• žajlos

    Zdar. Prosim dejte nějaký tipy. Vybírám mezi schwalbe a continental podle recenzí co se týče kvality. Jsem začátečník a rád bych se dozvěděl jakej účel má dávat dozadu, nebo dopředu užší plášt s jinym vzorkem a jakej je jízdní rozdíl mezi třeba 2,25 a 2,4. Mockrát děkuju za rady ;)

    0 0
    • DaSnail  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Kubiczech  

      Se vzorkem to vnímám tak, že přední plášť vede a zadní plášť jede. Výrazný vzorek vede dobře, ale rychlý není a naopak.

      Měl jsem na 160/160mm fullu jak Schwalbe, tak Continental. Jmenovitě Nobby Nic 2.25" SS a Continental MountainKing SS. Ve finále stejně široké a s velmi podobnou vahou díky výrazné nadváze u Contíků. Subjektivně – Schwalbe lépe jede a v přímém směru má o něco lepší grip, v zatáčkách se utrhne dříve díky uspořádání vzorku. Nicméně mimo toho momentu utrhnutí jsou to vesměs srovnatelné pláště, rozdíly minimální. Výdrží vede Schwalbe.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      2,25 bývá oproti 2,4 při stejném plášti rychlejší, lehčí → menší grip

      Kup si dopředu 2,25NN a dozadu 2,1RaR. Bohužel těžko ti víc radit, když nevíme jestli s tím hobluješ cyklostezky nebo vlhké skaliska.

      0 0
      • žajlos  

        většinou.. po asfaltech tak 40% přejezdy a jinak v podstatě hrubší lesní cesty i necesty.. a hodně věci na způsob trailů. potřeboval bych něco co je rychlý ale aby to i podrželo ve většim bordelu

        0 0
        • mxv  

          tak v podstate presne na tohle jezdeni sem laboroval s RaR, RoR, NN a skoncil sem zatim u conti X-king na obou kolech.. se divim, ze ho jeste nikdo nezminil.

          0 0
          • žajlos  

            no mě to taky známej doporučoval a jakej rozměr jezdíš, těch 2.25?

            0 0
            • kubad  

              na 150mm fulla bych o ničem užším než poctivé 2,2" ani neuvažoval

              0 0
            • mxv  

              jo, jezdim 2,2 ale na to co mas v profilu bych dal spis 2,4

              0 0
      • žajlos  

        asi fakt koupim rr/nn a když pojedu nějaký enduro tak dám širší něco okolo 2.4 s drapákama

        0 0
        • kubad  

          NN/Racing Ralph v 2,25" na tohle bude OK případně na větší bordel dát 2,4" NN dopředu a tu 2,25" dozadu

          0 0
          • žajlos  

            takže myslíš dát na oba 2,25? ten 2,1 ralph bude rychlejší, ale asi to bude víc ulítávat

            0 0
            • kubad  

              já to tak přes leto kdy je vcelku sucho a jezdím spíš rychlejší vyjížďky vozím, v Rychlebkách to za sucha ale moc dobá volba nebyla, ale je to prostě o tom kde a co jezdíš jaký teren, a jestli rychlost nebo grip

              0 0
              • žajlos  

                ja myslel že rychleby jsou něco jako takovej singltrek, kde jsou ideální ty užší profily. heled a jakej je rozdíl mezi TL ready (což je podle mě tubeless ready) a jenom tubeles? schwalbe to takhle inzeruje

                0 0
                • kubad  

                  užší? TY JSOU IDEÁL SNAD JEN DO BLÁTA

                  0 0
                • scret  

                  Rychlebky neplest s klas.singltrekem (hlavne ala Pod Smrkem) – jsou daleko kamenitejsi a vic terenni… Obvzlast je to parada kdyz trochu sprchne:)

                  Takze nemudruj a kup NN/RaR 2,25 snakeskin…

                  TLR jsou tubelessready (jdou na vsechny rafky) a Tubeless jsou UST – takze musis mit UST patku…

                  0 0
                  • žajlos  

                    ja myslel že ust je bezdušák :D

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    nasadil jsem letos Schwalbe NN a RaR oboje ve verzi DD, nahodil jako bezduše a pocitově oproti té samé kombinace s duší v obyč verzi nejedou :-), nečekal jsem, že to bude až takový rozdíl… příště zkusím shakeskin

                    0 0
                    • scret  

                      s kazdou ochranou je plast pomalejsi… U DD je to vyraznejsi… ale obecne bezduse jedou lip… Takze kdyz srovnas uplne stejny verze s a bez duse, bezduse pojedou trochu lip…

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        mě to dost překvapilo, tady je opravdu znatelný rozdíl, právě proto že jsem do teď jezdil obyč verzi s duší a přešel jsem na bezdušel nečekal jsem to, snad se to vrátí v odolnosti :-), rozhodně až sjedu, zkusím SS

                        0 0
                        • scret  

                          muzu potvrdit, ze SS bohate staci, je to idealni pomer mezi hmotnosti,val­.odporem vs. odolnosti

                          Hlavne ruzne verze muzou mit klidne ruzne smesi gumy.. Takze dulezity je se podivat na to, co clovek opravdu na kole ma..

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            mám samozřejmě „neošizenou“ verzi, ted už nezbývá než ji sjet :-)

                            0 0
                            • scret  

                              bylo mysleno spis jakou tvrdost (Pacestar, Trailstar apod.) smesi:)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                pacestar, pochopil jsem jinak :-)

                                0 0
                                • žajlos  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                  0 0
                                • žajlos  

                                  proč nedělaj nobbyho v tom trilstaru, když to maj zaškrtnuty v katalogu. jo a nevíte o kolik tě těžší ten snakeskin oproti normálu?

                                  0 0
                                  • Draw in soul  

                                    Teď budu nahazovat Nica snakeskin ve 2,25 na předek a váží 570g.

                                    0 0
                                  • kubad  

                                    všechno najdeš na stránkách Schwalbe stačí od sebe odečíst váhy +/- sedí i když občas jim nějaký kus uletí

                                    0 0
                                  • scret  

                                    NN v Trailstaru delaj, ale az rozmer 2,4…

                                    Ve 2,25 delaj v Trailstaru treba ale Fat Alberta…

                                    NN 2,25 snakeskin vazi cca 580–600g…

                                    0 0
                      • žajlos  

                        co je DD ? :))

                        0 0
                        • bruco  

                          Double Defense –

                          two system puncture defense with High Density Guard and Snake Skin sidewall. For the first time the protection belt from high-density Vectran fabric – the same used in the Ultremo – is also to be found in an MTB tire. While the proven SnakeSkin sidewall protects against sharp edged stones. There cannot be more security for light, fast off-road tires."

                          0 0
                      • Smazaný účet  

                        MlokCZ tu nekde psal, ze od DD presel ke SnakeSkin bo NoTubes docela funguje a SS gumy jsou lehci.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Skoro :-)

                          Já přešel z UST na snake skin, takže váhově to bylo skok velký.

                          DD oproti snake skin se liší váhově jen o málo. Ale zase se liší nejvíce valivým odporem, DD jsou pomalejší (to UST i když jsou těžší nejsou pomalejší).

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak jo…skoro:)

                            Btw. vcerejsek byl o nahazovani vytahaneno NN snakeskin na ZTR rafek…po hodine se dobre dilo podarilo:)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Teď jsem chvíli bojoval s nahozením nových 2012 29" snake skin RaR. Normálně jsem je nenahodil kompresorem na UST ráfky (Red Metal 29 XL) na sucho, to se mi ještě nestalo.

                              Musel jsem předem nalít tmel, trochu prohnat pláštěm a po patkách a pak se to teprve kompresorem chytilo (samozřejmě jsem měl vyšroubovanou vložku ventilku pro větší průtok vzduchu).

                              A na 26tce jsem opět zase zpátky u UST verzí :-)

                              Zatím spokojenost, možná to s těmi 127tpi jede fakt o trochu lépe a s RoR na předním zatím také spokojenost.

                              A už není tak velký rozdíl hmotností. Ty UST byly jen o reálných 100g těžší než ty snake skin.

                              0 0
                  • žajlos  

                    promin , že mám tak debilní otázky, ale co je UST patka? :D

                    0 0
                    • kubad  

                      UST patka je vhodná pro UST ráfky, tedy možnost používat ji na těchto ráfcích bez duše

                      Universal Standard for Tubeless. Traction and control. Ready to ride tubeless system. The UST concept improves traction, control and comfort while reducing inertia and flats. – No tube, no tape, fully sealed rim for convenient handling – Enables to ride at lower tyre pressure – UST rim profile with specific humps to fix securely the tyre beads – Compatible with all types of tyres (UST, Tubeless ready, tubetype).

                      0 0
                  • žajlos  

                    a ještě.. co je skládací patka :D :D

                    0 0
                    • kubad  

                      skládací patka znamená že není drátěná

                      0 0
                    • scret  

                      skladaci (kevlarova) patka je to, ze se da plast zabalit do balicku, u drat.patky to nejde, tzn. drzi to kulaty tvar plaste…

                      UST je specialni system bezdusi (viz.napr. na strankach Mavicu), UST patka u rafku ma tak specific.tvar oproti klas.rafku… UST patka plaste je prizpusobena aby tesnila a aby dobre zaskocila do UST rafku… UST plast je tezsi, ma UST patku a tesni i bez tmelu – je to nejspolehlivejsi reseni (ale trochu tezsi)

                      TLR plaste maji lehce podobnou patku jako UST plaste, ale tesnit musej pomoci tmelu, mlika apod.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Doplnil bych něco k UST patka x TLR patka. UST patka je širší, tvarem se tedy liší.

                        TLR patka vychází z obyč patky, pro použití bez duší má dvě podstatné vlastnosti oproti obyč patce:

                        • hlídá se více obvod v místě patek, tedy plášť je těsnějšína ráfku
                        • patka má lépe přilnavý povrch pro lepší zatěsnění

                        UST patka pak splňuje od začátku co se vyrábí obě ty vlastnost + má navíc jiný tvar.

                        Tím zaskočením UST patek si ale už nějaký čas nejsem vůbec moc jistý. Většina UST ráfků má patku ráfku užší než je UST patka a pak je zaskočení UST patek pláště do UST patky ráfku spíše horší než TLR patek (TLR patka se tam vejde celá a drží tam lépe zaskočená).

                        0 0
                        • žajlos  

                          takže v podstatě tam můžu vrazit klidně drát, když jezdim duše.. rozdíl je teda akorát ve váze a s tim že tam neni SS nebo DD

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            S duší můžeš použít jakoukoliv patku, klidně i drátovou. Levnější drátové verze jsou ale dost často zcela odlišné pláště, liší se dost často i konstrukcí běhounu a směsí.

                            Tedy vždy je třeba zjistit konkrétně pro daný plášť jestli a případně čím se liší.

                            0 0
                          • scret  

                            jak pise Mlok, drat.plast (resp.drat.patka) je v 90% uplne neco jineho a spolecny to ma akorat vzorek a nazev.. pouzita smes je uplne jina, casto tvrdsi, sice vydrzi vic, ale zas tak dobre nedrzi apod.

                            Takze kolikrat muzes byt z dratu znechuceny a pritom jeho kevlarova verze ma vlastnosti lepsi… ale vsechno je otazka ceny…

                            0 0
                        • žajlos  

                          ale to nejspíš nemá tu evo kostru

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            EVO u Schwalbe označuje skupinu těch lepších verzí. Není to žádný konkrétní typ kostry. Kostra pláště může být u různých plášťů a i různých verzí z EVO série různá.

                            Příkladem je EVO RaR 2012. Obyč a UST má 127tpi. Snake skin a double defense má 67tpi, tedy různé verze s odlišnou kostrou pláště a vše z EVO série.

                            0 0
                            • žajlos  

                              tak už to začínám pobírat :)) ještě se zeptám– co je epi/tpi a v katalogu „ETRTO“ 57–559?

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                57 je šířka pláště v mm. V reálu ale ne vždy přesně souhlasí, často bývají reálně pláště o chlup užší (navíc se to i liší dle šířky ráfku a foukaného tlaku). Je tu samostatné vlákno reálně naměřených šířek plášťů.

                                559mm je rozměr, tedy že to je pro 26tku bike.

                                TPI je počet vláken kordu pláště. Většinou platí (u Schwalbe určitě), že vyšší TPI znamená tenší plášť. Díky hustšímu kordu je možné použít méně materiálu.

                                A to má pak za důsledky, že verze s vyšším tpi mají mírně nižší valivý odpor, jsou o pár gramů lehčí a jsou za to o trochu méně odolné.

                                V podstatě to je u EVO pouze o tom, zda je použito 67tpi nebo 127tpi.

                                127tpi mají všechny verz RoR, obyč a UST verze RaR a FF. NN má 67tpi, snake skin a DD verzer RaR taky 67tpi.

                                0 0
            • MlokCZ  

              Dávat 2,1 RaR dozadu k 2,25 NN dopředu mi přijde jako dobrá blbost.

              Už dáváš dozadu rychlejší vzorek a to stačí. Objem se hodí i na zadním, nemusíš foukat tolik abys necvakal duše (nebo neničil ráfky bez duší).

              Na fulla bych o ničem užším než 2,25 vůbec neuvažoval.

              0 0
              • kili  

                Mloku, taký technokrat a duše?Hmmmm…

                0 0
                • MlokCZ  

                  To myslíš jako já a duše? Tak ty tedy opravdu nevozím a to už téměř 5 let…

                  Psal jsem to ale jemu, tak jsem zmínil obě varianty.

                  0 0
              • žajlos  

                no už to někdo zmiňoval že NN/RR obě 2.25

                0 0
      • žajlos  

        myslíte rocket ron a nebo racing ralph?

        0 0
    • logoman  

      Ja ted jezdim maxxis ardent, bohuzel je vsude bahno takze jsem je zatim moc netestnul, ale v bahne moc nedrzej (coz asi nebude zadna guma co tu je zminovana), nejvetsi + bych videl v tom, ze vyborne jedou (+ 1 guma me stala 489 Kc v kevlaru) a zaroven budou mit solidni grip na tuto kategorii gum.

      0 0
    • Burizon  

      Mám na Reignovi vpředu NN 2,4 SS a vzadu NN 2,25. Ale vzadu se mi zvýšil počet proražení, tak uvažuji nad návratem zpět k 2,4… Hlavně není 2,4 u Schwalbe tolik, co u jiných značek…

      0 0
    • Tehu  

      az letos sjedu OEM specialized ground control 2.1 a porugator control 2.2. co treba jiz mnohdy zminene MountainKing 2.4 predek a Xking 2.2 zadek ??? bude to minimalne stejne dobre jak NN/RaR ???

      0 0
      • scret  

        Jakou verzi myslis? Jinak dezenem a vlastnostma urcite…

        MK I byl super plast dopredu, MK II je udajne stejne dobry… XK je taky super guma… Takze joo…

        0 0
      • mr.antik  

        řek bych že už to je moc velký rozdíl, ty Xkingy 2.2 Racesport mi přišly hrozně hubený oproti 2,4 MK

        0 0
    • hanness  

      Prizivim se,snese full 150/150 na predek Schwalbe RR Evolution kev.???Jezdim prevazne sucho,asfalt presuny,teren,Rychle­by.

      0 0
      • hanness  

        oprava 2,25

        0 0
        • kubad  

          jo na sucho vozím NN/RR 2,25"

          0 0
          • MlokCZ  

            On chce ale dát i dopředu RaR.

            Osobně bych pod RoR/RaR nešel, tedy RaR dopředu ne. Vybral bych z NN/RaR a RoR/RaR.

            0 0
            • Frostty  

              Kombinace RoR/RaR by mohla být jezdivější?

              0 0
              • MlokCZ  

                Je jezdivější, ale ten rozdíl je hodně malý. Spíš bych se rozhodoval dle toho co se jezdí.

                Já teď chvíli testuju právě RoR/RaR (v UST verzích) jako jezdivější variantu a zatím spokojenost (do teď jsem měl spoustu tisíc kilometrů ve všech kombinacích RaR a NN, nejezdil jsem ale do teď RoR). Já ale mám na druhém fullu NN/NN, takže já si můžu dle situace vždy vybrat :-)

                Když se jezdí i nějaký ten asfalt a více pěkných cest, tak RoR na tvrdém rovném povrchu drží lépe než NN a méně vibruje.

                Zase v hodně rozbitém terénu a ne tak tvrdém povrchu drží NN výrazně lépe než RoR.

                A hlavně už teď nejsou RoR tak podvyživené, bývaly užší než NN a RaR (při stejné udávané šířce). Tedy já to tak aspoň v UST verzi mám (ale už tu psali i jiní, že mají RoR už ne tak superúzký jako dříve).

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.