Zkušenosti se silničkama B'TWIN

244 nepřečtených
  • René Kolísko

    Zdarec silničkáři, chtěl bych si pořídit svoji první silničku. A co si budem povídat, jdu po ceně, chtěl bych se vlézt kolem 20 000 Kč a padly mi do oka kola z Decathlonu, tedy jejich domácí značky B'TWIN. Možná mě budete mít za blázna, ale i vizuálně se mi líbí :) Jejich Triban 540 za 20 000 Kč je osazen Shimano 105, což je u „značek“ o půlku dražší. Proto mě zajímá kde je háček? Na UK stránkách jsem četl samou chválu i na rám i na osazení. Máte s touto značkou někdo zkušenost? Údajně v rámci záruky když se něco vysere tak se moc nevyptávaj a rovnou mění za nový díly.

    Jedinej problém co vidím, je dostupnost. Skoro žádnej model v Česku není, jen v Budějicích je Triban 520. Ale k němu na webu nemají rozepsanou geometrii, tu mají až u vyšších modelů.

    Co jsem se včera bavil s prodavačema v brněnským Decathlonu, tak na jaro je plánujou dovézt, ale nevím, jestli se mi chce tak dlouho čekat :)

    Nebo je lepší koupit bazarovku?

    Díky za jakýkoliv věcný poznatky :)

    • sharkeeCZ  

      kola této značky má dost testů na UK severech a vychází v testech dobře

      http://road.cc/…n-triban-520

      http://road.cc/…n-triban-540

    • Singlespeed  

      Silniční kola z Decathlonu jsou v pohodě. V zahraničí na nich jezdí mraky lidí i na hobby závodech, takže bych se vůbec nebál.

      • René Kolísko  

        Mě právě překvapilo že se o nich tady vůbec nemluví/nepíše. Furt samej Polygon atp. a B'TWIN nikde :)

        • Erknold  

          to je přesně ono, Btwin nikde. Pravidelně chodím do Decathlonu a mám dost jejich věcí, ale Tribana 540 jsem tam nikdy neviděl :D

          • Drobeczech  

            Já kola od Btwin vidím docela často. Sám od nich taky mám cyklokratasy s vložkou a cyklokratasy na bike. Na toho bika chci ještě aspoň dvoje, tak doufám že budou mít akci jako minule kdy stály 600KČ a jsou fakt super.

            • Esi  

              jaké máš? tyhle? mají vyndavací ty vnitřní kalhoty ?

              • Drobeczech  

                Asi tyhle ale v modré. Nevšiml jsem si že by šlo něco vyndat. Staly 600KC, předchozí byla kolem 1200KC. Měli tam ještě za 600KC takové obyčejný a ty už nebyly pružné. Tyhle mi sedí krásně.

              • Dave-geo  

                U všech volných je vložka k dokoupení zvlášť – sto lidí, sto chutí – někdo vložku nechce vůbec, někomu stačí základ za pětikilo, někdo radši vychytanou, gelovou (FDJ approved) za sedm stovek.

                Černé jsou pořád skladem, stav se to vyzkoušet ;)

    • Erknold  

      Přijde mi, že Český Decathlon je až na úplném konci listu co se týče zásobování dražšími koly. Když jsem se byl mrknout v zahraničních Decathlonech (Španělsko, Francie), tak tam ty dražší kola normálně mají.

      Jsem zvědavej, jestli tu má někdo nějaké zkušenosti. Po Budějcích jezdí dost těch levných a nic z nich neskřípe, jen těch dražších moc nevidím. Ale to je i tím, že tady prostě nejsou k sehnání.

      Jo a také se mi některá jejich kola líbí i designově :)

    • tromboonen  

      Silnicni Btwiny jsou v pohode a ten 540 vypada super, vse co potrebujes a rozhodne hezci nez Polygon, sada vypada kompletni 105, taky plus.. Decathlon je holt u nas takovy Lidl, na levny hadry OK, nejake drazsi veci moc neresej… zkusil bych to vyjednat/objednat u najakeho vedouciho prodejny, ale moc nadeje tomu nedavam, me nebyli schopni ani objednat latexove duse za 250, ktere meli na talefonu skladem, ale ve skutecnostyi tam nebyly… mozna napsat na vedeni firmy do Francie a stezovat si, treba pak dostanes i slevu..

      Nebo proste objednat v zahranici, z Evropy se doprava da zaridit za rozumny prachy, nebo se podivat jestli to nemaj nekde blizko v Nemecky, Rakousku a podobne a udelat si vylet..

      Kazdopadne budes mit neokoukane a dobre vypadajici kolo, ten belgickej lev za to stoji.. dej vedet jaks dopad, urcite se najde vic lidi co by jej brali..

    • Dominik2296  

      hoja nebal bych se byl jsem 2 týdny ve francii a jezdili na nich skoro všichni takže zlé nebudou

    • Dave-geo  

      Ahoj!

      Možná jsi v Decathlonu mluvil právě se mnou. Co se týče zkušenosti se značkou bylo řečeno asi dost, tady nemá cenu abych si přihříval polívčičku :).

      Přeci jen srovnávat šířku nabídky v Čechách (méně prodejen, prodejny menší a kupní síla taky někde jinde) a ve Španělsku a Francii, kde to Decathlonem žije, lidi si na nás zvykli a nakupují tam jako šílení se prostě nedá.

      Fajn na tom ale je, že nabídku mi nediktuje nikdo zezhora, ale zákazníci. Brno ty silničky chce, takže je na jaře prostě bude mít, přes to nejede vlak! :)

      Ty ale rozhodně nemusíš čekat na jaro, Triban 540 klidně objednáme – vyzkoušíš a uvidíš.

      Na příští sezónu se můžete těšit na minimálně dvě testovací silnice – první karbon a nějaký lepší hliník půjdou testnout, abyste nekupovali zajíce v pytli.

      • tromboonen  

        Tak to je pozitivni info, ze se nekdo z firmy zajima.. ja sice mam silnicni potreby saturovane, ale myslim si, ze ty Vase silnice jsou velmi konkurenceschopne, nejen v Brne… kupni sila je jedna vec, do obchodu chodi lidi mozna kupovat jine veci, ale jak vidno v tehle cenove kategorii je hodne dobrej kup, myslim, ze kdyby to bylo k dispozici a k mani klidne jen na netu a na objednavku (jako treba Polygon nebo drazsi Canyon), tak Vas to moc nestoji a kupce si to najde… jina vec je, ze Decathlon (v CZ) se nemuze rozhodnout, jestli je kamenny nebo internetovy obchod… na netu se to da najit, zjistit informace, neco snad i objednat, ale kdyz dojde na lamani chleba, ani na telefonu neni nikdo schopen potvrdit, jestli zbozi skutecne maji (v systemu je vedene jako skladem na prodejne, kdyz tam prijedes, neni, system porad ukazuje ze je, ale fyzicky jej nejsou schopni najit…)

        Zkus se tomu venovat a treba si splhnes u sefu ve Francii… me jsou ty kola sympaticky a je skoda, ze u nas nejsou… chapu, ze asi nechtej mit na sklade stovky kusu, to by se mohlo prodrazit, ale dat do par prodejen demonstracky a umoznit objednavky na netu moc nestoji, a myslim, ze je to idealni kandidat na to, kdyz se nekdo zepta chci levnou slusnou silnicku…

        • YuraOlomouc  

          Hledim jak pero na tu silnicku za 20t na 105ce a s aksiama. To je o dobrych 8t nižší cena jak u toho zakladniho canyonu. Tohle kdybych videl nekde v krame, tak ho hned beru lol. :D

        • Manzak  

          U ty 540, ani tady u nas ve Francii jich moc neni, hlavne nejaky velikosti jsou nedostatkovy, tenhle kousek je novej, vlastne ho dali do prodeje pred par tydny, tak to bude chvili trvat. A zajem je tu jak se zda vysoky, asi se trefili presne do diry na trhu.

          • Erknold  

            To není jen u silničky. Když si vezmeš tu jejich 29 se vzduchovou XC32, pohonem Deore za nějakých 23, na krámu jsem ho viděl teď mám dojem za 21, také není špatný kup. Nebo teď ta 26 s tím samým za 14k, to je mazec.

            Jo když slyším, že nejvíce kol prodali za těch 5000, je pochopitelné, že někde nemusí mít odvahu objednat i dražší kusy, ale věřím, že si časem lidi uvědomí, že Decathlon dává možnost volby. Chceš kolo za pár kaček, jo máme. Chceš slušné kolo za férovou cenu, jo taky máme.

            Vyjedeš do světa a v kempu je jeden stan Jurek a zbytek Decathlon. Prostě ten model funguje a nejsou to špatné věci.

            • Manzak  

              Ne nejsou to spatne veci, ja tam nakupuju rad, je to proste velky retezec co si muze dovolit nizsi marze, v tom je to kouzlo.

              • Dave-geo  

                Díky. Konečně to někdo pochopil.

                Konkurence nás zatím jen shazuje, ale někdo si prostě umí přebrat, že s 700+ prodejnami, vlastním vývojem, produkcí a logistikou jsme schopní vymyslet občas trochu příjemnější ceny, než jinde.

                Jen doufám, že sem nedorazí Zlatka a nevysvětlí nám, že nejlíp jezdí Polygony.. :)

                • Manzak  

                  No, a nemas poneti, jestli Decathlon chysta nejakou cyklokrosku? Podle me to totiz ma budoucnost, a bude to zas velka vlna tak, jak sveho casu prisly 29' a po nich 27,5'

                  • Dave-geo  

                    Cyklokroska byla dostupná ještě loni a předloni, nyní ale zatím o ničem nevím.

                    • usuario  

                      Škoda, také se po cyklokrosce poohlížím.

                    • Manzak  

                      Tak to je dobry, v Cechach jste je meli, a u nas ani prd. Ale to stejne asi byly nejake kousky s cantikama ne?

                      • Mig_all  

                        JJ na kotoučích to nebylo! Cyklokrosku z Decathlonu bych bral okamžitě!

            • tromboonen  

              Doufejme, ze to Dave zvladne pro sefy prelozit do francouzstiny, pak bychom se mozna (az bude ve Francii mensi poptavka) mohli dockat… ale tyhle veci jsou snad prece o tom naflakat toho co nejvic a tim je to levnejsi, ne?..

              • Dave-geo  

                Nee, tady to pořád nechápem. ;-) Není potřeba překládat šéfům, Ti mi do toho nemají co kecat ;-) Co chci prodávat je čistě věc moje a zákazníků. Až se tu bude kopec lidí týdně ptát na kola za 30 a víc, nemám problém v relativně krátké době otevřít full range. V tuhle chvíli se ale stále držíme při zemi, ty kola prostě není kam nacpat. Nemusíte se ale bát, dočkáte se chvíle, kdy se to rozjede pořádně :)

                • tromboonen  

                  No ja nevim, spousta lidi o tom bud nevi, nebo to vzda a mysli si, ze v Cesku ty kola proste nekoupej.. jako chapu ze ze zakazniku co chodej do Decathlonu nekde v nakupnim raji neni moc silnicaru co to oceni, ale na druhou stranu verim tomu, ze kdyby zrovna tahle silnicka a par dalsich byla nekde oficialne na netu v nabidce (ani by nemusely nutne byt vsude skladem), tak se zajemcu najde dost, viz vlakna o levnych silnickach tady…

                  Tady mas celkem slusnej pruzkum trhu, kdyz se do toho zactes.. a prece jenom tyhle stroje se zdaji o dost lepsi nez Polygony za ty prachy.. je to jen na Vas/Tobe, zajem by myslim byl, drzim palce..

                  • Manzak  

                    Tak jest. A vim, ze zrovna tu 540 jsme uz tady nekde resili, tusim to bylo s tebou a s jecnakem, a nakonec bylo smutne konstatovano, ze v Cechach to proste neni k sehnani.

                    • tromboonen  

                      Tak dne4ska uz zas neni takovej problem to sem nejak individualne dostat pres kamarada ve Francii nebo tak neco, ale pokud to zalezi ciste na nazoru mistniho vedouciho jak naznacuje Dave, tak je na case aby si zjistil, ze se tady toho pravdepodobne proda docela dost, kdyz prijde na rec.. a staci to soupnout tady a na net a je vymalovano…

                      • Dave-geo  

                        Neboj, Dave je zrovna ten místí vedoucí a svoje má zjištěno, rozhodně se nechceme držet nějak při zemi a chceme toho ukázat co nejvíce.

                        Tady jsem nikdy nechtěl tlačit nějakou šílenou reklamu, jako tehdá Polygoni. Ale jsem rád, když si sem ty kola najdou cestu sama a nepotřebují k tomu moji agitaci..

                        Něco se určitě prodá, navíc to buduje pozitivní povědomí o té značce i u lidí, kteří si to nikdy nekoupí, takže Brno je pro :)

                        Ale ty kvanta kol do deseti tisíc která jdou mezi lidi, to si neumíte představit :)

                  • Dave-geo  

                    Tak to je škoda. Přeci jen e-shop běží chvilku a chytáme mouchy. Momentálně je dodání kola, které není skladem na Chodově (odtud běhá e-shop) možné po domluvě e-mailem nebo telefonicky s Chodovem – oni zařídí objednávku kola na obchod (podle skladové dostupnosti cca 3–4 dny, pokud je skladem regionálně, 10 dní pokud běží z Francie.)

                    Z Chodova pak není problém zaslat to poštou, nebo vyzvednout seřízené na jakékoliv prodejně. Stejně tak se dá vyhnout řešení objednávky s e-shopem a zeptat se přímo na prodejně – rádi vždy vyjdeme vstříc, pokud jsou sklady. U silniček to zatím býval občas problém, ale lepší se to.

                    Brno v tomhle možná jde trochu proti proudu – teď máte k otestování v terénu k dispozici všechna levnější kola + Rockrider 720s (27.5" full – sram X5/X7, XC32 air, 28 000 Kč.)

                    Na prodejně se dá mrknout na zmíněnou 29 (Deore, XC32air – 20 999),

                    to samé ve 26 (XC32 air, komplet 3×10 deore za 14 099 Kč) – haluz cena, na to se snad ani Scalar nedostane :D

                    nižší model celopéra – jednočep 560s (26", 3×10 deore, XC32air, Xfusion tlumič) – 23 000

                    a vyšší – RR740 (Sram x9 2×10 Manitou minute pro, Mavic cross ride) – 38 000.

                    Od příštího roku určitě silnice + nové modely 27.5" kol.

                    • bude stát PUMPTRACK! vedle prodejny.

                    Těšíme se na Vás pánové a dámy ;-)

                    • Hanyz1  

                      Mě ta nabídka zaujala, protože sháním silničku pro přítelku a v takové velikosti se na bazaru nedá moc vybírat, ikdyž tedy ten rám váží docela pekelně :D

                      Dá se tedy tady napsat, za kolik Kč by ta 540 byla?

                      Pochopil jsem správně, že stačí přijít na prodejnu Decathlonu (konkrétně Ostrava) a nebude problém to objednat, ikdyž to není v nabídce pro ČR?

                      Dá se zjistit, jak je dlouhý představec u velikostí XS a S? Nebo mají všechny velikosti 100mm jako na fotce?

                      Díky

                      • Hanyz1  

                        tu část o ceně a českém katalogu beru zpět, až teď jsem se podíval na české stránky decathlonu :-)

                    • Drobeczech  

                      Ahoj kdyz te tady mam tak ti polozim dotaz. Mate v planu jeste mit ty 700 MTB kratasy? Jsou super a rad bych si jeste poridil dvoje. Bohuzel v Plzni uz jsou jen ty obyc. nepruzne.

                      • Dave-geo  

                        Nevím jakou velikost potřebuješ, ale na skladech dostupné jsou. (už jen černá, modrá nikoliv) Nemusí být na prodejnách, protože tahle řada už není aktuálně prodávaná a nahrazují ji teplejší věci. Na prodejně Ti je ale budou schopní objednat. Teď koukám, že M, L i XL jsou dostupné na regionálním skladě, do pěti dnů od objednání na prodejně by mohly dorazit ;)

                    • wilda81  

                      Z Chodova pak není problém zaslat to poštou, nebo vyzvednout seřízené na jakékoliv prodejně.

                      S tímhle přeposíláním zboží mezi prodejnami mám teda jiné zkušenosti!

                      • jIrI___  

                        Nápodobně, absolutní neochota prodavačů. Když mi vysvětlili, že jim to interní předpisy nedovolují, tak jsem přestal naléhat a koupil podobný výrobek u jiného prodejce :)

                        • doubleingram  

                          Přesně, říkám, tak mi to sem pošlete. Ne, to nejde, musíte si tam zajet, takže jsem jel přes celou Prahu kvůli kraťasum s vložkou za 4 kila, dementi.

                          • lumyr  

                            ale PR na BF mají slušnej.. S ochotou stejné zkušenost :/

                            • Vilém  

                              Skoda, ze ma brnensky zastupce odpoledni. Treba se casem objevi.

                              • Biermann  

                                Tak jako všude je to o lidech. Pokud na jiných prodejnách nemají zájem, tak s tím těžko něco dělat. Buďme rádi, že aspoň v Brně se teda do sekce cyklistiky dostal cyklistický fanda.

                                • tromboonen  

                                  Presne.. ono je to levnej kseft, prodavacum asi moc neplati, prace maj dost, tak co by se snazili, kdyz to nemaj v popisu prace, ze? To by sefove museli rozhodnout, ze jim to za to stoji a vyclenit na to lidi..

                                  • McBlacky  

                                    to ale to by pak nebyl diskont ;)

                                    • tromboonen  

                                      Jasne, ale je myslim rozdil mezi situaci ve Francii nebo Anglii, kde se i takove levne ksefty staraji o zakaznika a predchazi mu a situaci v Cesku, kde si asi sefove mysli, ze se prodavaci muzou k lidem chovat jako v Lidlu.. teda ne ze by se na prodejne chovali spatne, ale nejsou schopni nic vyresit, viz zkusenosti ostatnich tady..

                                      Zakaznici to pak jako takovej Lidl berou, pritom s trochu lepsim pristupem je to nekde vejs, ale treba to mistni Decathlonak z Brna prolomi :) A mezi nama, kdybych kupoval silnicku a rozhod se pro toho BTwina, asi snesu nejake to mene vstricne chovani, teda kdyby to nakonec dopadlo, coz prej zatim nedopada, jak jsme tu slyseli :)

                                    • Medunka  

                                      Lidi chtějí všechno za pár korun a hned.

                                      Máme po Praze 3 prodejny, zákazník vidí dostupnost na webu. Automaticky si myslí, že budeme posílat zboží (v 90% případů zákazník zboží chce jen vidět, nemá v plánu nákup) z provozovny na provozovnu, což je u nás taky nařízení, že to není možné. Když pak chceš zákazníkovi vyjít vstříc, že nechce přes celou Phu a řekneš mu, že bude muset zaplatit dopravu, tak megavelký problém s akceptováním našich pravidel.

                                      Jak to tu čtu, tak se až divím, že pořád tolik lidí nakupuje v Alze, kdy ta vyzvednutí mimo Holešovice zpoplatňuje.

                                  • Dave-geo  

                                    Hele občas jsou tvé připomínky konstruktivní, tohle je ale úplně mimo mísu.

                                    Co je v popisu práce těch prodavačů? Nic než vyhovět zákazníkům v čemkoliv (kromě přeposílání mezi prodejnami, která fakt možné není – viz výše..)… Pokud to nepochopili, nemají tam co dělat.

                                    • tromboonen  

                                      Tak ja to myslel spis na obranu tech porodavacu, podle me je to spis systemova zalezitost, vedeni se nemuze rozhodnout, jestli ma Dcko byt jen hrabarna, nebo ma mit i smysluplny internetovy obchod.. ale je to jen muj pocit z pohledu zakaznika.. uvidime, jestli se to zmeni alespon v te cylkistice… nechtel jsem nic preposilat, jen jsem si zjistil dostupnost, byla, na prodejne nebylo, slibili ze objednaji a daji vedet az bude a nic… mohli klidne rovnou nabidnout, ze poslou, duse bych asi nevracel ze maji spatnou velikost..

                                    • jIrI___  

                                      V jednom konkurenčním obchodě jsem pár měsíců pracoval jako prodavač a obskakování zákazníků tvořilo jen zlomek z toho, co jsem měl v popisu práce.

                              • Medunka  

                                Možná se pletu, ale brněnský zástupce mluví o e-shopu, ne o přeposílání zboží, protože si to zákazník chce vyzkoušet.

                                • Vilém  

                                  Myslel jsem to tak, ze by se k tomuto mohl vyjadrit a vesvetlit jejich postupy a moznosti. Predtim tu byl co by dup, ted kdyz zaznivaji neprejemne debaty, tak neni.

                                  S cim obchodujes ty, kde delas atd., to netusim, takze bohuzel nechapu tvoji angazovanost ve veci.

                                  • Mysee  

                                    Však jen nemá čas a nikam se neschovává pánové, pokud makáte několik dvanáctek po sobě taky nevysedáváte večery u BF. :) Vlákno jsem mu dohodil a určitě se zase ozve až si najde čas.

                                  • Medunka  

                                    Já zas nechápu proč bych nemohla napsat svůj názor tady a jak s tím souvisí moje živnost.

                                    • Vilém  

                                      Nechapu proc startujes a kopes kolem sebe. Normalne jsem se zeptal, protoze jsem chtel byt v obraze, co te k tomu vede.

                                      No nic, hraj si na tajemnou a dotcenou. Omlouvam se za svuj hloupy dotaz.

                                      • Medunka  

                                        Jeden z nás se asi blbě vyspal, můžu to být já, můžeš to být ty, nebo oba dva. Je to šumák.

                                        Nevšimla jsem si, že bych tady startovala, napsala jsem jen svůj názor a asi byla chyba, že jsem ho umístila pod tvůj příspěvek – za to se omlouvám, kazit odpoledne jsem ti nechtěla.

                                        U 99,99% procent zdejších uživatelů nevím jejich profesi, tebe osobně neznám, nevidím tedy jediný důvod, proč bych zde měla psát svůj obor. Rozhodně to není hraní si na tajemnou či dotčenou. Pokud to ale uspokojí tvou zvědavost, v létě to jsou kola, v zimě lyže. Tedy si nemyslím, že bych si tady něco cucala z prstu.

                                        • Vilém  

                                          Koncim. Od tebe se odpovedi nedockam, nic jineho jsem nechtel vedet. Myslim, ze jsem se zeptal vcelku jasne a cekal jsem jasnou odpoved, ne nejake mlzeni, podsouvani nejakych myslenek, ktere si zrejme dle tebe myslim, nebo co tim sleduju.

                                          O jakem cucani z prstu pises, to vubec nemam paru, nic takoveho jsem nepsal, ani si nemyslel.

                            • Dave-geo  

                              Zdar. Negativní feedback má dvě strany.

                              Obecné plkání o ničem někde na netu do větru, nebo v ČR typicky v hospodě u piva…

                              Nebo tu konstruktivní, která má šanci něco změnit, pokud je konkrétní, rozumná a správně adresovaná.

                              Věřím, že se chceš trefit do té druhé možnosti. Proto Tě prosím poděl se o jakoukoliv negativní zkušenost do zprávy (kdy, co, prodejna..) a já to předám dál.

                              Pomůžeš tím nám, dalším zákazníkům po tobě i sobě, pokud jsi u nás nebyl naposledy.

                              DÍKY!!

                          • Dave-geo  

                            Je prostě potřeba pochopit, že poslat to na prodejnu nás bude stát nakonec víc peněz, než poslat Ti to rovnou domů. Proto nám to přijde jako nesmysl…

                      • Dave-geo  

                        Hoj, jsem tu!

                        Jedno info za všechny dotazy k přeposílání mezi prodejnami.

                        Prodavači Vám rádi vyhoví ve všem, co mohou nějak ovlivnit. Bohužel ale neexistuje žádný transportní kanál mezi prodejnami, vyjma e-shopu (prodejna na Chodově)

                        Je potřeba se nad tím trochu zamyslet a pochopit to logisticky – ty ceny jsou tak super taky proto, protože logistika je řešená centrálně – velký sklad posílá do prodejny všechno najednou (žádná pošta, PPL a další židi..) takže v globálu ušetříme šílené náklady a potom se to může promítnout na cenách.

                        Přeposlání čehokoliv mezi prodejnami by z logistického hlediska vypadalo následovně:

                        přijdete do prodejny > objednáme to z jiné prodejny (objednám přepravce, prodejna předmět zabalí, objedná dopravu, ono to přijde, já to vybalím, dám vám vědět a vy jdete znova do prodejny, vyzkoušíte, nakoupíte..

                        Je to sakra složité jak pro Vás (čas) tak pro nás. Není jednodušší využít e-shopu a objednat si to z pohodlí domova? Ať už rovnou domů, nebo zaškrtnout vyzvednutí na prodejně a vyzkoušet si to tam? Ušetříte jednu nebo dvě cesty do obchodu sakryš :)

                        OK, uznávám, že někde jinde to třeba možné je. „Někde“ Vás ale také natáhnou s takovou marží, že byste se divili…

                        • Bokec  

                          ..... A proc napr. Sportisimo ti preposle cokoliv na jakoukoliv prodejnu do 48h. A zadara?

                          Ona jedna dodavka ci dve, by Dec. Neutahl?

                        • gerrard  

                          Doted jsem ti fandil, tak si to nechtej pokazit necim jako rozebiranim jakou ma kdo marzi a jak si toho maji lidi vazit, ze jste levni. Nikdo nedela obchod protoze je lidumil, ale proto, ze chce vydelat. A jednotlive obchody se lisi tim jakou zvoli strategii a obchodni model. A to ze nechcete preposilat mezi pobockama ale pouze z centralniho skladu presne odpovida tomu modelu jak prodavate. :) Jinak Vam v tech silnickach chybi ty nejmensi modely 46cm a mate tam zbytecne trojplacky :). At se dari zdar.

            • tromboonen  

              Tak Jurka bych neshazoval a ze neni v cizine v kempu videt je docela jasne, decathlon je v tomhle obchodak, na kempy stany bez problemu, ale tahej to nekde 14 dni do kopce, plus aby to vydrzelo (teda mozna maj v Decku i nejake vyssi modely, nevim, mame Jurka uz roky, takze jsem nezkoumal..)

              Urcite tam maji fajn veci, takovy rozumny, jinde zas levnejsi ale na urcite pouziti staci… rozhodne neshazuju, je fajn, ze treba v tech kolech maji slusnou nabidku, jen aby ji soupli i k nam…

            • Manzak  

              Ted koukam na ten jejich Rafal 760, ten se mi libi, je to HT ktery bych nechal jak je a nic na tom nepredelaval, coz je u mne opravdu vyjimecne. Uvadi vahu 10,7 kg, da se tomu verit? Sikovnej kousek, kdybych se nekdy rozhodnul jet zavod typu 1000 miles tak bych si na to tohle kolo poridil, prestoze mam fulla.

        • sharkeeCZ  

          k…a, nauč se používat TROJTEČKY dle pravidel. To se nedá číst!!!

      • tromboonen  

        Jeste me napadlo, ze kupni sila je v Cechach sice obecne mensi, ale presto tady clovek vidi kola denne co stoji 100+ tisic, celkem bezne dve kola na strese auta, ktera mnohonasobne presahuji cenu toho auta… takze obavat se, ze se neprodaji celkem kvalitni a ve sve kategorii vynikajici silnicky jen proto, ze stoji vic nez 5000 je myslim liche…

        • jecnak  

          Ve vyssi cenove nema porad Decathlon co nabidnout a tam je to prece jen i o napisu na ramu. V relaci do 40 jsou ty kola ale velmi konkurenceschopna. Viz nektere silnicky na 105ce a vloni cyklokroska take na 105 za stejnou cenu jako ty silnicky. Jde jen o to najit tyhle spicky v poptavce, informovat o sve nabidce zakazniky a maji vyhrano. Zrovna za tyhle dva priklady by jim myslim zdejci uzivatele trhali ruce, stacilo by tu mit ofiko reklamu a mit ty modely skladem.

          • tromboonen  

            Ja reagoval na to, ze Dave pise, ze Decathlon v CZ neprodava tyhle lepsi (mezi jejich modely lepsi) kola, protoze v Cesku je mensi kupni sila.. podle me blbost, protoze tohle je super cena za takove kolo, takze naopak si jej koupi vic lidi, krome toho ac mame obecne mene penez nez lidi na zapad od nas, za sportovni veci jako jsou kola utracime docela dost, tady i clovek, ktery vydelava ve srovnani se zapadem dost malo, si koupi relativne hodne dobre kolo.. asi je to tim, ze mame (v urcite katrgorii) levne bydleni atd. takze muzem utracet za hracky…

            Pamatuju jak se moje slecna z Anglie divila, ze jsme ochotni jezdit ve Favoritech nebo 120tkach, ale kolo na strese ma vetsi hodnotu nez to auto.. (rok 98)

            A asi nema cenu, aby nabizeli neco ve vyssi cenove, proste slusne postavena kola s komplet sadou za dobre penize, s tim si kupce vzdycky najdou..

            • McBlacky  

              prodávají i dražší zboží, ale ne tak rozměrný jako kola.

              S těmi je problém kam je dát. Divil bych se, kdyby low cost chain jako Dekáč měl sklady.

              • tromboonen  

                Jo jasne, ale staci mit na prodejne demo kousky (tam je mista dost) a lidi si to radi objednaji a nechaji poslat domu… u Canyonu se na to ani podivat nemuzes, pokud nezajedes do Reichu, cekaci doby jak za komkousu, a stejne to lidi furt kupujou, tak bych rek ze tohle by slo taky.. (nechci srovnavat Canyon s Btwinem, jen ze tenhle model by klidne fungovat mohl)

                • sharkeeCZ  

                  Jojo, pristup Canyonu je horsi a horci, bych rekl. Ale ta kola jsou opravdu hodne dobra. Takze kdyz porovnavas cena/vykon, pak ma stale Canyon naskok. Viz treba nova silnicka Ultimate CF SLX, nebo Exceed F SLX. Proste parada, ktere kvalitou konkuruji jen TOP znacky, ktere jsou cenou o 30% vyse.

                  • tromboonen  

                    Jo, dyk rikam, kdyz to lidi i s takovym pristupem furt kupujou, bude to asi dobry… stejne tak si dovedu predstavit, ze tohohle BTwina nebo i vyssi si klidne nekdo objedna a chvili na nej pocka..

    • René Kolísko  

      Jenže tihle lidi si přece nekoupí „obchoďákovou“ značku B'TWIN, se jim kámoši na pivu vysmějou na čem to jezdí, i když za dvě třetiny ceny bude mít lepší osazení :) Věřím, že pro mnohý je to i statusovka a toho spešla nebo treka prostě mít musí :)

      edit: měla být reakce na tromboonena s kolama nad 100 000 kč :)

      • tromboonen  

        Jo, jejich problem.. ja to myslel tak, ze neni treba se obavat, ze by Cesi nemeli prachy na tohle kolo, je kvalitni za super penize, kupce si najde..

      • sharkeeCZ  

        je to tak

      • Manzak  

        „kamosi na pivu“ tak tohle snad staci mit je na haku, minimalne hned rano co se proberes z kocoviny.

        • Drobeczech  

          Kámoši na pivu je něco jako můj soused má problém s erekcí pane doktore.

    • YuraOlomouc  

      To su teda zvedavej jestli tyhle Btwin kola zase neupadnou do zapomneni, pro lidi, kteří vůbec netusi/netusili co to je „Decathlon“, třeba jako ja. :D Jak pisou ostatní, chtelo by to nejakou reklamu po netu, aby se o tom vůbec lidi dozvedeli a když kupujou přes net canyony, tak proc by nekupovali B twiny a na prodejne by stacila ta 540 za tech 21t. Která by se prodavale urcite nejlepe…

    • gerrard  

      Mel jsem jednu v ruce v male velikosti a bylo to prijemne prekvapeni jak zpracovanim, tak designem.

    • peky  

      Sel bych do nej. Na poslednim svetaku v IT jsem videl bikera na B'TWIN kole hlavnim poli. Ja jezdim jejich obleceni a kdyz si pockas na akci daji se koupit super kousky.

    • Tanabe  

      Mam Tribana 3 moje prvni silnicka nechtelo se mne davat vic penez kdyby mne to nebavilo.Kolo mam 2 roky a defakto jsem na nej nemusel sahnot kdyz nepocitam vymenu retezu atd ( a to na nem litam celkem dost) je to ale lowendka co za 12 tisic cekat ale spolehliva.Puvodne sem chtel Meridu a to kolo objevila manzelka kdyz jela s dcerou neco kupovat do toho shopu tak mne hned volala a ja si pro nej jeste ten den jel.Jeste sem projel weby no u nas o tech kolech nic ale v Anglii je to hodne znama znacka a ma dobre hodnoceni tak sem to risk a koupil.Dneska uz setrim na neco lepsiho ale Tribana si necham jako zimaka za to jak mne slouzi si ho doma necham

    • Tanabe  

      Jo kupoval sem tam ten den 3kola:-) jeste pro zenu a decko a vsechno Ok.Takze za mne bych se toho nebal a klidne ho vzal

    • YuraOlomouc  

      "Dobrý den.

      Tento model a silniční kola obecně na naší prodejně v Olomouci nemáme. Přes e-shop ho objednat nelze, nicméně asi by nebyl problém ho objednat přímo pro Vás přes zákaznickou objednávku (fyzicky jsou kola na skladu ve Francii, čili dodací lhůta se pohybuje v rozmezí 1 – 4 týdny). Stavte se na prodejně a oslovte některého z prodavačů na oddělení cyklistiky, se kterým se domluvíte i ohledně velikosi rámu.

      V sezoně 2016 bude tento model nahrazen novou barevnou variantou, čili předchozí model již ze skladů pomalu mizí.

      Přeji hezký den."

      • Manzak  

        No a je to. Presne jak jsem psal, a vlastne i v souladu co tvrdil ten dave-geo, zkratka Decathlon prodava obrovsky haldy levnych kol, to je jak popisoval kolik se toho proda, a jak ja to vidim u nas na relativne mensi prodejne v St.Brieuc, v lete neustale nekdo stoji s kolem u pokladny, a v odeleni kol nekolik lidi neustale vybaluje z kartonu a serizuje novy a novy kola pro prodej. Tahle stredni trida proste pro ne neni zajimava, prodaj jednu stredni tridu a 20 plecek, je jasny co vic nese.

        • Dave-geo  

          Ahoj. Není to o obrovských haldách levných kol.. Kotle se toho prodají, to ale neznamená, že pro nás tyhle prodeje nejsou zajímavé. Naopak – velmi. Tyhle kola natáhnou do obchodu úplně jinou sortu lidí, která si zase koupí úplně jiné věci než člověk co kupuje kolo za pět tisíc (Ano, myslím tím Vás všechny, co tu to čtete pánové a dámy ;-))

          Jen nebudeme do všeho hrr.. Některé prodejny jsou tu rok, dva. Značka jako taková tu ještě není nijak zvlášť známá.

          Co mě těší jsou Vaše reakce na ty kola – ještě dva roky zpátky se tu tomu všichni smáli (asociace – obchoďák>globus>tes­co>olpran>shit) a teď to začínáte brát vážně. Díky! Jen u nás dál nakupujte a hlavně nám nezapomeňte říct co se vám líbilo a hlavně co se nelíbilo. Jen díky těmhle reakcím Brno bude prodávat silnice – prostě máte co jste chtěli.

          Manzaku opravdu to nemůžeme srovnávat s Francií, kde je Decathlon zavedený X desítek let, lidi na to jsou zvyklí a funguje to úplně jinak – nakupují tam všichni všechno (viz francouzské a španělské kempy – všechno Quechua). Na francouzský stav si budete muset ještě chvilku počkat, ale všechno bude!

          • Manzak  

            Hele ja bych nerad abys me chapal spatne. Ja ziju ve Francii, jsem na Decathlon zvykly, a je to firma co me nezklamala nejakym ojebavanim kvality. Ale samozrejme vidim jak to je. Vidim ty stosy hardtailu s tema svitivyma oranzovyma ramama za 200–300euro, hromady kartonu po novych kolech, lidi co s nima postavaj ve frontach u kasy, a je mi jasny, ze jste placeni podle nejakyho vysledku. Nic proti, to je zakon ekonomiky. Koupil bych si to samy byt nejaky vikendovy luftak. Ale u nas, i kdyz mam problem sehnat moji velikost, tak se da posadit na nejaky hur osazeny ram ve stejne velikosti (triban 520, 500) a vyzkouset to, a objednat aspon po netu kdyz uz nic jinyho. Ale v Cechach mi to prijde absolutne mrtvy. Nechtel bych byt v Cechach a tohle kolo chtit!

            Ted snad ty mas nejakou invenci a snad se to trochu hne. Ale bud pripraven na to, ze tvoji kolegove z ostatnich pobocek, kteri nemaji tolik iniciativy budou cekat na tvuj uspech aby te hned napodobili, a tim tvuj pripadny uspech rozmelni.

            • Dave-geo  

              Zatím asi bohužel zákazník netuší, že to jde. Jinak ale asi nikdo nebude mít problém s tím objednat cokoliv navíc. Už chvíli se pracuje na tom, aby to bylo jinak ;)

    • Dave-geo  

      Mimochodem – dotaz na všechny. Když už jsme u toho..

      Co říkáte na základní karbony?

      33 899 za Shimano 105 11 speed, brandované ráfky (1760g, 20 špic, 24mm ráfek, radiál vpředu a slušná ložiska) 8.3 Kg

      http://www.decathlon.cz/…8311471.html

      44 299 za Campagnolo Athena 11sp, kola Campagnolo Kamshim, brzdy Campa Athena

      http://www.decathlon.cz/…8311384.html

      Konstrukčně jsou rámy v pohodě, záruka 5 let a kdybyste chtěli mrknout kde zrovna jezdí a vládli Francouzštinou, tak tu:

      http://www.u19racingteam.fr/

      Každý názor vítán.

      • Bokec  

        Za ty prachy karbon ok.

        Btwin ová, kola máme v rodině 2ks, z mého už je původní jen rám celopéro rockraider a až budu řešit další kolo, tak se nebudu mít důvod do decathlonu nezajít .-)

        Jen ty dětská kola jsou tedy dle mě hrozná… a těžká, dětem se ani jedno nelíbí a mě se celkové to zpracování také ne..¨

        Ale na dětská kola se vcelku v EU kašle.....

      • ˘Ö˘ Krab  

        Jen škoda, že u geometrie chybí polovina údajů, podle kterých by se rám dal překreslit pro ‚vědeckou‘ simulaci posedu. Ideálně hodnoty reach a stack (stack by pro začátek stačil).

        • Vrci  

          Souhlasim. Hledam kolo pro kluka (4 roky) na stránkách jsem u kol nenašel jediný rozměr.

      • Erknold  

        Každé zboží má svého kupce. Výhody internetového prodeje a zázemí kamenné prodejny. Spíše je pak otázka, důvěryhodnosti servisních dovedností každé prodejny. Ale to bude už o člověku.

        Kolem Budějc potkávám dost silniček v karbonu. Ale snad jen jednu Canyon. Zbytek spíše známé značky.

        A kdo na nich jezdí, to je asi cílová skupina. Ale nevím, jak má řetězec přesvědčit člověka ve středním věku, který si chce udělat radost karbonovou silničkou a zároveň se s ní i chlubit před okolím, při svých jízdách bez helmy, jen s bavlněnou kšiltovkou. Ten prostě nemá šanci vyčnívat, když si někdo v jeho okolí koupí Treka apod.

        Přes mladší ročníky by to spíše šlo, ale to fakt bude kusovka, která jde čistě po poměru cena/výkon.

        A jak se o tom má člověk dozvědět, když na billboardu je jen kolo za 5000. Pak nikoho ani nenapadne, tam kouknout na lepší kolo. Aspoň ten billboard rozdělit na dvě poloviny a říci lidem kolo na pohodu 5 000 (roskrider 340), kolo pro radost 23 000 (big 8), umíme obojí. Ani v katalogu, co občas přijde do schránky, moc lepší kola nejsou. No a pak to dovrší net, kde nadšenec vidí u všeho vyprodáno a pokud nepřečte zrovna tuto vlákno, tak ho ani nenapadne, že by byla možnost nějakého objednání z Francie. V lepších kolech na netu působí Decathlon jak u snědeného krámu. Stav skladem na prodejně, skladem v ČR dodání týden, skladem EU dodání do měsíce, je nám líto, daný model v požadované velikosti už zcela vyprodán.

        No to jen pár věcí, co mě tak napadly.

        • tromboonen  

          Nevim nevim, jsem ve strednim veku, s ksiltovnou nejezdim, ale tohle bych si klidne koupil, skoncil jsem u velke znacky jen proto, ze jsem chtel koupit ram a postavit si to sam a ty proflakle ramy se lip shaneji, plus prece jen maj trochu jine vlastnosti, ale za tohle bych se nestydel a pro cloveka co chce seriovku a nedat za to 100k je to no brainer..

      • YuraOlomouc  

        Muj názor je ten, ze se tu nenajde moc lidi, kteří by sli do decathlonu pro kolo za 40+t.. Když si clovek muze poridit napr. tohle http://www.canyon.com/…-cf-7-0.html

        Ale ta zakladni hlina osazena 105tkou a na aksiich kolem tech 21000kc by se prodávala dobře si myslim..

        • Manzak  

          Podobne to vidim ja, myslim, ze by se ted dave nemel poustet do nejakych vetsich akci, kdyz konci sezona, a kdyz se Decathlon jak tu popisujete profiluje v Cechach na billboardech a letacich levnyma kolama (bohuzel, prijde mi to kratkozrake). Ale tu 540 je skoda nemit na krame, to uz je silnicka se vsim vsudy a za prijemnou cenu.

          • Mysee  

            Však od příští sezóny se bude na co těšit, tedy alespoň v Brně. Má v plánu celou řadu silniček, včetně testovacích.

            Stejně to je vždycky o lidech.

            • Manzak  

              Ono by to nebylo spatny, i kdyz si v Cechach zabouchavaj dvere tou reklamou pouze na levne kola, tim to zabijou dlouhodobe. Ramy maj dobry dle me, ale totalne to zazdi prevodama 3×7 nebo co jsem to tam videl, to fakt jeste nekdo jinej pouziva?

    • Ondrej1.1  

      Jsem velký fanoušek Decathlonu už z devadesátých let z Francie a od jejich příchodu k nám jsem tam utratil už hodně peněz. Líbí se mi, že pokud člověk netrvá na značce, tak dostane jejich privátní značky s nepřekonatelným poměrem cena/výkon.

      Když se na jaře objevila potřeba silničky, šel jsem celkem najisto, výše zmiňovaná Mach 720 ve velikosti 55 perfektně splňovala mé požadavky. To byl začátek května. Než jsme se domluvili co a jak, záloha a podobně, tak požadované kolo nebylo na skladě, mělo by být v červnu. To jsem trénoval na maraton, tak si říkám, klidně počkám, v červnu vznáším dotaz znovu. Odpověď je, že na centrálním skladu má být v červenci. Přiznám se, že v tuto chvíli zůstávám jen ze zvědavosti, jestli bude druhá část představení stejně slabá jako první. Inu posuďte sami – v červenci jsem na dovolené, začátkem srpna znovu dotaz přes kontaktní formulář. Odpověď nepřekvapuje není a tentokrát i nebude, no aspoň mě dál nebudou napínat. Kdo se domnívá, že mi za celou dobu bylo nabídnuto, že se mi ozvou až bude, nebo snad byla diskutována možná náhrada, domnívá se chybně.

      Pokud jste místní, je skvělé se v Decathlonu čas od času zastavit, dají se tam koupit pěkné věci za dobré, a ve výprodejích skvělé, ceny.

      Pokud nejste místní a chcete něco, co Decathlon běžně má, doporučuji kontaktní formulář s dotazem, jestli na prodejně v X mají danou velikost Y. Odpovídají rychle a správně.

      A co dělat, pokud jde o věc, která není v ČR běžná? Rychle na to zapomenout.

      Tolik můj manuál pro použití Decathlonu.

      • Dave-geo  

        Stejně tak jako kolegu výše Tě poprosím o konkrétnější info – napsal jsi toho hodně, bude mi stačit jen umístění prodejny, abych to mohl předat dál a aby to měl další člověk po tobě lehčí. Olomouc nebo Ostrava? ;-)

        Tady jsi bohužel narazil trochu na kuří oko, protože s dostupností těch karbonů je pořád problém.. (cena v čr je skvělá, teď si představte jaká je to bomba víc na západ s jejich kupní silou – karbon za 1250 EUR? jak rohlíky..)

        Každopádně za takovouhle story a spoustou starostí kolem s kolem Ti rád nabídnu rozumnou alternativu – kolegy možná nic nenapadlo, ale mě ano. Kontaktuj mě prosím na david.ludvik@decathlon.com a něco společně vymyslíme. Pokud se ozveš rychle tak slibuji, že to nebude trvat další měsíc…

    • marwin  

      Ten Triban rozhodne neni jedina volba v teto cenove hladine. Pri svem hledani noveho kola jsem objevil napriklad ARC 50 nejmenovane slovenske firmy za 24tis. A je (narozdil od Tribanu) misty skladem i v malych prodejnach. Navic je to komplet na letosni 2015 (5800 2×11). Triban ma ze 105 jen razeni (5700 2×10).

      Jen ta zluta ...... ta zluta …

      Ja musim resit pohodli. Moje kolo bude slouzit dlouho, takze vybiram jinde a v jine cene (grr). Kamosum na pivu to bude jedno.

      • tromboonen  

        Ale jo, taky pekny, na papire, tu barvu bych asi nevydejchal, rodla rovnou zahodit, sedlovka atd… plus kola o dost horsi, ale je to o priortitach, nekdo se rozhodne pro tohle, protoze chce za kazdou cenu 5800, nekdo snese 5700 (mimochodem ten Triban 540 ji ma kompletni) nebo ji da prednost aby mel kompatibilitu s jinym kolem.. vzhledove je ten Triban podle me nekde jinde (plus ma na sobe belgickeho lva ), ale samozrejme neni to jedine reseni, respektive je to na vkusu a preferencich kazdeho soudruha..

    • stip1978  

      Mám zkušenost ze zahraničí (francie / švýcarsko), že tamní Decathlony jsou zásobené kvalitně a na jejich kolech B'TWIN se tam docela dost jezdí. Stejnou zkušenost mám s Intersportem, které jsou tam zásobeny daleko kvalitnějším zbožím, než třeba u nás. Takže bych se toho nebál.

    • René Kolísko  

      Jenom infomačně, kdyby to někoho zajímalo. Včera jsem byl v brněnským Decathlonu, a Dave je evidentně muž činu, protože jsou tam k dispozici Tribany 500, 520 a 540 na vyzkoušení. Jeden 540 je dokonce na trenažeru. Tak jsem ho chvilku vyzkoušel, a je to moc sympatický kolo. Zájemcům o levnější silničku rozhodně doporučuju vyzkoušet.

      Silně přemýšlím nad koupí jejich řídítek a dvoubarevných omotávek co na těch Tribanech jsou :)

    • Dave-geo  

      Ahoj všem aktuálním i budoucím milovníkům silniček.

      Teď jsem to tu trochu nestíhal, ale něco pro Vás mám!

      Jen jedna zpráva z nedávného Btwin meetingu všech vedoucích v ČR

      Na základě odezvy od zákazníků (i Vás!) jsme se rozhodli** otevřít silniční kola v celé ČR.** Na každé prodejně budou dostupné minimálně první dva základní modely (Triban 500, Triban 520) + další modely podle uvážení prodejny. Často diskutovaný Triban 540 najdete myslím také všude, Minimálně v Brně a v Praze budou k vidění i karbonoví mazlíci.

      Většina modelů půjde po domluvě s personálem důkladně vyzkoušet, takže nebudete muset kupovat zajíce v pytli ;)

      Takže pro silnice sem: http://www.decathlon.cz/…ilnicni-kola

      • Hanyz1  

        Jen k popisu té 540 – už je na 11s sadě 105,ale mám dojem, že tiagra 11s ještě není ani v řadě 4700. (viz kazeta tiagra 11s)

        • Erknold  

          ono obecně ty popisy jsou občas jako z googlu. Přijde mi, že se většinou říká vidlice s hliníkovým krkem, nebo sloupkem. Vidlice s hliníkovým čepem je trochu neobvyklý pojem, nebo jsem ho alespoň moc často neviděl. Ale stejně každý ví o co jde.

          • Mysee  

            To bude špatnej překlad z Frániny no, to zas překládá někdo kdo kolům nerozumí a vidí jen slovíčka.

          • Dave-geo  

            Bohužel to překládají holky, které sice mají státnice z francouzštiny, ale na kole asi nikdy neseděly… Ale tu sadu nechám opravit, to je zásadní chyba.

            Díky!

        • tromboonen  

          4700 je nova 10sp Tiagra, docela dobra… ale karbonopvy Tribany uz jsou podle me mimo, zakldani Triban modely jako 540 jsou fajn za ty prachy, mozna az na tu vahu.. ty karbonovy si vetsinou hrajou na neco co nejsou (aero nebo co).. kdyby udelali karbon verzi pseudo endurance a la 540 akorat lehci a pokud mozno malinko pruzici za cca 27k, tak maj dalsi segment na taliri.. Dave poznamenej si to a prednes na dalsi meetingu :)

          • Erknold  

            tak tuto by se nechalo napsat i pro bajky, že by se nechalo vymyslet něco jako rockrider 580 v karbonu do 30 000. ale je otázka, zda to má cenu. Kolik lidí si půjde do Decathlonu pro karbonové kolo? Úroveň Deore, nebo 105 je tak nějak maximum, co od marketu čekám. Zas tak velké plochy nemají, aby tam měli všechny modely jejich kol.

            A nemůžeme tu Dejvovi napsat všechny naše nápady, co když se někdy budeme v Decatholu ucházet o místo a nebudeme pak mít žádný nový nápad :)

      • jannk  

        „budou dostupné“ znamena kdy? unor/brezen/duben … ? (konkretne Praha)

        • Dave-geo  

          Asi v druhé polovině Března. Lukáš na Čerňáku měl v plánu ukázat i lepší kusy :)

      • jecnak  

        Kupte si reklamu. Priste bude smazano.

        • Chlebovnik  

          Myslíš jako Canyon? :D

          • roman II  

            +1

          • honhav  

            Jecnak – tak to by me fakt zajimalo jaky je rozdil mezi propagacnim vlaknem canyon a timto? Kde je ta hranice? Kdyz komunikuje zastupce canyonu a vysvetluje jak u nich nakupovat, co chystaji, omlouva pozdni dodavky, to je v pohode. Kdyz tu hodi post o dostupnosti silnicek v supermarketu, je to problem? Nejak nerozumim tomu dvojimu metru ani pro precteni desatera… Dik za osvetleni…

            • standoslav  

              Taky jsem si toho varování všiml a zajímá mne to. Při tom zaměstnanec Deca. z toho tady má v podstatě hovno, kdežto zástupce Can. určitě slušný profit. Na Can. se mi nelíbí, že se nedá „osahat“.

              • kubad  

                A jak víte jak to funguje?

                Nestarejte se o adminovu práci

                • honhav  

                  Zajimal me ten metr. Desatero to neni…

                  Nestarej se ovecko, makej a tahni? To mi neco pripomina a moc se mi to nelibi… :)

                  • kubad  

                    tobě se taky nějaký kecálek na foru nemontuje do práce,

                    co si tady majitel/admin řeší nebo neřeší co je nebo není v rozporu z jeho podmínkama je snad jeho problém a hlavně jeho peníze, čas a starosti

                    jediné co s tím naděláš, je že sem nebudeš chodit když s tím máš problém, tak to vidím já je potřeba si uvědomit že se jedná o soukromý – komerční web

                    • honhav  

                      Na foru ne, ale jinak tech kecalku je… bo tomu kazdej rozumi… tak jsem to chtel zkusit z jine strany :D

                      Admina respektuju, jen jsem se slusne zeptal… je to problem?

                      • kubad  

                        problém to není, ale je to jeho starost, jinak odpověď už tu je

            • roman II  

              by mě zajímalo jestli samozvaný cenzor jecnak v sobě najde dostatek odvahy a vysvětlí to

              • kubad  

                Proč by měl? Zeptej se majitele webu

                • roman II  

                  samozřejmě že nemusí nic ale když už chce někoho cenzurovat tak by měl mít na všechny stejnej metr

                  • kubad  

                    A jam víš že nemá?

                    • roman II  

                      ty se chcečš dohadovat, to já poznám:-), ve finále mě je to buřt, myslím si o tom svoje a jelikož nechci porušit desatero tak si to nechám pro sebe, myslel jsem si že to tady funguje i jako služba pro bikery ale asi tomu tak není, alespoň v některých případech kdy si někdo usmyslí že už je něco přes čáru

                  • jecnak  

                    Mily romane II, nesydis se ani trochu, kdyz se tu stavis do pozice moralniho mentora?

          • jecnak  

            Canyon budeme taky resit. Tim, ze tady je to tema hodne dlouho a kdysi nebylo nikym z Canyonu organizovano jako nyni, tak je tu proste ze setrvacnosti tolerovano. Tech pripadu, kdy je neco na hrane je tu hodne – treba ruzni stavitele, poptavka po zamestnancich atd. Hodne zalezi na forme, hodne veci tolerujem, kdyz to vyslovene nebije do oci. Ten posledni prispevek od Dava byl uz trochu pres caru.

            • Erknold  

              ono každé vlákno o nových kolech zavání vždy reklamou. I když se lidi zeptají na názor na konkrétní kola, stejně jim tam přistane tip na nějaké jiné kolo.

              Jak to řešit toť otázka. Reklamní banner to asi nebude, jelikož ten více lidí s…, než motivuje. Nevím

              • jecnak  

                Bohuzel. Ono to na prvni pohled spousta lidi nevidi, ale maze se tu hodne reklamy, spamu, nejake inzeraty atd. Obcas je prave problem poznat, jestli dotaz novacka na 5 ruznych kol v jedno eshopu je reklama a nebo proste jen dotaz. Spousta ruznych „obchodniku“ navic na reklamni banner nema. Ja si naopak myslim, ze rozumna reklama na tema cyklistika je rozhodne lepsi nez ruzny ty sragory, co tu obcas jsou od alibaby, pripadne gramaticky spatna reklama na nejakou chemii pro cinkare.

                • Marskatin  

                  Člověče, já ti to vůbec nezávidím…

            • honhav  

              V pohode, diky za vysvetleni… Je to slozity to resit, na lr foru to nakonec vyresili podle me dobre – udelali sekci pro „profiky“ a tam se mohli v pohode prezentovat ve svem jednom vlakne pokud chteli (ne tapetovat reklamou ale s nima se tam mohli spojit ti co chteli neco postavit nebo vyresit, pripadne kdyz nejaky garaznik neco vyrobil tak se pochlubil) a prestalo pak cpani sebepropagace do konkretnich vlaken, ne vzdy souvisejicich, maximalne to preslo do stylu „umim, napis mi“. Mozna by stalo za zvazeni…

              A prece jen bych tu taky radeji videl cyklobannery nez alibabu… :)

            • madcat  

              Ječňák – hlídací pes B-F – to je nějaká novota, nebo se to děje už delší dobu skytě, a až teď to vyplulo na povrch? A je jich víc takovýchhle hlídačů?

              Já jenom že mi to přijde nešťastný a bojím se, že jak se do toho začne vrtat a všechno (nebo většina) na hraně mazat, tak tím B-F akorát tak utrpí. Protože o čem jiným je B-F než o výměně informací? Canyon vlákno mně osobně vůbec nevadí, Decathlon taky ne, vlákna různých stavěčů taky ne, právě naopak – su víc než rád, že ty informace tady jsou víceméně na jednom místě a snadno dohledatelný. Nepopírám nutnost mazat takový ty různý google translatorem přeložený číňany nebo příspěvky lidí, kteří se zaregistrujou jenom proto, aby hned všude tapetovali příspěvky typu „a tohle jsem si koupil já… (a k tomu link do vlastního e-shopu), a jiný do očí bijící věci, ale tohle fakt ne. Nebo to po čase dopadne taky jak v televizi, kde když má někdo oblečení zn. XY, tak mu to zamlží nebo zakostičkujou, aby to nebylo povážováno za reklamu? Napíšu "koupil jsem si kolo značky XY“ a admin nebo někdo ze „strážců pořádku“ mi to zcenzuruje, že abych nedělal neplacenou reklamu? Nedík.

              • jecnak  

                Uz je to tak nekolik let a neni to skryte – ta informace je normalne dostupna a i to bylo na vice mistech zmineno. O tom, jakym zpusobem regulujem reklamu a spam muzem diskutovat ale nemyslim, ze tohle vlakno je k tomu vhodne. Kdyz napises do vlakna Nove bike-forum , tak se k tomu vyjadrim.

                Zatim poprosim vsechny, aby podobne pripominky smerovali do http://www.bike-forum.cz/…e-bike-forum#…

                • Marskatin  

                  já bych se přimlouval za pokračování vlákna nové bike-forum, to staré už je hodně dlouhé a myslím, že teď možná s tímto tématem se rozhoří poměrně velká diskuze…

                • madcat  

                  Dík, máš to tam, abychme to teda tady udržovali jakž takž tematicky uspořádané :)

              • vpa007  

                +1 !

              • vpa007  

                +1 !

        • Dave-geo  

          Ahoj,

          promiň, bral jsem to jako čistě informační post. Je pravda, že je již možná trochu přes čáru. Smaž tedy prosím alespoň tu poslední větu, jelikož já to již editovat nemohu…

          Zatím to necháme na rovině „lidi se ptají – já ve svém volném čase odpovídám“, ok? Protože mnohem větší radost mám z pozitivních referencí těch co naše kola jezdí (nebo se jim líbí), než z vnucování placených bannerů lidem.

        • roman II  

          mínus1

      • René Kolísko  

        To je pecka. Díky Dejve! :)

        Já pořád víc a víc tíhnu ke koupi ULTRA 720, na Ultegře a Cosmicích je to bomba za 33K. Bude v Brně na podívání? :)

        • Azazelus  

          Kdybys případně uvažoval i o karbonu tak můžu klidně doporučit… pořídil jsem Mach 720 na podzim a velká spokojenost :)

        • Dave-geo  

          Tak proč ne :) Bude Ultra 700 i 720, pravděpodobně

          Čistě teoreticky – jakou velikost? :)

          • René Kolísko  

            Paráda :) mám 182 cm takže asi eLko. I když podle vaší tabulky ještě zasahuju aji do eMka.

        • Dave-geo  

          Ahoj!

          Dorazil zatím Ultra 700 ve velikosti L. Nechceš se stavit zkusit třeba jen velikost a mrknout na ten rám? Od 720 se liší jen osazením.. Mko na vyzkoušení můžeme zařídit, myslím ale že v tomhle případě bude větší lepší..

          kdyby něco, tak raději david.ludvik@decathlon.com ;)

      • Dave-geo  

        Ahoj!

        Poslední komentář k off topicu ohledně reklamy:

        Nejdřív díky za podporu, bo situaci s Canyonem jsem viděl podobně. Jecnak nám ale odpověděl důkladně.

        Jak tu někteří z Vás poznamenali – nemám z toho narozdíl od Polygonu/cany­onu/čehokoliv vůbec nic, kromě dobrého pocitu z Vaší radosti z těch produktů – ať už na nich jezdíte a používáte je, nebo je (zatím) jen obdivujete na netu :-)

        Zlatku jsem tu ale proboha nikdy dělat nechtěl! Další příspěvky spojené s reklamou prosím valte do vlákna co zminoval Jecnak, tohle nechme jen pro kola!

        Souhlasím, že poslední příspěvek s odkazem byl poněkud přes čáru, pokud neberu v potaz ostatní vlákna.

        Důležitý je ale i pohled z druhé strany – jak tohle vlákno a naše značka tady může pomoci k „tvorbě obsahu“ na fóru a ke tvorbě nových cyklistů, kteří do toho zatím nechtějí cpát prachy horem dolem.

        Proto bych se asi do budoucna nebránil nějaké spolupráci. Jak jsem psal – nechal bych to zatím na rovině „vy se ptáte a já ve volném čase odpovídám“ a uvidíme.

        Každopádně např. varianta oficiálního Btwin vlákna tady na fóru a sem tam nějaké reklamy by mohla být oboustranně zajímavá – Decathlon není alibaba :D a jak vidíš Jecnaku, ty lidi co to tu čtou to zajímá. Navíc mi z těch přečtených příspěvků přijde, že by tu reklamu nevnímali nijak vnuceně a negativně (znovu – než skončit jako Polygon, tak se radši zastřelím)

        Takže ještě jednou díky moc!

        Kdyby kdokoliv cokoliv potřeboval, tak můj pracovní mail je tu: david.ludvik(za­vinace)decathlon(tec­ka)com

        PS <lehká reklama na časopis>: Od ledna si o nás můžete přečíst ve Velu, v lednovém je zkrácený článek bikeradar.com z centrály Btwin, v únorovém test 27.5 MTB)

        PS na čáře – máme fajn i MTB, ne jen silnice :-)

    • 01carbon  

      Vůbec nic k silničkám BTWIN – něco jsem hledal na webu Decathlonu – položka „Raketové sporty“ je velmi pěkná.

    • Manzak  

      Ja bych se chtel Daveho zeptat, zdali se neplanuje nejaka silnicka s diskovymi brzdami?

      • Dave-geo  

        Letos bohužel nic, příští rok bychom s něčím měli přijít :)

    • Jaakov  

      Tak jsem neodolal, v HK se objevil Triban 540 ve velikosti L. Neváhal jsem…

      • Erknold  

        To je jasné, B´twin vyšší modely jsou o jedinečnosti :) Apple si může koupit kdo chce, B´twin vyšší model jen pár jedinců v roce ;)

        • standoslav  

          Dneska jsem se byl podívat v Ostravě a docela slušný výběr silniček, od loňska tuším zlepšení.

          • René Kolísko  

            Vypadá to na vzestup B'TWINů v Česku! A to je dobře :) Ale bohužel zatím je ta dostupnost slabší… já už asi dva měsíce čekám až se do Brna dostane ULTRA 720, abych na něj mrkl. Ale ostatní modely tam vystavený mají.

            • texis  

              Ja sem se ptal na dostupnost toho tribana (protoze sem si nevsiml ze Vyprodano plati jen pro velikost M) a odpovedeli ze neni problem objednat a dovezt do 3 tydnu.

      • texis  

        Take uz ho mam v Brne zarezervovany – doufam ze na nem v sobotu uz dojedu dom ;-)

        • Dave-geo  

          Je tam pro Tebe schovaný, budeme se těšit :)

          • texis  

            Dik moc, je super. Mam jeste dotaz jaky tachometr se k nemu da primontovat – myslel sem ze mi tam pujde stara sigma, ale triban ma ploche draty a ten magnet mi tam nedrzi.

            Jinak potvrzuju v Brnenskem Decathlonu pritomnost 2 dalsich Tribanu 540 – tentokrat velikost XL ;-)

            • standoslav  

              … zkus jiné čidlo, jen čidlo.

            • Erknold  

              právě, je to jen magnet. Mělo by stačit sehnat jakýkoli magnet na dráty. Ono by ho tam stačilo i přelipit, ale to by nebylo tak hezké.

            • Dave-geo  

              Ahoj!

              magnety jsou v regále za cenu snad lidovou, ale mám tu v šuplíku nějaké navíc. Stačí se zastavit se zákaznickou kartou, že jsi u nás koupil Triban 540 a magnet nepasuje na Tvoje dráty, kluci Ti ho dají grátis (kdyby ne, tak že Ti to David slíbil..)

              Když dorazíš na kole, budeš to mít i s montáží ;)

    • René Kolísko  

      Rád bych poprosil místní geometrické mástry o radu :) zkoušel jsem velikosti L a M kola B'TWIN ULTRA 720AF a obě mi přijdou pocitově v pohodě. Změřil jsem se a dal svoje hodnoty do Bike Fit Calculatoru, ale k ničemu kloudnýmu jsem nedošel, některý hodnoty mi pasujou do M, některý do L. Geometrie kola a mé osoby jsou v přiložených obrázcích. Prosím prosím o radu :)

      • tromboonen  

        Jestli to mas dobre spocitany, tak Lko (hlavni je TT length).

        Je to Eddie fit? Pro jistotu zmer jeste jednou a jestli to vyjde stejne, je vymalovano.

        Jses si jistej tim modelem? Moc krasy to nepobralo (no Ty to asi mas jinak, OK), ale hlavne, noname ram, porad je to docela tezky, kola tezitka, ale hlavne ze Ultegra..

        Za stejnejch 34k se da koupit znackovej novej karbon (Willier), sice „jen“ na nove Tiagre 4700, ale garantuju Ti, ze to v sedle nepoznas, vydrzi to stejne a ten jeden pastorek navic u Ultegry Te nevytrhne..

        • Dave-geo  

          Noname jak? Jakože neznám a neviděl jsem ten rám a nemám zkušenosti se značkou, tak je noname? :)

          Chápu že ta značka na první pohled nemusí vzbuzovat žádné super pocity. Ale pokud jsi ten rám neměl v ruce, tak bych ho neshazoval. Těžký zrovna není, UCI homologaci to dostalo a na živo je to pěkný kolo..

          • tromboonen  

            No muj nazor je ze Triban 540 je super kolo za super cenu, vypada dobre, jedina vada na krase je ten tezsi ram, ale to spousta lidi za tu cenu skousne..

            Ty vyssi silnicky v Decathlonu se mi moc nelibi, osobni vkus, to muze mit nekdo jinak. Casto se tvari jako aero, zbytecne atd.

            Konkretne tohle kolo: ram nebude asi o moc lehci nez ten u Tribanu, podle celkove vahy a osazeni, takze jediny rozdil je sada – a rozdil mezi Ultegrou a 105 je temer zadny… a za 34k se proste daj poridit mnohem lepsi kola, IMHO.

            Za me dela kolo ram, a jestli se da za stejny penize koupit karbon od takove znacky jako je Willier, tak bych osobne nevahal.. v Decathlonu bych si radsi koupil toho Tribana a ty penize navic vrazil do dalsi sady kol atd. Nebo rovnou toho Wilika, Tiagra 4700 je plne dostacujici sada.. stavet vyber kola na sade je mam dojem takovej zvyk z MTB, na silnici je to nesmysl.

            A noname, no proste noname, neni to cykloznacka.. nic proti, ale je to tak, mimo jine i proto, ze srovnatelne ramy od velkych znacek jsou prece jen lepsi (lehci, lepe udelane svary, profily, troufnu si rict i chovani)… u tech levnejsich modelu je to v poho, vyvazuje to cena/vykon, to tady podle me uz nefunguje…

            Muj nazor a neboj, nemyslim si, ze bych nekoho ovlivnil kdyby si myslel, ze je to pro nej to prave, kazdyho vec..

            • Mysee  

              Myslíš tohle? http://www.wilier.cz/gtr/d-71410/

              Já ti nevím, ale ten rám je jen o 250 g lehčí, to mi nepřijde jako zázrak. Navíc krásy to tedy moc nepobralo, oproti tomu je BTWIN o dost čistší.

              A i třeba cena zápletů 3600 (Willier) vs 8000 (BTWIN) a 100 g dolů u Mavicu.

              Pochybuju, že ten Willier bude lehčí, bohužel hmotnost neudávaj.

              • tromboonen  

                Tak hlavne je to karbon, tedy vlastnostmi jina kategorie… ze by to bylo na ramu a vidli jen o 250g lehci se mi nechce verit, to by ten BTWin nemoh vazit k 9 kilcum.. U Wilika nejsem nadseny z te tluste horni trubky, ale jinde nez z boku to tak blbe nevypada.. rek jsem nazor, netvrdim, ze zrovna ten Wilda, tam jen ze za stejny penize je karbon ram velke znacky, ale v hline by se myslim dalo taky poridit leccos lepsiho – a sadou bych se vubec nezabyval, 105 nebo Ultegra je fakt suma fuk a i ta 4700 je naprosto v pohode.

                • maajkee  

                  Ten Wilier je prostě proti btwinu nádherný kolo a na sadě vůbec nesejde.Silnice není kolo do bláta a prachu, silnice je čistá věc a musí pěkně vypadat :)

                • Mysee  

                  Já jen, že na webu je 8,2 kg v M bez pedálu, což mi nepřijde těžký.

                  Jinak se sadama souhlas, mám Soru a oproti půjčené 105 výrazný rozdíl nevidím (jen odstupňování). Ultegru jsem ale nejezdil.

      • jecnak  

        Urcite Lko. Mimochodem posledni vidim v Brne. Pokud si poridis pres nakupem zakaznickou kartu, tak dostanes zpetne 7*100CZK. Na zivo je to pekne kolo bez slabin. Jen bych asi nerozdychal ty dvoubarene omotavky, ale to je levny spotrebak. Ten Willier na me pusobi jako klasicky karbon za kazdou cenu. Zvlast ty Shimano kola jsou tragicka. Cele kolo bude podle me tak o 200–400g tezsi nez ten B'TWIN.

        Samozrejme bych se ale poohledl i jinde.

        • René Kolísko  

          Díky za rady. Zákaznickou kartu mám. Na živo je to peckový kolo, mě se hrozně líbí, ta dvoubarevná omotávka je krásná a Cosmicy taky :) půjčil jsem si ho na testování a zrovna tu sedí vedle mě v kanceláři :)

          • jecnak  

            Tak od oka, jestli mas takto sedlo a jezdi se ti na nem dobre, tak si myslim, ze zustan u te velikost, kterou mas.

            Kolo se mi na zivo taky libilo, prekvapily me ty integrovane brzdy. Vypadaji a funguji dobre, jen se budes muse smirit s castejci udrzbou kabelaze a mozna i cele zadi brzdy, protoze na ni lita bordel. Mam je na Madone a asi jen dik kombinaci Nokonu a utesneni harmonikou a pretazenou buzirkou se s tim da zit, ani by clovek kazdyho pul roku menil bowden.

          • Mysee  

            Jestli to máš takhle nastavený už ok, tak bych se též přiklonil zůstat u tohohle M, jestli správně vidím.

            Na živo krásný kolo a když k tomu doladíš ještě oblečení, tak to bude super.

          • MI.KU  

            Ahoj gratuluji – vypadá hezky – mě to připomíná Lapierre. Za tu cenu asi fajn kolo a jsem rád že nás ,,hliníkáčů,, přibejvá.

            Dneska sem poslal zálohu na CAAD12 ;)

        • maajkee  

          Ja měl toho Wiliera v reálu i jsme na něm cca 1000km najezdil a je to moc pěkný kolo. Samozřejmě kola odpovídají tomu jak pěkně udělanej je to rám a za jkou cenu je celý kolo. Na italskou značku je to pořád parádní cena. Kola se čase upgradujou, ono těžký alu Cosmicy taky nejsou žádná velká hitparáda, na rovinatý trasy jako máme třeba tady super, ale do kopců už je to horší.

    • Ros93  

      Momentáně prodávám http://www.bike-forum.cz/…540-vel-xl-l

    • Staifus  

      Kdo mi prosím logicky vysvětlí, jak je možné, že kolo BTWIN celopéro stojí 9999,– http://www.decathlon.cz/…r-500-s.html

    • skoák  

      byl jsem ted poprve v dekači..schválně jsem se byl podívat na silničky…teda upřímně…nekoupil byc si ani jednu i kdyby snad byla zadarmo…kola vypadaji jako kdaby byla svařena z „jeklů“…fakt divný…musím říct že moje zánovní silnička Kellys v carbonu na 105 vedle takových kol by vypadala jako krasavec…fakt divný ty kola z dekáče…můj názor

      • MiKED  

        a kolik stála ta tvoje silnička „v carbonu na 105“? dvacku?

      • arny71  

        Hm, srovnáváš hliník za cca 20 s karbonem za víc jak 2× tolik (předpokládám, že se mimoděk chlubíš URC 50kou). Jo, to dává smysl. :-p

        A tvůj názor nesdílím, ty jejich silničky nevypadaj špatně.

      • Honzis  

        poslední dobou nějak nechápu vůbec honbu za designem, aero, převody a já nevím co. Věřím, že silnice z Decathlonu si majitele najdou, stejně tak 90% silničářů by s klidem stačila SORA a hliníkový rám :-) Pojem „líbivost“ je silně individuální a bohužel za 5let může vyjít z módy i letošní silnice za 200 :-( Různé profilace jsou podle mě stejně až někde v pozadí, jestli je trubka taková či maková či z karbonu je fuk pokud na to sedne někdo, kdo „jezdí prd“. Stačí si najít na čem jezdil Indurain, jak rád říkám, a není to tak dávno …

        • KnizeAlexej  

          Jak říká jeden můj kamarád byvalej cyklista:

          Když na to máš, můžeš jet třeba na žebřiňáku.

        • ˘Ö˘ Krab  

          Obávám se, že máš pravdu. Jediné, v čem se opravdu pokročilo vpřed, je šířka plášťů a pohodlí, o tom se Indurainovi ani nesnilo. A možná jsou ještě obecně lepší brzdy (jak přepákování, tak směsi, o kotoučích nemluvě).

          Další otázka zní, na jaký EPO-kokainový koktejl jezdci v dobách Miguela jezdili, jestli skutečně místo kol občas neviděli žebřiňáky.

          • jecnak  

            Zmenilo se toho urcite vic. Kola se daji postavit bez potizi a funkcnich kompromisu kolem 7kg. Obrovsky ze zmenilo zprevodovani – at uz turisticke nebo zavodni. Celkove hodne narostla tuhost a pritom i pohodli ramu, zivotnost lozisek atd. Pohodli sedel a omotavek, o funkcnim obleceni ani nemluve.

            • Prazak0  

              Ano, zpřevodování, tuhost rámů, váha kol. Co se týče životnosti ložisek, tak si myslím ,že dřív to nemuselo být zlé. Někde tu ukazoval ložiska Dura, bez jakéhokoli servisu udržela hladký chod na víc než 100tisíc km. Já mám ještě stará ložiska ČZ, přijde mi, že ta ložiska byla taky udělaná výborně.

          • Prazak0  

            Tak dneska je víc převodů na kazetě, Indurain přepodkládám jezdil zač. 90. let osm, dnes jich je 11. Jestli už tehdy přehazovačky zvládaly velké skoky mezi převodníky, tj mít tam lehčí převody do kopce a nervat to silou do kopce na nějakých 42/19, to nevím. On do kopce jezdil s vysokou kadencí, tak asi dost lehké převody měl. Nebo byl tak nadupaný, že jel tak rychle, že mu ty převody k tomu stačily a umožnily vysokou kadenci.

            U dnešních kol mi převody 2×11 dávají smysl zejména pro top závodníky. Pro většinu lidí, co tu píše a jezdí, tak by bohatě vystačila s kazetou 8. Nevím, kolik vážila tehdejší kola, do kopce to musela být taky výhoda..

            • jecnak  

              Prevody uz hodne dlouho umoznuji velky rozsah na prevodnicich. Mrkni na https://janheine.wordpress.com/ coz je sice nove postavene kolo, ale z velke casti je pouzita dost stara, byt celkem spickova, technika.

              Prevody 2×11 z meho pohledu prave umoznuji i turistum vyuzivat vyhod jemneho odstupnovani a velkeho rozsahu. Jezdil jsem 2×8 hodne dlouho na stare Dure a casto mi chybelo odstupnovani a nebo naopak rozsah. Resil jsem to stridanim kazet podle terenu. Dnes uz to tolik resit nemusim.

              • Prazak0  

                To kolo se mi líbí, ten rozdíl v počtu mezi zuby převodníku mi přijde obrovský, 16.

                Co se týče jemnosti stupňování, tak ne vždy to musí být přínos. Já jsem zvyklý na určité odstupňování, pokud to mám jemněji, tak pak často řadím o dva stupně. Ale chápu, že víc pastorků znamená větší komfort, já jen to, co běžně jezdím, tak zdaleka nevyužiju ani těch 8 pastorků. Další věc je, jak někteří píšou, že jezdí velký převodník a dosti velký pastorek, malé pastorky mají pro jízdu z kopce. Profesionální závodníci takto kazetu nevuyžívají, vzhledem k vyšší rychlosti při jízdě oni ty těžší převody jezdí po rovině a z kopce jich mají méně.

                • jecnak  

                  Jak pise Krab. 11s a uzil bych i 12s mi prijde super, protoze prave muzu mit na CX hrubsi odstupnovani a 11–32 nebo i 11–36, kdezto na silnicce 12–25 pripadne do Alp a na ultra 11–28. Muzes tedy mit odstupnovani jak po zubu, tak hrubsi.

                  Jestli ti staci 8sp, tak jednak proto, ze jsi dlouhodobe nejezdil vic a nevis vlastne jak to vyuzit v jake situaci. Dale proto, ze neslapes zrejme moc efektivne – biomechanicky. Prakticky bych doporucil podobna hodnoceni, az kdyz budes mit delsi a paralelni srovnani obou. Jasne to vyzniva pro vic pastorku. Paradoxne ani neni vetsi rozdil v zivotnosti se slusnymi retezy.

                  Profi vyuzivaji kazetu uplne stejne jak velka cast hobiku. Hlavne proto, ze velka cast hobiku taha pilu a slape zeli jak na bajku, takze ma i dost nizkou kadenci. Cest vyjimkam. Kdezto profi jedou vetsi kadenci (zase jsou vyjimky), ktera dava biomechanicky vetsi smysl.

                  • TJK  

                    pod to se podepisu… i na biku nekdy najdu chvile kdy mi skoky vadi… a na silnici me to sralo vzdy tuplem… mit velky rozsah najebany na 8 pastorku tak to zahodim… jěny odstupnovany je fajn imho za vsexh podminek… ja se snazim jezdit ne na silu ale na kadenci… vzdy kdyz uz mi nestaci a musim to tahat, jde to do haje … zame zaplat buh za rozsahy kazet a pocty pastorku :)

                  • Prazak0  

                    Principiálně souhlasím, čím víc převodů, tím líp. Jak jsem psal, běžně jezdím nejprudší kopec do 5% a celkem krátký, nebo delší a ten je do 4%. Kdybych jezdil do 11%, tak je rázem situace jiná. Tady bych jezdil těch 36/36 a neflákal bych se při tom. Na silnicích jsou i prudší kopce a hlavně dlouhé, takže i ještě lehčí převod by se taky hodil. Ani z kopce nevyužiju těžké převody, pod kopcem je zatáčka, která limituje rychlost, kterou do ní můžu najet. A krátkodobě není problém točit 50/15 a mít rychlost do 50 km/h.

                    Určité srovnání mám, dřív jsem jezdil jemněji stupňované, pak jsem přešel na hrubší stupňování. Kupodivu i pro jízdu proti větru, tak mě moc nevytrhne, jestli z pastorku 17z tam dám 18z, to leda u slabého vánku. U citelnějšího větru tam dám 20z, teď teda 21z, případně i 23z, nebo dokonce 26z. Protivítr je horší, kopec i delší měří pár kilometrů, když hodně, kdežto protivítr je výrazně delší záležitost. Je fakt, že na určitý převod jezdím širší rychlostní pásmo, tj. s různou kadencí, což asi není optimální.

                    Co se týče těch hobíků, tak tady souhlasím. Kazety jsou primárně navrhované pro profíky, možná i pro rychlost ve skupině a ne když jede člověk sám. Takže pokud někdo při závodu v pelotonu po rovině jede rychlostí 44km/h, tak to chce jiný převod, než když nějaký hobík jede rychlostí 30–35km/h, nebo i nějakých 38km/h.

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Jestli Ti stačí 50×15, tak jdi do menšího tácu, 48 nebo 46 zubů. Doporučil bych 48, ani na rovinách to není pomalé, pohybuješ se navíc častěji v oblasti jemného odstupňování kazety. Ale opakuji, nauč se řadit a šlapat, pak přijdeš na to, že speciálně ve větru je jemné odstupňování nejvíc potřeba.

                      • MildaZ  

                        Jo, takhle jsem to udělal taky a na kompakt 50×34 dal 46tku. Tím jsem si otevřel cestu k využití všech pastorků na kazetě (11×28), neb jsem jen radostný silničář :-)

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Když se to přepočítá, tak 50×15 odpovídá teoretickému 46×13,8, tj. asi dolekopcom 46×13. Na kazetě 12-něco tak bude „navíc“ jen nejmenší pastorek.

                        • Prazak0  

                          Nabízí se dvě řešení, zvětšit pastorky nebo zmenšit převodník. Chce-li člověk využívat běžně nabízené kazety, tak se nabízí spíš to zmenšení převodníku. Větší převodník i pastorky zas asi znamenají delší výdrž řetězu, lepší přenos síly. Kazety pro juniory Shimano běžně začínají na 14z, 16 je i na mne moc. Kazety Miche začínají bez problémů na 15z, momentálně mi to vyhovuje. Kdybych jezdil prudší sjezdy, nebyly pod nima zatáčky, tak proč nemít třeba i kazetu od 13z, s ní jde točit rychlostí do 50km/h bez moc vysoké kadence. I když u takto rychlého sjezdu a krátké doby, kdy člověk touto rychlostí jede není problém točit kadencí 110 a víc. Jak tvůj, tak i můj přístup mi přijde lepší, než když někdo má třeba kazetu od 11 z, ale po rovině (kde jezdí nějakých 32km/h) za bezvětří jezdí převod 52/19 a bezbývá mu moc vyšších pastorků, do kopce musí přeřadit převodník a současně snížit i pastorky, kvůli obrovskému skoku. Možná si připadá jako profík, ježe ti profíci takhle nejezdí, oni po rovině myslím mají nějakých 52/14, prostě proto, že jedou výrazně rychleji.

                      • Prazak0  

                        Tak o převodníku 46z jsem vážně uvažoval, asi si ho koupím. Nicméně těch 50z, kde po rovině, v klesání a menších kopcích jedu 50/17 mi vyhovuje. Vyhovuje to pro rychlost 30–35 km/h, větší rychlost taky, když jde o sjezd, kde to točím jen chvíli, v zásadě jde točit i přše 40km/h. Jinak pro rychlost 30–32km/h velmi dobře odpovídá pastorek 18z, teď tam mám až 19z, bez problémů na něj jedu třicítku. Právě větší převodník umožňuje jemnější stupňování, rozdíl v počtu zubů u pastorku je menší skok, než tam mít převodní i pastorek menší při tomtéž převodovém poměru. Taky z hlediska účinnosti mi přijde velikost pastorku 17z optimální, 15z velmi dobrá, kdežto pastorky 10–12z mi přijdou v tomto horší. Ale vzhledem k tomu, co se nabízí za kazety, tak by bylo ale lepší mít převodník 46 a kazetu začínat na 14z.

                        Jak už jsem psal, proti větru, je-li výraznější, tak tam jedu klidně 50/20, 23 nebo i 26z. Co se týče šlapání, tak před víc než rokem jsem přešel na vyšší kadenci, zejména do kopce. Místo obvyklých 39/23 jsem ty svoje kopce do 5% začal vyjíždět na 39/26, nyní teda 36/24 což je vlastně totéž. Pokud někdy jsem vyčerpaný, nejčastěji když před delší cestou jsem méně jedl, tak při poklesu rychlosti mi lépe vyhovuje lehčí převod, než nechat převod stejný a snížit kadenci. Zjistil jsem, že při lehčím šlapání udržím rychlost vyšší, i když obecně se udává, že s únavou kadence klesá. Což je pravda, ale klesá mi i síla a zřejmě víc.

                        Pokud bych řídil nové kolo, tak bych tam skutečně dal převodník 46z. Na druhém kole mám 48z, to jsem měl i původně, na těch 50z jsem si docela zvykl.

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Místo obvyklých 39/23 jsem ty svoje kopce do 5% začal vyjíždět na 39/26, nyní teda 36/24 což je vlastně totéž.

                          V tabulce ekvivalent pro převodník 34 zubů, ujetá vzdálenost na jednu otočku klik (obvod pláště 2.120 mm), rychlost při kadenci 70 rpm a VAM při 4% resp. 5% sklonu:

                          39/23 .|. 34/20 .|. 3,604 m .|. 15,14 km/hod .|. 605 m / 757 m

                          39/26 .|. 34/23 .|. 3,134 m .|. 13,16 km/hod .|. 526 m / 658 m

                          Jen pro porovnání 34/28 při 70 rpm dává 2,574 m a 10,81 km/hod a 432 VAM(4%) / 540 VAM(5%).

                          • Prazak0  

                            Převody jsem počítal, pokud bych měl místo 36z jen 34, tak by to znamenalo, jestli se pamatuji dobře, rozdíl dvou zubů na pastorku, pokud se bavíme o počtu zubů třeba kolem 22z apod.

                            Jinak já přešel z nižší kadence na vyšší, zejména do těch kopců, dřív jsem vyjížděl na 39/23 a rychlostí 15–16km/h, pak jsem dal o stupínek lehčí převod 39/26 se zachováním rychlosti. Rychlosti, co uvádíš, zhruba sedí, já tam dával jen přesněji obvod zadního kola, ale to není významný rozdíl. U zadního kola je navíc určité zmenšení obvodu zmáčknutím pneumatiky, takže počítám dle předního kola, které mívám obvykle s meším obvodem a užším pláštěm.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Nauč se řadit, nauč se šlapat. To bude pro začátek stačit. Pak třeba víc, než Tebou obvykle používaných 5 pastorků, opravdu oceníš a podobně i rozdíl 16z u převodníků.

                  • 7021  

                    Jak zjistí, že řadí dobře? A jak ověřím, že šlapu dobře? Že jsem schopen udržet kadenci > 90 rpm po alespoň dvě hodiny?

                    Nerýpu, vážně mě to zajímá. Na rozdíl od většiny přítomných jsem skutečně neschopný, nezvládnu průměrnou rychlost přes 20 km/h na rovině a vydržím nejvýš čtyři, maximálně pět hodin.

            • ˘Ö˘ Krab  

              Prosím Tě, zamysli se nad tím, co píšeš.

              Převody 2×11 dávají jednoznačně smysl pro všechny – všem umožňují, pokud umějí řadit a šlapat, podávat zamýšlený výkon – závodníkům maximální díky jemnému odstupňování, rekreantům pohodlný díky velkému rozsahu.

              Proč bych se měl omezovat na kazetu 8sp, kde bych se ochudil o dva mé milované pastorky, jedno které? Pro závodníky má smysl kombinace převodníků 53/39 a malá kazeta, pro rekreanty (46,48)50/34 a větší kazeta, tyto kombinace dnes najdeš úplně běžně na dámských silničních kolech.

              • JFtryall  

                Trend je jasnej. 54/39 a 32T vzadu. :-) skoda ze Sram jeste nevyhecuje 10T pastorek.

            • Biermann  

              No vidíš, mě by zas ideálně vyhovoval nějaký variátor. Místo řešení převodů si jen nastavit, že chci jet kadenci 95 a kolo by mi samo upravovalo převody tak, abych držel tuhle kadenci :)

    • Medunka  

      Ultra 900 teďka měli holky z Dam na kole na test a nedopadla špatně, proště za málo peněz hodně muziky https://www.damynakole.cz/…-za-zazitky/

      • milan.v  

        +1 = Dobré kolo za dobré peníze.

      • easyrider  

        Jj, měl jsem v testu v 53×11 to samý na Ultegře a prakticky tomu nebylo co vytknout. Pro mě osobně překvapení…

        • tromboonen  

          Funkce je IMHO celkem jasná z popisu a není co vytknout, až na tu zadní brzdu, jen kdyby dali malinko víc návrhu (vzhledu) rámu, ta pozice kadícího psa fakt není úplně oku lahodící (a to jinak prohlý horní trouby můžu, ale tady si to nesedlo pozičně s tím zbytkem), já bych uvažoval jestli nezkousnout těch pár kil navíc u základního modelu, kterej je pro mě esteticky nebe a dudy, já vím, na to to nejede, ale…

          • jiriga  

            treba ja bych tohle uplne neresil. btwin se mi zacinaji liubit cim dal tim vice. mam v soucastnosti stareho forta road , ocel, ale dobra vybava, na 105, a jezdi porad dobre. nicmene ta btwin by bla velmi dobra koupe. mel jsme pujceny na vikend bmc gf02 a nemuz rici, ze bych byl nejak unesen, but to jelo dobre a samozrejme to je rozdil. ale stoji mi ten rozdil za ty penize? nemyslim z meho hlediska tedy

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.