• Aleon

    Zdravim ve spolek,

    vim, ze se tady resi prechod na 2×10, 1×10 ci 1×11, coz je trend ktery ted frci, ale ja bych potreboval poradit ohledne 3×10.

    O co jde: aktualne mam na kole 3×8 – prevodnik Acera, prehazovacka Alivio. Jak prehazovacka, tak prevodnik uz to maji za sebou a chtel bych poridit nove – pri teto prilezotsti bych chtel prejit na 3×10. Co se tyka namontovani novych komponent a jejich serizeni, v tomto snad problem nebude, pravidelny servis si delam sam. Akorat do takove vymeny komponent jsem se jeste nepoustel – ale vse je jednou poprve ;o)

    Rad bych se proto optal zkusenejsich na par veci s tim spojenych:

    1. Jake komponenty presne poridit, abych na neco nezapomel?

    Vim, ze musim poridit: presmykac, prehazovacka, retez, packy, kazetu. Vse bych chtel radu SLX a samozrejme kompatibilni pro 3×10.

    2. Nebude problem na zadnim kole s nabojem(orechem), kdyz ted mam vzadu 8-mi pastorkovou kazetu a ted tam bude 10-ti pastorkova kazeta? Jde me hlavne o to, aby se tam ta kazeta vlezla – jestli nebude nutne poridit i novy naboj s orechem pro 10 pastorku, tzn. preplest zadni kolo?

    3. Rad uvitam i jine tipy k tomuto tematu.

    Dekuji za konstruktivni odpovedi.

    • Vilém  

      Kazeta neni problem.

      Jeste v tom vypisu nemas kliky.

      Vyplati se to cpat na stary kolo, kde byla acera, 10ku SLX?

      • Aleon  

        Kliky chci nechat stavajici – to snad problem delat nebude, ne? Taky jde o to, ze rozpocet mam tak 3.000 Kc a nove kliky je docela palba.

        Jinak jestli se to vyplati – nove kolo porizovat nechci, na to nejsou absolutne finance, tak jsem se rozhodl jit touto cestou.

        • Kosta  

          Můžu se zeptat, přechod z 3×8 na 3×10 je z důvodu, že ti osmička nestačí, nebo jsi podlehl módní vlně? :)

          • Aleon  

            Nestaci – kdybych podlehl modni vlne, tak prejdu na 2×10 nebo 1×10/1×11 ;o)

            A hlavne, jak jsem psal – jak prevodnik, tak prehazovacka jsou uz skoro po smrti a chteji vymenit.

            • Vilém  

              Prevodnik je skoro po smrti a presto chces puvodni kliky? Tak to moc nechapu.

              Proc tam nedas treba Deore a nevemes to vcetne klik?

              Co je to vubec za kolo?

              • Aleon  

                O tom, zda SLX nebo Deore – to taky jeste v podstate uvazuju, ale nevim – cetl jsem tu nekde, ze nove Deore je lepsi nez starsi SLX.

                V cem je presne rozdil mezi Deore a SLX? Samozrejme krome ceny …

                Jinak kolo je Schwinn Mesa GS v mem profilu. Minuly rok jsme menil vidlici, letos chci razeni.

              • Aleon  

                Jinak prevodnik ne, ale presmykac, upsal jsem se ;o)

            • plastic boy  

              Pokud nevymenis prevodnik, bude se ti kurvit jak retez tak nova 10tkova kazeta.

              2×10 by ti nestacilo do kopce nebo z kopce?

              • Aleon  

                Myslim, ze 2×10 by me nestacilo – zprevodovani 2×10 me prijde, ze clovek musi brat trochu jako kompromis – clovek nema tak tezky / lehky prevod jako pri 3×10…

                • KAITEN  

                  jaky chces mit placky ze byti 2×10 nestacilo

                  • Singlespeed  

                    2×10 nemusí být pro každého. Třeba já jezdím hodně prostřední placku a na kole s 2×10 ji najednou nemám a chybí mi, lovím převody a nadávám :-).

                    • KAITEN  

                      chapu ale predpokladam ze s 2×10 si polepsi s rozsahem nevim nepise jak ma poskladanou 8kazetu a jaky ma placky ale zase vyhoda odradit celou kazetu na velkou stoji zato.

                      ja zase nejsem uplne pro 1Xcokoliv

                      • Aleon  

                        Je pravda, ze o variante 2×10 jsem uvazoval, ale po vcerejsim zavode, kdy jsem vyuzival vsechny tri placky, jsem tuto variantu zavrhnul.

                    • Japhy  

                      Záleží jak si to poskládáš. Já o 2×10 místo 3×10 uvažuju a když si nabouchám do kalkulačky (http://gears.mtbcrosscountry.com) stávající kazetu 11–36 a místo trojplacky 44–33–22 dvojplacku 36–22 (čili jen dokoupit jeden převodník, nějak to pobastlit dohromady a poštelovat dorazy na smyku), o nejlehčí převod nepřijdu a z nejtěžších přijdu na největší pile jen o dvě a půl kolečka na kazetě. A ty jsem zjistil že prakticky nepoužívám. Nezávodím a jestli budu schopný to z kopce rozšlapat s rozumnou kadencí do 40 nebo 45 km a pak už jen svištět samospádem, to je mi vcelku fuk.

                  • Aleon  

                    Na kole jezdim i asfalt, kde nejvice vyuziji nejvetsi placku, kdyz naopak jezdim teren, tak zase kolikrat do kopcu vyuziji nejmensi placku – proto si myslim, ze by me ty prevody chybely.

                    • KAITEN  

                      tak pisni jaky tam mas prevody je jasny jaky kde asi pouzivas :-)

                      • Aleon  

                        Vepredu: 22/32/44

                        Vzadu: 11 – 32

                        • KAITEN  

                          super a mas alespon nejakou predstavu jaka ti vyhovuje kadence

                          • Aleon  

                            :o)

                            Asi takova, kdy se me jede nejlepe – to opravdu nevim, kdyz jedu na kole, tak si to nepocitam.

                            Ale kdyz je rovinka ci z kopce, tak rad prislapnu, aby to jelo a rad citim zatah, aniz bych musel mit moc velkou kadenci.

                            Do kopce tohle neresim, tam klidne vetsi kadenci, ale at to uslapu.

                            • KAITEN  

                              tak to zkusime dopocitat, jaka ti vyhovuje rychlost po rovince a co mas pritom zarazeno predpokladam ze mas 26tku

                              • Aleon  

                                Jasne, 26

                                Na rovince radim nejtezsi prevod co mam a rychlostne – nevim presne, rekneme neco kolem 36 km/h?

                                • KAITEN  

                                  kadence 70 pri 44/11 a 36km/h jsem uplnej opak ja jezdim asfaltovy rovinky 30 pri 39/15 pak ti tezko poradim pac to mam posazeny kadecne uplne jinak. Ja slapu tak do 40 na silnici v terenu to vetsinou uz stejne nejde :-)

                        • Chlebovnik  

                          22/32 ti nestačí, ale 44/11 potřebuješ? BF nikdy nezklame. =D

                          • Aleon  

                            Ano, 44/11 potrebuju, kdyz jezdim asfalt.

                            A 22/32 – nerekl jsem, ze me to nestaci, jen kdyz chci resit novy pohon, chtel bych prejit na 10sp vzadu misto 8sp

                        • Vilém  

                          Acera ma 44z?

                    • Azmir  

                      Tak pokud zvolíš 36 kazetu, tak o nejlehčí převody ani přijít nemusíš a co se týká nejtěžších, tak pokud to nehoníš 50 km/h, tak ti to taky chybět nebude a nemusíš aspon tolik řešit, jaký převodník máš zařazený, i něco málo ušetříš na hmotnosti, ale hlavně to přidá na tom pohodlí :)

                      • Aleon  

                        Prave o te 36 kazete uvazuju.

                        50 km/h – to tak po asfaltu z kopce :o)

                        Vy me jeste nahlodate a ja pujdu nakonec asi opravdu do toho 2×10 – to pohodli, ze vepredu resim jen dva prevodniky, na ktere zaradim cely rozsah kazety me prave lakalo :o)

                      • Sugar67  

                        Lidi, nedovedu pochopit, o jakém pohodlí u 2× oproti 3× furt mluvíte. Že nemusíš myslet na to, co máš zařazeno? Pořád nechápu, jaký výhody má 2×10 oproti 3×9. Teda kromě toho, že je to teď IN

                        • hawrda  

                          Tak.

                        • Singlespeed  

                          Tak, móda je diktát, s tím nic nenaděláš. Spousta lidí tady doporučuje 2×10, ale v praxi pak loví převody o sto šest nebo shání obří pastorky dozadu, i když před tím se dušovali, že jim původní 34 nebo 36 s dvojplackou bohatě stačí :-).

                        • jonti  

                          nebo oproti 3×10 :)

                        • Aleon  

                          Ja to beru takhle – mam zarazeny nejtezsi prevod – vepredu nejvetsi placku, vzadu nejmensi pastorek.

                          Potrebuji zaradit lehci – zaradim vetsi pastorek – pak znova – dejme tomu jeste jednou (tzn. z 8 na 6) – pak uz maximalne preradim jeste jednou na vetsi pastorek (z 6 na 5). Pak abych radil lehci prevod, tak shodim na mensi placku vepredu, pak ale zase radim na mensi pastorky vzadu, protoze ten skok je velky.

                          A pokracuju zase na vetsi pastorky vzadu, kdy pri prostredni placce zaradim klidne nejvetsi pastorek, pokud me i tohle nestaci, shazuju na nejmensi prevodnik vepredu – pri tomhle ten skok uz takovy neni, takze neradim zpet na mensi pastorky.

                          Kdybych mel 2×10, tak muzu na ten vetsi prevodnik zaradit celou kazetu od nejmensiho pastorku po nejvetsi, aniz bych musel resit to, co jsem psal vyse a nehrozi nejake velke krizeni retezu – tohle si samozrejme jen myslim, nemam vyzkousene, protoze 2×10 jsem jeste nejel, ale co uz tu nekdo psal, tak takhle to funguje – tohle je u me to pohodli v razeni.

                          Jak to je s tim lovenim prevodu netusim a to je prave to, ceho se u 2×10 obavam, coz tu taky nekdo uz psal – tak ted si vyber – nejlepe, kdybych si to mohl otestovat a pak se rozhodnout, ale to neni kde …

                          • lukas aka mitro  

                            Kdyz nebudes resit krizeni retezu, bude se ti jezdit jeste lip:)))

                          • Sugar67  

                            Nechápu, proč by mělo u 9× přijít k většímu křížení řetězu než u 10×.

                            Mě celé toto šílenství připadá, jako kdyby mi někdo nabízel místo auta s 5+1 rychlostmi auto s 4+1 rychlostmi, protože je to jednodušší ;-)

            • Lišák  

              Co konkrétně Ti na osmičce nestačí? Jemnost odstupňování?

              Já bych se na desítku vybudnul. Alivko smyk, hazka a kazeta od Sunrace. Taky bych dal nový kliky, protože když už nový pohon, tak komplet. Řetěz PC850.

              Kazeta i řetěz za pár šupů, takže častější obměna tolik nebolí.

              Takhle bych to poskládal já, ale já jsem osmičkový závislák.

              • Sugar67  

                Tak ono Alivková 8 přehazka byla jeden z největších držáků, tak nevím, proč ji měnit. A ještě rovnou do 10ky, na to bych se uplně vy…l. Zase o tolik si nepomůže a spotřeba materiálu je větší.

                • Aleon  

                  Ano, drzak byla, ale uz dodrzela a je potreba resit neco noveho – a kdyz resim neco noveho, chtel bych si polepsit, tak proto resim neco „lepsiho“ – proto 3×10 …

                  • Sugar67  

                    Já osobně si nejsem jist, jestli nebudeš muset měnit aj náboj, ikdyž někteří tvrdí že ne. Stejně tak kliky. Když to pak sečtu kolem a kolem, tak podle mě investice není úměrná zlepšení. Ale nepátral jsem po tom, jak dobře se shánějí věci na 8×

                  • Kosta  

                    já jsem si třeba „polepšil“ z 3×9 na 3×8 a nestěžuju si, ale to je věc priorit :)

                    • Lišák  

                      Seš můj člověk!

                      • zbartos  

                        Tuto sobotu jsem jel zase po delší době na synově kole, kde je 3×8, Alivio přehazka a Acera přesmykač.

                        Řadilo se mi tak nádherně (zvláště přesmykač z malé placky na velkou), že jsem chvíli přemýšlel, zda si nějakou takovou kombinanci nekoupím i na svoje kolo, kde teď je 3×8, Sora přehazka a SLX direct mount (model na 3×9) přesmykač…

                        Nebo že by jen nechtěl ten můj přesmykač 3×9 spolupracovat s osmičkovým řetězem ?

                        • Lišák  

                          Na FS mám smyk XT 9sp. a řadí stejně dobře jako Acera 8sp., které vozím na HT a na kole do sra*ek. Samozřejmě že i na FS mám řetěz PC 850, jako na všech ostatních kolech.

        • Vilém  

          Tak teoreticky to chodit bude. Bude to vsak jak pest na oko.

    • Azmir  

      Nechceš celkově hodit fotku kola? Tak mě napadá jestli to není nějaká plečka s nefunkční vidli a mega těžkýma kolama a proto jestli je zrovna vhodné měnit pohon, jinak jak tu padlo, pokud měnit, tak už z gruntu i s klikama.

      Jinak klidně bych ušetřil a šel do Deore 2014, je srovnatelné s SLXkem a nějaké peníze bys měl teoreticky ušetřit a funkci splní stejně.

      • Aleon  

        Fotku kola ted nemam, to tak maximalne vecer.

        Ale vidle funkcni je – min rok jsem ji menil (RS Recon).

        Kola a brzdy chci resit pristi rok – ty funguji, oproti pohonu, kdy jak jsem rikal – presmykac a prehazovacka prave ani ne …

        • bimjeam  

          Ja by som šiel cestou 10-spd deore 2014

          To čo ušetríš na komponentoch SLX môžeš doplatiť a zobrať

          Kľuky 42/32/22 aj s osou za cca 60€

          k tomu kazetu 11–36.

          Prehadzovačku by som zobral SGS Shadow plus.

          Funkčne to bude na tom rovnako ako SLX, akurát to bude trocha ťažšie.

          Oproti tvojmu kombu acera+alivio to bude aj tak obrovský skok k lepšiemu!

          Prešmyk teoreticky nový nepotrebuješ.

    • Bady71  

      Zdar,

      vzhledem k tomu, že mám v hlavě úplně stejnou záležitost..ptám se, zda jsi to zrealizoval a jak jsi to pak vyhodnotil. Pocitově i technicky.

      Díky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse