S nákupem jízdních kol neotálejte.. business mlácení slámy

249 nepřečtených
  • Tomcat

    S nákupem jízdních kol neotálejte. Scházejí nové modely i komponenty

    Si říkám jestli je to placené SEO nebo někdo myslí , že to fakt má na takovém serveru hodnotu.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Trh vše vyřeší..

      Kdo chtěl kolo loni už ho má a novych cyklistu zas tolik nepřibylo. Navíc se otevřely opět všechny možnosti rekreačního vyžití…

      1 0
      • Tomcat  

        Taky si říkám jestli to není spíš takové PR „situaci zvládáme“.

        Osobně si říkám, že může být částečný zádrhel v tom, že objednané přijde po sezóně. Protože ta masová zimní cyklistika se stále vlhký sen aktivistů.

        Průměr trhu samo zkousne i x let staré modely, jako tu bylo zvykem ještě před xx lety. Horší je že u dražších modelů či komponent, se spíš někdo koukne do Německa a mohou to být zbytečně ležáky.

        Mimo už se mi někdo stěžoval, že zákazník odmítnul kolo protože přišlo totálně jinak osazené. Dodavatel to chtěl zaplácnou za každou cenu. Tak to zkusil, no a nevyšlo. Protože i zaklínadlo …uvedená konfigurace se může lišit… neprošla se přišlo s tím, že to je výrobek má pak diametrálně jiné vlastnosti a tedy i účel použití ( byl to vidlice a výplety…). Tak to šlo zpět.....

        0 0
      • Jáchym 1  

        Dovolím si nesouhlasit s tím,že kdo chtěl kolo loni,tak už ho má.Spousta lidí své vyhlidnuté modely propásla a už i letos jsou některé modely vyprodané.Je stále dost potenciálních zákazníků,kteří přijdou na prodejnu a z výrazně omezeného sortimentu si nevyberou.

        A za další,možná máš pravdu,že nepřibylo až tak moc nových cyklistů,ale ti současní obnovují svoje stroje.Poptáv­ka,díky bohu,stále je.

        Já si už před X roky říkal,že se ten trh přece musí někdy zahltit.Zatím se to nestalo.

        1 0
      • novas752  

        Realita je taková, že co je skladem je velmi brzy prodané, zejména mezi dostupnějšíma kolama, často i přes několik vln zdražení za poslední cca 2 roky. A to ještě nezačala hlavní sezóna letního počasí, kdy zájem ještě více vzroste.

        Mraky lidí má kola předobjednaný a přijdou bůh ví kdy, v létě, možná na podzim…

        0 0
      • dydy  

        Tak problém je v tom, že nežijeme v tržním hospodářství a z toho vyplývá takhle situace, která se týká úplně všeho, nejen kol.

        1 1
        • Tomcat  

          a v jakém systému pak žijeme?

          1 0
          • mirorek2  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 2
          • dydy  

            Tak asi bych to nazval sociálně-ekologický inženýrství třeba.

            1 3
    • Metalcane  

      Popisovaná situace v článku je zcela v pořádku a pravdivá.

      Server neznám, nehodnotím

      0 0
      • mr.antik  

        komu záleží na výběru kola, tak to asi nenechává na začátek května…a komu ne, tak pro něj se vždycky něco najde

        1 0
    • mais  

      realita – mám objednáno od podzimu snad brzo přijde,

      chtěl jsem nové in-line – změnila se mi noha a potřebuju větší, přišel jsem do krámu a pětimetrovém třípatrovém regálu na in-line brusle se krčily dvě krabice, dost sportovního vybavení chybí, pokud člověk chce něco konkrétního

      0 0
      • yorg  

        Realita? Podle zkušenosti s koupí kola mé (dospělé) dcery. Přišla do krámu, kde byla vystavena tak stovka kol. Možná i více. Jedno se ji líbilo a vyhovovalo tomu, co požadovala a tak ho zaplatila, já ho naložil na nosič a bylo to.

        Iluze, že většina lidí nakupuje kola jinak je skutečně jen iluzí.

        2 1
        • Tomcat  

          Jaká realita ? Evropy? Nebo jen ČR? Realita Bike-fora nebo kolařů nesportovců co si na kolo skoro 6–7 měsíců nevzpomenou? jinak dcera prezentuje kolik xx% trhu?

          0 0
          • yorg  

            Vzhledem k vystavenému počtu kol v prodejně soudím, že je to procento výrazné. A kecy o tom, že kola nejsou se týkají jen úzké skupiny fajnšmekrů a nebo lidí, co to řeší tady dotazem jaké koupit kolo za 15 tisíc.

            2 0
            • Smazaný účet  

              Nějakou relevantní statistiku místo toho tvého „soudím“ tam nemáš? ;-)

              0 0
              • yorg  

                A proč bych měl mít? Stačí přijít do krámu, nebýt zaslepený a podívat se co tam vystavují. Že by vystavovali to, co neprodají mi přijde poněkud nelogické. Nebo snad myslíš, že diskutující na BF jsou ti, kdo tvoří obrat firem vyrábějících kola?

                3 0
                • Tomcat  

                  Hele a nespletl jste si lokál ?

                  2 0
                  • yorg  

                    Nemohu sloužit. Já do hospod nechodím a tak nevím, o čem mluvíte.

                    0 0
                  • theedge  

                    s pánem se o tom nemás smysl diskutovat :-) sváteční cykloturista v letech, kterýmu je jedno na co sedne. Kolo jako kolo. Příjde do krámu a vidí spoustu kol, tak je přece kol dost …

                    To že na svoje kolo čekáš klidně 12 měsíců nevidí a ani by to nepochopil …

                    10 0
                    • Smazaný účet  

                      Ale nemá náhodou pravdu v tvrzení, že to co popisují odpůrci (resp. to co pod dostupností prostě rozumí lidi tady) ty je právě ten zlomek trhu, tzn. lidi, který nejezdí na kole za 20, 30, nebo nevím kolik tisíc, případně si ho skládají sami z konkrétních komponentů a podobně?

                      0 0
                      • gerrard  

                        Prostě zobecňovat, že kol je dostatek je blbost a může to říkat jenom někdo, kdo se na trhu neorientuje a dělá si zjednodušené závěry.

                        4 1
                        • Smazaný účet  

                          No jo, jenže kol dostatekje – z určitýho úhlu pohledu. A pokud budeme (celkem logicky, myslím) předpokládat, že ta sorta lidí, která chodí na fóra jako b-f, je výrazná menšina, pak to původní tvrzení asi bude spíš pravdivý než ne.

                          1 0
                          • McBlacky  

                            ono do kategorie lidí co mají problém s dostupností spadá dneska většina co poptává kolo v rozmezí řekněme 60–200 tisíc. Tahle škatulka může být i 50–150 nejde o to definovat jasné hranice.

                            Takových lidí je dost.

                            I bráno podle toho kolik takových kol se prodalo před covidem a kolik se jich prodá teď.

                            Uznávám, že na to koukám pohledem největší premiové prodejny v ČR, ale kdyby nebyla taková klientela, ani by takový shop neexistoval :)

                            0 0
                            • Tomcat  

                              Dole link s vyjádřením Bikeranche, že problém je i níže…

                              0 0
                              • McBlacky  

                                já to vidím u nás na place. Vizuálně je plnej kol ale většina je 280–400t kč :)

                                Když bych chtěl nějakou střední třídu kolem 150 tak máš smůlu. Já chtěl na podzim rám (Enduro EVO) a smůla celej rok, možná 2023, celý kolo jedině sworks nebo ten uplněj comp základ (šrot).

                                0 0
                            • Pnov  

                              Sháním HT za 40–45 tisíc. Taky žádná sláva s dostupností.

                              0 0
                          • mais  

                            Myslíš úhel pohledu, jedno co to bude, jaká konfigurace, jak těžký, jestli to bude xc, HT, full, gravel, silnička, prostě si koupím třeba modré kolo? Jo tak to něco seženeš – čím konkrétnější zadání, tím větší problém

                            0 0
                            • jeniiiik  

                              Já to říkám furt. Kol je plno. Ale přesně takových jaké neshaníš.

                              1 0
                          • gerrard  

                            Super, tak 1× Bilanční nitron 2022 nebo Giant XTC 2022. Když je kol dost, tak by to neměl být problém.

                            0 0
        • Esi  

          No ono jde o to jaké kolo kupuješ, jestli nějaký vyšší model a máš konkrétní značku a specifikaci a jiné nechceš třeba pro to že trváš na brzdách od shimana nebo naopak na řazení od sramu, konkrétní vidlici a podobně a nebo přijdeš do obchodu s tím že hledáš dámské trekové kolo do 30 tisíc a chceš červené.

          4 0
          • Tomcat  

            Což takový objev a nažehlovací prvky by spíš mohl Yorg diskutovat nakole.cz než na bike foru :)

            0 1
          • yorg  

            Nejsem markeťák, ale když vidím ty hromady kol vystavených v prodejnách, tak to jestli je na kole něco od shimana nebo naopak od sramu, řeší jen malá část zákazníků. Ale dává o sobě hlasitě vědět.

            1 0
            • Esi  

              Tak jestli to nebude tím že jsi na fóru lidí kteří jezdí na kole většinou výrazně více naž zbytek populace. v trochu jiném prostředí než většina. pokud jezdíš na kole na výlety převážně po cyklostezkách a silnicích 3 tříd, neříkám že je to špatně, tak je asi jedno jestli jakou to kolo má vidlici, jestli má brzdy od shimana nebo od sramu stejně jako řazení, pokud si to kolo sám servisuješ maximálně tak že to dáš do servisu tak taky neřešíš jestli na to máš třeba vercajk.

              Vzhledem k tomu že hodně lidí tady si kolo i z velké části servisuje sama tak mít 2 kola z toho jedno na SRAM a jedno Shimano znamená mít spoustu vercajku 2×

              1 0
              • yorg  

                Téma je „S nákupem jízdních kol neotálejte.. business mlácení slámy“ a ne to, kolik kdo najede. Možná by stálo za to zvednout zadek od klávesnice a jít se někdy do některé větší prodejny kol podívat. A nemusí to být zrovna Globus.

                Za mě odpověď na otázku v záhlaví použitou ze serveru podnikatel.cz je „Ano, je to mlácení prázdné sláma a sprostý marketing.“ Podnikatel.cz není BF, kde se hledí na gramy a na záležitosti, o kterých nemá člověk na kterého je článek primárně mířen, ani ponětí. Podnikatel.cz míří tímto článkem na masu, kterou je třeba občas lehce vystrašit aby se rozkývala žádoucím směrem.

                1 0
                • Esi  

                  Ale mě masa nezajímá, vím přesně které kolo chci a vím proč, teď aktuálně kolo kupovat nepotrebuju, až bude čas, tak projdu geometrii rámů co mi sedí, výberu osazeni, za mě Shimano, vypadnou z toho 3–4?kola v dané cenové kategorii, když bude šance tak otestuju a objednám. Není třeba v tom hledat vědu.

                  0 0
                  • yorg  

                    Ale v tom není rozpor. Podívej se na téma a zdroj, odkud bylo čerpáno. Podnikatel.cz není BF.

                    0 0
            • pepek  

              hromady kol vystavených v prodejnách – a kde že mají ty hromady? Není to v tom bájném Globálu?

              0 0
              • jIrI___  

                V Ostravě je to snad každý cykloobchod. Nevšiml jsem si žádných výrazných rozdílů v obsazenosti kol oproti třeba třem rokům zpět. Jednou jsem na toto téma nadhodil řeč s prodavačem a ten tvrdil, že jednoznačně nejvíce se prodávají levná kola do 20 tis Kč a tam zákazníci neřeší jednotlivé komponenty ani nepožadují žádné speciální komponenty, takže výběr je z jejich pohledu stále dostatečný. Samozřejmě pokud člověk přesně ví, co chce, tak může nastat problém, ale takových zákazníků je v globále zanedbatelné množství. B-F prostě není pro tyto účely dostatečně reprezentativní vzorek :)

                1 0
                • krabica  

                  To je jak jít do prodejny s auty, vidět plný salón a tvrdit, že aut je dost… :-)

                  7 1
        • scalar  

          Zjevně jsi udělal něco špatně :-)

          3 0
        • Jáchym 1  

          Tvoje dcera je sen každého prodejce.

          S dovolením,mohu že zeptat na prodejnu kde jste nakoupili?

          Edit

          Jak jsi myslel:myslíš,že by vystavovali kola která neprodali?

          0 0
          • Jáchym 1  

            Dodatek.

            Myslel jsi jako že by nakoupili kola,která by neprodali?

            Ono je to spíš tak,že co na krámě nemáš,to neprodáš.

            1 0
          • yorg  

            Jestli je dcera sen, to nevím. Kola neprodávám. Vím ale, že si dcera chtěla koupit „nějaké kolo“ kvůli udržení postavy a měla na to původně vyhrazený nějaký balík peněz. Když s tím za mnou přišla, tak byla její představa výrazně nižší, než když šla do prodejny po tom, co jsme spolu o tom mluvili.

            Když jsem se pak s prodavačem po vybrání kola (samozřejmě, že barva hrála významnou roli) kdy dcera řešila placení chvíli bavil, tak jsem se dozvěděl, že lidi, co k nim chodí se dělí na cca dvě skupiny. První, co tam přijdou s původním rozpočtem který měla dcera a pak relativně úzká skupina fandů, kteří jsou ochotni za kolo vysolit zajímavé peníze. Kupodivu těch z té první skupiny bylo více a zejména ti dělali obrat obchodu. Že pak záleží na šikovnosti prodavače až kam zákazníka dotlačí, už pomlčel. Zkoušel to ale i na dceru a lehce uspěl i u ní.

            Jak jsi myslel:myslíš,že by vystavovali kola která neprodali?

            Jednoduše, myslíš si snad, že tam budou vystavovat vraky, které si nikdo nikdy nekoupí a jen na ně bude sedat prach a budou tam jen kvůli tomu, aby to hezky vypadalo? Já si to nemyslím, cena za nájem nebo pořízení metru čtvereční plochy to asi nedovolí. Ale to nevím, možná víš víc.

            0 0
            • theedge  

              Je sranda že sem vždycky přiletí takovejto typan registrovanej pár měsícu zpět, přehled v oboru nula, zaplevelí vlákno a všechny kolem sebe začne militantně přesvědčovat o své pravdě :-)

              Nedostatek sebereflexe je takovej fenomén doby.

              8 6
            • Jáchym 1  

              Vystaví vraky – aby to hezky vypadalo.

              V tomto oboru asi fakt vím víc.

              1 0
            • Smazaný účet  

              takovým lidem je jedno, co za své peníze dostanou, a pořádně neví co chtějí. Já se snažím za své peníze získat co nejvíc.

              1 0
        • mais  

          problém je, že řada lidí má na kolo trochu vyšší požadavky, než „líbí se“ beru a chce od toho i nějaké vlastnosti

          takže ano, pokud je ti v zásadě jedno, co si koupíš, tak si kolo koupíš, čím máš ale konkrétnější a přesnější představu co chceš, tím máš větší problém. když se ti povede bod 1 můžeš pak skvěle zamachrovat, jak si zamachroval.

          Taky se mi povedlo loni koupit dítěti poslední dětské kolo toho typu v republice, v době, kdy na těch krámech nebyla žádná kola a přesně ten typ jsem chtěl, protože jednak je fakt v dané cenové relaci fakt lehké a druhak je to typ, co má druhé dítě, takže je vyloučeno vzájemné závidění si a jsou to jedny díly vozit s sebou. Ale rozhodně po takovém „úspěchu“ netvrdím pohoda, kola jsou běžně dostupná – pač sám jsem obvolal několik prodejců a byl jsem ochoten a připraven jich obvolat několik desítek.

          0 0
          • mr.antik  

            Otázka je, kolik takový běžný prodejce reálně vydělá na 10 kolech po 25tis nebo na jednom za 250tis?

            1 0
            • Tomcat  

              Otázka i v jakém časovém úseku , ti lidé to asi nekoupí najednou :)

              10kol které majitel nevymění pět, deset, dvacet let… potencionálně 10 reklamací…

              1 0
      • gerrard  

        Mám pro kluka objednané od září. Pořád není jasné, kdy by mohlo přijít.

        0 0
        • Esi  

          tak hlavně aby z něj kluk nevyrostl dříve než přijde :-(

          2 0
          • gerrard  

            Už neroste, ale svého času mně jedna osoba, nyní už bohužel nebožtík (ať odpočívá v pokoji) pro něho pletla kola a na těch se teda nesvezl. :)

            0 0
    • Edwin  

      A některý letošní motorky se budou naskladňovat v říjnu… ideální timing :)

      0 0
      • McBlacky  

        Za rok na to budes vzpominat, ze rijen byl super.

        Zatim vede scott, pokud chces esilnici s mahle, tak kdyz to ted objednas, dostanes kolo 2024. Objednavky kol na 2024 uz jsou uzavreny u vetsiny vyrobcu. Aktualne beres co je a ne co chces, protoze to uz dva roky stejne -jako prodejce- nedostavas.

        0 1
        • esmo  

          Já chci Top Fuel a pořád nikde není !!! … když nepočítám masakr 9.9 edice…

          0 0
          • Esi  

            Zkus nějakou předobjednavku na rok 2029, za chvíli to bude jak s autem, když vyzvedavas objednané ze salonu, rovnou si objednas nové aby jsi měl za 4 roky čím jezdit :-)

            3 0
            • esmo  

              Auto jedině půl roku-rok jetý…kolo chcu nový !

              0 1
            • Tomcat  

              Jako by před xx lety nebylo divné na nové auto čekat i xx mesíců. Jiná výbava , jiná barva a už měsíce skákaly.

              0 2
      • Manas  

        No a nemluve o tom ze kdo slozil zalohu treba na Yamahu tak si bude muset priplatit, protoze Yamaha zdrazila v prumeru pres 10% vsechno.

        Edit: a ani nemluvim o tom ze z dodavky 100 motorek, jich prijde 70

        0 0
    • milan.v  

      Tak je to pořád stejná písnička, na druhou stranu se dodavatelské řetězce vrací do normálu, byť chápu, že ne ve všech oborech… Když ale mohu koupit například sadu Shimano/díly z ní já jako koncový zákazník, musí je bez problémů obdržet také velké koncerny na stavbu/výrobu kol… V některých případech to bude jen snaha o uměle vytvořenou situaci, kdy ženou ceny nahoru, aby měli větší zisky…

      Nechci ale opakovat opakované, už je tu několik vláken k tomu…

      1 0
      • McBlacky  

        Cokoli co je závislé na Číně se po letošních březnových lockdownech a dalších restrikcích rozhodně do normálu nevrací. Naopak, situace se zhoršila.

        4 0
        • Esi  

          Jo mám stejnou obavu že letošní rok nebude minimálně v Asii návrat k lepšímu, v číně jsou úplně šílení a zavřou obrovské město kvůli pár případům a řekl bych že tohle se nezmění tak že to tam budou pořád dokola zavírat ještě nekolik let :-( přitom k tomu neexistuje v podstatě žádný důvod

          0 0
        • milan.v  

          Já mám zkušenosti z jiných oborů…

          0 0
          • esmo  

            Já taky a nic se nelepší…

            0 0
            • gerrard  

              Aktuálně na věci co měli dodací dobu 3 týdny jsou termíny leden 2023. To moc normálně nevypadá.

              0 0
              • Esi  

                Jo v práci jsme objednávali nějaké switche, normální bývala dodací lhůta tak týden max 2. Objednávali jsme na konci března a očekávaná doba dodání prosinec a to ještě s otazníkem, tak že asi tak. Wifi jsem objednával loni únoru a poslední část dodávky byla v řijnu, tak že taky hezkých 8 měsíců

                2 0
      • scalar  

        A tisíc sad můžeš koupit?

        0 0
        • milan.v  

          Tisíc sad? Nevím, možná bych to dokázal… ;o)

          0 0
          • McBlacky  

            jestli dokážet sehnat 1000 sad Sram Red nebo Force asx, tak máš dobrou šanci si solidně přivydělat :)

            0 0
            • nomecz  

              proc se omezovat na SRAM ? Ultegra/105/Dura mechanika i elektrika :-) ruce by ti utrhali

              0 0
              • Tomcat  

                Problém je že by ti ruce utrhal, ten kdo to pravděpodobně nezaplati. Pokud někdo bude mít xxxx ks sady nebude se bavit s někým kdo bude chtít 15kusu kazet + slevu + ještě odloženou – rozloženou platbu :)

                0 0
                • McBlacky  

                  Kdyby dal na ebay tisic sad ultegry nebo 105ky tak je imho jednotlive proda do 14ti dnu. Redu asi min, kolem stovky s prehledem, kdyz se bazarovy prodavaj i draz nez byly novy

                  0 0
              • krabica  

                Kupoval jsem Ultegru Di2 8100 a až na kazetu nebyl problém, jen se člověk musí dívat v Německu…

                0 0
      • Chlebovnik  

        Když ale mohu koupit například sadu Shimano/díly z ní já jako koncový zákazník, musí je bez problémů obdržet také velké koncerny na stavbu/výrobu kol…

        Tohle bohužel není pravda. Nevím, jak je to konkrétně u Shimana, ale reálně dnes nastává tato situace:

        Představ si, že jsi výrobce kol a některý subdodavatel komponentů ti prostě řekne, že ti nasmlouvané komponenty nedodá, protože je může na volném trhu prodat výrazně dráž, díky současné enormní poptávce. A tak ti prostě zaplatí nasmlouvanou pokutu a čau.

        0 0
        • gerrard  

          JJ tak to dnes funguje i jinde. Jo vy chcete množstevní slevu? No tak my Vám ji dáme, ale pak si počkáte. Tak bez slevy? No to asi dokážeme dodat dřív než se slevou.

          0 0
          • McBlacky  

            slevy jsou pasé. Dřív jsi měl jako top odběratel klidně 50% off z ceníku a dneska 10% a mensší odběratel nic a je rád že dostane za VOC.

            1 0
          • Tomcat  

            nárok na slevu?

            • část platby předem
            • odběr dostatečného množství
            • výhled na další „spolupráci“

            Ano chtít přednostní dodání a ještě slevu je od mnoha firem docela arogantní , svéhlavé , zahleděné…

            0 0
            • orm  

              Ja doufam, ze si firmy ty soucasne vztahy, jak se kdo ke komu chova v dobe krize, budou pamatovat a az ta krize nebude, tak si na to vzpomenou.

              1 0
        • Tomcat  

          Osobně bych spíše řekl, že většině výrobců je koncový segment asi to poslední. Právě díky vztahům B2B je lepší když dodají velkým firmám a na silnější trhy. A tam západní a střední Evropa nepatří.

          Možná by bylo si dobrá uvědomit že Apache, RockMachine a jiné firmy ke kterým tu někdo vzhlíží jako k bohům jsou z pohledu výrobců směšně malé firmy. Proto primárně to dostane Pacific Cycle, Inc. trhy v Asii , Americe a pak malá Evropa.

          0 0
          • orm  

            Pockej, jako Ameriku chapu, ale EU jako mala Evropa. Chapu, ze ma jen 300M obyvatel, ale jeji kupni sila bude jinde nez Asie a Amerika (cela, jen jen USA a Canada) nebo mohl bys rozvest kde se to v te Asii a Americe bude prodavat?

            1 0
            • krabica  

              A kolik je tu reálně velkých bikových firem, které tu kola opravdu skládají?

              1 0
              • orm  

                Myslel jsem, ze diskuse je miste prodeje a ne vyroby, proto nevim k cemu je tato otazka.

                0 0
          • gerrard  

            Aktuálně je to strašně jednoduché. Dodává se tam, kde je z toho víc peněz. Nic dalšího na to nemá vliv. Tak je to prosté. :(

            2 0
      • nooski  

        Mno, ono to tak neni, ale proc bych to rozmlouval :-)

        0 0
    • roman 3D  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 3
    • VojtaXY  

      dalsi clanek https://www.e15.cz/…nche-1389515

      „Dnes dokážeme uspokojit zákazníka u kol s cenami tak do 25 tisíc korun, ale od této částky výše už je to velký problém. Dražší kola nám teď chodí po kusech a je jich jako šafránu,“

      5 0
      • Tomcat  

        Docela by mě zajímalo jak zareaguje trh a obchodníci pokud by se ta lavina nedodělaných kol u výrobců uvolnila.

        Vzhledem k tomu, že lidé si tu většina na kola vzpomene od května do konce září . Mohl by z toho vzniknou ještě větší problém než z nedostatku. Velké množství „drahých“ starých modelů mimo sezónu no to je terno.....

        0 0
        • novas752  

          Což se ale nestane, vzhledem k tomu že to visí na více místech je dost nepravděpodobné, že by se najednou vyřešily všechny tyto problémy.

          Covidové lockdowny v Číně, ceny a dostupnosti materiálů, lodní doprava, vysoká poptávka převyšující možnosti výroby i za stavu před Covidem…

          0 0
          • nooski  

            No máš alokace výroby a když ti nějaký velký hráč odřekne hromadu kol, tak najednou fabriky mají volné výrobní kapacity a může dojít k velkému urychlení výroby.

            0 0
          • Tomcat  

            Ne tady jde spíš o to firmě najednou přijde v říjnu xxxx šaltrů a kazet nebo řídích jednotek model 2021/22. Zkompletuje xxxx kusu? Má to ještě cenu? A podaří se rok-dva roky staré modely prodat s minimální ztrátou? Nebo ještě na jaře 2023 bude z takové pozdní série víc než 50% starých neprodaných? Ten problém se od výrobce-velkoobchod muže jen posouvat ke koncovému prodeji. Tedy k nejslabšímu článku který má nejmenší peněžní rezervy a nejmenší skladové prostory a závislém na sezóně.

            0 0
            • novas752  

              Mezi dílama naštěstí moc neplatí že za rok po tom neštěkne pes. Spoustu lidí shání starší dnes už nevyráběné komponenty. To neni jako třeba s telefonama, že po 3 roky starém modelu neštěkne pes.

              Naopak často je po nich dost poptávka, například po starších brzdách a brzdových pákách Shimano se slehla zem velmi rychle i když byla jejich zásoba při vypuštění nových řad mX100 na trh poměrně velká.

              0 0
        • VojtaXY  

          to se proda. Staci udelat prirazku na nove ramy. Pripadne sundat drazsi komponenty ze starych a prodavat je s levnejsimi. Nove ramy ze zacatku pouzivat pouze pro vyssi sady.

          0 0
          • Tomcat  

            Zní to sebevědomě, ale mohlo by se to vymstít a místo řešení problému to je jen oddalování . Prostě valit to před sebou… a není to rozložených výrobních / prodejních aktivit. Problém v tom , že to bude naakumulované a ještě třeba mimo sezonu.

            0 0
          • jonti  

            To se uz deje nekolik let. V minulosti nebyl problem koupit od Canyonu levne kolo na SLX ramu s mechanickou ultegrou, ted kdyz chces lepsi SLX ram, musis jit minimalne do elektricke ultegry a znackovych karbonovych kol a CFR je dostupny asi jen z Durou.

            0 0
            • novas752  

              Ona mechanická Ultegra jaksi už neni.

              0 0
              • jonti  

                No prave, nejdriv skoncil mechanicky Red, nejspis skonci mechanicky XX1 Eagle a konci taky mechanicka Ultegra. Tim je velmi slozite mit levne ale funkcne velmi dobre kolo.

                0 0
                • nooski  

                  105 je skvělá sada a nová bude jak v Di2 tak mechanice ve 12rychlostním provedení. Aspoň je člověk ušetřen experimentům, jako jsou praskající unašeče kazet nebo rozlepující se kliky :-)

                  1 0
          • jeniiiik  

            Tak ono to kdovijak zázračné nebude ani na rok 23 s dostupností kol a komponentů. Takže 23 se budou prodávat modely 22 a nikdo se nezblázni. Jen lituju obchodníky, kteří kvůli toho, že nedostanou včas objednaná kola budou muset vracet zálohy atd. A nakonec jim nedorazí ani ta kola, která by mohli prodat jinému zákazníkovi. Krásně se k tomu postavil třeba Trek. Malým prvně zdržel kola, pak vypověděl smlouvy a čus.

            PS: Moje objednané kolo má posunutý termín původně z prosince na únor, březen, duben, teď červen. A to jich ještě dojde polovina co měla přijít. A to je výroba. Ještě se musí dostat lodí z Asie tady. ;)

            0 0
      • Tomcat  

        …In the European market, demand for bicycles and bicycle-related products remained firm as governments continued their policies to promote bicycles in response to growing environmental awareness… Tohle mě vždycky dojímá. Jak slyší trávu růst.

        2 0
        • novas752  

          Například Praha teď bude kola propagovat kampaní na Barranďáku. :-)

          1 0
    • Markony  

      No dnes jsem by v prodejně Mojekolo Ostrava a koukám jak blázen kol cca 60–70 kusu na prodej ve přízemí z toho 3 rezervované ALE z těch 60–70 kusu bylo jen tak 8 kousku normálních takový průměr žádné pecky,zbytek vše elektrokola odhad 45 000 a vice .

      0 0
      • Esi  

        A to ještě k tomu elektrokolo za 45 tisíc pokud je to včetně baterie tak je to úplně šrot

        1 0
        • Markony  

          Jo bylo to ty kola co děla na ně reklamu Jarda .

          0 0
        • Smazaný účet  

          Tchán s tchyní mají elektrokola asi za 65.

          Když jsem zblízka zkoumal, čím je to osazený, bylo mi zle, a na něco takovýho bych nesednul ani na ježdění po asfaltu. Ta kráva má přes 20kg, a jsou na tom např. ty úplně nejlevnější Shimano kotouče a brzdy z řady, která se snad ani samostatně neprodává. Hnus.

          0 0
          • jeniiiik  

            Ukaž mi elektrokolo s cenou 65.000,– a hmotností pod dvacet kilo. Klidně i starý model.

            0 0
            • nooski  

              Neco s eBikemotionem a 250 baterkou, nejaky cross s pevnou vidli.

              0 0
              • Tomcat  

                Takže rachotina za 15000,– + épřirážka. To vyloženě zachraňuje celý trh , nebo spíš vrh?…

                0 0
              • jeniiiik  

                Vzhledem k tomu jak teď zákazníci mrci, že to kolo má jen pětistovku baterku, tak úplně nevím jestli je kolo s 250 správný příklad. Ale ok. Dejme tomu. Jen je to takové poloelektrokolo.

                0 0
                • nooski  

                  To jde tezko rict. Vetsina krizniku cyklostezek je neco od Crusis nebo WTF s sirokyma gumama a idelane celopero s teleskopem, aby se na nej snadno nastupovalo. Tohle pod 20 Kg nebude vazit nikdy, kor kdyz na tom sedi liny vurt, co jen pomalu toci nohama. Ty eBikemotiony jsou na lehka kola a mely by pomoct opravdu jen do kopce, jinak nemaji prakticky odpor. Taky se mohou snadneji nosit treba do bytu, kdyz vazino cca 8 – 9 kg mene nez ty zrudy.

                  1 2
                  • david25  

                    WTF dobre ty :D

                    0 0
                    • JachymP  

                      To fakt existuje ;) Až později jsem zjistil, že ten nešťastně zvolený font svádí k jiné interpretaci…

                      0 0
            • Smazaný účet  

              Já elektrokolům nerozumím (a ani nechci), jen komentuju tuhle kategorii obecně a cenu v porovnání s tím, co na to montují.

              0 0
              • jeniiiik  

                Motor patnáct, baterka patnáct, display, kabeláž dejme tomu šest litrů,složitější rám na výrobu, víc materiálu. Neobhajuju to, někdy je to úlet, ale ty elektro součástky v MOC taky nejsou za pár korun.

                0 0
                • novas752  

                  Vtipné je jak se ty rámy dělají mohutné. Hlavová trubka se stěnou 7mm a podobná zvěrstva. To se pak člověk přestává divot že je málo hliníku. :-)

                  0 0
      • gregorus  

        Ale i u těch elektrokol mi připadá, že platí to, co píše blacky výše o kolech – střední třída vyprodaná. U éček se mi zdá, že je to ještě horší než loni. Ale možná je to jenom tím, že loni jsem po éčku pro ženu jenom pokukoval, teď už bych objednával, ale není co.

        0 0
        • McBlacky  

          U elektro je to tak, ze prodejce by si klidne vzal 2× tolik a prodal. Jenze mas strop na objednavky, takze smula.

          0 0
      • jIrI___  

        Tak kdo by taky v Mojekolo za jejich napálené ceny nakupoval…

        0 0
    • Markony  

      Dnes jsem se stavili do cyklo přikryl a kol venku měl cca 30 kus cena tak okolo 20 000 ± .

      1 0
      • yorg  

        A to je to, co ho živí.

        1 1
        • Tomcat  

          Spíš neuživí :)

          1 0
          • jeniiiik  

            Ale uživí. Kámoš taky prodává levné kola. U drahých každý vymyšlel slevy, pi.oviny, furt nějaké problemy, že něco vrže, tam to má vůli, reklamace, nesmysly. Prodá levnejsi kolo, beze slevy, bez výmyslů, normálnímu člověku. Ten se na tom kole často sveze 4× za rok a má od něj klid. A mraky lidí se mu pak vrací s jinými koly na servisy atd. Barák postavený, druhý taky, nový obytnak, několik aut, drahé koníčky, pohoda.

            6 0
            • Tomcat  

              Děkuji za potvrzení, že těchto vystavených 30kol o kterých bylo psáno ho neuživí :-D

              0 3
              • jeniiiik  

                Kdo říká, že je to má na celou sezónu? Nová kola postupně chodí. Je těžké něco urvat pro sebe. Ale kdo se snaží a má kontakty tak má.

                Dalšího známého teď živí crussis. Má je všude, na půdě, ve sklepě, na krámu, ve skladu.

                0 0
              • Markony  

                A ty víš že má jen ty vystavené a žádné jiné už nedostane ?

                2 0
            • Jáchym 1  

              Má své prostory bez nájmu?

              Má zaměstnance?

              0 0
              • Markony  

                Myslím že to má ve svém baráku a zaměstnance nevím zda se mi jen manželka možná rodina ale to je moje spekulace,

                0 0
                • Jáchym 1  

                  Já jsem měl na mysli toho kamàráda od Jeníiiika.

                  Ale obecně,podnikat ve ,,svým,, a bez cizích zaměstnanců je obrovské ,,plus,,

                  Také znám maníka,který kolům moc nerozumí,ale má e-shop ve své rodinném domku a mrská to jak Baťa cvičky.Jen protáčí krabice s je vysmátej jak lečo.

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Jojo ve vlastním. Ale viz níže. To že máš vlastní neznamená že je to zadarmo.

                    Zaměstnance má, mimo sezónu jeden, v sezóně jsou tuším celkem tři.

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Zadarmo to jistě nemá.

                      Jen ho to nestojí tolik,jak někoho,kdo má ve městě nájem třeba 50 tyček.

                      Ale dál to ale nechci hrotit.

                      Také vím své :-)

                      1 0
                      • jeniiiik  

                        Jasný. Mít krám v nájmu v drahém městě, prosrat ze strachu co bude předobjednávky, tak se jdu věšet.

                        0 0
              • Tomcat  

                Trefa… proto obecně prohlášení uživí je 30 nějakých kol za 20 totální kravina hodna někoho kdo neumí kupecké počty.

                30 kol za měsíc totiž ziskem, nikoliv jen tržbou na plat zaměstnanců nemusí dát. A je otázka jak pokryje náklady na provoz prodejny.

                Cyklo prodejnu živí mix služeb a prodej zboží. Tedy servis a prodej různého velo meteriálu a různých kol.

                Chápu že tohle lidí z akademického prostředí , umělci nebo lidi co znají jen RVHP a státem řízené hospodářství nepobírají.

                0 0
                • jeniiiik  

                  To je zajímavé. Jak tedy fungují ty krámy v menších městech? Obvolam je aby nezapomněli zkrachovat. Že to na bikeforu psali.

                  Když nejsou v krámu debilové na ruce, dá se krásně vydělat i na tom servisu.

                  Jinak tady se píše jak se jinak podniká ve vlastním prostoru. Ten prostor jistojistě vznikl sám. Nikdo na něj nemá hypotéku. Kterou ted třeba s končící fixací a většími uroky platí o x tisíc větší. Takže to že jsem ve vlastním sám, neznamená hned že je to zadarmo. Atd.

                  Každopádně dobré teorie v tomhle vlákně.

                  3 0
                  • tomo_111  

                    len fakticka na doplnenie, aj ked priestor vlastnis sam (a nemas na hypoteku), tak je to tvoj naklad – opportunity cost z toho, ze to napriklad radsej neprenajimas (a nedelas nic :D).

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      No jasně. Spíše to byla narážka na to, jak tady hned každý ví, že krám se třiceti koly musí zkrachovat. Atp.

                      1 0
                      • McBlacky  

                        Ono tyhle obchody musi zivit servis a doplnkove prodeje. Ciste na kolech se neuzivi ani nejvetsi obchody v CR. Nema smysl vubec teorie tady komentovat

                        3 1
                        • jeniiiik  

                          Je škoda, že tady nemůžu napsat, jak to úplně v reálu funguje, počty prodaných kol, dovezených kol, kol na které jsou objednávky a bohužel nebudou, a nebo budou se zpožděním klidně rok atd. Ale jen třeba objednávka od Shimana na e-shop. Doba, po kterou ji Shimano bude vykrývat aby byla kompletní je DVA A PŮL ROKU.

                          1 0
                          • McBlacky  

                            Dva a pul je ted, neni vubec jiste, ze to za chvili nebudou roky tri. Cele odvetvi zatim jen skluz nabira, nikoli uspokojuje a redukuje kumulovane objednavky.

                            2 0
                  • novas752  

                    Zvlášť na menšim městě se na servisu vydělává dost obtížně. Ceny napálit moc nejde, náhradní díly na většinou levnější kola moc nestojí atd.

                    0 0
        • Hykal  

          U Přikryla jsem koupil 7 kol a několik mých známých z celé republiky na mé doporučení taky a všechno bylo na objednávku. Tak nevím nakolik ho živí co ma vystavené.

          0 0
          • jeniiiik  

            Pokud má co objednat. Víš jak vypadá drtivá většina B2B pro obchodníky? Prd…není tam nic. Max tak jeden topmodel, dvě kola ve velikosti S a pár dětských kol.

            0 0
            • novas752  

              Většina kol je spíš stejně už dávno objednaná v předobjednávkách, touhle dobou už se i normálně pro probíhající sezónu objednávaj akorát ty dražší kola.

              Jde o to jak moc se zdrží dodání těch předobjednávek nebo jak moc budou ořezané (místo 20 kol vám pošleme jen 4 apod.). Třeba některý fungl nový modely „na sezónu 22“ budou přinejlepšim začátkem podzimu…

              0 0
              • jeniiiik  

                Já vím. Dělám pro velkoobchod. Narážel jsem na to, že když teď někdo přijde k obchodníkovi, tak pravděpodobně kromě kol z předobjednávky a z toho co je na krámu nedostane nic.

                0 0
              • McBlacky  

                Pokud se bavime o “ted” tak predobjednana jsou uz kola na 2024 – bez zaruky specifikace…

                0 0
    • McBlacky  

      Pro nevěřící teoretiky, co situaci na globálním trhu posuzují podle jednoho obchodu v zapadákově, přikládám velmi konkrétní graf.

      Hranice 50 bodů rozděluje růst/pokles výkonu průmyslové produkce. Tyto dva indexy pokrývají majoritu firem.

      Co je na tom i nebezpečné je aktuální trend. Zatímco v prvním locku došlo k rychlému propadu a oživení, nyní jsme ve fázi pozvolného poklesu, kdy zatím nebylo nalezeno dno.

      2 0
      • Smazaný účet  

        a až se k tomu přičtou následky války na ukrajině tak to bude ještě horší.

        Lidi začnou brzy velmi šetřit a prodejci nebudou mít žádný odbyt.

        0 0
        • jIrI___  

          Už dneska ráno byl na idnesu rozhovor s nějakým podnikatelem, který se děsil toho, že Češi už nyní začínají méně utrácet a on má pln sklady věcí, které nikdo nechce. Bodejť by ne, když velké části obyvatelstva zvýšené náklady na bydlení a dojíždění do práce sežraly veškerý volný kapitál, který dříve mohli rozházet za zbytné věci. A tipuju, že bude ještě výrazně hůře.

          1 0
          • Smazaný účet  

            je to neštěstí…

            ale to by skoro znamenalo, že se neguje blackyho post… kol se sice vyrobí míň ale nebudou komu prodat – tzn. ten kdo kolo bude chítt tak sežene co potřebuje!

            1 0
            • mais  

              Jenže ono se spousta věcí nevyrábí už teď – já jsem teda nakonec kolo sehnal, ale jiné a jinou cestou, to, co jsem měl objednané osm měsíců za osm měsíců údajně neudělali ani jedno a termíny prodloužili o další čtyři, že pak možná.

              0 0
          • McBlacky  

            Obecne sentiment nakupovani je ted vyrazne nizsi jak v retailu tak online.

            0 0
    • roman 3D  

      někde nějaký problém?, minulý týden jsem si kupoval druhé elektrokolo, tentokrát HT a sehnal jsem ho v mém oblíbeném cykloobchodě skladem s 15% slevou, kol je dost, ještě plánuji nákup nějakého obyčejného šlapacího v ceně 30+40 tis. kč a na výběr je stále dost modelů

      0 2
      • Smazaný účet  

        Problém je, že ty nekupuješ kolo ;-) Tak že trochu mimo mísu :-D

        9 0
      • Breakpain  

        Zalezi, co chces, urcite typy enduro kol a dh kol jsou tezce sehnatelne …

        Nema smysl vztahovat to „ja sehnal“. Kazdy zbozi ma sveho kupce. Ja si nepamatuju, ze bych krome silnicky neco koupil, vzdy jsem musel objednat a cekat az to dorazi … drive v radech tydnu ted spis mesicu ;) …

        0 0
    • Markony  

      Tento týden sem byl v Hupnakolo a Bezvakolo a kol tam měli na prodejně cca 20± kusu v cenách 20 000 a výše .

      0 0
      • dědek mohy  

        Zcela nepochybně kola jsou. Pokud je někomu jedno, jaké kolo si koupí, má jen cenový limit v nějaké běžné míře (řekněme do 30k), tak si jistě bez problémů vybere. Horší je, když do prodejny přijde běžný člen BF, ten potřebuje jen to nejlepší, má změřené na desetiny milimetru rozměry, jaké potřebuje atd… potom člověk pravděpodobně bude mít problém ;)

        5 0
      • roud  

        Jasně ale zkus si sehnat xc fulla v trochu lepší vybave velikost L koukal jsem v posledních dnech na Spesl, Cannon, kross, Orbea i Superior a v podstatě vůbec nic není:/

        0 0
        • Markony  

          Souhlasím ale kolik takových lidí je ?

          0 1
          • Smazaný účet  

            Hafo, po NMnM ještě větší hafo :)

            0 1
          • kycis  

            Podle zahradek pred hospodama v okoli hodne :)

            3 0
          • mais  

            Spousta, stejně tak jdi koupit dítěti rozumné lehčí kolo. Většina kol na krámech, co se dají sehnat jsou taková, která jako uspokojí běžného turistu ( který dneska stejně míří na elektrokolo), ale jakmile někdo začne řešit, co by konkrétněji chtěl, tak je to obrovský problém. Stejně tak komponenty – prakticky, cokoli potřebuju je už měsíce „na dotaz“ – synonymum možná tenhle rok a není to jen na kola.

            0 0
            • jIrI___  

              Pár roku jsem v cyklokrámě brigádničil a s klidným svědomím můžu říci, že v celkovém počtu zákazníků bylo lidí požadujících fulla (navíc vyšší cenové kategorie) naprosté minimum, nebojím se říci zanedbatelný počet. Drtivá většina prodaných kol byla nižší třída do 20 tis Kč. Píšu tedy o Ostravě, v Praze to bude pravděpodobně jinak. V současné době tipuju, že největší zájem bude o ty nejlevnější elektrokola. Člověk zaměřený na tuto kategorii bez problémů nakoupí i dnes, ale pokud někdo chce něco lepšího (90 % místního osazenstva :) ), tak má problém, to je holý fakt.

              Jedna věc bokem ohledně té dostupnosti – Sháněl jsem pilku Stihl GTA 26 (set). V ČR beznadějně vyprodaná snad ve všech eshopech na internetu, objel jsem i desítku prodejen v okolí a všude byla odpověď ve stylu „ano, seženeme, dostupnost 3–6 měsíců“. Překvapivě na Slovensku nebyl nejmenší problém tuto pilku sehnat, narazil jsem na ni hned v první prodejně za hranicemi a byla běžně dostupná i na slovenských eshopech :)

              1 0
              • dědek mohy  

                A teď by mě zajímala teorie tohoto jevu: Nejvíce se prodávají levná kola a je jich pořád všude dost. Takže levných komponentů na kola je dost. Proč nejsou dostatečně na trhu i dražší komponenty? Na dražší věci musí mít výrobce zákonitě větší zisk. Chápal bych to, kdyby stály fabriky a díly nebyly všeobecně, ale levné díly jsou…

                0 0
                • blackseal  

                  Problem bude v hypoteze; ze na drahsich komponentoch ma vyrobca vacsi zisk ;).

                  2 0
                  • dědek mohy  

                    Možná, ale většinou to tak bývá

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      logicky bych to viděl tak, že jak továrna tak obchod bude vyrábět/prodávat hlavně to co jej živí. Když příjde něčeho nedostatek (materiálu na výrobu) tak továrna omezí výrobu toho co se rychle a dobře prodává a mají na tom v tom množství asi slušný obrat nebo toho co se tolik neprodává, ale může na tom být větší zisk, ale v celkovém objemu to továrnou neprotočí tolik peněz?

                      1 0
                      • dědek mohy  

                        Tak potom ale neplatí tvrzení, lidí, kteří chtějí lepší věcí je hafo, či hodně, jak psali lidé výše. Teda alespoň v poměru k celkové množině cyklistů ;)

                        V reálu továrnu až tak nezajímá, kolik protočí peněz, ale kolik peněz při tom protáčení zůstane u ní. A není pravda, že ty dražší věci se neprodávají. Když jsou čekačky rok a více, tak by okamžitě prodali i větší množství.

                        Leda, že by prostě na lepší věci chyběl materiál. Obyčejné levné věci odbouchají ze zbytků co mají, ale ty lepší věci asi není z čeho vyrobit…

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Těch dražších věcí se určitě neprodá takové množství jako těch levných.

                          Znám dost firem, které zajímá obrat víc než zisk, mají k tomu své důvody.

                          V nouzi a při dlouhé čekačce lidi koupí i to co nechtějí, tím myslím že koupí to co je na skladě, takže ten výrobce tím že neprodává drahé věci tak zase tolik škodný nebude.

                          Navíc lidi co jsou schopní čekat tak dlouho, tak než se dočkají tak koupí to co je, tím ten výrobce vydělá dvakrát.

                          Nakonec jsou to všechno pouze dohady, pokud nemáme reálná data a čísla, ze kterých vycházet tak téměř všechno co tu k tomu je řečeno, je mlácení prázdné slámy. Bez skutečných dat o zboží, prodejích, dostupnosti, ziskovosti atd. nemá vůbec cenu takový problém rozebírat.

                          nevím jestli je lepší prodat 1ks za 10tis. nebo 10ks za 1tis. v tom je tolik neznámých že bez dalších informací je nesmysl to řešit.

                          0 0
                          • dědek mohy  

                            Jasně, potřebuje-li někdo prát peníze, asi je velký obrat lepší =)

                            Právě se to momentálně jeví, že by se prodalo i všechno drahé zboží, které by se vyrobilo.

                            Také nevím, zda je lepší vyrobit 1ks za 10k, nebo 10ks za 1k, ale určitě bude lepší vyrobit 5ks za 5k. Jinými slovy, nemusí vyrábět jen to nejlepší, hlad je i po nižších sadách

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Není to jen o praní peněz, jsou různé ekonomické ukazatele a zisk je jen jeden z nich. Závisí na strategii firmy, znám i firmy které točily peníze mezi sebou, aby si zvýšily hodnotu na burze a jedna firma, která měla velmi vysoký obrat se mohla lépe prodat, firma stojí za prd, ale kvůli vysokému obratu vypadá dobře.

                              Já si myslím, že úspěšná továrna musí vyrábět i drahé i levné věci. Na levných věcech nemá tak vysoký zisk za ks, ale vyrovná to počet prodaných ks.

                              Pokud bude vyrábět pouze drahé věci, příjde o velké množství zákazníků, kteří kupují to levné, a velice rychle segment levných věcí nahradí konkurence.

                              Pokud bude vyrábět pouze levné věci, nebude mít čím se pochlubit, nebude mít žádnou vlajkovou top třídu, která by mu dělala reklamu, a celkově budou mít zákazníci dojem že kupují něco podřadnějšího.

                              Musí vyrábět všechno.

                              0 0
                    • blackseal  

                      Aby neprislo k nedorozumeniu, vzhladom na kus moze mat na drahsom komponente vacsi zisk. Ale kedze ich pravdepodobne preda menej v konecnom dosledku ma vacsi zisk prave na lacnejsich komponentoch. Vyrobca parkov tiez skor zije z predaja lacnych parkov kde je pomlete vsetko mozne, ako z premiovych za trojnasobnu cenu.

                      2 0
                      • dědek mohy  

                        Kdyby měl výrobce párků plný objednávkový sešit na luxusní párky, tak po tom hned skočí a na levný šunt se vykašle. Do doby, než uspokojí náročnou klientelu

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          tím bych si nebyl jistý, výrobce může mít různé důvody a motivace ke svému jednání. Může to tak být, ale nemusí.

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          za tu dobu mu odejdou kupci levných párků a jak nasytí náročnou klientelu tak zkrachuje

                          1 0
                          • dědek mohy  

                            Něco na tom bude. V segmentu levných párků to bude asi trochu jiné, než v segmentu levných dílů na kolo, ale uznávám, že na tom něco bude. Holt nejsem ekonom ani vzdáleně =)

                            0 0
                        • nomecz  

                          No bohužel je klidně možné, že marže na střívku s moukou bude větší jak na mase. Tak bych to s tím skákáním neviděl tak jasně :-)

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Řekl bych, že tohle moc nefunguje. Taky bych mohl vyrábět jen to co jde rychle vyrobit, přičemž prodaný je to dřív než se to vyrobí :-D Jenže takhle to nefunguje :-)

                          0 0
                        • mais  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                    • Smazaný účet  

                      V % muže byt zisk klidně stejný u drahé a levné věci.

                      V absolutní hodnotě bude zisk vždy větší u drahé věci.

                      Ale dnes se peníze nedělají marží… Ale objemem! Halíře dělají talíře.

                      1 0
                • Jáchym 1  

                  Ony ale zase ty některé fabriky na díly stojí.

                  A možná právě ty,co vyrábí ty lepší komponenty.

                  0 0
                • Edwin  

                  Jde i o suroviny. Levnější produkce budou plasty, dražší budou obsahovat i nějaké kovy a dražší chemikálie. To vše je nedostupné, nebo mnohem dražší.

                  0 0
              • mais  

                Život není jen o fullu – stačí mít konkrétní požadavek a máš šanci, že bude problém. A druhá věc, jsou ceny, loni jsem kupoval dětem – stejná – leden 11 tis, červen 12 tis, letos 18 tis

                1 0
              • XNeo  

                Ano je to logické, že levná kola jdou na odbyt nejvíce. Já sháněl na letošek dobře vybaveného fulla co se pod mou lehce přes metrákovou váhou při sjezdech v enduro trailech nerozsype – nakonec jsem si ho během zimy poskládal a díly od Slovenska po Německo sehnal. Klukovi chci dát teď k 9 narozeninám fulla, protože jezdí se mnou a Ht mu už je malý. Nejdřív – koupím bazarovku – od listopadu na inzerci nic, pak tedy že se s mámou plácneme přes kapsu a dostane novýho fulla – v CZ v rozumné ceně taky nic. Nakonec jsem sehnal kolo v pidi cyklo eshopu (koupil jsem ho cestou z lyží) v Rakousku za cenu o 20 procent méně než inzeroval distributor v CZ s dostupností někdy 8–9 měsíc (skoro po sezóně).

                Před pár lety jsem zažil kolegu co si koupil levné MTB kolo, měli jsme takovou akci na kolech kolem kopce a po 10km se vyžvejkala špapka – to fakt nechcete u kola zažít. Levné věci mají své zákazníky, ale většinou mám zkušenost, že dražší a kvalitnější věc má daleko vyšší užitnou hodnotu (déle vydrží, bývá přesnější, apod.). Nechci dětem kupovat kolo na kterém se jim při jízdě stále rozštelovává kde co, rachotí to při přejezdu nerovností, z brždění při sjezdu z delších kopců bolí ruce, apod. Rozhrkotané a nekvalitní kolo jsem už měl a nikdy víc.

                Jasně když má člověk představu co chce a ± za kolik peněz, tak to dopadne tak, že vlezete do krámu plnýho kol a stejně odejdete s prázdnou.

                1 0
      • Manas  

        Zkus si sehnat helmu napriklad v barve co se ti libi a i velikosti. Zrovna vcera jsme resili manzelce, a jedine co ji sedne je Fox Speedframe Pro, velikost S. Veskery dostupny barvy vetsinou hnusny, nebo neladi k nicemu co vozi/ma. Takze nahodou meli velikost S v SkiBike Radotin, kde s utratou pouhou 5300.- jsme si pripadali jako socky :D

        0 0
        • McBlacky  

          Jako ty kola co jsou na place to je mazec no. Pod 250 tam podle me budou tak dve. Pred prodejnou pak srot za 20–30 a mezitim NIC.

          1 0
          • Manas  

            Jojo, prosel sem si plac. Dost se mi protacely bulvy … asi driv prestanu s kolama, nez si koupim neco s takovou cenovkou :D

            3 0
      • novas752  

        Lowend kola docela jsou, high end kola ještě tak nějak jsou, střední třída = HT 50–100, fully 80–200 moc nejsou.

        Že má obchod 20 kol na place ještě nic moc neznamená, otázkou je kolik jich mají ce skladu. 20 kol je ve středně velkym obchodě teď na jaře otázka jednoho víkendu.

        1 1
        • XNeo  

          Tesat do kamene. Většinou ty kvalitní díly jsou nedostupné.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Full za 100+ mi teda jako střední třída nepřijde :)

          1 0
          • Pnov  

            Se koukni, čím jsou některé osazené.

            0 0
            • XNeo  

              Bohužel dneska se nabízejí fully za 100 tisíc a osazení SLX, NX apod., tlumiče max. střední třída. Stavěl jsem přes zimu bike a vím co stály jen díly bez rámu. Takže ano i full na hlíně za sto je prostě střední třída – bohužel.

              0 0
          • novas752  

            To ti přijít nemusí, ale je to tak.

            Samozřejmě čest vyjímkám, výhodnější značky mají top modely za 150–200 a mid range někde okolo 100, dražší značky mají top modely i 300+ a za 100 někdy neni ani nejlevnější model.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tam už ale platíš za značku a ne něco reálnýho, ne?

              Uznávám, že pořád myslím v pre-covid cenách, ale kolo za 150+ mi přijde jako totální úlet.

              0 0
              • novas752  

                Dost za značku, částečně za něco co ostatní nemají (brain, flight attendant, shapeshifter, livevalve, možnost úpravy geometrie…), částečně za kvalitu rámu (ložiska, utěsnění čepů atd.), částečně za kvalitu zákaznického servisu a přístupu k reklamacím.

                Neni zase tak málo značek, kde je ten top model fakt přes 350 za full, s cenama silničních kol to někdy je ještě úchylnější.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  350??? Radši se nebudu ptát dál :D Ale jako jo, když je někdo blbej a chce vyhazovat prachy oknem (resp. když si to může dovolit), proč ne.

                  0 0
                  • cibi  

                    Hele, první AMP s paralelogramovou vidlicí co jsem někdy v 1995(?) viděl,

                    stálo podle majitelova stručného vyjádření „Favorita“ (tehdy myslím 185 000).

                    Myslím že se jednalo o B3 nebo B4 a kotouče ještě nemělo… ty majitel doplňoval dodatečně.

                    Pro porovnání – má Merida s CrMo Tange rámem a kompletní sadou LX stála 20.

                    2 0
                • tomxxx  

                  Na druhou stranu ty ceny top modelů jsou takové umělě vytvořené. Rám za 150 (oukej) a pokud nevymýšlím hovadiny jako loukotě, záplety s kevlarovým lankem nebo nějaký gramařský nepoužitelný záležitosti, fakt nevím co bych za dalších 200 litrů na to kolo navěsil.

                  Ale jako full pod 100 tisíc v karbonu, to už je momentálně celkem umění sehnat/postavit.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Tak top Madone silnce za 429 ;)

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      452690,–

                      0 0
                    • tomxxx  

                      Silnicím já nerozumím, z mého pohledu jsou to taková hloupá hátéčka bez odpružený vidlice za nějak moc peněz :))

                      3 0
                  • XNeo  

                    Full v carbonu pod sto je nesmysl, pokud se nebavíme o noname čínských rámech. Značkovej rám v karbonu 80–120tkč.

                    0 0
                    • orm  

                      Canyon radis kam? Pod 80 mas neurona cf na slx.

                      0 0
                      • novas752  

                        To je taky jedno z nejlépe osazených kol na trhu. Dost značek má za tu cenu hliník osazený šrotem.

                        0 0
                        • orm  

                          Jasne, jen jsem chtel vyvratit jeho tvrzeni. Jsem za existenci canyonu rad.

                          0 0
                          • kycis  

                            Ale je to jen proto, ze Neuron uz muze konkurovat jen cenou, jinak uz je za zenitem. Kdyz mrknes na Spectral, cf 7 je za sto a to jeste jen teoreticky.

                            1 0
                            • orm  

                              Ale je, takze zase to vyvratilo jeho tvrzeni. Ja se v tom zas tolik neorientuji, ale v cem je neuron za zenitem ve sve kategorii vysokozdvihovych xc kol, tj. kol primarne urcenych pro jezdeni, ne jen jizdu z kopce jako je ten jmenovany spectral? Ano, vim ze je na trhu uz nejaky rok, ale to jeste nemusi implikovat, ze je za zenitem. Jinak lux trail cf 6 byl pod 90.

                              0 0
                              • novas752  

                                Je to koncepčně trochu starší a potenciálních zákazníků ubylo. Zespoda to zkanibalizovalo jen o chlup méně nazdvihované, lehčí a jezdivější downcountry (on ten Nerve taky kdysi měl 120mm zdvih), zeshora je právě veden útok allmountain kol se sníženym zdvihem, odolnější konstrukcí, agresivnější geometrií a výkonnějšim odpruženim, například ten Spectral 125.

                                0 0
                                • kycis  

                                  Presne tak, proste tam tak nejak do ty rady nezapada, relativne velkej zdvih, a pritom geo spis na jezdeni, trendy se ubiraji trosku jinym smerem, tak to na me pusobi ze proto je tam dobra cenovka a brzo prijde nastupce.

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Muzes specifikovat ty trendy? Co se teda koupit, kdyz chci pohodlne kolo s vyssima nez xc zdvihama a chci na tom primarne jezdit horem dolem krajnou a nepotrebuji mit predni kolo kilometr daleko? Uznavam, ze jak udelali lux trail, tak trail a neuron jsou uz blizko u sebe. To, ze uz je tu relativne dlouho a predpokladam nastupce, je duvod, proc zatim cekam.

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      A na co konkrétně čekáš? Jestli nový Neuron bude tak bude kopnutý opět trochu dál = trochu menší úhel hlavy, delší atd.

                                      0 0
                                      • orm  

                                        Cekam ze brzo vydaj noveho luxe a neurona a pak se rozhodnu do ceho jit. Stejne podle dohohy se zenou si nove kolo mohu koupit az splnim urcite hmotnostni cile a to bude tak do podzimu :-). Kazdopadne mne prijde, ze kategorie fullu na jezdeni je silne v defensive.

                                        0 0
                                        • Edwin  

                                          Hele, můj tallboy má kolo vepředu, že si připadám jak na harleji, ale jede jak střelený. Teď jsem pronásledoval nějakýho ziletkare, až jsem ho tím evidentně štval :) Podle toho bych teda jezdivost kola neposuzoval.

                                          0 0
                                    • kycis  

                                      Trendy? Prece Longer & slacker :) Ja nepisu ze to kolo neni pro nikoho, ale ze tech zajemcu ubyva ve prospech trochu jinych kol. Rozebrat to cele je asi na dyl, nez se mi chce datlovat do mobilu, ale zkusim shrnout sve pocity z toho a zkusenost s aktualnim novym bikem. Mel jsem stumpa s presne stejnymi zdvihy jako aktualniho Spectrala, 160/150. Ten zdvih me u stumpu hodne pomohl se zacatky jezdeni v terenu, ale celkem brzo jsem zacal narazet na limity dane geometrii, tzn zdvih by jeste mohl, ale geo v hodne prudkych a tezkych vecech nebo ve velkych rychlostech nepomohla, se spectralem najednou jezdim rychleji a jisteji. Současny trend mi prijde lepsi, prirovnal bych ho k autum, ze podvozek ma byt rychlejsi nez motor. A dnes je u kol geo napred oproti zdvihu- driv to zacne moc drncat, nez narazis na nejakou nestabilitu, a to.mi prijde dobre. Pritom ty kola jsou furt jezdiva, jen se uz pocita i s ostřejším nasazenim nez by odpovidalo zdvihu. A dnesni neuron je proste jeste ze stare skoly, jako byl.muj Stump. Snad jsem to popsal nejak pochopitelne jak to myslim.

                                      2 0
                                      • orm  

                                        V cem? Vzdyt to ma geo jak soucasna xc je 2cm zdvihu vic. Neni to kolo se 70+ hlavou. Spektral 29 se mne libi, ale nedokazu si predstavit ze na tom pojedu za den 100km po kopcich.

                                        0 0
                                        • kycis  

                                          Hele v pohode, pokud je pro tebe 67° hlava na kole se 140 zdvihu to co hledáš, mas moznost koupit kolo za dobrý penize a budes spokonenej, ja se te fakt nesnazim presvedcit o svy jediny pravde. Spectral urcite neni kolo na vyjizdky, to je cista trailova masina a kdo.si ho koupi na vylety, asi nadsenej nebude.

                                          0 0
                                        • novas752  

                                          Ono jsou ty stupne dost podstatne, muj 140mm hardtail se 64° hlavou je v mene rozbitem ale docela dost prudkem sjezdu rychlejsi nez 5 let stary 160mm full s hlavou 66°. A vubec se mi treba nezda ze by to jelo spatne do kopce, na xc/trail obuti to stoupa moc pekne.

                                          0 0
                                          • shcorepi  

                                            Méně rozbité znamená co, hladká hlína? Pak by to dávalo smysl, že HT může být i o chlup lepší, než FS.

                                            0 0
                                            • novas752  

                                              Hladká hlína to moc neni, spíš takovej úzkej vyerodovanej žábek, asi 60m na necelých 200 metrech sem tam trčí pár ohlazených kořenů nebo nějaká vyprášená šikana okolo stromu.

                                              0 0
                                          • jonti  

                                            realne rychlejsi, kdyz chces jet rychle? nebo je jen stabilnejsi a mas vetsi jistotu?

                                            Stejna velikost kol a stejne gumy?

                                            0 0
                                      • stenli  

                                        Pro mne je třeba Neuron naprosto ideální. Ale připouštím že jsem stejně jako on i já takový oldschool.

                                        Kochací XC krásnou krajinou, trasy mírně až středně těžkým terénem. Na co nemám techniku nebo sílu, vyjdu nebo sejdu pěšo. 100–140 km ideál, 8–15 hodin duševní očisty. Prostě pomalu a dlouho, užít si to.

                                        Taková trasa Drásala A (120 km, 3,500 m) mimo závod mně a mému Neuronu 2020 maximálně se­dí.

                                        Mému 51 let starému tělu vzpřímená a pohodlná geo zcela vyhovuje.

                                        Ale přiznávám, nejsem typický zákazník Canyonu.

                                        0 0
                                • jonti  

                                  Nevim, jestli jsi se vezl na obou kolech, ale mezi Neuronem a Luxem trail je velky rozdil v tom, ze Lux Trail je porad velmi lehke polozenejsi kolo, ale Neuron i kdyz ma starsi geo, je cely o dost bytelnejsi a tuzsi.

                                  Nejake nedoskocene lavice a tvrdsi zaobchazeni nebo tezkeho jezdce snese o dost lip.

                                  0 0
                      • XNeo  

                        Beru máte pravdu je to full a je do 100 tkč.

                        Já za plnohodnotnýho fulla beru minimálně enduro specifikaci na alespoň 160 zdvihu, aby se s tím dalo jet něco jiného než flow trail. Kdejaká recenze na tyto trail fully je většinou ve stylu: na flow dobrý, na nic horšího a nedejbože to odlepit od země tak neeee, ale přiznávám bez mučení netestoval jsem to.

                        0 0
                        • orm  

                          Spectral, cf 7 splnuje tvoje pozadavky a je pod sto :-).

                          0 0
                    • Venda  

                      https://www.giantstorepraha.cz/…ced-pro-29-2

                      Ja vim, je to trochu drazsi, ale zas to ma i karbonovy kola. Ja to poridil touhle dobou vloni a dostal jeste peknou slevu takze jsem se do sto s prehledem vesel i s lehkym upgradem. Letos je asi hůř, tak sleva asi nebude, ale i tak…

                      0 0
                  • Jáchym 1  

                    .https://www.bike-life.cz/horske-kolo-scott-aspect-970-stellar-blue-2021/d38840

                    A co tohle?

                    0 0
          • jIrI___  

            Bohužel je to tak, mrkni u těch fullů za stovečku na osazení… Za polední dva roky se ta cenová hranice střední/nižší třída nechutně posunula.

            0 0
    • Smazaný účet  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.