Reklamace bot Specialized Comp 2006

65 nepřečtených
  • TinkTink

    Zdravím,

    chci se pro změnu podělit o zkušeností s reklamací bot zn.Specialized – konkretně modelu Comp 2006. Ve zkratce – už i do Českého zastoupení zn.Specialized dorazil Český reklamační syndrom.

    Co se stalo – reklamoval jsem boty Specialized Comp 06 s roztrženou síťovinou na špičce. (normální věc, zde není málo lidí s tímto problémem) Doba za kterou se mi to roztrhlo byla cca 21 měsíců. Malé rotržení obou bot se objevilo cca 2 týdny před Specialized Rally Sudety, které jsem se rozhodl jet a reklamaci jsem se rozhodl tedy uplatnit až potom, protože nepošlu boty, na který jsem zvyklý na reklamaci před tímto závodem. V botech jsem pak odjezdil pár dní (celkem asi 3, závod jsem v nich už nejel, protože na ně už bylo zima a použil jsem jiné tretry), síťoviny se roztrhaly téměř kompletně. Potud jsem tomu nepřikládal váhu, předchozí Specialized Comp 05 které mi vyměnily, měly ty síťoviny roztrhlé zcela a problém nebyl.

    Boty jsem tedy poslal na reklamaci. Za 2 týdny přišly zpět se zamítnutou reklamací – důvod – bylo zjištěno, že poškožení bylo způsobeno mechanickým opotřebením. Dále následuje informace, že jsem se měl řídit reklamačním řádem a měl jsem boty reklamovat ihned po projevení závady a ne čekat až do úplného zničení boty.

    Tady tuto vrácenou reklamaci jsem u obchodníka přijal, v zásadě jsem to chápal, protože jsem to skutečně nereklamoval hned (jak to věděli?), ale dovolil jsem si poslat e-mail na 69 Company, která je uvedena na vyjádření k reklamaci s několika body, které mi v této reklamaci nebyly jasné:

    1) minule mi boty vyměnili

    2) kdybych poslal boty na reklamaci, tak nemohu jet jimi sponzorovaný závod (nebyl bych v místě konání, byl bych na silničním Králi, takže bych nezjistil nutnost použití zimních treter…)…co bych v tu chvíli měl dělat?

    3) nechápu rozdíl mezi malým a velkým roztržením síťoviny, když je to prostě rotržené

    Na toto mi bylo následující den (za rychlost mají pochvalu) odpovězeno, že jsem porušil záruční podmínky, a že měl právo toto zamítnout – odpověděl přímo reklamační technik. Já s tímto samozřejmě nemohu nesouhlasit, má pravdu, ale nechápal jsem, proč to minule vyměnili a co jsem teda měl dělat. Tak jsem poslal další dotaz.

    To co mi bylo odpovězeno jsem do teď příliš nepobral, cituji: „Po pravdě nemůžete přeci doufat, že vám vydržejí boty nebo např. gripy nebo podobně namáhaný výrobek věčně.“. Dále: „ale zde prostě bylo porušeno pravidlo o hlášení závady a tímto se dostávám k bodu proč minule jste dostal boty nové. Přede mnou zde byl pán, který byl hodně benevolentní, nebo občas i na pár věcí zapomněl z důvodu velké pracovní vytíženosti a reklamacím jako takovým nepřikládal takovou vážnost a raději 95% řešil uznáním ( je to jednodušší ), ale po převzetí této agendy po něm jsem musel trochu zostřit podmínky. Proto i když dále uznáváme velmi vysoké procento reklamací, zde prostě byl důvod reklamaci neuznat a když přihlédnu k opotřebovanosti bot, konci záruční lhůty a výše zmíněné závadě nemusím se za tento krok omlouvat.“

    Takže výsledek je pro mě jasný – už si nekupovat výrobky zn.Specialized zde v ČR, vždy budou hledat jakoukoli možnost, jak reklamaci neuznat i kdyby ten výrobek byl sebehorší.

    A pro Vás, proč to zde píši: kromě toho, že jsem jim to slíbíl, tak si dejte pozor, reklamujte ihned jak to bude možné a nečekejte na nic jako já.

    Fotky bot přikládám níže. Kdo chce kompletní e-mailový rozhovor, napište mi. Vystavovat přímo ho osobně nechci, ale rád ho předám jako poučení pro ostatní.

    PS: stejně nechápu, z čeho vydedukoval, že jsem to nereklamoval ihned po vyjíždce.

    PS2: jsem si do teď myslel, že záruka má být dva roky a ne skoro 2 roky :-))

    • Pijer  

      Měl jsem na tuhle téměř modlu na BF letos zálusk a nakonec jsem vzal ve slevě PearlIzumi. Tak doufám, že jsem si polepšil :-)

    • Pijer  

      Jinak s tebou samo cítím a myslím, že si Spešl v čechách tímhle chováním ve vnímání značky rozhodně dost pohorší (tedy alespoň na BF). Boty za 3tis. se dají ještě oželet, ale jestli budou takhle „důslední“ i u rámů, tak si jejich pořízení možná dost lidí rozmyslí.

    • Vegan  

      Nemel si se udat v emailu ze si je jel na zavode a jit skrze SOS a mediatora skrze znalecky posudek proslo by ti to v pohode a jeste by museli platit naklady protoze kdyz kazdej rezignuej jak ty tak se jinak chovat nezacnou. Obcas take pomaha jit primo za reditelem vyzadat si ho.

    • mufák  

      Nejsem vůbec překvapen,mám za sebou poměrně ošklivé reklamační řízení s kolem této značky.Probíhala komunikace jak emailová ,tak telefonická a vždy to začínalo stejně:Reklamaci uznáváme ,ale peníze vám nevrátíme.Nakonec to za mě vyřešil právník a bylo to naposled co jsem od nich něco koupil a co jsem řešil reklamaci v čr sám a bez asistence právníka hned od začátku.

      • Krocan  

        jak to probíhalo?

        • mufák  

          Protože jsem naivní blbec,tak jsem kolo se slavnou vidlicí během deseti měsíců musel reklamovat čtyřikrát a to v tom ještě byla zima a já přes zimu nejezdím.Pokaždé si to tam nechali přesně 30 dní a tvářili se jako,že jsem největší kazisvět na světě a,že to celé vůbec nechápou.Už si ani nepamatuju tu spoustu lží a pohádek co jsem od nich slyšel.Nakonec právník sesmolil dopis a byl tak lačnej procesu,že jsem se až bál.Díky bohu dopis zabral a tak se proces nekonal a dostal jsem prachy

    • Kubiczech  

      Ctu to a cekam uplne rozedrany Compy a oni vypadaji docela dobre a ani ta trhlina neni nijak velka. Nechapu, jak z toho nekde muze poznat, ze si s reklamaci otalel.

       

      P.S.: Vratte tam toho benevolentniho pana, mam je taky! (:

    • rainbowone  

      Hele neuraž se ale když ty boty vidím tak se nedivým že ti tu reklamaci neuznaly vždyť ty tretry jsou prostě opotřebované běžným používáním . Rád bych viděl prodejce co by ti uznal reklamaci jak v ČR  TAK V ZAHRANIČÍ :)

      • TinkTink  

        Neurazim se. Ty boty maji za sebou cca 4000km letnich mesicich za 2 roky…novy byt nemuzou. Nicmene jiny moje boty po takovy davce kilometru rozhodne nejsou ani zniceny ani nijak zavazneji poskozene.

        • tim  

          S tou mírou opotřebení za časový úsek jsem na tom podobně jako Tink. Znatelnou trhlinu jsem však bohužel zaregistroval až po cca 26 měs. od nákupu = nereklamoval jsem. Výsledek a poučení pro mne : I když mi předtím žádné tretry tak dobře neseděly (SH, NW), příští výběr letních treter asi budu směřovat k jiné značce…  

        • hekynen  

          Tak takové vychvánkové „experty“ fakt miluji… Dva roky v tom „řádí“ a pak se to snaží vyreklamovat. Správně tě ten „méně“ benevolentní pán poslal do patřičných míst.

          Mne by po (skoro) dvou letech ani nenapadlo ty boty (a ani nic jiného) reklamovat. Pokud to používám, tak se to prostě ničí, to je jasné. Je to spotřební zboží…

          • hekynen  
            • vychcánkové
          • TinkTink  

            Mam 3–4 pary treter. Neradim v nich. V zime jsem je vubec nepouzil. Podle me je model Comp nekvalitni šunt.

            • hekynen  

              „řádí“ je/bylo v uvozovkách ;-) i když 4000 km není tak málo…

              Pokud by po pár měsících třeba praskla podrážka, rozpadla se přezka, tak to na reklamaci je. Ale reklamovat, že se mi po skoro dvaceti měsících „něco“ rozedírá, je spíše už skoro drzost. Prostě botky jsou opotřebované běžným užíváním.

              Mne se taky po skoro dvou letech začínají párat švy na cyklošortkách (najeto v nich odhadem 9 tis km; shodou okolností taky spešly). Rozhodně by mne nenapadlo je reklamovat.

              Ale samozřejmě právo reklamovat máš…

              • TinkTink  

                Ja fakt neprotestuju – 2 roky jsou hodne, ale priznavam, ze se na to snazim divat tak, ze ty boty maji za sebou velmi malo – kdybychom to vzali casove, tak pouzivany byly 12 mesicu a to jeste na stridacku se silnicnima letnima :-/ – pod 10°C pouzivam zimni tretry…no…ted je pouzivam furt, protoze tydle spesly lezi v koute a pouzivat je nechci.

              • pegas  

                hele nic proti ..ale zaruka je dva roky a i kdyby den pred vyprsenim zaruky se me treba urvala sucha prezka, tak to budu reklamovat…i kdyby to bylo opotrebovane beznym uzivanim sebe vic,tak to proste musi dva roky vzdrzet…dneska je 90 procent veci udelany tak ye to sotva vzdrzi zaruku…

              • mr.antik  

                naopak, 4000 je dost málo, ale vypadaj hrozně, měl jsi je před reklamací aspoň vyprat :-))

                Já teda Specialized věci už moc nemusim (zkušenost s gripama).

                • Bulda  

                  cože? dyt svršek je až na tu sítovinu netknutej, aspon co je videt z fotek…

                  chtělo by to pro lepší posouzení foku vnitřku (prodření paty, stav vložky) a hlavně jak je ochozená podrážka …tipuju, že tam nebude nic

                   
          • Vegan  

            Ze tebe vyrobce ze zakona musi splnovat to aby jim prodavany vyrobek splnoval svymy proporcemi zakony CR a ty jsou ve smyslu ze vyrobek musi vydrzet bez ujmi jez ma vliv na pouzivani vyrobku alespon 24 mesicu BEZNEHO UZIVANI ke kteremu je vyrobek urcen nevidim nidke ze by Think napsal neco co by toto rozporovalo a jestli je reklamuje 729 den co je ma je burt. pokud toto dany vyrobek nesplnuje nema byt co na trh v CR uvaden argument bezne opotrebeni je tedy lichi.

            • scret  

              hezky napsano, ale v tom pripade by jsi mohl jit reklamovat ojete plaste, boty kvuli osoupanym podrazkam atd. protoze vyrobce je ma delat tak aby vydrzeli min. 2 roky… promin ale to je trochu divne ne?

              • Vegan  

                vubec ne ponevads se rozlisuje spotrebni material jez je spotrebovavan naprikladu  retezu je spotrebovanano neco diky cemus se probrousi v nytech a retez protahne na plasti je spotrebovavana guma plaste ( ovsem i zde lze poukazat na neprimerene opotrebovavani napriklad u auta pokud sjedes gumy po 5k km muzes je reklamovat ze se neprimerene opotrebovavaji ) a u bot je tato spotreba dana podrazkou nikoli vsak sitovinou pletes hrusky s jabkama

          • Bulda  

            ja zas miluju takovéhle experty, co něco plácnou, aniž by o problému něco více věděli

          • JSt  

            u opotrebeni nejde ve skutecnosti o ty dva roky, ale o ty 4000km. to u nekoho muze byt pul rok, u neko 3 mesice apod. ja mel reklamaci asi jeste u toho benevolentniho pana ;-))

      • mastihuba  

        4000km neni zas tak moc, kdo má jedny boty, tak to najede za půl roku.

        • destr  

          Já mám na sportech tak 7–8000 km, krom „natrhanejch“ utahovacích pásu sou jako „novy“. S těma pásama bych to šel klidně reklamovat, ale vim kam by mě poslali a na funkčnost to zatím nemá vliv, tak na to prdim.

          • nobody  

            já měl taky Sporty 2007 a natrhli se mi ty sucháče, reklamoval jsem to někdy v dubnu a vrátili mi peníze (asi tam byl ještě ten benevolentní pán). Botky jsem měl/jezdil necelý rok. Koupil jsem zas Spešly Taho a ty mi sedí víc a není v nich taková zima v létě :)

            • destr  

              Tak že bych je taky zkusil reklamovat?

              • TinkTink  

                Ehm…toto bych zde neprobiral, odkaz na diskuzi jsem poslal reklamacnimu technikovi :-D

                • destr  

                  Proc ne? Nemyslim si ze by to byla moje chyba, naopak to maj pekne debilne udelany, bo to udelalo kazdymu kdo je ma.

                  • destr  

                    Koho já znám.

                    • TinkTink  

                      Ano, ty sitoviny se taktez roztrhaly temer kazdemu koho znam, presto doma nemam nove tretry :)

                      • destr  

                        No dobře, ale třeba sis nestříhal nehty na malíčku a máš to od toho :-D ale abych řekl pravdu, tak nemyslim že je to jenom u specialized, ale k vrácení peněz nebo výměně něčeho za nové se bude stavět zády většina firem.

                        • tomaschek  

                          S tím trháním souhlas, je to jednoznačně nejslabší místo tohohle modelu treter. Mně se začala síťovina trhat na okraji asi po 5000 km, ale zakápl jsem to sekundovým lepidlem a zatím to už více než rok (ťuk, ťuk, ťuk) drží.

                          Zásadní otázka podle mě je, jak to trhání vznikne – jestli vnějším vlivem, např. odíráním nebo zachycením o větvě, klacky apod., nebo mechanickou vadou materiálu, který během dvou let záruky nevydrží běžnou zátěž. V prvním případě je reklamace hloupost, ve druhém podle mě oprávněná.

                          • tomaschek  

                            Ale jak tak koukám na ty fotky, je to přesně v tom místě jako u mě, takže náhoda to asi nebude. Zvenku fakt nevypadají moc jeté, já bych tu reklamaci neuzavíral.

                            Příští rok chci jít zase do compů a tohle si určitě pohlídám…

                            • mastihuba  

                              mne udivuje že koupíte znovu boty, který nevydrží. Bych po takové zkušenosti šel do jiné značky.

                            • Honza z H  

                              Nemám sice tretry od Spešlu, ale třeba Nike na běh mi to udělaly taky. Je to díky tvaru nohy, jak máš širší chodidlo, tak ten malíček tam tlačí až se vyklube. Sehnat botu, která sedí na délku i na šířku přesně je někdy problém.

                              Jak se ta síťka povolí, tak napětí je to tam a boty začnou líp větrat :-))

                              Já to nereklamuju, protože jsem bordelář a nenašel bych po dvou letech paragon.

        • Tušnak  

          Asi tak. To jako lidi, kteří najedou ročně osmičku si mají kupovat boty 2× za sezónu? Já mám tretry od Shimana už pátou sezónu a drží a to jsem se k nim rozhodně nechoval s citem! Když už si kupuju tak drahé boty od značky která se tváří jako modla MTB, tak od toho čekám určitou kvalitu a odpovídající přístup k zákazníkovi!

          Tak já mám třeba dobrou zkušenost se načkou turistických (ne bikových) bot Merrell, kdy jsem v nich chodil více něž rok, ať už ve městě, nebo v horách za jakéhokoli počasí a taky se mi roztrha síťovina. Reklamace byla kladně vyřízena do 2 týdnů, dostal jsem nové boty a záruční doba je zase 2 roky, protože mi bylo řečeno že je to jako bych si ty boty znova koupil. Tohle je podle mě přístup značky k zákazníkovi, který mě přesvědčí, že ikdyž se stane, že se boty roztrhnou, tak reklace proběhne v pořádku a pokud bych si chtěl koupit nové botky, tak si zase koupím Merrell.

          Jsem z toho docela rozhozený, protože jsem si chtěl ty Compy koupit na novou sezónu, ale tohle je věc, která mě odrazuje!

          • Bulda  

            nový modely už by ten šev měly mít v jiném místě, kde není tak namáhaný a mělo by to být v poho, jinak jsou to super boty (výdrž, hlavně podrážky a anatomie), kdybych něměl jiný, šel bych asi do těch novejch, jen se přesvědčli, že ten šev je fakt jinde

            • Tušnak  

              Mrknu na to doma, ale je fakt, že ty staré botky měly ten šev a okraj strašně ostrý a při chůzi jakoby řezal tu síťovinu. Ale musím souhlasit, že pohodlnější boty jsem zatím neměl! Noha jak v peřině a podrážka skvělá, proto mě štvalo, když se to prodřelo. Až doslouží jdu do nich znova:-)

      • Bulda  

        hele, klidně se uraž, ale když o tom nic nevíš, tak radši nic nepiš.....

        tyhle boty maj tenhel problém skoro všechny (jen menší velikosti ne) úplně stejně dopadly moje původní i ty nový vyměněný z reklamace (podruhý mi vrátili peníze, vždy jsem šel rovnou do prodejny, kde mi sami řekli, že u těhle bot skoro nemaj reklamace jiný, než právě na roztrženou sítovinu v tomhle místě) ketrý jsem už skoro nejezdil (v blátě vůbec), bo jsem měl už jiný z týmu

        pročpak maj asi nový modely ten šev jinde? prostě to byla konstrukční vada tohohle modelu, ten šev je v místě, kde se bota nejvíc ohýbá a síťovina spojuje dva mnohem tvrdší kusy koženky, který jí prostě rozthaj, jak se pohybují proti sobě

        Tinku, doporučuju pohrozit jim znaleckým posudkem a když ani to nepomůže, tak si ho fakt nechat udělat!!

        škoda, předchozí model mám ještě ted a bez problému

    • jecnak  

      To mas tada fakt smulu. Ja uz od Speslu kupuju akorat rukavice. COMPy takhle praskly vsem co znam, je to proste sunt. Pokud te to stve, udelej si posudek a sud se, myslim, ze mas velke sance to vyhrat a aspon se treba ten drsnak z reklamace pouci. Krome mediace stejne jine moznosti nemas, maximalne plakat tady na foru.

      • TinkTink  

        J, rukavice maj dobry, ale treba i 2D helma je z meho pohledu naprosto super vecicka…

        Neplacu, nadavam :-)

        Posudek delat nebudu, to vim, ty 2h co jsem ztravil sepisovanim tady tohodle je vse co jsem do techto bot investoval a vic delat nebudu. (jinak receno 3K mi za to nestoji…)

        • děd (ek)  

          Mám taky SP Comp 2006, po 1. roce se začalo párat uchycení přezky na levé botě, letos na pravé (viz 1. foto) a odešla úplně jako tobě stejně i síťovina (dírama jsem prostrčil prst). Reklamace jsem neřešil, je to ztráta času. Oprava obou bot  (sešití síťoviny vč. podložení jemnou kůží zevnitř-viz 2. foto, zalepení obou špic, oprava uchycení přezky na levé botě a fixování podivných nití povalujících se původně pod BG vložkou uvnitř ve špici obou bot) stála pouze 95 Kč (za 3 dny bylo hotovo), kontakt na brněnskou opravnu pro podobně postižené viz 3.foto. Další mínusy v průběhu užívání bot SP Comp: první šroubovací špunt vypadl po týdnu (nahrazeno špunty NW, drží dodnes), hned v první sezóně prodřené obě paty, odlepující se lepení a šití špic (k tomu jen dodám, že DIADORY Chilli, které mám víc než 10 let a mají najeto 30–40k km jsou stále bezvadné, vč. síťoviny a pat). Můj závěr na základě výše uvedených skutečností: kvalita zpracování svršku bot SP Comp 2006 = šunt vhodný do vitríny jako dekorace, ne však pro použití na biku. Jinak kolo + několik párů rukavic téže značky slouží perfektně. V případě nových bot se v současnosti rozhoduji mezi SIDI a PEARL IZUMI.

    • makak  

      Síťky se rozdrbaly po roce (u mě 5000 km) , navíc „špunty“ na patě se utrhaly po prvním věším tlačení šotolinou.

      Asi to šlo reklamovat, ale neměl jsem na to sílu …

        
    • Frankie  

      Me by zajimalo, kde je nejaka hranice pro bezne opotrebovani behem dvoulete zaruky – 4000km je prd - podle me by teoreticky mely vydrzet 2 roky „nepretrziteho“ pouzivani v souladu s tim, k cemu jsou urceny, pri dodrzeni doporuceny udrzby.

       

      By mohli ferove priznat, ze zaruka je sice dva roky, ale max do 2000km :) …

       

      Jinac ja mam Sport MTB model 2004 a zatim celkem dobry… F

    • qwerty  

      Mám je taky a už se těším, až chcípnou. Ne, že by s nima byly potíže, ale až scípnou, budu si moct pořídit hógo fógo drahý Sidi. A z nich mě pak budou bolet kolena a budu muset přilézt ke křížku. Teda, k BG. Už aby to bylo!

      Mimochodem, mám troje spešl boty.

      A nějakou tu promile :)

      • mufák  

        Moje řeč ,cítím to uplně stejně.Do denníčku si zapisuji ,špatnou zkušenost v hodnotě 3000,– a jsem za ní rád.Nebudu platit méně benevolentního pána a budu sledovat jak umírá hlady.

    • Volf  

      Myslím si, že s prodloužením záruky na 24 měsíců se v ČR prodloužil nejčastější termín reklamace z 11 na 22 měsíců:-).  Ne teď vážně. Pokud si myslíš, že jsi v právu, tak máš další možnosti jak se bránit.

      • misak.kadlec  

        Mám ty samý tretry jako tink. Najel jsem na nich asi 2000 a teď sem koukal, že se začínají taky nějak párat. No reklamovat to asi nepůjdu kupoval jsem je za 1600, asi to něčím podlepím a bude. :)

    • jakub  

      njn Yam Specialized nebo jak se to pise.......... (delam Nemcinu) myslim si presne totez..... kdyz je zaruka dva roky...... maj vydrzet min dva roky....... ne min........... bezne opotrebeni ?? ty boty se uzivaji presne k ucelu, pro ktery byly vyrobene, tak jeke bezne opotrebeni..... proste ta sitka se ma protrhnout za dva roky......... ja mam naky LAKE… uz asi sest let..... a vite co??? drzej jako svine...... a to je nepouzivam jen k jizde, paac ne vsechno NEvyjedu, obcas v nich lezu po skalach (nejsem magor, proste bydlim v miste kde se da obcas nekam vylezt a neco videt…), dostavaji fakt zabrat… urco vic nez Tinkovy spesly a myslim si ze jeste pristi rok v nich budu jezdit........ zavodne, nezavodne, chodit, lezt po skalach a az se rozsypou s respektem je vyhodim a pujdu si koupit nove LAKE

      • Zdyn  

        No pokud neuznavas bezne opotrebeni, tak by jsi taky mohl jit reklamovat treba retez, ze ti nevydrzel dva roky, ale vytahal (opotrebil) se daleko driv. To same treba s plastem, ze se ti sjel driv. To by ti prislo taky normalni?

        • JSt  

          to je snad neco jinyho. srovnavat boty se spotrebakem jako je retez, guma apod. to bys taky mohl rict, ze ram praskl kvuli opotrebeni…

          • Zdyn  

            no bylo to trochu s nadsazkou, ale v podstate je to tak. I ram muze prasknout kvuli opotrebeni a s tema botama je to stejny.(nerikam , ze je to tento konkretni pripad, co se tu resi)Ale bezne opotrebeni je preci i u nich mozne pred vyprsenim lhuty dvou let. nekdo s tretrama najede za dva roky treba 6 000, ale zavodak da teba 40000. (priklad) myslis, ze i v tom pripade ma cenu resit lhutu 2 roky?

            A jeste k tomu retezu. Ze je to spotrebak kupodivu chape pomerne malo lidi. hromada rekne, jak je to mozne, ze je po nem po mesici jezdeni,  kdyz na favoritovi ho maji 10 let.

            • JSt  

              bezne opotrebeni u bot chapu treba jako oslapanou podrazku. rozhodne to neni, pouzivanim urvana prezka nebo roztrzena sitovina. kor kdyz jiny boty stejnymu cloveku vydrzi vpohode.

    • vladah  

      souhlas s jakubem a frankim. ty boty musí vydržet nejméně 2 roky, když se snimi adekvátně zachází. Výdrž 4 tis. km je podle mě zoufale málo, to by si mnoho lidí muselo tretry kupovat nejméně 2× ročně. Podle mé zkušenosti zabírá znalecký posudek. Nejde jen o peníze, ale je potřeba se bránit a ukázat jim, že musí reklamace vyřizovat korektně.

    • Chiron  

      Já mám lets nové Comp 2008, zatím sem s nima maximálně spokojený, ale nemůžu ještě hodnotit, zatím mají za sebou slabých 1000km. A doufám že se za rok, dva nedočkají stejného osudu. Přece jenom z mého hlediska boty za 3200kč musí něco vydržet, i když je fakt že na ně kladu mnohem větší nároky a požadavky než na ostatní boty.

       

      Jinak opravdu by mě zajímalo, jak ten technik došel k tomu, že jsi je nereklamoval ihned. Možná proto že byly prasklé obě. Ale kdyby s něčím takovým vyrukoval na mě, tak bych aspoň zkusil říct že mi praskly na nějaké delší vyjíždce a musel si na nich dojet ještě sto, dvěstě km, než si je moh sundat. Mimochodem, to si je takhle špinavé posílal na reklamaci? Ono než cokoliv pošleš na reklamaci, důkladně očisti.Náhodou mám známého co dělá reklamačního technika a většinou už první pohled mu napoví jak se člověk k dané věci chová a stará se o ni, což pak ovlivní celé jeho následující zkoumání výrobku.

      • TinkTink  

        :-)…spinavy nejsou – jsou vycisteny jak jenom to slo, nechal jsem to vycistit moju :-) – vic uz by sly jenom nalestit, ale to mi prijde ujety lestit boty, kdyz jsou vadny… :)

    • fireball  

      Já mám „turistické“ TAHO, po cca 2000 km jsem si všimnul, že se odlepila podrážka u kufru – úplně skrz. Na druhé botě zatím jen trochu. Reklamace neuznána, prý běžné (!?!) opotřebení, tak jsem byl protivnej, nakonec mi to v druhém kole alespoň zalepili. Celkem 5 týdnů bez treter, ještě že jsem staré nevyhodil. Oprava vydržela tak půl roku. Teď to v případě potřeby zalepím chemoprénem a koukám po nových botách. A určitě to nebudou Specialized, i když se mi v nich nejezdí špatně 

    • jIrI___  

      Jedna otázka pro všechny, na posouzení. Jen mě to zajímá, nic neřeším :)

      Kamarád reklamoval Spešly Comp, model 2010 (prasklá přezka). Reklamaci na přezku neuznali, ale prý tam narazili na něco jiného, kvůli čemu tu reklamaci už uznali. Jenže model 2010 už údajně není k sehnání, prodejce mu proto nabídl Compy model 2011 s tím, že si musí doplatit rozdíl cen (cca 800 Kč) nebo mu vrátí ty jeho původní reklamované Compy 2010. Je tohle normální přístup? Mně to moc férové nepříjde…

      • mr.antik  

        Mě nabídli vrácení peněz (kupoval jsem to ve slevě) nebo ať si koupim cokoliv jiného, pokud budu chtít (ale už bez nějaký extra výhody), do ničeho mě netlačili.

        Novej model ti nemusí třeba vůbec sednout i kdyby ti ho nutili bez doplatku.

      • newbie  

        samozřejmě to ok není… ze zákona má (zjednodušeně) nárok na odstranění vady a když to nejde, výměnu věci nebo odstoupení od smlouvy (vrácení peněz)

        takže když nemůžou vyměnit za stejné a nové s doplatkem nechce, musej mu vrátit peníze

    • newbie  

      úplně stejný problém a místo roztržení… jenom to bylo za rok a necelých 2.000 km… je to prostě blbě navržený, v místě, kde je kloub malíčku, je jen síťovina, by se imho ty (pseudo)kožené okraje měly překrývat a problém by neměli oni ani my

      reklamaci mi uznali s tím, že je to ale opotřebené, že jsem v tom musel nachodit spousty kilometrů (blbost) a že na chození ty boty nejsou dělané… takže příště už prý budu mít smůlu

      takže prachy zpátky mám, ale jsem nas**nej, že ze mě udělali debila :-) chodit se v nich fakt nechodil, se ani moc nedá

      • McBlacky  

        já už takhle zničil troje, za 6let a cca 60000km. Za pár desítek korun to opraví v opravně obuvi. Po pár desítkách tisíc km to pak praskne i zhruba v půlce boty, to už opravit moc nejde, protože to tam dře.

        řešení je koupit dražší jinak konstruované spešly (zhruba dvojnásobně) nebo jinou značku. Mě spešly vyhovují a 15–20tkm mi na tretry přijde dobrá výdrž. Nohy mě z nich nebolí a šlape se v nich pocitově skvěle.

      • ememem  

        este tento chronicky problem za tie roky nevyriesili? pomaly bych uz tiez potreboval nove, som dufal ze uz to bude ok.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.