhle inzerát https://www.cyklobazar.cz/…unner-racing. Tak nějak bych si to kolo vyspravil, na vzhled se nekoukám, ale nechci do toho moc investovat. Počítám s novou kazetou, řetězem, omotávkama, sedlo se doma najde, pedály taky. Moc se mi na fotkách nelíbí ta velká pila. Zdá se mi to, nebo je po smrti? Poznáte z fotek jestli je na tom ještě něco dalšího špatně?

      0 0
      • tromboonen  

        Pila uvidis co bude delat az vymenis retez, jeste chvili by dat mohla, ale neni to takova polozka.. ja osobne bych menil rodla, kompakty s vodorovnou horni casti oblouku, treba FSA Vero/Omega jsou levne, tohle je na zlomeni zapesti.. a pred koupi se jeste rychle premer na competitivecy­clist.com, viz temata v sekci silnicni, u silnicky o dost dulezitejsi nez u horaka..

        0 0
        • Bubaaak  

          Plný souhlas, proměřit se zda ti bude velikost, vyměnit řídítka (občas se dají sehnat hezký po bazarech), největší převodník má zuby dost do špičky (někdo neměnil řetěz), ale menší je na tom stejně a když píše řetěz nutné vyměnit, tak asi i kazetu.

          Zkontrolovat v ruce jak se točí přední/zadní kolo, nemělo by zadrhávat a mělo by se točit lehce. Taky bych šel po prasklinkách v okolí hlavové složení a svárech… nesmí tam být „černý čárky“

          Ale vypadá hezky, trochu lásky a bude fajn :)

          PS: když budeš měnit omotávku, a řídítka, tak rovnou i bowdeny a lanka

          0 0
          • Tencovozikmin  

            Do 5 litru je na bazarech kol dost,hlavne trefit velikost a jestli to bude zimak tak asi bude chtit i blatniky tak aby tam sly dat.

            0 0
      • Kamilac  

        já jsem si na cross race koupil nový rodla a tyhle budu prodávat (viz obrázek) mají najeto 500km a nechám je klidně za 300 + poštovný. Jsou 420mm široký a drop je 130mm.

        0 0
        • krab007  

          Ty vypadají hezky. Je mi to trochu žinantní se ptát, ale co je to drop? To je rozdíl výšky mezi tou horní částí řidítek a spodkem? Když bych nakonec tu silničku bral, tak se ozvu. Musím si spočítat kolik do toho vlastně musím nacpat, aby se na tom dalo jezdit. Třeba nakonec zjistím, že se mám rovnou dívat na kolo za 2× tolik ale bez investic.

          0 0
          • Kamilac  

            Jak pišeš drop je ta „výška“ oblouku.

            0 0
          • Bubaaak  

            málo kdy je z bazaru bez investic :)

            0 0
            • tromboonen  

              Tak může být, ale až tak okolo 14k.. a posed pak někdy upravuješ taky, takže tady pokud to nebude všechno ve stavu jako ten pohon by mi to přišlo OK, pohon + rodla a je to cajk, časem lepší pláště.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.