• nimha

    Zdar,

    jelikož teď jezdím hodně kvůli přítelkyni cyklostezky, budu novýho horáka nechávat osazovat nějakýma rychlýma pneumatikama. Defaultně nabízí výrobce (RB) jako rychlé pneu WTB Nano. Rychlé asi jsou, je otázka jestli nejsou do terénu totálně na nic, to bych taky nerad – myslím vůči jiným rychlým pneu. Napadá Vás něco jiného rychlého a lepšího?

    Zatím asi dušáky a výhledově bezduše..

    • Pikaču  

      Zbytečné téma. Nicméně ti napisu zase.

      Začínal jsem podobně. Nana jsou dobry i v terenu. Vse nejde. Bud to nebo to nebo kompromis.

      Chtěl jsem rychlejsi a zkusil Schwalbe TB a totalni katastrofa. Furt jsem pichal.

      Pak jsem narazil u kámoše na Conti RaceKing. A mam je ve verzi ProTection 29×2.2. Podobně rychla jako Nana( ta kdyz nafouknes poradne tak na asfaltu leti. Ale v terenu pak 2.8 bar nepouzitelna. ). Pohodlná, odolna. V terénu dobra. Foukam na 2.0–2.2 bar na 93 kg. V bahně a na mokru musis opatrně. Tam jsou o držku. Ale jestli chces do mokreho terenu tak na asfaltu nepojedes. Nebo kombinovat ruzny predek a zadek.

      Nech si Nana a uvidis. Tam přes střed valis neskutečné na asfaltu.

      Jo a bacha na chodce, pejskare a kočárky na kombinované cyklopěší.

      • nimha  

        Díky, já vím, že jsi už na to psal v jiném vláknu – ale chci brzo tu konfiguraci rozseknout.

      • Kaire  

        TB sem vozil dvě sezony verze TLE a pohoda… Ono taky takovej plášť nafoukat na 2.0 s duší a 93kg, nevim no…

        • Pikaču  

          2.2 bar nyní na conti RaceKingech ProTection 2018 29×2.2.

          Paráda. Pohodlné, rychlé a docela i záda jako v bavlnce. Zkoušel jsem i 2.0 foukat ale to je tak na hraně.

          Bohužel jsem na TB nenasel kompromis pohodlí a vydrže. TLE verze.

    • honzabike  

      Opravdu jsou TB tak špatné?

      • Pikaču  

        Ja jezdim duše. Kdyz prefouknes/na­fouknes a jezdis asfalt tak parada ( ne jako Nano wtb ale rychle podobne).

        Kdyz ale kvuli terenu das idealni tlak tak furt lepis a menis duše.

        Dal jsem je manzelce a sel do RaceKingu ProTection.

        Mlok ale chvali TB, ale nejezdi duše. JA uz mam silnicku a tak s HT nejezdim primarne asfalt jako dřív.

      • MlokCZ  

        TB je nejlepší rychlý plášť, který jsem kdy jezdil (a bylo toho opravdu hodně). Jako další bych přidal už akorát G-one allround, ale tam už si každý musí sám říct, jestli to chce až tolik posouvat mimo terén. Na mě už to bylo moc a po nějakém čase testování G-one allround jsem se vrátil k TB.

        Odolnost je u TB stejná jako u všech ostatních Schwalbe XC plášťů. Samozřejmě tedy mluvím o TLE verzi, lite skin verze bych u Schwalbe určitě nebral.

        A tedy odolnost běhounu není žádný zázrak a za mě jediná slabina v případě, že to pro někoho nestačí. Boky jsou na daný typ pláště ok.

        Sám mám na TB čím dál více km a už se za chvíli stane pláštěm s největším nájezdem, co jsem kdy jezdil. Už má blízko k překonání cca 15tis. km, co jsem měl předtím nejvíce na RaR.

        Za těch necelých 15tis. km jsem měl jediný defekt, taková středně velká díra. V plášti jsem měl FL tmel, který takové už nedává a navíc tam v podstatě žádný nebyl (schválně používám metodu nedolévání tmelu). Stačilo dolít Orange tmel a ten díru zacelil (tedy opravda defektu pod minutu bez sundání pláště, foukáno bombičkou).

        Pokud někdo potřebuje výrazně odolnější běhoun, tak má ale stejně dnes smůlu a nic výrazně lepší na trhu není:

        • staré protection Cotníky byly o hodně odolnější (v kategorii super rychlý XC plášť asi nejodolnější), ale bylo to vykoupeno celou řadou jiných nevýhod (příliš tuhá kostra a tím mizerné pohodlí, horší grip, který byl u RK ještě zvýrazněn příliš malým bočním vzorkem, špatně těsnící patky a nic moc těsnící boky)
        • u Contíku protection verzi přepracovali a vyřešili všechny ty původní problémy a nevýhody, tedy patky jsou teď už ok, protection kostra není už na běhounu, takže pohodlí ok, grip také už slušný (tam navíc předělaný boční vzorek u RK), bohužel ale došlo také ke snížení odolnosti běhounu, který dle měření je na tom ještě o chlup hůře než TLE Schwalbe; takže nová verze protection RK je sice slušný plášť, ale vlastnostmi se právě TB velmi přiblížil
        • žádný jiný plášť už nejede tak dobře jako TB a i ty mírně pomalejší jiných značek není žádný s extra odolným běhounem (takový na trhu rychlých plášťů není aktuálně asi žádný)

        Základním řešením odolnosti běhounu je nevozit duše (a to platí nejen pro TB, ale i ty další aktuální rychlé XC pláště). Pro duše tu žádný velmi odolný rychlý XC plášť aktuálně na trhu není.

        • xtonda  

          Máš nějakou zkušenost s odolností u těch G-One, Schwalbe tam uvádí odolnost 5.5/6, přitom ten plášť (50–622 i 60–522) má jen nepatrně přes půl kila a jiné offroad pláště co mají odolnost aspoň 5/6 jsou buď Smart Sam nebo Enduro a DH pláště s hmotností od 900 g výš.

          Je to srovnatelné nebo má Schwalbe pro hladké pláště tu stupnici posunutou?

          • MlokCZ  

            To bude posunutou stupnicí pro jinou kategorii plášťů.

            S odolností G-one allround (ty mám doma více kusů a jezdil jsem, u těch jsem si jistý, nevím jestli speed to nebude mít trochu jinak) je to poměrně jednoduché. Řekl bych, že kostra (pro snake skin TL easy 2,25" verzi) je totožná jako jiné XC pláště, tedy jako TB, RaR, RoR, Ray.

            Odolnost je pak v reálu slušná a z těch uvedených nejlepší díky tomu superhustému vzorku.

            Manželce jsem teď na zadní dával právě raději G-one allround než TB z důvodu mírně lepší odolnosti za ten vzorek. Na přední aktuálně RaR, tam už mi pro ni G-one přijde moc málo (gripem).

            Tedy pokud chceš odolnost dle těch jejich čísel pro srovnání s jinými Schwalbe XC plášti typu TB, RaR, RoR, tak je to stejných 4/6 (vliv vzorku u odolnosti Schwalbe neřeší, stejně by to nešlo při té stupnici už dostatečně jemně rozlišit).

            • xtonda  

              G-one se na webu Schwalbe ukazují mezi road, tour i offroad plášti, takže pokud mají pro každou kategorii tu stupnici jinak posunutou, tak je to docela zmatek.

              G-One allround 70–587 v provedení performance, dual compound, DD, RaceGuard, E-25, 790 g má odolnost 5 a v provedení evolution, OneStar compound, SnakeSkin, TLE, E-25, 750 g má odolnost 5.5.

              Musím si ty ochrany ještě nastudovat, myslel sem, že DD + Race Guard je nejvíc (kromě šíleností jako SmartGuard v Marathonech a GreenGuard v pláštích s přívlastkem Plus).

              Jinak zkratky RoR a RaR mě celkem matou, to může být v prvním případě Rocket Ron a Rock Razore a v druhém Rapid Rob, Racing Ralph a nově Racing Ray.

              • MlokCZ  

                DD pořád předělávají, ani nevím co to přesně aktuálně je, zvlášť když to teď mají v performance řadě (to bude něco extra ošizeného co vůbec nepojede). Těžší a současně menší odolnost je daná performance verzí, koukni se třeba na porovnání u RoR jak dopadla performance verze oproti TLE (skoro o 100g těžší a přitom na běhounu v testu průpichu na tom hůře).

                https://www.bike-forum.cz/…-maxxis-ikon#…

                Já tedy o jiné než TLE verzi pro ty bikové široké verze a Microskin pro ty užší na gravel bych vůbec neuvažoval a srovnával jsem TLE verzi.

                RaR je Ralph, RoR je Ron. Pro Ray jsem zatím zkratku žádnou nevidál a sám píšu Ray, to je také krátké. Rock Razor je pak jiná kategorie, ten z pohledu XC rychlý není i když je to nízký vzorek ve stylu TB.

          • JFtryall  

            G One Allround ma odolnost nadstandartni na to kolik vazi. Plne srovnatelnou s ostatnim TLE od Schwalbe.

        • mattew1  

          A co Maxxis Crossmark/Ikon v EXO verzi ? To neni rychly odolny plast ? Pak treba Vittoria Mezcal TNT G+. To je muj favorit na dalsi XC odolne plaste, ktere lze treba pouzit i na nejakou expedici.

          Resim ted podobny problem, rychle XC, ale trochu vice odolne.

          • jonti  

            Crossmark urcite, Ikon moc nejede. Vittorie tady moc lidi nejezdi.

          • MlokCZ  

            Teď zrovna nedávno tu byl test, kde je Ikon i Crossmark. Ikon nebyl v EXO verzi a i tak byl o chlup pomalejší i než třeba NN.

            A Crossmark byl v EXO verzi a byl ještě pomalejší než Ikon.

            https://www.bike-forum.cz/…-maxxis-ikon#…

            A v měření průpichu běhounu ani Crossmark EXO nebyl lepší než RoR TLE (který nijak superodolný není).

            Vittoria Mezcal TNT G+ dle měření rychlostně slušné, ale co jsem četl komentáře o tom jak drží, tak mi to zcela odradilo ho zkoušet.

            • MlokCZ  

              V tom odkazu na výsledky toho testu je vidět, že jediný výrazně odolnější plášť na běhounu tam byl až Mountain king protection. Ještě ale ani Crossking protection nebyl odolnější než zase RoR TLE na běhounu.

              V rychlých XC pláštích prostě akutálně nic superodolného na běhounu není.

              • mattew1  

                Zajimave. Tak se holt clovek musi vzdat trochu rychlosti na ukor lepsi odolnosti. Radis tedy RoR TLE ? Nasel jsem ho jen za 1500,–. To je docela palka…mas jine typy na odolny XC plast ? Co treba Smart Sam ?

                • Pikaču  

                  Bike-components.de za 40€/ks

                • MlokCZ  

                  A jak to chceš udělat? Píšu, že aktuálně žádné extra odolné XC pláště nejsou. Opravdu odolné jsou až pláště posunuté hodně do endura/DH, tam se najde odolných spousta.

                  RoR TLE neradím, o Schwalbe píšu níže. RoR bych sám aktuálně použil pouze pro ježdění hodně v bahně. Jinak jak píšu níže, tak u Schwalbe TB/RaR/Ray dle toho jak chceš rychlou kombinaci. A extra odolné na běhounu to rozhodně pořád nebude. Ale není to jediná cesta, alternativ je dost, třeba Contíky TK/RK, po přepracování protection verze slušné vlastnosti, ale zase to jako vše ostatní extra odolné nebude.

                  Smart Sam nejede, ani nedrží, zvlášť co jen v performance verzi. A odolnější bude trochu jen DD + Raceguard verze a to bude už totální mrdka (jak nepojede a nepodrží).

                  A cenově všechny TLE Schwalbe jsou sehnatelné od cca 36E do 43E dle typu (dražší těch 43E jsou ty nové modely RaR a Ray, ty starší, co nejsou teď nové jsou pod 40E) a to na více Německých eshopech (třeba bike-discount, bike24, R2-bike tam mají teď za dobrou cenu set Ray + RaR, ale bohužel už nemají poštovné zdarma nad 250E, to už je jen na bike24 a bike-discount).

                  A nebo u nás třeba na kupkokolo, ale pořád o něco dražší než z Německa (třeba Ray za 1200Kč).

                  Ale zato vydrží (životnost) dlouho, tak se ho pak nebudeš moct dlouho zbavit :-)

                  • xtonda  

                    Jak moc se dá spolehnout na ty Schwalbe indexy? Podle nich Sam oproti Ralphu je odolnější, víc vydrží, drží stejně nebo o půl bodu líp a akorát hůř jede (ale pořád líp než třeba levnej Rob). Ralph, Ray i Ron jsou prezentované jako závodní pláště, Sam jako univerzál.

                    • MlokCZ  

                      Označení co jak jede vcelku sedí a odolnost také (v rámci stejné kategorie plášťů). Problém je jen malé rozlišení těch indexů (kdy stejný index může být pořád dost rozdíl, ale na změnu indexu to ještě není).

                      Třeba u rychlosti si vem, že 4/6 má třeba také NN se speedgrip směsí. To pro ilustraci jak Sam jede. 1,5 dílku indexu je už sakra velký rozdíl.

                      U toho, co jak drží už je to horší. Rozlišení u indexu zcela nedostatečné a ještě se to pro různé povrchy velmi liší, takže tam bych na to vůbec nekoukal.

                      U RaR je pak potřeba vzít v úvahu, že nový RaR je určený jen jako zadní a tomu přizpůsobené vlastnosti, tedy rychlosti se obětovalo trochu gripu a u gripu bylo cíleno především na záběr a brždění a ne moc na vedení stopy.

                      Starší provedení RaR, tam nebylo co řešit ve srovnání se Samem. RaR držel jednoznačně lépe (jak pacestar, tak addis speed). U nového už se to více přiblížilo, ale pořád bych raději RaR na zadní i z důvodu gripu než Sam.

                      A když pak vezmeš Ray, tak ten drží oproti Samu už o mnoho lépe a pořád je ještě i současně o hodně rychlejší…

                      A vůbec Schwalbe nezohledňuje vliv ochran na grip. Ochrany typu DD a raceguard zhoršují jak grip, tak pohodlí. Takže ta nejodolnější verze na tom bude ještě hůře v ostatních vlastnostech.

                    • novas752  

                      Sam mi sedí přesně na jejich popis. Výdrž i odolnost (na tu kategorii) skvělá, grip a jede trošičku hůř než Ron.

              • petyn  

                A co od Maxxisu Rekon race 29×2.25 ? Přijde mi docela rychlý a odolnější než TB. A neprochcává přes běhoun.

                • MlokCZ  

                  Netuším, Rekon jsem ani nikdy nejel, ani nemám měření. V tom odkazu na sousední vlákno je změřený Crossmark a Ikon, tak dle toho jde aspoň něco odhadovat.

                  Odolnost bude podobná, takže také žádná super. ale pořád jen někde jako ten RoR (teď myslím na běhounu, boky měla EXO verze o něco lepší než TLE RoR).

                  Co se týk prochcávání, tak nejjednoduší je jít prostě cestou nedoplňování tmelu (jen na začátku nějaký na zatěsnění). Méně práce, nic neprochcává a při defektu se doplní čerstvý tmel z lahvičky.

                  Prochcávat může jakýkoliv plášť, i u Maxxisu tu v historii je více případů i pro pláště daleko více posunuté k enduru, takže odolnější a s více materiálem a také se to u nich může stát.

                  Asi jsem neviděl ještě nikdy žádný plášť, u kterého bych neviděl na internetu aspoň nějaký případ prochcávání. A vždy to pak závisí na mnoha faktorech od použitého tmelu, na kolik se fouká, kolik váží jezdec, co a jak s tím jezdí.

                  • dareios  

                    Ahoj, jakou máš osobní zkušenost s tím jak hážou nejvyšší modely RoR/RaR/Ray?

                    • Pe-pig1  

                      No, já přidám mojí zkušenost. Ray – dva kusy – přesné na desetiny mm. Ralph – tři kusy – dva úplně na hovno, cca. 2–3mm a jeden teď jezdím s tím, že je cca. do toho 1–2mm. Za ty prachy jsou ty Ralphy úplně nepochopitelně blbě vyrobené, ale zase na moje ježdění je to ideální guma. No a pak si vyber. Některé jsem kupoval tady, některé v DE

                    • MlokCZ  

                      U Schwalbe je to už mnoho let pořád stejné (a platí i pro nové modely). Některé kusy jsou ok, některé trochu hážou. Pokud to není výškově a to běžně nestává, tak drobné stranové házení ničemu nevadí.

                      Když hází hodně, tak mi to vadí, ale takové kusy jsem měl jen 2 (z mnoha desítek kusů).

                      Ze 4 kusů nových Ray/RaR mám všechny spíš lepší, 3 téměř perfektní, jeden malinko hází stranově.

                      Když by nějaký kus házel opravdu hodně, tak je to reklamovantelné.

      • Fazzy  

        Jezdím TB/TB. Zatím 2000 km, bez duší a bez defektu. Je fakt, že přes běhoun dost prochcávaj a je třeba to občas dofouknout, ale za to jak skvěle to jede mi to stojí. V dešti nejezdím a se suchem si to poradí. Asi jediná guma, o který jsem na zkoušku uvažoval místo nich, byla Vittoria Mezcal, ale zatim jsem nenašel odvahu. Takže přístě to bude pravděpodobně opět TB.

        • honzabike  

          A na kolik je foukáš, zvládnou i pohodlnější 1,8 baru?

          • Fazzy  

            No čoveče já lítám převážně po asfaltu, takže pod 2 bary to nefoukám. Dávám 2 – 2,3 podle situace.

          • MlokCZ  

            To záleží na hmotnosti jezdce a co s tím jezdíš. Foukám většinou kolem 18–22psi přední a 23–28psi zadní. Přes 30psi nepřifukuju nikdy, ani kdyby měl být jen asfalt, nic to nepřinese to přefukovat. Mám aktuálně 73kg.

            • Fazzy  

              Já to loni jezdil s nějakýma 88–90 kg. Upřímně nikdy jsem s tím tlakem bůhví jak nelaboroval, ale krátký kopce dupu často vestoje a při nižším tlaku už jsem měl pocit, že se ty figury jakoby žvejkaj. Může to bejt klidně jenom psychický, ale celkově mi i akcelerace přijde pocitově lepší.

              • MartyM  

                Docela by mě zajímalo, jak vypadá ten vzorek u TB na zadním kole při 90kg jezdci po 2000km

                • petyn  

                  Pod 105 kg jezdcem docela sjetej. Už začal hodně defektit :(

                • Fazzy  

                  Po cca 1300 km jsem přehodil přední za zadní. Ten co byl vzadu má střední figury sjetý cca o 50–60% a za chvíli pude z domu.

                • roman 3D  

                  kupodivu lépe než na rr, najel jsem na tb 2500 na zadním a zbytky vzorku teda nepatrné tam ještě byly:-)

                  • MlokCZ  

                    On je sice ten vzorek nižší, ale je zase daleko hustší. Já mám u TB životnost podobnou jako u RaR, rozhodně ne nižší jako udává Schwalbe.

                • mire  

                  85 kg, TBt Addix TL, najeto 2800 a výstupky na středu jsou, odhadem najede tak 3500 km. Nový RRh mám na předku, trochu hučí, a ten příčně obdélníkový vzorek moc důvěry nebudí, v měkkém opatrně, ale s TBt vzadu je to zatím vyvážené.

                  • MlokCZ  

                    Zajímavé, že jsi se odvážil dát nový RaR dopředu, i když to je vzadu s TB.

                    Já pořád váhám, co na druhé HTčko. Na druhém rychlém mám TB/TB. Na fullu Ray/nový RaR. A na druhé cílím něco mezi tím a aktuálně mám RaR/TB, ale ještě RaR se starým vzorkem.

                    Asi se zatím přikláním dát dopředu Ray, je opravdu velmi dobrý na předním. Ale pak už zase váhám, jestli nechat vzadu TB nebo rovnou dát i na to druhé HTčko RaR dozadu.

                    Jediné co jsem zatím vyloučil je právě RaR/TB (s novým RaR).

                    • novas752  

                      A není to zbytečné mít troje velmi podobná kola?

                      • MlokCZ  

                        Mně to tak vyhovuje. HTčka se mi liší vidlicí (upravená lehce přefoukaná Reba vs upravený Epixon – tedy Rebu používám jako něco mezi pevnou a perfektně fungující vidlicí) a malinko ty pláště a jedno HTčko mám osazené světly a hodně polepené reflexními prvky (za tmy do práce jezdím jen na tomhle).

                        Když jsem měl jen jedno HTčko, tak jsem vidlici občas prohazoval (Reba na chladnou část roku, Epixon na teplou), ale to mě nebavilo.

                        Na servis vidlic je to také mnohem lepší (prostě vidlici sundám, nechám rozebrané kolo a pošlu do TT a mám na čem jezdit a nemusím tam dávat jinou, abych ji zase pak hned sundal až přijde ta ze servisu).

                        Míval jsem i dva fully, ale to je moc starostí, tak to jsem opustil. A zase teď mám jedno HTčko i dobře funkční do pořádného terénu, když není pojízdný full.

                        A fulla více laděného do těžší terénu (hlavně o hodně terénější pláště), to jsem měl hodně let a opustil tuhle variantu.

                    • mire  

                      Ohledně valivého odporu je prostě RRh další v řadě po TBt, tak jsem ho dal na předek. Jezdím XC, hlavně po zpevněných a suchých cestách mezi obcemi. Po skoro 3700 km je ta sestava stále ok, i v měkkém či blátivém mě předek držel více než zadek, takže je to dobře vyvážené. Člověk musí vědět co má nazuto a co si může dovolit.

                      Ale, osobně mám nedůvěru k plášťům bez výrazného bočního vzorku, kdo vletěl na mokrou trávu, tak ví.

                  • mire  

                    T-Burt TL Addix Speed 29×2.25 jsem teď sundal ze zadního kola po 4300 km. Středový vzorek stále po celém obvodu vystouplý, cca. 0.4–0.5 mm. Páska E13 ten necelý rok vydržela. Tmel E13 jsem doléval, a jak jsem již psal, moc nezatěsnil, i malý vpich stále mokval, na větší dát doma knot, ale vždy jsem dojel. Nový T-Burt TL Addix Speed jsem nahodil na seřízlou Spešl opásku a tmel Squirt. Trochu zklamání je šířka 54.5 mm na i25 ráfcích, bo je označen 57–622, minulý měl po nahození 55.5 mm. Středový vzorek nového má výšku 1.8 mm.

                    • mire  

                      Tak jsem dnes sundal tento druhý Thunder Burt, opět po 4300 km. Opotřebení podobné jako u prvního, vysazené špunty v druhé řadě stále se středovým důlkem. Spešl opáska je v ráfku, po jemném umytí vodou s kartáčkem, jako nová. Šířka byla 56.5 mm, mírně se zvětšila.

                      • mire  

                        Nasadil jsem JET XCR Comp 29×2.25 57–622, aby byla změna, a projel dnes 50 km. Objem je větší, i šíře 57.8 mm, a je pohodlnější. Je to opět rychlík, ale na tvrdém povrchu asi bude ztrácet na Hromového Bleska. Na měkkém povrchu, a všeobecně v náklonu, se zdá jistější. Boční špunty jsou skoro až na okraj, tak max. 0.5 mm dovnitř od boku pláště. Středový vzorek je výšky 2 mm a boční špunty mají 4 mm. Tak pojezdíme a uvidíme.

                      • jaja01  

                        Další, komu páska od big S v pohodě funguje. Náhoda? Nemyslím si! :-D

              • MlokCZ  

                Jsi těžší, tak musíš také foukat o trochu víc, to je jasné.

                Figury se ale u TB určitě nežvýkají, na to jsou moc nízké (1,4mm nový vzorek). Pocit bude z toho, že pak cítíš, jak pruží celý plášť. Při ostré akceleraci je ten nižší tlak už samozřejmě nevýhodou. Ale to je z celkové doby jízdy zanedbatelné.

                • Fazzy  

                  Právě, tak jsem to myslel. Jak se plášť „rozplácne“ a zabere víc figur, tak už to dělá takovej ten žvatlavej zvuk a to nemám rád. Foukám tak, abych tenhle efekt minimalizoval.

                  • petyn  

                    Přesně toto mi dělal Fast Trak na bezduších fouklej na 2,5 při mých 105 kg :)

          • Deathwing  

            mam 90kg a RK/TB bez dusi bezne foukam na 1,5 na pohodovy jezdeni na polni cesty.

    • honzabike  

      Ja jezdim RR a chtěl sem něco rychlejšího, uvažoval sem TB, Conti RaceKing bude možná lepší volba.

    • NovasP1  

      Tak já taky něco přidám..

      Loni jsem měl půjčené XC kolo a na Schwalbe Thunder Buřt jsem najel 1tis km v různém terénu.

      Letos jsem koupil Luxe a zároveň ty kola z loňské výpůjčky. Teď na nich mám dalších 300km a zatím žádné píchnutí a ani pád.

      Na pevném podkladu je to fakt fofr, na měkčím to začíná být (ironicky) „zábava“ a v bahně je to logicky hrůza. Ale pokud hledáš pláště na zpevněné cyklostezky, kde je i nějaká ta polňačka a nebudeš vyjíždět pouze po dešti, tak můžu klidně doporučit.

      Já je teda mám teď jen na dojezd, pak už budu přezouvat něco do terénu. Na pevný cesty jsem si udělal celohardtaila.

    • novas752  

      A opravdu na cyklostezky s přítelkyní potřebuješ rychlý pláště?

      Já bych si nasadil to co chci v terénu a přítelkyni bych aspoň tak moc neujížděl.

      • Mereck  

        Třeba přítelkyně jezdí bomby. Ale máš pravdu. Taky doma potěším, když na společnou vyjížďku beru těžkej full na Minionech :-)))

      • MlokCZ  

        Rychlý pláště nejspíš nepotřebuje, ale pokud se jede i více asfaltu, tak ne pro každého je příjemné to drtit na větším vzorku. Tím myslím ne z pohledu rychlosti, ale vibrace a horší pocit.

        A pak je otázka jak moc se dostane sám do terénu, tedy jestli ty větší drapáky pak má vůbec čas využít.

        • Davidakta  

          A v neposlední řadě jsou i finance.

        • BB  

          pokud jede i více asfaltu, tak pak je ideální gravel a ne HT, sviští to na asfaltu a terén s přítelkyní dá naprosto bez problémů.

          • MlokCZ  

            Gravel je obecně (ne pro tebe) tak ideální, že ho v reálu nejezdí téměř nikdo a přitom podobné jezdivé trasy jezdí lidi nejvíce.

            Tím nic proti gravelu, na asfaltu samozřejmě rychlejší bude, ale je to stejně jako celopevňák taková specifická záležitost pro toho, kdo přesně ví o čem to je a cíleně ho chce.

            O tom, jestli něco jde nebo nejde projet to většinou vůbec není. Ono skoro vše jde nějak projet skoro na čemkoliv.

            Já si tedy nedokážu moc představit výhodu gravelu na popsané ani pro toho, komu gravel vyhovuje. Na gravelu bude přítelkyni ujíždět akorát ještě víc nebo se tedy bude trápit v malé rychlosti (a to v čem gravel exceluje mu bude úplně k ničemu).

            • BB  

              absolutní kravina, vidím denně desítky lidí na gravel kolech, přijeď se kouknoutt

              • roman 3D  

                souhlas, o víkendu jsem jich potkal v českém ráji plno (čím dál tím víc jich jezdí), teda i plno e-kol.

          • novas752  

            Jenže na gravelbiku přítelkyni ujede nadsvětelnou rychlostí. :) Plácat se na tom 15km/h po rovince je strašnej opruz

            • BB  

              není, nebo možná jak na kterým, na mým určitě ne, rád zapůjčím

      • BB  

        konečně rozumný názor

    • FilipVM  

      Mně stačí schwalbe performance řada. Kde bydlím jezdím dle nálady, energie a spolujezdců od cyklostezek po beskydské hřebenovky a racing ralph, rocket ron v mém pojetí ježdění obstojí všude. Nemám problém ani s odolností, ron na asfaltu trochu citelněji vibruje, ale nevadí mi to. Doposud jsem je jezdil s duší, letos poprvé bezduše. Ten poměrně terénní ron má dle měření dokonce menší odpor než zmíněné nano. Váha sic vyšší, ale zase ta odolnost a za ty peníze… Plášť za litr si prostě na svoje ježdění neumím pořád zdůvodnit, občas mám úvahy koupit top verzi na předek, ale zatím jsem si to vždy rozmyslel :) Pokud toho asfaltu budeš mít víc, tak bych vzal ralph na oboje.

      • Slavik  

        Ralph ve předu moc nedrží. V zatáčkách na asfaltu jsem se cítil vždycky dost nejistě. Dal jsem tam Rona a v poho…

        • MlokCZ  

          Na asfaltu je tedy RoR rozhodně horší než RaR, nikdy jsem RoR na asfaltu neměl rád (a v dobách ještě před TB jsem na HTčku na dost asfaltu cíleně vozil RaR/RaR a nevozil RoR ani na předním a odjel na RaR/RaR několik skoro silničních akcí a pořádnými sjezdy typu Korsika, Sardinie, …). Řídké vzorky se vždy chovají na asfaltu hůře.

          Na asfaltu je to chováním od nejlepšího po nejhorší: G-one, TB, RaR, RoR, NN…

          Zatím si nejsem jistý jen kam zařadit Ray, s tím na asfaltu nemám odjeto skoro nic (zatím většina jen terén). A bude se mi srovnávat těžko, protože addix speedgirp směs i na asfaltu pomůže (oproti addix speed) a RoR a RaR jsem nikdy v addix speedgrip nejezdil (jen v addix speed) a Ray je pouze v addix speedgrip.

          RoR oproti RaR je lepší jen na některém typu povrchů v terénu, tam kde je ten řídký vzorek výhodou.

          • petrun  

            Přesně :-D

            RoR jsem měl na předku jen chvilku a byl jsem zděšen jak se žvýkal. Šel dolů :-)

            • Polka  

              Tak to ale asi nebylo RoRem ;-)

              • petrun  

                Bylo to s Rocket Ronem a jeho nesmyslně prořezaným vzorkem. Myslím, že bude exelentní na závody kde se čyklista nepřesunuje delšími asfaltovými přejezdy a kde nevadí tragická životnost vzorku. Pro praktické využití za mně ale ani omylem.

                • Polka  

                  Reakce byla na to žvýkání. Na asfalt samozřejmě primárně není, ale na předku žádnej problém, vozím léta.

                  • petrun  

                    To chápu ale když se přesouvám do jezdivého terénu třeba 20 km po silnici je to s RoRem fakt vopruz :-(

                    Jen tak mimo diskuzi. Potkal jsem už i masochisty kteří měli RoR na obou kolech :-D

                    • novas752  

                      Co bys řekl na přesun po silnici s něčim jako HighRoller II nebo DHF+DHR když je to s RoRo fakt vopruz? :D

                      • petrun  

                        To bych zdechnul :-D

                        Jsem prostě už roky zvyklý na XC šlupky :-)

                    • Polka  

                      Z tvého příspěvku aspoň pro mě jasně vyplynulo, že jsi zděšen z jeho žvýkání a ne projevem na asfaltu ;-) Žvýkání totiž bude souviset s tlakem, šířkou ráfku nebo i typem pláště Evo šlupka/SS apod.

                      Taky jsem viděl lidi co ho vozí i na zadním. Pokud jezdíš hlavně asfalt, tak to samozřejmě není dobrá volba. Ale zas když vezmu, že na asfec jsi to musel mít nabušený, tak nemohlo být žádný žvýkání.

                      • MlokCZ  

                        Tak ale u žvýkání u RoR jde spíš o vzorek než celý plášť. Celý plášť (žvýkání do stran) je u RoR úplně nastejno jako u RaR, TB a Ray. A závisí na tom co popisuješ.

                        U žvýkání vzorku na asfaltu (u mě jen trošku na zadním při jízdě ze sedla a jen když jsem opravdu pořádně zabral) to větší tlak spíš ještě zhorší.

                        • petrun  

                          Ano tak jsem to myslel :-)

                        • Polka  

                          Tak já to žvýkání pochopil jako klasické boční O:-) Každopádně i tak jsem na předku, kde bývá nižší tlak a není taková váha, nikdy žádné žvýkání vzorku nezaznamenal ani na delších asfaltových přesunech třeba na bike-o závodech. Asi to vnímám jinak nebo vůbec neřeším.

                          • MlokCZ  

                            Já na předním také ne (tam nikdy). Při mojí hmotnosti a výkonu jsem to moc neregistroval ani na zadním, jen ojediněle. Ale ty vibrace RoR, ty jsem na pěkném asfaltu vnímal pořád a neměl rád. Tedy pokud byl jen na předním, tak to ještě šlo, na zadním to už bylo fakt hodně.

                            Ray/nový RaR je pro mě přijatelné, to vibruje jen minimálně. Tedy tady to většina jezdců ani nebude vnímat. Ani mě už nevadí, i když pořád proti TB/TB vnímám rozdíl. TB/TB je jediná biková kombinace, kde už nevnímám ani náznak vibrací (G-one už nepočítám, beru pláště s aspoň nějakým bikovým vzorkem). I RK/RK jsem vnímal ještě dost.

                    • pavel675  

                      no to jsem byl asi já… už je pryč..

                  • MlokCZ  

                    Taky jsem na předním neměl problém nikdy se žvýkáním.

              • petrun  

                Navíc mi vždy plášť na předku vydrží cca. 2,5× déle než na zadku. Tahle mrdka s nařezanými špunty zdechla prakticky stejně rychle jako RaR vzadu.

                Je ale fakt, že jsem měl v té době metrák živé váhy a těžiště dost vepředu.

                • MlokCZ  

                  Jak jsem psal v reakci níže, tak jsem přesnou životnost RoR nikdy pro sebe nezjistil. Ale rozhodně mi nezdechnul na předním stejně rychle jako RaR na zadním. RaR byl sjetý (po těch u mě cca 4tis. km) a RoR na předním by vydržel mnohem více (níže odhaduju aspoň 7,5tis. km, ale přesně těžko říct).

                • Kaire  

                  Ty fakta dost omlouvají tvojí mrdku mno.. :d

                  • petrun  

                    No tak jsem vyhodil dobrý plášť. Mohl jsem ti ho prodat když je tak skvělej. Jako „jetý dívkou po cyklostezce“.

                    • nimha  

                      Tvl, to spojeni si poznamenavam, az budu prodavat kolo :-)

            • petrun  

              Continental X-king tohle vůbec nedělá, jede lépe a má delší životnost. Má plné totiž špunky a v oblasti středu běhounu je má inteligentně poskládané v řadě.

              • scota  

                přesně

              • MlokCZ  

                X-king není špatný plášť, ale ani náhodou nejede lépe (všechna měření co kdy kde byla, tak vždy RoR znatelně rychlejší + i moje cílené testy a pak srovnání za několik tisíc km, co jsem oba jezdil tomu odpovídá).

                A platí to stále i pro současný Cross king vs současný RoR.

                A co se týká asfaltu, tak tam jsou nepříjemné zhruba stejně, vibrují oba dva a to už docela hodně.

                Se žvýkáním jsem neměl na předním problém ani u RoR, na zadním už na asfaltu při jízdě ze sedla trochu ano, ale RoR jsem cíleně dlouho na zadním nikdy nejezdil (jen párkrát zkoušel a dal pryč).

                U X-kingu jsem jezdil dlouhodobě jak XK/RK, tak XK/XK.

                To je ale teď všechno fuk, protože tu jsou u Contíku přepracovaný RK, nový Crossking a přepracovaná celá protection ochrana. Tím vyřešili všechny problémy předchozí protection ochrany, ale zase už tu není ta výhoda odolnější běhoun oproti Schwalbe TLE.

                A u Schwalbe tu je zase Ray, který vše vyřešil. Tedy nemá tak přehnaně řídký vzorek jako RoR a drží možná ještě lépe než RoR (přesně nedokážu srovnat, Ray je pouze v addix speedgrip a RoR jsem jezdil jen pacestar a addix speed a oproti nim je Ray jasně lepší, ale RoR addix speedgrip jsem nikdy nejel).

                A co se týká životnosti, tak mi to nikdy u Contíku nepřišlo lepší, ale tak nastejno. Ale je pravda, že s RoR nemám vlastně srovnání. Na zadním jsem RoR jezdil minimálně, takže nebyl test životnosti. Na předním jsem na RoR najezdil hodně, ale na předním jsem zatím nesjel v životě ani jeden plášť, jak mi tam vydrží vše neskutečně dlouho a vždy to dřív vyměním za něco jiného. Takový odhad pro RoR na předním je tak u mě minimálně 7,5tis. km, ale spíš více. A najeto jsem na něm na stejném kousku neměl nikdy ani celých 5tis. km (více kol, více verzí RoR, co jsem jezdil).

                Na zadním u X-king, RK vs RaR to bylo vždy ± stejná životnost kolem 4tis. km.

                • petrun  

                  Je fakt, že přední měním méně sjeté než zadní. Když je přední kolo bez vedení tak je to podstatně větší průser než když ustřeluje zadek :-)

                  Zadní občas dojíždím až úplně na doraz.

                  • MlokCZ  

                    To pak záleží co to je za pláště. U Schwalbe měním opravdu včas i zadek, jinak pak zase nejedou jak se ojede vrchní směs. U black chili jsem měnil zadní o malinko později než Schwalbe, ale zase jsem to do toho stavu dostal za ± stejnou dobu (nájezd).

                    • petrun  

                      RaR jezdím snad už deset let a mám na nich najeto desítky tisíc Km. Kdybych si tady nepřečetl, že po ojetí vrchní vrstvy jedou hůř tak bych to nepoznal. Tech pár watů je pod moje rozlišovací schopnosti. Odpor je u mně často spíš placebo podle toho jak se mi který plášť líbí. Důležité je pro mně pohodlí, akustický projev a předvídatelné jízdní vlastnosti. To jsou veličiny které změřit nejdou :-D

                      • MlokCZ  

                        Tak ono to pak ani nedrží, ale to se dá jak už jsi psal u zadního chvíli tolerovat i když já mám rád i když i zadní drží, tak jak na daný plášť má.

                        Pokud máš daný plášť jen na jednom kole a postupně se sjíždí, tak pocitově to asi nepozná nikdo. Ale když pak střídáš více kol, kde na druhém máš plášt nový nebo téměř nejetý, tak je to hned znát dost.

                        • danis7  

                          U RaR to jde hlavně poznat, když sundáš starý a nasadíš nový, kolo najednou ožije 

                          • MlokCZ  

                            Tak to je to stejná situace jako jsem psal. Jen na těch dvou kolech to střídáš pravidelně, u nasazení nového na stejné kolo je to srovnání jen jednou.

                            • petrun  

                              To u mně moc nehrozí. Jsem v poslední době dost nevěrný co se značek týče. Na každém kole mám něco jiného :-D

                      • Polka  

                        To s ojetím vrchní vrstvy jsem vůbec netušil. Taky je jezdím již dlouho a zadní vždycky celkem do mrtě než to začne už dost ustřelovat. Zrovna před 14ti dny jsem nahazoval nový RoR a RaRa a na druhým kole měl stále ještě jeté pláště a rozdíl byl brutální :-)

                • 01carbon  

                  XK myslím že označení RS, jako bezduše jedou rychleji nežli jakékoliv kombinace RoR/RaR SS a mají i o něco větší životnost. Jakmile se vletí do mokrého bláta tak je s XK peklo. Schwalbe jsou jako bezduše bezproblémové, ubylo i říznutých boků, takže jsme s XK skončili. Pokud budou ty nové lehké verze Conti TLE, tak bych to zkusil (nehledal jsem). Loni jsem jezdil vzadu Michelin JetXCR 2,25 – neskutečný balon, bezduš bezproblémově, 1 defekt, srovnatelné s TB

                  • MlokCZ  

                    XK ani v racesport verzi určitě není rychlejší než v té době pacestar RaR nebo RoR.

                    Rozdíl ale není moc velký, takže dle pocitu to nemůže nikdo opravdu objektivně poznat (a to platí samozřejmě i pro mě). Měření to ale ukazuje jasně.

                    S XK protection verzí jsem ještě dělal i cílené svoje testování valivého odporu (metoda dojezdu v mírném sjezdu v závětří s desítkami opakováním pro každý plášť pro eliminaci aktuálních podmínek i v závětří nepatrně sem tam foukne a samozřejmě na stejném kole, totožný úchop, stejné oblečení – prostě vše pro eliminaci jiných faktorů; aktuálně už nedělám, moc časově náročně a s dětmi už na to nemám čas, ani mi to už nebaví), kde se mi to potvrdilo. Protection verze jede téměř stejně jako racesport (potvrzeno měřením).

                    Měření je k mání pro variantu s duší, já vždy testoval, tak jak to jezdím, tedy všechno bez duše. Já ještě testoval RaR a RoR v pacestar. Pro addix verze už jsem se k testování nedostal.

                    RS verzi bych ale stejně vůbec neřešil, to je tenká šlupka špatně fungující bez duší. Aktuální protection verze je povedená (a stále jediná TLR u Contíků), ale rychlostně platí pořád to samé:

                    Pro addix tu máme nová měření pro crossking vs RoR, kde je výsledek také jasný (RoR o hodně rychlejší).

                    A co se týká životnosti, tak jak jsem psal, tak aspoň u mě jsem nikdy delší životnost u black chili neměl než u pacestar nebo addix. Ale tohle může být individuální dle podmínek a způsobu jízdy. U RS verze byla tedy v partě životnost vždy omezena tím, že nikdo plášť nestihl ani sjet a dřív ho rozřezal na kaši (doslova, podstupně desítky řezanců, které nebyly většinou skrz až nakonec to někde povolilo). Ale to je zase individuální, někomu může odolnost RS verze stačit.

                    • 01carbon  

                      Jsem mrknul na rolling resistance a fakt. Měl jsem zafixován opak (že je Conti rychlejší). Ale ten rozdíl je malý až zanedbatelný. Ovšem ve srovnání s těmi staršími verzemi (Conti i Schwalbe) jsou nové modely plášťů od obou firem krok zpět. Docela by mě zajímalo, čím je způsoben, vykoupen, kompenzován rozdíl starších plášťů s pacestar a novějších speed. A pro závodní použití ještě rozdíl hmotností Conti RS cca 550gr a Schwalbe addix SS cca 700gr. No není ten svět jednoduchý :-)

                      • MlokCZ  

                        Tím krokem zpět si nejsem vůbec jistý. Různá měření na bubnu vyšla třeba u nových Schwalbe mírně odlišně. Bike-magazin má dobré výsledky měření i pro addix směs. Naopak rozdíl cross kingu na addix Schwalbe spíš ještě narostl (u měření bike-magazinu).

                        Rozdíl malý je, to souhlas. Ale otázka je kdy je co zanedbatelné. Když vezmu ještě pacestar verze, tak X-king RS byl o malý chlup horší i než NN pacestar.

                        Na přesnější zhodnocení pacestar vs nové addix by byly nutné rozsáhlé testy z wattmetrem v terénu a to nikdo dělat nebude. Dle pocitu to rozlousknout také nepůjde, moc malý rozdíl (ať už jsou na tom reálně v terénu jakkoliv).

                        Stejně u XC plášťů je to nový Ray/RaR a tak je to celé vše jinak. Nový RaR má o něco rychlejší vzorek než starý, takže to jede výborně ať už je přesný výsledek addix vs pacestar jakýkoliv. A Ray zase výborně drží.

                        Hmotnostě to tak není. 29×2,25" Schwdalbe TLE addix nemají 700g. Převáženo mám už hodně kusů. Jako vždy u Schwalbe jsou tam občasné i větší úlety, ale průměrná hmotnost hodně kusů je velice blízko udávané, tedy rozhodně pod 640g.

                        S RS verzí pak nemá smysl srovnávat, to je tenká šlupka, co nic nevydrží a nutno srovnávat s protection, která je na tom aktuálně ± srovnatelně (stará protection verze na tom byla o dost lépe, to byly nejodolnější rychlé XC pláště, ale zase jiné nevýhody, jak už jsem tu psal).

                        A odolností to teď bude také srovnatelné s protection verzí. Boky mírně lepší protection než SS Schwalbe, běhoun ± vyrovnaný (o chlup lepší dle měření u Schwalbe).

                        A k tomu RS verze není TLR (reálně nějak použít jde, ale bída s nouzí), což je zcela zásadní problém.

                  • mire  

                    Kolik vzadu najede JetXCR? Na jaký plášť jsi nyní přešel?

                    • 01carbon  

                      3500km. Mam ho tam stále. Jenom jsem tak po zimě koukal že pokud by nastaly bahenní koupele chtělo by to něco jiného.

                      • MlokCZ  

                        Chtělo by to srovnat relativně oproti jiným plášťům. Absolutní nájezd km je mezi různými jezdci zcela nepřenosný a tedy údaj nicneříkající.

                        • 01carbon  

                          cca ten samý nájezd jsem míval na XK, RaR je out cca po 1,5–2k km.

                      • mire  

                        Mám doma ještě druhý TBt dozadu, tak až to sjedu, možná koncem léta zkusím Jet XCR / Force XC. Třeba bude více kladných ohlasů do té doby.

            • pavel675  

              Tak RoR jsem právě shodil dolů, protože jede dobře jenom v měkým, na asfaltu a na tvrdým povrchu nejede a fakt pekelně hučí…

      • MlokCZ  

        Tak RaR/RaR už aktuálně nemá smysl. To mělo na i více asfaltu smysl pro předchozí modely pokud někdo nechtěl aspoň dozadu něco rychlejší jako TB (tedy pak RaR/TB).

        Po přepracování vzorku není za mě RaR/RaR vhodné pro žádné využití. Nový RaR je opravdu vyloženě na zadní kolo. A tedy teď buď Ray/RaR (tahle kombinace na asfaltu vibruje jen náznakem, méně než dříve RoR/starý RaR) a případně nějakou ještě rychlejší kombinaci typu Ray/TB (určitě bych nedával RaR/TB) a samozřejmě dle vkusu i případně jakoukoliv rychlejší (TB/TB, atd.).

        • MlokCZ  

          Ještě k novém RaR. Oproti starému RaR je mírně rychlejší, záběr slušný a zhruba podobný. Vedení stopy má ale mírně horší než starý RaR, proto to není prostě plášť na přední a je vidět ta cílenáöst jako zadní plášť (pro to se povedl).

          • karel d.  

            Nikdo zde nezmiňuje Speed King, který ma valivy odpor jeste nizsi nez zminovane pláště. Jezdi je nekdo? Daji se doporucit?

            • MlokCZ  

              Do toho bych nešel. To raději G-one allround, případně G-one speed (ten bude ještě o hodně rychlejší než speedking).

              Hlavní problém speed king je v tom, že je jen v race sport verzi, což je šlupka a bída s nouzí bez duší.

              V kategorii plášťů co jsou G-one podle mě není žádná rozumná konkurence. Od TB a pomalejší už alternativy jsou.

              • mattew1  

                At to procitam, porovnavam tak stejne nevim. Tak tedy jednoduse, zda se, ze mas velky prehled a rozumis tomu. Prosim jasne doporuc XC rychlejsi, odolnejsi plast vuci defektum s vyssim najezdem. Sire min. 2.20. rafek 19mm. Treba i vice plastu.

                Diky

                • MlokCZ  

                  Už je tu toho zmíněno mraky a každý si musí vybrat dle toho co jezdí a kde vidí pro sebe kompromis mezi rychlostí a gripem.

                  A odolnost také každý potřebuje jinou dle stylu jízdy a jestli vozí duše nebo ne.

                  A jak jsem psal, tak opravdu hodně odolné opravdu hodně rychlé XC pláště na trhu žádné nejsou…

                  • karel d.  

                    Co ta verze Race Sport u RK. Nekdo nejaka zkusenost???

                    • dareios  

                      Ahoj vozím XK/RK 29×2,20 race sport odjezdil jsem tři sady a spokojenost jezdím tak 30% asfalt(přejezdy, přesuny) 10% stezky kořeny kameny zbytek lesní a polní cesty, spíše do rychla. Rychlá pneu s docela slušnou výdrží cca 2000km, klidně by vydržely i víc pak ale zmízí horní výstupky po obvodu figur a jsou už náchylnější na defekt tak je vyhazuji. Na bočnice je třeba dávat bacha přeci jen jsou docela tenké, ke konci životnosti již byly trochu oholené, ale proříznout se mi je nikdy nepodařilo.

          • FilipVM  

            Těžko něco odvozovat od profíků, ale na svěťáku vozí nový ralph i na předním https://www.pinkbike.com/photo/11011931/ Ještě z rychlých plášťů přichází v úvahu aspen, který určitě poslouží v terénu i na asfaltu.

            • team_daddy  

              Ale to je fotka z roku 2014. To byl ještě klasickej Ralph.

              • FilipVM  

                Ej, chybička. Ale u někoho jsem jej na předním minulou sezonu viděl. Fakt :)

    • dareios  

      přídám se s dotazem, mohl by mi někdo poradit? jezdím zatím s dušema-na bezdušové provedení si zatím netroufám na to moje příležitostné ježdění(byť sadu ventilky a tmel už mám) Aktuálně mám nasazené pláště Ardent 2,25 exo TR, ale na tvrdém povrchu to moc nejede( ve srovnání s mým rychlejším set-upem XK/RK race sport oboje) chtěl bych tedy na zadní kolo něco rychlejšího. Uvažuji o Ardent Race 2,20 EXO TR ale zde uvádějí že váží 745g což si váhově moc nepomůžu a budu tedy spoléhat pouze na nižší valivý odpor, což nedokážu odhadnout o kolik bude lepší oproti Ardentu?

      Případně Ikon 2.2 EXO TR.

      Případně Varianta 2. Ardent/Ardent nechám na horší podmínky a koupím nové XK/RK bud ve verzi race sport nebo Protection nebo tedy spíš nově crosskig/RK bud tedy Race sport nebo na zadek Protection

      Vítám každý postřech myslím, že by to tady zajímalo více lidí

      • Deathwing  

        bezdusi se vubec neboj, nutnost udrzby se dost precenuje. Nekdy v rijnu jsem dojezdil, pres zimu jsem kolo parkrat dofoukl a v sobotu jsem ho znovu dofoukl, umyl a bez problemu jel

    • petrun  

      Continental RaceKing je v pohodě. Mám je na turistovi na kterém jezdím 80% silnice a 20% lehký terén. Jsou to rychlé a bezproblémové pláště.

      • makimaki  

        Souhlas, jezdím 40/60, spokojenost větší než předtím Maxxis Crossmark nebo Aspen. Obyčejná skládací varianta.

    • foosi  

      Asi OT, ale taky bych se zeptal. Jezdím bezduš scylly 29×2,25 grey line tubeless supra a chtěl bych něco přibližně stejného, ale balónovitějšího. Díval jsem se po nových conti RK a tufo xc11. Nebo zůstat u scylly a vzít 2,45?

    • pavel675  

      A co třeba Fast Traky v 2.3 ?? To je docela masívní guma a přitom je rychlá i na asfaltu, dobře to jede v lese, i bahno zvládne.. Nebo klasický RaR/TB v 2.1 – to jede ještě lépe, ale hodí se více na tvrdý povrch. určitě bezduše jestli to má být rychlý..

      • onuce  

        Ano, Fast Traky jsou skvělé. Měl jsem jen vzadu, teď kupuji i na předek. Určitě jsou i v terénu čitelnější, než do boku zákeřně ustřelující jakékoli kostky na vzorku. Tu zkušenost nemám z Fast Tracků samozřejmě, ale z jiných lehce šípovitých dezénů.

        • Archik  

          No jsem jen zvědavý co to vydrží :) Snad nebudu zklamaný

          • onuce  

            Ojíždí se celkem běžně, ve srovnání s podobnými plášti, ale mám často i s výbavou kolem 115kg. Hlavně ale, na rozdíl od snad všech plášťů Schwalbe, vůbec nehází. Je to neskutečná úleva po letech všelijak křivolakých a boulovatých Vlaštovek.

            • Archik  

              Tak já mám s výbavou tak 100Kg, ale o půl metru míň :)

            • mire  

              To házení potvrzuji, XR1 vpředu bylo ok, ale nový Ralph mě házením trochu vytáčí, když jedu do kopce a vidím to.

              • onuce  

                Ano, potýkal jsem se s tím celá léta a díky tomu Schwalbe vůbec neberu vážně jako nějaké dobré pláště. Co to může být zač, když jsou všechny takto viditelně zmetkově vyrobené? Proto jsem od loňska nadšen Spešly, Ground Controly i Fast Track naprosto perfektní, nehází v žádném směru ani o milimetr. Takové pláště má smysl řešit, měřit valivý odpor apod. Ne nějaké zmetky ala had čerstvě po konzumaci myši.

                • roman 3D  

                  vlaštovky jezdím s dvouroční přestávkou co jsem zkoušel raceking 15 let a nikdy mě žádná nijak výrazně neházela, je fakt že drátovým a levným kevlar se vyhýbám

                  • onuce  

                    Aha, tak je možné, že nějaké ty nejdražší neházejí, mně ale házely i bezdrátové. Ale Spešly mám obyčejné levné a jsou perfektní.

              • mire  

                Hlasim, že Ralph dnes neházel, Addix SS TL 57–622. Něco si po 300 km asi sedlo. Jestli někde nebyla patka doskočená úplně na boku,? Kružnice po nahození se zdály v pořádku.

    • matbiker  

      Ja jsem ted na Morkovske bajk nahodil Hutchinson Skeleton, tak jsem zvedav. Oproti Vittori Barzo 29×2.3 to na pevnem podkladu asi poleti jako raketa, ale jsem zvedav na vlhko.

    • Hynas  

      Kombinace Scylla a Zefyros, předek/zadek.

    • FOSA  

      Zdravím, nechci zakládat nové téma, tak se přiživím.

      Má cenu na zimu nasazovat širší plášť? Aktuálně jezdím fastrack 2,3" a mám HT, takže zadek foukám na menší tlak a alespoň tam trošku naháním tlumení. Má cenu uvažovat o plášti 2,5 či 2,6"? Jak kvůli mokru, sněhu, tak by měl pomoct i s tím tlumením ne?

      Další věc, dostanu to na ráfek 25mm vnitřkem?

      Dík!

      • MatS  

        Spíš by ses měl podívat, zda ti to vleze do rámu a vidle. Na ráfek to dáš, už to ale nebude nic moc. Bude to moc kulatý.

      • honzabike  

        Ahoj, chtěl jsem se zeptat jaké máš zkušenosti stěma fasttrackama 2,3? Taky o nich uvažuju. Sou rychlejší než RaR? Na jaké tlaky je foukáš? Ja když jdu pod 1,8bar s RaR tak už je to celkem vo hubu, jednou se mi to při rychlosti v zatáčce žvejklo a málem sem se vysekal. Od té doby pod 1,8 nejdu. Ale rád bych, opravdu je pak jízda po nerovnostech dost komfortnější.

        • JFtryall  

          Tak to chce asi sirsi rafky. 1.8 je uz dost beton. Ja jsem na Speslu daval cca 1.35 predek a 1.5 zadek do terenu. Na asfalt to bylo cca 1,5 a 1,6 zadek. Spesl je komfortnejsi nez Schwalbe, ale odolnost boku je nizsi, rychlost bude srovnatelna, FT nehuci na asfaltu a ma fajn grip i na mokru.

          • honzabike  

            Rafek mam 25mm, do bezduší se mi zatím nechce jít. Na kolik barů můžu jít max dolů?

            • TheJD  

              Velice zavisi na hmotnosti a na tom, jak jezdis.

              • honzabike  

                80 kg a normální ježdění, žádný bláznění

                • TheJD  

                  Tak pro referenci ja foukam 2.25 Rekon a Rekon Race, oba EXO, na 19–20 a 22–23 psi vepredu a vzadu. Vazim 68–70 kg a jezdim i agresivneji, takze tlaky jsou spis na te bezpecnejsi hranici spektra. Rafky maji 22 mm.

                  • cosmo  

                    Dotaz…proc vsichni foukate vic vzadu a min vepredu?…ja to delam uz 2roky naopak, vic vepredu pro nezatizene kolo a vetsi zaber vzorku ve vyjezdu a mene vzadu…

                    • JFtryall  

                      Predek vede, zadek jede. U HT byvaji tlaky vyrovnanejsi kvuli komfortu a trakci. U fullu se da jit s tlakem lehce vys.

                    • TheJD  

                      Protoze foukat vzadu stejne, tak velmi brzo prinejmensim prorazim plast o rafek.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.