Silnice - valivy odpor v zavislosti na tlaku

14 nepřečtených
  • becis

    Ahoj,

    podle toho clanku:

    http://www.bikequarterly.com/…TireDrop.pdf

    Bych mel svoji silnicku foukat na cca 8 baru (55–60kg 25mm plaste) Znamena to tedy ze kdyz ji prasknu na 11 baru budu mit vyssi valivy odpor?

    Predem diky!

    0 0
    • tromboonen  

      Uz je to chvile, co jsem to cet, ale je to tam IMHO napsano jasne..

      V laboratornich podminkach teoreticky ne, ale v praxi (spatny povrch, potrebujes i prilnavost) je foukani na tlak s tou doporucenou deformaci optimalni co se tyce valiveho odporu i ostatnich vlastnosti.. a zalezi to na kombinaci plast-rafek-duse, tech 8 baru nemusi byt presne, vyzkouset od oka tu deformaci a porovnat ruzne tlaky..

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Podle toho clanku bys mel pri sve vaze foukat predni na 4 bary a zadni na 5.5.

      „Riding your tires at this “cut-off” pressure optimizes both comfort and performance. At lower pressures, you roll slower. At higher pressures your bike is no faster, but much less comfortable.“

      A poznamka 1: At higher pressures, internal losses due to flexing of the casing decrease, but suspension losses due to vibrating and bouncing of the bike increase. See Heine, J. and M. Vande Kamp, 2006: The Performance of Tires. BQ Vol. 5, No. 1, p. 1.

      Jinymi slovy,pri vyssim tlaku sice poklesne ztrata energie zpusobena prohybanim a vnitrnim trenim v plasti a dusi (cca valivy odpor), ale vibrace se budou prenaset dal do soustavy kolo-jezdec. Tam bude zas dochazet k vetsim ztratam energie, absorbovane hlavne v rosolu mezi pedaly, sedlem a riditky. Takze to nebude rychlejsi, ale vic te to vytrese.

      Doporucene tlaky v tabulce, ziskane empiricky, popisuji kompromis pro bezny silnicni povrch.

      0 0
    • s4r  

      A ja se zase nic nedozvedel, protoze graf konci u 70 kg…:-/

      0 0
    • nooski  

      Když ji při 25mm gumě práskneš na 11 barů, tak ti s velkou pravděpodobností praskne buď ráfek nebo guma.

      0 0
      • mr.ricardo  

        Presne tak. A druha vec, proc davat 25mm plast a pak ho narvat jako krava? Hlavni vyhoda sirsich plastu je moznost hustit na nizsi tlak, kdy je potom pohodlnejsi a prilnavejsi a kvalitni plast i stejne nebo dokonce o neco lip jede.

        0 0
        • Dumbíček  

          Tak já teda poznám že kolo nejede, když klesna tlak na 6 bar. Ale je pravda, že jsem hobík s nájezdem pár tisíc km, tak třeba je problém v nohách.

          0 0
          • Singlespeed  

            Problém není v nohách, ale v tom, že nemáš zázračné pláště Challenge Strada ;-).

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nejsou to ty zázračné v reálu 27 mm široké, ale musí se používat latex duše ? ;)

              Teď si nevzpomenu, ale nějak % se řeší tlak…

              0 0
              • jecnak  

                Jasne, ale kdyz zapojis hlavu, tak je jasne proc latex dusi a proc zrovna tenhle plast s vysokym tpi. Totez je prenositelne na jine plaste.

                0 0
          • jonti  

            Jako ze musis na stejnou rychlost davat vic wattu, nebo nemas uz ten pocit jak to spravne drnca a citis kazdou nerovnost povrchu?

            Moje zkusenost je takova, ze jeste i na 4 bar to jede skoro stejne, jen se to trochu vic zvejka v nastupech.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.