• Čipera

    zdravím, chci se zeptat co je na této vidlici tak úžasného že stojí 50 000? Jezdil tu na ní už někdo? popř. jaké s ní má zkušenosti? Četl jsem o ní pár věcí a na to jaké kolem toho bylo haló tak prý žádná sláva. Co mě pobavilo, že přišli na revoluční systém odpružení a lefty od cannonu tento systém používá už 10 let. A co se týče tuhosti, tak prý také žádná sláva. A proto se ptám má vůbec smysl do toho investovat?

    • Vilém  

      No system od cannonu je ale neco uplne jineho:)

      • Čipera  

        Kdyby měla Lefty i druhou stranu je to to samé :-)

        • Vilém  

          Ale nepovidej.

        • Zdyn  

          Lefty funguje jinak. Druhou stranu také v podstatě měla (model MOTO). Nicméně to nic nemění na tom, že systém USD (upsidedown) tu byl už mnohem dříve, než před deseti lety. Např. od marzocchi, manitou, maveric a řady dalších.

        • scret  

          kdyz o tom kulovy vis, doporucuju ti nepsat:)

          Lefty je uplne neco jinyho, jedina podoba je ta, ze je to USD konstrukce… nic vic…

    • JakeF  

      Brain je systém fajn pro závodní styl ježdění… Ne nutně jenom závody, ale prostě celkově smýšlení, že chceš jet rychleji a míň řešit, ale za částečnou ztrátu pohodlí. Na všechno jiný použití je lepší klasický manuální lock. A to mluvím ze zkušenosti člověka, kterýmu Brain vyhovuje.

      Co se týče RS-1, tak je to obecně nesmyslná vidle, která přináší čistě teoreticky lepší chod díky menší neodpružený hmotnosti, což je ale vyvážený celkově vyšší váhou a navíc v tomhle případě to spolehlivě zabije Brain. Stejně tak zabije tu nižší citlivost, ke který ale člověk USD konstrukci vůbec nepotřebuje.

      Takže ve výsledku na ní zajímavýho není nic kromě vzhledu. Kup si SIDa.

      • jecnak  

        S Brainem je ta vidlice opravdu nesmyslna, ale bez nej mi prijde jako velmi prijemna a extreme citliva vidle, navic predozadne velmi tuha. Vsude zminovanou nizkou bocni tuhost nijak nevnimam. Mozna by to u 120mm verze bylo markantnejsi, ale na klasicke XC a maratony jsem zadne problem nezaznamenal.

        • Rubi  

          Si nekdy zaznamenal u klasicke konstrukce, ze by byla predozadni tuhost nedostatecna?

          • jecnak  

            Jo, pri dobrzdovani na roletach a na opakujicich se nerovnostech. Mrkni na videa, co se delaly se Milanem Slancem z Tuningtestu co upravuje a prodava Suntoury, tam je to hezky patrne.

            • Pedro404  

              Odkaz na ty videa?

            • JakeF  

              Na to ovšem stačilo dát 35mm nohy, nebylo třeba „vymýšlet“ USD konstrukci :).

              • jecnak  

                Zas ta fyzika, vid?

                • lukas aka mitro  

                  Neblbni…zas tu bude cely vecer vysilovat a deset lidi s nim:)))

                • JakeF  

                  Pike je předozadně tužší i přes 160mm zdvihu, někde to bylo i změřený… Opravdu není důvod, aby pri nižším zdvihu byl měkčí :).

                  Fyzikálně si tu můžeš teoretizovat jak chceš, ale nemyslím, že to něco změní…

                  • jecnak  

                    Tak urcite. Budu se tesit na link.

                    Fyzikalne nemusim teoretizovat, ani te zas ztrapnovat. Ja tu vidli jezdim, tak si fakt vymyslet teorie nemusim.

                    • JakeF  

                      Hele, tak jsi měl pravdu… RS1 při 120mm zdvihu je o maličko tužší, než Pike při 160mm. Že tu vidli jezdíš ti nepopírám, že bys byl schopnej to posoudit při tom, co jezdíš, je věc druhá… Ale chápu, že na to v pohodě stačí a nijak ti nižší tuhost v krutu nevadí.

                      Konkrétně to je 240,9 proti 224,7 , což dělá na první pohled výrazných 7%… Výrazných do doby, než zjistíš, že Pike je tužší v krutu o 146% :D. (31,2 proti 12,7) Pro zajímavost SID je 176,2 a 25,1.

                      Můžeš to zkusit spočítat, ale byl bych si skoro jistej, že Pike ve 120mm už opravdu tužší bude… Přihoď trochu karbonu na krk a korunku a bude i lehčí. Že chodí líp je asi bez diskuze.. Každopádně je myslím jasně vidět, že kdyby RS místo USD konstrukce použil 35mm nohy, tak dosáhne předozadní tuhosti prakticky stejný při výrazně vyšší v krutu… Což psal kdo, ty fyziko?

                      Mimochodem u RS to nejspíš moc dobře vědí :).

                      BikeRadar contacted Rockshox with our concerns over chassis stiffness. Since the RS-1 splits the difference in terms of weight between the SID and Pike – and stiffness is one of the claimed benefits of the RS-1 – we asked for comparative data on chassis stiffness between the RS-1 and a 120mm 29er Pike. After initially agreeing to supply this data, RockShox declined further requests.

                      • petr99  

                        Nejsem znalec, a moc se neorientuji. Takže Pike sice v předo-zadní není tak tuhý, ale v krutu víc než výrazně. Jakou by ale měl hmotnost (v těch 120mm), ale ona ani RS-1 není pírko.

                        A SID, předozadní je méně tuhý, ale co krut ?

                      • petr99  

                        Aha, německy sice neumím, ale pochopil jsem (správně?), že v krutu je Pike nejtužší (i v 160mm), pak SID a RS-1 je bída.

                        V tom případě nevidim žádný přínos v podobě pekelně drahé RS-1 – těžká, kroutí se jak obilí, a drahá. Není tedy SID lepší ? Už jenom proto, že i přes větší tuhost je o 300g hubenější.

                        • JakeF  

                          Přesně tak, RS-1 je v krutu tragédie, což si všimli už snad všichni kromě ememema a jecnaka, kteří se tu kdysi hádali, jak teoreticky fyzikálně prostě RS-1 musí být tužší… Asi náhoda, že zrovna oni :).

                          K RS-1 musíš ještě připočíst nutnost jejich náby, která je teď z hlavy nevím, asi o 40g těžší, než srovnatelný normální… Takže rozdíl RS-1 120mm a Pike 160mm je ve výsledku cca 150g. Což pokud by udělali dedikovanou max 120mm verzi Piku a přihodili trochu karbonu navrch, tak se celá RS-1 může jít zahrabat… Problém je, že takovou vidli neprodáš za 40 jako „revoluční řešení“, RS-1 jo.

                          • kubad  

                            tebe musí ta RS-1 hrozně lézt na mozek, kdo chce ať si ji pořídí proč to řešíš, a SID WC stojí ofiko taky kolem 30

                            žádná sranda

                            • JakeF  

                              Však já jí nikomu neberu, jen si myslím, že by lidi měli před pořízením vědět, že RS tvrzení o nejtužší vidli znamená mírně tužší předozadně, ale tragicky měkká do krutu. Když si pak někdo řekne, že se mu prostě líbí, prachy neřeší a stejně na tom nebude jezdit kraviny, tak pro mě za mě proč ne, za něco se ty peníze utratit musí :).

                          • ememem1  

                            pozri, ja som sa na nej viezol iba dva krat, a povedal som, ze som si nijake zasadne krutenie ani zo svojimi 100 kilami nevsimol.

                            a co sa tyka tej tuhosti tak asi po 100 krat – ohybova tuhost samozrejme a bez debaty vyssia je, ked sa chces zas hadat tak si ten thread kde sme ti to asi desiati vysvetlovali ze preco najdi a hotovo. o tom ze je taktiez z principu na krut na tom horsie sa nikdo nehada, ani o cene, potrebe specialneho naboja atd.

                            btw – viezol si sa na nej niekedy?

                            • Manzak  

                              Celkem je mi tahle vidle u zadku, ale jedna vec me zaujala. Proc je nutny specialni naboj, je k tomu nejaky technicky duvod, nebo to je ciste marketingovy tah?

                              • kubad  

                                protože 110×15mm a navíc náboj potřebuje větší průměr koncovek ( vetší dosedací plocha – větší tuhost)

                                • Manzak  

                                  Jasne, ale asi mi nerozumis. Ja chapu, ze tam je jinej naboj, ale to byl takovy problem zkonstruovat vidli tak, aby pasoval na standardni naboje, nebo to byl zamer?

                                  • kubad  

                                    potřebovali tuhost proto zvětšovali příruby, jinak je to 110×15 Boost tedy standard

                                    pro víc info napiš do Sramu :D

                                    • wilda81  

                                      Standard to není, ale to už jsi předpokládám zjistil. Pokud teda za standard nepovažuješ „vyrobíme pro RS-1 speciální náboj“.

                                      • kubad  

                                        Považuji :) a jak vidíš už je to tu ji u dalších vidlic

                                        • wilda81  

                                          Já ale neřeším rozměr. Beru to, že se pro RS1 „musel“ udělat další náboj – viz. např dt240. Tohle prostě za žádný standard nepovažuji.

                                  • scret  

                                    zamer jakoze prodat jeste spesl nabu? to asi ne.. spis to sesmolili a zjistili, ze to ma tuhost uplne na kkt a tak vymejsleli, jak to aspon trochu zpevnit:))

                                    • JakeF  

                                      Což nešli ani moc daleko, jen vzali Spešlovskej OS 28 systém a ubrali milimetr na průměru :).

                      • jecnak  

                        Ale ja se tady o krutu uz notnou chvili nebavim, Mlho (od zacatku). No jinak chapu, ze si myslis, ze dik cizimu mereni jsi za kinga, ale opravdu ne, staci se trochu zamyslet a pochopis, na co jsem tu narazel.

                        S ostatnim souhlas, az na tu tragickou mekkost do krutu. Mozna pro blbecky, co tu vidli akorat zkousi mezi nohama v obchode a pak vytvari halo v diskusich, ale za jizdy opravdu problem nevnimam a to jsem tragicky vidle jako stary Sidy a Skareby jezdil a vnimal.

                        Takze nedelat Kelisovou a nepapouskovat kazdou kravinu z diskusi na webu a udelat si vlastni nazor.

                        • JakeF  

                          Mně se líbí, jak v jednom směru horší tuhost nevnímáš, ale ve druhým směru je to obrovská výhoda, byť relativně je to menší rozdíl :). Nedovedu si to vysvětlit jinak, než že to v zatáčkách moc nehrotíš, zato ale hodně brzdíš :).

            • Rubi  

              to ja samo znam videa a vim ze to chodi, ale ja se ptam jestli ti ta predozadni tuhost prisla jako nedostatecna, jestli te to nekde omezovalo nebo vadilo…

              • jecnak  

                Nevadilo, ale tady mi prijde, ze se vidle pod brzdou v nerovnostech chova lip. Znas to, na lepsi se zvyka snadno.

    • mr.antik  

      osobně bych zainvestoval spíš do lefty

    • tomxxx  

      Osobně bych počkal na novýho sida. Lehkej a pokud něco nepodělali, tak bude chodit minimálně stejně jako starej sid, spíš doufám lépe. V nejdražší specifikaci bude za 30K. Prodávat se bude od června, otázka je, od kdy u nás.

    • dusanhruby74  

      RS-1 (bez brainu) mám asi půl roku. Jsem s ní vcelku spokojen, její tuhost (předozadní i do krutu) je dobrá, její chod je výborný. Celkově ji hodnotím velice dobře, jediný problem je s umístěním čidla na tachometr (nakonec jsem to vyřešil připevněním na kotoučovou brzdu). Cena je vysoká, ale je to novinka a nikdo Vám o ní neřekne zatím nic. Fakt , že na ní jezdí většina jezdců světového poháru. Cena časem spadne. Z jezdců WC Vám o ní taky nikdo nic neřekne, protože jsou pod reklamní smlouvou. Před ní jsem měl SID XX a mohu je funkčně srovnat jako téměř rovnocenné. Pokud vidlici nekoupíte už na kole za dobrou cenu, tak bych asi tolik peněz neutrácel a šel do SIDa nebo Foxu.

      • jonti  

        Vetsina jezdcu WC to urcite nejezdi, vetsinou jen Specialized, od letoska ji Rockshox tlaci vic do maratonu a na XC tlaci Sida.

        • dusanhruby74  

          a na čem jezdí špička WC? Samozřejmě není to jenom Spešl, Ale?

          • blaf  

            A k čemu informace co vozí elita? Co dostanou (co je třeba prodat), to vozí.

            • dusanhruby74  

              máš pravdu, přesto to neznamená, že je špatná, je jen drahá

              • blaf  

                To já netvrdím. nehodlám hodnotit něco o čem vím ho… jak někteří tu. Jen mě prostě pořád zaráží argumenty typu „vozí to Jarda, tak je to boží“.

    • dusanhruby74  

      A co se týče Leftyny o Cannondalu, tak je to asi funkčně nejlepší vidlice co může být, problem je se servisem (smluvní servisy) a cena servisu je vysoká (cca 6–8 tis každých 20 tis km). Ale stejně jako u RS-1 tak i u této vidlice budete vždycky středem pozornosti. Kdo to má rád, je to právě pro tyto jezdce.

      • Rubi  

        S rs1 stredem pozornosti? No nevim, maximalne ze chce kazdy zkusit jak je mekka v krutu :-D

        • dusanhruby74  

          měkká v krutu? Člověk nesmí dát ne snad jedinou recenzi (v češtině), kdy si člověk na kole jiné velikost nic nezkusí, takovou recenzi bych asi nebral vůbec vážně. Je Vážně škoda že o této vidlici nikdo nic seriozního nenapíše (ani neseriozního, nic ní člověk nenajde.

          • tomxxx  

            Jenze my nectem recenze, ale meli sme ji v ruce. Bohuzel sem s ni nejel treba zavod a podemnou se stejnak nic kroutit nebude, takze tuhost nepoznam. Mne by uz jen vadil fakt, ze dolni nohy budou po par zavodech osekany jako prase a ze je tezka jak hovado. Nejvic vtipny mi prislo, kdyz treba canyon s velkym nadsenim usetril na novym ramu 100g a pak tam jebnul RS1 na vsechny top modely, takze ve vysledku neusetrili vubec nic.

          • Rubi  

            jezdili jsme ji pul dne na test festu socialu, za jizdy jsem to nevnimal, mezi nohama se to krouti vic nez 29 reba rok 2008 na rychloupinak, je to tezsi o 150–200g s nabou nez vidle na mem socialu a mel bych strach ze pri prvnim polozeni osleham nohy… na brainu je citlivost stejne zabita stejne jako na xc raketach, kde to stejne kazdy vozi prefucene nebo zamkle :D jo novy fox a sid 2017, to jsou jine pisnicky… RS1 v XC vodach je uplna blbost

            • rkawa  

              Mohli tam dat pred nohy guard. Mam ho na leftyne a funguje to skvele, neprasi se nato temer vubec a uz jsem se pekne vysekal a zachranilo to tu nohu na jednicku. Ale to by sla vaha krapet nahoru..

              • JakeF  

                Nemůžou, pak by to vážilo víc než Recon a to neprodáš ani když to narveš všem borcům na svěťáku a v reprezentaci.

                • kubad  

                  kolik je reálně rozdíl ve váze mezi Sidem s dálkou a osou proti komplet RS-1?

                  • tomxxx  

                    Sid s dálkou 1513g

                    RS-1 musíš mít zvážené ty :D

                    • kubad  

                      1628g

                      to zase tolik navíc není jak tu džejk prezentuje :D

                      • JakeF  

                        To ale nebude 29ka, ne? Já viděl zváženou 29ku a byla přes 1700g, navíc musíš připočíst tu povinnou nábu, která je proti klasice tuším nějakých 40g navíc, nechce se mi to hledat.

                        A novej SID by se měl vejít do 1500g i s remotem.

                        • kubad  

                          je to 29"

                          s tou nábou je to složitější, váhově mě to vyjda zhruba stejně mám 240 na 28 děr a pokud bych měl Sida byla by jen 350 ana na 32 děr

                          ale v ceně se to projeví to určitě

                          takže cca 130g má RS-1 navíc, to přežiju :D

                        • scret  

                          jinak jak jsi zminoval vejs, dat Piku karbon, tak bych si nebyl zas az tak jistej pak tuhosti…

                          Vem si, jak to bylo treba u RVL, kdy sice RVL ve 150mm dosahoval uctyhodnych tusim 1550g, ale zas byl tuhosti uz hroznej… a to zrejme jen tim karbonovym krkem a korunkou… Jiny zmeny tam ani moc tehdy nebyly tusim…

                          Jinak moc kloudnych duvodu pro nakup RS1ky taky nevidim… jde jen o design, nic vic…

                          Kazdopadne designove se me osobne libi, ikdyz vlastnostma to rekneme neni zadna extra hitparada…

                          Citlivost maj dnesni vzduchovky vybornou, kdyz se to nemrvi nejakejma kompresema, brainama atd. Takze souhlas v tom, udelat vidli z Piku…

                          • Pedro404  

                            Neměl by bejt karbon při stejný tuhosti furt lehčí než hliník? Esli to bylo u RVL míň tuhý, tak už to asi odlehčili moc?

                            • scret  

                              vnejsi nohy byly stejny pokud vim, vnitrnosti taky, takze to odlehcili na korunce a krku… a ta vidle byla fakt lehka na AM vidli… ale kroutilo se to prej… nekde byl i test..

                              Takze to pisu v navaznosti na JakeFovo odlehceni a zachovani tuhosti…

                              nicmene si myslim, ze to co psal, by udelat teoreticky v pohode slo, tzn. pouzit Pika, snizit ho a trochu odlehcit zkracenim (vnitrku)…

                      • tomxxx  

                        Jen to co jsem psal je sid s karbonovym krkem. 100 g tolik neni, ale vzhledem k tomu, že RS-1 stojí 2× tolik (jasně, dá se určitě sehnat levněji, ale berme to co se dá normálně sehnat v obchodě), tak už to taková hitparáda neni, navíc ještě těžší nába…

                        Kdyby tam přidali nějakou ochranu nohou, tak to zase naroste.

                        • rkawa  

                          100g je absolutne nic. Kazdopadne, me se ta vidle designem velice libi, upside-down vidle me vzdycky fascinovaly (downhill stroje – manitou dorado) a hlavne se mi libi jak ta vidle u dnesnich tarped krku a macatejch ramu neni takovy tintitko oproti klasice. Nikdy jsem ji nejel, takze nemohu a nebudu soudit.. Ale urcite to nebude zadna sragora, vzdyt to davaj na nejvyssi modely canyonu, treku, speslu a ja nevim kde vsude.. Cena je teda mortal, otom zadna.

                        • JakeF  

                          Ochrany nohou bych do toho netahal, ty by potřebovala i klasická konstrukce… Když se projdeš po startu enduro závodů, tak omlácený vnitřní nohy má hromada lidí, mně už se takhle povedlo odepsat i tlumič a chybělo hodně málo a odepsal bych i druhej, naštěstí ta rána šla do pístnice až za využívanej zdvih.

                          • scret  

                            sikovnej…:) vidle se mi uz povedla, tlumak teda jeste ne, to uz chce hodne blbou nahodu:(

                            • JakeF  

                              Ono na tlumiči stačí opravdu malý škrábnutí, jak to je rovnou i těsnění vzduchový komory a vysokej tlak, tak to je okamžitý K.O.. Na vidli se s tím dá v pohodě jezdit, jen to o něco zkrátí životnost…

                              • kubad  

                                U vidle je pistek uvnitř nohy takže to poškození není tak kritické, max to bude tahat mazací olej přes gufero

                              • scret  

                                jj, mi je jasny… njn, kdyz se dari…:)

              • Chlebovnik  

                Kdyby váha, ale především by se prodávalo méně vnitřních nohou jako náhradní díly.

    • jelensoft  

      U vidle RS 1 mi přestalo fungovat zamykání u Xlocku, máte někdo zkušenost, co s tím?? Díky.

    • doubleingram  

      Dostanu k vanocum Radona s RS-1, prodat a vzit toto?

      https://www.kupkolo.cz/…per_z100774/

      Predem dik za rady.

      • kubad  

        to chceš doplácet? navíc problém s přední nábou

        • doubleingram  

          Proc doplacet? RS prodam, a koupim SID, melo by to vyjit cca na stejno. Uspora hmotnosti, vyssi tuhost, mene exponovovane kluzaky,

          Naboj bude asi trochu problem. Je hodne blbby preplest ty zapleteny DTS? Nebude to uz nikfy tak dobre zapleteny?

          • Rubi  

            mmnt kouknu do kristalove koule, jake ma tvuj neznamy radon kola :-)))

            • doubleingram  

              Sorry, jsem debil, je tam totok – DT Swiss XR1501 Spline 29, QR15/X12.

              • kubad  

                musel bys měnit náboj, nevím jak dráty sednou

                za mě nech RS-1 funguje super, tuhost není problém, a vypadá parádně

                • jecnak  

                  Presne, nesmis verit ve vsem mistnim teoretikum. Vozim ji od jara a nemuzu rict krivyho slova. Jen jsem pridaval tokeny do vzduchove komory kvuli zvyseni progresivity.

          • kubad  

            RS-1 chodí líp, tuhost hehe nevěřím že poznáš rozdíl proti uvedenému Sidovy, váha Ok ale zase tolik kolik myslíš to nebude. Desugnově je to jinde než klasika

            RS-1 budeš prodávat tak 22–24 max , počítej s výměnou předního náboje, možná i drátů

          • JMT  

            RS jezdim a je to výborná vidle. Nevidim důvod měnit za sida. Navíc když je nutno řešit přepletení.

            Problém s tuhostí jsem opravdu nezaznamenal :-)

            Navíc prodat jí taky nebude uplně ideál. Moc lidí za „použitou“ vidli 20nedá, navíc s tím že musí dát ještě skoro 10 do toho, aby jim to sedlo na kolo sedla

            • doubleingram  

              Takze zatim z ust majitelu spokojenost, ze by problem s tuhosti byl jen dalsi urban legend?

              • Čipera  

                To bude spíš tim že předtím jezdili na nějaký levnýobyč a pak když přesedláš na rs-1 tak samozřejmě tuhá bude. :-) Tušší konkurenční vidlice stejně asi bude jen lefty.

                • Čipera  

                  sorry tužší

                • JMT  

                  Například F32, reba, F40, Boxxer.

                  A KubaD a Ječňák jsou naprosto exemplární případy lidí, co určitě nikdy nic jinýho než Suntour nejeli, bože......

                  Hůř si to argumentovat nemohl

                  • Čipera  

                    Nemůžeš srovnát dh a xc to je blbost ty jsou uplně jinak stavěné na uplně jinou zátěž. Srovnávej xc s xc Když vezmeš nejlepší vidlice tuhost bude +/- stejná rozdíl člověk při jízdě tolik nepozná a pozná se to až při zátěžových testech a jsou to procenta rozdílů. Četl jsem článek kde takový test dělali a nejlepší byla samozřejmě lefty, ta byla o 15% tužší než nejlepší konkurenční vidlice na 100mm zdvihu na 160mm zdvihu už o 25%. Pak byla rs-1 a za ní fox ale rozdíl mezi něma byl do 3%. Takže pro normálního jezdce kterej nejezdí svěťák je rozdíl v tuhosti zanedbatelný a nepozná ho.

                    • kubad  

                      Pozná ho, ale dá se s tím v klidu fungovat

                      • Čipera  

                        jo asi tak jsem to chtěl říct pozná, ale rozdíl je zanedbatelný. Rs-1 je akorát předražená z důvodu, že je pro rock shox revoluční, nevím teda proč systém upside down funguje už 40 let na motorkách a na lefty 15 let. Pokud bych se měl rozhodovat mezi koupí nové vidlice bral bych sida. Pokud už mám rs-1 je nesmysl prodávat rs-1 a vyměnit jí za sida vyhodím tím z okna 20 000 korun a rozdíl bude zanedbatelný.

                  • JMT  

                    Ja nesrovnaval xc a dh material, jen jsem reagoval na hlod o tom, ze jsem nikdy nejezdil poradnej material. Dlouhodobe jaem jezdil reby, sidy i f32 kdyz zustaneme u xc a rozhodne nemam pocit ze by rs1 byla malo tuha.

      • Rubi  

        jednoznacne jak pises :-)

      • tomxxx  

        1 budes muset menit nabu, jestli nejdou prehodit jen koncovky. 2. RS1 za 27 na bazaru, ikdyz je sundana…no bude ti tam strasit hodne dlouho si myslim. 3. On ten novej sid proti starymu sidu tak hitparadne lehkej neni, kdyz porovnavas karbonove verze, pac 1366g vazi jen pro 27,5' kola a s lockem na korunce. V ty 29 verzi ma ten sid nejakejch 1460g. Takze stoji za zvazeni jestli nesehnat stareho karbonoveho nebo nevzit hlinikoveho noveho Sida. Podle me jedina vyhoda noveho sida je charger damper a to ten co si ukazoval nema.

        • Rubi  

          1-koncovky nejdou menit

          • tomxxx  

            Jo na dt a sramu,ale nekoumal sem co ma a jestli neudelali za tu dobu nejakej zazrak, kde to jde.

            • kubad  

              nába na RS1 má 110mm šířku a i širší tělo nejde to použít na klasiku 100mm

            • kandelik  

              Tak otazka je, jestli je naboj Predictive Steering pro RS1 na novou SIDku 2017 (15×110) zapotrebi vubec menit, pac ma uz mnohem sirsi dosedaci plochy nez stara SIDka 2014–2016???

              • kubad  

                u sida píšou:

                Magnesium, Disc, 15×100, BOOST™ 15×110

                Boost 15×110 je bohužel jiný standard než Predictive Steering pro RS1 už sem se s tím letos natrápil. ale pokud by se zvětšila dosedací plocha viz obrázek cos dal, mohlo by to pasovat.

                každopádně kupovat boostoveho Sida jako výměnu za RS-1 mě smysl nedává

                • kandelik  

                  Podle toho obrazku maji mit novy SIDky prumer dosedaci plochy minimalne 31mm, kdyz si to na svy RS1 zmeris bude v tom trochu jasneji:)…

                  • kubad  

                    rozumím, ale k čemu jsou ti větší dosedací plochy když máš rozdíl v šířce náboje 100 a 110mm ?

                    • kandelik  

                      Tak pokud nekdo bude vlastnit novou SIDkud v boost rozmeru, muze klidne pouzit kola s nabojem PS pro RS1 a obracene. Je to jen zvedavost. Pochybuju ze to byl zamer Sramu…

                      • kubad  

                        no ono je to složitější :D

                        do vidle která má větší dosedací plochu se nába s menším průměrem koncovek hodně blbě dává, takže to bude trochu jinak :D a asi bude záměr Sramu sjednotit Boost a Predictive Steering

                        Otázka je jestli tahle větší dosedací plocha je i u standardní 15×100 mm verze

                        letos sem to řešil když sem kombinoval Boost nábu s RS-1, nakonec spešl koncovky

                        • kandelik  

                          Pravdepodobne bude vetsi u obou verzi (15×100 i 15×110) „Torque Cup Compatible“. Pro kola Sram Roam uz jsou k dokoupeni koncovky prave pro zvyseni tuhosti u SID 2017.

                          • kubad  

                            může být, ale pokud teda nebudeš mít větší koncovky, tak nasazení kola bude celkem opruz ( nebude nijak řešena osa náby a vidle – bude se blbě trefovat)

                        • doubleingram  

                          Hmm, takze to zdaleka neni takova prdel, jak jsem si to predstavoval :) Ty novy standardy, v tom aby se prase vyznalo.

                          • kandelik  

                            Naopak, kdyby si za kazdou cenu trval na vymene RS1 (coz je podle uzivatelu RS1 vazne nesmysl), tak si koupis pouze RS SID 2017 15×110 a kola resit nemusis, budou (mely by) pasovat…

                          • doubleingram  

                            Na vymene netrvam, jen me zarazily udajne problemy s tuhosti, a trochu se bojim, ze usd bude vyrazne nachylnejsi na defekty vnitrnich noh vidle. Plus teor. uspora hmotnosti. Mam 83–5 kg, celkove na kole kolem 90, tak je otazka, jak to bude s tuhosti.

                            Pokud se celkove vymena nevyplati, tak to samo resit vubec nebudu.

                            • kopp1k  

                              Ahoj, RS-1 mám od letošního dubna. Žádné problémy s tuhostí nebo s poškozením noh jsem nezaznamenal. Moje hmotnost je kolem 100kg bez baťůžku ;-).

                            • kandelik  

                              Jizdni vlastnosti urcite nebudou problem a nachylnost na poskozeni je uplne stejna jak u klasicke konstrukce.

                              Osobne bych se do vymeny nepoustel a zustal u RS1.

                              • tomxxx  

                                Tak proto maj vsichni kdo skutecne jezdej opinkany vnitrni nohy od odletujicich sutru, nedej boze to polozit. Pravda je, ze se nohy daj koupir po jedne a snadno vymenit…

                                • kandelik  

                                  Tak stesti, ze se to, co pises, nemuze stat u klasicke konstrukce. Pobavils, ale co, ja „skutecne“ nejezdim, takze me jsou takovy veci volny…

                                • jecnak  

                                  Dalsi teoretik

                                • JMT  

                                  Náštěstí si na tom kole jezdim jen párkrát týdně zapózovat do lesa, tak mě to netrápí :-)

                                  Popravdě jsem nenarazil na níkoho kdo jí jezdí a nadává na ní. Zato na mnoho těch, co jí znaj jen z papíru ale „osobně“ znaj všechny problémy… :-/

                                  • les  

                                    Jezdím ji dva roky. Max. spokojenost. Nemněnil bych. Jinak naprosto souhlasím. :D

                                    • doubleingram  

                                      A zvyseny riziko, resp. poskozeni vnitrnich nohou taky nikdo nepozorujete?

                                      • novas752  

                                        Motorky to maj casto taky tak.

                                        A proc by melo byt zvyseny? Doprostred predniho kola lita nejmin bordelu, leda kdyz se to nekde „polozi“, tak je to vic na rane.

                                        • doubleingram  

                                          No, prijde mi, ze cim niz je neco na kole, tim je to spinavejsi – vice bordelu – vetsi opotrebeni, kor na pohublivych castech kde dochazi k treni.

                                          • Zdyn  

                                            Tak se někdy podívej, jak a kde je vidlice špinavá. Při běžné jízdě jsou kluzáky standardní vidlice daleko více vystavené nečistotám, než USD. Jednak od bordelu, který na ně odletuje od pláště a také špína stéká od korunky po kluzácích přímo na těsnění. Kluzáky USD vidlice jsou více na ráně pouze pokud se s kolem lehne a nebo se jede těsně kolem nějakých vysokých překážek (kamenů).

                                        • tomxxx  

                                          Motorky ale nemaj nohy z hliniku.

                                          • novas752  

                                            Čim se to liší? :D Škrábanec o zem uděláš do všeho.

                                            • tomxxx  

                                              O zem nejde, ale na krosce vlitnes do bahna se sutrama po vidli a nic neposkrabes.

                                              • novas752  

                                                Asi proto, že maj před nohama chrániče jako na Lefty nebo Emeraldech.

                                                • petr99  

                                                  asi tak

                                                  nwm, ale podle mě musí každýmu dojít, že ty nohy jsou a budou víc na ráně, ať je majitel sám poškrábaný má, nebo. Záleží totiž jak a kde jezdíš a stačí jedna blbá náhoda a máš tam rejhu jak sviňa

                                              • Nikovlas  

                                                Vlítnout na XC kole do bahna se šutrama až po vidli – to mi pokaždý zkazí náladu…

                                    • les  

                                      Ne. A pardon (měnil :)

      • tomxxx  

        Jeste mas dalsi moznost. Koupit novou Foxu a polepsit si uplne ve vsem a v hmotnosti obzvlast

        • doubleingram  

          Link plz, dik.

          • tomxxx  

            https://www.bike24.com/p2181891.html

            Cenove si to musis najit sam, jsou ruzne drahe verze. Tahle je jedna z tech drazsich. Narozdil od sida ma i 29 skutecne hluboko pod 1400.

            Dalsi moznost je vzit Axonku od suntour, je opovrhovana, ale kluci co presli z Rock shox docela zirali a pomerne ji chvalej.

            • doubleingram  

              Takze totok – http://www.cyklosvec.cz/…zova-15x110/, ma pry 1373, bez remotu. Ale pak budu muset resit i vymenu naby, prepleteni atd., co jsem tak vypozoroval z komentu vyse. A to uz je IMHO dost velka komplikace.

              Je to tak?

              • JMT  

                Je to tak

                Pakliže to znamená přeplejtat zapletený „straitpull“ kola, tak je to uplně úlet a měl sis vybrat jiný kolo bez RS1

                • doubleingram  

                  Jasny, mel jsem z toho stejny pocit. Kolo mi bylo vicemene vybrano, takze moje rozhodovani je maximalne vratit, ale kdyz uz bude jednou doma, tak uz vidim, jak ho posilam zpet :)

              • tomxxx  

                Jo tu no. Jak řikaj kluci, ono se ti to moc nevyplatí, pokud na to kolo pak nedáš třeba levnou rebu.

                RS1 má nevýhodu především toho, že za hodně peněz nedostaneš nic moc lepšího. Pokud už bude na kole, tak bych to až tak neřešil.

                • kubad  

                  Přesně tak

                  Kupovat Rs1 je finančně nesmysl, ale pokud na kole je tak nechat , funguje dobře jen je tam trochu váhy navíc

                  • doubleingram  

                    Tak dneska prvni vyjizdka s RS-1 a zatim spokojenost. Problemy s torzni tuhosti jsem nezaznamenal. Ale jel 30 km a pohoda XC, takze uvidime.

    • tomxxx  

      Když sme se tu tak hezky sešli… Existuje nějaká alternativa trubky na demontování locku u rs1? Originál stojí asi 2tisíce, což je za trubku trochu dost.

      • Pedro404  

        Tak ty prachy za RS1 sou za vidli taky docela dost, holt Rock Shox udržujou jednotnou cenovou politiku:)

    • Adrenaline  

      Čau všichni chtěl bych se zeptat k vidlici RS-1. Pokud bych ji chtěl vyměnit za klasickou Boost vidlici 15×110mm bude sedět náboj? Nebo nechat přeplést? Je mi asi jasné že konvert kit na tohle asi není. Díky za Vaše reakce.

      • kubad  

        je tam o 3mm jiná poloha kotouče, trochu problém , ale to je jediný háček proti RS Boost vidlím

        ale řešení to má. když tak SZ

        • Adrenaline  

          Díky za info. Tak tam se dá dát nějaká podložka ne? Nechtělo by se mi to přeplést. Bo tam nechám rs-1

    • vysmátej bajker  

      je ten náboj pro RS-1 použitelný i pro klasické vidle boost?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.