• Alcaf

    Ahoj,

    pojedu vlakem (rychlíkem) do Prahy a beru si s sebou kolo.Ptala jsem se, jakým způsobem ty kola jsou upevněná a „milá " paní u okýnka na mne houkla…“no nevím asi to pověsí na hák nebo prdnou do stojanu", na čež jsem odpověděla „a nevíte jestli si to kolo můžu umístit tam já? A mohu u něho ve vagoně být?“…Odpověď" No to nemůžeteeeeee, kolo od Vás převezme obsluha a dá ho tam"!TAk jsem si představila, jak někaký průvodčí naštvanej, že musí umistovat kolo na hák, nebo stojanu mi s ním pěkně švihne.Mám karbonovej rám a prostě se děsím toho převozu,ale prostě to jinak nejde.Kamarád mi poradil, at si obalím trubky pěnovkou a překecám průvodčí, abych si to kolo tam dala já a možná i překecám, abych u toho kola byla..JAké máte zkušennosti VY???Třeba to moc řeším.Díík

    0 0
    • jIrI___  

      Pokud to budeš dávat do úschovy během přepravy, tak tě ke kolu nepustí ani náhodou. Já tak kolo vozil celkem běžně a průvodčí se k němu chovali slušně, nenašel jsem ani jeden škrábanec. Ale pokud chceš mít jistotu, tak není problém na rám nasadit takové ty pěnové izolační návleky na trubky. Občas mi připadá, že lidi trpí až přehnanými obavami o své biky… :)

      0 0
      • kyl  

        Tak s tímhle mám úplně opačnou zkušenost a kolo si hlídám sám.Radši pojedu courákem než ho dávat z ruky.

        0 0
      • Alcaf  

        …izolační trubky už máám:o)), „znáš to, jaký to je,.,,,“co není moje, tak to mi je jedno"…tak mi to občas připadne u našich přepravců, né všichni, ale mám špatnou zk. se zavazadlem:o))))

        0 0
    • martin_bakov  

      Jak kdy, nekdy jede cyklovagon a tam na kolo vidim, mam ho pod kontrolou – to je nejlepsi. Obcas je v normalnich vagonech takova predsinka s hakama na kola, to je taky dobry. Uschova behem prepravy, kdyz tam je hodne kol tak to tam je naskladany na sobe a muze se to odrit (ale mam relativne levny kolo stejne uz odreny od padu tak to moc neresim). Ty penovy trubky si tam dej kdyz mas dobry kolo a bojis se o nej, jinak univerzalni navod a zkusenost asi neexistuje – cesky drahy to je proste dobrodruzstvi.

      0 0
    • vlk123  

      Bylo to tu řešeno už mockrát. Stačí vyhledat. Nebo jsou třeba stránky ČD, OEBB, DB, FS, MÁv, ŽSR…pokud cestuješ mimo ČR.

      Já osobně to řeším tak, že to neřeším. Přijdu, naložím a jedu.

      Jediný problém jsou spoje ICE, Eurosprinter, některé EN, THALYS, TGV, Cisalpino…

      Pokud jedeš R u nás, tak buď je na voze zvenku symbol kola a Ty si ho tam dáš na představek nebo pověsíš na hák. U takového vlaku vlaku je v jízdním řádu symbol kola. Nebo kolo dáš do služebního vozu a dále se nestaráš. U takového vlaku je symbol kufru. POZOR na povinnou rezervaci místa u některých vlaků (například Pinďa nebo spoje Praha – Budějky).

      Pokud by jsi aktualizovala ty Teplice ( ??????), tak by se dalo konkrétně vypátrat co za vůz tam jede. Stačí trošku umět s internetem.

      0 0
      • Alcaf  

        Vím, ujištovala jsem si to,ale chtěla jsem jen zkušennosti s jízdou s kolem ve vlaku, kde kolo je v zavazadlovém prostoru,jedu R v úterý odpoledne do Prahy a bukovat místenku na kolo si nemusím.

        0 0
    • t29  

      inspirace a diskuse

      máš už vyhlédnutý nějaký konkrétní spoj?

      0 0
      • t29  

        Jinak pokud jedeš do Prahy z Teplic, dá se využít osobáků, např. neděle odpoledne:

        14:34 Teplice – 15:47 Lovosice, Os 16111

        16:30 Lovosice – 18:17 Praha Masarykovo n., Os 6917

        Oba vlaky v IDOSu uvádí rozšířenou přepravu spoluzavazadel, především jízdních kol, tzn. máš kolo pod dohledem. Takže pokud nevadí delší čas strávený na cestě, dá se to řešit takhle.

        0 0
        • Alcaf  

          HM, dá, ale musím jet v úterek, v 14:50, už jsem se ptala na nádraží a co mi bylo odpovězeno je nahoře v úvodu. no mám ty pěnový trubky, tou obalím rám a pokusím překecat průvodčího:o)

          0 0
    • lukeenho  

      Jakou formu přepravy vlaky mají (úschova/spolu­zavazadlo) se dá vyhledat přes idos u rozkliknutí řazení spoje. Ale jak už to tak u ČD bývá, rozhodně neni nikde zaručeno že tak vlak opravdu přijede. Je to celkem loterie. Já jel zatím jen 2×, vždy jsem si našel rychlík, co by měl mít vagón s háky na kola, z toho jednou mě průvodčí hned čapnul kolo a hodil ho do úschovy (ale choval se k němu ještě relativně dobře, nicméně když jsme jeli přes vyhýbky tak jsem se při představě kola jen tak opřeného o vnitřní stranu vagonu dost bál) a podruhé u jiného vlaku mě průvodčí rovnou poslal do vagónu s háky (byly hezky pogumované, i na zadní kolo byla škvíra a kolo se ani nehlo, naproti bylo kupé s oknem, nicméně protože to byl poslední vagón tak tam stejně skoro nikdo nenastupoval/vys­tupoval a ani jsem se o kolo nebál.

      Průvodčí mi pak ještě vysvětloval, že vlaky to snad vždy mají v posledním vagónu (ale to nevim, na idosu je to různě)

      Takže asi tak…žádnou extra službu prostě nečekej, ta společnost má v názvu „česká/é“ :D

      0 0
      • kyl  

        Přesně,jen tak opřeného,taky jsem viděl jak ho opírá a říkal mu ať ho radši položí na podlahu.Prej ne,nic se mu nestane.Při vykládce kolo leželo,grip a brzdová páka zaseklé okolo rámovky.Nedám kolo z ruky,jen 2× mi ještě cestovalo bez dohledu ale pokaždé jsem si ho sám upoutal gumou.

        0 0
    • bluma  

      Ano, je to prostě o lidech. Naštěstí jsem zatím nepotkal nikoho naštvaného, vždy jsem se s průvodčím domluvil, někdy jsem si kolo pověsil sám, jednou – když nebyly v úložném vagonu věšáky, tak mi průvodčí v klidu řekla, že si ho můžu uložit tak, jak uznám za vhodné já, třeba i položit na zem, aby nemoholo spadnout. Párkrát se mi stalo, že jsme i dobře pokecali o kolech, kam jezdíme bikovat a tak.

      Horší situace nastává, když jede ve vlaku kol víc, pak dá i víc práce ohlídat kolo před otlučením, třeba i od jiných cyklistů, kteří netuší, že kolo může stát několikanásobně víc, než jejich Tesco bike s kterým jebou všude kolem sebe.

      Abych to shrnul, nejlepší způsob je, se slušně domluvit s osobou, která kolo ukládá. Když narazíš na blbce, pak zbývá jen doufat…

      0 0
    • Neunzikger  

      Podívej se na „železniční stránku“ do položky Řazení vlaků

      http://www.zelpage.cz/

      Jsou tam vyobrazeny řazené vagóny – z jejich technických parametrů snad dovodíš, jak by tam kolo mohlo být umístěno.

      0 0
    • Flegmatik  

      Udělej to naopak: Z Teplic do Prahy to vezmi kolmo (na kole) přímo a máš to vyřešený :-) Osobní věci nech poslat vlakem (ČD Kurýrem :-)

      Nebo dojeď do Ústí a tam už jezdí ve směru na Prahu lepší vlaky (rakouský, německý a snad i Elephanty, kde to kolo můžeš mít u sebe někde na háku nebo jak to tam je)

      0 0
    • Ossis  

      V souvislosti s tímto tématem mě napadá otázka – jak se vám vejde kolo do těch háků? Co jsem párkrát jel (elefant), tak jsem skončil na tom, že při postavení na zadní je najednou moc vysoký a nedá se tam vecpat…

      0 0
      • vlk123  

        GF Paragon + Duratec + silnice (Šírer) ANO;

        Stumpík blbě;

        podle toho jak jedu daleko, tak s ním většinou vyhodím důchodce a puberťáky a dřepnu si na sklopky a kolo dám před sebe a je vymalováno.

        0 0
        • vlk123  

          Teda to platí o ešusech (je tam nízký strop a blbý hák), v jiných vozech problém nemám ani se Stumpíkem.

          0 0
          • vlk123  

            Jinak BLS a CFF mají ve služebních vozech pro kola dokonce různé tvary držáků, takže si můžeš vybrat držák podle svého kola. A to celodenní peprmice na bika stojí jen 10 CHF. I když nejlíp se mi jezdilo v S bahnu BLS (okolí Bernu), tam necháš kolo na podlaze a přední kolo zasuneš do takové vypolstrované kundičky a přitáhneš za rám kurtem z auta. A jdeš si klidně dřepnout. Na představku jsou většinou takové 4 kundičky. Jediný problém jsou jako u nás pubescenti, co se na těch představcím shlukujou, i když je ve voze volno.

            0 0
      • honny  

        Se svým trekovým sem neměl problém nikde. Ale Elefant tu nejezdí. :))

        0 0
      • goofy  

        Kvuli plastum ho nenarvu skoro nikde

        0 0
    • Vhalasta  

      Čím chceš jet? Rychlíkem? Ty mají Tento vagon s oddílem pro zavazadla. Myslím, že u R si musíš místo pro kolo rezervovat dopředu. Na vlakvedoucího, který si ho převezme u vagonu se mile usměješ a poprosíš ho, ať ti na něj dá pozor a on si dá říct.

      0 0
      • Alcaf  

        jojo rychlíkem z Teplic do Prahy 21. ve 14.50:O), no nějak to zvládnu, kolo obalím a uvidím:oú dík za info

        0 0
    • Hejdik  

      Už jsem toho s kolem poměrně dost najezdil vlakem a nikdy jsem s tím neměl žádný problém.

      kolo nikdy nepřišlo k sebemenší úhoně.

      0 0
    • PjSky  

      tak se poskrabe. no a co. to mas uplne stejny, jako kdyz vystrelis sutr. udela ti diru do ramu a co jako? Jestli chces mit kolo porad pekny, strc si ho na zed do obyvaku…

      s jestli ti jde o tu karbonovou silnicku co mas na fotce, tak me fascinuji lidi co si kupuji drahe kola ale nemaji auto s nosicem… a pak zakladaji uzkostlivy thready o poskrabani jejich fetishe. :p

      howg.

      0 0
      • jIrI___  

        Pěkně napsáno.

        0 0
        • PjSky  

          to vis, vlakem jezdim porad s kolem, a beru to jako standard sluzby – na ty haky to davaji jen vyjimecne, kdyz uz se pruvodci libis tak silnicku pekne flakne na zem aby nemohla spadnout… a jet z Usti do Phy o hodinu dyl proto, ze by levny arturacky krabon se mackal s nejakou hlinou… to si na odrenym kole dam o hodinku jezdeni vic.. :))

          a diru v laku uz mam na obou kolech, od sutru, na MTB pri jezdeni v lese mi sutry busi do ramu co chvilu.. tak to ma bejt!

          0 0
          • c0d3r  

            to vis… nektery lidi maj kolo na paradu a ukazovani :-D zatimco Ti druzi maji kolo na jezdeni… to je jako kdyz si nekdo koupi drahe boty a pak se boji slapnout do bahinka aby nebyly spanivy :-D

            0 0
      • medved.m  

        Nebyl bych tak ostrý v soudech.

        Znám borca, co má bika a žiletku, dohromady určitě přes stovku a říká „na co bych ještě potřeboval auto?“ (nebo mu na ně prostě už nezbylo :-)

        0 0
      • t29  

        Mě zas fascinují lidi, co mermomocí všem vnucují vození kola autem. Vezmu kolo do vlaku, vyložím kolo z vlaku a nashle, neřeším kde parkovat a kdo mi ho vykrade.

        (edit: navíc bude na silnici víc místa pro ostatní)

        Pěkně napsaná je ta první půlka.

        0 0
      • goofy  

        O poskrabani, to sral pes, ale horsi kdyz se kolu stane neco vic a to mnohdy neni problem… Poohybane kotouce, poskrabane vnitrni nohy vidle…

        jinak mnohdy neni resitelne dojet autem. Kdyz chci prejet hreben, tak je celkem blbost dojizdet autem, kdyz jedu pak na druhou stranu hor. Takze vlaky vyuzivam pravidelne, ikdyz mam auto

        0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Kolo vlakem vozím docela dost, ale zásadně pouze když má zjednodušenou přepravu, tedy kolo si naložím, hlídám a vyložím.

          Kdysi jsem vozil i více hytlákem, problém s něčím byl každou chvíli.

          Při špatné manipulaci je kotouč ohnutý hned, to je pak téměř pravidlem. Sice to není velká škoda a dá se zase srovnat, ale více ohnutý kotouč hned na začátku výletu opravdu nepotěší.

          Poškrábané vnitřní nohy sice už nejsou tak časté, ale zase škoda může být velká.

          0 0
    • dodin  

      Zdar

      Vzal bych to po vlastní ose,vždyť je to cca 100km.

      0 0
    • Jamin  

      Když jsme naposled dávali kola do vlaku, tak mi průvodčí oznámil že nestojej víc jak 15 000,– . Že prej dražší věci nesmí vozit. Tak asi tak.

      0 0
      • PjSky  

        to je pravda, me rikali neco jako max. 15 tis.

        tzn. pokud to kolo rozbijou/ztra­ti/bude ukradeno (zajimalo by me jak) tak zaplati jen 15 tis. a cau.

        0 0
    • d69  

      víc tady

      http://www.cd.cz/…/zavazadla-a

      zvirata/preprava-kol/-3673/

      0 0
    • borda  

      moc to resis…

      0 0
      • Janouch  

        no hele jednou se mi stalo nasledující : jedu z akce už nevím kde.. kolo -uschova behem přepravy a po ceste nastoupil nejakej cyklotabor cca 20 harantu + nejaký vedoucí… ja jel až do Vrsovic a oni vystupovali na Hlavním.. nevim jak by to dopadlo kdybych pri jejich vystupovani nekoukal z okna a nevidel jak moje kolo tlaci nejakej z tech harantů pryc:() když jsem zařval jak tatranskej medvěd kolo bylo hned zpatky a na konečny když jsem si bral kolo ležela na podlaze pumpicka a tachometr a ja mel ohlej kotouč :( spoj z Turnova

        0 0
        • PjSky  

          ja se taky koukam kazdou zastavku z okna a sedim bud' v 1. tride nebo v tom vagonu s uschovou.

          Spravne ma baba na listek nalepit ID nalepku a na kolo taky, pak to ma pekne kontolovat a ORAZIT pri vydeji. Pokud tak neucini, jako by kolo porad bylo ve vagonu.

          jinak ja bych nezarval.. vyletel bych z vagonu a decko i s ucitelkou by jelo s prislusniky pekne na stanici. A ostuda jako prase, scena na cely nadrazi. ;) kdyz uz, tak uz.

          0 0
      • krteček  

        no…nevím jesli moc…po tom co jsem kdysi nechala ještě starou plečku naložit do vagonu na přepravu kol a po vyložení bylo kolo s ulomeným blatníkem , blikačkou a odřeným rámem…tak se jí vůbec nedivím že to řeší…svoje nynější kolo bych teď už vezla jen s tím, že na něj můžu za jízdy dohlížet… anebo teda v případě nevyhnutnosti kolo dát z ruky bych určitě aspoň obalila vnitřní nohy vidle …a není to o tom, že bych se bála škrábanců na laku…jen holt když mi ve vlaku kolo vezme do ruky zrovna nějakej blb, tak se to pak může prodražit…

        0 0
    • oblak  

      Tak ty kola se věší na tyto háky http://www.vagonweb.cz/…BDbmsree.php

      0 0
    • Alcaf  

      Tak musím říct, že cestování proběhlo v naprostém pořádku:o) Do Prahy jsem dojela i s kolem a já i kolo v pořádku:o))))))

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.