• mr.nikdo

    Ahoj,

    chtel bych poprosit znalce Sumavy, jestli nevite o nejakem vhodnem miste na Sumave, kde by slo postavit nejake stezky ve stylu Rychlebskych stezek. Jde o vhodnou lokalitu.

    Je to do seminarni prace do skoly ⇒ pouze na teoreticke urovni… V teto seminarni praci jde o vytvoreni atraktivity/pro­duktu pro nalakani vice turistu do oblasti

    Dekuji za komentare

    0 0
    • Flegmatik  

      Ještě že jen na teoretické úrovni. V praxi na české straně však absolutně neprůchodné. A území bych si vybral takové, kde těch turistů je aspoň statisticky nejméně, jestli se to nechá nějak zjistit (třeba mě napadají Volary a severně od nich, to aspoň není v NP, „jen“ v CHKO). V turisticky exponovaných částech by to bylo asi zbytečné tvořit.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Nejmin exponovany asi jo, me spis de o misto, ktery terenne bude nejvhodnejsi.

        Sumavu bohuzel znam jen z mapy – jeste jsem tam nebyl poradne jezdit atd… :(

        0 0
        • Flegmatik  

          Tak ještě upřesním, mám na mysli místo kolem kopců Malý Bobík a Bobík, to není moc protkané turistickými cestami a všechno je to v lese. Tak za mě asi tahle lokalita.

          0 0
    • gaston  

      hale a musí to byt Sumava, co zkusit neco kde to znas. Budes to mit snazsi, nebo ne?

      0 0
      • mr.nikdo  

        Jsem se tak nejak prilepil ke skupine 2 divek, ktere uz meli vybranou Sumavu a je to zapsany v papirech…

        Uz jako uspech povazuju to, ze se mi je povedlo velmi lehce k tomu premluvit :-D

        A ze samotny produkt a podobne budu vymyslet ja… A jelikoz garant predmetu vi neco aspon o Singltreku, tak se ji to snad bude libit…

        0 0
        • gaston  

          aha… jak slepej k houslim přisel :D

          0 0
          • mr.nikdo  

            no ja v dobe zadavani seminarek nejak nemoh byt pritomen ve skole… :-(

            Tak jsem si dal „inzerat“ a ozvala se kamoska, ze jim chybi 1 do poctu :-D…

            Ale me je celkem jedno na co bych delal :-D

            0 0
    • Greyhound  

      Šumavu mám proježděnou hodně slušně, ale přijde mi to jako nesmysl. Průměrného cykloturistu co jezdí na Šumavu nějaké stezky typu Rychleby nezajímaj a nějak nevidím důvod proč pracně a nákladně vytvořit když budu odvážnej pár desítek km stezek co by tam kvůli nim přijelo pár pár nadšenců navíc. Zvlášť když tam jsou stovky, teda spíš tisíce, existujících cest kde se dá jezdit. Ano, stezek na technické ježdění na Šumavě moc není a převažujou široké lesní cesty a často bohužel asfaltky (a nechápu proč je v NP obnovujou a rozšiřujou…), ale tak to prostě je a má zase jiné kouzlo a přednosti.

      Když už chceš psát seminárku tak bych spíš řešil proč se v NP nesmí na kole jezdit na víc cestách, zvlášť když jsou to často ty zmíněné široké lesní cesty nebo přímo asfaltky s minimálním pěším provozem a okolo třeba pastviny takže tam běžně jezdí zemědělská a lesní technika. Zpřístupnění dalších cest by nestálo nic a nalákalo x-krát víc turistů než nějaké stezky.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Problem je ve smeru seminarky – pokud si to cetl tak se ma udelat nejaka atraktivita a ne resit problem proc se tam nesmi jezdit – na to jsou kdyz uz, tak jiny predmety…

        Todle ma primo co docineni s Cestovnim ruchem. To je duvod proc resim Stezky. I proto, ze takovy stezky v dane lokalite primo nejsou. Osobne si myslim ze by tam byl slusny provoz…

        Navic jsou lidi, kteri neradi jezdi po tech sirokych cestach…

        0 0
      • MlokCZ  

        V Jizerkách je také obrovské množství cest a také hodně asfaltek nebo panelek).

        Proč tedy na singlu pod Smrkem jezdí tolik lidí?

        A co se týká náročnějších Rychlebek, tak na Šumavu do bike parku jezdí taky mraky lidí.

        Já si naopak myslím, že ať by to bylo něco náročnějšího alá Rychlebky nebo lehoučkého alá singl pod Smrkem, že by tam jezdilo lidí dost.

        Stejně to ale bude pouze práce v teoretické rovině, takže je to fuk.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Ja to pisu i proto, ze pocitam s tim, ze tam bude velka cast zakazana a cyklisti tam budou nelegalne – jako na nekterych mistech v Jesenikach…

          0 0
          • MlokCZ  

            Na Šumavě je to se zákazy mnohem horší než v Jeseníkách. Pochybuju ale, že by se v praxi podařilo něco v místech, kde se jezdit nesmí. To by nejspíš neprošlo.

            I ten Špičák se řešil hodně dlouho a hrozilo jeho úplné zavření. A nakonec je to tak trošku absoruduní situace, kdy se nahoru na začátek trasy nedá dojet po žádné cestě (a tedy musí se tam jedině lanovkou nebo by se muselo vyjet po sjezdovce). Vede tam široká šotolinová cesta, která navazuje dokonce na asfaltku.

            Ale ten poslední úsek po odbočení z asfaltu je pro kola zakázaný.

            0 0
            • mr.nikdo  

              Sem si myslel…

              Pokud si spravne uvedomuju co bylo psany o Rychlebach, tak jim to taky nechteli povolit a povolily to az na tech chodnickach → takze bych se teoreticky venoval vyhledani neceho podobnyho… (Venoval vyhledavani = teoreticky popsal trebas… Prece jen ta prace je celkem na par stran, takze se tam musi narvat hodne informaci)

              0 0
              • MlokCZ  

                Šumavu celkem znám (některé části lépe, některé hůře, přeci jen je hodně roztahaná na několik oblastí) a oblast podobnou Rychlebkám si tam žádnou nevybavuju.

                0 0
            • marios  

              Protože v okolí toho šotol. úseku bydlí Datlík tříprstý. Nesmí se tam jezdit ani v zimě na lyžích, ale co tam bývá stop…

              0 0
    • Singlespeed  

      Jako vynikající místo pro technické stezky vidím jednoznačně oblast Plechý-Třístoličník. Pěší stezka je ultratechnický supertrail. Postavit něco sjízdnějšího kousek vedle, to by byla paráda. Ideálně už ze Smrčiny (Hochfichtu).

      0 0
      • Flegmatik  

        No vidíš, to mě nenapadlo. V tomhle bordelu něco postavit by bylo dobré, aspoň teoreticky. A muselo by se projíždět rychle, aby rám kola nenahlodal kůrovec :)

        0 0
        • mr.antik  

          podíval bych se na mapě, kde jsou nejhustší vrstevnice, potok/vodopády, skály a přitom se dá rozumně dojet z nějakého střediska, parkoviště…

          0 0
          • mr.antik  

            teď koukám třeba kopec Hraničních, tam je převýšení, vrstevnice i voda a ještě by se to dalo nakombinovat s nějakou lanovkou

            0 0
      • mr.nikdo  

        to vypada opravdu hodne dobre :)

        Aspon mam sam motivaci kam si zajet.. :)

        Muzu se zeptat, ty fotky jsi fotil ty? Nevadilo by ti, kdybych je v tom pouzil? – Za prepokladu lokality a pokud by se tam hodily…

        0 0
        • pary  

          Tak zrovna tyto fotky jsou z oblasti hory Plechý… Dokonce Singlespeed porušil zákaz a pohybuje se v oblasti, kam se s bikem nesmí… Takže je to použitelné čistě jen v rámci teorie, tady se asi nikdy zpřístupnění oblasti bikerům nedočkáme. Zatraktivnit tato lokalita asi taky nepotřebuje, osobně si myslím, že hora Plechý patří k nejnavštěvo­vanější oblasti jihočeské části Šumavy. Držel bych se návrhu výše, použít lokalitu okolo Volar, popř. můj soukromý tip hora Libín u Prachatic. Každopádně pokud danou oblast neznáš, bude hodně těžké o tom psát podobnou práci…

          0 0
          • Singlespeed  

            Právě proto, že se tam na pěší stezku oficiálně nesmí, tak by vybudování pěkného trailu na naší straně neuškodilo. Co se návštěvnosti týče, tak v oblasti Plechého se pohybuje na rakouské a německé (za Trojmezím) straně dost lidí, ale Čecha ani Moraváka tam nepotkáš. Přitáhnout bikery z české strany na český trail není vůbec špatný nápad.

            0 0
            • pary  

              Nápad to rozhodně špatný není, ale v našich podmínkách absolutně nerealizovatelný. Myslím, že pěších českých turistů se po hřebenovce Dreisessel – Plechý pohybuje dost, dokonce si dovolím tvrdit, že o nic méně než Němců a Rakušáků.

              Další věc je, že na tomto hřebeni se drží sníh obyčejně do konce května, takže na využití singlu by zbývalo max. 5 měsíců v roce.

              A vzhledem k tomu, že jde v zadání o zatraktivnění dané lokality pro turisty, tak si myslím, že na Šumavě jsou rozhodně vhodnější = pro takovouto práci „obhajitelnější“ lokality

              0 0
              • mr.nikdo  

                prave proto, ze tam nesmis s kolem tak by bylo od veci neco pro cyklisty udelat… Kdyz se mrknes na dany fotky, tak tam nikde neni videt, ze by tam jel – dokonce na 1. fotce kolo nese ⇒ todle obhajit jde lehce a ze tamtudy musi chodit pesky…

                Tech 5 mesicu neni problem. A obhajitelnost – vsechno je to postaveny na tom, ze my mame prijit s napadem jak do dane lokality prilakat vic lidi (popr. segment, ktery tam nejezdi /nemuze, nechce…/). Takze tam bude popsany jednani se zastupci danych lokalit a instituci…

                0 0
        • Singlespeed  

          Jsou moje. Můžeš si s nimi dělat co chceš ;-)

          0 0
          • mr.nikdo  

            Ok, diky moc :)

            Jeste to bude muset stejne projit radou s holkama (formalita) a pak uvidim, jestli se to tam bde hodit, jako ilustracni foto… Zrovna ta 1. by se hodila :)

            0 0
      • jan 2  

        To je tam normální, takovej mrtvej les ?

        0 0
        • RomanH  

          Spekuluje se, ze prave kvuli nemu tam nechteji ekoteroristi povolit vstup. Aby nebylo videt, co napachali se svym pristupem „priroda si to vyresi sama“.

          0 0
        • Singlespeed  

          Poměrně nepochopitelné je, že právě tato krajina s mrtvým lesem je na Šumavě nejvíce chráněná. Prý je to pro tuto oblast tak charakteristické, že je to třeba beze změny zachovat, tvrdí ekologové.

          0 0
          • Singlespeed  

            Na německé a rakouské straně je to stejně mrtvé jako u nás. Ale traily jsou tam pěkné.

            0 0
          • Singlespeed  

            Tak to vypadá třeba pod Roklanem (Grosser Rachel) v Německu:

            0 0
      • MlokCZ  

        Tahle oblast by byla teoreticky super. V praxi pochybuju, že by to tam někdy někdo povolil, když teď se tam nesmí téměř nikam.

        V podstatě se tam smí pouze po asfaltu na Plešné jezero. Ani ta zelená z Plešného jezera dolů se nesmí.

        A k tomu tam často hlídají.

        0 0
    • LRRTM1  

      Přečetl jsem pár příspěvků co tady píšou lidi předemnou. A pár věcí bych si dovolil upřesnit:

      1. Myslím, že je nesmysl uvažovat o jádrové části šumavy. Vzhledem

      k tomu, že NP má problém i turistickým chodníkem ve stěně Čertovo jezera, který tam existoval už za první republiky a argumentuje lesem, který na Jezerní hoře po kůrovci a orkánu už téměř není, nemá smysl o lokalitách jako je Plechý, Poledník a pod. vůbec uvažovat.

      1. Předpokládám, že úplná rovina, která je na pláních okolo Kvildy

      taky nemá význam. I když dozadu k Franiškovu se jezdí docela slušně.

      1. Záleží na tom, jak má taková stezka fungovat ekonomicky. Pokud by měla

      přilákat turisty někam, kde je jich málo, pak může stát prakticky kdekoliv. Třeba oblasti okolo Čachrova, Javorné, Strašína, Javorníku a pod. jsou turisticky naprosto opomíjené. Pokud by ale měla využít stávající infrastrukturu, tak zas tolik míst neexistuje.

      1. Jako nejvhodnější tedy vidím (bráno od severu k jihu) Oblast Pancíře

      (lanovka co vozí kola) a pak cesty přes Můstek a Prenet buď na stranu ke Gerlovce a přes Grádl na Rudu, nebo naopak na Brčálník nebo Hojsovu Stráž, kde je spojení vlakem zpátky na Špičák (bikepark jako další zpestření). Docela dost cest by se dalo najít i okolo Otavy a třeba cesta z Paští na Paštěcký most si o sjetí přímo říká. To samé v okolí Huťské hory (zhůří) Ale nevýhoda je právě slabá infrastruktura. Směrem na jih je potom pěkná stará Bavorská stezka a vůbec okolí Oblíku a Hauswaldský kaple, ale tady už by asi byl problém s NP. Velice slušné stezky jsou okolo Churáňova směrem na Zadov, Lesní chalupy, Nový dvůr, nebo na druhou stranu směrem ke Studenci. Výhodou jsou taky dvě sedačkový lanovky a spousta parkovišť.

      No a nakonec něco okolo Strážného, směrem na Poleckou nádržku, nebo až k hranicím na Světlé hory, či obráceně na Borovou Ladu.

      Všechno co tu popisuju mám samozřejmě proježděné a vesměs mám na mysli stezky, které by stačilo upravit nebo propojit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.