• náčelník

    Včera jsem šel z Frýdštejna přes Drábovnu a Dolánky do Turnova a pokud cesta není asfaltová nebo široká polní, je nově označena cedulkami s přeškrtnutým symbolem jízdního kola a s textem „stezka pouze pro pěší“. CHKO Český ráj začíná omezovat cykloprovoz …

    0 0
    • jakub  

      HA tak at mi to teda zkusej zakazat, ja respektuji pesi tak at respektujou taky voni mne jezdim tak abych nikoho nezranil a kaslu na naky zakazy tomne fakt dokaze nastvat copak tu prirodu nicime vic nez ty chodci??? ( myslim zodpovedne bikery) To je podle mne jenom urazena jesitnost at dou do pr… grrrrrrrr aaaaa hrrrr

      0 0
      • biker007  

        tak tohle by si u nas mohli zkusit… videlo by se, koho by to bavilo dyl – jestli je tam ty cedule davat, nabo me je sundavat… a ja sem celkem trpelivej..

        0 0
        • RomanH  

          Asi tak, jenze me stve ta jejich drzost a lenost. Ja beru, ze kdyz je v urcitym obdobi nekde vetsi vyskyt pesich turistu, nebo ze v urcity mesic kvetou vzacne rostlinky nebo se narodily nejaka mladata a buhvi co, ale proc proboha davat plosny zakaz po cely rok a za vsech povetrnostnich podminek – sucho, blato, atd. ? Jasne ze tyhle zakazy nebudu dodrzovat a budu jezdit dal a ridit se svym svedomim, ale pokud by nahodou udelali nejaky propagacni zatah a chytli by Te, bude Te to stat prachy nebo cas u soudu.

          0 0
      • HonzaRez  

        " jezdim tak abych nikoho nezranil a kaslu na naky zakazy"

        Důvěryhodnost limitně se blížící nule…

        0 0
        • Mereck  

          Za 16 let se situace možná změnila :-)

          V pohodě, já taky často píšu do minulosti.

          0 0
    • Žanek  

      Tenhle trend pozuruju už několik let. Např. v Jeseníkách se snaží vytlačit bikery na široký rovný cesty a vůbec je nepustit do terénu. Cyklostezka = široká šotolinka, popř. asfaltka. Nechápu, co to má za význam. Stejně jim na to většina lidí kašle. Mě letos naháněl nějakej pošuk na Šeráku, řval něco o pokutě a najivně si myslel, že zastavím :o)). Mountainbiking je o pohybu v terénu a přírodě a jakékoliv zákazy (teda pokud se nejedná o nějakou botanicky cennou lokalitu – to by tam neměli co dělat ani pěšáci, že?)mi přijdou jako krok zpět. Rodinka s dětmi se do náročného terénu stejně nepustí a nějaká cedulka mi nezabrání v tom, abych si oblíbený trail projel…

      0 0
      • RomanH  

        Ja byl na biku v Jesenikach letos poprve a byl jsem nadsenej – nikde jsem nevidel zakazy (okoli Kout nad Desnou). Pravda je, ze jsem tam byl jen vikend, tak nevim. Ve srovnani s Krkonosema to bylo super – do Krkonos uz niky – ani v zime na lyze. Pres leto maj vsechny cesty mimo asfalt pro bike uzavreny a co se tyce lyzovani, tak je drahy a poar stojim frontu. Jelikoz jsem z Brna, tak to mam nariklad na Semmering casove nastejno (vikend), pernamentka me vyjde o 2 stovky draz, ale daleko lepe si clovek bez front zajezdi. At si tam dal pousti holandany, kdyz jsou s nima spokojeni, my holt budeme muset jezdit ven. Treba to jednou Krnapakum a jim podobnym dojde.

        0 0
        • jakub  

          ja bydlim u Krkonos – zavidim ti

          0 0
          • RomanH  

            Já Ti zase závidím běžky (v okolí Brna se snih dlouho neudrží) nebo SkiAlpy – to se snad dat v Krkonosich delat bez obav z Krnapaku – nebo se pletu ? :o))

            0 0
        • Žanek  

          S těma Krkonošema máš pravdu, tam jsem byl na víkend pro změnu já a dost hrůza. A co se Jeseníků týče, myslel jsem vrcholové partie (např. na červené značce Švýcárna – Červenohorské sedlo je zákaz) a potom cesta z Šeráku přes Vozky na Vřesovou studánku – moc hezká, taky zakázaná. A takovejch je tam víc. A s lyžováním je to tam stejný jak píšeš. Jediná sjezdovka (Červenohorské sedlo), kde se jezdí bez front je černá, jen když je dost sněhu.

          0 0
          • jakub  

            HUA chlapi, vzbourime se udelame stavku jakozto bikeri chceme stejna prava jako pesi turisti !!!!!!!! (((((-:

            0 0
            • RomanH  

              Když to máš těžký – v dnešní době se nikdo z mladých nechce organizovat (a ani se nedivím, já sám mám svých starostí dost a organizovanost je mi proti srsti sama osobě). Například KČT je organizace s velkým počtem stařích členů, kteří jsou na to zvyklí ještě z dávných dob, kdy to byl pro ně jediný útěk z totality a jejich chapadla zazahují až do vlády, mají dobré styky s ochránci – Ti mají zase radost, že se zviditelní. Na druhou stranu tady KČT udělal dost práce (např. značení).

              0 0
              • jakub  

                chapu ja taky nejsem ten pravej na nakou organizaci mam dost starosti sam, ale kdyby se dalo s nakou organizaci jednat(KCT), ktera uz existuje urcite bych byl jeden z tech ktery by to podporili

                0 0
                • RomanH  

                  Nebylo by spatny, kdyby se do toho vlozily firmy, ktere vyrabeji/dovazeji kola, regionalni prodejci a treba nejakej casak, co o kolech pise. Pak uz by to mohlo mit nejakou vahu. A pokud jde ochrancum o ochranu : videl jsem v Krkonosich, jak je mozne za penize autem vyjet tam, kde tomaji kola zakazane, tak proc to takhle neudelat i pro kola ? Mistni, dejme tomu do 50km muzou na biku vsude, ostatni za nejaky rozumny poplatek (treba 100 Kc taky). Jestli se do vzdalenych casti CR podivam jednou/dvakrat za rok, tak me to nezrujnuje a ochranci budou mit penize na obnovu.

                  0 0
                  • jakub  

                    Jasny jaky koliv kompromis je lepsi nez blbej zakaz to dokaze kazdej je to nejjednoussi resni, kazdej sem neco napiste trbas se toho chyti VELO a neco s tim spolecne udelame

                    0 0
                  • zirecek  

                    To je pravda s tou firmou/firmami. Musi do toho vztoupit balik penez, aby to slo nejak plosneji realizovat…takhle to zustane pouze u mistnich vlastovek. No, ale ta firma v tom musi videt svuj prospech ci reklamu. (obdoba mensich reklam na znaceni KCT) Nevite nekdo jak je to v zahranici? Nemam na mysli bikeparky.

                    0 0
                    • MartinXC  

                      Myslím, že otevření přírody bikerům je prozatím politicky neschůdné. Do průmyslu zelení š?ourat nemůžou (odtud státu tečou peníze), tak si nedají vzít prostor pro ochranu pěšáků a důchdců v přírodě. A budou dělat takový věci jako v Janských Lázních, kde předloni zastupitelstvo „vybudovalo“ cyklostezku, kterou v „nebezpečných úsecích“ vylepšili tlustou vrstvou šotoliny, že se po ní nedalo ani jít pěšky. Nezbývá než :

                      • buď jezdit do horské přírody mimo sezónu (květen, červen, září, říjen), kdy je ochranářů v terénu méně
                      • nebo využívat prostor, který ještě netrpí restrikcí (např. Beskydy)
                      • anebo nás musí být tolik, aby to bylo zajímavé turistické odvětví, které ponese hromadu peněz a pracovních příležitostí pro podhorské oblasti

                      Mimochodem, letos ale „vylepšené“ cyklostezky uvítám, s vozíkem a malým synkem v něm bych si stejně na pěšinky mezi stromy netroufl.

                      0 0
                      • Žanek  

                        Stjně se divím, že velcí výrobci kol nevytváří tlak na přísluřné orgány, aby došlo ke změně. Pokud prodávám kola se sloganem „Bike to nature“ neby „Ride to satisfy“ tak se přece budu snažit, aby je zákazník mohl taky adekvátně používat. Paradoxní je, že v jakémkoliv lese je zákaz pohybu ja bajku mimo cesty, takže když si někdo koupí freerida tak ho může „legálně“ používat leda tak na svojí soukromý zahrádce…

                        0 0
        • Geralt  

          Taky jsem ze štatlu a uvažoval jsem o tom Semmeringu. Na kolik to přijde, cesta, pernamentka a ubytování? Dík.

          0 0
          • RomanH  

            My tam jezdime vetsinou tak, ze jedem 4 lidi v jednom aute, takze na bezim se slozime. Jezdime tam na jeden den – kdyz vyjedes rano kolem pul pate, tak tam jsi tak kolem 8:00. Nekdy jeli vleky od 8 hodin – byvali jsme i prvni u vleku, nekdy tusim od 8:30/9:00. A permica te vyjde (alespon v loni) na 800 Kc – vyplati se ji koupit u nas (asi o 50 Kc :o)) , prodavaji ji nektere cestovky. Kdyz jezdis cely den, mas toho dost, vetsinou nestojis ve fronte dele nez 2–3 minuty – zalezi, jak se chce videnakum vstavat – podle pocasi.

            0 0
            • RomanH  

              Jeste se mrkni na www.semmering.at pro aktualni informace – ja tam letos jeste nebyl. A v Rakousku si musis koupit dalnicni znamku (ve Vidni na benzince u Nord centra), ale i tak : do Krkonos pojedes stejne (v zime kolem 4 hodin – nez tam dojedes, tak nebudes mit kde zaparkovat a budou Te stvat Skibusem, v pripade, ze zaparkujes, bude platit parkovne (to na Semmeringu neni) a permica Te prijde okolo 500 Kc, a ve fronte budes cekat i 3/4 hodiny.

              0 0
              • Geralt  

                Díky, do Krkonoš bych stejně nejel pro jejich zlatokopectví a německý ceny (zato ta infrastruktura), proto se poohlížím jinde.

                0 0
              • kejda  

                .

                0 0
          • kejda  

            .

            0 0
    • 111  

      nadhodil jsem tento problem do diskuze VELO, tak jsem zvědav jestli se ozvou.

      0 0
      • náčelník  

        V novém Velu je na toto téma článek. Už přituhuje i na Gardě …

        0 0
        • 111  

          jo už sem se na to taky podival. Napřed sem psal a potom četl.

          0 0
      • J.A.V.  

        No tohle se už řeší nějakej pátek. Lidi z VELA se v tom celkem angažujou, uvažovalo se o založení ČEMBA – jakési obdoby americké IMBA u nás. Viz archiv konferencí VELO a CEMBA na serveru pandora.cz

        0 0
        • RomanH  

          Jen aby to nedopadlo podle hesla : Kdyz se do hovna stoura, tak smrdi

          0 0
    • plzakj  

      No jo no, a bude to cim dal tim horsi. Me spis vadi povinnost pouzit tu, kde to kolo preskrtnuty neni pres to, ze je to plny pejskaru a jizda po silnici je pro vsechny bezpecnejsi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.