• sosal

    Tak me vcera vyrazili s autem z STK, ze mi nebrzdi zadni brzdy. Nezbyde nez to opravit-clovek to normalne nezjisti. ALE nejak me to vedlo, jestli by se nemela zavest take technicka na kola… Kdyz vidim,ne cem lidi (a kamaradi) jezdi, jaka je NEfunkčnost jejich brzd, co se da za kolo koupit napr. v Makru. Rekl bych,ze takovehle stroje jsou obrobne nebezpecne. Pro Vas, co se Vam to zda zbytecne:

    • jak dobrzdi,kdyz ja pred nim hamstnu na serizena V-cka nebo kotouce?
    • jak dobrzdi,kdyz mu pred kolo na prechod vjede maminka s kocarkem?
    • kolik toho vydrzi v hypermarketech prodavane Fully?

    ¨ a takhle by se dalo pokracovat dlouho.. Jaky je Vas nazor?

    0 0
    • pegal  

      To by se muselo hodne promyslet ..

      0 0
    • Meesha  

      je to kravina. Sledovat takovy mnozstvi kol je nerealny a v takovym stavu v jakym popisujes sou asi nejvic kola treba lidi z venkova co jim slouzi jako dopravni prostredek do hospody. A pochybuju, ze ty by se starali o nejakou technickou jejich Masaryka

      0 0
      • sosal  

        Bohuzel nejsem z venkova a takoveto „Masaryky“ jsou u nas Hradci Kr. – meste kol na castem poradku.

        Rozhodne to je tak velka cast,ze by stalo za to s tim neco delat.

        Ale ony castejsi kontroly policie by taky udelaly sve. Jen bych k te povinne vybave jeste pridal technicky stav kola. Jako na STK.

        Lehke-Vazne-Nebezpecne zavady.

        Vsak ony ty moje zadni bubny podle me vadi min, nez ty hajtry ve meste. Vypada to, ze uz s tim jezdim delsi dobu a nic jsem nezaregistroval. Kazdopadne dobre ze na to prisli.

        Ad hajtry: Shodou okolnosti zrovna vcera jeden spoluobcan mel co delat, aby mi z te vedlejsi dal prednost.

        0 0
    • orca  

      Za kvalitu seřízení a funkčnost je odpovědnej řidič či jezdec jakéhokoliv dopravního prostředku v osobním vlastnictví. a pak ještě existuje soudnost a svědomí…pro mnohé neznámý pojem …

      0 0
    • Daf  

      Ja spis nechapu ze se takhle nekvalitni dopravni prostredky daji vubec koupit. Ze to nekdo nezatrhne. Vzdyt jizda na tom je pomalu hazard se zdravim.

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      No to by asi nejdřív musely všechny kola a díly projít nějakou atestací jako je tomu u součástek na motorový vozidla. Hromada šmejdů by se pak přestala vyrábět a osazování komponentama by dostalo svuj řád. Stejně je to ale blbost.

      0 0
      • náčelník  

        A nemusí mít náhodou každý výrobek „Prohlášení o shodě“ ?

        0 0
        • Brouk_Pytlik  

          No to já nevim ale tohle jako atest pro provoz na pozemních komunikacích bude asi málo. Mělo by to bejt asi něco jako je 8SD.Sice vyhláška předepisuje jak má jízdní kolo vypadat a co má mít za výbavu, jenže kvalitou součástek se už nikdo nezabejvá. Už vidim jak se taková bába z vesnice ubírá cestou k 50 km vzdálený STK :-)

          0 0
        • tomaasz  

          Prohlášení o shodě neřeší kvalitu věci, učínnost a funkčnost brzd za různých klimatických podmínek atd.

          0 0
    • Char  

      to proste nejde takle vsechno regulovat a kontrolovat, si vem ze navic zivotnost komponentu u kola je mensi nez u auta tak bys to musel snad kontrolovat kazdej rok, kdo by to vsechno delal? A to nemluvim a dalsich urednicich ktery by museli vest registr kol kde by stk bylo zaznamenany plus dalsi ptakoviny ktery by lidi platili z dani…

      0 0
    • Brouk_Pytlik  

      Jo a taky by se mělo možná chodit na emise. Strčej ti do hnědky sondu a tatlač… :-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      STK kol je asi docela nezvládnutelný… stačilo by aby příslušníci občas zkontrovali lidi jedoucí ve dvě z fabriky… požadavek na funkční brzdy tu je… jenže pak by museli měřit stejnou měrou všem a jaká část bajkforistů má na kole či na sobě odrazné plochy dle vyhlášky?

      0 0
    • Tomcat  

      No myslím že to je jednoznačné.

      • Jízdní kolo pro provoz na veřejných komunikacích má být vybaveno dvěma nezávislými funkčními brzdami.
      • potom máme to, že odpovídá řidič za technický stav vozu
      • přizpůsobit jízdu technickým podmínkám( i vozidla) a stavu vozovky

      Takže STK je blbost teda pokud stát opět nech ceně jak sehnat peníze.

      Jinak existuje norma jak má kolo zastavit …někdo to komentoval, že to zastaví i Ukrajina za mokra…

      „Tesko“ kola na provoz ve městě brzdí dost, často lépe než žiletkářu jejich šílenosti.

      Pokud se jedná o nedobrzdění je to na 99% chyba jezdce protože nezávodní cyklista, popojížděč po městě často nepoužívá jinou než zadní brzdu, protože jeho omezené myšlení a zkušenosti mu říkají že přední je nebezpečná a při jejím použití = přeletět.

      0 0
      • Brouk_Pytlik  

        To že tesko kola brzdí lépe je relativní, otázka je jestli na takovym kole jel někdo někdy víc než 40 km/h. Dost limitující je i šířka a nahuštění pláš?ů.

        0 0
        • Tomcat  

          Správně není to jen o samotných brzdách, to samí když se někdo snaží porovnávat brodivost podle sterilního vzorečku ze SŠ. Ano jen jsem natom i 40km/h (Olpran) ,ale na silnici za sucha ty kola taky nejsou do terénu.

          0 0
      • libi  

        uuups. heh ty brzdy krapet nesplnuju÷) ale teda zabrzdim vzdycky tam kde chci sice kdyz uz sem pekne rozjetej, tak na finalni dobrzdeni obcas pouziju nohy, ale jeste sem s tim ze bych nezabrzdil nemel problem

        0 0
    • MartinX  

      Ve Švýcarsku STK rozdává obec každý rok za symbolický poplatek (malé, docela pěkné plechové značky). Jednak se zamezí kradežím (musí se doložit původ kola) a nenechá se jezdit po silnicích nefunkční šrot. Všechna kola bez STK jsou kontrolována policií. Systém podle mě jednoduchý a nenákladný… ovšem na naše poměry neaplikovatelný! :-)

      0 0
    • hajkis  

      Dopadlo by to stejně jako s autama STK si koupíš do známého v hospodě za pár stovek a po silnicích pak jezděj neskutečný vraky. S kolama by to bylo podobný, lidi co jezděj maj většinou kolo v pořádku (až na odrazky), staraj se o něj, kupujou nový díli ...... Pojížděči po městě by to brali jen jako další buzeraci od státu. Nakonec by vzniknul černej trh a každej by si tu STK koupil. Jinak ten švícarskej systém by se mi taky docela líbil, ztížilo by to krádeže kol.

      0 0
      • Brouk_Pytlik  

        to asi neztížilo. kolo ukradneš, rozebereš, rozprodáš, rám přestříkáš a nebo jakkoliv jinak. Plechová značka neni překážkou, leda tak pro znovupřihlášení rámu + jakýkoliv jiný součástky, kdy by chtěli znát výrobní číslo rámu – jenže to můžeš přerazit a jestli neexistuje databáze čísel výrobce rámu, nikdo nezjistí jestli je číslo pravý nebo ne a ke kolu registrační značku ti klidně daj.

        0 0
        • MartinX  

          Určitě by ubylo krádeží – o tom jsem přesvědčen! Většina kradenejch kol se prodává tak jak je, protože zloději kradou hlavně proto, aby nemuseli pracovat. Zloděj mechanik mě připadá jako bílá vrána! Bazary by už brzo neměli co nabídnout a ani na inzerát by si nikdo nekoupil kolo bez dokladů! :-)

          0 0
        • hajkis  

          Ale smařka, která vykrádá sklepy nebo na ulici krade kola se nebude zabejvat jejich rozebíráním. Ta to kolo odveze do nejbižšího bazaru, pod cenou prodá a za utržený peníz roupí fet. Nemyslim, že by se v bazarech začli prodávat díly na kola :-)

          0 0
          • Brouk_Pytlik  

            tak to by pak možná stačilo aby byla povinnost vydat při koupi kola něco jako TP, kde by byly ale údaje o majiteli, číslo rámu, popis kola. Pokud si kolo postavíš z dílů, tak povinnost ho přihlásti (i koupený v krámě vlastně). No a pak PČR by koukla na rám, na průkazku – nemáš průkazku? tak totožnost, popis kola zaznamenat a jakmile by se ohlásil vlastník že mu to někdo ukradl, hurá a vědělo by se kdo na tom jezdí.

            0 0
            • Brouk_Pytlik  

              … a nebo hned by policajti volali do databáze jestli kolo nejni kradený, asi jak když mě jednou lustrovali když sem si při jízdě autem zapoměl komplet všechny papíry doma. Byla to procedura asi na půl hodiny.

              0 0
    • wroum  

      nesmysl a utopie.

      jak casto bys musel na STK? ja se hrabu v kole kazdou chvilku a casto dost zasadnim zpusobem a nikdo me nedonuti abych sel po kazdy uprave na STK, navic kdo by to platil? a kontroloval?…

      0 0
    • Martyss  

      No já si myslím, že bys měl hlavně zamést na svém dvorečku, protože přijít na to, že ti nebrzdí zadek, až na technické, taky není úplně optimální..:-)

      0 0
    • Dumbo  

      teoreticky by to bolo pekne… :) jak koli tech: stavu tak koli databze a evidencii bicyklov… čorky by sa dali najst… mozno :)

      ale jak uz niekto pisal… prakticky neuskutocnitel­ne… :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.