• Drian

    Dobrý den, chtěl bych poprosit o radu, jaké vybrat kolo do ± 55 000 Kč. Dá se říct, že jsem cyklista začátečník, doteď jsem jezdíval pouze na horském kole. Jak si pořídím silničku, tak nebude problém trénovat 4–5× týdně. Chtěl bych se do budoucna zúčastnit amatérských závodů. zatím jsem se byl podívat v prodejně Specialized a Merida. V Meridě byla obsluha na katastrofické úrovni, tak o nich jsem už přestal uvažovat, ale zato ve Specializedu jsem byl mile překvapen, a velice zkušený pán, aspoň tak vypadal, mi dokázal ve všem poradit. A doporučil mi Tarmac SL4 Sport 2017 za nějakých 1900 euro. Sice vím, že výbava není zrovna nejlepší, ale myslím, si že to kompenzuje servis a doživotní záruka na karbonový rám. A tak bych Vás chtěl poprosit, jestli máte nějaký lepší návrh na silničku do stanovené ceny, rád bych slyšel vaše názory. Děkuji za radu a přeji hezký den :)

    ps. věk 24, výška 184 cm a váha je 82 kg

    0 0
    • Czechak  

      Ta záruka je do konce tvého života nebo životnosti kola?

      0 0
      • Drian  

        když se zlomí rám, tak mi dají nový

        0 0
        • Yura  

          Ikdyz vletis do skarpy a nebo do tebe vleti auto? Samovolne se ti asi nepolame. To by musel byt hodne velkej no name smejd ram..

          0 0
          • Drian  

            ok takže záruka na rám je potom k ničemu.. takže specialized ne?

            0 0
            • jannk  

              Uplne k nicemu neni, obcas ram praskne i pozdeji, ale je to dost vyjimecne. Znamemu takhle vymenili GT (myslim, ze to bylo GT)

              0 0
            • Espen  

              U Specialized se hodně platí za značku a zde na Bf není moc oblíbená. Když chceš, aby zde někdo něco hodnotil, musíš hodit přímo odkaz na dané kolo. Nikdo to hledat nebude. Pročti historii, podobné dotazy jsou tu často. Jinak se podívej na Canyon, Focus, Ghost, Cube a prostě hledej chvíli.

              0 0
              • Drian  

                ok díky moc :) (jsem si všiml, že specialized tady není moc v lásce)

                0 0
                • Espen  

                  Já bych asi jako po prvním silničním kole sáhl po něčem levnějším. Může se stát, že tě to taky třeba nebude bavit. Ale hlavně zjistíš co ti sedí a co ne a pak až bych si vybral přesně to co chci. Mrkni na bazar, silničky bývají v dobrém stavu.,za rok za dva ho pošleš dál, nebo necháš na hnusný počasí.

                  0 0
                • Libores  

                  se nediv, když chtějí 52tis. za kolo na mixu 105ky a Tiagry.

                  0 0
                • Diablo666  

                  Moje první silniča bylo Specialized Allez sport 2012 měl jsem ho cca 7let a nemůžu si stěřovat. A teď jsem koupil Stejnou značku Specialized Tarmac SL4 Sport a doufám, že bude stejně dobrý jako ten Allez.Takže se Specialized naprostá spokojenost. V obchodě jsem si zkoušel ještě Trek-emonda-sl-5, https://www.kola-radotin.cz/…ss-viper-red ale ten mě tak nesedl jako Spešl.

                  0 0
          • nooski  

            Samovolně může prasknout kde co a je dobré, když jsi krytý doživotní zárukou, která u větších značek funguje celkem dobře.

            0 0
        • Johnnyxjr  

          Tak se hlavně vyhni velkým obloukem Bikomatic Ostrava tam ti s tou zárukou moc nepomůžou

          0 0
          • JakeF  

            Oprávněnost záruky posuzoval českej dovozce, teď už to možná bude taky v Holandsku… Takže krám s tím nemá moc co společnýho… A co mám zkušenosti, tak Spešl k těm reklamacím přistupuje velmi férově.

            0 0
            • Johnnyxjr  

              Mám osobní zkušenost a Bikomatic nedoporučuju co se týká 69, Peksport, Radotín nemám problém.

              0 0
    • marbl1  

      Na tvém místě bych vybral něco takového: https://www.giant-bicycles.com/…l-advanced-1 Dcera ho má v holčičí variantě a po výměně kol je to celkem raketa (v této cenové kategorii).

      0 0
      • tromboonen  

        TVL začátečník a ty jej chceš posadit na aero hajtru? Ani nevíme, jestli se na to poskládá.. spíš bych šel do ekvivalentu toho Tarmacu (univerzální až vrchařské kolo). Drian Spešl je OK, ale dost předraženej v sériovce, Tarmac je ale super rám, třeba Gianty jsou většinou slušnej poměr cena výkon (nové). Jinak se změř na CC (návody v sekci silniční) abys věděl co hledáš (velikost a styl kola) a pak bych se nebál kouknout po bazarech.

        0 0
        • marbl1  

          A proč ne, pokud má ambice jezdit závody? Ale máš pravdu, že každému může sednout něco jiného. Dcera měla předtím Canondale CAAD10 a byla z něj nešťastná. Z Gianta je nadšená.

          0 0
        • Drian  

          ok pohledam na netu dekuji zarady :)

          0 0
          • Biermann  

            Řešil jsem teď podobnou věc a nakonec jsem vzal letošní jedničkovou defynu (https://www.giant-bicycles.com/…y-advanced-1). Sehnal jsem za 54 000, takže ve tvém limitu a zatím na ne nemůžu říct křivé slovo. Hledal jsem teda spíš pohodlnější geometrii, proto Defy, nikoliv TCR, ale myslím si, že na moji výkonnost je zcela dostačující a podle mě ani na závodech by člověka nebrzdila zdaleka tolik jak fyzička :D

            0 0
            • Drian  

              vypadají dobře, asi se zajedu kouknout k nim do obchodu na ta kola :)

              0 0
      • Chlebovnik  

        S nákupem Propelu bych nespěchal. =)

        TCR nebo Defy bych bral klidně letošní (ideálně na kotoučích). Na příští rok to, podle prozatimních zpráv, nevypadá příliš růžově.

        0 0
        • Drian  

          To TCRko vypada hodne dobre, jen nevim jestli se oplati koupit na kotoučích, je tam celkem velky cenovy rozdil. Uvazuji ted nat TCR Advanced 2 a TCR Advanced 1. Pujde to hodne poznat kdyz tam budou kotouce?

          0 0
          • tromboonen  

            Poznat to půjde, budou tam u náby takové stříbrné kulaté věci :)

            0 0
            • Drian  

              to vím :) jde mi o to jestli se oplatí si za ty kotouče připlatit. Jelikož je na silničních kolech moc často nevídám :)

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Tak kotouče něco váží, jsou na silničce stále ještě celkem evoluční novinka (po šedesáti letech první razantní změna, tenkrát zavedli přehazovačky :-D).

                Páky na kotouče vypadají trochu jinak (aby se do nich vešel pístek), ale pro běžného smrtelníka, zvyklého maximálně na MTB, podle mého jednoznačně přínos, paradoxně asi větší v menších rychlostech. Brzdí za všech klimatických podmínek stejně, rychleji se naučíš, že kola jdou na silničce při určitých okolnostech snadno do smyku i za sucha. Když vymeteš díru a rozcentruješ mírně ráfek, brzdí pořád stejně dobře. Na rozdíl od gumových špalků ráfkových brzd destičky kotoučovek nezestárnou a neztvrdnou dřív, než je stačíš sjet. (Smajlík.)

                Na běžné nezávodní silniční kolo není důvod si je nedopřát.

                0 0
                • Drian  

                  Díky moc za osvětlení situace :) Jsem zas o něco chytřejší :) :D

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Je to o prioritách, kotouče:

                    • brzdí to konzistentně za každýho počasí, šetří to ráfky
                    • kilčo a prachy navíc, nic moc to nevypadá, hydra páky snad kromě nejvyšších hodně drahých jsou ošklivý a obrovský

                    špalky:

                    • levnější, líp to vypadá, míň váží, s hliníkama (a za sucha i karbonama) brzdí naprosto dostatečně
                    • ve sračkách to žere ráfky, na karbonech za mokra to brzdí hůř

                    Pokud jezdíš celoročně, ve sračkách, každodenně atd. jasně kotouče, pokud spíš jen za dobrého počasí, neplánuješ karbonový kola, nebo nepotřebuješ z kopce za mokra závodit, špalky nejsou vůbec problém

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Pitomý BF, první odrážka byla plus, druhá mínus, v obou případech…

                      0 0
                    • Drian  

                      díky za rady :) no, asi se možná přikloním ke klasickým brzdám. Cenový rozdíl je celkem markantní a tak velkou výhodu v těch kotoučích zatím nevidím, možná do budoucna změním názor. Zatím jsem jezdil na canyonu od kamaráda a tam mi ty klasické brzdy vyhovovaly.

                      0 0
              • ms82  

                Jeste pridam vlastni zkusenost. Behem poslednich 10 dnu jsem jezdil 3 dny na Cannondale Super Six s kotoucovymi brzdami a 3 dny na starsim Bianchi s karbonovymi rafky a korkovymi brzdami. Me normalni kolo ma gumove spaliky a hlinikovy rafek. S tema kotoucovkama jsem si dovolil z kopce daleko vic. Je to ale samozrejme dvojsecne, protoze jsem casto chodil do vetsiho rizika :-) Ty korkove brzdy na karbonu sice mozna nebrzdi nejak hur nez klasicke na hliniku, ale duveru urcite nevzbuzuji. To kilo vahy za kotouce je vsak zatim minus.

                0 0
    • Emp14  

      Třeba já sem koupil cca 6mesicu stareho Cannondale super six evo, karbon, ultegra najeto 500km. Nádherné, sportovní geometrie za 45k. Spesl není špatný, ale za tu značku hrozně zaplatíš.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.