jetá karbon silnička x nová cyklokroska

74 nepřečtených
  • hary jablonec

    co by volili čtenáři BF?

    3–4 roky jetá karbonová silnička na Ultegře, nebo nová cyklokroska Cube na 105 s hydraulikou?

    • jsem z MTB zvyklý na hydrauliku a už si nepamatuji, jak brzděj špalky, tedy je mi bližší ale je to důležité?
    • mám s baťůžkem 90 kg – tedy větší pevnost cyklokrosky?
    • obě kola cca 26–30 tis. Kč

    Díky za Váš názor

    0 0
    • zdenek007  

      Šel bych do karbonové silničky na ultegře a na kotoučích…

      0 0
    • MI.KU  

      Pokud jsem to pochopil chces to na jízdu po silnici a CX bys kvůli své váze?

      S batuzkem 90kg – mám bez batuzku 85kg nekdy i 90 ale to sem chodil do fitka.

      3–4 roky stara silnicka na Ultegre bude na konci životnosti – pokud beru nájezd cca 20–30 tisic? Budes to měnit a to mas cca 10–15 podle toho co vse. Rám to je otázka – vyžvejkanej stred opravovaný patky a td nejčastěji – nebo muze byt ok – pokud to neni top karbon bude dávno prekonanej. A na tvou váhu? Ja šel do hliníku za 55.

      105 je fajn nova – hydraulika na CX jo – na silnicku za mne ne.

      U CX počítej ze to bude většinou kratsi.

      Za 30 muzes mit treba noveho Radona na Ultegre s Aksiama. Nebo Canyon, či neco znackovejsiho na 105.

      Pokud to chces na silnici vzal bych silnicku – ale NOVOU.

      0 0
      • hary jablonec  

        že bude CX kratší mi bude vyhovovat. a proč jsi proti karbonu?

        0 0
        • MI.KU  

          Protože nejsem muší váha, protože když to spadne někde oprený hliník odres – karbon taky ale pak to někde ve sjezdu muzes mit najednou na dvě půlky – to bude okamžitě hodne příspěvku zde je mi to jasne – protože kdyz mas váhu a sílu tak ti časem povolí vlepena vložka na stred protože se odlepují patky protože to je proste rám na pár let a pak vymenit kdezdo hliník bude vecnej.

          Protože jsem chtel lehké kolo.

          Protože detaily zpracování jsou hezci.

          Protože nezeru marketing – pozor uznávám karbonové doplňky treba sedlovka pokud je vysunutá – já neberu nikomu ani ten karbon – jen to musí byt opravdu dobrej karbon a já nechtel kolo za 150.

          Protože sem chtel neco víc nez plast na kterým dnes jezdi kazdy – nadsazka

          Protože jsem divnej a mam rad klasiku.

          Nemáš vůbec velkou váhu – silnicka uveze chlapi nad 100kg v pohode. Takže kulí tomu bych CX nebral – to bych bral ze chces jezdit mimo silnici.

          0 0
          • TeryPV  

            k tomu karbonu… na test festu jsem přišel k Hibike, 29er karbonové celopéro (trailbike), nejvyšší model, XX řazení atd. Když jsem se borce zeptal, zda je k mání, podíval se na mě a říká, kolik máš kilo? Já 110 a on že je to na hraně a nemám s tím skákat, že karbon je tak do 100kg…hleděl jsem jak puk… Za mě karbon ano, pro muší váhy, pro pořádné chlapy tomu prostě nevěřím.

            0 0
            • hary jablonec  

              loni jsem hodil držku a poškodil o skalku karbon rám. potom jsem hledal, kde ho nechám opravit. byl jsem ve 3 servisech a viděl jsem tam na opravy desítky rámů všech ren. značek. dost často vymlácený ložiska ze svého uložení, ať šlapáku, nebo zadní stavby a praskliny. dle servisáků, není výrobce, od kterého by karbon celopéro už neopravovali

              0 0
            • kubad  

              S hlinik si myslíš že je na tom líp?

              Uvádí se 120kg jako limit

              0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Na silnici je to trochu jinak, rámy jsou jednodušší a kontakt s pevnými překážkami méně častý.

              K opotřebení rámu tedy dochází spíše opakovaným působením malých podnětů, než nějakou jednorázovou nebo pouze krátkodobou destrukcí.

              Je potřeba se dívat na materiál a hmotnost rámu, není hliník jako hliník a karbon jako karbon. Pod těžším jezdcem (a to 90 kg na silnici už je) spíš povolí lehký ztenčovaný hliník (cenově stále celkem dostupný), než základní značkový karbon. Ultralehké a křehké karbony nejsou cenově dostupné – u těch se počítá se závodním nasazením a cyklistickými vychrtlinami.

              Stejně jsou pro těžšího jezdce do začátku limitující především záplety, všechno ostatní je až daleko za. Pokud chce jezdit třeba 2.000 km ročně, tak mu i lehký hliník nejspíš vydrží 5 a více let na rozbitých silnicích, karbon nejspíš navěky.

              0 0
              • hary jablonec  

                5let? mně už je po 40, takže mi to letí docela rychle. a moc nechci kolo s životností jen 5 let.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  5 let za podmínky, že to bude hodně odlehčený hliník, jezdec nezhubne a bude bez ohledu na materiál jezdit rychle po hodně rozbitém a zvětralém asfaltu ~ 2.000 km/rok. Míněno tak, že není pravděpodobné, že bys rám zničil dřív. Takže pokud chceš pohodlí, tak raději, než pohodlný hliník, vyber karbon, ten vydrží pružit bez prasknutí únavou materiálu s větší pravděpodobností.

                  Na pěkných asfaltech a s ohledem na materiál nezničíš tak rychle ani běžný hliník.

                  0 0
                  • Karma  

                    Krabe, to jako že ten hliníkovej rám sám od sebe praskne? Čistě jenom opotřebením?

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Hodně tenčené a profilované rámy z hliníku sice pruží, ale s těžkým jezdcem na špatném povrchu nejsou kompatibilní – pod blechou na pěkném asfaltu ale vydrží cokoliv. Buď to vzdají svary nebo řetězová vzpěra. Plus vliv stárnutí hliníku.

                      0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jestli chceš něco na delší dobu tak asi jedině ocel.

                  0 0
              • MI.KU  

                Po nějakém pádu a td se dá zrušit vše. Spíše jde o to že ty chlapi s vyšší váhou pokud mají i najeto proste časem povolí ty vlepované středy – to u hliníku nehrozí když je to frézované do rámu.

                Osobně jsem jel na takovém Cinelli od kolegy a to měl jen cca 80–85 ale hodne jezdil – 15 ročně. Mel ho asi 2–3 roky – proste to tam hrozí zas treba uz to dělají líp – vše má své pro a proti.

                Proto bych karbonu neprivlastnoval nadschopnosti a hliník nezatracoval a naopak i hliník muzes znicit – ale většinou ho mimo pád neznicis.

                Jezdil jsem 10 let na MTB hliník jeden rám – ke konci s ním skákal nešetřil ho a nikdy nic – to kolo je ve sklepě dodnes.

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Aha, já jsem do karbonu naskočil až později, takže mám na všem i karbonové patky a středová mufna také nepovolila zatím žádná. Zase jestli kolega najel na kole cca 45.000 km, tak už ten rám měl na nějakou tu mušku nárok.

                  Určitě nezatracuji šmahem hliník, znovu opakuji, že je hliník a hliník a silnice není MTB, 90 kg je 90 kg.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Jj to je jak s ocelí – máš trubky na lešení a z toho rám co snese 120kg cvalíky 20 let a nic ho nezničí – nebo mas ultra zeslavenou ocel co skoro prosvítá a pod takovým ,,mackem,, se to do 100km prohle :)

                    No sám za sebe se toho CAAD 12 nebojím i kdyz je hodne lehoučkej a mám 85kg. Věřím ze pokud to nekam nenaperu bude 10 let sloužit.

                    0 0
    • Vilém  

      Novy.

      Ale jinak co je to za Cube na 105ce, s hydrama do 30tKc, to bych rad videl.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Cross race ma katalogovych 10.4 kg, tj 11 real s pedalama. Carbon silnicka na Ultegre by se mela vejit do 8Kg. 3 kila poznas.

      0 0
      • hary jablonec  

        to jo. když jsem zhubnul 3 kila tak jsem kopce lítal. ale na druhou stranu je to nové. a budu min 5 let (při nájezdu 2 t. km ročně) bez starostí. u toho bazaru bych koupil do 8 kg, ale aby to nebyl zajíc v pytli, kterého se někdo potřebuje zbavit, aby si mohl koupit nové.

        to je právě to moje dilema

        0 0
        • MI.KU  

          Never tomu ze by byl pod 8kg to by muselo byt kolo za balik a v dobrém stavu ho za tu cenu nikdo neprodá. Real u novych kol za 50–60 s karbonem je kol 8–8,7 jak kde jak co. Pro 185cm. Nepsal si kolik meris ale kdyz mas 90 pokud nejsi moc tlustej tak kol 185 a víc mit budes cca typuji. Takže budes koukat po stejne nebo vetsi velikosti co sem hledal ja ted. A tam pod 8kg jdou karbony nad tech 60 tisic.

          Za 30 bych kupoval nove kolo = hliník co bude jiz relativně slusne osazen. Imho to nemusí byt vůbec těžší jak ten karbon. A pohodlí zrovna tak – nejvíc stejne udělají pláště a sedlo se sedlovkou.

          Ja karbon striktně nezamital jen u mne ta užít na hodnota byla u hliníku lepsi a pak to co sem psal – vlepovane kovové díly do karbonu se pod námi tezsimi časem radi povolují.

          Za 30 muzes mit pekne hliníkové nove kolo cca s vahou 8,5kg – ten Radon ma cca 7,8 v male velikosti takže ve tvé se do 8,5 vejde.

          0 0
      • MI.KU  

        No nejlehčí je asi ten Canyon karbonovej a pokud je pod 50 tak ma v bezne velikosti cca 8.

        Co sem prosel Bianchi, Colnago, De Rosa a td kol 50–60 tak reál pro 185cm chlapa byl cca 8,5kg v průměru – většina na 105.

        Tak sem vzal hlínu s 7,5kg.

        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Rose, 7 kg bez pedalu v 57, karbon, Ultegra, 2050E

          vaha sedi, podle testu

          Totez na 105 7.25kg, 1700E, lze si nakonfigurovat co tam chces.

          0 0
          • Vilém  

            To se dela, takhle mu slapat po babovickach?

            0 0
            • MI.KU  

              DE ROSA a Rose – to je trochu jiné nemyslíš?

              0 0
              • Vilém  

                A?

                Kdyz tu davas Radon, byt dural, tak proc by nemohl Rose, zato v karbonu?

                0 0
                • MI.KU  

                  Protože Radona sem radil zakladateli jakožto levne solidně osazené kolo co splňuje jeho cenový limit 30 tisic.

                  A o tom co sem hledal ja jsem psal v závislosti na příspěvek ať si koupi jetej karbon a bude pod 8 – jako příklad ze většina o dost dražších karbonu v normální velikosti v reálu pod 8kg neni a nelze čekat ze za 30 bude.

                  Chce to myslet a pak až psát ;)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Trochu to odporuje tvym teoriim, kteryma si obbhajujes koupi kola na duralovem ramu.

                    0 0
                    • MI.KU  

                      Jakým konkrétně teoriím?

                      Ze neexistuje lehčí karbon? To jsem nikdy a nikde nenapsal.

                      U mne to bylo o tom ze sem nelpel na tom ze to musí byt karbon nebo hliník – chtel jsem kolo kol 50–60 s tim ze pak na nej dám lepší záplety – u každého bylo trochu neco – a kolo jsem vybral jako jakýsi celek co nejlépe vyhověl požadavkům – a z toho co jsem mel vybráno jako ,,top výběr,, byl hliník paradoxně nejlehčí.

                      A až na něj nahodím lepší záplety budu na pár let zcela spokojen a váhově pod 7kg.

                      Zrovna tak muzes mit karbon s vahou tuším 5,6kg – jen si zaplatíš víc.

                      0 0
                • MI.KU  

                  A proti Hrochovi nic nemám ale 1700€ není 30 tisic. Takže pro tazatele asi nepodstatné a reakce na mne také jelikoz to není značka z toho co jsem uváděl.

                  A tvá reakce ze mi slape po bábovičkách byla zcela mimo ;)

                  0 0
            • MI.KU  

              Takže jestli tu nekdo slape po babovickach tak ale na uplne jiném písečku někomu jinému ;)

              0 0
    • hary jablonec  

      no ale vidím, že většina z Vás by dala přednost novému kolu. beru na vědomí. mně ani tak nešlo u karbonu o kilo sem, kila tam, ale o pohodlí, na který dost lidí upozorňuje.

      teď už jen se rozmyslet, jestli CX s hydraulikou, nebo silnička se špalky

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Ja budu jeste trochu sazet brouky. Pohodli na CX delaji jen gumy, jakmile bys to prezul na normalni silnicni plaste 23/25, tak mas v pripade tehle krosky supertvrdy ram a vidlici, viz zase test na roadbike.de

        Pokud jde o jetou silnicku, tam to samozrejme zalezi na konkretni nabidce. Ale sance najit neco zajmaveho, co te oslovi a v dobrem stavu myslim je celkem slusna.

        0 0
        • jecnak  

          Presne tak, pohodli CX kola delaji gumy. Pohodli navic prinese az nejaky pruzici element, ale ty se vyskytuji i na nekterych endurance silnickach.

          Jinak cyklokroska a silnicka jsou zhruba stejne odolne stroje hlavni rozdil je v brzdach a kolech.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Kittel taky váží k 90 kilům a na cyklokrosce nejezdí :-)

      0 0
    • Divebull  

      Starší karbonové silničky se neboj. Pokud si počkáš, (a třeba ještě desítku pošetříš) tak určitě narazíš na něco dobrého za slušnou cenu. Já jsem před rokem prodával toto za 40000,– U kvalitního rámu se nemusíš bát nějakého odlepování patek, atd. Pokud karbon poškodíš, dá se opravit daleko lépe než hliník. A hliník taky stárne. Kupoval jsem už dvě jetá karbonová kola (oba Scotty) a naprosto bez problémů. Kolo o který se někdo staral dobře poznáš. Nekupuješ raketoplán, ačkoli mě to tady někdy tak připadá. Váha 90 je v pohodě (teda pro ten rám:)) a navíc když si koupíš rychlou karbonovou žiletku tak takovou váhu mít dlouho nebudeš, zvlášť u vás v Jablonci:)

      0 0
      • hary jablonec  

        tvé bianchi je krásný kousek. i když není modrý

        0 0
        • Divebull  

          Kacířská myšlenka – mě se totiž celeste barva moc nelíbí:) Jsem rád, že se ti líbí, třeba se někdy potkáme. Mám rád stopání od Jizery přes Skuhrov do Maršovic tak se občes okolo Jablonce nachomýtnu.

          0 0
          • hary jablonec  

            leda až něco pořídím, jinak jsem buď na šámalce, nebo na pile na jizerce

            0 0
            • Divebull  

              Když jsme u tý Jizerky. Je ta cesta z Jizerky na Smědavu celá asfaltová? Vím, že na Jizerce je, ale jak dál nevím. Jezdím občas Boleslav – Nové Město p.S. přes Souš a vždycky když tam jedu tak přemýšlím jestli by nešlo vzít to vedle přes Jizerku.

              0 0
              • hary jablonec  

                přes jizerku je asfalt jen k hnojovýmu domu a dál je takovej ten jemný štěrk postříkaný asfaltem. od aut je ale z kolejí ten štěrk vyjetej, takže by se i dalo, to projet.

                ještě jsem se chtěl zeptat, kolik je na silničku dost km, když má najeto 15 tis. km tak je už po smrti, nebo dobře zajetá?

                0 0
                • Singlespeed  

                  15 tisíc na silnici je nájezd mírně nadprůměrného silničáře za rok.

                  0 0
                • MI.KU  

                  A ty km si dokážeš ověřit? Poznáš ojetou sadu a td? Pokud ano km te nemusí zajímat pokud ne tak te taky nemusí zajímat protože v ČR máme pravidlo že vše jezdil sváteční důchodce který to jen leštil před barákem – případně druhé, třetí do rodiny jako rezerva a td.

                  Bejt tebou koupím cokoliv noveho – mas jistotu 5 let budes měnit jen retez a pláště. Mas zaruku.

                  U bazaru muzes natrefit na dobrou koupi, ale většina lidi na ni nenatrefi a do pul roku musí investovat a je na ceně noveho kola nebo i víc s tim ze mají X let zastaralej stroj.

                  0 0
                • Divebull  

                  Všeobecně se dá říct, že dobře zajetá. Na to kolik má kolo najeto se, ale vykašli. Předně to nepoznáš a víceméně nic to nevypovídá. Jestli na tom někdo 3× lehnul, jezdil v solance, 20 km na prázdný galdě atd. tak může být načatý. Ale to poznáš, už když se na něj podíváš. Ale stejně, rámu, pokud je to kvalitní karbon (ne hliník), čas a provoz bez incidentu nijak neublíží.

                  Mimo to, že se na tom při koupi řádně projedeš.Podívej se na ráfky, zkus jak se točí náby, prohlídni galdy/pláště, šatr jestli je nepodřenej a případně nemá vakl, pořádně si prošlápni střed, vyzkoušej hlavu. Zkotroluj jestli nejsou nějak masivně odřený (riziko poškození rodel) a případně ohnutý páky. Řetěz si můžes změřit, ale to je stejně spotřebák. Ale když bude dobrej a řazení půjdě tiše a nebude střílet, tak budou dobrý i převodníky a kazeta. Zaber za rodla s forbecem jestli v tom nepraská. Zkontroluj sedlovku. Bowdeny vyměníš. Podívej se na šroub pod sedlovkou, na konce nábů, kde se opírají o patky a šrouby forbecu. Někdy tam jsou rezavý stopy a to může znamenat, že kolo jezdilo v dešti (ale může to být blbě mytý). Zkotroluj hlavy šroubů jestli nejsou vyžvějkaný nebo stržený (a nebo u košíků vytržený z rámu)

                  V podstatě se dá říct, že dobrý kolo poznáš na první pohled. Prodával jsem kolo které mělo najeto 11t. a mino ozubení, se nedalo poznat jestli nemá najeto 500km. Nemělo jediný škrábanec, ložiska chod jako z fabriky…

                  Z životností komponentů bych si hlavu nelámel, silnice není bajk. Co se točí, tak tam se dají za pár koun vyměnit ložiska. DA řetěz mi vydrží tak 3–4tisíce. Jednu DA kazetu točím už 14 tisíc. A to je opakuji spotřebák.

                  Já si ještě pamatuju doby kdy, se kupovaly třeba 15 let starý Campa komponenty možná z pátý ruky a nic jim nebylo. Montáž pochopiteně bez návodů, utahovací moment = cit zápěstí… Jo, jo a pak přišly první burzy na Třebešíně…

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Jen bych doplnil ze vytahanej retez kterej zničil kazetu i převodníky taky nestrili – to udělá az ten novej.

                    A znam par lidi co retez nemění a sjedou vse do mrtě a pak vyhodí a koupi nove převody.

                    A co jsem cetl i zde to dost lidi preferuje.

                    Takže na toto bych si dal dost pozor.

                    Únava hliníku – teoreticky meknuti a td – z praxe viz ja sam a par přátel hliníkové rámy 10 let a pohoda – u karbonu byt je dle většiny zde ,,VĚČNEJ A NESTÁRNE,, to ale jaksi v praxi všichni po 3 letech mění za nove…

                    Ono jezdit na opravovanem karbonu na zahradu ok ale pustit to z kopce 80 je ,,odvaha,, ;)

                    0 0
                    • Divebull  

                      Píšu přeměřit řetez a pokud je v pohodě a nestřílí tak nic nebude ani kazetě atd.

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Stredne zajety retez, ktery je v pohode, nebude strilet ani na kazete ktera byla pres, ale novy bude. Rekl bych ze po 15tis, tj. 3–5 retezu, se da cekat ze je kazeta ke konci zivotnosti. Nicmene porad je to vicemene spotrebak a aspon si muzes zvolit jake chces prevody. Aby byly ke smrti prevodniky, to uz je na nich hodne videt.

                        0 0
                    • jecnak  

                      Mozna proto, ze pred deseti lety toho karbonu bylo jak safranu. Mel jsem karbon Treka silnicku 10 let starou jeste nedavno, zcela bez problemu. Na tom modelu a podobnych byly nejvetsi problemy s hlinikovyma patkama – praskaly. Pres kilo jsem na tom z kopce taky bez obav jezdil. Takze asi tak.

                      0 0
                    • tromboonen  

                      S tim menenim to taky nebude pravda… ja osobne se chystam mit karbon nadosmrti :)

                      Ne kazdej je zavodnik, co jezdi v baliku, kazdou chvili lezi v hromadne smotce atd.. na bazaru se casto prodavaj temer nejeta kola, proste to majitele hobika nechytlo tak moc nejezdil, nebo maka a nema cas a zjistil, ze vedle MTB silnicku neuzivi.. nebo i jezdi, ale ne obrovske objemy, ne ve srackach a o kolo se stara.. to clovek pozna na kole i podle majitele.

                      Vzdycky se neco slusnyho najde, i u malo jeteho starsiho kola pokud je majitel normalni cena spadne nekam k pulce (pokud to neni blazen, co vezme doporucenou MOC u neceho jako Spesl a ubere z toho 30%, takze cena je vyssi nez za kolik se to da sehnat nove:).

                      0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      ale jaksi v praxi všichni po 3 letech mění za nove – a morální zastarání znáš? ;)

                      0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    Ja bych jeste dodal, projdi si podle Google obrazku a katalogu, jestli rocnik odpovida tomu co tvrdi prodavajici.

                    0 0
    • hary jablonec  

      hele chlapi díky. mám v tom ještě větší zmatek, než předtím.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Kategorii kola (silniční vs. CX) si zvol podle toho, po čem a jak chceš jezdit. V dané kategorii pak zvol vhodný rám a hlavně záplety, ty odcházejí nejdřív. Je celkem jedno, jestli hliník nebo karbon, když to nepoženeš do extrému (neznačkový karbon bez záruky, ultralehký rám z čehokoliv).

        0 0
      • nomecz  

        ale neměj je to jednoduché, chceš jezdit i mimo asfalt ? ber cyklokrosku

        Budeš jezdit jenom silnici ber silnici a případně hoď nějaké trošičku širší pláště když chceš aby to bylo pohodlnější.

        s 90 KG tě uveze bez problémů oboje

        0 0
        • hary jablonec  

          o CX jsem uvažoval ze dvou důvodů.

          • je na ni dobrá cenová nabídka, sleva
          • na hydrauliku jsem zvyklý

          ale budu na ni jezdit jen na silnici

          o bazarový silničce jsem uvažoval:

          • ve stejný ceně koupím karbon
          • je třeba kravina chtít hydrauliku na silnici
          0 0
          • kubad  

            Vzal bych bazar silničku na carbonu, a hydrauliku neřešil, klasické brzdy jdlsou naprosto dostačující

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Příklad: kolega z bývalé práce chtěl jezdit na kole mimo terén, resp. na silnici. Vybral jsem mu několik variant silničních kol, vzhledem k účelu a rozpočtu. V obchodě si nechal vymluvit do hlavy díru různými moudry a jakože slevou, a kopil CX. Na silnici se nechytal, jednak jako začátečník, jednak ho to nebavilo, bylo to těžké (CX na hlíně s 10sp 105, shit koly…). Po dvou týdnech říká, další kolo bude silniční, LOL. Teď už má druhým rokem silniční kolo na karbonu a ultegře a je happy. Tož tak. Ujasni, co chceš jezdit, a jestli jen po silnici, tak se fakt vyhni CX a různým jakože trendům (gravel atd.).

            0 0
            • Karma  

              přesně tak, v lese budeš naštvanej že nemáš horáka a na silnici budeš taky naštvanej, že zas pro změnu nemáš silnici.

              0 0
              • Martin  

                na druhou stranu, já jsem ze silničky přesedl na CX a chrochtám si blahem. nemusím řešit menší díry, hrubý asfalt, přejezdy po polních a lesních cestách, je to pohodlnější a nějaké chrtění neřeším, takže fakt, že CX je pomalejší než silnička, mi nevadí.

                je to otázka priorit.

                0 0
                • tromboonen  

                  Kdyz das na silnici kvalitni 27–28 mm plaste na nizkem tlaku, da se s ni jezdit i sotka a polnacky.. a furt to jede luxusne..

                  CX ma vyhodu ze je to univerzal, treba i na lehci expedici, podle me ideal na dojizdeni atd. pokud chce vylozene silnici, je lepsi silnice a to pohodli tam dodat gumama (ohlidat si, ze to neni nejaka starsi ultraziletka, kam se vlezou sotva 25 mm)

                  0 0
                  • Martin  

                    35/33 mm pláště na 21mm ráfku a 3 barech, jak na polštářku :)

                    když to srovnám s 23mm plášti na ksyriích, už bych do toho znovu nešel. vyměkl jsem :)

                    0 0
                    • tromboonen  

                      No jak se ted zacina ukazovat/dokazovat, tak jsi nevymek, ale pritvrdil, cim sirsi a mensi tlak, tim lip to odvaluje, viz vlakno testy a mereni..

                      0 0
      • Karma  

        hele Hary, já tady taky asi tejden řešil jestli silnici nebo CX, Krab mi tady věnoval spoustu času ohledně výběru cx a nakonec jsem stejně koupil nejlevnějšího hliníkovýho silničního canyona a jsem spokojenej. Díry to pobere, mimo silnici s tim jezdim pořád (protože do práce po cyklostezce), sem tam skočim z obrubníku a žiju já i kolo. Párkrát jsem s nim už omylem bouchnul o zábradlí, o výtah, o značku a jsem rád že to neni karbon, kdo ví jak by dopad.

        0 0
    • tromboonen  

      Ja mam jednici karbon, rafkove brzdy, celkem obyc kola, 27 mm plaste a latex duse, vazi to tusim 7.6.. jezdim s tim i mimo asfalt.

      Pak mam hlinikovou CX, ta vazi vice samozrejme, ale ne tolik jako ty diskove.. Jako na silnicnich zapletech to jede a casto to beru s sebou nekam, kde se kolo prevazi nebo bude uskladneny s jinymi koly, protoze mam fobii z potluceni jednice, ale to je spis psychika, karbon toho vyrdzi hodne a da se lehce opravovat, narozdil od hliniku.. ale vykonove je tam rozdil, pokud to chces opravdu jako silnici na rychle jezdeni na silnici, ber silnici..

      Pouziteho kola (silnice) bych se nebal, casto to lidi prodavaj protoze jim to nesedlo a nejezdi, i kdyby ne, pokud meni spotrebak, melo by to byt OK, pohlidej si retez a prevody, plus brzdnou plochu rafku.. ja kdysi koupil snad 10 let starou silnici dokonce snad z treti ruky a byla v pohode, majitel byl lestic a peclivka, to bylo poznat i po telefonu..

      Re disky, za me na silnici ne, maj jasnej prinos pokud jezdis pravidelne ve strackach, napriklad kazdy den do prace za kazdeho pocasi i v zime, tam u rafkovych brzd trpi rafky, ale jinak Ultegra brzdy s kvaitnima spalkama (coolstop atd, ne Shimano) brzdej na hlinikovych kolech dostatecne i v mokru..

      Jestli to stihas, tak si takova kola pujc a projed to tak 50 km, uvidis ten rozdil.

      0 0
    • macomb  

      Taky jsem spíš za silnici, pokud chceš po silnici jezdit. Dva měsíce zpátky jsem koupil starší karbonovou (reálně třeba 10 let starou, váha 8,2kg) na 10sp. ultegře za 15tkč, vážím 105kg a jsem spokojen. Za ty dva měsíce mám najetých ±1500km a žádný problém jsem neobjevil, mimo běžnou základní údržbu jen hltám kilometry ;)

      0 0
    • hary jablonec  

      ok. uzavřeno. koukám po bazarovým karbonu.

      díky chlapi

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce