Servis Specialized - negativní zkušenost

242 nepřečtených
  • rendas

    Mám negativní zkušenost s servisem v zn. obchodě Specialized. Podruhé jsem reklamoval (kolo Specialized v záruce) vaklující kliky PRAXIS. Poprvé mi je utáhli na počkaní – bezva. Tento týden mi mechanik Specialized sdělil, že je to na výměnu středového složení – asi vadná ložiska (ujeto 10000km po dobrých silnicích). Požádal jsem tedy o výměnu a mechanik sdělil, že je nemá a že je musí objednat – 1400Kč. Kolo je v záruce, říkám a on, že to není záruční závada a pak následovala 15´přednáška. Přes varování známého, že záruční servis Specialized není OK, jsem si kolo přesto koupil – takže jsem „ostrouhal“.

    0 0
    • Singlespeed  

      Pokud neměla ložiska nějakou výrobní vadu nebo vadu materiálu jen byla opotřebená, tak se na to záruka nevztahuje, to dá rozum.

      0 0
    • JakeF  

      Mrtvý ložiska jsou standardní opotřebení, třeba jako sjetý gumy nebo vytahanej řetěz… By mě vůbec nenapadlo u toho žádat reklamaci.

      0 0
      • Stavel  

        To není úplně pravda. Záleží, jestli je ložisko uvedeno v návodu jako spotřební materiál. Pokud ne, tak se na něj vztahuje standartní záruka.

        0 0
        • Vilém  

          Mas priklad nejakeho navodu, kde by bylo vypsano co je a co neni spotrebni material?

          0 0
          • Stavel  

            Například návod k autu. S jasně daným servisním plánem. Že si s námi výrobci kol vytírají p.del je jiná věc…

            0 0
            • Vilém  

              Bavime se o kolech-

              0 0
              • Romancero  

                Která mohou mít i cenu jako auta, že?

                0 0
                • Breakpain  

                  Top kolo – shit auto :-) …

                  Srovnej závodní speciály obou kategorií ;-) … a bude tam propastný rozdíl :-)…

                  0 0
                  • Romancero  

                    Jasně.. ale.

                    jsou lidé kteří auto nemají

                    a raději si koupí kolo než auto z bazaru.

                    Když musís na kolo šetřit celý rok, pak pro tebe jistě má jinou hodnotu než pro profíka, který ho bere jen jako sportovní náčiní a spotřebku

                    0 0
        • borda  

          I „standartní záruka“ záruka se vztahuje na výrobní vady, ne na bežný opotřebení způsobený užíváním čehokoli.

          Pokud byla ložiska vadná z výroby, může si na to nechat udělat znaleckej posudek a jít do sporu. Pokud odešla běžným (či méně běžným) užitím, prostě si koupí nová, návod, nenavod.

          Jestli ložiska dala 10 tis. km, asi upne vadná nebyla.

          Vždyť by si ti výrobci pak už fakt mohli jít hodit provaz. Potažmo my, protože tyhle náklady samozřejmě v maximální možný míře promitnou do ceny.

          0 0
        • milan.v  

          Tomu se říká klasická česká vychcanost…

          0 0
        • nooski  

          Záruku na standartu bych tu netahal. Jinak standardně jsou ložiska v manuálu jako spotřební zboží.

          0 0
          • BabbaJagga  

            Ach vy severomoraváci… ne TU, ale SEM :)

            0 0
            • nooski  

              Správně! Bohužel už nějaký ten pátek pobývám na jihu u jednoho oppida, ale sentiment a hrdost mi brání ve změně popisu. :-)

              0 0
              • BabbaJagga  

                V poho, u manželky v práci (Praha) tvoří asi polovinu kolektivu, všichni tady zijou přes 10 let a všichni stále sverepe trvají na tu. Člověk aspoň hned ví, s kým má tu čest. Já když jsem se ku Praze naplavil od Krkonoš, taky jsem jen otevřel hubu a všichni měli hned jasno.

                0 0
          • MiKED  

            Záruka na standartu? Opotřebení větrem?

            0 0
            • nooski  

              Možná je chuděra celá opotřebovaná diky tomu, co se na hradě děje.

              0 0
    • Romancero  

      Já se přidám .. v rámci garanční prohlídky mně neseřídili konusy a nechali je orasácky dotažené z výroby. Přišel jsem na to sám, ale už byly načaté. Měsíc to měli v servise a pak mi sdělili, že je nemohou sehnat…Tak sem se alespoň s nima dohodl, že mi přepletou zadní nábulevně jen za cenu materiálu _ drátů a niplů. Dost nepříjemná zkušenost s profíky, kteří ani nevědí, co prodávají- tvrdili, že náby jsou na průmyslech

      0 0
      • novas752  

        Ono u těch Specializdd nábojů je to trochu nejistý. Náboj zvenčí vypadá úplně totožně ale některý jsou na průmyslech a některý na konusech. Co tam je zjistíš až po rozdělání.

        0 0
        • Romancero  

          Nikoli- to zjistíš, když necháš volne kola otáčet- předpokládám, že průmysly se nedají prasácky z výroby přtáhnout a pokud ano, pak by snad mělo být jejich vylaďení součástí garanční prohlídky!

          0 0
        • borda  

          Jak nejisty? Co nejistý?

          To si jako hazej na prodejně korunou,?

          0 0
          • novas752  

            Prostě když před tebe položim 2 náboje, nejde z nich poznat který je na kterých ložiscích. Z venčí naprosto totožné.

            0 0
    • Romancero  

      Tak pokud máš ty OEM kliky a ložiska, pak bych se ani nedivil.. u 30 mm středu Praxis by mně to ale taky vadilo!

      0 0
    • Vilém  

      Zaruka na stredovy slozeni s najetejma 10tkm? Vtipalku.

      0 0
      • Romancero  

        Takže kaźdý rok měnit středová ložiska a u silničky? No pane jo! Mně na mtb vydržel zapouzdřený střed bez vaklu cca 50 tisíc km!

        No holt je jiná doba a výrobci a servisáci se taky ějak živit musí! Ale bylo by fajn, poku by byl zákazník předem informován , co může za své peníze očekávat za kvalitu, že?

        0 0
        • Singlespeed  

          Stojí to pár korun, tak proč z toho dělat vědu. Opotřebiš, koupíš nové a zase jedeš. Normálka.

          0 0
          • Romancero  

            No už se s tím smiřuju a vyměňuji si je sám..jiná doba

            0 0
            • Singlespeed  

              Střed stojí už 30 let pořád stejně, ale vyděláváme 10× tolik…

              0 0
              • Romancero  

                ? Nějak zapomínaš na technické změny a varianty.. zapouzdřený střed ve stejné kvalitě se mi sehnat po 20 letech sehnat nepodařilo a musel jsem vyměnit za komplet SLX na HT II! Samozřejmě už s jinou řetěz linkou…a jinak kvalitní kliky hodit na kolo do hospody

                0 0
                • Vilém  

                  I dnes se daji sehnat treba stary XT ctyrhrany. To byla opravdu nesmrtelna vec. Vydrzelo to veky, ale melo to svy „ale“.

                  0 0
                  • Romancero  

                    Hmm Tak sem hledal špatně. Ale uznávám že ht Ii je pokrok dopředu- z hlediska tuhosti. Ale bohužel nenabízí volbu délky osy- řetězové linky

                    0 0
                • Singlespeed  

                  Čtyřhran mám na bajku dodnes, sehnat střed není žádný problém, jsou jich na trhu mraky.

                  0 0
        • petrx  

          Asi jsi měl Shimano, to jsem na svém mtb taky měnil až po 8 letech, ale Praxis je nejspíš jiná liga.

          0 0
          • TK75  

            Kliky, převodníky mají dobrý, jen teda ty ložiska jak vidno se lidem sem tam pose…

            0 0
          • Romancero  

            Jo lx kliky a asi nějaký lepší střed .. ještě jsem ho použil na matčino kolo a stále slouží

            0 0
      • Espen  

        Tady na fóru mi přijde, že všichni berou vše na kole jako spotřební materiál. Do jisté míry to tak je, ale zas na druhou stranu by to taky mělo něco vydržet.

        Vem si, že si koupíš nový auto, i třeba nějaký to levný. Taky budeš chtít, aby to nějaký čas vydrželo bez investic. A ono ti po necelých dvou letech a 25 tisících začne hučet ložisko na kole. Neříkej, že bys to nešel reklamovat? A jaký by byl tvůj výraz, kdyby ti řekli třeba 3000,– výměna,že je to spotřebák. A rovnou ti řekli, že když vymění i zbylé 3 budeš to mít komplet za 10,protože ty ostatní začnou hučet do roka. Auto je sice 5× dražší než kolo, ale zase má oproti kolu stovky součástek navíc. Takže ty součástky nebudou kvalitativně nějak jiný.

        0 0
        • Singlespeed  

          Na autech se hmotnost nehoní, takže můžeš dávat ložiska co něco vydrží. Kdyby na kole byla pořádně dimenzovaná ložiska, třeba na 100000 km, tak by se to cyklistům vůbec nelíbilo a takové kolo by kvůli vysoké hmotnosti málokdo koupil. Cyklisté chtějí lehké, tudíž silně poddimenzované neboli spotřební díly, s tím se prostě nedá nic dělat.

          0 0
          • Espen  

            Ale tak ložiska ve středu by něco vydržet měly ne?

            Lidi asi kvůli tomu ty kola Specialized a další známé značky kupují, tak nějak věří, že to pár let bez investic vydrží.

            0 0
            • Singlespeed  

              Kdyby místo 90 gr středového složení dali třeba 750 gr, tak by to tu stovku bez jakékoliv údržby dalo v klidu :-).

              0 0
            • Romancero  

              +1

              Přesně tak.. u kola za 50 tisíc očekávám jinou kvalitu

              0 0
              • kubad  

                a řetěz taky reklamuješ? ojeté pneu? destičky? převodníky ? kotouče?

                0 0
                • Romancero  

                  Ne..ale jejich výměna je snadná a hlavně jejich životnost se dá odhadnout a vcelku dobře. Tak navrhoval jsem pár převodovek a tam měla ložiska mít jistou zaručenou životnost a únosnost. Předpokládám, že by to mělo být tak i u Solidních výrobců kol. Např záruka na 2 roky nebo ujetí 10 000 km. Když mohou dávat doživotní záruku na rám

                  0 0
              • Singlespeed  

                U kola za 50000 nemůžeš dostat kvalitní 750 gr dimenzovaná středová ložiska, neboť by to drtivá většina zákazníků nerozdýchala :-).

                0 0
                • Romancero  

                  Jak souvisí kvalita s hmotností? Průmysly se dělají v mnoha kvalitativních řadách- při stejných rozměrech – v lepších únostnostech a třídách přesnosti

                  0 0
                  • deekay  

                    Loziska ve slapacim stredu vetsinou poslou do kopru vyrobni tolerance ramu (pripadne bordel a wapka)… a ty jsou veskrze mizerne napric vyrobci. Plus pak konstrukce a zrovna v tomhle pripade na tom praxis stred (M30 s osazenou osou na 28mm pro praxis kliky) neni moc dobre, protoze je vse stazeno axialne k NDS lozisku. Takze ty loziska casto dostavaji coud na ktery nejsou konstrukcne stavene.

                    Pominu-li varianty kdy do BB86 cpou nekteri vyrobci 30mm osu, tak jsou loziska dostatecne dimenzovana a kdyz je stred souosy s dobrymi tolerancemi ulozeni, vydrzi dlouho.

                    0 0
                    • Romancero  

                      To beru.. máš pravdu s těmi tolerancemi- ale jsou přece přípravky- závitníky a frézy , kterými se to dá doladit

                      0 0
                      • TK75  

                        V concept store ale kliky a středy na kola nedávají

                        Nebo myslíš že musejí každý kolo komplet sestavit?

                        0 0
                        • Vilém  

                          No, ve slusnejch kseftech, za coz se vydavaji, by predprodejni servis mel byt soucasti te pridane hodnoty.

                          0 0
                  • pepek  

                    Dej příklad, kde výrobce nabízí různé únosnosti při stejném rozměru. A rozměr je dán zákazníkem, který vyžaduje neustále snižování hmotnosti. Třída přesnosti? Pro 70ot/min? :-D

                    0 0
                    • deekay  

                      Cageless loziska budou mit vetsi unosnost pri stejnych rozmerech. Ale zase s jinyma nevyhodama :)

                      0 0
                    • Romancero  

                      Tak je fakt, že ložiska šlapacího středu jsem zatím nevybíral.. i po 6 000 drží. Pořizoval jsem lepší ložiska do náb na kolobrndu a tam se vyplatilo najít kvalitu – keramiku

                      Ale předpokládám , že i do šlapacího středu se dají najít kvalitnějši značková ložiska než nějaká noname pro OEM

                      0 0
                      • deekay  

                        Keramika nutne automaticky neznamena kvalitu :) to je zase tahak na ovce

                        Ale jinak samozrejme jsou mezi vyrobcema rozdily.

                        0 0
                      • Singlespeed  

                        Ta pseudokeramika většinou vydrží méně než ocel, to jen, aby ses pak nedivil :-).

                        0 0
                        • Romancero  

                          Jde o to, aby setam nedostal čurbes.. ale točí se lépe- to je fakt

                          0 0
                • rendas  

                  Jen pro info, kolo stálo 80tisic. Na předchozí silničce za 35tisic jsem měl SH 105 a 40000km najeto bez jakýchkoliv problémů.

                  0 0
                  • kubad  

                    A?

                    0 0
                  • Chlebovnik  

                    No jó no, ale „Shimano je Shimano.“ =)

                    0 0
                  • Pikaču  

                    Takze das za kolo 80 tisic a tady delas hali kvuli 1400. Coz je cena skoro retezu.

                    Najedes kotel km a divíš se a pomlouvas sepialized prodejce/servis.

                    Sorry jako.

                    0 0
                    • rendas  

                      .....kotel km???? Mám kamarády, kteří najezdí 20t ročně – takže měnit středy 2× za rok je vlastně pohoda :-)

                      0 0
                    • rendas  

                      Tvoje logika je – že pokud by stálo 150tisíc, měl bych „vypláznout“ 3litry, že jsem si dovolil požádat o servis. Jinak mne ta diskuze ohromně baví:-)

                      0 0
                      • kubad  

                        sice nevím co tě baví, ale nás taky bavíš

                        0 0
                      • Romancero  

                        To nemá cenu.. pro někoho tady je kolo jen spotřebák. Ale to máš ve všem- hlavně ve spotřební elektronice A v bílém zboží. Dříve ti pračka a lednička vydržela 20 let , dnes 5 let je hodně. Pro někoho je konzumní styl samozřejmostí, pro někoho ne..

                        Jsem na tvé straně… na straně uživatele, který očekává nějakou základní standardní životnost i za cenu , že kolo bude mít pár deka navíc.

                        Výrobce, obchodník a opravář mechanik samozřejmě mají jiné zájmy než uživatel – zákazník.

                        My jsme tady v menšině- jen nechápu tu potřebu zesméšňovat něčí názory

                        0 0
                        • Zdyn  

                          Ono s tou ledničkou taky trochu opatrně. Tam která před lety vydržela 20 let také stála několik průměrných platů. Takže to chce srovnávat v podobné cenové relaci. Tedy lednicka za bratru 80 000,– by také mohla celkem dlouho vydržet, ne? (netvrdím, že vydrží)

                          0 0
                          • Romancero  

                            Jo. Ale nebyl takový problém třeba u pračky vyměnit ložisko. Dnes to u modernich praček údajně U bubnu nejde

                            0 0
                            • Esi  

                              Vyměnit to jde, dělal jsem to sám je to teda už zase asi 15 let. I v té době kdyby jsi si to nechal udělat v servisu tak to vyměnili jako kus a cena byla 80% ceny pračky. Ložisko a Gufero stalo několik stovek, asi 2 hodiny práce. Potom ta pračka ještě deset let fungovala a nakonec zdechla na elektroniku, buben byl pořád bez vůle.

                              0 0
                              • Romancero  

                                To teda respekt..

                                0 0
                                • Esi  

                                  Na tom nic není, složité asi jako vyměnit ložisko v náboji, jen je to větší, systém je stejný 8cm dlouhá hliníková „trubka“ ložisko blíž k bubnu bylo větší, před ním bylo ještě Gufero. Vyklepeš ložiska nalisuješ nová. To větší ložisko jsem našel v dílně, bylo do převodovky nějakého stařičkého traktoru co měl děda, nové Gufero a to druhé ložisko bylo asi za 300kč. Je třeba k tomu přistoupit tak že se nemůže stát nic horšího než že se s tím budeš mořit celé odpoledne a nakonec to vyhodíš. Riskuješ jen těch pár stovek za ložiska, než to dělat v servisu to je rovnou lepší koupit novou pračku, servis ložiska nemění, vymění celý díl, tj tu hliníkovou přírubu, jako bonus dostaneš zase ta Čínská ložiska a Gufero které dohromady stojí tak 50kč a za 3 roky se to zase rozpadne

                                  0 0
                  • novas752  

                    Jen pro info, drahá kola nejsou konstruovaná na výdrž, ale na nízkou hmotnost, vysokou tuhost apod.

                    Je to podobné jako kdybys s formulí brečel, že si ojel pneumatiky za 200km.

                    0 0
                    • Romancero  

                      Máš pravdu. Když jsem viděl na Tour, jak rozštípal nékdo rám jen tím, že si ťukl do svodidel! Docela sem nevěřil! Představa, že na ten rozštíp@ný rám někdo napíchne..

                      0 0
            • kubad  

              a 10000km ti přijde málo?

              0 0
          • Romancero  

            Dle tvé definice asi nejsem " cyklista "

            0 0
          • Vrci  

            Je jeden model auta, kde ta ložiska na přední nápravě většinou víc jak 100 kkm nedala, ale měnila se na záruku a pokud ta druhá měněná nedala dva roky tak znovu a znovu..

            0 0
    • novas752  

      Hahaha dobrej vtip.

      To si s zim mohl rovnou reklamovat ojetej řetěz, pláště a brzdový obložení…

      0 0
      • nooski  

        Ještě ho naváděj ;-) Ó mocný satane, jak jsem rád, že už nedělám s lidma na krámě…

        0 0
        • Romancero  

          A ha.. už je jasné jaká lobby tady působí!

          0 0
        • šlapatko  

          Taky bývalý mechoš? Lidi vymyslí kde co :-)

          0 0
          • nooski  

            Mechanik ne, jen prodavač, uklízečka, účetní aj. zajímavé profese pod jednou smlouvou, která však i toho mechanika obsahovala. Dokud jsem s lidma nedělal, tak bych nevěřil, co vymyslí.. :-)

            0 0
            • šlapatko  

              Je to tak, práce s lidma je náročná:-)

              0 0
              • Breakpain  

                slabý výraz – jiné odvětví, ale jsem rád, že už se ke mně informace od uživatelů dostávají přes třetí stranu :-) … jinak bych na nic neměl čas a poslouchal jen nářky a nadávky ;-) …

                0 0
            • Romancero  

              A ještě vysší level je Tahat z nich, co vlastně vůbec chtějí

              0 0
            • Romancero  

              A ještě vysší level je Tahat z nich, co vlastně vůbec chtějí

              0 0
      • jeniiiik  

        To je v klidu, s tím dementi běžně chodí. Jako ze mám sjety řetěz a kazetu, vždyť jsem najel jen 1200km po rovině do práce. Kazeta jak nová, jetý jen jeden pastorek a samozřejmě mrtvý. Tohle je taky na reklamaci?

        0 0
        • Romancero  

          A není to taky tím, že nějaký " chytrý" obchodnik zákazníka nepoučil?

          I když nabízíš pitomou sekačku nebo motorovou pilu, pak se zákazníka u soliDní firmy, ptají V jakém rozsahu ji bude použivat, jak bude vytížená..

          Takže zákazník je v podstatě obět´ reklamy a je klamán.. a pak si to mechouši vyžerou, že?

          Takže oni ti " d3menti " některé z vás živí, že?

          0 0
          • mirorek2  

            proč si o tom chytrý zákazník něco teda nepřečte sám, nebo nejde někam, kde mu přednášku jak jezdit na kole dají?

            přijde typos s foxinou 32, že ju chce servisovat po dvou letech a 15 t km a co myslíte pane doktore, měl ho tam

            a kecy, to by mělo vydržet, když to bylo tak drahé, buhehe

            raději teda dělám servis normálním lidem, dementy a kolenovrty s kolem za kilo a problémem zaplatit patnáct stovek odmítám z principu už dopředu, můžu si to dovolit :D

            0 0
    • TK75  

      To vydrželo dlouho.Mě praxis ložisko vyteklo po pár vyjížďkách.Nechtelo se mi do servisu, tak jsem si koupil nové a sám vyměnil.

      Nevím no ale takovéhle věci je třeba umět

      0 0
      • Romancero  

        No mozná to chtělo ještě zafrézovat pro jistotu dosedací plochy ložisek na rámu- středové trubce a projet závity -profíci mechanici jistě vědí..

        0 0
      • jeniiiik  

        Mám na gravelu taky střed praxis, OEM verzi, možná bude horší, možná ne. Vapkuju, jezdím v bordelu, je tam tři roky, dvakrát se už pridrel, novou osu mám nachystanou, ale nějak se mi nechce měnit. Zatím pokaždé pomohlo vyměnit mazivo v ložisku a jede celkem slušně dál…

        0 0
        • krabica  

          Mám na 3 kolech středy Praxis, 2 fungují bez servisu 4–5 let, a poslední už jsem musel vyčistit a namazat, ale dostal plnou palbu wapkou, tak už je načatý, ale je to ta bídnější veze PF92 na 30mm osu.

          0 0
          • Romancero  

            NA mě tedy působí střed Praxis solidně- zatím. Nevím jestli má smysl ten OEM měnit za 30 mm?

            0 0
        • TK75  

          No já to tenkrát neznal, takže vyteklo a jezdil jsem dál, po pár vyjížďkách se zadřelo.No ale co jsem dal nové, tak už najelo dost a bez problémů.

          0 0
        • Romancero  

          Jak měníš vazelínu v zakrytovaném ložisku?

          0 0
          • kubad  

            už sem ti to psal, odkrytuješ

            0 0
          • jeniiiik  

            Tak ta plastová krytka jde úplně jednoduše vydloubnout. Něčím z toho pak proplachnes bordel a nacpes novou vazelínou.

            0 0
    • Tydlii  

      nazdar…, pridam se tady – BSA GXP střed od sramu na mtb – po 2kk km (ani ne půl sezóny) K.O. kliky maji vakl jako prase a loziska hooodne pridrhavaj. uz je to druhej stred – prijde mi to jako hrozná jebka – chtěl bych tam dát něco co vydrží – nekde jsem cetl doporuceni prave na mtb stred od praxis… tady ctu zase pro zmenu hejt… co si o tom myslite, popř jakej střed byste volili? díky.

      0 0
      • Romancero  

        To vypadá spíš na píseček v ložisku.. jezdís v bordelu a meješ vapkou?

        0 0
      • milan.v  

        Praxis Works není šmejd, naopak, ale primárně to tu je o špatném servisu…

        0 0
        • rendas  

          Souhlas. Je to primárně o servisu. V jeho přednášce zaznělo, mimo jiné, že se ložiska mohou také zcela vylágrovat a domů půjdu pěšky. Na dotaz co mi tedy poradí řekl, že vyměnit – ale že je nemá. A na výměnu se musím zapsat do kalendáře servisu – a 1. volný termín je za 2 měsíce.

          0 0
          • Romancero  

            Tak ´když tady všichni zdejší odborníci tvrdí, že taková výměna opotřebovaných ložisek je standard, proč je nemají na skladě V takovém značkovém servise jako je Spezialized?

            Chtěl bych slyšet jejich fňukání, kdyby museli na opravu auta čekat 2 měsíce!

            Evidentně jsou za vodou a zákazníka mají u zádele! Kdybych měl takový přístup ke Klientům asi bych se 10 Let nemohl živit jako živnostník!

            .

            0 0
            • milan.v  

              Ano, souhlasím, ve spoustě těch Concept Storů se chovají k zákazníkům špatně, takže třeba mě už tam neuvidí, i když jsem tam nechal spousty peněz, ale holt ne…

              0 0
            • kubad  

              protože to strašně odchází a nestíhají doplňovat zásoby

              0 0
              • Romancero  

                Uff .. jako fakt? To myslíš vážně?

                0 0
                • kubad  

                  už ti to tady napsal druhý člověk, a spousta dalších to tak dělá včetně mě – pokud je potřeba a ložisko jde zachránit

                  0 0
            • nooski  

              S autoservisy mám ještě mnohem horší zkušenosti…

              0 0
            • jeniiiik  

              Třeba proto, že dovoz náhradních dílů má vetsina malých dovozců na háku a nesezenes tady nic. A kor teďka v době covidove.

              0 0
            • novas752  

              Letos jaksi dlouhodobě neni spoustu dílů.

              0 0
        • Tydlii  

          fajn a jak si představuješ servis mtb středu na kole na kterým se prostě pravidelně jezdí = jezdí se v blátě, vodě, prachu. Ze budu kazdej tejden rozebirat kliky a svidrat neco se zapouzdřenejma ložiškama do kterejch se nedá vlézt? proč proboha to slozeni není zapouzdřený tak, aby se tam ten bordel proste nemohl dostat?

          0 0
          • pepek  

            Protože bys reklamoval, že se to netočí lehce.

            0 0
          • novas752  

            Vážil by 2× tolik co váží teď, byl by větší a drhly by tam těsnění

            0 0
      • novas752  

        GXP střed je z principu konstrhkce strašná volovina a moc to nevydrží, asi bych si udělal radost jinejma klikama a středem.

        0 0
        • deekay  

          asi tak

          0 0
        • Polka  

          Asi musíš mít neuvěřitelnou sílu v nohách nebo to blbě meješ, ale mám to na dvou kolech a bez problémů. Na zimáku to bude už určitě přes 10tis. a ložiska ok.

          0 0
          • Vilém  

            Taky muzou byt blbe vyrezany zavity v ramu. Potkal jsem to na jednom Supu, zavity nebyly vyrezany v ose a pak loziska odchazela jak na bezicim pasu.

            0 0
            • JachymP  

              Já měním střed každých 3000 km. Gxp nebo dub, u mě obojí stejný. Jezdím přes potoky, ale wapkou nemeju. Taky mi to nepřijde dobrý, ale už jsem si zvyknul… Reklamace je samozřejmě nesmysl.

              0 0
            • Polka  

              Taky možný. Já mám jak na BB30 v pressfitu, tak tu 24mm osu v BSA.

              0 0
        • Tydlii  

          To mě napadlo, ale když XX1 kliky proste nechceš dat pryč :D . Když je budu chtít zas tak na tom provařim ranec, nehledě na to, že o dub středu jsi mi taky vyprávěl pěkný věci . XTR o dost těžší a co teď ? Nějaké tipy?

          Křivý závity – tomu bych věřil, rám byl pod středem prasklej na šířku , všichni víme jak se opravuje karbon (vybrousi se tam obří díra a naplatuje se to na novo) – stred sice nevyndavali , ale nemohli s tím hnout ? Nebylo pak možný ho vůbec vyndat, v servisu jim to taky neslo – nakonec ho dostávali ven destruktivně

          Wapkou to semtam z dálky ostriknu, ale jen když je to tak zasrany ze to nemůžu dat do auta a nemaj hadici. Letos jsem to udělal přesně 2×.

          0 0
          • novas752  

            No jo ale v Dubu nesou axiální zatížení obě ložiska, v GXP jen to jedno nad drážkovanou stranou osy.

            Dub je v podstatě podobnej Shimanu apod. akorát má díky větší ose menší ložiska, což teda výdrži taky nepřidá.

            0 0
          • krabica  

            Ono se stačí wapkou 1× “správně” trefit a je zarobeno…

            0 0
            • kubad  

              přesně tak

              ty ložiska umřou buď na přetažení, nebo vyreznou

              0 0
              • Romancero  

                Takže ložiska středu nejdou utěsnit tak perfektně jako třeba staré náby u XT?

                0 0
                • kubad  

                  asi by šly, ale zeptej se výrobců proč na to dlabou

                  0 0
                • novas752  

                  Stejně mohou umřít i ložiska v náboji. Akorát ten střed je daleko víc na ráně než náboje (voda od předního kola).

                  Navíc náboj se asi moc nekroutí a je dost přesně vyrobený. Středová mufna je často křivá jak nevim co a ještě se při šlapání kroutí.

                  A zase bych nekreslil čerta na zeď, ono to zase tak strašné neni, občas má někdo problém ale většinou to funguje ok.

                  0 0
                  • Romancero  

                    já měl kdysi za starých časů, největší problém s miskami..pras­kaly..kvalita byla mizerná a muselo se dávat bacha, jak hodně se utáhnou (ta pravá). Skok dopředu v kvalitě byl český Walter-kliky s střed-čtyřhran a kvalitní misky..točil se lépe než ty dnešní na průmyslech-dal se dobře vyladit i čistit.

                    0 0
                    • klobrch  

                      Jo vozil jsem na silničce taky kliky Walther a paráda. Je fakt, že u těchto klik nebyly součástí ložiska, takže záleželo jaký střed se čtyřhranem se použil. Nyní mám kliky Campagnolo Athena Ultra torq již 6 let a mám na nich ujeto přes 40 tisíc km a ještě jsem na ně nesáhnul. Ložiska stále původní a jsou to s ocelovými kuličkami, ne keramika. Na svým horákovi mám kliky XT H II a ložiska jsem musel měnit po 16 tisíc km a to nejezdím v blátě a v dešti.

                      Určitě se ale na ložiska nevztahuje záruka.

                      0 0
                      • Romancero  

                        no vidíš a já si původně myslel , že je to součástí komplet středu Walther..koupil jsem od závodníka komplet kolo (rám Romet, galusky, i řazení bylo Walther)..

                        Tak si vlastně někdy říkám..v čem jsou ta průmyslová ložiska vlastně přínosem (z pohledu hobíka průměrně zručného, který si ložiska rád seřizoval a staral se o ně), kvalitní ložiska na konusech prostě jsou OK :-)

                        0 0
                        • kubad  

                          prosím o čem píšeš?

                          v tom starém 4-hranu nejsou průmyslová ložiska?

                          (konus je samo taky prumyslové ložisko)

                          jinak ano pokrok nemusí být vždy lepší :D

                          0 0
                          • Romancero  

                            průmyslové ložisko-ustálený výraz se obvykle pro standardizovaná ložiska s unifikovanými rozměry (rozměrové řady), která nemají použití jen v jednom specifickém případě (třeba střed kola).

                            ložisko(uložení) středového složení s miskami, věnečky a osou předpokládám nemá další využití někde jinde ve strojařině-ani v průmyslu..

                            takže předpokládám, že tady každý ví, co čem je řeč, když se řekne „průmyslové ložisko“…jestli se tady chceš dohadovat o definicích, tak se mnou nepočítej :-)

                            0 0
                            • kubad  

                              obojí je průmyslové ložisko a není potřeba se dohadovat o definici, ale jen o provedení

                              jinak existují i pro HT2 ložiska s kosouhlým stykem což je obdoba konusů, to existuje samo i do nábojů

                              ale ber to jen jako technickou, nic dalšího za tím nehledej

                              0 0
      • Pentaroth  

        Mám na gxp najeté asi 15k km, dvakrát ložiska vymyté a dotlačena nová vazelína. Pořád bez vaklu a to jezdím někdy i bordelem. Pro mě cajk..

        0 0
        • Tydlii  

          někdy i bordelem… takže třeba 120km maraton v totálním blátě to ale asi nezazilo co?

          0 0
          • Pentaroth  

            Ale zažilo. Není problém to rozebrat, vyčistit, namazat. Práce na 15 minut.

            0 0
        • Romancero  

          Mám ještě starý náby od Campy- tam se mazivo cpalo do ložisek středem náboje. Takže nevidíM důvod, aby to fungovalo i u středu- tedy bez potřeby cokoli rozdělávat- max doladit vůle a natlačit tam vazelínu.

          Jak tam tu vazelínu cpeš?

          0 0
          • kubad  

            sundáš těsnící krytku ložiska?

            0 0
            • Romancero  

              Hm.. jde to tak snadno bez toho abys tu krytku nepočubil? Ona tam není Nalisovaná a neběhá v drážce?

              Kdysi jsem to u nějakého klsického radiálního ložiska zkoušel a nepovedlo se bez poškození krytky

              0 0
              • krabica  

                Tak si příště umyj ruce!

                0 0
              • Pentaroth  

                Jde to snadno.

                0 0
                • Romancero  

                  tak sem asi měl RS ložisko s kovovovým krytem nebo sem nemehlo..

                  Zkusím u ložisek pro střed a uvidím..

                  0 0
                  • kubad  

                    ty sem neviděl nikde na středu používat :D

                    0 0
                    • Pentaroth  

                      +1

                      0 0
                    • Romancero  

                      ale já přece nepsal, že ta ložiska byla součástí středu! psal jsem že jsem rozebíral standardní radiální ložisko s krytem ..tedy jakou mám zkušenost s krytými radiálními ložisky..nevěděl jsem, že pro středová ložiska platí jiná pravidla (jiný způsob fixace krytu)

                      0 0
                      • kubad  

                        jak mám tušit žes to zkoušel mimo Bike použití :D

                        jinak samo plechové krytky jsou taky standardem 2Z – bezkontaktní krytování plechem , ale na kolech se moc nepoužívají, tam jsou 2RS – kontaktní krytování plastem

                        0 0
    • Jáchym 1  

      Jen pro Tvé,,uklidnění"

      Kola Fulcrum 44 DB/ kolo Cube Agree/

      500km a měnil jsem.Ložiska jsem si nový koupil sám a vadný poslal dovozvi.Výměne za nový.

      Mám teď jedny v záloze.

      Klid- no stres.

      0 0
    • TJK  

      100 prispevku o takovy picovine jako je vymletej stred za 15 stovek po najezdu 10k ??? jako fakt?? …

      0 0
      • Pikaču  

        Tak jako kolo stalo 80 tisic. Meli mu uznat reklamaci i na brzdy. Co se tu divíš?

        :)))

        0 0
        • BabbaJagga  

          80 tisíc a oni k tomu nedávají prodlouženou záruku aspoň 7 let/100 tkm??? Tak takovej lowend bych teda nechtěl, ani kdyby mi za to platili.

          0 0
        • kubad  

          sfině sou to :(

          0 0
        • MaTHa  

          Taky bych chtěl reklamovat kolo po loňských propršených sudetech aspoň by to nestalo tolik peněz :-)

          0 0
          • BabbaJagga  

            Co se ti stalo, zreznul karbonovej rám? :)

            0 0
            • MaTHa  

              To ne :-)

              Ale převodník, kazeta, řetěz, desky a všechny ložiska v zadním náboji plus ten střed :-)

              0 0
        • Romancero  

          Ona by stačila jen rychlá výměna a ne čekat na takovou – dle většiny z vás, prkotinu- 2 měsíce. Pro mě – amatéra otázka půl hodiny

          0 0
          • kubad  

            tak ono se to stačí naučit, a není pak důvod čekat až bude v servisu čas

            ve finale i s nářadím to vyjde levněji než servis

            0 0
            • Romancero  

              Jo .. taky jsem na to přišel!

              Když už jsme u toho servisu.. u Spešlu je doživotní záruka na rám- podmínkou je dávat kolo k pravidelným ročním prohlídkam. Minimální cena je 700 kč za něco, co zvládnu sám. Je třeba mít Záznam do servisního průkazu.,,

              Dá se z toho nějak vyvlíknout? Nechat třeba kolo servisovat u jiného " neznačkového" mechanika? Nejde mi ani tak o peníze- spíš už nemámdůvěru- není to jediné , co se jim nepovedlo.

              Máte stim někdo zkušenosti?

              0 0
              • Petr L2  

                No vidíš, tak na to ser, dej si každý rok ty peníze do prasátka a až ti rám klekne, kup si novej, na sklonku své cyklokariéry si spočítej, kolik si ušetřil :-)

                0 0
              • novas752  

                Jo jo, doživotní záruka na rám. Na rám. Když praskne třeba 10 let starej epic, dostane novej rám (2021). A může se jít klouzat protože tam skoro nic z původního osazení nebude pasovat…

                0 0
                • TK75  

                  No tak nasadit trojtác, véčka přidělat samodomo třeba s pomocí Merkuru a je hotovo

                  0 0
                  • JachymP  

                    Doživotní záruka Spešl = max. 5 let. Takže trojtác nehrozí ;)

                    (Nevím teda jestli dřív to nebylo jinak)

                    0 0
                    • Tomcat  

                      Dožitní záruka = do konce životnosti té věci. Což může být i zákonná záruka + jeden den. jenže tady se stále objevují od Neználků po vohnouty, kteří myslí že si tím zajistí „stále nové kolo či komponenty po dobu několika let nebo desetiletí“

                      Ikdyž v mediích byla téhle problematice věnováno dost už ve devadesátých letech minulého stole i za čtvrt století je vidět, že to lepší není.

                      0 0
                      • kubad  

                        přesně tak

                        není nad to když ti výrobce napíše 5 let plná záruka + 5 let za 50% Crash replacement

                        tam aspoň vís co a jak

                        0 0
                      • Romancero  

                        ale prodejci tohle sami podporují..ob­chodník ve Spešlu mi vyprávěl, jak v záruce chlap dostal lepší a dražší rám než měl a jak z toho byl šťastný :-)

                        0 0
                        • Tomcat  
                          1. obchodník ve Specilized vám nevyprávěl nic. Stejně jako zakladatel nerozlišujete prodejce distributor , zástupce firmy atd… Ne zaměstnanec firmy Specialized Vám ani jemu opravdu nic neřekl.
                          2. Ano mohl dostat v záruce nový rám . Protože možností pro to je dost , přesto to neměni nic stím že do konce životnosti té věci. Ono některým zákazník se vyplatí i jít vstříc některé rovnou poslat nazačástku ke konkurenci.
                          0 0
                        • Romancero  

                          https://www.bike-forum.cz/…-na-ram.html

                          je to tedy pěkně „na vodě“ – takže je to naivní představa, že záruka platí až do (ne předčasné) smrti majitele

                          0 0
                          • Tomcat  

                            a nejen to že třeba jde reklamovat věci „opotřebení“, nebo poškození třetí osobou při používání..... atd.

                            0 0
                          • Petr L2  

                            Ano je to velká naivita a poslední dobou jí při životě zhusta drží skalní zastánci kol Decathlon jako jeden ze zásadních argumentů podpírající výhodnost koupě jejich kol:-)

                            0 0
          • novas752  

            Pro mechanika otázka 15 minut. Ale má před tim frontu dvaceti dalších takovejch.

            0 0
        • mirorek2  

          mechanická loby!

          0 0
      • Romancero  

        to jsi asi nečetl vlákno o „třetím kolenu“ :-)

        0 0
    • scota  

      Kup si ložiska NSK za cca 700 Kč vyměně si je doma sám a americký imperialista ať umře hlady ;-)

      0 0
    • Tomcat  

      Zajímavý že někdo kdo už je tu tak dlouho ze sebe dokáže udělat takovou školáckou chybou o „záruce, reklamaci“ a „obchodě Specialized“ udělat ze sebe šaška.

      0 0
    • ememem1  

      tak sa pridam tiez s negativnou skusenostou. ani ne tak zo zarukou jako s tym, ze spesl celkom oficialne proste nahradne diely na biky starsie ako 3–4 nedrzi. povedali predajcovia a potvrdili priamo zo speslu, ze jako sorry ale nech skusim ebay.

      docela nemilo ma to prekvapilo nakolko ak nebudem mat stastie s pofidernym shopom kde som to nasiel tak mozem zahodit kvoli 50E nahradnemu dielu silnicku ktora stalal pred 9 rokmi 3500E. to je odhadom dnes tak cca ako bike za 5 litrov. co na bike, obzvlast silnicku, uz neni az tak malo.

      docela ma s tym nasrali nakolko sa jedna o brandovane komponenty a ine tam proste nepasuje. dokonca po troch rokoch vyhadzuju biky zo svojej evidencie, potreboval som zistit presne katalogove cislo komponentu lebo inak to neni uplne jednoduche najst a zrazu pozeram – bike nikde. napisal som im a oni ze " stare biky v evidencii nedrzime a casom to rusime" .

      kokso skoro ma jeblo, ze stary bike, nech idu do pice. nerobim si iluzie ze to ini nerobia podobne ale u man spesl skoncil. mali sme doma od nich tusimze 6 bikov, siedmy uz nebude.

      0 0
      • novas752  

        Na technických stránkách (do kterých má prodejce přístup) mají uvedené modely včetně specifikace a náhradních dílů minimálně do roku 2011, asi i ještě starší. Neměl by být problém číslo dílu dohledat.

        0 0
        • ememem1  

          ano, to info som nakoniec dostal W90930001

          0 0
          • teffe  

            Tady je skladem, ale řekl bych že ho najdeš i v běžné nabídce podle rozměrů, nebo projdi hlávka Cane Creek, ty jsou na spešl montované originál

            https://www.pedaleur.nl/…steel-balls/

            0 0
            • ememem1  

              no skladem tam je, akurat len na webe. pred dovma tyzdnami som ho objednal, zaplatil, a …nedoslo, ani nebolo odoslane napriek tomu ze existoval dokonca aj Post NL track ale stav bol Shipment expected, but not yet arrived at PostNL.

              prebieha proces vratenia penazi.

              kde inde to mozem prejst podla rozmerov, ja neviem aky to je rozmer, ma to rozdielne skosenie hore aj dole a neviem ako to merat

              resp. ako to na cane creek najdem, podla coho?

              0 0
      • kubad  

        nechjceš napsat o co vůbec jde? takhle je top konstatování smutné reality

        0 0
        • ememem1  

          loziska do hlavoveho zlozenia W90930001, dokonca som ich nasiel ale neposielaju mimo turecka

          https://www.aktifpedal.com/…i-p6454.html

          0 0
          • nooski  

            potrebujes obe? Navic vetsinou je na lozisku rozmer nebo oznaceni, podle ktereho by mela jit sehnat nahrada.

            0 0
            • ememem1  

              potrebujem bohuzial obe. na lozisku neni bohuzial nic neni.

              0 0
              • novas752  

                Tak ho změřim, ne? Vnějšek, vnitřek, výška, úkos nahoře a dole (dělá se 45 nebo 36°, to jde poznat i bez úhloměru)

                0 0
                • ememem1  

                  to netusim jak sa taketo loziska oznacuju a meraju.

                  0 0
                  • novas752  

                    Napíšu to klidně znovu. Vnějšek vnitřek, výška, jeden úkos, druhej úkos.

                    0 0
                    • ememem1  

                      asi som blby ale jak sa meria ukos? a hrubka co? myslim tej priruby hore.

                      jako bezne lozisko je jasne ale tieto 2× zosikmene ako sorry, nevyznam sa v tom, v zivote som to nekupoval.

                      0 0