Marzocchi x Manitou x RS x jine...

97 nepřečtených
  • Richie

    Porad tady kutite co je lepsi. Kvalita a tohle s timhdle. Je v tom bordel. Skuste to prehledneji. Treba muj nazor je:

    beru v potaz vidle na: DH/FR/mozna i DJ jezdim na: Manitou Stance Kingpin dle me je nejlepsi: Marzocchi, potom RockShox, potom Manitou… chod: 1. Marzocchi, 2. RockShox, 3. ??? kvalita&vydrz: 1. Marzocchi 2. nevim vykucenost systemu: 1. Marzocchi 2. RS, 3. ??? u vidlic nemam rad: tenke nohy a patrony u vidlic mam rad: vysoky zdvih, luxusni chod vidlice „snu“: Marzocchi 888RC

    • LUKAS  

      Nejak mi unika, proc, kdyz za nejlepší povazujes Marzocchi a RS, tak si koupis Manitou??

    • Pá-dlista1  

      Patrony maji lepsi tlumeni. Vsak i tvoje vysnena 888RC ma patronu.

    • vojtechposmourny  

      Sakra, ve všem ti vychází nejlíp macocha, tak proč ten stance? Když už to máš takhle jasný, proč sis nepřišetřil a nekoupil např. Jr T?

      • Tomcat  

        Uvědom si že šetřit znamená nejezdit! Nebo si myslíš, že za jednu vejplatu rám za druhou Jr za třetí zbytek? Jr je truchu dražší a pak to nemá daleko k 888 …no jenže takovej Monster..... takže šetříš a nejzdíš.

        • Richie  

          Jo prene tak. A to manitou splacim jeste dalsich pet mesicu a kdyby to melo byt vice tak fakt nevim…

    • blick  

      Kam se poděl FOX ? 1.FOX 2.MANITOU 3.RS 4.MARZOCCHI :o)

    • wroum  

      beru v potaz vidle na: kolo jezdim na: black, boxxer, suntour xc-pro dle me je nejlepsi: Manitou, M, RS chod: 1. Manitou, 2. RockShox a M u vidlic nemam rad: elastomery, LO, zmeny zdvihu, ultralehky vidle ala SID, Mars, Scareb. Nemam rad chod vetsiny M na XC. u vidlic mam rad: fungujici tlumeni vidlice „snu“: 150mm zdvih, vaha jako SID, chod+pevnost+o­dolnost jako ma Monster :)

      • McBlacky  

        no konečně zastánce indiána, už jsem se bál… pro mě vidle snů je letošní talas 90–130, 1,72kg, jen ta cena :-(

        • LUKAS  

          Taky je pro mne favorit Fox a Talas k tomu :-), btw jak se lisi Talas 04 a 05? Krome maleho rozdilu ve zdvihu (04 ma 85–125mm) tak asi v nicem, ne?

          • McBlacky  

            05 je malinko lehčí, ale fakt jen málo. možná tam změny budou, ale spíš miniaturní, dobře to fungovalo už loni ne :-)

            • zac  

              No ja se ted rozhodulu jestli TALAS R nebo VANILLU RLC, co myslite? Jezdim hlavne teren ale mam dost prasackej styl a vazim 88kg…

              • McBlacky  

                já bych šel do talase, vanilla má zdvih bud 80nebo 100 nebo 120, talas měnitelnej zvenku 90–130. talas je coil/air a vanilla jen coil.

                • zac  

                  Ta vannila ma 130mm je to 2005, tak nejak subjektivne se mi chce spis do ty vanilly, ale poprvy kupuju drahou vidli a moc neznam ty rozdily, jak se chcova pruzina, jak pruzina/vzduch atd…

      • TinkTink  

        Co ten FOX co ma 36mm nohy, 1 korunku a zdvih 150? Kdyz vylijes olej, kus ho odrezes, tak mas i hmotnost sida :))

    • Air  

      myslim, ze vcelku zajimavy clanek napsal Milan na Xbike.cz tak si to prectete, je to hned na uvodni strance.

      • kovar  

        v tomto článku ale chybí analýza důležité, nebo spíš nejdůležitější věci – a to proč se lidi stávají Marzocchistmi a proč jsou tak militantní. Právě odpovědi na tyto otázky jsou zásadní pro pochopení toho, co bylo před velkým třeskem.

        • Air  

          myslim, ze tam o tom pise… jde o to, ze marzocchi udelala ve sve dobe prevratny krok a tim se proslavila. Ma predevsim super jmeno a za ty penize stale jeste slusne uzitne vlastnosti, i kdyz uz tato hodnota vuci jinym znackam klesa. Jinymi slovy, ostatni znacky (hl. Manitou a RS) se dotahuji nebo se uz dotahly. Fox jsem nezminil protoze ten je trochu jinde, ten se pouze nechyta pouze cenove. Takze kult stale trva, zije hlavne z minulosti, ale myslim ze hlavni cenova skupina zdejsich bajkeru – MX COMP, BLACK, DUKE nabidnou za stejne penize podobnou uzitnou hodnotu. Kazda znacka ma urcitou prednost, nekde vetsi bezudrzbovost, nekde funkce, vaha… ale ve finale secteno podtrzeno by dostaly zhruba stejny pocet bodu. Celou dobu mluvim samozrejme o XC (popr. enduro) vidlicich.

          • kovar  

            říkal jsem ANALÝZU, ne pár všeobecných vět:-)

            • Air  

              a co vice bys tam chtel psat? myslim ze to je jasne. nebo tam chces komentovat jednotlive nabidky firem a ceniky, statistiky prodeje, poruchovosti a spokojenosti uzivatelu? a kde bys to vsechno chtel vzit? na to by se nezmohl ani zadny (cesky) odborny casopis… nehlede na to, ze by to vydalo na peknou brozurku :)

              • kovar  

                tak eště jednou: chybí mi tam ANALÝZA proč se lidi stávají Marzocchistmi a proč jsou tak militantní, hotovo, jasné zadání. Proč se třeba spokojený uživatel Manitou nestane militantním Manitouistou a spokojený uživatel Indulony militantním mazačem indulony. Chápeš?:-)

                • wroum  

                  nejaky druh zatmeni mysli? fakt nevim. dam se podat.

                • Air  

                  ok, uz chapu… ale ze slova analyza to tak jasne nebylo. Kazdopadne dobry poznatek. Kult vznikl v dobe, kdy to byla skutecne asi „jedina dobra volba“. Dnes uz to ale asi jedina dobra volba neni – uz neni takovy duvod v pokracovani kultu. A u RS a Manitou kult nevznikl, protoze vzdycky mely nejake mouchy… neprisli s nicim prevratnym, cim by si ziskali masy. Snad jen RS prisel se SIDem, cimz si ziskal masy XC zavodniku. Dnes je to vicemene vyrovnane, proto asi uz zadny kult nebude. Driv to tak nebylo a proto vznikl kutl. Mozna tak nejak…

                • blick  

                  Mrkni se do „minulosti“ a pár militantních Manitůčkařů taky najdeš

            • wroum  

              ty bys potreboval spis analyzu pricin a dusledku rozdilneho ucinku predni a zadni brzdy na kole.

            • milan1  
              • Odstraneno na pozadavek usera –
              • kovar  

                je tak naokraj, zavedení dalšího ventilku tu bylo navrhováno (skromě pomlčím kým:-)dávno před tím, než jsi s tím přišel Ty. Problém jsem vyřešil jednoduše – reklamací. Vadné bylo těsnění mezi tlumící a negativní komorou, takže docházelo u únikům oleje a zavzdušnění a pouze a jedině to zavzdušňování dělá problém, už jsem to tu zmiňoval, ale jaksi nikdo to nebere v potaz a řeší se negativní komora, která funguje tak jak má – tzn ne moc dostatečně, ale přesto jo..Dále byla vadná povrchová úprava pístnice, takže to těsnění vybrousila, pravděpodobně. Ale dovozce meridy to ani nezkoumal, dal mi nový nepoužitý tlumič, který zatím funguje, moc jsem toho alezatím na něm nenajezdil…

                • milan1  
                  • Odstraneno na pozadavek usera –
                  • kovar  

                    Kde jsi našel informace? Myslíš to nové provedení tlumiče s páčkou na řidítka? Viděl jsem jen foto LRS RED-C se znemožňovačem tlumení na webu výrobce , nenašel jsem žádné jiné info. Takže nevím nic o vnitřní konstrukci a funkci, nemohu tedy komentovat.

                    • milan1  
                      • Odstraneno na pozadavek usera –
                      • kovar  

                        NA fotce z webu German-A ventilek vidět není, trčí tam jen nějaký imbus šroub, o jehož účelu mohu jen spekulovat, možná v Bike-magazínu bylo vidět více.

        • milan1  
          • Odstraneno na pozadavek usera –
          • kovar  

            No a v čem je problém?

            • milan1  
              • Odstraneno na pozadavek usera –
              • kovar  

                NO opravdu nevím, v čem mají ti, co jsou alergiční na Militantní MArzocchisty problém? Zvláště když MM byli jen vytvořeni dle rčení – když někdo potřebuje a nemá nepřítele, tak si ho musí vymyslet:-)

    • fousac  

      zkusim se svezt s tebou.. jakou vidli na enduro??? (opet a tudiz opakovane :)

      cena cca 7–8k, zdvih min. 130m, pruzinovka…

      a ted sem zvedavej co se dozvim.. ;)

      • fousac  

        ups.. samo, ze 130mm

      • Richie  

        No asi ty jednokorunkovy manitou (stance)… to mas i 150 a je to kolem tech 7–8litru…

        • fousac  

          no to je adept no.1 .. dalsi kandidati sou splice super a sr duro E… ted cekam, jen co se ozve nejaky militantni zastance jedne italske znacky a treba mi neco vnuti… ;)

          • Pá-dlista1  

            Splice je vazelinova. Pro SR by hrala tuhost, zase minus je povrchovka vnitrnich nohou, zdvih a povest znacky :)

          • K2  

            :) MX Comp 105 překopaná na 120 a doplněná pružinami (pokud oželíš 10mm zdvihu)

          • Richie  

            Ty vole na SR Suntour se vyser. To te vyjde draz- nejsme tak bohati aby jsme kupovali smejd dily- teda alespon ja ne. Vazelina je hnus!!!

            • wroum  

              nevidel bych to tak cerne. i z SR se da udelat slusna vidle, nehlede na vazelinu.

              • McBlacky  

                jestli to duro bude konstrukčně podobný jako ty 02 a Tink říkal že prej je, tak se na mazání vazelínou může klidně vysrat a nalejt tam olej. Kromě toho 130mm/1,9 kg dá se na tom blbnout a zároven i zajet nějakej maraton, a navíc na ni fakt není co zničit :-)

                • Richie  

                  „navíc na ni fakt není co zničit“- tak tohle i ja vidim na Suntour jako plus.

            • fousac  

              tahle bych to nepausalizoval… 00 a 01 SR byly za ty prachy docela slusny.. 03 a 04 modely byli krajne nepovedeny, to jo.. ale vypada to ze sli do sebe a letosni (05) modely by mely bejt zase pouzitelny.. a jednu vec maj jistou, v tuhosti jsou z low-end vidli bezkonkurencni… (no i lecktera Hi-end vidle se proti SR krouti jako had, treba maratonka nebo cokoliv od manitou)

              • wroum  

                mas pravdu, ale vidle upravena od Milana chodi slusne (XC – PRO NS 130 mm) i pres ten rok vyroby 2003. s tou tuhosti mas recht. XC-PRO mi prijde pri 130mm minimalne stejne tuha (mozna i tuzsi) jako Black na 100

                • Pá-dlista1  

                  Tak to bylo fakt trapny srovnani :) Mi prijde minimalne nastejno jako FR M.

                  • wroum  

                    co je FR M?

                    • Pá-dlista1  

                      Freeridove Marzocchi. Jako treba Z1 jsem myslel. Ale srovnavat to s Blackem… to o nich bud nemas dobre mineni a nebo toho Blacka zbytecne demonizujes.

                      • wroum  

                        asi mas pravdu. ale blacka nedemonizuju. se Z1 nemam prime srovnani.

                  • Richie  

                    Tak to bych netvrdil- myslim si neco jineho.

                  • Air  

                    Black je fakt tak torzne mekkej (nemyslim cepy brzd)? Uz jsi cetl ten clanek od Milana na Xbike.cz? Asi ne a az si ho prectes, tak tu bude dalsi bitka… :)

                    • milan1  
                      • Odstraneno na pozadavek usera –
                      • K2  

                        Motorkové Upside-Down se dělají hlavně proto, že jsou tuhší (jedná se ale o klasické dvoubrýlové provedení a ne o jednu korunku)

                        • Pá-dlista1  

                          milan ma pravdu. Tohle nema nic spolecnyho s dvema korunkama. Kdyz srovnas treba 888 se Shiverem DC, tak se zhrozis. (Schvalne jsem vybral tyhle dve, protoze maji stejne uziti, +/- stejny zdvih pevnou osu, prumer vnitrnich nohou i vyrobce a prece je tam rozdil v tuhosti obrovsky)

                      • Air  

                        po precteni toho clanku a komentaru Black u me sel v necem docela nahoru, ale v necem taky docela dolu… Ono kdyz clovek chce vidli na XC, ktera neco vydrzi (tedy ne vidli ala SID & Skareb), tak tu vetsina resi tohle: MX Comp vs. RS Duke vs. Manitou Black a musi si z toho neco vybrat… (protoze ne kazdy muze vyplaznout 15tacu za Foxku). Jenze kazda z techhle vidli neco ma. A tim vznika jedno velke vecne dilema. Kterou? Clovek resi a resi a cas bezi a bezi… Troufam si tvrdit, ze velka vetsina lidi-XCckaru tady premysli nad tema vyse jmenovanyma 3 vidlema. Co vymyslej inzenyri na dalsi rok? Pouci se uz ze svych chyb? Tot otazka

                        • cabbage  

                          dilemas popsal dobre akorat vynechat špagetu a pridat rebu.

                          • Air  

                            jo reba je fajn, ale stoji uz v podstate jako foxka… takze…

                            • vlk  

                              dočkej času, však ony půjdou dolů, a taky si to chce vybrat dobrého obchodníka.Já taky sehnal kdysi duka za 8400 když v té době za něj všude jinde chteli 12 tis.

                              • Air  

                                no ja si pamatuju jaks ho kupoval… nekdy na jare to bylo myslim… tento rok ale reba dolu urcite nepujde. pod 10k se nedostane asi ani pristi rok… v podstate se da reba u-turn prirovnat k fox talas, coz je vidle za 25k. navic je to konkurence pro marathon popr. all mountain od marzocchi a minute od indiana… fakt necekam ze by ty ceny mohly jit dolu. Zitny se taky nepretrhnul… ceny Duke zustaly stejne jako minuly rok a pritom uz maji vsechny ocelovy sloupky. Spis nez vidle tehle tridy zlevni, vyrostou v nizsi stredni tride pouzitelnejsi vidle

                        • McBlacky  

                          no máš pravdu přesně tohle řeším, tu mx compku teda jedině s alu krkem. k tomu nějkej odolnější rám do 2kg s xc geoškou, tady jsem dost narazil, crx nechci a nemyslím si že spyder, kterýho jsem si vyhlidl by snesl to co plánuju jezdit :(

                          • cabbage  

                            konec chrceni?

                            • McBlacky  

                              kdepak :) ale budu mit min času najíždět objemy tak už jen tak pro zábavu. kromě toho rám i vidli bych rád dostal okolo 3.5kg… chci si postíhat pár dropů a menší skočky, žádný vraždy neboj :(

                              • Bleda tvar  

                                Tak si kup radsej uz ram s FR geometriou pretoze skocky a dropiky su podozrivo nakazlive a ta to zacne bavit tak budes kupovat po mesiaci novy ram? :)

                                • enjoy  

                                  neboj,jeho to nemuze nakazit:-).vzdycky nam tvrdi jak uz je na to moc starej:-)

        • fousac  

          hmmm..... :((( stance flow nejsou… dalsi dovezou (progress) snad koncem unora..

          kdyby ste nekdo nahodou zahlid nejakej skladem nekde v shopu, dejte prosim vedet.. dik…

          • McBlacky  

            to je jasný proč by je měli mít před vánocema že jo :-) to jsou fakt kojoti…

          • enjoy  

            cesky dovozci me opet nezklamali:-) uz sem si pomalu nejak zvyknul ze si clovek udela vycet veci ktery by chtel a pak to vezme jeste jednou a prehodnoti co je schopny sehnat:-)

          • Richie  

            Jo to jsem taky resil kdyz jsem shanel toho Kinpin. vyresil jsem to takhle. zvednu telefon obvolam obchody, ktere jsou na strankach progrescycle a jak nouma se ptam. Ale vysledek stal za to.

    • Tomcat  

      Žádná firma není dokonalá a ani její výrobky. Vždy najdem plus i mínus. A ni neexistuje všelék (Uberfedergabeln :-))

      Beru v potaz vidle na DH, FR i DJ

      jezdim na: Manitou Sherman Flick

      dle me je nejlepsi: Marzocchi, Manitou, Fox , Dt Rond potom RockShox

      chod: 1. Marzocchi, 2. Manitou, 3. Fox

      kvalita&vydrz: 1. Marzocchi 2. DT Rond

      vyzkoušenost systemu: 1.FOx , 2. Marzocchi 3. White Broders

      u vidlic nemam rad: tenke nohy a korunky a taky vzduch

      u vidlic mam rad: kvalitní chod a pevnost

      vidlice „snů“: Mazocchi Shiver50

      • Richie  

        Jo jo. Konecne nekdo kdo to pochopil a napsal to jak ja. Co je to to DT (nepsriseal jsem na tu zkratku nebo to neni zkratka?) a „vidlice "snů“: Mazocchi Shiver50"- snad 05 ne? Nebo si jeste chvili chces pockat?

        • Tomcat  

          Výrobce vidlic WP Rond koupila firma DT (náboje DT Hugy) a od toho je název DT ROND. Shiver 50 je vidle, kde těch 50 je průměr nohou. Takže je tužší než Monster. Jo je to vidle na MX , MX dirt a minulý rok u toho bylo napsano na extrémní bajking ( FR ala Bender) vzhledem k existenci SuperMonstera to ale nemělo význam. Jediný kolo sem stím vyděl Brooklin Machine Works a Carpier oba 300/300 a 30kg.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.