• krakeni666

    ahoj lidi shci si koupit kolo silnicku cca 30 tis ± co bude nejvice zajimave porovnání cena vs výbava dekuji za typy

    mam 174cm 70kg

    • lunochod  

      Nebo sledovat bazar.....za 30 můžeš mít karbon rám, pevné osy, hydry.....

      • nooski  

        Chce silnicku, proc pevne osy a hydry?

        • lunochod  

          Odpůrce kotoučů na silničkách? :-)

          • nooski  

            Tak vyzkousel jsem dost silnicnich kol na kotoucich, abych se presvedcil o nepotrebe techto brzd. Na gravel, endurance, cx apod. je to jasne, na silnicni kolo je to uplna zbytecnost.

            • nzg  

              Jak ja byl rad v Alpach na mokru se zmrzlejma rukama za snadno davkovatelne kotouce. Loni jsem jel to same s rafkovejma a musel jsem si 2× zastavit a rozhybat prsty. Sjezd z Grossglockner Hochalpenstrasse, ale i v Cechach jsou kopce a zima.

              • psbiker  

                kdo brzdí nejede, pokud jezdíš pořád v ‚alpských‘ kopcích na mokru tak asi výhody kotouče převáží, jinak ubrzdit ráfkovýma jde na silnici bez větších bolestí v prstech i z horního úchopu skoro všechno. (karbon je jiná liga)

              • Singlespeed  

                Člověk však musí vychytat správnou kombinaci kotouč-třmen-desky, jinak promočené kotoučovky řvou na celé Alpy a taky moc ideálně nebrzdí.

                • Spartacus  

                  Jo, když za mokra zabrzdím, tak to má identický zvuk a o stejné intenzitě, jak houkačka na 380/109E :D Ale účinek byl stejný, jak na suchu.

            • Spartacus  

              Takže jinými slovy na klasikářské kolo kotouče ano, na časovku ne… Netvrdím, že ráfkové brzdy jsou na nic, doteď jsme na to všichni jezdili… ale hydry jsou jinde, ať si estétové říkají, co chtějí. Především to brždění o zaprášený karbonový ráfek je zážitek plný brzdného účinku, perfektní modulace , a neskutečně příjemného zvuku napovídajícího, že materiálu to dělá jedině dobře ;)))

              • arny71  

                Karbonový ráfek? Řeč je o kolu za 30k…

                • Spartacus  

                  Reagoval jsem konkrétně na Nooskiho. Vzhledem k tomu, že to je „srdcař“ a sám na svém kole vozí drahé Campy Bory, tak svůj argument o vyzkoušených kolech určitě nevztahoval pouze na bicykly za třicítku ;)

                  Jinak vztaženo k tazateli, souhlas, u kola za 30 tento argument padá.

            • maajkee  

              Taky to tak vidím.

    • milan.v  

      Není typ jako tip…

    • krakeni666  

      dik za zajimavou diskuzi ale na co jsem se ptal tam toho moc nebylo jinak ani pevny osy ani hydry nechci chci klasiku silnici

      spis mi slo o to abych nemusel studovat na netu vybavení protoze tomu vubec nerozumim. urcite minimum co chci je osazení shimano 105 to mi bylo doporuceno ale nevím co je srovnatelne treba od sramu atd. jestli author spešl scot nebo neco jinyho rozhoduju nejvyšší model na hlíně nebo nejnižší karbon.

      • milan.v  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • tromboonen  

        Napřed vyřeš jakou geometrii a velikost potřebuješ, viz témata v sekci silniční.

      • novas752  

        Silnicni SRAM nechceš. :)

        105 pohoda ale nejsem si jistej jestli to bude do 30k. A osobně bych šel radši do Tiagry s lepšim osazenim zbytku (kola, sedlovka…). 10 vs. 11 rychlostí neni při stejném rozsahu kazety zase tolik znát. A samozřejmě nejdůležitější je dobrá geometrie, podle toho bych vybíral primárně.

        • platypus  

          jak chceš zjistit která geometrie je dobrá?

          • platypus  

            už mi to docvaklo … ty jsi myslel asi velikost.

            • novas752  

              Nejen velikost, i geometrii a další komponenty týkající se posedu (šířka a tvar řídítek, drop, délka klik, představce).

              Daleko líp se projedu na mnohem hůře osazený vhodný geometrii, než na pro mě blbý geometrii nastřelený v topu.

              • platypus  

                To je jasný, já jsem teď se svojí silničkou taky spokojenej, ale těch kiláků co jsem na tom musel napřed najezdit, posed vychytat, největší sraní bylo s přesmykem, už jsem za vodou než zas přijde nový kolo "-)

                • novas752  

                  Tak když už kolo je, je to velká výhoda. Tam stačí mít schovanou jeho geometrii a potom hledat co nejpodobnější a pak přizpůsobit komponenty a nastavení nového na původní posed.

                  • platypus  

                    No nevím, přecházel jsem z favorita na meridu 903 a třeba na meridě jsem musel se sedlem dolů oproti favu aby projetí zatáček bylo obdobný, kokpit ladím podle aktuálních bolestech, jinak snaha vždy byla rodla co nejníž a představec co nejdelší.

                    • tromboonen  

                      To neděláš dobře, Vladimíre…

                      • platypus  

                        Jsem Rostislav rodla co nejniž s delsim představcem

                        mne přišlo nejlepsi ve sjezdech ale pro normální jízdu uz ne tak hledal jsem kompromis a snad našel

                        • tromboonen  

                          Nechci Ti kazit radost, ale posed na silničce se nenastavuje podle toho, jak to jede z kopce nebo jak se to ovládá, ale podle tělesných parametrů, sedlo konkrétně podle nohou a poměrů kostí v nich, s přesností na 3 mm, přečti si témata re velikost v kategorii silniční… Některé geometrie (tvary) kol mohou být hůře a jiné lépe ovladatelné, ale u každé je potřeba mít sedlo a pokud možno i rodla nastaveny podle tělesných proporcí, pokud se to při takovém nastavení blbě ovládá, je něco špatně (nejspíš velikost, nebo i geo/typ/styl kola pro konkrétní postavu (ne pouze výšku, ale poměry jednotlivých končetin a těla)).

                          Jestli si kvůli tomu, aby se to líp ovládalo z kopce dáváš sedlo níž, jak jsi psal, tak to je pěkná blbost, možná se Ti pocitově líp jede z kopce, ale nevyužíváš všechny svaly na šlapání a dost možná si kurvíš kolena, ale je to Tvůj boj

                          • platypus  

                            Ja bych si nedovolil někomu druhymu nastavit posed, navíc přes internet nebo podle tabulek. Si myslim ze je to jeste větší blbost nez moje.

                            • arny71  

                              Nenastavuj.

                              • platypus  

                                Dceři jsem nastavoval, říkám je to tak dobrý, to nastavení sedla, ještě jsem jí řekl at se projede po ulici at vidím celkovej dojem jak na tom sedí, rozhodně jsem nešel na bajkforum a nezačal studovat správnej posed.

                            • tromboonen  

                              Já jej nikomu nenastavuju, jen říkám, jak se nastavuje a že to co děláš Ty je blbost. Ty si to klidně dělej, ale nedoporučuj to tady nováčkům.

          • novas752  

            Půjčit si několik silniček aspoň na 3–4h vyjížďky.

            • Singlespeed  

              Pokud by bylo půjčení za dobrou cenu, tak pak už není třeba kupovat nové kolo, jen si občas půjčit testovačku :-)

            • platypus  

              jo to by šlo, hlavně to odzkoušet ve sjezdech v zatáčkách, snad to někde neodře :-)

      • platypus  

        ještě poznámka … ty kotouče bych tak úplně nezatracoval, jestli budeš chtít jezdit často i přes nepřízeň počasí a navíc kde jsou třeba byť jen krátký sjezdy, zatáčky na mokru no prostě když slyším jak špalky hoblujou ráfek a brzdící účinky se míjejí účinkem tak mi to rve uši a srdce.

    • Cavendish  

      Izalco nic lepšího neseženeš. Karbon rám, Shimano 105, slušný pláště…

      • platypus  

        Krasavec, a váha velmi dobrá, na léto dát lehčí závodní slupky třeba.

      • Gorf  

        Jo IZALCO jsem měl taky ve výběru. Nicméně, barevná kombinace, která se mi líbila, tedy cokoli jiného než červená a její kombinace už neměli v mé velikosti. Byl to ale jinak velmi žhavej kandidát.

        Hm, sleduju, že ten GHOST Nivolet co sem níže doporučil, se na netu teď pohybuje za 40k, tedy můj kup byl očividně dobrej. Prodejce říkal, že tam byla sleva v průběhu Vuelty. Tak nevím jestli by si někde toho Ghosta za 35 usmlouval. Tedy jestli ti vyhovuje barevně , tak bych taky dal tip na to IZALCO.

    • Gorf  

      Já si koupil dva měsíce zpět Ghost Nivolet 4.8 LC za 35k. Nevím jestli je ještě dostupný v tvé velikosti, ale musím říct, že mi po dlouhém porovnávání vyšel nejlépe. Najel jsem na něm cca 2k km a zatím paráda a žádný problém. Osazení Shimano 105 kompletní sada tedy ne nějaký mix Tiagry, kdoví jakejch klik, brzd a bůhví čeho. Kola Fulcrum Racing 7 s příjemnou váhou 7,9kg což v této cenové kategorii myslím super.

      Ze začátku jsem měl dost pochybnosti o vzhledu toho kola, ale naživo vypadá velmi pěkně a často mi ho všichni chválí. Jediná nevýhoda je, že je na něm hned vidět prach, ale já osobně stejně každou 2–3 vyjížďku kompletně rozeberu a důkladně vyčistím.

      Je fakt, že je to pro mě po favoritu první silnička :) (jezdím hlavně na bajku), ale maximální spokojenost. Nejsem odborník a tedy jsem se vyhýbal kolům, které mají svoje ráfky, sedla a jiné doplňky, který jen honosně pojmenujou, ale víš kulový bez důkladného studování co vlastně kupuješ.

      Co se rámu týče o kvalitě nemám pochyb, Ghost dělá super karbonový rámy na bajky tak na silnici určitě taky. Geo moc nerozumím, tedy jsem ji pořádně ani neřešil.

    • filipino_23  

      Canyon

    • vt  

      Se tu prizivim, premyslim taky nad novou silnici – nejspis je ted dobra doba na uloveni nejaky slevy.

      Rozpocet cca 50k – neni to uplne striktni, ale nejsem si uplne jistym, jestli ma smysl drazsi kolo na moje popojizdeni ;-)

      Vicemene bych rad karbon, ale nejaky kvalitnejsi a hlavne u stredu tuhy. Nez nejaky entry model typu Kellys, tak sem pripadne v pohode s kvalitnim Al.

      V kazdym pripade chci tuhy stred ramu, tomu klidne obetuju hmnostnost.

      Sada by mi vyhovovala Campa – seriovky se ji ale prakticky neosazujou, takze to by znamenalo samostavbu, co by mi nevadilo, ale rozpocet by se asi musel dost zvednout (ramovy setu stojej prakticky 3/4 ceny kola). Ci-li sem smireny, ze zkusim 105 ci Ultegru.

      Chci normalni silnicni ram ne endurace, gravel, vysoka hlava atd.

      Brzdy sem dlouho zvazoval, ale nakonec v diskach pro mne nevidim zadnou vyhodu, tak primarne koukam po klasice.

      Takze:

      ±50k

      karbon

      105+ (idealne Campa)

      klasicka geo

      rafkovy brzdy

      kvalitni kola – nebo Aksium like a nizsi cena (v tyhle cene spis druha moznost)

      Zatim se objevill cca toto:

      1. Cannondale Supersix
      • cca 50k Tiagra + noname kola, 60k 105 + Aksia, 70k Ultegra + Aksia
      • vzhledem k masivnimu prodeji neni problem najit starsi kusy s 15–20% slevou
      • obcas narazim a nazor, ze nema smysl zakladni carbon ne Hi-Mod?
      1. Canyon Ultimate CF AL

      Ultimate 6 – 105 + Aksium za 42k, Ultimate 8 – Ultegra + DT kola za 57k

      • 8ka je paradni kolo, nevyhoda je cockpit commbo, coz by se blbe dostelovavalo
      • u obou nevyhoda v nestandardni hlave
      • jinak paradni kola
      1. Giant TCR Advanced
      • 38k Tiagra, 44k 105, 55k Ultegra
      • zakladni model ramu, nevim co od toho cekat, vidle ma Al sloupec
      • vlastni kola, ale na forech je chvaleji
      • prima slooping
      1. Bianchi
      • Sempre – 50k vyprodej – Ultegra + zakladni Fulcrumy
      • vypada zajimave, ale ram bude pravdepodobne hodne osizenej
      1. Merida Scultura 6000
      • vyprodej za 48, Ultegra + Fulcrum 7
      • ta zadni brzda je peklo :-), jinak pekny kolo, ac ma Merida obecne tak trochu retro design
      1. koukal jsem i Trek, dalsi italy atd – spatny ceny nebo mne to nejak nezaujalo, ale scanuju dal

      Kdyby mel nekdo nejaky napad na co jeste kouknout, tak predem dik.

      • vt  

        Tak jsem nakonec vybral ke zkousce SuperSixe a Gianta TCR 2017 …ale Giant byl jasny favorit, Cannondaly jsou desne ostrouhane :-(

        No a do toho sem dostal nabidku na Focus Izalco Race 9.8 – cena ± stejna jako TCR.

        Cannondale tedy uz prakticky vylucuju a kola si jdu zkusit do Prahy, ackoli vzhledem k pocasi to asi bude bida, projedu se tak po prodejne.

        Focus

        https://www.focus-bikes.com/…lco-race-9-8

        Giant

        https://www.bikeradar.com/…eview-51517/

        Papirove vypada Focus trochu lepe:

        • nova Ultegra
        • full carbon vidle
        • lepsi kola DT Swiss P1850

        Giant ma zase:

        • mnoho pozitivnich referenci na anglo-us forech, tam je Focus lehce neznama
        • compact 50\34 v zakladnim setupu
        • vetsi slooping – coz ma rad, ale celkova geo je u obou kol hodne podobna

        Co s tim? ;-) Nemate nekdo zkusenosti s Izalco Focusy?

        • Cavendish  

          Pardus Super 5 Team za 60 tisíc, Ultegra R8000, vysoký karbony, karbon rodla, představec i sedlovka.

          • Cavendish  

            Za 50 to samé jen se Shimano 105

            • vt  

              Dik za info, Pardus sem neznal.

              Podle recenzi je to tvrdy, vysoky, kratky kolo … karbon rafky ani galdy urcite nechci, ale jestli budu mit v Pze cas a uz tam fungujou, tak na to mrknu.

        • madik  

          A co na tom jako chceš zkoušet? Pokud už máš zkušensti se silničním kolem, tak velikost rámu už bys měl dobře vědět a zbytek stejně moc nepoznáš. Jemných rozdílů mezi koly si stejně nevšimneš, když bude mít každé jiný fit, jiné sedlo, různé pláště a tlaky pneumatik. Případně se akorát necháš oblbnout prodejcem.

          tohle je super volba https://www.canyon.com/…-sl-7-0.html

          Za 42k je tvoje a zbyde ti ještě do rozpočtu peníze na vylepšování.

          • vrazdit  

            canyon super za tu cenu, oproti tem adeptum vyse je to skvost i vzhledove…

          • vt  

            Vyzkouset chci hlavne tuhost ramu u stredu. Loni jsem si pujcil nejakeho Lappiere a to bylo desne gumovy, takze tomu se chci vyhnout.

            A taky jakej budu mit z kola pocit + okouknout detaily ramu, zda tam nejsou nejaky kraviny.

            Geo tak nejak mam odhadnutou ze starsich kol.

            Prodejce mam na haku :-) spis dam na informace od zdejsich uzivatelu.

            Ten Canyon je urcite prima … cenove jako Focus\Giant ve sleve, papirove taky, tak myslim, ze prave ten ‚jizdni dojem‘ by mohl vest ke spravnemu rozhodnuti ;-)

            • Cavendish  

              A nekroutili se spíš kliky? že by se Lappiere kroutil jako žížala se mě nezdá. Dávají se tam levné Shimano kliky a ty nejsou nic moc.

              • vt  

                Byla tam standardni Ultegra, takze tim to nebylo.

                Bohuzel uz nevim typ kola … je fakt, ze to bylo lehoucky, tak asi dan za hmotnost. V kazdym pripade sem si pripadal jak pred 20 lety na mekkem reynoldsovi :-(

            • madik  

              Tuhost „středu“ máš danou více faktory. Kombinací tuhostí: zápletů, hlavy, představce, řidítek, klik, převodníků a nakonec toho středu. Pořadí jsem napsal náhodně. Jen prostě to není jen a pouze o středu rámu. Je to taková alchymie spíše. Obecně bývají tužší top karbony od výrobců, ale nemusí to platit vždy. Hliníkové rámy jsou taky často hodně tuhé.

              Jsou modely u kterých máš větší šanci, že to bude ono. Třeba SuperSix nebo pak vpodstatě jakýkoliv Aerobike. Mají na sobě více materiálu a bývají tužší a jdou lépe za pedálem (pocitově).

              • vt  

                Jo jak pises, bude tak vic faktoru.

                Al mam prave ted a nerad bych si co do tuhosti pohorsil.

                Podle nazoru z netu by to tuhost meli splnovat TCR Gianti, no nakonec teda asi zkusim i toho SuperSixe :-) ikdyz mne na nem par veci stve.

    • Alhas  

      Mám Lapierre Xelius Efi 200 a zapletená kola Equinox tornado, nic se mi nekroutí. Mám ale jen 73 kg a nezávodím.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse