RS TORA 302 U-Turn vs TORA 318 U-Turn

37 nepřečtených
  • bikerp1

    Rozhodl jsem se přes zimu našetřit na novou vidlici, jelikož stávající RST Gila TnL (i přes kapání sil. ojeje do gufer je tvrdá a bere až velké nerovnosti). Rozhoduju se mezi TORA 302 U-Turn a TORA 318 U-Turn. Zajímalo by mě, jestli větší možnosti nastavení u 318 stojí za cca 2.000 navíc. Jezdím hlavně v lese a polní cesty tj. často drny, sem tam kořen, díra atd. Vážím 85 kg. Díky za názory/zkušenosti.

    0 0
    • mar_tin1  

      podla mna to za 2 litre nestoji… akurat 318 je oproti 302 o 150g lahsia.

      0 0
      • mar_tin1  

        teda vazil som moju 318 – 2250g, a 302 ma udavanu hmotnost 2400g (tu som nevazil)

        0 0
    • Hejdik  

      Já osobně bych se na U-Turn vybodl,ale v podstatě je čistě na tobě,jestli máš v plánu měnit zdvih při jízdě,na to si musíš odpovědět sám,a podle toho jak moc po tom toužíš si pak řekni,jestli ti ty prachy za to stojí,nebo ne. Vím,že je to jak u psychologa,ale to opravdu musíš vědět sám co chceš ne? Jinou odpověď asi nemám.

      0 0
      • mar_tin1  

        akurat on sa rozhoduje medzi 302 a 318 obe uturn… cize mu ide hlavne o motion control vs obyc lock…

        0 0
      • H1J4CK3R  

        Tak já jsem na minulém kole taky U-turn neměl a protto jsem k tomu přistupoval dost kriticky. Ale nakonec jsem byl hodně mile překvapen, když si dáš na silnici pohodových 85mm a do terénu takových 130mm tak to má něco do sebe…

        0 0
        • Martyss  

          Ono je to spíš o rozdělení pružina/vzduch. Pružina je U-turn…

          0 0
          • H1J4CK3R  

            Tak estli je to pružinová nebo vzduchová vidle má na komfort taky vliv, ale já jsem mluvil spíš o geomerii. Přeci jenom 4cm zdvihu už poznáš když jedeš nějaký ten kilák po asfaltu…

            0 0
        • Zerocool  

          akorát se ti ve výjezdech zvedá přední kolo:)

          0 0
        • coffield  

          O tom to neni. U-Turn ma jiste opodstatneni, pokud v prudkem kopci na fullu nechces jit tolik do zdvihu. Soupani meni geometrii fullu a U-Turn to pomaha vyrovnat. Na silnici si ani na zavody zdvih vepredu nesnizuji. Je to totiz opravdu nouzovka, protoze se zdvih potom spatne vraci do vyssiho a pri zavodu nemuzes moc zastavovat a tocit koleckem… U HT je to pak zbytecnost. Tam staci 80 nebo 100mm a spis zalezi na moznostech nastaveni, aby opravdu hezky chodila a zehlila. Spis bych resil, JAK pruzi, nez „kolik“.

          0 0
          • mosquito  

            pro me ma U-turn opodstatneni i na HT .. kdyz jedu vic kilacku – sem pohodar, tak si podle nalady na delsich vyletech >50km obcas menim zdvih, pac se tim meni trosku i geometrie tj i posez a trosku jinak se clovek natahne

            0 0
            • coffield  

              No, ale pro pohodli udela hodne treba i sklon a umisteni sedla atd., netreba menit geometrii. Kdyz mas sedlo a riditka tak, jak ti to je nejprijemnejsi, muzes klidne jezdit ve sportovnejsim posedu i dlouhe trasy a nic te neboli. Dulezite je, aby vidlice zehlila, ne zdvihala.

              Mne osobne vyssi zdvih vepredu na pujcenem kole nikdy nepomohl. Naopak me pak bolel zadek, protoze se hmotnost sveze z vetsi casti jen na nej a ruce nezatezuji tolik vidli, coz nekdy znamena, ze se chova nevypocitatelne a strili prave do rukou. Geometrii lepsi na dlouhe svihy nemenit, pokud ti to nepomuze ve stoupani nebo ve sjezdu. A na zavodech zase nebyvaji kopce, ktere by nesly vyjet s mymi ubohymi 110mm vepredu. Nebo nejspis i se 140 na Talasu…

              0 0
    • Hnoj  

      Doporučuji dát si dobrý pozor, tory příští rok docela podraží !

      0 0
    • mosquito  

      tak zalezi jaky ses fajnsmekr a jestli pocitas kazdou korunu, ale 2 tisice za motioncontrol a par gramu dolu asi nestoji, navic pocitej ze pokud beres pruzinovou verzi tak standardni pero bude ne tvou vahu urcite mekky a vymena za tvrdsi prijde na takovych 800kc + prace

      0 0
      • Miira  

        Nemůžu souhlasit. Mám recona a pružinu jsem se svejma 95 kg měnit nemusel. Je to kus od kusu. Měl jsem štěstí :)

        0 0
    • gyngy  

      Zdar, mal som 302 pruzina U-Turn a nedam na nu dopustit, teraz mam Rebu Race a Tora sa mi zdala pevnejsia. Ale na 85 kg asi budes musiet vymenit pruzinu o stupen tvrdsiu.

      0 0
      • bikerp1  

        Jelikož mám raději trošku vzpřímenější posez a chtěl bych aby hezky žehlila, tak bych možná mohl vystačit se standardní pružinou. Nicméně asi tedy půjdu do té 302 U-Turn

        0 0
        • samotar  

          mám 75 kg a 318 nomální pružina mi stačí, s Torou jsem spokojen. Uzamykání celkem taky používám, neb když je to douho do kopce po asfaltu a technika už neslouží, připadal bych si jak námořník na rozhoupané lodi. loc out je dobrý když pak rychle potřebuješ odemknout vidli a řidítka už nejde pustit. U turn stejně jako ostatní hejblátka sem nastavil na začátku, aby to do kopce moc nehopkalo a hezky tlumilo, bo když to netlumí nefunguje ani uzamykání

          0 0
          • fousek  

            Jak prosimte U-turnem stelujes tlumni? sem asi nepostreh vsechny feature U-turnu

            0 0
            • Yann  

              Ono to tady asi nezaznelo, tak pro nezasvecene – U-turn (RockShox) umoznje nastavovat zdvih vidle.

              BTW ja ho mam a nakonec (podobne jako pise coffield) ho pouzivam velmi zridka. Tedy presel jsem od neustaleno nastavovani za kecu spolubikeru :-) (prvni vyjizdky) az po moment, kdy to mam porad na max. Stelovat to za jizdy je o hubu a porad kvuli tomu zastavovat je zase pakarna.

              0 0
            • gyngy  

              U pruzinoveho U-turnu je to celkom jasne, ak das mensi zdvih, pruzina sa napne a tym padom je tvrdsia, ak das zdvih vacsi, pruzina je maksia …

              0 0
              • fousek  

                hehe, no tenhle nazor je dost zajimavej, podle me se pruzina nenapina (maximalne by se mohla stlacit, ale to se opravdu nedeje) ale zkracuje a pruzina je porad stejne tvrda, akorat jak je kratsi tak ma samozrejme kratsi zdvih a je potreba mensi sila na jeji zmacknuti na doraz, takze ve vysledku to znamena to ze kdyz je na tech 85mm tak ji dynamicky poslu na doraz a kdyz je na tech 130 tak nee. 2 Yann: O zdvihu vim, ale ze by se U-turnem ladil nejak tlumic to mi uniklo

                0 0
                • Yann  

                  O tlumeni nebyla rec.

                  0 0
                  • fousek  

                    U turn stejně jako ostatní hejblátka sem nastavil na začátku, aby to do kopce moc nehopkalo a hezky tlumilo, bo když to netlumí nefunguje ani uzamykání

                    0 0
                    • samotar  

                      Tlumení se opravdu nastaví nejlépe těmi ostatními hejblátky, tuším že je to vpravo dole. Pokud se tlumeni vyřadí, vydlice se nezamkne ani lock outem , Hopkáním jsem nazval stav kdy při nastavení Uturn na 130mm v kopci má přední kolo tendenci se zvedat, je to otázka geometrie. Pro mne to byla otázka jednorázového doladění a dále na to nesahám. Nezaregistroval jsem změnu progrese pružiny při změně zdvihu. I když funkce nevyužívám , zakladní nastavení je parametr, kvůli kterému je třeba tyto funkce na kole mít.

                      0 0
                • gyngy  

                  Pre vysvetlenie, napnutim som myslel, ze sa zmeni napatie v pruzine. V dalsom ti musim oponovat. Vidlica zmenou zdvihu zmeni nielen zdvih ale aj napatie v pruzine, mam to odskusane, mal som to aj rozobrane, takze to nie je vymysel, ale odskusana vec.

                  0 0
    • coffield  

      U-Turn neni tak dulezity jako moznost urcit optimalni chod vidlice. Vzduchova 318 chodi na 100mm memu otci, ktery ma 90kg, udajne velmi pekne. Ale je bez U-Turnu. Takze na 85kg bych doporucil vzduch a vic nastaveni, protoze 85kg zabira vic silove…

      0 0
      • kolobrnda  

        jezdim 318 a zvedl jsem si zdvih ze 100 na 130 a paradicka. vidlice chodi bez problemu, zavira a tlumi. vazim 89ky..a jezdim prevazne pres koreny a kameny…na crooss staci bohate 100mm- jsem spokojenej s vidlici

        0 0
      • Martinson  

        Mám 90 kg jezdím modrou (stupeň nad medium) pružinu, koupil jsem jí v za 800,–. Šlo jezdit i se základní červenou ale až moc se občas vidle ponořovala. U-turn je super zvlášť když cpu kolo do auta nebo do nosiče na střeše. Jinak ho moc nepoužívám.

        0 0
        • kajulka2  

          JJ na přizpůsobení kola autu nebo střešnímu nosiči používám U-Turn taky jinak moc nee

          0 0
        • coffield  

          Nejsem proti používání U-Turnu jako zařízení pro transport kola ;-)))) Ale to jsme trochu někde jinde.

          0 0
          • Martinson  

            No ono to točení kolečkem třeba pod Maturitou je docela pakárna. Navíc jsem zjistil že efekt je sporný. Zdvih občas snižuju na delší technický výjezdy ale změna geometrie znamená někdy i menší jistotu v ovládání. Ten rozdíl krajních poloh je docela veliký.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.