velikost silničního rámu - rada

7 nepřečtených
  • chodec

    mám takový problém. táta má doma nějakou silničku, co si kdysi dal dohromady přeosazením nějakého kdysi zřejmě slušného Favorita. to kolo se mnoho let nepohlo a asi ani nepohne. tak mě napadlo, že bych ho použil a na rámu a použitelných dílech (ráfky a tak) postavil nějaké lehce atypické městské cestovní kolečko. Nemám ještě finální představu, ale něco na půl cesty mezi singlem a městskou silničkou – přední brzda, fixní řetěz a třeba dvourychlostku převodovku v náboji s torpédem – využít poněkud archaický rám a zkrátka to k tomu trochu do retra dostrojit.

    Ale má to hodně „ale“ – první je velikost rámu.

    Na silnici jsem nikdy moc nenajezdil a ten rám je z doby, kdy se kola kupovala podle toho, co bylo a ne podle velikosti, takže nevím, zda vůbec je pro mě velikostí vhodný – mám 192 cm, na horáku jezdím 21" Santu a je to tak akorát. Může mi někdo říct, jaké rozměry by pro mou velikost byly u toho rámu tedy silničky „mezní“ – něco, co si sám můžu naměřit neb ten rám už byl několikrát přelakován, takže popisy na něm dávno nejsou.

    Dále – má někdo zkušenost s těmi dvojrychlostními náboji kick-shift? Mě se to líbí filosofií a provedením (tak někde na půl cesty mezi ortoxní fixkou a plným řazením s bovdeny a tak). Prostě takové pololehké provedení. O rozsah si starost nedělám, bude to na městské vožení, ale spíš funkčnost, spolehlivost, ergonomie ovládání, …

    dík

    0 0
    • krolebole  

      http://www.competitivecyclist.com/za/CCY… Když tam naházíš své tělesné rozměry, tak ti to vyhodí přesné rozměry rámu. Ale pokud chceš ze silnice udělat městské kolo, tak ty rozměry budou spíš jen orientační..

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      No bylo by jednodussi kdybys na dal nejaky vstupni data. Velikost toho ramu (osa stredu- vrch sedlove trubky a delka horni ramove trubky na osy trubek), a jaky planujes riditka- rovny, vlastovky, oblouky, uriznuty oblouky, bullhorny.

      Pokud si to chces jo namodelovat tak mi napis na mail a ja ti poslu takovej excel (bohuzel uz zmizel z webu) kam si muzes zadat miry 2 ramu a ono ti je to numericky i graficky porovna- kolik bude couhat sedlovka, o kolik niz riditka nez sedlo a tak, ze bys mel porovnani se soucasnym kolem.

      Ad prevody, fakt potrebujes 2rychlostni?- to neni furtoslap s 2 rychlostmi, ze? Jinak nepraktictejsi je torpedo a nejvic fun je festka, oboji pri praktisky nulovy potrebe udrzby.

      0 0
      • chodec  

        Pokud jde o rám – jak jsem psal, je nyní u táty, takže nemůžu naměřit hned. Popravdě u silnice bych ani nevěděl pořádně jak měřit – vím, že u biku byla kvůli slopingu vždy otázka zda horní rámová trubka se měří do místa reálného spoje se sedlovou (to je ale ukaždého kola dle slopingu jiné) nebo do místa virtuálního spoje, který by býval na sedlovce byl, pokud by šla horní rámovka vodorovně (což ale také záleželo na konstrukci sedlovky) … rád to naměřím až tam zase zajedu, ale nevěděl jsem pořádně odkud kam co měřit, aby ta čísla byla smyslupně použitelná. Pokud mě navedeš budu moc rád.

        Tu tabulku – určitě se ozvu na mail, abys mohl poslat – dík.

        Ad převody – popravdě nevím co potřebuji – spíš uvažuji nad tím, co by mě nějak bavilo. Úplně upřímně – další kolo vlastně nepotřebuji, většinou jezdím všude na Santovi a schválně si hledám trasy mimo silnice. To platí i v Praze do práce. Takže tohle by byla spíš taková zábava a měl jsem myšlenku takového pololehkého kola střiženého trochu do retra – spíše zajímavý než nějak optimalizovaný kousek. Na festku asi nejsem zralej, volnoběžku s přehazkou má zase kde co (nuda), tak jsem chtěl něco trochu mezi. Viděl jsem teď prodávat náboje kombinace torpéda s jediným pastorkem a relativně jednoduchou převodovkou s dvěma stupni řazenými nohou uvnitř náboje. Což by spojovalo eleganci festky (žádná lanka, žádné pastorky, žádná zadní brzda s lankem s trochou té nevšednosti a přitom by to nebyla čistá festka, na kterou se kvůli chabrus kolenům úplně necejtím.

        Takže spíš vymejšlím, ale myslím, že tohle by mohlo být to pravé.

        Celé jsem to uvažoval doplnit nějakým trochu dědečkovským lakem (třeba nějaká jako British racing green zelená jako na starých Jaguárech), nějakým hnědý, koženým sedlem (Brooks?) a nějakýma právě třeba bullhorn řidítkama s koženou páskou. To jen pro dokreslení toho retro ladění. Ve finále jsem doufal kolo, které by bylo zábavné občas protáhnout a nebylo by konfekční, ale ne jako denní prostředek.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          V tom souboru je mj. list Measurements, kde je to popsane.

          Favo nema sloping, takze tenhle problem tam neni.

          S tvoji vyskou ale to chce asi tak aspon 56–58cm sedlovou trubku minimalne, radeji 60. Idealne si to omer a pak porovnej se svym bikem.

          Podle tveho popisu bych se primluvil za cistou festku- pokud tam das brzdu a nebudes skidovat, tak to na kolena takovy zahul neni. Je to fakt neco uplne jineho a jako bonus se naucis slapat dokulata, i ve stoje a pres hrboly.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Muzes to prozatim zkusit se stavajicim zadnim sroubovacim nabojem, a kdyz to nepujde, pak shanet dvojrychlostni.

            0 0
          • jama  

            Na 192cm postavu bude rám favorita (může bejt max60, ale spíš 58 bez slopingu) malej a hlavně krátkej, Babičák to asi nebude. Ale na krátkodobý ježdění, přesuny po městě, jízdy pár minut – to by mohlo stačit.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.