Senzory rychlosti/kadence Garmin

41 nepřečtených
  • jenda95

    Potrebuji na nove silnicni kolo nove senzory od Garminu a vaham mezi starymi gsc 10 a temi novymi, co jsou oddelene a funguji bez magnetu.Vim, ze se lisi v cene, ale mam nejakou slevu, tak rozdil v cene neni v absolutni castce tak velky + vim, ze bych asi dokazal sehnat i GSC 10, i kdyz uz bezne nejsou.

    Na GSC 10 me akorat stve, ze jsem na MTB jednou skoro ztratil magnet na klice (uz je tam lepim pevne) a velmi zridka se mi senzor pootoci, takze klepe o kliku.Jinak jsem s GSC 10 celkem spokojeny, je levnejsi … ale porad ve me vrta, jestli ty nove maji nejakou vyhodu/nevyhodu. Jezdite nekdo s obema, tj mate nekdo srovnani/nejake doporuceni??

    dik

    • rdx  

      jen takovej tip. magnet staci jakykoliv neodymový za par korun, drzi silou pekelnou …

      • jenda95  

        jo jo, dik. Magnety me ted netrapi – ty stavajici uz mam prilepene dobre, az odpadnou, tak to budu resit.

    • jecnak  

      Do stareho mi natekla voda. Predtim se mi ruzne pootacel, otacel se mi magne a tak. Nove drazsi, ale bez problemu.

    • kokoska.rokoska  

      Mám oboje :-)

      Na GSC 10 nedám dopustit, ale bohužel vývojáři v Garminu nevychytali první verze firmwaru hodinek 920XT a pokud bylo zároveň připojeno kombo GSC 10 a wattmetr Vector, hodinky občas-často ukazovaly a zaznamenávaly nesmysly; z obou senzorů. S novými senzory problém nebyl.

    • 01carbon  

      Mam na kole rok a kousek nová čidla – po tom co jsem z biku při nějakém postrku sundal z kliky kadenci a již jí nenašel jsem nové přilepil oboustrankou a stáhl bzz páskou = šle i pásek. Už se těším až zahlásí low battery. GSC10 z synova kola se občas nespustil a pomohl jenom reset = včera jsem ho odnesl na reklamaci(fígl s novou baterkou jsme zkusili)

    • Breakpain  

      Nový… Drží, nic jsem neztratil a vizuálně elegantnější ;) … Mám na všech kolech a to už jsem přemýšlel, bo cena je skoro dvounásobná, vůči staršímu modelu.

      • blaf  

        tahle bambule ti prijde vizualne elegantnejsi? :D

        samozrejme, co clovek to nazor, mi prijde gsc10 hezci a nikdy jsem s nim nemel problem

        • bagr84  

          To nemluvíme o tom speed sensoru na náboji.

          V balíku to měl nedávno borec přede mnou a nedokázal jsem z toho odtrhnout zrak :))

        • Breakpain  

          Mno, jelikož je to z vnitřní strany kliky – nevidím to :-)

          A co se rychlostního čidla týče – dám ho dozadu ke kazetě například – taky ho nevidím :) …

          Tak nevnucuju :-), ale líbí se mi to víc, než klasické snímače s magnety ;-) …

    • black.horse  

      Osobně moc nevěřím přesnosti měření kadence. V hodnocení celé jízdy se to zjevně ztratí, ale pro posouzení kadence při tréninku sprintových intervalů to znát bude, jestliže to funguje na změnu polohy, tak do toho zákonitě musí kecat vibrace od povrchu. Samozřejmě mě tu někdo napište, že jsem přecitlivělej data-geek, ale odpovězte mi, proč si kupovat něco, co stojí méně peněz a funguje vlastně s menší přesností? Je fakt, že na cyklostezku a další machrovací graf na Strava dobrý:-) a na změření jednoho čísla za celej švih, taky fajn.

        • fliicek  

          Asi tak. Mně osobně to hlavně přijde trochu zvláštní to používat, když to má nižší přesnost. K GPS bych chtěl senzory proto, aby byly přesné. Jinak můžu mít rychlost z GPS s menšími odchylkami. To je to hlavní, proč se mi ty nové senzory nelíbí. Kadenci člověk z GPS nepozná, tak když nepotřebuji 100% přesnost, tak ok. Ale u rychlosti mi to přijde zvláštní.

          Na druhou stranu mne překvapily, čekal jsem, že ta přesnost bude výrazně slabší.

          • GrumpySmurf  

            Si ten clanek zavrel moc rychle a nevsiml sis editu kde pise, ze nepresnost senzoru rychlosti byla podle garminaku zpusobena interakci s powertapem v naboji zadniho kola a ze se na to tedy koukne znova, ale az v celkove recenzi na edge 1000..

            Tam pak ukazuje, ze rychlost je k nerozeznani od stareho senzoru..

            Senzory fungujou ok, at s magnetem, nebo akcelerometrem..

    • vysmátej bajker  

      Zkusim to tady. Ty ANT senzory jsou vidét na vice pristrojich najejednou? Tel plus comp.Ď

      • bagr84  

        Ano.

      • black.horse  

        Senzory měří a vysílají signál s daty v nějakém formátu a rozhraní… a v podstatě je jim jedno kolik a jaké přístroje ten signál přijmou, pokud to ty přístroje umí :-)

    • veteran  

      Mám čidlo GSC 10, ale nemám k němu přístroj. Je nějaký tachometr (mimo Garminů), který umí brát rychlost a kadenci z tohoto čidla (ANT+)? A pokud toho bude umět víc, např. tepy, výšku, záznam atd., nevadí.

      A zeptám se obráceně – mám kompletní sestavu tachometr, bezdrát na rychlost, ALE drát na kadenci. Řeším kudy vést ten drát, když na novém kole jsou lanka vedená vnitřkem a nejde to kolem nich omotat jak na starém rámu. Máte nějaký tip kudy to vést a kam to asi přilepit aby to co nejmíň vadilo?

      • Singlespeed  

        Bontrager Trip 300, Node 1.1, 2.1, CatEye Stealth evo+ CC-GL51, Giant Neos pro, Specialized Speedzone , Ciclosport CM 9.3A, Sigma ROX 10, O-synce Urban-x, Urbanhigh-x, Macro-x, Macrohigh-x, Echowell MW10G, BBB Digiboard atd…

        • veteran  

          Tak to dík za tipy, mám z čeho vybírat :-) . Ani jsem netušil že toho bude tolik.

          A ta druhá otázka – kudy vést drát po karbonovém rámu s lanky uvnitř – to už se dnes neřeší, všechno bezdrát?

          • jenda95  

            GSC je prece kombinovany senzor rychlosti i kadence – drat uz asi nepotrebujes, ne?

            (2 senzory kadence mi prijdou zbytecne :)

            • veteran  

              Abych to vysvětlil – mám GSC – k tomu potřebuji měřák – co jsem se díval min. 2 000 ,– – OK

              Pak mám starou celou sestavu HAC 4+, se kterou jsem co se týká fcí spokojený, ALE je tu ten problém hyzdit nový karbonový rám drátem někde od zadní vidlice a nějak ho lepit na spodní (nebo horní) rámovou trubku. Proto se ptám jestli je na to nějaká finta, jestli na to někdo nemá nějaké elegantní řešení. Doteď mně nenapadlo šmírovat jak to někdo má na kole udělané.

    • Trinec  

      Nechci zakládat mové táma, tak postnu sem.

      Mám problém s čidlem kadence GSC 10 od Garmina. Občas se stane, pokud otočím kliky do volnoběhu, že mě kadence spočítá nesmyslný údaj (i přes 200). Má s tím někdo taky zkušennost u starého čidla nebo to dělají i ta novější? Díky za info.

      • marasan  

        Ja si myslim, zepodobna vec se deje ve chvilich, kdy „šermuješ“ klikama kolem cidla na ramu, tedy napr ve sjezdech kdy neslapes apod. Cidlo kazdy takovy mavnuti zaznamena a nesmysl je na svete. zkus se hlidat a jezdit opacnou nohou vpredu a uvidis.

        Je to ale fuk, ne? ;-)

        • Trinec  

          Jo fuk to je, spíše by mě zajímalo zda to dělá i na těch nových senzorech bez magnetu.

    • atty  

      U GSC10 mi to dělá taky a jak jsem odsledoval, tak je to většinou někde v delším sjezdu, kdy si stoupnu do pedálů a při „drncání“ se mi protočej kliky vzad/vpřed/vzad (když mám levou kliku vzadu) – pak to vyhodí třeba kadenci 180, zapíše se do počítače/hodinek a je tam takovýhle údaj.

      Jak je tomu u nových senzorů nevím – protože je kadenční čidlo děláno jiným systémem, nemuselo by k tomu docházet, nebo by se to dalo potlačit firmwarem. Nicméně je to (alespon u mne) jen občasný výsledek a do průměrů to nikterak nezasahuje, takže neřeším – je to jen „špatný“ maximální údaj v přehledu.

      • Trinec  

        Díky všem za reakce.

        Pravda, je to jen údaj a občas ta ty dvě tři špičky prostě jsou. Až dojde baterka kupím nové snímače a basta :-)

    • Charles2k  

      Před týdnem jsem koupil nový snímač kadence od Garminu a po určité době začně vždy měřit blbě – vypadávat.

      Mám to doma na trenažéru. Zatím jsem zkoušel 2 krát, poprvé mi to udělalo po 59minutách a podruhé cca po 1h:15min. Celou dobu měří dobře a pak náhle začne jakoby vypadávat – ne že by se rozpojilo spojení se sporttesterem (měl jsem spárováno s FR 735XT) ale třeba hlásí hodnotu nula, nebo 20–40, přičemž jsem celou dobu pravidelně točil mezi 75–80.

      Co s tím, je to na reklamaci? Nesetkali jse se s tím někdo? Vzhledem k tomu, že jsem koupil nové od autorizovaného prodejce, tak by baterie měla být ok. Ostatní snímače připojené ve stejnou dobu fungovaly OK (hrudní pás a Garmin Tempe).

      viz záznam z Garmin connectu https://imgur.com/a/khEdELy

      • AussigBiker  

        Jako prvni zkus vymenit baterii, pak klasicky odparovat / zparovat a pak nevim :)

        Otazka je, jestli to neco nerusi, ze nekdo neco v domacnosti / baraku / vedle v byte zapne… ale to tezko rict. Me to na kole funguje OK.

        • Charles2k  

          No s baterií by bylo dost divné, když je nové, ale zkusím.

          1,5m od toho mám sice wifi router, ale ostatní spárované zařízení s tím nemají problém.

          A divné je, že poměrně dlouhou dobu jede naprosto ok a pak teprve začne blbnout.

          • kubad  

            mohlo to někde dlouho ležet, mohla být baterie vadná, stane se sice málo, ale stane

            • AussigBiker  

              +1, to je nejlevnejsi, nejrychlejsi reseni jak zjistit jetli je to baterii nebo ne.

      • robb  

        Nezkoušel jsi kouknout na jejich oficiální stránky, jestli tohle není běžná věc a nemusí se tam provést nějaký „kutilský“ zásah. (viz. podkladání kontaktů a kapání oleje mezi baterie u pedálů Vector)

        • AussigBiker  

          Ja mam senzor kadence na dvou kolech, jeden na fulu, jeden na sterkoletu a uplne v pohode mi fungujou. Jak s hodinakam Fenix 5, tak s Edge 520.

          Jeste by to mohlo byt zadrhel v kombinaci s hodinkama FR, treba by se dalo neco vyguglovat. Bohuzel tech kobinaci muze bejt milion.

      • Charles2k  

        Takže to bylo baterií i když byl snímač nový…

        Vytáhl jsem tu CR2032 – byla Maxell a voltmetrem naměřil bez zátěže jen 2,99V. Obvykle mají nové baterie kolem 3,2V.

        To tedy musela dodavateli pěkně dlouho ležet skladem, protože tyhle mívají samovybíjení nízké.

        Dal jsem tam Vartu, která se mi doma válela a u které jsem naměřil 3,17V a šlape tak jak má.

        Včera na ternažéru vyzkoušeno 2,5 hod a žádný výpadek.

        Docela by mne zajímalo, jakou minimální voltáž vyžadují různá Garmin zařízení, aby fungovalo spolehlivě. Třeba vím, že hrudní pás s 2,8V už nejede, ale s něco přes 2,9V ještě ano.

        Jinak narazil jsem na tehle podrobný test CR2032, příště zkusím ten Energizer

        https://www.mikromarz.com/…-news/0/2/41

        • Phantasma  

          Jdeš na to zbytečně vědecky. Já měním baterie ve všech snímačích preventivně po sezoně, tzn. nyní, když jdu do trenažéru a pak měním před sezónou, v březnu, když jedu ven. A nemůže mě překvapit to, že mi chcípne baterka při jízdě …

          Taky záleží na tom, jakou sadu snímačů jsi koupil, protože je tu ještě jedna verze, která se prodávala snad 4 nebo 5 let.

          Ps: já v pondělí vybaloval nový multimetr a byla k němu přibalená vybitá 9V baterka. To stejné se ti stane např u aku šroubováku …

          • Charles2k  

            Tak pozor, to samovybíjení takhle vůbec nemůžeš porovnovávat. U 9V baterií je zcela jiné (a vyšší).

            Konkrétně u lithiových CR2032 je velmi nízké, třeba Panasonic udává jen 1% (!) ročně, takže i pár let v regále by vůbec nemělo vadit (a déle se ten senzor kadence neprodává).

            Mám starý kapesní počítač Sharp na CR2032 baterie. CR2032 jsem do něj dal naposledy před 15 lety a jinak vůbec nepoužíval a změřil jsem napětí a stále měly po 15 letech 3,01V.

            Takže do toho senzoru kadence daly v Garminu nějakou šmejd baterii, nebo čertví co s tím dělali…

    • sorak  

      Mam GSC10 uz spoustu let, nevyhoda je moznost mech. zniceni toho raminka, ale zas vyhoda, ze se to da pomerne dobre spravit. Kdesi jsem cetl, ze ty bezmagnetove snimace maji horsi presnost (snaze ovlivnitelne otresy), ale presna cisla ci odkaz na kontretni data nemam.

      Budu mozna trochu parazitovat – kdyby mel nekdo treba i nefukcni GSC10 cidlo navic (poskozene i mechanicky) tak se ozvete, mel bych pro ne vyuziti. Dik.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Mám akcelerometrická čidla kadence/rychlosti (Garmin a Magene) i „ramínkové“ duální GSC10 (a dřív ještě podobné od Cateye) a měl jsem i magnetová čidla kadence šlapání od Sigmy. Jediný vážnější problém, který se vyskytoval, byl v bateriích, někdy ani nové nebyly dost dobré. „Lepší“ přijímače/počítače stav baterií hlásí a celkem se jim dá věřit.

        U drátových magnetových čidel rychlosti/otáčení se mi asi 2× stalo, že odešel snímací kontakt v dílu na vidlici, prostě v něm prasklo to pérko.

        Přesnost je otázkou použití, na MTB při velkém kolísání rychlosti a také při velmi malé rychlosti pohybu to akcelerometry neberou úplně nejlépe, ve všech ostatních případech nepozoruji rozdíl. Naopak oceňuji u akcelerometric­kých nulovou náchylnost na rozštělování pozice (jsou na klice nebo ose náboje a nemají protikus) a také na poškození/zničení.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.