Karbonová silnička pro ženskou

32 nepřečtených
  • Magdulinka

    Sháním pro sebe dobré karbonové silniční kolo. Budu na něj přecházet z trekového kola, nemám tedy skoro žádné zkušenosti se silničkou. Budu jezdit tak 4000 na rok. Moc se v tom neorientuji, proto budu ráda, když mi poradíte. Nevím, jestli vybírat normální nebo dámský rám

    (je dámský rám pohodlnější?), jestli kotoučové nebo ráfkové brzdy. Možná už podle výšky a údajů z kalkulátoru by mi tady mohli ledacos profíci poradit. Mám 173 cm a 62 kg. Určitě chci karbonový rám a Schimano105. Cena kolem 50.000Kč.

    Hodně se mi líbí značka Trek, především Emonda.

    http://bikeparkmost.cz/…5-2016-bila/

    nebo tohle:

    https://www.trekbikes.com/…lque/c/B222/

    Pak mne docela zaujala silnička Liv od Giantu, ale právě nevím, jestli kvůli své výšce nemám spíš koukat po pánských modelech.

    http://eshop.progresscycle.cz/…3000101.aspx

    Prosím napište mi názory na tyhle kola a hlavně dejte tipy, co byste mi doporučili.

    Ještě ty údaje:

    Total.....173cm

    Actual…82cm

    Foream…32cm

    Trunk.....60cm

    Arm…60cm

    Thigh.....60cm

    Lower leg…54cm

    Sternal notch…143cm

    0 0
  • McBlacky  

    jestli ti padne tak Sková Emonda je už hodně slušný kolo. Já ji letos vymenil za SLko, na který se ale nějak nemužu rozumně porovnat – nevim proč. Na Sku jsem dal i 10 hodin bez problémů na SLku po 5ti mě všechno bolí.

    0 0
  • Magdulinka  

    Současně mám Meridu Crossway TFS 500 (12let starou). Kvalita silnic, co jezdím je rozdílná, některé silnice s krásným asfaltem, ale i spousta horších. Jezdím hlavně okolí Kladenska, Křivoklátsko a Rakovnicko. Když jedu jen silnici, mám průměrku tak 22, max. z kopce okolo 50. Tu výšku od šlapacího středu ještě změřím, zatím foto.

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Díky za info, máš to celkem sportovně pojaté. Kde jsou na Rakovnicku pěkné silnice, že jsem tak smělý? Budou Ti rámy cca standardní velikosti 52, větší si nenech bez pečlivého zvážení vnutit, přestože by Ti to i podle tabulek výrobce třeba vycházelo.

      0 0
  • Biermann  

    Osobně bych bral radši s kotoučema, byť mají nevýhodu ve vyšší váze. Určitě bych se neomezoval pouze na dámské rámy, normálně holky jezdí na klasických rámech :)

    Jinak ideálně jestli máš možnost kola někde vyzkoušet (i když delší půjčení než projet se okolo obchodu je často problém), tak je zkus projet a uvidíš jak ti budou sedět.

    Jinak míry máš, tak je hoď do měřáku na competitive cyclist a najdi si vhodnou velikost – primárně dle (efektivní) délky horní trubky s tím, že si případně můžeš trochu pohrát s představcem.

    Každopádně je potřeba vzít do úvahy, že posed na silničce bude o něco méně pohodlný než na trekovém kole.

    0 0
  • jecnak  

    Nasypej namerene udaje do http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp a uvidis,co ti vypadne. Zkus to jak v damske tak v panske verzi. Vyslovene po damskych silnickach bych se nedival. Kotouce jsou pro holku velke plus, respektive jsou obecne velke plus v komfortu brzdeni pro kohokoli. Jestli ti to ale stoji za to, pri stejne cene za cca 1kg navic, si musis rozhodnout.

    U Treku je Emonda sportovne zavodni kolo, muzes jeste zkusit Domane, coz je pohodlnejsi kolo s urcitym stupnem odpruzeni zadni vidlice. Domane je i v kotoucove verzi. Pripadne pokud se nezenes za cistou silnickou, klidne se divej po cyklokroskach, bude-li ti vyhovovat geometrie. Staci prehodit plaste za silnicni nebo zcela hladke siroke a mas razem skoro silnicni kolo. U Treka Crockett nebo Boone.

    U Treka je mozno dohodnout testovacku v obchodech, kde je prodavaji. Urcite bych do toho sel, at si udelas predstavu nez kolo koupis.

    0 0
  • Magdulinka  

    Tak jsem změřila tu délku výška od šlapacího středu k vrcholu sedla ( měřeno po trubce) a je to 72 cm. S těmi brzdami mi každý říká jiný názor. Spíš mne odrazují od těch kotoučových brzd, že je to o držku, za mokra brzdí až moc, zakousnou se a letíš. Tady je zase lidi spíš chválí.

    Pro Kraba: tak asi tu spíš převažují horší silnice, nevím, třeba to na tom trek. kole to vnímám jinak, ale okolo Kladna to docela jde, třeba přes vesničky Družec, Žilina, Poteplí, Chýňava, Nižbor, Zbečno, ale i směrem na Křivoklát okolo Lánské obory se mi jede docela dobře.

    Ten Trek Domane v karbonu se Schimanem 105 je hodně drahý, cena začíná na 60.000 a výše.

    Chtěla bych čistou silničku, cyklokrosku nechci.

    0 0
    • Orbicek  

      Co Canyon? Teď představili nové women specific modely a i ceny jsou slušné, jediný problém, že to nevyzkoušíš:

      https://www.canyon.com/…7-0-wmn.html

      https://www.canyon.com/…-sl-7-0.html

      https://www.canyon.com/…7-0-wmn.html

      0 0
      • tomsam  

        Co vím, tak ročníky 2016 měly naprosto stejnou geometrii jak v pánské, tak v dámské velikosti. Lišily se jen šířkou řidítek.

        0 0
        • Orbicek  

          Letošní řada už je opravdu women specific, nedávno to představovali a od pánských se liší – rámy by měly být o něco kratší, je k dispozici i nějaká xxxs verze, která má dokonce 650 kola.

          https://cyclingtips.com/…-introduced/

          0 0
          • tomsam  

            Díky za info, zdá se, že to udělali kratší a lehčí, ale jen pro diskové brzdy.

            0 0
    • Vrci  

      Koukni na canyon jestli si vybereš něco dle své kapsy, vkusu a postavy. Až začne TdF objeví se akce. V některých letech to bývají slevy v jiných příslušenství.

      Co se týče kotoučů, pokud jezdíš nebo na tomhle kole budeš jezdit jen za hezkého počasí jsou zbytečné. Pokud budeš jezdit za každého počasí mají výhodu ve stejném účinku a dávkovatelnosti za každého počasí.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Tak to jsi vyjmenovala asi tak polovinu použitelných silnic v okolí. Možná dokonce větší polovinu :-D.

      0 0
    • Alojs01  

      Silque je dámská varianta Domane a na 105 je za 55tis… :-)

      TREK

      A druhé takové pohodlné kolo je Cannondale Synapse…

      0 0
      • madik  

        Synapse je starý model, už jsem slyšel od lidí co měli možnost porovnat Synapse a SuperSix, že byl SuperSix mnohem pohodlnější, z hlediska vlastností rámu jako pohlcování vibrací a rázů od nerovností. Cannondale by měl Synapse snad taky brzo inovovat

        0 0
        • Alojs01  

          O to spíš by se mohl dát sehnat za zajímavé peníze…:-)

          0 0
        • MI.KU  

          Synapse je pohodlnější, vejdou se širší pláště a má pohodlnější geo – ale Six taky žehlí pěkně.

          0 0
        • nooski  

          Synapse rozhodně bude pohodlnější než EVO, které je však na závoďáka pohodlné velmi. Synapse hlavně bude mít pohodlnější geometrii, větší rozvor a položenější hlavu, takže pro nezkušené jezdce přívětivější řízení. Každopádně není tajemstvím, že bude nový Synapse.

          0 0
  • Magdulinka  

    Canyona moc nechci, právě kvůli tomu, že nejde vyzkoušet.

    0 0
  • ˘Ö˘ Krab  

    Co na to CC (competitivecy­clist.com), nechal jsem jen podstatné údaje Eddy Fit:

    Top Tube Length 51.4 – 51.8 Cm – hledáš rám dlouhý 52 cm (když menší, tak s delším představcem, o moc delší raději ne)

    Stem Length 9.1 – 9.7 Cm – na kterém bude takovýto představec (a asi tam bude už z výroby)

    BB Saddle Position 71.2 – 73.2 Cm – sedlo budeš mít kolem 72 cm vysoko (tedy je máš nyní dobře a pocit při šlapání bude podobný)

    Saddle Handlebar 49.8 – 50.4 Cm – od špičky sedla k řídítkům budeš mít jen cca 50 cm

    Saddle Setback 5.9 – 6.3 Cm – sedlo bude špičkou cca 6 cm za šlapacím středem

    Seatpost Type Setback – sedlo na zahnuté sedlovce

    Podle fotky stávajícího trekového bych viděl drop (řídítka pod úrovní sedla) cca kolem 5 cm, na silničce bys tedy měla mít hlavovou trubku cca 120 mm a delší, bude záležet na konkrétním modelu.

    Takže zkus někde třeba Meridu velikosti 47 (Scultura 5000, Ride 4000 nebo 5000), možná také Specialized Roubaix nebo Tarmac vel. cca 50 … orientuj se podle udávané horizontální délky rámu kolem 52 cm (nikoliv velikosti rámu udané výrobcem) a výšky hlavové trubky, abys dostala řídítka tak vysoko/nízko, jak potřebuješ.

    Také se dívej na tvar řídítek, ideálně, aby byly na kole rovnou kompaktní, tedy s krátkými a mělkými oblouky. Převody si posoudíš sama, ale moc oceníš kompaktní sadu s převodníky 50/34 a kazetou do 28 zubů, resp. na klasickou kombinaci 53/39 a kazetu do 25 nebo jen 23 zubů rovnou zapomeň.

    Možná už vidíš, že je trochu problém, protože třeba Author Charisma i Kellys URC jsou i v nejmenších velikostech na Tebe dlouhé.

    Ještě máš blízko třeba Cannondale Synapse Carbon 51 , ale ten je jen na Tiagře. Ono si s padesáti tisíci a požadavkem na karbon se 105 sadou u značkových kol nemůžeš moc vyskakovat.

    0 0
    • Biermann  

      Zkus kouknout na ty Gianty / Liv. Na loňské modely mají 20% slevu, takže do 50 tisíc se dá v pohodě vejít i s tou 105 sadou. Co jsem koukal na Defyny, tak tam bys to měla mít na velikost S (s možnou výměnou představce z 90 na 80mm) nebo i XS (tam možná zas změna představce, ale opačným směrem z 80 na 90).

      Třeba loňský PROčkový model za 55k – http://eshop.progresscycle.cz/…3000101.aspx

      V brněnským Giantu jsem nedávno viděl v Sku i loňský advanced 2 za 40k – https://www.giant-bicycles.com/…anced-2-2016

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Jen pro ostatní přihlížející: byl testován Trek Silque S5 woman ve velikosti 54 s délkou rámu TTh=542 mm. Ve velikosti 52 je TTh=530 mm, v 50 jen TTh=518 mm. Jediný rozdíl u prvně uvedené dvojice je, že když se nastaví sedlo v tomto případě 726mm nad osu a 60mm za ni, že vycházejí řídítka různě vysoko, ale stejný dosah 495/496 mm od špičky sedla. Počítám představec 90mm/-6° s osou 45 mm nad hlavovou trubkou (což je cca 18 mm na horní kroužek a kónickou krytku složení + jedna 5 mm podložka + 22 mm za polovinu objímky představce, chyba bude tak do 3 mm).

      U velikosti 54 vyjdou řídítka do velmi pohodového dropu 45 mm (horní „hrana“ řídítek pod úroveň plochy sedla), u velikosti 52 to bude 62 mm, což, vzhledem k jezdkyni, už bude celkem sportovní. Já bych se přesto přikláněl z těchto dvou k vel. 52, rám 54 mi přijde zbytečně velký a vzhledem k majitelce lehce neobratný (ve srovnání s menším).

      Dokonce i na vel. 50, stále ještě s představcem 90mm/0° (musel by se vyměnit kvůli úhlu) by měla dosah 491 mm (dolní mez) a drop 69 mm (což už je na nezávodící ženu lehce přes 170 cm celkem ukrutné). Tak nějak by asi vypadalo nastavení podle CompFit pro závodní jízdu, kdy už v základu a krátkém úchopu za páky je v aero pozici. Na normální jízdu spíš nějaký 100 mm do pozitivu nebo víc podložek, ale to nevypadá hezky.

      Takže evidentně „dámská geometrie“ u Treku spočívá v tom, že u dvou (až třech) sousedních velikostí se dá vybrat (pro tuto konkrétní jezdkyni) sportovní a uvolněnější varianta ve smyslu výšky řídítek, se stejným představcem, stejným nastavením sedla a dosahu na řídítka.

      Musím konstatovat, že tohle se jim opravdu povedlo.

      0 0
  • Haddock  

    Mohlo by se hodit:

    https://www.bike24.com/1.php?…

    za tuto cenu slušné kolo celý na 105, dobré sedlo i pláště, jen ty ráfky nejsou nejlehčí, velikost 51 by mohla být OK

    levnejsi Silque, ale furt Tiagra: https://www.bike24.com/1.php?…

    0 0
  • Luigi1  

    Určitě dámský, na pánský se vůbec nedívej, je to úplně něco jinýho, řešili jsme to doma. Stejně tak sedlo. Nenech se ukecat, že je to jedno :-) Docela se na to zaměřuje Giant

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Tak Ti nevím. Nejspíš jsem se oženil před dvaceti a něco lety s chlapem, ten mi porodil tři syny (z toho jeden je evidentně dcera) a ještě ve mně i ostatních vypěstoval utkvělou představu, že je vlastně ženská. Nemáme doma totiž jedinou dámskou silničku podle názvu, podle osazení a nastavení však rovnou dvě.

      Doporučení v tomto ohledu by mělo být spíš takové: nedívat se po „ultrazávodních“ geometriích s nízkou hlavou a nezavrhovat ani „pánská“ sedla. Výběr se tím podstatně rozšíří. Dámská kola tím určitě nezavrhuji, ale je potřeba posoudit, nakolik se jedná jen o barvičky a marketingový tahák na peníze.

      0 0
    • Mikikuba  

      Moje zkušenost je jiná. Zkoušela jsem jak dámské tak pánské a nakonec celý život pánské rámy. Je to vysoce individuální a rozhodně se nedá říci jen dámský!

      0 0
    • JFtryall  

      Uplne neco jinyho je mozna tak design. :-)) staci prave mrknout na endurance modely a drobne doladit dle potreby. Zasadni je pro divku kvalita sedla, omotavky, kompaktni prevody a dobre obuti co filtruje a dobre jede.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.