Jakou silničku rozhoduje rám ?

100 nepřečtených
  • Bernycz

    Ahojte

    Přišel jsem pro radu , na začátku roku jsem si koupil E-bike Cube , to jsem nakonec nechal jenom na ježdění do práce protože býváme na velkém kopci a každý den jedu ještě na trénink , pak jsem koupil další kolo gravel Trek checkpoint Al 3 to nejlevnější s kterým jezdím 2 x týdně na projížďku cca 80 km do 800 m většina cesty , momentálně chci si koupit silniční kolo cca do 65 tis ale je tolik značek Trek , canyon , Specialized a nebo Decathlon…

    Většina silniček u větších značek mají cca 2 rámy kterrý je jeden více do rychlostní a druhý do pohodlí …Údajně by se mělo lépe šlapat do kopce a být pohodlnější . Momentálně jsem s Gravelem spokojený ale dle mne je nedostatečný servis při koupi mi řekl ať si sedlo nastavím pocitově a toď vše … to se mi nezdá.

    Rozdělil bych to do kategorii mám koupit ?:

    Vám Rysen (decathlon ) CF ultegra vše Carbon cena 59 tis – ale nikde jsem se nedočetl jak je postavený rám – toho kolo vychází cenově nejlíp .

    TRek Madone 9.0 rok 18 ve slevě za 75 tis

    Jakýkoliv kolo s Karbo rámem a klasickými koly do 55 tis rozdíl nepoznám …Popř jaké doporučujete ? Přímo tip díky preferuji Trek , Canon ,Specialized

    Chci docílit že vyjedu a budu mít radost :-)

    Moje výška je 186 Cm a Váha cca 108 Kg

    Moc Vám děkuji

    PS: foto z dnešního cyklo výletu

    • ˘Ö˘ Krab  

      Skoro bych, částečně z vlastní zkušenosti, počkal do roka a do dne, resp. pod 100 kg. Do té doby najeď co nejvíc na gravelu, se to nezdá, ale pod 100+ a začátečníkem kolo docela trpí, není třeba týrat drahou silničku. Předpokládám mimoděk, že to nejsou samé svaly.

      S méně tukem se také na kolo jinak poskládáš, budeš vybírat jinak. Teď by se mohlo stát, že nějaké kolo zbytečně zavrhneš, příští rok zjistíš, že právě to by se hodilo.

      Když už, tak by na kole měla být Ultegra, asi kotouče. Záplety bys asi měl mít festovnější, žádné závodní ultralehké křehulky.

      • Bernycz  

        Dobře , svaly to přímo vše nebudou ale jsem takový velký celkově , zde neřešmě jaký to bude příští rok , řešmě jaké kolo popřípadně si koupím další . Pod 100 kG jsem nešel i když jsem denně běhal 10 KM .......

        • gersa  

          S tvou váhou běhat 10km, to musí kolena trpět… Neber to jako útok, ale fakt jim dáváš pěkně zabrat, zůstal bych u kola

          • Bernycz  

            Jo tím jsem si prošel pomáhá hodně strečing , ale potřebuji poradit kolo

            • ˘Ö˘ Krab  

              Máš v okolí kopce, VanRysel je moc pěkný, ale má převody 52/36 × 11–28, to je do delších a prudších kopců málo. Nejlehčí převod Ti neumožňuje šlapat ve stoupání nad cca 4% dostatečnou kadencí, spočítej si, jak rychle bys musel být schopen jet. (I tento převod na kole mám, na jiném 34×25 a ještě na dalším 34×28, posledně jmenovaný je do kopců akorát.)

              • Rowdy  

                Tak i když vymění převodníky za 50/34 a hned koupí kazetu 11–32, bude ten Dekáč asi nejvýhodnější s ohledem na cenu. Původní komponenty může prodat. Jinak s 108kg může být i kompakt a 32 zubů na kazetě rychlý převod.

              • Bernycz  

                Popravdě nevím jak asi vím co myslíš ale nerozumím tomu , ja koupil tehdy kolo a převody neřešil a šlapu ,spíš bych volil variantu kde je nejlehčí převodu.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Teď na Treku máš 34×32. Nejlehčí na VanRysel je 36×28, aby odpovídaly Treku, musely by být 36×34. Nebo jinak- to co je na VanRysel odpovídá 34×26 na Treku.

                  • Bernycz  

                    Vím že mi na Treku zvětšoval rozsah

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Aha. Jak z chlupaté deky. Prostě se ujisti, že na nové kolo se bude dát implantovat stejný rozsah. A to jsi tvrdil, že jsi kolo koupil a nic neřešil. Řešil.

                      • Bernycz  

                        To se omlouvám , ale ja nevim co je rozsah vim ze to bude něco stěma číslama , ale je nějaké kolo ktere je dle vašich specifikaci ?

                      • Bernycz  

                        Víme že chceme kolo z větším rozsahem pokud možno do lehkého převodu pro berušku kulatou do kopce :-) teď už by jsme mohli definovat kolo 

                        • atty  

                          Blbej dotaz, ale když vyjedeš s Trek checkpoint, tak nemáš radost? :)

                          U klasických silničních kol se to bere tak, že „nejlehčí“ zpřevodování, co se běžně montuje, jsou ty takzvané „kompakty“ – tedy kliky s dvoupřevodníkem o velikosti 50/34 zubů, kazeta se u čistokrevných silnic používá obvykle 11–28, kdo chce něco do kopců, tak 11–32 nebo 11–34 (to je asi nejlehčí „ještěúplněau­tentická“ silniční kazeta). V minulosti se montovaly i trojpřevodníkové kliky, dnes už asi vůbec.

                          Jinak na gravelech a CXkách (kterou vlastníš), už se dávaj kliky a převody od stejných jako na silničkách (třeba 50/34 – 11–34), po nějaké CX klasické 46/36 na stejné kazety, přes nějaké hodně teréní gravely a adventure kola, kde už klidně najdeš v podstatě MTB převody, jednoplacky s obrovskejma kazetama vzadu atd.

                          Na silniční kolo (klasické) by i ty 50/34 na 11–34 mělo bohatě dostačovat, protože se předpokládá, že kvalitní silnička váží někde ±7–8kg a jezdí se s ní sice třeba do prudkého kopce, ale ne v terénu, kde potřebuješ ještě lehčí převody.

                          Nicméně pokud máš checkpoint AL3 na Soře s 50/34 kompaktama a 11–32 kazetou, tak nákupem karbonové silničky získáš tak maximálně úbytek váhy – převody budeš mít v podstatě stejné a pokud Ti to do kopce nejde na checkpointu, nepůjde to se stejnými převody ani na karbonové silničce, co bude mít o 2–3kg méně.

                          Tedy jestli jsem správně pochopil, že karbonovou silničku chceš proto, že si myslíš, že se na ní do kopce bude jezdit lépe, než na CX. Bude, ale pochybuji, že o tak moc lépe, jak si představuješ :)

                          • Bernycz  

                            Chápeš mě špatně , ja chci si koupit silniční kolo a chci jen doporučit ktere na mne bude dostačující poměr / výkon dle rozpočtu nebo nejideálnější k u počtu značek , jinak koupí lepšího kola hlvně geometerii , kolama a komponentama bych možna částečně si mohl zpříjemnit jízdu :-) pro jednoduší jízdu mám el. Kolo

                          • Bernycz  

                            A pokud chceš srovnávat gravelove kolo se silničním kde je naprosto jiný posed to ve finale stčí na jakémkoliv kole prohodit kola a nemusíš kupovat gravel , borci ja chtěl poradit né úplně doblbnout .

                            Prostě chci jedenkrát za týden vyjet a udělat si radost nic víc

                            • atty  

                              A chápeš to, že když si koupíš silničku s race geometrií, tak budeš na kole daleko více ležet, budeš mít ve standardu těžši převody a geometrie toho kola bude podstatně (subjektivně) méně pohodlná než na tom Tvém gravelu?

                              Pokud tohle vše chápeš, pak OK, ale to z Tebe vylezlo až teď :)

          • Aussig  

            Hlavně záda… čato jsou zatížená víc než kolena.

      • Bernycz  

        Objednáno basso venta na 105 50/34 a vzadu 11/32 , zkoušel jsem 2 velikosti 53 a 56 mensi bylo trosicku rychlejsi ale mlátil jsem kolenama do ruky , nakonec to větší bylo pohodlnější

    • Dawem  

      Podle tvých požadavků bych vzal například něco takového

      • Bernycz  

        Dík za tip nad tím jsem uvažoval , ale odrazuje mě tam ten servis a nemůžu to projet , prto jsem chtěl jít do něčeho více

        Komerčního ale fakt nad tím uvažuji , máš přiímo zkušenost ?

        • Dawem  

          Mám ultimate , je pravda, že jsem si to předem neprojel. Jediné, co bylo, tak jsem se změřil, napráskal jsem jim to na web do kalkulátoru a objednal. Kolo došlo a jezdím. Jestli servisem myslíš údržbu kola, tak to si dělám doma sám.

      • Bernycz  

        Jak moc velky rozdil o proti tamto cos vybral je to jen model 7 Odkaz

        Popř má trek to prožení isofix je to podobne jak tady ta sedlovka ?

        Jak je velky rozdil mezi těma přehazkama shimano 105a shimani ultegra ?V čem poznam rozdil jako uzivatel ? Jsou pak podobně zpřevodovane ty kola jak jsme tu řešili ? Díky

    • ˘Ö˘ Krab  

      Co si vlastně přesně od silničky slibuješ? Jak jezdíš rychle? Jak rychle jezdíš sjezdy? Jak pěkný máš kolem sebe asfalt?

      Pohodlí klesá po ose gravel → endurance → race, přesně stejně jdou převody osazené z výroby – od téměř MTB až po „pravověrné“ silniční 53/39×11–25 (nebo něco jiného, 23, 28 …).

      Vysoké karbonové ráfky jsou super, ale pro Tvou hmotnost (a asi i rychlosti) hlavně na roviny. Na ‚převážně kopce‘ nebo ‚velké kopce‘ by to asi byla spíš póza.

      Nad karbonovým gravelem jsi nepřemýšlel?

      • Bernycz  

        Uvažoval ale gravel mám už mám , co je rychlost ? Když jedu po asfaltu tak a rovině tak cca 36 kmh a kámoš co má silničku třeba ještě rychlejc jedu mu to snadněji …jinak ty canyony jsou bez karbonovych rafku koukal si nane ?

        • JFtryall  

          Kolik mas prumery na 2–3h jizdu?

          • Bernycz  

            Cca vše se pohybuje okolo 20 kmh a cca 700 metrů převýšení

            • ˘Ö˘ Krab  

              700 m převýšení na 20 km nebo na 100 km? Převýšení mapové nebo barometrické?

              • Bernycz  

                Průměrně najedu cca 65 km za 3 hodiny s rychlosti 20 kmh a celkově jsem vystoupal 700 metrů berme to jko celkový průměr

                • ˘Ö˘ Krab  

                  To je celkem kopcovitá trať. Do kopců Tě silnička moc neurychlí, po rovině trochu (zatím nemáš moc výkon), ze sjezdů – pokud to jde a jestli na to máš morál – hodně. A čím závodnější geo, tím víc.

                  Jestli si mohu dovolit porovnat ze zkušenosti (mám silničku, něco_jako_CX/gravel i MTB, jezdím převážně do práce/z práce, jedna z častých tras má cca 30 km/400 v.m.), tak se žádné závratné urychlení konat nebude, pohodlí už vůbec ne. Co získáš aerodynamikou a nižší hmotností kola, to probrzdíš ve sjezdech a vydrncáš na nerovnostech, které gravel bere bez zadýchání.

                  Nenapadlo Tě vyzkoušet do stávajícího gravelu silniční záplety se silničním obutím? Abys věděl, do čeho jdeš?

                  • Bernycz  

                    Já chápu kam míříš a že mi chceš poradit ale nebereš ohled na potěšení ja chci prostě další kolo a určitě to bude silnička , je to jako kdyby sis chtěl 3 dveřové auto sporťáka na víkendy ale kždý ti říkal kup si normalní auto i když už homáš . Určitě se musí zlepšit co do rychlosti už jen když budeš mít tužší kola které víc přenesou energie při šlapání pak máš lechčí rám který bude oproti gravelu 4 kila to máš skoro 40 % , ale ve finále je to beztak o nohách … co jezdím s kolegou ten najede 150 km na klsickém horáku z krbonu a tuhou vidlicí s průměrem cca 25 km/h

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      To pak ano. To si, v tom případě, kup něco se závodní geo a s vysokými karbonovými záplety a vybírej si rovinatější trasy, požitek obrovský. Jen si podle sebe přizpůsob převody, minimálně kazetu. Taková „nedělní“ cyklistika.

                      • Bernycz  

                        Ok super , ale mas nějaký přímo model popř co jsem z toho vybral ? Popr si jen priblizim primo ty prevody ? Spos danou specifikaci 50/34 ?

                        • satch  

                          třeba giant propel, canyon aeroad atd… by vystihovaly tu Krabovu myšlenku…

                    • atty  

                      Prostě máš k dispozici XY tisíc a chceš si udělat radost čistokrevnou silnicí – jinak to říct nejde :)

                      V tom případě bych si jen ujasnil, zda chceš opravdu závodní geometrii a rám (extra tuhej, tvrdej a dlouhej rám), kterej je všechno (jen ne pohodlnej, proti čemukoliv, na čem jsi do teď asi jezdil). Dále zvaž převody, případně si zjisti, zda Ti rovnou vyměněj kazetu za 11–32 nebo 11–34 (na tenhle rozsah musí být i specifická přehazovačka s delším vodítkem (to nemusí na sériovce být), případně zkontroluj kliky (na závodních silničkách bývají v základu obvykle „velké“ kliky s převodníky cca. 53/39 či nějaké semikompakty 52/36, protože je předpoklad, že „závodník“ to ušlape. A největší investice jsou kvalitní kola – pokud chceš kola, kde i ty poznáš, že jsou tuhá a lehká a že to daleko lépe jede, pak je to řádově třetina i polovina ceny celé silničky.

                      Jen se trochu bojím, aby si pak nezjistil, že to sice jede o trošičku lépe, než stávající kola (co máš a znáš), ale že to hodně drncá, musíš na tom ležet a šlapat se musí stejně, ne-li více, aby to k něčemu bylo.

                      Rychlé silničky jsou rychlé hlavně proto, že se dají rozjet na 30+ km/h a s relativně nízkým výkonem tu rychlost držet, otázkou je, zda tohle chápeš.

                      Já si bohužel myslím, že si představuješ, že koupíš 7kg silničku a rázem pojedeš o 10km rychleji. A takhle to bohužel nefunguje.

                      Nicméně je to Tvůj boj a Tvoje prachy, jak se dnes říká… :)

                  • Espen  

                    Chtěl jsem ti to taky už napsat, ale tazatel mě předběhl :-D.

                    Už má e-bika, Gravel a teď prostě chce silnici. Asi ji třeba má nějaký kámoš se kterým jezdí, tak ji chce taky, nic moc složitého.

                    Není asi tak zapálený do kol jako lidé zde, aby řešil převody, atd.atd.. Prostě chce další kolo na ježdění kolem 50k s 50/34–11/32(to na české kopce stačí). Nechce mu asi nic hledat a dávat sem odkazy na daná kola, mě právě že taky nee, tak doufá, že mu něco najdeš.

                    A neřeš, jak se na to složí, nebo budou trpět kola. Až odejdou, koupí nový.

                    • Bernycz  

                      Přesně si to vystihl , mě přijde jen že všechny kola okolo 60 tis ze seriovky jsiu stejný teď jsem se jen Ptal jestli je něco extra co by stálo za zmínku nebo vybočovalo z řady . Takže teď už jen najít kolo s 50/34 a 11/32 ktere bude hezké , nejvíc se zamlouva canyon a trek a pak ten decathlon ale ten nemá převody

                      • gersa  

                        V tom případě vem tu která se ti více líbí a máš vyřešeno

                      • ˘Ö˘ Krab  

                        A k tomu počítej ještě silniční pedály a silniční tretry, ty také nejsou zadarmo.

                        • Bernycz  

                          Ta zdni kazeta 11/32 je asi do lehčího převodu a kazeta 11/34 je už težší jaky smerem to jde ?

                          • atty  

                            Ne – čím více zoubků vzadu a méně ve předu (na klikách), tím je to lehčí, ale musíš rychleji točit nožičkama. Čím vzadu méně zoubků a ve předu více, tím je převod rychlejší (rychlejš jedeš), ale taky těžší – musíš víc/silnějš šlapat do pedálů.

                            No a takhle tam máš obvykle 22 různých kombinací… :)

                            Hele, pozitivní „cashflow“ asi máš, zarputilou myšlenku (o které se spousta lidí může domnívat, že nebude nejlepší) taky, tak alespoň ty základní principy převodů si nastuduj – až se tě pak někdo zeptá (když někde vyfiklej a voháklej s karbonovou raketou zastavíš), co jezdíš za převody… vypadal bys pak tak nějak…divně… :)

                            • Espen  

                              Musím říct, že dost velká část lidí co jezdí, vůbec netuší jaký jezdí převody. Párkrát jsem to takhle jak ty říkáš se zkusil zeptat a odpověď byla " To nevím, takhle sem to koupil, zas děláš chytrýho co", nebo se zeptal, jestli mají compakt nebo klasiku,jdou to zkoumat. Na výměnu lanek, bovdenů jdou do servisu.

                              • atty  

                                Já to celkem chápu a znám i lidi, co maj výkon i nájezd násobnej (proti mně) a při tom o svém kole vědí opravdu minimum – jak to koupili, tak to jezděj a do servisu choděj prakticky úplně se vším, protože se v tom nemíněj hrabat. Ty převody ovšem chápu tak nějak jako úplný základ, aby alespoň člověk věděl (pokud mu nevyhovují), co se dá změnit a jakej to bude asi mít efekt.

                                Ale tady zněl úkol jasně – karbonovou silničku :), tak se alespoň snažím vysvětlit, že i v nich jsou rozdíly – primárně právě zpřevodováním, které začátečníkovi nemusí úplně vyhovovat.

                            • Bernycz  

                              Dik za radu , jen zopakuji 50 (kompakt) ve předu a vzadu 11/34 nebo 32.

                              Rozdíl mezi 105 a ultegra je jak velkej poznam rozdíl bežně při jízdě?

                              • V0jtisek  

                                Ne

                              • atty  

                                Ano 50/34 = kompakt, kazetu ideálně 11–32 nebo 11–34

                                Ne, rozdíl u nových 11sp. generací je pár gramů váhy, funkčně na řazení nepoznáš. Nicméně Ultegra má větší „macho“ efekt minimálně o 100%… To je nevyvratitelné :)

                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Jako, nezlob se, jak Ultegra 6700, tak dokonce i předešlá 6600, jsou při přehazování oproti stopětce 5800 výrazně lepší. Možná, že se to teď u tisícovkových řad polepšilo, ale úplně se mi tomu nechce věřit, Shimano by bylo samo proti sobě.

                                  Macho efekt má Di2 a vysoké karbony. Nebo možná Sram Red, Ultegra určitě ne.

                                  • atty  

                                    Máš pravdu, že u devítkových a desítkových 105 vs. Ultegra jsem rozdíl cítil (v chodu a tvrdosti páčky), u 5800 vs. 6800 jsem cítil úplně to samé – je to sice trochu „bláto“ (oproti starším verzím) a cvaká to tak nějak plastově, ale po stránce přesnosti a funkčnosti řazení bez připomínek a připadá mi to přesnější, než desítkové verze. A taky nastavení a výdrž – jak se to jednou nastaví, nemusí se na to sahat. Jiný rozdíl jsem nepozoroval.

                                    7×xx a 8×xx řadu neznám, nezkoušel jsem, nemohu hodnotit.

                                    Macho efekt – tak jde o to, kde ho uplatňuješ – někde běžně v hospodě je Ultegra „nejvíc“, někde na výletu na profláklé kopce jako Passo Stelvio, kde potkáš ty „středněvěké“ silničáře v grupě na S-Works Tarmacích, Madonách SLR a podobných kolech – tam asi mechanická Ultegra nikoho neohromí, když každej cvrliká na elektrickejch DA, eTapech apod. :))

                                    • zarkow  

                                      Jezdím Ultegru 6700, s novějšími sadami osobní zkušenost bohužel nemám, nicméně na GCN jsem viděl video, kde dělali slepý srovnávací test nejnovější 105 a Dury. Pocit z pák a řazení měli kluci hodně podobný bez jednoznačného určení, co je na kole za sadu.

                                      • atty  

                                        Taky jsem viděl a můj předpoklad je, že vnitřní mechanismus 5800 a 6800 případně 7000 a 8000 bude stejný, jen jiné materiály, které dají odlišnou hmotnost. Zda je nějaký rozdíl ještě mezi DA nevím. Nicméně když to kluci s GCN nepoznaj, nepoznal bych to taky tuplem :)

                                        Taková ta tvrdost a odpor je pryč, na rozdíl od MTB řazení, kde furt u XT a XTR páček zůstává jinej mechanismus řazení (Instant Release a skok o dva dolu a celkově nutnost větší síly na páčky oproti SLX a Deore).

                                        Ale jak opakuji – působí to sice „plastově“ a skoro jak mikrospínače při řazení, nicméně chod a funkce je výborná – nemám s tím problém.

                            • gersa  

                              Moje žena vždycky na dotazy typu „Jakou sadu na kole máš“ pošle dotyčného ať se zeptá mě

                              Ale tam to jaksi chápu

                          • Espen  

                            Vždy to po sobě přečti, ať to co píšeš dává smysl!!!

                            11/32 je do lehčího převodu a 11/34 do ještě lehčího převodu. Jakým směrem to jde nechápu co myslíš?

                            • Bernycz  

                              Sorry píšu krkolome z mobilu , prostě čím vyšší to poslední číslo tím lechčí

                              • Espen  

                                Taky píšu z mobilu :-). Výše to máš už vysvětlené.

                                Jj, při stejných klikách ano.

                              • Marek.Kv  

                                Jestli ono by to nechtělo ty peníze na kolo investovat nějak rozumněji. Co takový intenzivní kurz češtiny? Nebo při psaní tolik nechlastat a nesvádět to na mobil, tam chyba skutečně nebude. Některé věty naprosto postrádají smysl.

                                • Bernycz  

                                  Nějak tě nechápu , my tu řešíme kolo všeci pochopili o co jde a ty tu začneš řešit Čj .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.