• Teejay

    Uvažuji o přechodu na 2×10 (sram xx), doposud jsem jezdil 3×9 s tím, že jsem měl kazetu 11–32 a ve předu 22–32–44. Úkolem pro zkušené je navrhnout co nejlehčí funkční systém (přesmykač, a přední táci) tak, aby zůstal zachován co nejvíce doposavadní poměr (nejvyšší a nejnižší), aby bylo možné použít slušně dva táci na Claviculách a silniční přesmykač.

    Doposud jsem uvažoval o kazetě xx 11–36, táci Octaramp Gara od Extralitu, ale raději bych něco na způsob 44–27(26), ovšem pak nevím, jak bude fungovat velký rozdíl zubů.

    • Hynas  

      Kazeta 11/36, kliky možnosti 38/24, 39/26, 42/28, atd…krajní hodnoty všech možností si spočítej sám a pak srovnej s dosavadním stavem 3×9.

      Těžké?

    • jonti  

      Velky rozdil zubu je docela neprijemny, bych se klidne vzdal nejtezsiho prevodu a sel do neceho jako 40–27 a vzadu 11–36.

      Hodne zalezi na tom jak rychle jezdis, jde o to abys co nejvic jezdil na velkou a malou daval jen do prudkych kopcu.

    • romachain  

      Já jsem na 3×9 vozil 24–32–44×11–32 a teď mám 2×9 27–42×11–34.

      Přišel jsem tak přibližně o jeden nejtěžší a jeden nejlehčí převod. Nejtěžší mi nechybí a nejlehčí zatím všude stačil. Další převodníky k této kombinaci bych si ale pořídil tak 26–40. S kazetou 11–36 bych byl spokojenej, ty dva zuby v zadu už by byly přesně to, co bych užil…

    • mtucek 1  

      Ja jsem pri prechodu na 2×10 zvolil 39/26 a kazetu 11/36 a je to uplne v pohode.

    • Teejay  

      vypočítat to není problém, asi by mi nejlíp sedla kombinace 11–36 a 26–40, ale nevím, zda-li 26–40 překousne nějaký silniční přesmykač.

      • TJK  

        s 27/40 a 11–32 jsem u nas nikdy nemel problem, takze kdyz to nasadis s 11–36 kazetou nebudes mit problem, osobne bych se na nejaky XX vykaslal a posadil to na XTRku dopredu dura ace smyk a sram 1070 kazetu!

        • TJK  

          jo a na Octarampy bych se taky vykaslal a koupil FRM 27/40 jsoubto lehky a dost odolny prevodniky, cerna matna pujde ke klikam a paradne to radi.

        • JakeF  

          S XTR souhlas, akorát teda pro 1070 kazetu nevidím nejmenší důvod na gramařským kole, tu bych dával XX. I když k tomu kolu mi nějak to XX sedí víc, tak bych ho tam možná dal komplet…

          Osobně bych ale navrhoval úplně jiný řešení – XX1, jednopřevodník je paráda, sám jsem ho vozil s XX, takže menším rozsahem a taky se to dalo a je to úplně jiný ježdění, určitě to má něco do sebe. Jen by byl problém, že by se muselo přeplést zadní kolo na novej náboj…

          • TJK  

            tune ma vymeny orech pro xx1 takze by tomas koupil jen sadu a novej orech…

            • JakeF  

              Tak v tom případě bych asi neváhal… Na ty Claviculy akorát asi nenarve XX1 převodník, což je trochu škoda, ale s DA přesmykem místo vodítka by to mělo fungovat, počítám, že na FF nejezdí žádný extra brutality :). Já když tam měl XX přesmyk posunutej opravdu co nejvíc dolů, aby tam byl řetěz úplně natěsno a dotažený dorazy, tak řetěz skoro ani spadnout nemoh. A s tím, jak chodí XX1 hazka, by to ani nemuselo tolik padat odspoda.

              Přinejhorším si to chce pamatovat radu od Škarnitzla, kterej na otázku, jestli mu na tom enduru s XX bez napínáku nepadá ve sjezdech řetěz, odpověděl „musíš občas šlápnout“. Jeho tempo ze sjezdů tomu odpovídalo :D.

              • Teejay  

                určitě kdybych se rozhodl opustit 3×9, tak by to bylo 2×10, pravděpodobně bych asi neopustil ani sram, takže by to bylo opravdu xx, i když přehazka je hezčí xtr, ale páčky se mi líbí víc xx a navíc by xtr nepasovaly na matchmaker.

                Jinak jasně, FRM převodníky by zvítězily i kvůli ceně a možnosti se vybrat velikost. Polemizuji nad tím teď v zimě, pač se nechystám to kupovat nový, ale z bazaru, tak do jara snad něco poskládám :)

                • JakeF  

                  Já vozil obojí a XX mě až tak nenadchlo, i když XTR má taky svoje chyby… Nakonec ale funguje obojí a člověk si zvykne.

                  Btw, nevíte někdo, jak se jmenovaly ty karbonový kotouče, jak tu nedávno byl obrázek a odkaz? Ty bys moh zkusit, na kolo by se ti hodily a já potřebuju někoho, kdo mi to otestuje :D.

                  EDIT: Už jsem to našel, tady .

    • romachain  

      Včera jsem si zrovna počítal převody a vyšlo mi, že na další bajk si pořídím 1×11:32×11–42:-)

    • Teejay  

      Ještě jedna technická, pokud bych se rozhodl pro 26(27)/40 – 11–36 a přehazku xx, jakou délku ramínka? Pravděpodobně asi verzi long?

    • Teejay  

      Jak se bude chovat systém 11–32 s 24/39? Asi by mě co jsem počítal vyhovoval nejvíc, jinak pak 11–36 s 26/39.

    • Mark-H14  

      Poradili byste mi jaký přesmykač X.9 2×10 koupit? Potřebuji na objímku 34,9mm a převodník bude 39/27. Někde jsem kdysi zachatil, že jsou přesmykače pdle max počtu zubů a že ty konkrétní k méně zubům údajně chodí lépe … Prodejci toho v popisu moc nepíší.

    • swinx  

      Prosím máte někdo zkušenosti s přesmykem SHIMANO KFDM670E6X New SLX 10sp? Nemůžu nikde najít žádné info, chci se ujistit, že jde o klasickou přímou montáž =o)

      Potřebovala bych ho vyměnit za obdobný pro 2×10, nějaké tipy?

      Díky

    • ClAyD  

      Využiju vlákna… když mám 2×10 na tříplackových klikách tak, že jsem jen sundal velkou pilu a mám 24/32 s rockringem, jakej přesmykač poslouží nejlíp? 3×10 nebo 2×10?

      • blisterexist  

        2×10

        • JakeF  

          Nebyl bych si tak jistej… Když máš RR, tak ho nemusíš cpát tak dolů a můžeš ho nechat ve stejný pozici, jako s trojplackou. Já bych k rockringu vzal ten, co mi zrovna přijde pod ruku :D.

          • kubad  

            a ještě lepší je nechat tam ten co už má :)

            • JakeF  

              Vždyť jasný, to jsem počítal, že přijde pod ruku první, jestli to kolo teprve nestaví :).

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse