• Smazaný účet

    Ahoj,

    mám tento bajk

    https://www.bike-life.cz/…9-2015/d2875

    a při servisu, který mě nyní čeká bych tam chtěl dát něco na způsob 2×10, 2×11 nebo rovnou vepředu bez přesmyku. Tomuhle nerozumím a tak bych se chtěl zeptat, jestli je můj rám na jiný převodový rozsah vhodný, tj. jestli existuje u těchto zásahů něco jako kompatibilita :-)

    Co sem se začal věnovat více členitým terénům, kde řadím velice často, tak se mi občas stane, že zapomenu přeřadit a křížím řetěz a už mě sere na tohle furt myslet. Kolo teda taky žádná hitparáda, ale s jiným převodovým rozsahem bych jej ještě nějakou dobu ponechal.

    A jelikož nevím, jak je to s případnou kompatibilitou, tak ani nevím, jaké komponenty naházet do té kalkulačky pro srovnání …

    Díkes za rady.

    0 0
    • scalar  

      Ano, můžeš si tam dát takové převody, jaká Ti budou vyhovovat.

      0 0
    • Tom-T45  

      Moje zkušenost s přestavbou na 2×10 – určitě doporučuji, když ne rovnou na 1×12 https://www.bike-forum.cz/…-11spd-hazka#…

      Teoreticky by sis s přestavbou na 2×10 vystačil jen s novou kazetou 11 – 42 a 36 (34)z převodníkem, přehazovačku máš stejný typ jako já, jen bez brzdy.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ale sam uvadis, ze se jedna o low cost docasne reseni. S cim vsim mam tedy pocitat? Na hazku sem zapomnel, prevodnik je soucasti klik? Kliky, hazka, kazeta, razeni … to uz vypada na ranec pro kolo za 30k.

        Nechci se vzdat tezkych prevodu na rovince pri ceste do prace, takze prevodnik spise 38z ???

        0 0
        • danielh  

          Ja jezdim 2×10 a 2× 11(shimano obe) oboje 28/38 + 11–42 kazeta a pohoda, nekdy mam pocit ze by bylo lepsi i 30/40 dvojtac ale mam 26 kola jeste tak to bude asi tim. Na 29 musi byt tech 28/38 akorat.

          0 0
          • Tom-T45  

            Jen poznámka, 40 z na 26er odpovídá cca 36 z na 29er.

            0 0
        • Tom-T45  

          Že je to dočasné řešení jsem, myslím, nikde nepsal, funguje to bez problémů.

          V mém případě jsem měnil tohle:

          Celkem to bylo do 900 Kč.

          Původní jsem nechal:

          Řazení – na levé páčce bys měl mít přepínání 2/3 převodník

          Přesmykač – se seřízením jsem trochu bojoval, přímo 2×10 by byl lepší, ale nakonec jsem ho přesvědčil a funguje v pohodě

          Přehazku – má sice specifikaci jen do 36 z, ale po lehké úpravě patky a vyšroubování šroubu odklonu funguje taky OK. Pokud ji budu v budoucnu měnit, tak samozřejmě koupím s odpovídajícím rozsahem.

          Malý 24 z převodník

          Na klikách jsem jen sundal velký a střední a na pozici středního jsem dal ten 36 z převodník. Převod 36/11 mi jako nejtěžší bohatě stačí. Pokud by jsi chtěl ještě těžší, tak bys musel měnit i malý převodník, protože skok 22/38 by už byl asi příliš. S funkcí jsem max spokojený, na velkém převodníku jezdím vše co před tím na velkém a středním a malý převodník tam mám jako záchranu. Jediné co mi vadí je 20% skok 15–18 z na kazetě, ale to jen na rovinkách, v terénu to nevnímám.

          0 0
      • Hadato  

        Souhlas, 2×XX systémy jsou daleko jednodušší. Při té variantě bych nechal kliky a vyměnil převodníky za 22(24)/36(38). Případně ještě kazetu (11–42), pokud by nestačil rozsah s původní. Přehazka by to mohla zvládnout (ale není to ideální). Cena by pak byla i kazetou do 2500 Kč.

        Při přechodu na 1×12 bych to vzal i s přepletením zadního kola. Asi ideálně přechod na Microspline od Shimana. Cenově to nevyjde dráž (ca. 2000 Kč dle náby), ale zaručí to lepší budoucí kompatibilitu a lepší rozsah. Pak ještě potřebuješ převodník, přehazku, řazení. řetěz, kazetu. Sada Shimano SLX M7100 by mohla stačit. Popřípadě vzít řazení XT. Celkově ca. 5000–6000 Kč + 2000 Kč za přepletení a nábu.

        0 0
      • Venda  

        Jen jeste aby si tazatel zjistil, co vsechno se mu tam za prevodniky vejde. Ja mam 3*9 (24–32–44), tak jsem z toho chtel udelat jednoplacku (pripadne dvojplacku) s tim, ze dam misto prostredniho 32z 36 zubů. A ejhle, do ramu se to nevejde…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tohle byl primarni dotaz – resil sem kompatibilitu a zda nekdo dokaze poradit ci podobne kolo ma a taky resil upgrade. Jasne, tohle vsechno si muzu vyjasnit v servisu, ale ja chtel vedet dopredu na cem sem at si to doma muzu v klidu promyslet a do servisu sem chtel jit s jasnym planem a ne se tam rozmyslet v obchode plnych lidi .....

          0 0
        • mrazik62  

          Jak se to nevejde do rámu? Zadní stavba je tak natěsno, že o ní ten větší prostřední převodník dře?

          0 0
          • Venda  

            Presne tak. Kdyz u svyho anthema vymenim prostredni prevodnik z 32 na 36, tak to bude drit. Ale jinde to muze byt jinak, staci vzit pravitko a bude jasno.

            0 0
    • Mereck  

      Byl jsem ve tvé situaci a řešil jsem to pouze nákupem klik Deore s dvoupřevodníkem. Z původního trojpřevodníku jsem malý téměř nikdy nejezdil, tak jsem pouze z 22–30–40 udělal 24–38. Smyk to zvládne, na řazení máš pravděpodobně zespoda přepínač režimů 2×/3× čili nic víc měnit netřeba.

      0 0
    • Mereck  

      Byl jsem ve tvé situaci a řešil jsem to pouze nákupem klik Deore s dvoupřevodníkem. Z původního trojpřevodníku jsem malý téměř nikdy nejezdil, tak jsem pouze z 22–30–40 udělal 24–38. Smyk to zvládne, na řazení máš pravděpodobně zespoda přepínač režimů 2×/3× čili nic víc měnit netřeba.

      0 0
    • snas89  

      Resil jsem neco podobnyho (2. Odstavec) a doporucuju 1×12. Odpadne ti jakykoliv premysleni o krizeni retezu apod. Proste najednou mas jen pravou packu a resis nahoru dolu. Nic vic.

      Kazeta 12 rychlosti uz resi rozsah a bohate na sportovni kolo staci. Nekdo si obcas musi zvyknout na jiny odskoky pri razeni.

      Jeste doporucuju si 1×12 na nejaky svy trase vyzkouset. Poznas nejlip sam a budes mit subjektivni porovnani.

      0 0
    • šlapatko  

      Jedno řešení nic neměnit a jezdit.

      Přechod na 2× něco mi přijde jako nesmysl, když uvažuješ o 1×něco. Pořád tam je přesmyk, jen máš polohu navíc. Navíc utratíš prachy.

      Na 1×12 potřebuješ:

      https://www.koloshop.cz/…objimku.html

      https://www.koloshop.cz/…zovacka.html

      https://www.koloshop.cz/…11-51z..html

      https://www.biketone.cz/…y_d3512.html

      Převodník nemám vyzkoušený, ale na starším javaxu mám najeto přes 5000km a pohoda. Chodí i s 12kou. Namontuješ ho na stávající kliky, místo středního převodníku. Budeš potřebovat kratší šrouby pro montáž převodníku.

      Kazeta Sunrace je těžítko, ale nemusíš přeplétat zadní náboj na nový standart microspline, nebo xd ořech od sramu. Samozřejmě přijdeš o 10z pastorek.

      Tohle je nejspíš jedna s nejlevnějších variant jak přejít na 1×12. Ideální verze je s přepletením zadního kola. Mi osobně nevadí nejmenší pastorek 11. Jak už píšeš nahoře pořádně nevíš co a jak.

      Pojezdi na 3×10 a zjisti které převody jezdíš. Dej si pořádné kopce než zavrhneš převod 22–36 :-)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Dokazu se vzdat toho nejlehciho prevodu, 1 a 1 sem nikdy zarazeno nemel. Jako mam celkem jasnou predstavu o svem stylu jizdy. Jen musim nejak vymyslet ten pomer prevodu. Vzdycky sem mel presmykac 3×, takze tohle je pro me takova alchymie s temi prevody. Podle tech kalkulacek by melo v pripade dvojplacky stacit 38z a nijak bych si nepohorsil. 1×12 sem jeste tak do detailu nezkoumal. Pro me je na tomto provedeni lakava ta predstava, kdy cloveku odpadne ta starost s tim razenim, ale zase provedeni 2× mi dava vetsi smysl. Uz jen proto, ze pri prudkem a nahlem vyjezdu nebo sjezdu staci jen parkrat zaradit a mam pozadovany prevod, bez presmyku bych tam musel kopat rychle 6 prevodu.

        Do prace mam rovinku, tam mi to nevadi, o vikendu jezdim zase ty kopce.

        Takze nejak porad nevim :-D

        Cena bude hukot, budu jeste delat servis pred novou sezonou vcetne repase vidlice, naboje, plaste, retez … snad mozna rdeji koupit nove kolo :-D

        Procitam ty diskuze tady, snad budu moudrejsi.

        0 0
        • JanKoumar  

          Jednopřevodník je perfektní věc v tom, že nemusís přemýšlet jestli se to nekříží, kdy shodit na menší pilu a o kolik odcvakat vzadu.

          Prostě to tam jen pereš palcem, je to hodně návykové :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Tak u provedeni 2× se nejakeho krizeni vubec nebojim. Tam uz to ucitis, ze jedes na mnohem mensi nebo vetsi a je potreba radit. Navic ted mam 3×10, takze caste razeni mam zutomatizovane. Potiz mam jen v kopcich, na 3×10 se prevody opakuji a pocitove nemam sanci rozeznat, co tam prave jedu. A na radicich packach nemam ukazatele.

            Dve placky mi prijdou jako reseni, ktere vyuziju vzdy a nemusi to byt nutne na ukor pohodli. 1×12 bych nevyuzil kazdy den, za me asi zbytecne drahe.

            0 0
        • Mereck  

          Mně vyhovuje 2× v členitějším terénu. Pokud ale „kopce“ = hodinu šlapeš nahoru, a pak jedeš po hřebeni, nebo dolů, pak asi dej rovnou jednoprevodnik.

          0 0
        • Tom-T45  

          Jestli jsi nikdy nezařadil 22/36, tak jsi jasný adept na jednopřevodník a nebál bych se toho. Jestli se ti To vzhledem k ceně vyplatí, už ale musíš zvážit sám.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Vzhledem k tomu, ze servis pred sezonou me vyjde na nejakych 6000, tak sem asi ochoten dat do upgradu dalsich 5000. Vic do kola, ktere stalo 30k asi dat nechci.

            Za tuhle cenu je asi rozumnejsi dat tam 2× … 11 ?

            0 0
            • Tom-T45  

              Moment, servis hardtailu s Rebou za 6000???? To jako vážně?

              0 0
              • Smazaný účet  

                K tomu jeste plaste, retez, kazeta a kompletni servis naboju a razeni po nejakych 8000km. Prace mechanika atd. Mam pocit, ze vloni me to stalo nejakych 5600,– tohle vsechno …

                0 0
                • Tom-T45  

                  Tak to ty pláště musely být super luxusní…

                  Jestli je nejlehčí převod co jsi kdy potřeboval 22/32, tak nemá cenu, abys nasazoval kazetu 11–42 z. Odpovídá to cca 36/51 na jednopřevodníku, ale pokud nepřepleteš náboj, tak nejtěžší převod ti stejně zůstane 36/11.

                  Takže jestli chceš zjistit, jaké převody jsou pro Tebe snesitelné, tak bych nechal stávající kazetu a koupil bych na zkoušku za 2 stovky jen ten 36z převodník, aby sis vyzkoušel, jestli Ti bude stačit nejtěžší převod. Pokud ano, tak upgrade na jednoplacku s kazetou 11–51, pokud ne, tak buď nechat dvojplacku a poladit převodníky, nebo vyměnit i zadní náboj a 1×12 kazetu 10–51

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Co se ti na tom nezda?

                    1200kc za oba plaste

                    700? kazeta

                    Nevim, takovych 700 retez

                    Vidlice 1700

                    1200 prace mechanika + servis naboju a razeni

                    Uplne normalni cena za servis …

                    K tomu zbytku – popremyslim a vyzkousim :-)

                    0 0
          • pepz  

            já jsem šel u svého CUBE z toho samého…tedy 3×9 (22/30/40) na 2×9( 22/36) a spokojenost.. za minimální náklady.. a je to pohoda, už to vozím asi půl roku.. 8)

            ale záleží jak to člověk ušlape, ve vyšších frekvencích, v kopci mi žádný převod nechybí..

            0 0
            • Smazaný účet  

              A na kolik te tahle prestavba vysla a co jsi vsechno kupoval?

              0 0
              • Mereck  

                Pokud si dopřeješ, koupíš komplet kliky s převodníky a prostě jen vyměníš. Já teď vozím tyto https://www.koloshop.cz/…-175-mm.html

                Pokud chceš ještě levnější alternativu, rozmyslíš si, jak velké chceš převodníky → dva převodníky koupíš → namontuješ na stávající kliky namísto těch současných tří. Je to trochu bastl, ale fungovat to bude.

                0 0
              • pepz  

                koupil jsem toto: https://www.mojekolo.cz/…-mt210-2x9s/ a i s prací to vyšlo na 1.100,– Kč

                0 0
            • Singlespeed  

              To jsem v prehistorické době taky zkoušel. Má to jeden docela velký háček pro toho, kdo dost jezdí. Na malou se v terénu shazuje dost brzo (na velkou není převod ani 1:1) a 22z placka velmi brzy zařve :-).

              0 0
              • oddie  

                To je přesně důvod, proč jsem do toho nešel a nechal trojplacku.

                0 0
              • pepz  

                jezdím „relativně“ hodně, malou dávám pochopitelně jen v těžším terénu a drží zatím dobře, ale řešil jsem to až v září (takže s tím mám doteď nájezd asi jen 900 km)..uvidíme, dneska vezu kolo na komplet servis, tak mi asi řeknou víc… ;-)

                0 0
              • Pán z Dubu  

                Obdobně, bude-li na 1×12 hodně placatých přejezdů, brzo odejde frekventovaný pastorek 12s kazety. Akorát měnit 22 převodník je levnější než 12s kazetu.

                0 0
            • xtonda  

              Mě tedy uniká pointa, přesmyku a levého řazení se nezbavíš, skok 22–36 je otravnější než skoky na 22–30–40 a ještě si zmenšíš rozsah.

              0 0
              • pepz  

                otravovalo mě mít 3 placky..stejne se ty převody dublovaly..viz. obr.. no, mě to takhle vyhovuje.. 

                0 0
        • bezdratova.sprcha  

          „Pri prudkem a nahlem vyjezdu nebo sjezdu staci jen parkrat zaradit a mam pozadovany prevod, bez presmyku bych tam musel kopat rychle 6 prevodu.“

          Předpokládám, že tahle obava vyplývá z tvých zkušeností s 10 a 11 rychlostním Shimanem. Jestli máš možnost, doporučuji si vyzkoušet jak řadí SRAM.

          Během vteřiny přehodíš celou kazetu a není problém přehazovat více pastorků najednou při šlapání ve stoje.

          A jestli hodláš dělat tak rozsáhlý servis a ještě do toho je na stole možnost kupovat novou sadu, tak bych skutečně asi řešil nové kolo :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jo, ale za kolik dnes tohle kolo muzu prodat? Navic ty ceny sly tak silene nahoru, ze s takovym osazenim bych platil dnes mnohem vice. To kolo ma nevyhodu jen v tom, ze je v hliniku. Komponenty jsou pro me jezdeni vyhovujici …

            0 0
            • Mereck  

              Vykašlal bych se na velké přestavby a vyměnil jen ty kliky, nebo jen převodníky. Jinak to fakt nedává smysl a jak bylo právě řečeno – chceš-li SRAM, kup radši rovnou nové kolo.

              0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Mě rozhodně nepřijde, že by šly ceny nahoru. Naopak. Když si vezmu co jsem cca v roce 2014 kupoval za 30k, a co jde za tu cenu koupit dneska, tak mohu usoudit jedině že ceny šly dolů.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ja bych si uz dnes za 30k kolo horko tezko vybral. No vybral, kdyby mi nic jineho nezbylo, ale co sem sehnal tehdy ja za 27k, tak to uz udela malokdo takove osazeni za takovou cenu.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  SLX osazení se 100mm vidlicí je v této ceně naprosto běžné, akorát to už bude 2X11 místo 3X10. Případně i 1X12 už je v této ceně k mání.

                  0 0
    • Aussig  

      Za mě když už tak už. Dal bych tam 1×12 viz výše. Váhově to klesne i s tou kazetou a zas taková pálka to není.

      Jestli bude náboj KO tak bych koupil klidně celej záplet s XD ořechcem, pak to naroste cenově (i GX kazetou) celkem už o dost ale. Řetěz bych koupil rovnou s novou sadou.

      A boha, ať mi nikdo netvrdí že na 2×11 musí člověk myslet na křížení řetězu, to je fakt hovadina. Jestli to máš fakt jako dočasný, 2×11 se dají koupit velmi levně. Občas se člověk rozhodne racionálně podle peněženky a občas si chce člověk udělat radost, nakonec záleží jenom na tobě.

      0 0
    • jecnak  

      Ze sve zkusenosti. Pokud jezdist v terenu – singly, lesni a polni cesty, obcas asfalt, vezmi 1×12 ale s kazetou zacinajici 10z. Pokud prevazuje asfalt a polnacky, usetri si penize a zustan u 3× neco.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce