• KatanaKladno

    Zdravím,

    mám už 5 rok S Works Roubaix na Dura Ace di2 s nějakýma lepšíma kolama od Shimana (ten model už jsem ale nikde nedohledal, karbon, s hliníkovou brzdnou plochou), 45mm vysoký ráfek. Na fotkách kolo s původními koly a pak fotka těch co tam mám aktuálně.

    Dobře se o něj starám, baví mě a mám pocit, že i dobře jede :-) Ale pošilhávám po jiným, asi spíš, že se mi chce koupit nový kolo (na závody se moc nechystám, není na to čas, trochu spekuluju s tím, že bych zkusil nějakou časovku, nicméně na to bych si něco půjčil).

    A konečně k dotazu: sleduji vývoj a vidím, že se kola mění a to moje je už staré 8 let. Když koupím novější kolo (v podobné kategorii, ale ne nové, řekněme zase 3–4 roky staré), mám šanci poznat rozdíl? Bude to lepší nebo bude lepší dát peníze do něčeho jinýho? Na tom Roubaix mi prostě nic nevadí, jen mám trochu roupy :-)

    • adam1  

      Tarmac je pěkný :)

      https://www.specialized.com/…mac/c/tarmac

      A věřím že i posune :)

    • milan.v  

      No, zas takový rozdíl nepoznáš, ale hodně záleží na tom, jak jezdíš… Ono nová širší pneumatika, lehčí vyšší karbonová kola plus úvodní nadšení udělá hodně… ;o)

      • KatanaKladno  

        nejvíc jezdim takový poločasovky – obvykle 3–4× týdně do a z práce (2×28km Kladno – Praha) a k tomu delší vyjížďky o víkendu, kde se snažím zařadit víc kopce; zatím netrénuju nijak sofistikovaně, jezdím hlavně na průměrnou rychlost;

        možná konkrétněj (a možná se ptám uplně blbě) – když teď jedu mírně zvlněných ~30km průměrnou rychlostí kolem 38kmh, kam mě může novější kolo posunout?

        • Chlebovnik  

          Kup si trenažér a/nebo power meter a posune tě to 10× dál než nové kolo.

        • mrozu  

          Zalezi co koupis, ale obecne je tedka trend vic aero kol, coz pri takovychhle prumernych rychlostech urcite bude znat, zvlast kdyz tedka mas kolo stavene vylozene na pohodli. Druha vec jsou kotoucove brzdy, to je uplne jiny level. Na druhou stranu je tohle vsechno obet v neprospech hmotnosti, nova kola na kotoucich jsou docela tezitka.

        • milan.v  

          Průměrná rychlost dokáže být velmi, velmi subjektivní… Ano, stejný úsek zajetý stokrát už něco napoví ve srovnání s ostatními, ale…

          Toto už jsou rychlosti, kdy já sám poznám, když jedu na lepších kolech/plastích/…

        • Fazzy  

          Jestli jezdíš mírně zvlněný trasy průměrem 38, tak bych zkusil podepsat v nějakým týmu a oni už tě navedou :)

        • nooski  

          Tý jo, průměr 38 km/h na 20 km trase z práce jsem měl jen jednou, když jsem ujížděl před bouřkou a ta vichřice mi prala naplno do zad :-)

          • Jardo  

            No snažil jsem se ty průměry 38 u autora najít na stravě a nasel jsem jenom tuto aktivitu. Začátek z kopce, vítr 9km/h do zad. Nastoupáno 100m. Každý si tu průměrnou rychlost ve zvlněném profilu představujeme jinak :)

            • Pikaču  

              A hlavne na švýcarsko by to chtelo nové kolo. Novy tarmac sworks by to jistil.

              • KatanaKladno  

                na Tarmac koukám (novej ne, ale jsou občas na cyklobazaru nějaký S-works ojetiny kolem 150tis); kde (v čem nejvíc) myslíš, že budu cejtit rozdíl?

                • Pikaču  

                  tak nejvetší rozdíl bude v nadšení z nové věci! jestli koukáš na kola kolem 150 tisíc tak je to slušný rozpočet aby sis udělal radost a posunul se z 8 let starého kola. ale na 4 roky staré bych nešel.

                  pokud koukaš po časovce tak aerokolo nebo časovka/TT.

                  posun bude v první a hlavní řadě v posedu (aero/TT).

                  dále takové věci jako aero kola (60+mm), aero rám, aero řídtka. nízka vaha zapletených kol (ale u časovek a aero je to fuk).

                  jestli chces být universální tak se koukni po aero kolu (*canyon Aeroad mám já takže proto doporučuju) a můžeš dát na řídítka TT nástavce. nový aeroad koupíš za 150 na di2 ultegře.

                  jinak samozřejmě ostatní značky aero silniček nebo TT. spešl je předražený-obzvlášť letos. nový tarmac je ale moc povedenéa arychlé kolo. Venge, giant propel, merida reacto, ........

                  takže za mě závér: nové a aero (ale nekupovat aero pokud nebudes na kole aero jezdit).

                  V příloze pro zajímavost testy.

                  • KatanaKladno  

                    Paráda, díky!

                  • KatanaKladno  

                    Ještě se s dovolením zeptám. Protože naše lyžařský aktivity jsou sponzorovaný, máme nějakej deal se Scottem; v zásadě můžu mít nový kolo za 1/2. Z těch testů cos přikládal jejich kola nijak extra nevychází, ale je něco ze současných modelů co bys doporučil?

                    • jonti  

                      Scott Addict RC nemá v základu vysoká aero kola, proto tam vychází hůř. Několik známých ho teď vozí a jsou spokojení.

                    • milan.v  

                      Scott Foil

                      • Pikaču  

                        Adict RC neni aero ale uz ma aero vlastnosti jako tarmac sl7 ( jinak spis allround nebo vrcharske). Foil je aero ale designive se me osobně nelíbí jako venge, tarmac, merida reacto, aeroad stary-novy a krasavec factor one. Ale chybu neuděláš ze žádnym. Ani takový ultimate, tarmac sl6, addict rc …ale musis vedet co od kola chces. Z prvniho příspěvku aero/TT jsem pochopil.

                        Edit. jinak v prvni rade si zvol kategorii kola a pak koukni na nejake nabidky, testy a pod. na tu tabulku zas nekoukej, neni dulezita. treba tvuj krajan marc hirschi jel na skoro nejtezsim aero kole cervelo s5 a jak upaloval v uniku :)

            • KatanaKladno  

              tak jsi hledal málo ;)

              • Jardo  

                Ale jo, koukám, že cestou do práce ti to lítá hezky. Trocha tomu pomáhá profil víc z kopce. Sem tam nějaký vítr do zad. Nebo máš nějaký příklad cesty z práce s takový průměrem :)? Každopdáně, když se veme průměr 39 do práce a 32 z práce tak i ta polovina mezitím je moc hezká.

                • KatanaKladno  

                  z práce nemám, protože na Ladronce jsem s průměrem tak 25, pak to doháním (občas jezdím s klukama co dělají docela dobře triatlon a na rovině je dokážu odpárat všechny, v kopcích už je to horší; asi top je co jsem jel vloni na Costa Brava, 150km s 2500 verticals a průměrem 30); ta moje trasa spíš než dolů je taková mírně zvlněná rovina, on to ten profil na Stravě docela zdůrazňuje, navíc z Vypichu dolů člověk moc průměr nezrychlí, sice chvíli jedeš 60, ale většinou jsou tam auta a pak se obvykle mrcasím po Plzeňský, kde se to zase sníží; když dojedu na „kopec“ na Vypichu, mám obvykle průměr tak o 0,5km nižší než je pak ten výsledný

                  rekord do práce 41,5, ale to mi fouklo citelně :-)

                  • Fazzy  

                    Nechci nijak snizovat tvuj vykon, ale to co sdilel Jardo neni zvlnena rovina, ale jizda z kopce. Pravda, ze Strava profil opticky prehani, ale kdyz neco zacina ve 400 m a konci na 200, bez nejakych zasadnich brdku po ceste, je to proste z kopce, kor na tyhle relativne maly vzdalenosti.

                    Jinak prumery mas hezky, o tom zadna.

                    • DaD  

                      Jj, tohle opravdu není zvlněný profil:) Zvlněný profil mám do práce já.

                      Jezdím to na Madoně a mohu jen doporučit!

          • Esi  

            Jsem dal jednou průměr 52km/h bylo to na 5 km mírně z kopce tak 20 výškových metrů, triatlonová řidítka a hlavně vítr do zad tak 20m/s :-)

    • rask  

      Na kolik takove nove-stare dobre vybavene kolo vyjde? A je to lepsi kauf nez napr. novy Canyon Endurace CF s Ultegrou za nejakych 50k?

      • KatanaKladno  

        to Roubaix jsem koupil i s koly za 2250 EUR, nemám nějakej extra limit v budgetu, ale max tak 6tis

    • jonti  

      Budeš to mít těžké, Roubaix SL4 bylo velmi povedené a vyvážené kolo, takových ani teď moc není. Současné endurance silničky jsou často o dost víc zaměrené na vzpřímený posed, proto bych volil nějaký univerzál jako Spešl Tarmac SL6 nebo Canyon Ultimate.

      Kotoučové brzdy dobře brzdí za každého počasí a umožní vozit vysoké karbony bez kompromisů jako je hliníková brzdná plocha nebo špatné brždění za mokra.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.