Poraďte: Silnička nová nebo bazar

101 nepřečtených
  • Gorf

    Zdravím,

    prosím Vás o radu. Jezdím převážně na biku, ale půjčil jsem si silnici a nadchnula mě natolik, že jsem rozhodnutej si ji pořídit. Ze začátku převážně na cesty do práce a 2× týdně se na 2–3 hoďky projet. Nemám žádný cíle závodit. Max. s klukama zajet do Alp.

    Můj budget je cca 30k s tím že mám možnost od člověka kterému věřím koupit Williera Isoard z roku 2011 s tím, že nový rám byl měněn 2013 kvůli vadné sérii vidlic. Kolo je osazeno DuraAce sadou a kola Fulcrum nějaká vyšší řada.

    Vím, že kolo nebylo bourané a velice pečlivě a pravidelně servisované a je v dobrém stavu. Nicméně je značně olítané jelikož člověk co ho 6 let jezdil najel min. 5k ročně. Původní cena v roce 2011 byla hrubě přes 100k teď cca 25–30k.

    Za cca 30k seženu karbon Focus Cayo, nebo Williera max. na tiagře se základníma kolama.

    Co by jste mi doporučili? Vůbec nemám představu o životnosti DuraAce komponentů, kol a karbonových rámů a mám logicky strach aby už nebyli na konci jejich životnosti a nebylo by tedy lepší koupit nové kolo s karbonovým rámem a nižší výbavou, kterou bych v budoucnu postupně měnil na lepší kola a pak třeba osadil Ultegrou.

    Díky moc všem za názory.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Dura při občasné údržbě je ještě před polovinou životnosti, kola bych musel vidět. Rám bez obav.

      0 0
    • tromboonen  

      Nevím jakou sadu (jak starou) to má, ani jak kolo vypadá, ale to by mělo být cca jedno, pokud se o to staral (měnil pohon a spotřebák), tak by neměl být problém, pokud je prasátko, jezdí v každým počasí celoročně a moc se o to nestará, tak naopak, ale to asi nebude ten případ.

      Projeď to, jestli to všechno funguje lehce a bez pazvuků, nejspíš to bude cajk, zkontroluj vytahání řetězu, resp. se ho zeptej, co všechno měnil… mrkni na opotřebení ráfků jestli nejsou probržděné, případně na ložiska, ale celkově bych to viděl v poho i kdybys časem musel do něčeho investovat, furt to bude super kolo a funglovka za 30 na tom bude o dost hůř, nechystáš se jezdit tak moc, tak by to mělo bejt cajk, když se budeš starat.

      Jo a nejdůležitější je, aby Ti to dokonale sedlo (velikost, hlavně délka rámu), pokud bude o víc než 2 cm jinde než Ti vyjde na kalkulátoru na CC (viz témata v sekci silniční), tak bych do toho spíš nešel, teda pokud by se tohle nedalo řešit např, kratšíma rodlama. Nenech se přesvědčit, že „mám 185 cm, potřebuju Lko“, záleží na každým cm a poměru jednotlivých částí těla a pokud je problém, nedaj se jezdit delší vyjížďky, rozhodně to není tak jednoduché, jako zvolit od oka velikost MTB.

      0 0
    • nitraq  

      Nepíšeš, jakou velikost potřebuješ, ale co Cube Attain GTC Disc? Velikost 58 z Anglie za 32–33 tisíc. Karbon, hydrobrzdy, 105, slušná kola.

      https://www.rutlandcycling.com/…-grey_373882

      0 0
    • plzakj  

      Ta nabidka mi prijde dobra. Ale klasicka rada: hlavne ti musi sedet velikost.

      0 0
      • plzakj  

        Jeste jedna poznamka, at to nemas jednoduchy. Zapremejslej, jestli pruchodnost sirky plastu ramu ti bude do budoucna stacit. Dneska bych neco, co nepobere 28mm nekupoval. A otazka je, jestli te nebude lakat spis neco cx/gravel a moznost mit druha kola s ciste silnicnimi plasti. Za 30k urcite sezenes.

        0 0
        • tromboonen  

          +1 zkontrolovat, ale 28 stačí celkem na hodně věcí kromě vyloženýho terénu.

          0 0
    • Gorf  

      Mockrát děkuji všem za rady. Pro mě velice užitečné poznatky od Vás všech. Jak jsem řekl, nemám se silnicí zkušenosti, poslední co jsem jezdil byl favorit :). Logicky tedy nemám zkušenosti s tím co se kdy může ******, na co si dávat pozor.

      Jdu projet ten kalkulátor velikosti. Mrknu pořádně ještě na toho Cuba a prověřím jak široká kola tím Wilierem projdou.

      PS: jak poznám že jsou kola probržděný? :) Jezdím na kotoučovkách tak nevím jak se projevuje probržděnej ráfek.

      0 0
      • tromboonen  

        Na některejch hlína ráfcích bejvaj jeden nebo dva důlky… když zmizí, je to probržděný… ale jestli tam nejsou nezoufej, nemusely tam být, probržděnej se většinou pozná tak, že brzdná plocha není rovná. Přiložíš pravítko/kreditku a pokud je to konkávní (na krajích se dotýká, uprostřed mezera) víc než cca 0,5 mm moh by být problém.

        0 0
    • madik  

      Toho Williera by bylo asi potreba videt, abychom mohli lépe posoudit výhodnost koupe. Příjde mi ale lepší asi jít spíše do nového. Mám dost pochybnosti o kvalitě rámu Willier co se jízdního komfortu týče, starší karbonové rámy jsou často tvrdé kozy a Italové jsou tradičně pár let ve vývoji za konkurencí. Další problém starého rámu je malá průchodnost pláštů, budeš omezen na 23 nebo 25 mm šířku a v kombinaci s tvrdým rámem to není nic zajímavého. A pak je otázka jeslti není lepší mít 11 rychlostní sadu 105 na novém kole nebo starou 10 rychlostní Duru, která má už dost nalítáno.

      0 0
      • tromboonen  

        To by platilo pro tak 15 let starej rám, 2011 by mělo být v poho, ale fotka a podrobnější popis by bodly, to jo.

        0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Jsem teda zvedavej na novy kolo se slusnym karbonovym ramem co neni vyvojove pozadu, na 11sp 105, a slusnyma kolama, za 30t.

        K tomu Willieru urcite pujdou najit starsi recenze.

        0 0
    • Tom-T45  

      Dovolím si připojit svou zkušenost. Absolvoval jsem něco podobného v únoru, kdy jsem si na cyklobazaru vyhlédl Meridu 300 na 10.sp Tiagře a s koly Fulcrum Racing 5 z r. 2015 za 13,5 kKč Na fotkách vypadala moc pěkně, takže jsem se pro ni vydal. Na místě jsem zjistil vytahaný řetěz (s tím jsem počítal), sjetý zadní plášť a obržděné ráfky s tím, že zadní už byl na výměnu. Velikost byla OK a protože jsem byl natěšený na novou hračku, tak jsem kolo vzal aniž bych si řekl o slevu, což jsem asi měl udělat – prostě jako když přijde koloušek do autobazaru. Doma jsem pak ještě přišel na vykvedlanou přehazovačku a zatuhlý střed.

      Na kole jsem nakonec měnil:

      • Zadní ráfek, originál Fulcrum jsem nesehnal, takže jsem tam dal Remerx Road, který měl stejný profil. Na funkci to asi nemá vliv, ale přece jen nápis Remerx nevypadá tak dobře jako Fulcrum.
      • Přehazovačku, původní by asi ještě fungovala, ale chtěl jsem střední ramínko kvůli většímu rozsahu kazety.
      • Řídítka za širší 440 mm, originál byla 420 mm, zadní plášť + duši, bowdeny, lanka, omotávku.

      Když to shrnu, tak do kola jsem po koupi nacpal další cca 2,5 tisíce + cca 10 hodin času + nějaké ježdění.

      Když se na to podívám zpětně, tak by asi bylo rozumnější 5 tisíc přihodit a koupit něco nového – Merida měla v té době docela velké slevy a ze zahraničí by to bylo ještě zajímavější. Nicméně s kolem jsem spokojený a protože mě baví kola opravovat ještě víc než na nich jezdit, tak ani nelituji té anabáze po koupi.

      Z mého předchozím ovlivněného pohledu bych se bál, že pokud něco přestane fungovat jak by mělo, tak to celé bude stát mnohem víc peněz, než bylo původně v plánu.

      0 0
      • tromboonen  
        1. to byla smůla na prasáckýho prodejce a špatnýho (nestarajícího se) majitele
        2. jsi tomu šel naproti tím, žes to bez řečí vzal
        3. za 16,5k (původní cena plus ty 2,5 cos do toho vrazil), ani za 18,5k bys srovnatelný kolo nekoupil, no možná v Dekatlonu toho Tribana za nějakejch 20, jinak by to smrdělo něčím na Clarisu a s mizernejma kolama

        Měl sis ten bazar chvíli očíhávat a počkat si, co vím, tak za 13–16 se tam oibčas objevujou značkový hlíny na 105 a Mavicu (typu Focus atd.), skoro nejetý, někdo si to koupil a nechytlo jej to.

        0 0
      • gerrard  

        Tak probrzdene zadni kolo na silnicce to muselo met najete raketu.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Nemuselo. Stačí, aby jezdec srdnatě přibrzďoval jen zadní z každého brdku a máš to.

          0 0
          • gerrard  

            Ja mam rad BF, jak jsou tu pokazde nazory z ruznych uhlu pohledu. :) Kdysi mne tu presvedcovali, ze je blbost probrzdit za dve sezony rafky na horaku. Jezdeny byl za kazdeho pocasi celkem tak 6000km. Je to mozne, ze probrzdis rafky u silnicky, ja takovou zkusenost nemam.

            0 0
            • Vilém  

              Tak jestli tam byly origo spalky shimano, tak se brzkemu probrzdeni rafku az tak nedivim.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                A nejsou ráfky jako ráfky, měkčí sice snadněji brzdí, ale zase se rychleji obrzdí. A dopomoci k vyvalení bočnic a rychlejšímu opotřebení může i výrazné přefukování, které je také oblíbeným sportem.

                0 0
              • gerrard  

                Vidis a mne v tom vlakne trumfovali kolik roku a kilometru kdo najel na horaku na jedněch spalkach a jak se kotouce nevyplati. :)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Na silničce vydrží (hliníkové) ráfky strašně moc a špalky často také, když tedy nedojedeš za deště v Dolomitech na začátku mnohakilometrového sjezdu ****** v terénním autě s MPZ nejmenované blízce přeshraniční země na sever od nás, který má morální problém Tě, na rozdíl od před ním dojetých deseti místních, linkového autobusu, pěti tulipánů a ano, i toho jednoho našince, pustit před sebe.

                  Pak zlikviduješ za jeden sjezd i 1/4 špalků, podle toho, kolik je aktuálně písku na cestě a jak dlouho už prší.

                  0 0
      • Rowdy  

        Tohle bude podle mě klasika jakéhokoli kupování ojetého. Je krásné, že kolo před lety stálo 100k. Ale co z té hodnoty zbylo dnes? Nápisy? Podle mě je mnohem smysluplnější koupit novou 105, než 6 let starou Dura Ace. Pokud člověk kupuje kolo za 30k, pak se nehodlá vyhrát příští TdF. Takže těch pár vteřin, co teoreticky ušetří na DuraAce, nikdy a nikde nevyužije. Ale servis ojetého krámu se prodraží.

        0 0
        •  

          +1

          0 0
        • nitraq  

          Nehledě na to, že u Shimana pravidelně technologie propadají do nižších řad a většina recenzentů se např. shodne, že současná Tiagra je lepší jak minulá 105.

          0 0
          • atty  

            Jo, ty poslední řady Tiagra/105 a samozřejmě Ultegra i Dura jsou moc povedený – obyč 105 5800 řadí fantasticky, když je rovná patka avše v pořádku.

            Dnes bych si silničku za 30k asi postavil – rámy ala Cube, planet X apod. vyjdou v karbonu i s vidlí do cca. 10–12 tisíc (hliník ještě o hodně méně), vybereš si geometrii/velikost a rám pro správné použití (silniční chrt, turisťák, CXko, gravel…), můžeš se rozhodnout, zda chceš rám na kotouče nebo ráfkovky a pak si vybrat pohon, kola, gumy, řídítka, sedlovku, sedlo, pedály… přesně podle toho, co chceš (nebo to nakoupit na bazaru v rámci snížení nákladů).

            Kolo za 30k takhle postavené bude za prvé – přesně to, co si chtěl za osazení a na jaké vyjížďky je určeno a nejsou žádné nebo jen minimální náklady na další věci.

            U nového i bazarového kola obyvkle každej hned řeší minimálně představec, sedlovku, řídítka, omotávky, gumy, u bazarového musíš třeba nuceně řešit i výměnu řetězu, kazety, převodníků atd. – další podstatná investice.

            Asi to nezní tak „honosně“ (oproti třeba Wilieru, Pinarellu, Orce, BMC…), když řekneš, že máš Cubíka nebo PlanetX rám, ale pro mne lepší volba, než 10 let stará „raketa“ od značky – za tu dobu jsou dnešní součástky opravdu funkčně jinde.

            0 0
            • Gorf  

              Tou poslední Tiagrou máš na mysli 4700? https://bike.shimano.com/…ra-4700.html

              S touhle sadou je totiž novej Wilier po kterem se poohlížím jako po alternativě, kdybych upustil od téhle jeté.

              http://www.wilier.cz/…501/d-71466/

              Je to komplet na tiagre 4700, carbon rám, model 2017 a kola vím, že jsou základ Shimano WH-R501.

              Nevím jak je to tu s možností obout to na ty 28ky co mi tu doporučovali výše. S kolama vím, že bych příští rok upgradnul na nějakej střed fulcrum 5 či tak nějak.

              No vážně Váhám po tom co jste tu napsali. Měl jsem právě strach jak moc 7let starej DuraAce zastaral jak technologicky tak opotřebením a jestli jak tu kdosi psal má po těch 7mi letech větší hodnotu než jen popisu DuraAce.

              Ještě se podívám na rámy, kola a cenu nové tiagry a zjistím co by mě stály komponenty zvlášť. Kolik tak stojí si od někoho nechat odborně složit kolo? cca?

              0 0
              • Rowdy  

                Hele Tiagra 4700 je fajn. Jediné, co může být problém, jsou bowdeny. Na levných kolech se šetří i na nich. Stačí ale nahodit nové solidní kabely a ono to řadí hladce, jak jen si člověk umí představit. A 10 kvalt pro amatéra vlastně stačí.

                Mám doma kolo na 4700 a druhé mnohem dražší na R8000 a na obou mám prakticky stejné nejlepší časy na oblíbených tratích.

                0 0
              • atty  

                Konkrétně 4700 jsem neměl/nezkoušel (jen 4600 a to bylo vcelku taky OK), ale je to prej stejný (krok, posun vše) jen v podstatě uměle omezený na „jen“ 10 pastorků – prostě stejný systém a asi „horší“ a těžší součástky, než jsou vyšší řady.

                10 pastorků stačí, záleží spíš, kde a jak s tím míníš jezdit – pokud čistě silnici, tak je asi dobrý věnovat pozornost kvalitním a lehkým kolům (to se dá stejně časem vyřešit prodejem stávajících a nákupem jiných).

                Ty 28mm gumy bych osobně viděl jako ideál – na silnici to s dobrým pláštěm dobře jede a rozdíl „drncavosti“ oproti 23mm je velikej – takže bych si to prostě někde okouknul, kolik je prostoru ve vidli i zadní stavbě – nejen do stran, ale i nahoru – širší pláště jsou obvykle i trochu vyšší, když je dáváš na „hubenej“ ráfek.

                A taky se přikláním k názoru, že 7 let starej Dura Ace bude řadit možná hůř, než nová stopětka, nehledě na estetiku, že nový sady už maj bowdeny vedené spodem, takže žádná tykadla nepřekážejí na řídítkách (nevadilo mi to, ale někomu může). Že třeba 7 let starej DuraAce bude sloužit ještě mnoho let je možný a nová Tiagra/105 tolik nevydrží, je klidně možné, nicméně to je otázka priorit.

                0 0
                • radla  

                  Tak já jsem řešil podobný problém. Nakonec jsem na jaře koupil půl roku author charisma na 105, za polovinu původní ceny a ještě včetně pedalu, tachace, brašny . Takže jestli úplně na to nespechas, počkal bych a za ty prachy seženeš trochu jetou raketu (tedka na podzim budou borci prodávat, jelikož kupujou nove). Kámošovi jsme sehnali haibaika afraid 2015 na ultegre za 27 t a to i tretrama, přilbou, a pláštěm.

                  0 0
                • tromboonen  

                  7 let stará Dura není tykadlo, ale 7900, pokud se o to člověk stará, vydrží to hodně dlouho, je to na rozhodnutí, nevíme ani, co je to za model a jak na tom to použitý kolo je, může to bejt voˇnavka a přesně to, co chce, nebo to může být za zenitem, nebo to může být špatná velikost nebo sty/typ pro danýho člověka. To už je na něm, aby to posoudil, my to bez informací nezvládnem.

                  0 0
                  • atty  

                    Jo, máš pravdu, 7900 je tady od roku 2009, takže asi bez tykadel. Nicméně s podstatou souhlasím – „staré“ kolo může být jak luxus stav a ideální osazením i geometrií a velikostí, nebo taky vylítanej a málo udržovanej křáp s nutností mnoha tisíc investice. To je bohužel na konkrétním stroji, jeho stavu a preferencích budoucího majitele.

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak, je pravda, že ty nejlevnější sériovky taky nejsou dokonalý, ale aspon pokud mu tohle ideálně nesedí, tak si může vybrat lepší geometrii… ideál je ta stavba, ale ne každej na to má zkušenosti, aby věděl co chce, když je silniční začátečník. Na 7900 jezdím, dokonce většina je z druhé ruky a teď nově páky 6700, protože jsem levou posral, je to úplně v poho, stejně jako komplet 6700 na dvojce, ta shodou okolností řadí ještě o něco líp, vnější vedení bez štelovátek na bowdenech asi.

                      0 0
                  • Gorf  

                    Ve čtvrtek sem hodím fotky a víc info. Jedu se na to mrknout a projet to.

                    0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Nejnovější Tiagra je lepší než 10sp Dura Ace, s výjimkou váhy. Je to skutečně 11sp design s indexováním pro 10sp, tzn. hazku můžeš použít na 10sp. systém a 11sp hazky jdou kombinovat s Tiagrou (samořejmě o počtu rychlostí rozhodnou vždy páky).

                  Hlavně ten tah dělá obrovský rozdíl ve spolehlivosti, no a pak je tu možnost kombinace s novým designem přesmykačů a hazky s brzdou.

                  Jinak osobní zkušenosti se silnicí – Kupoval jsem jetou silničku jako druhé kolo k MTB a velice mě to chytlo. Ale postup času mi došlo, jak mě nehorázně omezuje takřka nulová schopnost projíždět terén. Jde to, ale i na udržované zpevněné cestě s kamínky hodně omezeně. Takže ještě tentýž rok, po asi 2500km šla silnice pryč a poskládal jsem si gravel.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Jedenactkovy presmykace mi slapou s desitkovyma sadama (6700 a 7900), jinak souhlas.

                    0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Netvrdil jsem opak, zkušenosti s kompatibilitou smyků u starších sad nemám. U Tiagry však je ten tah naprosto totožný s 11sp systémy a podle mě ten nový přesmykač z Ultegry je super (105 jsem v ruce neměl, nekomentuji).

                      0 0
                      • Plechovka  

                        Shimano tvrdí, že co se kompatibility mezi řazením a měniči týče, tak si 4700 rozumí jenom sama se sebou, viz

                        http://productinfo.shimano.com/#… (nahoře je ke stažení PDF), screenshoty z trochu starší verze v přílohách. Každopádně Tiagru 4700 vozím pár týdnů viz silnička v profilu a za sebe mohu doporučit.

                        Edit: Ale je fakt, že rozdělení dokumentu po sadách z hlediska počtu pastorků může případnou kompatibilitu s 11 speed sadami zamlžit :)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Nemáte někdo vyzkoušené, jestli hazka 4700 s krátkým raménkem (značí to tuším SS) pobere 34 z kazetu? V kombinaci s klasickými compact klikami.

                          0 0
                          • atty  

                            5800 105 11sp 50/34 × 11–32 funguje bezvadně, 4700 by měla mít v podstatě stejný krok a parametry (délku ramínka), nicméně taky záleží na délce patky, úhlu, délce a napnutí řetězu atd.

                            Já nahodil 11–32 kazetu s tím, že to určitě nebude fungovat (SS ramínko, do 28z), už jsem měl připravené prodloužení patky z Ali (2 dolary a podle videí a recenzí to funguje bezvadně) jen jsem to zkusil projet a řadí bez problémů (opravdu dobře a přesně i na největším pastorku – žádné chrrrr a bzzz a pak teprve reakce – padne to tam hned, jako kdekoliv jinde na kazetě.

                            34z je zase o kousek víc, ale zkusil bych to, pokud by to dělalo problém, nebál bych se to zkusit s tím prodloužením (čína za 60 korun i s dopravou, tady to prodávají kolem 250,– – furt lepší vyzkoušet tohle, než nákup a prodej nové přehazky s dlouhým ramínkem.

                            0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Tiagra 4700 je designovaná pro stejný poměr přepákování jako 11 sp. silniční systémy, tzn. jedná se o totožný design.

                          Shimano nikde netvrdí, že je Tiagra 4700 kompatibilní s 11sp věcma, protože by to vyvolalo zmatek. Tohle už jsme jednou vytáhli na Facebooku a nevěřil jsem kolik lidí nedokáže pobrat koncept, že 10sp páky + 11sp přehazovačka = 10sp systém, nebo obráceně 11sp páky + 10sp přehazovačka = 11sp systém. Všichni tam mleli nesmysly o tom jak to asi bude fungovat, když bude na kazetě o pastorek méně nebo více a nešlo jim to vůbec nijak vysvětlit.

                          Shimano nekompatibility Tiagry 4700 uvádí také aby lidé nekombinovali starší 10sp systémy s Tiagrou 4700, nebo aby tam nedávali 9sp MTB hazky, jak to u starších silničních desítek šlo.

                          0 0
                      • atty  

                        Nové přesmyky jsou skutečně super. Jen nevím, zda mám něco „blbě“, ale na jedenáctkovém 105 přesmyku nemám „mezipolohu“ (na 4600 Tiagře rozhodně byla – byla slyšet i vidět na posunu přesmyku) a taky není tedy potřeba, protože s kompakt klikama 50/34 a kazetou 11–32 mohu řadit jakoukoliv kombinaci převodů, aniž by kdekoliv škrtal řetěz a levá páka mi neindexuje nic jiného, než dvě polohy – malá a velká.

                        Tak nevím, jeslti je to vlastnost, a má to tak má fungovat, každopádně je to příjemné – můžu si „prasit“ klidně velká/velká, malá/malá a nic necvrdliká a nemusím přesmyk „popotahovat“ ještě jedním klikem.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Podle návodu tam být má (teda aspoň na Duře-Ult, ale 105 bude to samý). Když není, může to být příliš naplým lankem a špatně nastavenými dorazy… Jinak to taky může být připosraný v páce, měl jsem to na Duře 7900, mezipoloha tam nebyla, protože nemám ideální řetěz linku řešil jsem to, páku rozebral… no a… nesložil, teď mám páky nové a všechno jak má být… Jestli Ti to jde bez škrtání na všechny kombinace tak jsi šťastný muž, ale ty mezipolohy (jsou dvě) by stejně měly být užitečné, zkus projít nastavení smyku podle oficiálního návodu, jsou tam kroky, který se dřív nedělaly a dost tomu pomůžou.

                          0 0
                          • Plechovka  

                            Jenom doplním, že ten oficiální návod je asi toto http://si.shimano.com/…2-05-CZE.pdf,

                            a je to vskutku zajímavé čtení :-).

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Jo, taky jsem si myslel, že vím všechno nejlíp a není naškodu bejt za blba a udělat to tupě od začátku do konce podle pokynů… někdy si to sedne a i bez toho to maká, jindy ne, ale tohle fakt pomůže.

                              0 0
                        • Maka123  

                          Řetěz ti musí škrtat, jenom to neslyšíš.

                          0 0
                          • atty  

                            No hluchej úplně nejsem a na škrtání řetězu jsem dlouhodobě celkem alergickej, takže se vždy na všem, na čem jezdím snažím tohle eliminovat – věř, že kdyby „škrtal“, nepíšu to sem. Pokud se mi to povedlo „nesprávnou“ montáží smyku nebo čehokoliv jiného, pak díky bohu za to, že se mi to povedlo, tak jak to funguje, neboť to prostě funguje pro mne ideálně :)

                            Hrabat do toho nemíním – mezipolohu nepotřebuju, pokud jde smyk hladce a fungují všechny kombinace převodů na „dvou polohách“ přesmykače, nemělo by „hledání“ mezipolohy asi žádný smysl.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Potvrzuju, že řetěz v krajních polohách škrtat nemusí. Mám staré páky i přesmyk Tiagra a v krajních polohách nemám problém. O mezipoloze jsem se dozvěděl až z tohoto vlákna, doteď jsem to považoval za pokaženou páku :D

                              0 0
                        • mikub  

                          Na 5800 (stejně jako na 6800) mám mezipolohy dvě. Dokonce když řadíš na malou placku, tak smyk spadne do vyšší mezipolohy určené pro malou. Až druhým klikem ho shodíš do spodního dorazu.

                          0 0
                          • atty  

                            OK, věřím, chápu. Pak mám asi možná příliš natažené lanko, nicméně jak opakuji – řetěz mi neškrtá v žádné poloze řazení, dorazy mám přesně tak, aby nepadal řetěz ani na jednu stranu (ještě mi za cca. 700km s „novou sadou“ nespadl – jezdím i v lehkém terénu na 30mm gumách a řadím občas i prasárny velká/velká, malá/malá) a mám vcelku radost, že to takto funguje, byť to asi takto fungovat nemá (jeslti se sešla nějak řetězová linka, příliš napnutý lanko s nějakými výrobními tolerancemi – prostě jsem to nějakým asi „náhodně blbým“ nastavením dostal do stavu, kdy to funguje, tak jak píšu – že mi to vyhovuje je příjemný bonus. Kdyby to tak nebylo, opravdu se na to neptám a nepíšu to sem – mám obvykle opačný problém, aby to neškrtalo v krajních polohách, protože jak píšu vejš – jsem na to háklivej a slyším to :)

                            0 0
                            • mikub  

                              V kleci přesmykače je na levé straně plastová vložka. On o ni může řetěz škrtat a to zas není tak moc slyšet. Vcelku ale věřím, že se ti to podařilo seštelovat. Sám od toho nejsem daleko (mezipolohu potřebuju jenom na španělovi, malá-malá nevím, neřadím).

                              0 0
                              • atty  

                                No jak říkám – i hloupýmu sedláku vyrostly jednou velký brambory – obvykle řeším opačný problémy – že i to, co jinde funguje někomu bezvadně, tak já musím nějak složitě „ladit“ aby to fungovalo, tak jak má, nebo jak potřebuju… :)

                                A fakt neškrtá ani o ten plast – i to slyším, kdyby se tak dělo – vím jak to zní – trochu jsem s tím bojoval na 2× 10 XT u MTB (nemohl jsem to doladit tak, aby právě při velká/velká mi to alespoň o ten plast občas lehce ševelilo).

                                0 0
                        • bezdratova.sprcha  

                          Jakože já se bez mučení přiznám, že jsem musel googlit jak se do toho nového přesmyku routuje lanko. Bez návodu by mi opravdu nedošlo, že se tam má tak obtočit.

                          Já 105ku v ruce neměl, koupil jsem si Ultegru. Důvody k upgradu byly dva: V první řadě jsem chtěl na gravel osadit 45mm pláště, čemuž starý design přesmyku bránil, no a v druhé řadě jsem na starém designu nebyl schopný nastavit mezipolohy. Strávil jsem nad tím hodiny a nepovadlo se. Mojí teorií je, že za to mohl nevhodně navržený úhel lanka.. Na Ultegře se to nastavilo naprosto jednoduše, kabel je vedený až přímo ke smyku a s úhlem není žádný problém.

                          0 0
              • Vilém  

                Kdyz vidim cenu toho williera, tak jsem si vzpomnel na letak co mi dnes dosel z koloshopu.

                Karbonovej Cannon za 36tKc mi neprijde zly.

                Teda nevim co potrebujes za velikost, mozna to tu padlo, ale hledat se mi to nechce.

                0 0
                • Člověk a jeho svět  

                  Tak to je slovo do pranice, oproti Wilieru o vesmír jinde.

                  0 0
                  • Gorf  

                    Bohužel je to malá velikost. Měřím 192cm, ale pěkný to jo.

                    0 0
                  • maajkee  

                    O vesmír jinde hlavně v kategorii silnic. Ten Cannon je vyloženě na honeni času, ten wilier je spíš tak trochu endurance silnice na kochacku a výlety :)

                    0 0
                    • milan.v  

                      Ideální pro začínajícího silničkáře.

                      0 0
                      • Gorf  

                        Souhlas. Po pravdě hledám spíš něco na kochání. Jak si napsal pro začínajícího silničáře.

                        Původně se mi moc libil Spešl paris roubaix. Něco, co zvládne i horší cesty. Každopádně , kdyby ten canondale byl v mé velikosti a sedl by mi, tak v případě takové nabídky asi o ničem nepřemýšlím :).

                        0 0
                        • milan.v  

                          Máš ode mě soukromou zprávu.

                          0 0
                          • maajkee  

                            A já ne? Že ty mu chceš potajmu vnutit nějakou silničku a děsně na tom zbohatnout? :)

                            0 0
                        • plzakj  

                          Horsi cesty zvladne cokoliv s 28mm gumama. Kdybys ale chtel vyslovene litat po polnackach, tak potrebujes objemnejsi pneu. Takze bud HT nebo Gravel.

                          0 0
                          • Gorf  

                            Ne, mam 29" SUP XP929 což je slušnej XC rychlík do terénu. Chci silnici, ale nemusí to být nějaká závoďácká koza na které ucítím každej kamínek :). Co si o tom víc a víc čtu, tak by mi asi nejvíc vyhovovalo kolo z řady endurance.

                            0 0
                            • plzakj  

                              Supy mivaj dost nizkou hlavu. Nakresli si geo/posed. Abys nebyl prekvapenej z “hajzl” posedu na endurance silnici.

                              0 0
                              • tromboonen  

                                Záleží jak je rostlej, pokud není vyloženě opičák s megadlouhým vrchem těla a pažema, plus extra flexi chrt co potřebuje mít záda v negativu, poskládá se na enduranci v poho, pro jiné modely je naopak endurance hlava jediné řešení a ještě potřebujou podložky… něco o tom vím.

                                0 0
              • maajkee  

                Tohle kolo jsem měl. Moc příjemný svezení. Taková pohodlnější silnička s příjemným posezem.

                Nakonec jsem ale skončil u gravelu na kotoučich jako na větším univerzalu a těch pár vteřin o který je to pomalejší je mi fuk :)

                0 0
    • plešoun  

      milan.v: pošli mi zprávu taky, náhoda je blbec :) viz. níže :)

      Drobně se přiseru s omluvou. Jaký endurance rámy/kola znáte, co nemají tyto vylepšní v rámu. Nic proti, jen po Roubaix a Domane jsem se díval a už jen to, že aktuální Roubaix tu úmělou hmotu v rámu nemá mi něco naznačuje. A dodám, že se mi to na silnici fest nelíbí.

      Hledám endurance s co nejkonzervativ­nějším designem. Tzn i třeba ten GT gravel nehrozí Giant Defy s velkým přesvědčováním, že jde o to, jak to bude jezdit, ne vypadat.

      To, že možná hlavní stopku mi nasadí krátký nohy viz https://www.bike-forum.cz/…ipraven-jsem už nějak promyslím s pomocí boys zde. :)

      0 0
      • mikub  

        Canyon Endurace, BMC GranFondo, Cannondale Synapse, Ridley (Fenix, Helium)

        Tyhle mě tak v rychlosti napadly.

        0 0
    • plešoun  

      gorfe, já poslední dva měsíce hledám pohodlnou silnici a mimo jiné třeba Giant TCR/ Defy. Narazil jsme na tvoje starší vlákno, kdes ji zvažoval. Navíc měříme úplně stejně. Proč jsi nekoupil?

      0 0
    • koko0925  

      Jenom pro dokreslení, co se dá koupit za 11 000Kč tady na fóru. ale musíte být rychlí :-)

      Karbon na 105 – 2×11, vysoká kola al.

      Rám 2013, kola a sada 2015.

      Investice –800Kč, za pedály, které jsem prodal, jelikož jezdím SPD. Jinak kolo ve stavu nového.

      0 0
      • gerrard  

        To je tak levne, ze se nabizi jenom moznosti jako blazne majitel, corka nebo neco na co jeste neprisels.

        0 0
        • koko0925  

          Čorka to není, je to s papírama, od prosince jezdím a vše OK, prostě dobrodinec, no.

          0 0
        • maajkee  

          A nebo normální člověk co se nesnaží při prodeji použitý věci prodat to za co nejvíc. Ale chce to prostě hned prodat, bez zbytečných keců, mailů ohledně slave, možnosti splátek a podobných volovin ;)

          0 0
          • gerrard  

            Tak dobre tusis, ze ta cena je extremne nizka a prodal by to v pohode za vic.

            0 0
            • maajkee  

              Asi prodal, ale znovu viz můj příspěvek výše.

              I těch 11 tisíc za který to prodal, jsou pro něj vlastně plusový prachy.

              0 0
            • arny71  

              Třeba prodejce spěchal, protože nutně potřeboval love. Někdy se se prostě zadaří koupit kvalitní kolo za dobré peníze.

              0 0
              • gerrard  

                Jo vsechno je mozne. Asi uz su jen stary a mam spis pesimisticky pohled na svet. ;)

                0 0
      • jonti  

        Bylo to extra vyhodne, takove kolo se prodavat bezne okolo 20000.

        0 0
      • Gorf  

        Hezký, jen ne moje velikost. Bazar tu sleduji pravidelně, ale v mé velikosti jsou tam už jen kola, co jsou tam už hezkejch pár týdnů.

        0 0
    • Swop33  

      Zdravim, nevim zda je to relevantni, ale pred casem jsem narazil na vyprodej Merid z nejake „cestovky“. Jaky je stav nedokazi moc posoudit, ale mozna to stoji za shlednuti?

      https://www.nacesty.cz/…a-5000-c-237

      0 0
      • Gorf  

        Díky za tip. Mrknu na to, vše je v mé velikosti.

        Jinak jsem se změřil a moje velikosti viz. obr. v příloze.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Takřka jistě máš špatně změřená stehna, místo 36 cm by hodnota měla být cca 40 cm, aby to bylo v poměru k ostatním změřeným proporcím. Ale mohu se mýlit.

          0 0
          • Gorf  

            Thigh lenght jsem naměřil 39. Možná je to blbě vidět z toho print screenu.

            0 0
    • Gorf  

      Vyřešeno. Na wiliera se ani nepojedu podívat i když věřím, že byl v dobrém stavu, ale přeci jen za 30k je pro mě dost peněz na to abych neměl nějakou záruku, což u 7 let starého a cca 5 let jetého kola prostě nemám.

      Všem, úplně všem vč. těch co mi psali soukromé zprávy mnohokrát děkuji. Moc mi tu všichni pomohli udělat si jasno v tom co vlastně chci.

      Vyřešeno tím, že jsem právě objednal https://www.ghost-bikes.cz/…yyellow/1155 sice trošku kompromis ve vzhledu, ale stačilo se 2 minuty dívat na kolo, pak na specifikaci ve které je prakticky vše co jsem chtěl, znovu 2 min na kolo, pak na cenu a ejhle kolo se mi začalo líbit.

      Sice nevím jak mi sedne geometrie, asi to nebude možná tak pohodlné svezení jako na Rubaix nebo rámu Wiliera, ale jako entry kolo si myslím že dobré. Obchodník mi udělá cenu na 35k a za ty prachy je to prostě aktuálně to nejlepší co se na internetu vyskytuje. Ostatní za tuhle cenu jsou mixy 105ky s nejakejma entry kolama, nebo to má105ku ale je to hlína. Sice Ghost asi nebude top značka v silničkách ale horáky dělají dobrý :). Tedy pro bikera začínajícího na silničce to nebude zas takovej problém a vzhledem k tomu, že nemam žádný hadry na silničku ten nápis Ghost aspoň lidem napoví, že nejsem ordinary chrt a pochopí proč jedu s mtb tretrama a volnejma kraťasama na silničce :). Časem dokoupím hadry i na silnici a pak třeba koupím lepší kolo.

      0 0
      • madik  

        Nahodou je to pekne kolo. Urcite lepsi koupe jak ten starej Willier za 30.

        Kompromis jsou na první pohled asi jen čelistově brzdy jen na jeden šroub, tedy nikoliv Direct mount na dva šrouby, které mají větší průchodnost pro pláště. Tohle bude nejspíše na max 25mm pláště.

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Brzdy 5800 brzdí velmi dobře, až nečekaně.

          0 0
        • Gorf  

          Jo, uz se mi take velice libi. Navic neutralni barva a obleceni muzu ladit uplne jak chci.

          Co se 28mm plastu tyce borec mi rikal ze projdou. Brzdy pripadne vymenit muzu v tom problem zase tak velikej problem nevidim, pokud jde jen o ne.

          0 0
          • tromboonen  

            Brzdama na jednom šroubu projdou i 30 mm hladký, teda záleží na rámu, ale u novejch kol je to už skoro pravidlem… 28 projdou určitě a to je na silnici + občasný zpevněný mimosilnic OK.

            0 0
      • tomo_111  

        Podla mna dobra volba na entry level carbon (a za 35 neni co riesit, mas plnu 105 a ok entry kola)..pre mna ale nemali velkost, tak som nakoniec vzal toto

        https://www.ghost-bikes.com/…ivolet-2-lc/

        co je ± to same (ale nie na plnej 105), ram 2017–2018 je vraj ale to iste len iny nastrik..sedel som ale na nivolet 6.8 (stejny ram + ultegra) a pohodlne to bolo docela dost, tak snad ti bude :)

        inak ta barva nivolet 4.8 je nazivo pekna, matna, 6.8 bola v lesku a podla mna 4.8 je krajsia

        0 0
        • Gorf  

          Jojo, od vcerejska doma. Prvnich 50km za mnou. Velikost mi sedi bych rekl. S koupi zatim velika spokojenost. Nazivo to kolo vypada fakt pekne a zatim kazdej to chvali, pro me navic dost neutralni barvy a muzu volit barvy dresu dle libosti.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.