Prasklá karbonová sedlovka Pells

79 nepřečtených
  • Sobi

    Tak se mi stala pěkná věc! :-(

    Praskla mi karbonová sedlovka… Jezdil jsem jí rok a až do so bylo vše v pohodě. Zasunutá byla v pořádku, měl jsem speciální objímku na karbonky a použil jsem i montážní lepidlo na karbonky, zkrátka chtěl jsem mít vše v pořádku. No jezdil jsem všude co mi HT dovolovalo. No a v so jsem se rozhodl že se projedu podél Labe do Poděbrad a cca 4km před Nymburkem na stezce se uzvalo křup a bylo to! :-( Tak jsem si to dal ve stoje na vlak a z vlaku domu cca 6–8km na stojáka! :-( No teďka jí zkusím reklamovat protožee mi tohle nepříjde normální! :-(

    Máte podobnou zkušenost? Co vy na to?

    Anketa: Má smysl karbonová sedlovka?

    ANO
    11x
    48%
    NE
    12x
    52%
    0 0
    • kubad  

      PELLS :-(

      zkus zareklamovat

      0 0
      • Sobi  

        Kupoval jsem to v Bike-live, tak uvidíme… ale karbon u mě pěkně klesl! Zlatej ( štříbrnej :-) )  hliník! :-)

        0 0
        • Daf  

          Jojo zlatej hlinik, ja uz jsem z karbonu vylecenej :)

          0 0
          • Vilém  

            To se takto neda rict. Praskly mi Al riditka i Al sedlovka, taky jsem na ne nezanevrel. Karbon mi jeste zadnej nepraskl a i kdyby, tak neni karbon jako karbon a hlinik jak hlinik.

            0 0
            • Daf  

              No jo ale prasknout hlinikovy riditka za 800Kc boli min, nez stejne tezky karbonovy za trojnasobek ;) Cokoliv jsem mel na kole z karbonu, s tim byly problemy. Navic jsem rozdil mezi karbonem, ani hlinikem nepoznal.

              0 0
              • Mug  

                Ta bolest záleží od toho co a v jaké sitaci ti praskne. Když letíš na ústa tak to bolí vždycky a dost ;-)

                0 0
          • yetti  

            Tohle zobecnovani mne vzdicky celkem pobavi. Neni tak davno doba, kdy karbon u silnicnich vidlic naprosto vytlacil vsechny ostatni materialy. Nejen, ze prinesl vetsi pohodli, ale hlavne mnohem vetsi bezpecnost nez meli vidlice hlinikove, na kterych jsme se vsichni bali jezdit. A kdyz nepraskaji karbonove vidlice nevim proc by meli praskat sedlovky, riditka nebo cokoli jineho. Je to pouze o kvalite vyroby a ne o karbonu jako takovem, protoze podle mne neni na kole namahanejsiho komponentu nez je prave vidlice.

            0 0
            • Neil100  

              Konečně to někdo napsal…Vždycky tyhle pravdy hlásaj lidi co se spálej na nějakym šitu a karbon je out a ještě to nedoporučej všude kde můžou :-)

              0 0
            • Daf  

              Kdyz zrovna na te silnicce je to uplne v pohode. Na tu je zrovna upne idealni. Ale na biku je to proste jiny. Karbonova riditka. Pokud na ne vubec jdou rohy pridelat, je velmi pravdepodobne, ze prasknou i pri mensim padu kdy to rohy trochu schytaji. Proste se k temto komponentum clovek musi chovat hodne citlive a u biku to jde nekdy tezko. Sedlovka v terenu casto zajizdi, clovek pak dotahuje na krev sedlovou objimku, coz se nemusi vyplatit. Karbonove rohy, karbonove kosiky, podlozky, kliky, objimky me to prijde jako vyhozene penize. Casto to neni ani lehci ;) Nechci aby to vypadalo ze karbonem zcela pohrdam, jen si myslim, ze i tento material ma par nevyhod ;)

              0 0
      • Sobi  

        Tak jsem do Bikelive poslal fotky s tím že se tam osobně zastavím… no uvidíme jak to dopadne! :-(

        0 0
        • Sobi  

          A mám přijet na kole! :-) Musí ho zkontrolovat! :-)

          0 0
    • Sobi  

      Další upřesňující foto:

      0 0
    • Daf  

      Mozna byla trochu pretazena, tezko rict.

      0 0
    • Vilém  

      Nemel jsi ostrou hranu sedlove trubky? Je to pekne zborceny. Na kolech kde mam karbonovou sedlovku jsem ty hrany pekne srazil, totez v rozriznuti pro stahovani a dotahuju rozumne. Zatim drzi.

      0 0
    • Pavel  

      To jsú ty vaše poonďané henten oné bazmeky u uhelných dolů. :-)

      0 0
    • Sobi  

      Sedlovou trubku jsem nehranil a snažil jsem se to nepřetahovat!

      Fakt nevím, jestli mám do něj znovu jít!?

      0 0
    • Bebe  

      JJ, už jsem to tu někde psal, na sedlovku od Pellsu bych si nesedl ani náhodou.

      0 0
      • jIrI___  

        Taky mam rok tutéž Pellsku co tady kolegovi praskla a nemám s ní žádné problémy. Stejnou i další dva známí a taky bez problému. Asi vadný kus nebo byla přetažená.

        0 0
        • kubad  

          problém bude jinde – v kvalitě prostě levná výroba a dost problematická kvalita, některá várka je dobrá jiná praská, takže je to dost o náhodě .-)

          postě Pells no :-)

          0 0
    • game_over  

      zlatej Thomson :)))

      0 0
      • kubad  

        ten už je nemocný z výroby :-) podívej jak je křivý

        0 0
      • MARIN  

        Nic proti Thomsnu nemam san mam predstavec a sedlovku na kole ale zrovna sedlovka kamosovi praskla v miste zamku – u stupnice nastaveni zamku primo na sedlovce – to jen ze praska vsechno

        0 0
    • Vegan  

      to same se mi stalo na CEMBA budovani singlu v sobotu tusim vyresil jsem to redukci od USE k tomu nova FSA (predtim to byla take FSA) 27.2 sedlovka je to karbon jinak udelanej prej by prasknout nemel a vypada i na pohled jinak hodne jinak zatim najeto cca 250km a sedlovka naprosto v pohode takze asi to bude lepsi

      0 0
    • scret  

      tou karbonovou sedlovkou jsi nemyslel toho Pellse kterej ti prasknul vid?:))) co na to rict, proste Pells.. kup si neco poradnyho co neni tezsi nez hlinik a trochu to funguje:)

      0 0
      • Sobi  

        A co by jsi doporučoval? Já se toho uhlí už celkem bojím! :-(

        0 0
        • soc  

          No nevím, třeba někdo dělá kombinaci uhlí+sklo, je to lepší, než samotné uhlí, ale výrobci kol na to ještě nepřišli…

          0 0
        • Seadat  

          Kdy uz pochopite, ze karbon na sedlovku NE-EEEE!!! nebo tedy JO-OOO, ale zarucenej (FSA,WCS). Jako Karbonovy komponenty ANO, ale pro zavodniky, kterych teamy maji na  rocni obmenu komponentu, nebo pro nejakou musi vahu. Pokud to je zarucenej kvalitář značky Pell's vubec se nicemu nedivim :-))

          0 0
          • roud  

            Ale carbec vydrží dost jen nesmíš kupovat levnej šmejd a radši si připlatit. myslim že ho mám na kole víc než dost a nikdy mi nic neprasklo (z carbonu) a co se sedlovek od pellsu týče radši nekomentovat…

            0 0
          • lukasek1986  

            I pod muší váhou to praská…mám 65 kg a křupla jak nic…Karbec na bika už nesmí, o radši titan a je klid :-)

            0 0
            • roud  

              titan je náchylnej na šíření prasklin…

              0 0
            • nooski  

              Nebyl to Sosenka, kdo zlomil kliky Morati? :-) Fakt že kliky jsou docela náročné na výrobu. Někde jsem se dočetl, že třeba vyrobit karbonovou vidli je poměrně jednoduché, ale kvalitní sedlovka je prý kumšt. Vozím Campu Chorus (jedněm praskla, druzí ji chválí do nebes) a jsem spokojen. Pochopitelně na silničce.

              0 0
              • Vilém  

                To ze praskaly Morati kliky bylo udajne zpusobeno tim, ze nemeli v klice dirku na odvod plynu pri svareni. Nasledne to odstranili.

                0 0
        • scret  

          snad vsechno krome Pells,Amoeby a spol.:) ja mam dva woodmany a naprosta spookojenost… myslim ze FSAckem,Eastonem apod. neudelas chybu…

          0 0
    • Gorgov  

      podle tyhle veci nemuzes posuzovat karbonovy veci, natoz pak sedlovky. Ze praskne pells je zrejme, to neni nic divneho. jinak sem tech prasklejch karbonovejch sedlovek zas tolik nevidel:)

      0 0
    • VanVren  

      Taky mi prdla karbonová Pellska, nahradil sem jí titanovou štanglí a chro chro :-)) Komfort je srovnatelnej, bezpečnost, aspoň doufám bude vyšší…

      0 0
    • Neil100  

      Mele se to tady pořád dokola…Kvalitní karbon věci, mají drahý vývoj a proto dost stojí…pokud je cena dost dole o něčem to vypovídá…To že chceš utíkat od karbonu, kvuli tomu, že jsi si nezjstil info o tom jak to s kvalitou a užitím karbonu dnes už skoro všude je mi přijde jako blbost…Pells pro mě nepředstavuje kvalitní karbon, totéž co Amoeba a pod…

      0 0
      • jIrI___  

        Jako kvalitní karbonovou sedlovku bys doporucil co treba? WCS, která se ale jako karbon vůbec nechová?

        0 0
        • Neil100  

          Schmolke :-)

          Záleží co od karbonu chceš. Já tuhost a nizkou vahu, proto mam WCS, pokud bych chtěl pohodlí, koupim si pod zadek tlumič ;-)

          0 0
        • Gorgov  

          a jak se chová? jako hulvát nebo co?

          0 0
          • jIrI___  

            Tak když si kupuju karbonovou sedlovku čekám od ní, že bude pracovat – pružit. Ne že bude tvrdší a míň pohodlná než hliník.

            0 0
            • Gorgov  

              tak když čekáš tohle, nedivim se, žes pak zklamanej, sedlovka preci jen neni pero aby pruzila. Jinakvibrace tlumi rozhone lip nez vetsina hlinikovejch sedlovek a hlavne je pekna a lehka.

              0 0
              • jIrI___  

                Tak já s WCS nemám žádné zkušenosti, ale známy co jí má a jel na moji Pellsce tak tvrdil, že WCS je oproti Pellsu tvrdá jak kámen. A navíc váha je u mě na posledním místě a design na předposledním :-)

                0 0
                • Gorgov  

                  je fakt, ze pelska je mekka dost. Taky sem ji chvili mel, jednou se odlepil zamek, pak prasknul sroub, nastesti uz je pryc. Jinak ja mam radsi hezky lehky kola nez osklivy a tezky:)

                  0 0
                  • roud  

                    O tom prasklym šroubu na pellsce mi radši ani nemluv malem sem měl sedlovku v p…i

                    0 0
    • StevensSFC  

      Pellsová sedlovka v carbonu mi taky prdla.Tedka mam carbonovou WCS a v pohodě je to hroznej rozdíl.Pells je měkej.

      0 0
    • biker007  

      Zda se mi to, nebo tam mas klasickou objimku pro Al sedlovky? na carbon musis mit spesl, aby rozkladala tlak po celem obvodu sedlovky a ne jen ze dvou stran.

      0 0
      • jIrI___  

        Taky mám klasickou a určitě klasiku bude mít víc lidí, kterým karbonová sedlovka nikdy nerupla.

        0 0
        • kubad  

          až rupne bude pozdě

          0 0
        • Gorgov  

          tohle je fakt pristup jak noha:))) jak pise kubad. Neco na zpusob"jezdim s prasklym predstavcem, ale zatim dobry, takze sem v klidu"

          0 0
          • jIrI___  

            ehm..já tu sedlovku ale nemám prasklou ;-). Takže to přirovnání moc nesedí. A taky nevidím rozdíl mezi spešl objímkama na karbon a obyčejnýma. Stejný účel podle mě splní kousek plíšku vloženého mezi sedlovku a sedlovou trubku (aby ostré hrany u rozříznutí postupně nedřely vlákna sedlovky). Já tam ale nemám ani ten plíšek :-))

            0 0
            • Neil100  

              Rady z Vela,typu plíšek od plechovky mezi sedlovku a sedlovou trubku,nebo omotat kobercovkou a jiny prasárny jako v autě,že ti něco mlátí a zasílíš si hudbu aby jsi pak nasledně zjistil,že jedeš bez kola nevím…

              Prostě udělej vše jak se má, kor u těhle haklivejch věcí na přesnot montáže,správný utažení atd…pokud na to nemáš,dej to někomu kdo to uděla,nebo si kup něco co pro tebe není tak naročny a máš klid…ale ne proboha takovy zvěrstva jako plíšek a podobně !!!

              Jinak,nevím co máš za znalosti, vzdělání, to že ty nikde ten rozdíl nevidíš, ještě neznamená, že tam není ;-)

              0 0
              • jIrI___  

                Tak mi ty „neviditelné“ rozdíly řekni. Rád se nechám poučit :-)

                0 0
                • Gorgov  

                  jde o rovnoměrný rozložení síly, klasická objímka působí největší silou právě na hrany trubky kolem výřezu a ty tlačí na sedlovku a vzhledem k tomu, že jsou ostrý…to samý platí u rohů na carbon rodla, zkus se po tom kouknout, resilo se to u vicekrat.

                  0 0
          • yetti  

            IMHO zalezi mnohem vic na presnosti sedlove trubky nez na pouzite objimce. U kvalitniho ramu je vnitrni prumer sedlove trubky presne vystruzenej a sedlovka v nem sedi tak, ze ji ani neni treba prilis dotahovat, aby se nezasouvala. U mene kvalitnich ramu je dira vetsinou kriva jako prase a sedlovka v ni sedi mizerne a proto ma tolik lidi problemy se zajizdenim sedlovek a pak sedlovky zbytecne pretahujou a myslim, ze objimka se sikmo seriznutou delici sparou to nezachrani.

            0 0
      • Vilém  

        Vono ji staci vetsinou otocit aby rozrizla cas byla na protilehle strane, nez kde je rozrizla sedlova trubka.

        0 0
        • Vilém  

          cas=cast

          0 0
        • roud  

          to je právě blbost dává se to na stejnou stranu aby se ti nezbortila stěna trubky tim dotahovánim…

          0 0
          • Vilém  

            Nevim kterou stenu trubky myslis. Jako sedlove? U Al ramu neni zrovna tenka. Vozim to takto na CrMo a neni problem, na Al ramu ji mam tedy klasicky, rozriznuti na rozriznuti, pouzivam klasickou objimku, protoze mi ty „na karbon“ prijdou jako blbost.

            0 0
            • Neil100  

              Jako blbost nejsou a fungují a roud má pravdu, kde je rozřízlá sedl.trubka se dava šroub objímky. Ne naopak !

              0 0
          • přišlapávač  

            no já mam na duratecu origo objímu, která když přijde do rámu carb. sedlovka tak se vrchní část otočí a dělá celistvej kruh, stejně tak pells dělá speciální objímku pro carbonovou sedlovku a tam kde je šroub, je výstuha, která uzavírá kruh, pak se ptám proč?

            0 0
            • roud  

              to se taky můžeš zeptat kolegů v pellsu proč jejich sedlovky praskaj xD ???

              0 0
              • přišlapávač  

                no jo, jenže všechny objímky dělaný na carbon tohle mají…to je právě to :-)

                0 0
                • roud  

                  popravdě nevim co myslíš já mám objímku se šikmym řezem a mám ji jak sem psal danou řezem k řezu a vše drží ok nic nezajíždí ani nepraská…

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    názorně předvedu :-) obr.1 použití obyč hliníkový sedlovky- výřezy na objímce i sedl. trubce si odpovídají obr.2 je použití cerbonové sedlovky- to znamená že sedlová objímka tvoří celistvý kruh.

                    0 0
                    • roud  

                      hmm nevidim v tomhle žadny plus :O( (ale třeba mi to jen uniká) :O( já to mám řešený takhle a OK :O)

                      0 0
                      • přišlapávač  

                        no ne, jeste mam dalsi objimku a ta mam podobnej systém- takže když je tam carbon, tak by neměl být zářez na zářezu ale spíš celistvá část na zářezu, ne?

                        0 0
                        • přišlapávač  

                          no beztak to je fuk,ať si každej jezdí.....

                          0 0
                        • roud  

                          Ne xD xD xD  (promin sem přetaženej tak snad nebudu pláca blbosti) ale nejde mi vůbec o ten carbon jde mi o rám a sedlovou tubku aby se nezbortila a ne sedlovka… proto se dává řez na řez…

                          0 0
                          • přišlapávač  

                            aha, tak to jsem se každej bavili o něčem jiném ;-)

                            0 0
                            • roud  

                              jj ale ta objímka mě dost překvapila jinak jaks psal vejš je to fuk hlavně ať se nám dobře jezdí :O)

                              0 0
      • Sobi  

        No já jí tam právě kvůli tomuhle dal… a stejně křup…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.