• velflino

    Ahoj cyklisti,vím že tu je spousta podobných témat,ale nic aktualního sem nenašel. Potřeboval bych poradit s výběrem silničky a mám pár dotazů.

    1. Máte nějaké oblíbené,vyzkoušené obchody-stránky,kde se dají sehnat kola za „rozumnou“ cenu? rozpočet mám cca 20 000Kč.
    2. Co se týče řazení,má cenu investovat např. do 105ky (Tiagry,nebo stačí Sora)? Jezdit budu nejspíš jenom o víkendech,přes týden jezdím na bajku. Chtěl bych,aby řazení bylo aspoň na úrovni bajkovýho Deorečka,tj. kvalitní a spolehlivé.

    Díky za rady a popř. i odkazy. Zdraví Jirka.

    0 0
    • Coural  

      Silniček je spousta, musíš být trošku přesnější v tom, co od kola čekáš. Chceš něco pohodlného, co zvládne třeba i polňačku, nebo rychlou tvrdou raketu? Geometrie i určení se dost liší a tím se liší i vlastnosti. Určitě ti doporučím obejít pár obchodů s možností zapůjčení kola. Vyzkoušíš jich několik různých a uvidíš co ti bude sedět i co se velikosti rámu týká. Pokud jde o sadu, podle mě je cokoli pod 105 za trest.

      0 0
    • Tina  

      Začala by som v nejakom kameňáku v tvojom okolí. Pokiaľ sa nevyznáš a nemáš skúsenosti zo servisom, je IMHO lepšie kúpiť kameňáku kam potom so silničkou môžeš chodiť.

      0 0
    • René Kolísko  

      Z těch levnějších určitě stojí za vyzkoušení značka B'TWIN, pokud máš někdo v blízkosti Decathlon. Bohužel je často nemají na skladě, protože se u nás zatím moc neprodávají. Ale lidi tam bývají ochotní a objednají buď z českýho centrálního skladu nebo i ze zahraničí.

      Za 20 000 tam právě seženeš Triban 540 na 105 s Mavic Aksium, což u konkurence seženeš horko-těžko.

      Značku B'TWIN jsme zeširoka probrali v tomto tématu

      0 0
      • tromboonen  

        +1, pokud nechces resit je tohle idealni volba..

        Ale napred si prostuduj par temat vyber silnicky a velikosti v sekci silnicni – vyber velikosti je u silnicky kritictejsi nez na MTB, kdyz to udelas poradne podle tamnich rad, muzes si to kolo klidne objednat na netu a sedne Ti..

        S tim kamenakem bych si nebyl tak jisty, bohuzel vetsina prodavacu v kamennych obchodech silnickam moc nerozumi, respektive snazi se Ti narvat cokoli ceho se potrebuji zbavit, mozna jsem pesimista… servis zvladnes urcite sam pokud nema obe ruce levy, ve srovnani se slozitejsim modernim MTB je to jednoduche

        Jeste pouvazuj o bazaru, silnice se moc nenici, pokud se o ni majitel stara a meni spotrebak, da se vklidu koupit starsi, za 20 kdyz si pockas se da objevit leccos zajimaveho, taky viz temata v sekci silnicni..

        0 0
        • platypus  

          Na internetu není všechno, kupoval jsem silniční kolo v obchodním řetězci a až tam jsem získal výraznou slevu, ale stejně jsem si k tomu kolu nakoupil zbytečnosti tak to výšlo nastejno. Starší modely jsou za příznivější ceny,ale ty mu asi sami od sebe nenabídnou a správná velikost může být problém. Když není atypická postava stačí znát svou výšku a podle tabulek s prodavače vybrat velikost. Co se týče servisu je dobrý znát servisáka, třeba i 10km daleko, ke kterému je důvěra. Všechno si časem osahat, někomu to trvá dýl, osobně mám radši dialog než internet. Tiagra dobrý, že si převodník škrtne to je když je forma, rve se velká do kopce, málokdy, nepodstatné.

          0 0
      • Dejv94  

        Za dvacku je to super kolo, mel jsem jej nedavno pujceny a je dost dobry, hlavne uz s desitkovou 105. Za ty penize dobra volba (nove kolo, zaruka,… oproti bazaru).

        0 0
      • velflino  

        Kolem Decathlonu jezdim celkem často a na tu 540ku sem už na netu koukal. Přesně něco takového bych asi chtěl, jenom mě zaráží ta váha, ale tu moc neřeším! Zkusim se tam stavit a mrknout na ní, jestli jí tam budou mít! Spíš asi budu mít problém s výběrem velikosti :-)

        0 0
        • tromboonen  

          Velikost vybirej podle kalkulatoru, na miste toho moc nezjistis a tabulkam jen podle vysky never..

          Skladem je prej mivaj malokdy, ale tady Dejv v Decathlonu pracuje, tak jej kontaktuj…

          0 0
          • velflino  

            Jojo díky, už sem našel ten kalkulátor, tak na to večer mrknu!

            Je fakt, že v Decathlonu tu 540ku teď nemaj nikde, aspoň podle netu! Až se přeměřím, tak Dejva zkusim kontaktovat, dík za radu!

            0 0
            • standoslav  

              … ten Decatlon ale asi neposkytuje servis, nebo jo ?

              0 0
              • tromboonen  

                Smarja a co, je to obyc silnice na kvalitnich dilech a kolech, seridi a jezdi… stejne by se mel naucit to serizovat a patrne uz umi, kdyz jezdi na bajku, dyt to neni raketova veda, to je doba dneska, ze kazdy chodi s kazdou kravinou do servisu kde mu to za tezky prachy odflaknou, pritom staci podivat se nekde na navod na videu a naucit se to a mas vetsinou veci rychlejc nez bys do toho servisu s tim kolem dojel, u silnice rozhodne..

                0 0
              • jecnak  

                Servis maji, dokonce jsem tam videl v ceniku i vypletani kol.

                0 0
              • McBlacky  

                v Praze na Chodově mají celkem velký servis hned vpravo od vchodu… Jak je to jinde netuším

                0 0
                • Marskatin  

                  V ostravě taky, taky vpravo od vchodu.

                  0 0
                  • standoslav  

                    Re: tromboonen … se nerozčiluj, já jen že Tina doporučovala kameňák se servismanama. Fakt je, že silnička, až taková věda není. O fachmany v tomto oboru je ale nouze, tak se tady na ty mechaniky od Decatlonu zajdu podívat.

                    0 0
                    • Člověk a jeho svět  

                      Překvapilo by mě, kdyby byli na jiné „úrovni“ než např. v Sportisimu.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        to už neporadím. Já to jen využil jako úschovu bajku, když jsem šel nakupovat ;)

                        0 0
                        • Reggie  

                          a to tam dělají? Super, to bych se někdy mohl stavit i na Čerňáku.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            jasně, maj tam na to dvě fešný buchty co jen čekaj až jim vrazíš zablácenej bajk ;)

                            0 0
        • Dejv94  

          540 jsem měl na váze, 9 406g bez pedálů ve velikosti L.

          0 0
          • velflino  

            Já vím, to je právě celkem dost. Ostatní kola, na které sem koukal, vážila max. 9kg. Ale jak sem psal, váhu moc neřeším, na mé vyjížďky by to bohatě stačilo a navíc nejsem z nejtěžších :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Tak ono jestli ty ostatní nebyly váženy v S.

              0 0
              • velflino  

                I kdyby byla, tak si nemyslim, že by byl rozdíl třičtvrtě kila a víc, kvůli velikosti rámu :-) Např. Focus Culebro na 105ce váží myslím 8,8kg!

                0 0
                • Dejv94  

                  tohle Culebro? http://www.kupkolo.cz/…hite_z97122/

                  Jedinej rozdíl tam je v tom, že B'twin má 105 s 10 rychlostma a Focus už má 11 rycholstí, nevím jaký je hmotnostní rozdíl sady, komponentově to je na stejné urovni, i ty brzdy (čelisti) mi přijdou stejný jen s jiným logem. Váhu bych viděl podobně u těchto kol, něco málo přes 9kg, rozdíl v hmotnosti těch kol nepoznáš.

                  0 0
                  • velflino  

                    Přesně tohle kolo sem myslel. Jak sem psal, mě o váhu až tak moc nejde, nebudu na něm jezdit denně ani závodit, ale jen o víkendech, do práce na silničce jezdit nebudu! Jenom mě „zarazil“ ten rozdil! Navíc ten Btwin se mi i vic líbí!

                    A co se týče 105ky,tak sem spíš řešil, jestli by mi nestačila nižší sada! Jestli je třeba Tiagra stejně spolehlivá a funkční…

                    0 0
                    • Dejv94  

                      Tak s tím ti nepomůžu, do nedávna jsem jezdil na staré oceli se Shimanem RSX 2×7, super řazení co tam lítalo líp než kdejaký novější 8 a 9 rychlostní řazení. 10 rychlostní 105 je fajn a podle ohlasů je 11 rychlostní 105 zas o krok dále (takže jsem na začátku týdne objednal nové kolo s 11 rychlostní 105).

                      To si asi musíš rozhodnout sám, zda ti ty peníze za to stojí. Já to beru jako treninkový nástroj s poměrně velkým nájezdem, moje první pořádná silnička, všichni mi tvrdili že na takový ježdění nemá smysl jít pod 105. Nejlepší bude když si to někde zkusíš, ale věřím že na víkendové ježdění ti postačí i Tiagra (která už je taky desítková).

                      0 0
                      • velflino  

                        Asi mi nezbyde, než to risknout :-) Na RSX sem jezdil nedávno, na starym Peugeotu a překvapilo mě, jak supr to furt řadí :-) Kdyby mi to kolo nebylo malý nic neřeším!

                        Ještě jedna otázka, nemáte někdo zkušenosti s Campagnolo Xenon? De to přirovnat k nějakému Shimanu?

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Hele von ten Focus taky bude v reale vazit trochu vic..

                          Nova Tiagra (2016) bude i lepsi nez 105 5700, ale ceny kol na ni asi nebudou nizsi, protoze je to novy model..

                          Jinak starsi Tiagra asi OK, vzhledove trochu niz, ale jinak funguje, akorat muze byt problem tech 9 rychlosti, treba v budoucnu, kompatibilita a tak.. plus kola na 9sp Tiagre jsou vetsinou takove ze zbytku poskladane lezaky… neco s Tiagrou 4700 uz bude jina pisnicka, ale asi to bude stat i vic nez vyprodejovy model na 5700…

                          Ja se drzim pravidla minimum 10 sp (na 11 jsem nesel prave kvuli kompatibilite s dvojkou kolem)..

                          0 0
                          • McBlacky  

                            Tiagra už pro 2015 byla desítková a na 2016 je stejná ne?

                            Páky jsou ok – podle mě stejný uvnitř jako 10s 105, smyk a hazka jsou horší než desítková 105

                            0 0
                            • tromboonen  

                              No ja cet jen recenze a oznamili to nekdy na podzim, pravda uz se to dalo koupit, ale na moc novych kolech jsem to nevidel, bude to na modelech 2016… melo by to mit podobne vlastnosti jako 5800 a vyssi sady – jiny krok razeni (to je zas blby, ze to neni kompatibilni se staryma 10sp. radama), snad mene toho zvejkani lanek… me to pripada podle toho co se o tom pise lepsi nez 10sp 105tka, kor za ty prachy (az se cena ustali, nebo na seriovkach kolech to bude predpokladam min)..

                              0 0
                            • Marskatin  

                              Nevím, přesně co v kterém roce přišlo, ale předchotí 4600 byla desítková a opraťová.

                              A s těmi pákami si myslím, že nemáš pravdu, podle toho , co jsem četl, tak propadávající technologie (6700->5700) byla u Tiagry 4700 přeskočena a má rovnou technologii 6800->5800.

                              Podle této tabulky kompatibility není 1tiagra 4700 kompatibilní s ničím. Což mě poněkud zaráží. Že nebude kompatibilní s žádným desetítkovým shimanem by mě nepřekvapilo, když to podědilo technologii jedenáctkových sad. Ale že by přehazovačka měla jiný poměr než jedenáctkové, to se mi nechce věřit.

                              Edit: Ale když se tak dívám do archívních tabulek kompatibility, tak tam také nikdy nepřipouštěli kompatibilitu mezi sadami pro různý počet pastorků, i když vše bylo vlastně až po desítku zaměnitelné včetně MTB do devítky.

                              0 0
                        • Singlespeed  

                          Xenon vozim, je v pohode, radi spolehlive, presne a velmi lehce. Je min choulostivy na vydrene bovdeny nez starsi 10-speed Shimano a nezere lanka. Nevyhodou jsou drahe kazety s pro me nevyhovujicimi pocty zubu. Resim to pouzitim levnejsich Shimano kazet, ktere roznytuju a prepodlozkuju na roztec Campy.

                          0 0
    • Silniční-Pirát  

      Zamně bych šel do toho FOCUSU… O 2000 dražší ale značka která už má svou historii a 11sp aspoň teda zamně,čím mín skoků na kazetě o 2 a více zubů tím lépe :-) Nebude se ti stávat že je 8mý pastorek moc těžký a 9tý moc lehký…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.