• oupi

    Zdravím, docela rád bych si pořídil nějakou vidli na AM do 15.000.

    Zdvih nepotřebuju nastavitelný

    LO ano

    Hledal jsem tady na fóru, ale moudrý z toho zrovna nejsem. Jestli jsem to dobře pochopil, tak mi z toho vylezla M55 TST2/ATA2 a RS Pike 454. Kterou z nich, případně kterou jinou. Předem díky.

    0 0
    • mr.antik  

      trošku mě zaráží nutnost LO na AM vidli naopak  změny zdvihu, no ale tak asi ten PIKE, přepokládám že Dual Air.

      0 0
    • Lister  

      jsem stejěn zaražen jako mr.antik

      Pokud tím AM je myslšeno FS kolo, tak tam mi třeba přijde lock skoro kontraproduktivní a šel bych jedině do rychle měnitelného zdvihu.

      0 0
      • mr.antik  

        Mě stačí i pomalu měnitelný zdvih, ale 3cm se mi zdá málo (po letošní gardě)

        0 0
      • Lister  

        Napíšu, co bych vybral já, ale netvrdím, že to bude nejlepší pro tebe – já bych počkal na Talase 2009 s pevnou osou, klidně by mi stačila verze R bez locku.

        Ty ale míříš do kategorie ještě více odolných vidlic. Bral bych Pika pokud to s tím krocením  chodu nemyslíš až tak moc vážně, 55 ATA2/TST2 pokud to chceš opravdu využívat, ale tam je z mého pohledu použitelnější spíše ta změna zdvihu než lock.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pozor u Talasu, že R verze není jen chybějící lock, ale úplně odlišné provedená noha tlumení, tedy chybí i high speed expanze.

          0 0
        • mr.antik  

          Nebo zkusit tu novou 44. Ta by snad měla mít lock.

          0 0
          • Cortez  

            Vzhledem k tomu, jaky maj letosni marzocchi problemy, bych te nove 44 moc neveril. Mozna tak dalsi rok, jestli to nejak vychytaj. Dalsi vec je 15mm osa – takze novej naboj. Vybiral bych rozhodne jinde.

            0 0
        • Lister  

          PS: u Pika by mě ještě zajímalo, jestli byl myšlen vzduch nebo pružina. U vidlice tohoto typu bych bral pružinu jako výhodu a volil bych tedy raději tuto verzi.

          0 0
          • pitos  

            V čem vydíš výhodu pružiny u tohoto typu vidlice?

            0 0
            • pitos  

              *vidíš

              0 0
              • Lister  

                Jsem srdcem pružinář, vidím výhody pružiny v každé kategorii :-) – mám rád lineární chod pružiny a její citlivost z kraje chodu – prostě mně osobně to sedí

                Proč jsem napsal u takovéto vidlice – bylo to myšleno tak, že váha uvažovaných vidlic je už taková, že její další navýšení o tu pružinu je již zanedbatelné.

                0 0
                • pitos  

                  Možná by ses divil jak má lineární chod můj vzduchový Lyrik a citlivost je daké hodně dobrá,určitě se mi zdá lepší než na bývalé RVL a to i ta, na tom není špatně.

                  Jinak AM kategorie je pro mě prostě normální pohodové XC po horách.

                  0 0
                • MlokCZ  

                  To je tím, že nemáš supercitlivou vzduchovku. To bys hned viděl, že citlivost může být lepší než spousta pružin v originálním stavu a ani upravená pružina už na tom není téměř nikdy lépe (u většiny vidlic je to po úpravě ± stejné, třeba Recon pružinový se dostane na 5kg odtrhu stejně jako upravené některé vzduchovky a jen třeba pružinový Pike se dostane ještě o chlup níže s odtrhem).

                  A pak je nutné mít u vzduchu průběh tak akorát, tedy jen mírně progresivní, to pak právě zajistí mnohem větší pohodlí než může nabídnout zcela lineární průběh pružiny.

                  Právě Lyrik, co uvádí pitos je dobrým příkladem výborného průběhu. Žádná velká progresivita, ale stále to není zcela lineární a tedy zůstavají výhody lepšího průběhu v první polovině zdvihu. A to nemá tu vidlici upravenou, to by se dostal citlivostí ještě na výrazně lepší stav (i když souhlasím, že i v originále je na tom velmi slušně).

                  Float zrovna není ideální ukázkou vzduchu. Jednak bez úpravy navýšené komprese žádná supercitlivka není ani náhodou a pak ani průběh se mi nelíbí (příliš progresivní). Proto z tohoto pohledu se pružinovky mohou zdát dobré.

                  V kategorii 100–115mm jsem nejel vidlici, která by chodila lépe než upravený Epicon nebo upravená Reba. Žádná pružinovka nenabídla nic lepšího. Citlivost jen nepatrně lepší u pár vybraných kusů, ale průběh to celé zabije a tak pohodlné prostě nejsou.

                  U 140mm už je to složitější. Vzduchový Pike je určitě dobrá volba, ale nemá high speed expanzi a rychlé snižování zdvihu. Upravený s dodělanou high speed expanzí by ale byl asi to nejlepší co se týče chodu. Talas upravený bude chodem téměř stejný – průběh jaký kdo bude chtít, lze ve velkém rozsahu hýbat s progresivitou díky 3. komoře, tedy tohle je ideální, ale citlivost bude o malý chlup horší než u upraveného Piku (přeci jen Talas systém přidá něco malinko odporů navíc), ale zase bude mít to snižování zdvihu.

                  Zajímavý bude Talas 09, jak moc přepracovali  Talas systém, zda to dokázali snížit odpory, tedy že by se po úpravě mohl dostat až na hodnotu upravených vidlic bez rychlého snižování zdvihu jako Pike. Pevná osa ta je jasná, tím konečně Pika v tomhle ohledu dožene.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Další výhodou jsou u některých vzduchovek negativky, které jsou také vzduchové a mají stejný tlak jako pozitivka. Tedy tohle platí pro dual air, solo air, Talas. Jiný systém, než který tohle zajistí bych nechtěl.

                    U pružiny je opět s tímhle problém, protože abys při výměně pružiny hned řešil i správnou negativku a tedy také ji měnil. Tohle tedy ale není problém čistě pružinových vidlic, ale i vzduchových vidlic, které mají pružinovou negativku.

                    0 0
                  • Lister  

                    sakra teď jsem to schytal :-)

                    co na to říct, nějak mě nic nenapadá, vidím to na KO v prvním kole :-)

                    0 0
                    • milan1  

                      Napsal jsi to totiž evidentně bez zkušeností :-)

                      Kdybys chtěl jedno srovnání a to přímé, tak ti ho může dát takový Soptík.

                      Jezdí a dlouhodobě Pike (ocelová pružina) a to vyladěnou na opravdu minimální citlivost, pochybuju, že se najde někdo s Pikem, který by jemu mohl konkurovat. Na téhle vidlici má dokonce dodělánu hig speed expanzi a přesto nakonec jde do celkem drahé přestavby na dual air.

                      Co ho přesvědčilo? Srovnávání s Epiconem, kterého měl stále k dispozici na kole v jeho okolí.

                      0 0
                      • Lister  

                        Když tě mám na drátě…přes zimu bych chtěl poslat mojeho Floata R na repas (bude ještě v záruce, tak jsem uvažoval o orig servisu, ale asi rozhodnutí změním). Dalo by se z něj úpravou vytřískat ještě něco více ? – zmenšit progresivitu, možnou i zlepšit vnímavost na malé nerovnosti, ale s tou už jsem po zajetí vidlice už skoro spokojený. A taky jestli se dá změnit nastavený zdvih ze 120 m na 140 mm, jak je u něj zvykem – nevím jestli se tohle dá říct z hlavy, protože přece jen je to OEM vidlice, tak kdo ví co bude uvnitř.

                         
                        0 0
                        • milan1  

                          OEM se může lišit v tlumiči ale vzduchové nastavení bude jistě stejné.

                          Citlivost? myslím, že posunout půjde záleží, jestli už teď nemáš supercitlivý stav i to se může stát a od toho je to ověření na moment odtrhu.

                          0 0
                          • Lister  

                            no asi mi nebudeš věřit, ale teď doma nemám váhu podle které bych to mohl ověřit. Abych ale řekl pravdu nejvíce by se mi hodil ten zdvih – asi se ale takhle nedá říct jestli by to reálně šlo dostat na těch 140mm.

                            0 0
                            • milan1  

                              Mohlo ale taky nemusí, v tom je OEM problém, dopředu nic nezjistíš.

                              Problém by byl jedině v délce tlumiče, případně samotných nohou.

                              0 0
                              • Lister  

                                Nevadí, velmi pravděpodobně bych ti tu vidlici stejně v zimě poslal, takže se uvidí, ale samozřejmě s předstihem vše nahlásím emailem :-)

                                0 0
                              • JakeF  

                                K tomu mám taky otázku. Jde nějak, ať už nějak doma nebo servisním zákrokem zdvih F100 RL© snížit na 80mm? Origo F80 se mi ještě nepodařilo sehnat za slušnou cenu a kdybych kupoval komplet nový kolo, tak bych nerad rovnou F100ku prodával a připlácel si za F80.

                                0 0
                      • MlokCZ  

                        Citlivost té Soptíkovo vidlice můžu potvrdit, bohužel jsem nemohl srovnat přesně ten průběh, protože on má na mě příliš tvrdou pružinu.

                        0 0
                      • Soptík  

                        No Mlok to jako obvykle popsal přesně, nehledě na to že se umí podstatně lépe vyjádřit, takže mohu jen doplňovat souhlasím souhlasím atd.....:o)

                        0 0
                    • MlokCZ  

                      Vážně stojí za to si někde trošku víc zkusit nějakou opravdu špičkovou vzduchovku. Tím myslím něco s odtrhem 5kg a jen lehce progresivním průběhem. Bohužel tohle v originálním stavu neexistuje, i když pár vidlic od toho nemá daleko (třeba právě Lyrik – ale opět to určitě bude záviset i kus od kusu, pak lepší kusy některých dualairových RS, které mají dobrý průběh v originále, tedy Pike, RVL a u-turnová Reba).

                      Mě třeba také překvapil rozdíl v citlivosti mezi neupravenou a upravenou Rebou. Reba v originále je přitom vidlice s velmi slušnou citlivostí a nečekal jsem, že upravená může být ještě o tolik lepší.

                      Ale aby se neřeklo, tak i na vzduchovkách se nějaké nevýhody najdou. Je třeba hlídat olej na vzduchovém pístku a pak je přeci jen o něco větší šance, že se něco posere než u pružiny.

                      0 0
                      • mastihuba  

                        Je třeba hlídat olej na vzduchovém pístku a pak je přeci jen o něco větší šance, že se něco posere než u pružiny.

                        Chápu to dobře že by měl byt olej uvnitř na mazání té vzduchové patrony s negativkou a pozitivkou?

                        0 0
                    • milan1  

                      Ještě doplněk, je to stále opakované téma ocelová pružina verzus vzduch.

                      Průběh vzduchu prostě umožňuje ve velké části zdvihu pracovat s relativně měkčí pružinou a navíc využívat větší část zdvihu, díky pogresivnímu nárústu na konci zdvihu. Tohle ovšem platí výhradně pro správně nastavený vzduch.

                      0 0
                      • Lister  

                        jo tomuhle rozumým je to v celku logické, ale zase nemá takto nastavená vidlice větší tendenci nořit se zbytěčně do zdvihu třeba při brždění – uvažujme systém netlumený pomocí speciálně nastavené nízkorychlostní komprese ??

                        0 0
                        • milan1  

                          Žádné nastavení komprese ti v noření nepomůže, samozřejmě, že měkčí pružžina se více noříale to bys nemohl chtít žádnou vysokozdvihovou vidlici, když tohle vidíš jako vadu.

                          Pod brzdama se neponoří jedině extra tvrdá a tedy nevhodná pružina a nebo zamčená vidlice.

                          0 0
                          • Lister  

                            Moéžná jsem to špatně napsal, nevidím to jako vadu.

                            Jen jsem vycházel z toho průběhu jak si psal – tedy řekněme v prvních 2/3 zdvihu průběh méně strmý s přitvrzením v poslední části. Je jasné že takto nastavená vidlice bude bravúrněji brát střední nerovnosti, protože se prostě při stejném nárazu ponoří hlouběji do zdvihu než lineárně pracující vidlice (předpokládejme stejný zdvih a konečnou sílu stlačení také podobnou – já vím těžká teorie, ale nechci aby to bylo opět špatně pochopeno). Lineární pružina asi nebude brát tak lehce ty nerovnosti, ale díky tomu že bude potřeba větší váha na stlačení ve střední části zdvihu, tak se nebude tak moc propadat jako takto nastavený vzduch – nebo mám někde mezeru a něco mi tam nesedí ??

                            0 0
                            • milan1  

                              Popisuješ to dobře, já jenom doplním, že ta vidlice, co se nebude nořit do zdvihu při brždění prostě reálně nikdy nevyužije svůj zdvih. Jestli vezmu, že je takové brždění schopné přesunout na přední kolo plnou váhu jezdce, tak je to prostě logické, že se musí a vždy bude nořit, to jsme ale v tématu, které je známé prakticky každému jezdci vysokozdvihových a vidlic, takovéhle povídání je opravdu jen zbytečná teorie.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Ono samozřejmě se to nesmí s pogresivitou přehnat. Pak akorát dosáhneš strašně velkého sagu a i to noření začne být přehnané (ale nejen noření, samozřejmě i při menším podnětu bys šel třeba pokaždé do 3/4 zdvihu a při mnohem větším podnětu bys šel třeba jen o pár mm více do zdvihu, což samozřejmě taky není dobře). A nebo tu příliš progresivní přefoukáš a tím se zase objeví nevyužitelný zdvih.

                              Tedy z mojeho pohledu je příliš progresivní vidlice ještě horší než lineární pružinovka. Já mám oba Talase teď nastavené také na jen lehounce progresivní a progresivitu jsem si nechával snižovat u obou.

                              0 0
                              • milan1  

                                Já ještě doplním, ta míra noření samozřejmě musí mít svojí míru, to se ale dostaneme ke grafickému zobrazení průběhu, protože prostě nic lepšího na konkrétní posouzení neexistuje.

                                Tohle je samozřejmě spíš pro Listera.

                                0 0
                        • MlokCZ  

                          Noření vidlice bude rozdílné přesně o to o kolik bude třeba větší zatížení k překonání komprese.

                          Zkus si představit na grafu. Budeme mít vidlici neomezenou kompresí s odthrem 5kg, tedy špičku dnešní. Naměříme pro ni průběh a dejme tomu, že pro 60mm zdvihu bude třeba zatížení 50kg a pro 70mm zdvihu bude třeba 60kg.

                          Na brzdě dejme tomu dám podnět odpovídající zatížení 60kg. Tedy ta citlivka bez komprese půjde do zdvihu 70mm Pokud přidáme kompresi (např. u Talase v originále je to 5–15kg, dle nastavení komprese na korunce) a dejme tomu střední nastavení 10kg, tak při brždění půjde do zdvihu místo těch 70mm, tak 60mm (protože těch 10kg bude třeba na překoání komprese).

                          Tedy rozdíl v noření tam samozřejmě nepatrně bude, ale nebude nijak významný. Zato těch 10kg navíc už úplně zabije citlivost vidlice.

                          0 0
                    • milan1  

                      Asamozřejmě, jak píše Mloka jestli se nepletu, tak ty jezdíš i expedice, výhoda pružiny je především tam, díky menším nárokům na údržbu. Přimazání pístku je nutnost, která u pružiny prostě není.

                      0 0
                      • Lister  

                        To bylo evidentně na mě – joj, já a expedice, to zrovna ne, ale pokud jde o tu údržbu, tak je pravda, že čím míň na to musím sahat, tím vic jsem spokojený :-)

                        0 0
                        • milan1  

                          On to je minimální rozdíl a tak expedici jsem bral jako příklad a fakt jsem tě asi špatně zařadil už mě může klamat paměť :-)

                          0 0
          • oupi  

            Taktéž jsem myslel pružinovou verzi

            0 0
          • MlokCZ  

            Já bych bral zase pružinu jako jasnou nevýhodu. Např. Pike pružinový a vzduchový na tom je citlivostí v originálním stavu ± stejně a více záleží kus od kusu než jestli to je pružina nebo vzduch. V upravené verzi je pak na tom pružina o malý chlup lépe, ale rozdíl je minimální.

            Jenže když se připočte zcela lineární průběh, tak pružina žehlí hůře, protože v první polovině zdvihu nejde tak ochotně do zdvihu a tedy na stejné překážce jde při stejném nastavení do zdvihu méně. Pokud je opravdu citlivá vzduchovka, tak se jí pružina vyrovnat prostě z principu průběhu pružiny nemůže.

            Samozřejmě problém je když je vzduchová vidlice progresivní příliš, ale to třeba vzduchový Pike rozhodně není.

            Když pak přičtu, že pružinu si nikdy nevybereš přesně, protože jsou po moc velkých skokách (muselo by se pro jednu vidlici dělat pružin nejméně 10 a ne 4, což je nejčastější). A předpětí pružiny neřeší nic, to zabíjí citlivost.

            Pokud tedy srovnáme s opravduc citlivou vzduchovkou (např. upravený vzduchový Pike), tak u pružiny nevidím jedinou výhodu, zato spoustu nevýhod.

            0 0
            • filipes  

              Imho je linearni chod pruziny perfektni kompromis mezi citlivosti na zacatku chodu, snesitelnym propadanim do zdvihu pri brzdeni a vyuzitelnosti max zdvihu. Je to asi o preferencich jezdce.

              Dalsi vyhoda je, ze neni potreba kontrolovat tlaky. Zatim jsem nezpozoval zadne vyrazne negativni efekty pri dorazech, na rozdil od vzduchovky, kdy mi utikal vzduch a nicilo se ± tesneni. Ale chapu, ze nekdo chce foukat podle zavodu / trate / pouziti, takze je to zase podle gusta kazdeho soudruha.

               
              0 0
              • MlokCZ  

                Já také žádné tlaky nekontroluju a jezdím pořád stejný tlak (během půl roku). Tedy až na změnu tlaku na zimu a pak zpět na léto, což je 2× do roka. Ale to je stejně mnohem menší změna než je rozdíl mezi sousedními pružinami (tedy kdybych se na tu změnu tlaku vyprdnul, pořád to bude lepší než u pružiny).

                A teď ten ideální kompromis co popisuješ. Jel si pro srovnání supercitlivou vzduchovku s jen mírně progresivním průběhem? Protože spousta vzduchových vidlic vhodný průběh nemá, citlivé také nejsou a pak je to celé zabité. A chodit na doraz by vzduchovka neměla nikdy (nebo jen zcela vyjímečně), pokud ano, tak někde něco není zrovna správně.

                0 0
    • fluider  

      Prečo nechces zmenu zdvihu a LO áno ?

      0 0
    • KRAJIC  

      Zřejmě máš pod pojmem AM ježdění na mysli něco jiného než většina lidí tady. Tvé požadavky jsou zvláštní – skoro jako bys to napsal naopak. Spíš zkus přiblížit  co jezdíš  a jak velký zdvih potřebuješ.

       
      0 0
    • Smazaný účet  

      3× epicon :))) pokud ti staci 140mm :)) a ma i lock na riditka, jedina nevyhoda ze nema pevnou osu, ale vidle s podobnym chodem a pevnou osou neni

      0 0
    • pitos  

      Z tvého výběru bych bral Pike.

      Příští rok bude mít Revelation zdvih 140 a pevnou osu,takže na AM by to mohla být také dobrá volba.

      0 0
      • MlokCZ  

        RVL se 140mm a pevnou osou skoro určitě dobrá volba bude, ale to je dnešní Pike (a to zcela).

        0 0
      • Tušnak  

        a co bude s Pikem?

        0 0
        • Lister  

          logické by byly širší vnitnří nohy a pevná osa 20 mm (kterou už má teď) – předpokládám že RVL bude mít tu novou užší, ale třeba předpokládám blbě…

          0 0
          • fluider  

            S tou pevnou osou by sa mohli chlapci dohodnúť, pretože FOX si so Shimanom zaviedol „štandard“ 15mm osi, ale FOX ho dáva len na vidlice do 140mm (150mm) resp. do 32mm nohy. 36mm už majú klasickú 20mm os.

             
            0 0
    • oupi  

      Omlouvám se, ale píšu to z práce a houknul mi poplach, tak jsem to odeslal dřív, než jsem to dopsal. Mělo tam být změnu zdvihu potřebuju, LO ano, ale když nebude nevadí.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pokud chceš změnu zdvihu a chceš ji rychle používat, tak Talas 09. Jen je otázka jak to bude s kompresí a zda bude nutné ho upravovat, aby perfektně žehlil. A také je otázka, jaké dají interní nastavení progresivity u Talase, to je každý rok jiné a většinou bylo hrozně moc progresivní (alespoň pro jezdce kolem 70kg). Jestli to je řešené pořád třetí komorou, tak průběh ale půjde ve velkém rozsahu libovolně nechat upravit.

        0 0
        • fluider  

          32 TALAS bude dokonca v 2 variantách zdvihu, pribudne 150–130–110 (to som zistil až dnes :-)).

          0 0
          • mr.antik  

            A s pevnou osou? A cena asi do 15 nebude

            0 0
            • fluider  

              Podľa ich webu bude 15mm osa na 150 RLC a 140 RLC. 9mm osa na modeli 140 R.

              0 0
            • MlokCZ  

              Pokud vezme třeba z ebay, tak na tu cenu se podle mě dostane.

              0 0
          • MlokCZ  

            To já vim, otázka je, zda ta 150mm verze bude samostatně k mání. Ale hlavně, zda je to k něčemu dobré mít Talas 32 se 150mm. 10mm samozřejmě není žádný extra rozdíl, ale pokud chci vyšší zdvih, tak už rovnou mohu sáhnout po 36mm vidlicích. Mě se zdá těch 140mm takové rozumné maximum pro 32mm nohy, i když samozřejmě teď to bude lepší o tu pevnou osu (ale zase žádný standard). Já třeba o novém Talasu neuvažuju, finančně by to bylo za hodně to vyměnit + řešit ještě kola, kde bůhví co na to vlastně půjde použít.

            0 0
            • fluider  

              Je možné, že niektorí výrobcovia si objednali takú verziu. Teraz mi napadá len Reign ako možný zákazník.

              0 0
            • RBweb  

              Fox 32 Talas bude vo verzii 150mm s 15mm osou a RL na Scott Genius 2009 – vyššie modely, nižšie budú mať RS Revelation vo verzii 150mm, DA, asi s U-turn (info napr. na http://www.velonews.com/article/77545). Inak čo sa týka porovnania oceľ. pružina – vzduch tiež sa prikláňam ku vzduchu. Keď som začal jazdiť full, mal som pružinnový Recon 351 u-turn a bol som maximálne spokojný. Na základe diskusií (aj z tohto fóra) som si na HT zadovážil upravený SR Epicon (na 100mm) a tak som zistil, že pružina má predsa len väčšie obmedzenia. Od tohto roka mám už aj na fulle vzduch – paradoxne som si vybral RS rvl DA – bez u-turn – tiež upravený (časom som zmenu zdvihu prestal používať už na Recone – aj keď priznávam, že ak by som mal 3-polohový prepínač z Talas-u, tak by som ho ešte používal :) Pružiny majú ešte jednu „záludnosť“. Označenie ich tvrdosti nemusí byť presné, t.j. kus od kusu sa môže tvrdosť odlišovať – nemôžem porovnať z vlastnej skúsenosti, ale píše o tom jeden chlapík> http://www.peterverdonedesigns.com/…spension.htm

              0 0
              • mr.antik  

                Tak jestli bude existovat Revelation ve verzi s 150 mm s pevnou osou, Dual Air tak  by to mohl být zajímavý soupeř k Piku, který je zatím můj favorit pro uprgrade na příští rok…

                0 0
                • RBweb  

                  no myslím, že rvl 150mm sa dočkáš zatiaľ len vo verzii OEM, takže sa bude ťažko zháňať. Som zvedavý, či to niekto okrem Scottu bude bud. rok montovať – zatiaľ sa v Scotte chvália, že túto verziu budú v 2009 mať jediní.

                  0 0
    • Mutant Marana  

      Taky bych pockal na Talas 09

      0 0
    • Tušnak  

      Využiju tohle vlákno… když už se tady ze startu zmínily ty 55 tak opravdu jsou na tom ty vidle tak špatně jak se říká?

      0 0
    • Stipka  

      Zdravim panove, Mam Am kolo a chci kupovat novou vidlici, no a libilo by se mi neco kde se da menit zdvih, tak sem koukal na RS LYRIK ale ctu na foru ze za ty penize malo muziky, tak jeste koukam na RS Domain ktery jde taky sroubovařt  a ta cena je nekde jinde, ale je ve třidě FREERIDE, ma to jine vlastnosti jizdy? nebo by to mohlo jezdit normalne a na sjezdy bych si to zvysil na 160. jezdim prevazne teren, ale vzdycky do nej musim dojet cca 30 kilaku do Beskyd, byl by v tom problem? moc se v tom nevyznam, tak bych si to rad ujasnil

      0 0
      • pitos  

        Lyrika mám také takže by mě zajímalo co je s ním za problém,osobně si myslím že na to k čemu je tato vidla určená je dobrá.Domain sice za ty peníze není také špatný ale proti lyrikovy je těžší a nemá mission control ale pouze motion control.

        Snižování vidlice nemám a ani bych ho nechtěl a myslím si že se 160kou dojedeš pod hory stejně jako s vidlici nižší(jezdil jsem dříve 100mm,130mm,teď 160mm a chystám se na 180mm)

        0 0
      • Smazaný účet  

        Domaina mam, u-turn. Mam ho na EN/FR kole. Nekdo hlavni negativum Domaina vidi ve vaze-skoro 3 Kg. Ja vahu neresim, protoze mam i tezke gumy. Pri snizeni zdvihu na kole(vaha kolem 16kg) uslapu celkem vklidu nejakych 60–80km. Kdyz jedu po rovine v sedne, nemusim ani utahovat kopresi a vidlice se nehoupe, ale to je o slapani. Ve stoje se pochopitelne rozhoupe, ale to resi utazeni komprese. Rozhodoval jsem se, zda koupit Domaina, nebo Pike. Ale u Pike mi trochu vadil zdvich 140mm a to, ze doumaina jsem koupil noveho za polovinu tehdejsi ceny pajka. Dalsim kandidatem byl Lyrik 2 step, dve komprese,  o pul kila mene nez domain.

        Na co Tě ale uporoznim, pokud ti tvrdosti nesedne pružina v Domejnovi, tak shaneni jine je na dlouho. Ja cekal 8 tydnu, nez ji bude mit zitny ve sklade a pak dva tydny volani a urgovani do RS servisniho centra, protze nejak se nemeli k poslani. Jinak oproti takove 66 ma domejn vyssi odtrh, trochu se to po prvnich kilometrech zlepsi, az se „vychodi“.

        Pro ukazku tady jak vypada na kole pri 115mm zdvihu a pri 150mm.

        0 0
      • mr.antik  

        Nojo taky to řiešim tak jsem posbíral nějaký info:

        Lyrik 2step – jen dvě polohy a nějaká horší citlivost či co

        Lyrik solo air – super lehkej, nemá snižování

        Lyrik pružina U-turn – těžkej, chod subjektivně dobrej, snižování kolečkem :-(

        Talas 36 – hrozná cena, super údajný problémy (takže obavy kvůli reklamaci atd..), nějaká špatná citlivost která nejde vyladit

        Magura Wotan – docela neznámá, někdo chválí, někdo si stěžuje

        Durolux – bez tuningu má snad slabej tlumič komprese, lineární chod, takže pořád na dorazu, nakomu blne snižování

        RST (teď nevim jak se jmenuje) – k nám se nevozí ve snižovací verzi

        0 0
        • Jenda  

          RST Storm – o tom jestli bude z TT k sehnani se snizovanim by mohlo byt pry jasno po eurobiku – muj hlavni kandidat, vzal bych klidne i duroluxe, linearni chod je pro me vyhoda nejak i kdyz jedu max tak jsem srab a vidle mi k dorazum nechodi, jenze s 11/8 sloupkem je to skoro 2.7 kg a to uz je na muj ucel prilis:-(

          0 0
          • mr.antik  

            s tou hmotností je to nějaká fáma, ne?

            0 0
            • Jenda  

              neni – ten durolux s ouzkym krkem je fakt dost tezkej a 1.5 ma skoro o 20 deka min – nechapu jak to na tom sloupku dokazali ale je to tak. Je to skoda, kdyby suntouristi vylezli s nejakou verzi durolux light se 160 zdvihem max a vahou o pul kila jinde tak to nema po uprave konkurenci.

              0 0
              • mr.antik  

                sakra já žil v přesvědčení že to má 2500 s osou, ale ješt je možný že se dělaly nějaký OEM verze…

                0 0
                • Kubiczech  

                  To jsme dva. Myslel jsem, že na vidli ušetřím půl kila a ona je to mrzká půlka…

                  0 0
        • kali222  

          mail

          0 0
        • MlokCZ  

          Pro 36tku Talas to platilo pro starší modely. U 2010 to klidně může být úplně jinak (ale taky nemusí). Nemám ověřeno už ani pro 2009, že to tak ještě bylo (pro 2008 bylo).

          0 0
          • tomfree  

            Talas 2010 s tou fit patronou jsem teď namontoval a je o hodně lepší než poředchozí modely,zcela odstranili kopání na největším zdvihu,ovládání snižování jde lehčeji,ale srovnání citlivosti s van36 je pořád špatné,můj van jde do zdvihu vahou kola,talas se ani nehne,odtrh jsem neměřil,ale určitě je 10kg nebo více.

            0 0
            • MlokCZ  

              Odtrh půjde dolů úpravou u Milana a je velká šance se dostat i na těch 5kg (6–7kg je jistých), takže citlivosti se nebojím. To ostatní je velmi pozitivní info.

              0 0
            • mr.antik  

              hmmm, ale ta cena i venku je hrozivá…

              0 0
              • kubad  

                me prisla na 695 dolaru to neni zase tak silene

                0 0
                • mr.antik  

                  nová se záručákem? A jaká verze, neznám přesně jejich označení

                  0 0
                  • kubad  

                    tu co mám na Santovy,Talas RLC 110/1130/150 15mm pevná osa 2010 model

                    nová  se záručákem originál zabalená s pumpičkou od US dealera.

                    jediný problém je že ji může poslat jen na US adresu, platba paypalem z CZ nebyl problém

                    0 0
                    • mr.antik  

                      aha, no to by ještě nebyl takový problém, ale já myslel 36 verzi :-)

                      0 0
                    • kloubik  

                      Nebyl by link? pod 820 dolaru jsem ji nikde nevidel a premyslim ze bych udelal upgrade z 2009 Float 140 mm, protoze at delam co delam, tak poslednich 20 mm chodu nedokazu vyuzit (SAG uz temer 30 %) a v Push Industries chteji za dodelani HV komory 260 dolaru, k tomu postovny…prijde mi to jako nekrestansky penize. To radsi tuhle prodam a koupim novej Talas. Navic bych pridal trochu zdvihu a mel 15mm osu.

                      0 0
                • MlokCZ  

                  To je super cena, ale ne každý má možnosti nakoupit to v US jako Ty.

                  0 0
            • kubad  

              me se to dost zlepsilo po zajeti, ale souhlas pocatecni citlivost je zatim prumerna, ale zbytek chodu a chovani vidle za me super

              0 0
        • Omen  

          mám Fox 36 talas 09 je je to naprostá žehlička dokonce jsem oproti doporučovanému tlaku 53psi na mou váhu dal 70psi a žehlí to pořád parádně. O nějaké necitlivosti nemůže být ani řeč.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak prosím zkus změřit odtrh, pak to bude jednoznačné jak to je (každý citlivost vidí subjektivně jinak).

            0 0
            • Omen  

              když mi řekneš jak tak klidně ale co jsem četl tak tovární fox někde okolo 5 kg

              0 0
              • MlokCZ  

                Nejrychlejší to máš bez sundání předního kola. Postavíš kolo předním kolem na váhu a postupně zvyšuješ sílu na řídítka dokud se vidlice nepohne do zdvihu. Do naměřené váhy se samozřejmě počítá i váha samotnéh kola, při měření s předním kolem lze pouze odečíst váhu samotného předního kola. Při měření s vyndaným předním kolem (to je přesnější) se pak neodečítá nic.

                5kg odtrhu nemá žádný Talas v originálním stavu určitě, na tuhle hodnotu je problém se dostat i u Talasu 32 i po úpravě a to i u 32jkového. 5kg odtrhu by u Tvojeho kola znamenalo, že pouhým položením na zem/váhu jde pouze vahou kola už dost do zdvihu (čekám, že budeš na předním kole mít znatelně více než 5kg).

                0 0
                • MlokCZ  

                  5kg zdaleka neměla ani Vanilla 32 2009 (tedy měla značně více, neměřil jsem hodnotu, ale bylo to znatelně více než váha kola, tedy klidně to mohlo být i 10kg+).

                  0 0
                  • Omen  

                    klidně to dojdu změřit ale myslím si že je to kravina takhle měřit protože když budu mít tu vidli nafoukanou na 30psi pujde do zdvihu mnohem dřív než vidle nafoukaná na 80psi. A mám s kola sundanou Fox float r 32 ta se o první mm hne od 2,6–3,2 kg a to nejni nijak tuněná. Talas s nevyndaným kolem od 5–8 šlo to dost blbě a mám ho přefouklého  mám tam mít 53 mám tam 70psi na floatu mám mít 70 a je tam 70psi. někdy si dám práci a kolo vyndám.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Přifouknutím se zvětší tlak v pozitivce i negativce, takže to s tím tlakem a změnou odtrhu není pravda (leda pro jistotu můžeš měřit na nižším zdvihu, abys vyloučil problematiku předepnuté vidlice). A když je jiný systé negativky a tlak to ovlivní, tak se samozřejmě měří na tlaku co jezdíš, tak se pak ta vidlice pak taky v praxi chová. Pohnutí při 2,6kg je jedině blbě změřené. Pod 3kg nemá odtrh zcela žádná vidlice a to ani jakákoliv po úpravě, v některých případech může mít vidlice některá vidlice určitou vůli a tedy ten první milimetr ještě nemusí být pohyb do zdvihu.

                      A co znamená od 5–8? Váha přeci ukáže více než 5kg už jen když tam položíš kolo. Tedy hnula se vidlice do zdvihu pouhou vahou kola? Pokud ne, tak to muselo být o hodně více než 5kg.

                      0 0
                      • Omen  

                        tak těch 5–8 bylo po odečtení a ta floatka se fak poprvé pohne pod 3 kg a pak jde dál do zdvihu a váha samo narůstá není tam vůle. asi mám blbou váhu i když je značková a digitální

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na digitální váze tohle většinou nelze vůbec rozumně měřit (možná nějaká lepší vyjímka bude, ale co jsem pár digitálních vah zkoušel, tak to byla měření zcela k ničemu a výsledky zcela zcestné). Je třeba stará dobrá analogová, kde to hezky plynule narůstá s okamžitou odezvou. Digitální váha má vždy nějaké zpoždění, tedy vidlice se pohla do zdvihu, vidíš 3kg a ono ve skutečnosti je to mnohem více, jen to ještě nestihla váha ukázat.

                          A ten Talas po odečtení čeho? Kolik to ukazovalo bez jakékoliv odečítání? Odhaduju, že budeš mít váhu na předním kole tak 6–7kg, tedy po odečtení předního kola se ani na těch 5kg pomalu dostat nemůžeš (a nic jiného se neodečítá).

                          Vemi dobrý kus Floatu by mohl mít takových 7kg, tedy pokud to není ještě nějaký hodně starý Float (06 a starší), tedy před navýšením komprese. Takový starý Float by výborný kus v perfektním stavu (vše dobře promazáno) mohl mít i v originále kolem 5kg.

                          0 0
                          • Omen  

                            foat je to 07 nebudu shánět váhu někdy se k tomu dostanu

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jasně, to kvůli tomu nesháněj, jen kdybys na ni někdy narazil. Třeba se mi do ruky nějaký Talas 36 2010 nebo 2009 dostane a ověřím si to sám (v ruce nedokážu určit přesnou hodnotu odtrhu, ale okamžitě poznám ± kolik to je typu, že je to blízko 5kg, blízko 10kg, blízko 15kg, takže jak na tom vidlice přibližně je).

                              0 0
                              • mastihuba  

                                mne napadá dyby se postavila váha na malej šroubovej lis na víno a shora se tlačilo na sloupek vidlice pomalejma otáčkama, tak by se to dalo docela dobře odečíst

                                0 0
                                • Jenda  

                                  to uz mas lepsi do neceho chytit vnejsi nohy a pridavat zavazi na korunku – idelane zavesit kbelik a lit vodu, ty osobni vahy jsou na tom spodnim rozsahu dost k nicemu takze stejne musis srovnavat udaje namereny nejlepe jednou vahou nebo aspon stejnym typem.

                                  0 0
                                  • Omen  

                                    myslím že je fakt těžký přesně odhadnout kdy se to utrhne

                                    0 0
                                    • goofy  

                                      Zajimave ze stovce az dvoustovce lidi predtim se to nezdalo :-)

                                      0 0
                                      • Omen  

                                        myslím tím přesný okamžik na váze je to dost subjektivní tak jsem to myslel.

                                        0 0
        • goofy  

          Ze je Durolux linearni jste me moc nepotesili teda.. To jsem zase na zacatku..

          Jinak z Foxek bych se dival po 36 Van nebo Float (u toho Floatu by snad taky slo poladit odrth).. Ja to teda momentalne vidim na 36 Van, az na tu palku..

          0 0
          • kali222  

            no van 36 je fajn, kdyby nekdo mel zajem -tak by mi umoznil poridit vetsi zdvih a druhorade sobe koupit novou vidlici :)))

            0 0
          • mr.antik  

            Nojo, četl jsem že je lineární, ale třeba se dala nějak poladit… Uvidím jak to bude s modely 2010, případně s RST, teď už to stejně asi nemá cenu, všecko je vyprodaný

            0 0
          • Vegan  

            Prilijes ventilkem trosku oleje do vzduchove patrony a mas progresivitu jakou chces take to tak mam primo od milana. Chodil jsem furt po dorazech nekdy az nehezky pak mi tam dal neco oleje a ja postupne upoustel az na dnesni stav a jsem spokojenej. rpipadne muzes prifouknout tlumic na progresi to ma take vliv bouzel trosku zhorsi odtrh u me z 6kg na 8.5kg ale nez nebyl olej ve vzduchu nedalo se svitit. Co trosku blbne je vazne zmena zdvihu uz jsem si zvikl ze obcas ma sve dny a pres noc se sam zvysuje zdvih, ale pri jizde mi to nevadi necham to na podzim u milana at kouma :) bude myt jiste radost :). Jinak spokojenost dobra, kdyz pominu muj proklety kus a nutnost citlivejsi vidlice se oni starat pac clovek pak snadno pozna i nepatrne zhorseni.

             
            0 0
            • mr.antik  

              Vážil jsi ji?

              0 0
            • goofy  

              Mno ja si akurat nebyl jisty jak to je u stavitelnych vidlic se stelovanim te progrese, pac jsem to nikdy moc nezkoumal ty jejich streva.. Osobne bych ten system stejne nejradeji vyraboval a mel ji citlivejsi.. Hrat si s packama urcite nebudu

              0 0
              • Jenda  

                tak nevim jak presne potrebujes odolnou vidli ale mozna by pro tebe bylo reseni ta RST – zadny hejblatka v originale nema a milan pise neco az o 180 zdvihu, no a je skoro o pul kila lehci jak durolux

                0 0
                • goofy  

                  Se divam, ze uz ma hlinikove nohy.. Tak to by mozna slo.. Vaha mi je celkem jedno, jedna se mi o tlumic a chod

                  0 0
      • Tušnak  

        tak já mám an svém Momsteru RS Revelation 140 – 110mm. pro moje ježdění naprosto vyhovující, ani nepostrádám 20mm Osu, ale to je hodně individuální, podle toho kdo co a jak jezdí. Já bych byl i pro PIKA Dual Air U-turn. Na těch 30 km to sešroubuješ dolů a na horách už to neřešíš. Jak jsem jezdil toho nového Nostera AM, tak vidlice se 140mm zdvihu to kolo neomezovala ani při výjezdech v terénu, takže bych nijak nehrotil nějaké rychlé snižování ala Talas.

        0 0
      • kesu  

        z porovnání Lyrik vs 36 vem rozhodně 36 je to nesrovnatelně lepší vidlice,ale vem Van..

        0 0
    • pete_ax  

      Pokud bych tedy mohl vyuzit tohoto threadu, mam otazku :o) – polepsil bych si porizenim, resp. poznal bych rozdil mezi stavajicim RS Recon 351 U-turn (pruzina, olej) 130 mm a uvazovanym Fox Vanilla R 2009, krome 10 mm zdvihu a o neco nizsi hmotnosti (cca 250 g)? V hlave mi to trosku hloda. Recona ted dostanu max. do 80–90 mm zdvihu, at kroutim cudlama, jak kroutim. Stoji tedy Vanilla za zvazeni, nebo jit rovnou do nejaky vzduchovy, napr. Fox 32 Float R? Pro upresneni – bajk Monster AM, moje vaha – promenna v rozmezi 72–75 kg. Diky za reakce.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.