• scota

    Jaký je zásadní rozdíl mezi RS Reba a Relevation 140 mm?

    Jaké jsou vaše praktické zkušenosti s Motion Control DNA with Dig valve and Rapid Recovery rebound u Relevation?

    Reba:

    https://www.sram.com/…ucts/reba-rl#…

    Relevation

    https://www.sram.com/…evelation-rl#…

    Anketa: Jakou vidlici na Trail/AM 140 mm?

    0x
    0%
    0x
    0%
    4x
    100%
    • kubad  

      Reba nad 120 pokud vím nejde , RVL jo v tom je asi ten rozdíl

      • alo  

        TRAVEL 80mm, 100mm, 120mm, 130mm, 140mm, 150mm

        v odkazu na rebu píšou tohle-)

        • kubad  

          já měl vždy Rebu v XC kategorii

          u RLC ase píšou tohle:

          tak si vyber :D

          • alo  

            vždyť jo, otázkou je vo co jim u sramu sakra jde-)

            • kubad  

              tak máš pravdu :D dovozce má v nabídce 130mm verze kua to sou věci

        • novas752  

          Tyjo reba vytazena treba na 140, to musi byt fakt narez. :D

      • Georrge  

        2017 Reba má zvětšené zdvihy, ty ostatní verze jsou předchozí ročníky, ty měly pro 29" max 100mm. Asi nahrazuje Revelation, protože ten má pro rok 2017 35mm nohy, asi to má být takový lehčí Pike.

        • wilda81  

          To jen potvrzuje co jsem tu psal už nějaký rok zpět. RS unifikuje výrobu tak moc, že už jen lepí jiné nálepky na stejnou vidlici s různým zdvihem. Navíc to všechno chodí defacto stejně, takže pro mě nemají v nabídce už nic zajímavého. Škoda, když uměli vidlice jako Totem apod.

          • Pedro404  

            Co myslíš tim „všechno chodí defacto stejně“? Jako že Motion Control chodí stejně jako Charger?

            • wilda81  

              Ne. Že můžou udělat jeden model místo Reby, Reconu, RVL, Sektoru, Yari a prodávat ho jen pod různým zdvihem.

              Charger je jiná kapitola, ale taky nějak nechápu proč nemají FR/DH vidlici s HSC nastavením…

              • Georrge  

                taky úplně nevím, kam směřují, mají nějak přemodelováno… třeba vidle s 35mm nohama. Teď tam mají Pike, Revelation, Lyrik a Yari.

                Lyrik a Yari mají 180mm zdvih, Lyrik váží 2032g, Yari 2046g, takže vlastně stejně. Jediný větší rozdíl, který jsem našel, je že Lyrik má RC a RCT3, Yari jen RC. Yari mi tedy přijde jako zbytečný model, nevím jestli je tam nějaký rozdíl.

                Revelation a Pike mají podobné zdvihy, Revelation 140–160mm (podle velikosti kola), Pike 160mm ve všech verzích. Revelation je dokonce těžší, váží 1951g, Pike váží 1861g, tak jestli má být Pike dražší a Revelation bude levnější… to je jediné co mě napadá. Jinak je Revelation jen RC a Pike má RC a RCT3. Zase mi to přijde až zbytečně podobné, ale jestli se budou cenově lišit… to je tak jediné co mě napadá.

                • Acanthophis  

                  Není tam náhodou rozdíl v tom, že Lyrik (Pike) mají charger damper, zatímco Yari (Revelation) spoléhají na ten starší tuším Motion Control? – jasně, rozdíly tam teoreticky jsou malé (v rámci váhy, průměru nohou) a jak říkal wilda, největší mínus je opravdu to, že lyrik pořád není v rámci „možností“ nastavení ani blízko konkurenci (fox/bos/dvo/­ohlins…), na druhou stranu kdyby to měli alespoň trošku lépe cenově nastavené, tak by to imho byla jiná káva…

                  • Luk02  

                    Ten rozdíl je jak píšeš..

                  • puka  

                    uvidíme jestli to bude slepá větev jako nová Judy. .

                  • scret  

                    presne tak…

                    Dle myho nazoru jde RS cestou co nejvetsiho zjednodusovani a aby uzivatel nemel moc cim tocit apod.

                    Na Lyrik se pejou chvaly, ale u tyhle vidle bych taky stelovatka vseho moznyho ocekaval…

                    Nicmene uprimne, RS nikdy nebyl etalonem tlumeni, mysleno nastavovani… Vzdyt tam kde byl manitou pred 15ti lety, tam s velkou pompou a paradou prisel jako s novinkou RS cca pred 7–8lety…

                • bezdratova.sprcha  

                  Taky se ale podívej na ceny.

                  Revelation má 32mm nohy, pokud se nepletu a vždycky byl levnější než PIKE.

                  Yari je nový model a je zamýšlen především jako OEM mode a nejlevnější AM vidlice s 35mm nohama. Oproti vyšším modelům s 35mm nohama je podstatně levnější (hlavně jako OEM) a již obsahuje ten nejnovější RC damper.

                  Jinak se jednotlivé modely liší také různým dostupným pružením.

                  • scret  

                    uz nejakou dobu se tady resi, ze novy RVL ma uz prave nohy 35… :)

              • Pedro404  

                Když si tyhle vidle porovnám, tak tam rozdíly vidim, některý maj šitovější tlumení, Recon má ocelový nohy… Nějak si nedovedu představit, jak bys chtěl Yari a Rebu sloučit do jednoho modelu, když mezi nima je 300–500 g váhovej rozdíl. A předpokládám, že ty XC vidle budou mít tlumení laděný víc do tvrda.

                • puka  

                  Sloučíš je tak, jak se to dělá celou dobu – Gold/Silver.

                  • bezdratova.sprcha  

                    Pitomost. Reba je XC vidlice a Yari je AM/Enduro vidlice. Slučovat dva produkty určené k úplně jiným věcem nedává smysl.

      • Luk02  

        REBA nad 120 mm zdvihu je starej Revalation a obojí má 32mm nohy. Nový Revalation má 35mm nohy a je na základech Piku…

        • Georrge  

          No ta Reba podle mě nebude jen přeznačený Revelation, ten totiž byl o něco těžší. Nová Reba má 1575g (asi ve velikosti 27,5") a Revelation měl 1787g. Ale možná je tam něco z Revelationu a něco ze Sida, tak je to lehčí…a nebo je to překopané víc :)

    • bezdratova.sprcha  

      Reba je spíš XC vidlice.

    • puka  

      29 nebo 27?

    • scret  

      na trail jezdeni RVL… Rebu na 140mm u nas asi tezko sezenes…

    • metr-x  

      To uz bych spis zamiril k novému revelationu rc debonair, který ma 35mm nohy.

    • scota  

      V čem se lepší ten Motion Control DNA with Dig valve and Rapid Recovery rebound?

      • novas752  

        Rapid Recovery je zrychlena expanze. Pomuze to na roletach.

        • scota  

          A je to opravdu cítiit když rozbitý jedeš trail? Máš s tím nějaké praktické zkušenosti? Díky.

          • TJK  

            no bez HSE s nejvetsi pravdepodobnosti na roletach nebo opakovanch rychle po sobe jsoucich prekazkach zatluces vidli do zdvihu a tim padem proste prestane fungovat. nestiha se vracet

          • kubad  

            tak vidle se nezaklepává a stíhá se vracet, tím i pružit a tlumit

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.