• vat

    Koupil jsem si karbonovou sedlovku, ale po cca 2000 km mi praskla těsně nad objímkou pro karbonové sedlovky. Praskla v půlce Sudet, takže jsem letos prvně nedojel … Nějak tomu karbonu přestávám věřit. Máte s tím nějaké zkušenosti – napadá někoho proč to prasklo? A zkoušeli by jste dojet Sudety od Machova bez sedla?

    0 0
    • Lucke  

      bez do fronty mojich kamaradu.....se mnou je nas deset co jsme posrali karbno sedlovku:D:D…uz jsem si koupil wcs al:)

      0 0
    • Honza729  

      Carbon je ted tak trochu moda a neuvazene se cpe tam, kde, podle meho skromneho nazoru, nema moc co delat.....

      0 0
      • vat  

        Na jaře jsem viděl borce s ulomenou půlkou karbonových řídítek. Nastavil to klackem z borovice a dojel s tím 20 km do cíle… :))

        0 0
      • yetti  

        Jsem odkojeny silnici a tam jsme kdysi vsichni jezdili ocelove ramy i vidlice a problemu bylo minimum. Pak prisel hlinik, ktery se na ramech drzi dodnes i kdyz obcas nekomu praskne, ale hlinikove vidlice to byla smrt na tom se skoro vsichni bali jezdit. Dokonce i Duratecu praskali vidle jak na bezicim pasu, takze kdo mel pud sebezachovy jezdil hlinikovy ram s ocelovou vidli, dokud neprisel karbon, ktery dal vidlicim naprosto bezkonkurencni vlastnosti a hlavne do te doby nevidanou bezpecnost. A proc to pisu? Protoze vidlice je nejnamahanejsi komponent na kole a kdyz karbon funguje na vidlicich musi, pokud se spravne vyrobi, stejne skvele fungovat i na sedlovkach a riditkach. Jediny problem je, ze karbonove komponenty dneska vyrabi kazdy kdo ma diru do pr… a podle toho to vypada. Kvalitne vyrobeny karbon bude mit diky sve pevnosti a pruznosti vzdy lepsi vlastnosti nez hlinik, takze jde jen o to si priplatit za kvalitni a osvedceny vyrobek. A podle mych zkusenosti Pell´s si na kvalitni znacku zatim jenom hraje, ale kvalita tomu neodpovida. Moc jejich komponentu kolem me nejzdi, ale prezto jsem uz videl zlomene lyziny na sedle i prasklou sedlovku :-(

        0 0
      • Romancero  

        Sedlovka carbon Eleven.oprůměr 27,2 mm..od r. cca 2003 na kole MTB – HT..najeto cca 40 tis. km- a v pohodě.

        0 0
        • Tencovozikmin  

          Ted jsi mu to nandal :-) žije ještě?

          0 0
          • Romancero  

            prohazuji teď celou sedlovku i se sedlem na střídačku s jinou „sestavou“- používáme kolo dva a každý máme jiný „posez “

            0 0
            • kyl  

              Stejnou mám pod značkou UNO.Zkracoval jsem ji na soustruhu a na upichováku to zničilo destičku.

              0 0
              • Romancero  

                upřímně vůbec netuším , co je to za značku..kupoval jsem ji od známého v krámu…a chtěl jsme prostě něco lepšího :-)

                ale asi OK , že?

                0 0
    • kubad  

      co to bylo za sedlovku? Značka

      0 0
      • vat  

        Pells CR3

        0 0
        • mountaineer  

          Nekdo se tu chlubil jak je super ze Pellsovy sedlovky jsou z vetsi casti ze skelnyho vlakna a jak je to super,on ten karbon ale bude asi nejenom drazsi ale i pevnejsi:o))

          0 0
    • Drus  

      Pells, praskla po 100km, ale asi to bude tím, že jsem ji dotáhl více než jsem měl, ale taky mám 100kg (ve svalech :-)).

      0 0
      • vat  

        No jo, to jsem také již slyšel, že se to dá přetáhnout… Asi jsem měl vozit s sebou momentový klíč..

        0 0
      • Romancero  

        vždycky je lepší , když tam jde sedlovka „ztuha“..mám ji v ocel rámu a dá docela práci ji „vyšroubovat“.

        Taky je jasné, že pokud je na limitu vysunutí, dostává pěkně zahulit!

        Ale na co jsem si dal určitě pozor, tak je hrana sedlové trubky rámu..rozhodně by neměla být ostrá..funguje jako vrub (koncentrace napětí)

        0 0
        • plzakj  

          Je ti jasne, ze tady reagujes na 12 let stare prispevky? Z tveho pohledu to nemusi byt zas tak davno, ale na BF uz je to nejaka doba…

          0 0
      • Romancero  

        to tady teda děláte Pellsu pěknou reklamu! je ale fakt, že dobré zboží se chválí samo…

        Nnejlepší , jak zjistit něco o kvalitě komponent, jsou právě osobní zkušenosti druhých – na bikeforech..

        Ty testovačky na Youtube, které dělají prodejci j(třeba pan Štěrba) jsou fajn, ale samozřejmě tendenční a je třeba je brát s rezervou… Prodejce vám prodá i to , co nechcete – také jsem se nechal párkrát obalamutit pěknými řečmi.

        0 0
    • kudlanka32  

      karbonu bych se nebal, jen pokud chces setrit tak si kup hlinik.....je to hi-tech material a neco to stoji

      my riditka Easton EA70 vydrzely urcite vic nez hlinik – srazka s autem (este ze maj kovove koncovky), nekolik padu a naposledy utok zurive pomalu se pohybujici prekazky z cernosisc, kde sem celou svou vahou na ne nalehl… Ackoli jsou sama ryha tak zatim nejevi znamky poskozeni…a asi maji i lepsi unavovy vlastnosti. A ani nejsou vyrobeny technologii CNT.....

      0 0
      • kubad  

        Přesně on si každý myslí že koupí sedlovku za pár korun – že je to super carbon, ale pravda je trochu jinde :-) na carbonu se bohužel šetřit zatím nevyplatí.

        0 0
        • vat  

          Takže problém je v tom, že to je zboží nižší cenové kategorie a není tak kvalitní? Na celé věci mě mrzí nejvíce to, že nevím co je příčinou prasknutí sedlovky a tudíž nemohu vyloučit opakování závady. A u sedlovky to nechci podruhé pokoušet…

          0 0
          • kudlanka32  

            sedovka Easton EC-70 2500, EC-90 4000,– sedlovka Pells CR3 1300,–

            no mohu odpovedet jen protiotazkou, myslis ze rozdil v cene je dany jen znackou? Pokud se bojis tak kup peknou hlinikovou, rozhodne za stejne penize bude lehka i pevna, myslim ze vic vibraci utlumi kvalitni sedlo s titanovyma pruzinama.....

            0 0
            • djano  

              Kvalitne sedlo s pruzinami robi Brooks, ale lacne nie je, takze karbonova sedlovka bude ekonomickejsie riesenie. Pokial si teda nemyslel liziny…

              0 0
            • vat  

              Tak ještě by mě zajímalo, zda na utahování sedlové objímky používáte momentový klíč (tomu se mi nechce věřit), nebo to berete jen tak od oka.

              0 0
              • Bully  

                Karbon ram + karbon sedlovka, od oka. Kolo neni traktor, da se to odhadnout.

                0 0
    • delfyn  

      já mám Pells CR 2 a docela mu věřím co se týče pevnosti(na moji váhu 75kg)ale co se týče nějakýho tlumení tam udělá daleko víc moje wtb silverado, ta CR3 má i nějakej matnej povrch to je tím prasknutím, tvoje úprava nebo z výroby?

      0 0
      • vat  

        Povrch je takle z výroby. Nijak jsem ji neupravoval.

        0 0
    • Sc4mp  

      Ahoj, dneska si takhle čistím kolo a chystám na zítřejší odjezd do Itálie, a najednou koukám, že sedlovka je nějaká divná … Tak jsem ji vydělal a evidentně není úplně ok. Je deformovaná a má tam náznak praskliny. Co mě ale zajímá, jestli s tím můžu odjet zítra do Itálie a nebo je to zdraví nebezpečný … Podle mě to není prasklý skrz, možná jen na povrchu. Co myslíte?

      0 0
      • Bubaaak  

        Přetažená objimka, narušena struktura, prdne to

        0 0
        • Sc4mp  

          Objímka byla utažena na moment, tak nevím, jestli je momentak špatně zkalibrovanej, nebo co :( *****, to abych si vymyslel náhradní dovolenou a nebo sehnal rychle sedlovku :/

          0 0
          • Vilém  

            Klidne muze byt na moment, staci kdyz ma hlinikovej ram ostrou hranu na rozriznuzi sedlove trubky a je to hned. Tento rez vzdy napred prejedu sabrem a srazim hrany, nez do nej dam karbon sedlovku.

            0 0
          • Tuplak  

            A objímka je obyčejná nebo pro karbonové sedlovky?

            0 0
            • Sc4mp  

              tyjo tak to nevím, objímka je original, co byla na kole … rám je karbon, sedlovka není puvodní, ale puvodně byla taky karbonová … nevím, tam by problém být nemel … je to divný …

              0 0
      • BB  

        tak s tímhle bych nejel ani do nejbližší hospody

        0 0
      • Kublaj  

        Kdyz si posvítíš do sedlovky uvidíš že je to skrz, ta stejná FSA K-Force mi udělal totéž…

        0 0
      • Mikikuba  

        Nedávno jsem řešila taky. Dotaz na několik servisů i dalších znalejch, kteří mi řekli, že to je docela běžný"skřípnutí". A že se to normálně jezdí dál. Jak někdo píše výše způsobí to hrany rámu na sedlový trubce a rozhodně to nemusí být přetažením. Obvykle jde docela dobře poznat jestli je to shrnutá vrchní vrstva nebo poškozená sedlovka do struktury hloub. Jezdím to dál asi půl roku a furt stejný. Vážím necelých 70. Rozhodnutí je ale na tobě:) já těm lidem co mi říkali věřím. A snažím se kontrolovat…

        0 0
        • Sc4mp  

          Děkuji za názor, myslím si, že to prasklý není … Je to jen zmáčknutý a popraskaná vrchní vrstva … Nicméně nevím, jestli by to vydrželo, musel jsem reagovat rychle a tak už mám v autě naloženýho bajka a místo průsmyků na silnici budu v Ita jezdit v menších metrech na MTB :) … Naštěstí jsem neměl ubytování rezervovaný, nic, jedu do kempu, takže jsem vybral i jinou lokalitu a ráno vyrážím … Nenechám si to pokazit a sedlovku vyřeším až se vrátím

          0 0
      • Smazaný účet  

        Moje origo utahovaná momenťákem. Nejhorší je, že majitelé fejků se jen smějí.

        0 0
        • Romancero  

          tak , když ji máš vytaženou na limitu…dostává pěkně zabrat…ale evidentně máš na konci rámové trubky (u objímky) nějakou hranu, která tu sedlovku mrví

          0 0
          • Smazaný účet  

            Do limitu byly ještě 2 cm, navíc dle diskuze nade mnou je to zřejmě vlastnost tohoto ročníku výroby.

            0 0
        • Sc4mp  

          A jezdis na tom ještě? Nebo jak jsi to sundal a uviděl, tak už nenasazoval?

          0 0
        • nooski  

          A momenťák byl kalibrovaný? A kdy naposled? A utahoval si na maximální moment? Já nikdy nic nepřetáhl citem, kolega momenťákem zmrvil pár věcí.

          0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.