• Mogadi

    Zdravim, chtel bych se optat, jestli nekdo mate zkusenosti s plastema Maxxis Aspen nebo Crossmark 2.1 kevlar? Rozmyslim se, ktere z nich si vzit. Zatim jsem se tady docetl, ze Crossmark tak odbre nedrzi, ale Aspen zas tak dobre nevali. Jezdim vetsinou od jara do podzimu, trasy jak rovina tak hory, obcas nejaky alpsky trail. Diky

    • ememem1  

      s crossmarkom hej a odvtedy som nijaky maxxis uz neskusal. volakedy predtym dynomite/ignitor a to co si tak pamatam sa celkom dalo, vtedy sme este valive odpory a pod. neriesili :-) ale dnes by som to uz nechcel.

    • wilda81  

      až narazíš na plášť, „kterej dobře drží a dobře valí“, tak dej vědět :))

      • Mr.Dan  

        Ano, takže Aspen (nebo případně Ardent) dopředu a Crossmark dozadu.

        • Mogadi  

          dobra dobra :)

          • Soreno  

            A nejezdi když je vlhko to crosmark nedrží ani hovno – jinak za mě plášť na prd, nedrží – zlatej ardent.

            • Kisch  

              To je hrozne subjektivni. Co by jeden na kolo nedal ani za sucha,to vozi druhy spokojene i za mokra. Ja lobuju za Ikon.

              • Breakpain  

                Nemáš srovnání s RaR? Vyhovuje mi jak to valí, ale na písku vůbec … Ardent je jistotka, ale příčí se mi tahat takovou „kovadlinu“.

                Ikon jsem si vyhlédnul a ještě Ardent race … :)

                • Kisch  

                  Srovnani mam, ale nepatrim k resicum, takze jen strucne. :-)

                  Vozil jsem dve sezony Ikony 2.2 v plne palce a predtim zhruba stejne dlouho RaR 2.1 UST, takze vahove je to stejne. Prijde mi, ze Ikon jeden o trochu rychleji, v terenu je jistejsi jak za sucha, tak i za mokra. Ale zasadni rozdil to neni. Ikon je objemnejsi a boky ma rozhodne odolnejsi nez ust Raplh. Ohledne toho pisku nevim,jak to myslis. Pisek nechavam cyklokrosarum.

                  • Breakpain  

                    Že na delším písčitějším úseku, nemusíš se ani nijak moc bořit mi předek ustřeloval. Z CX by mě okamžitě vyhnali s koštětem v ruce :D.

                    Je to hodně o technice, kterou nemám, ale Ardent to krásně kompenzoval a držel. RaR mí ujížděl jako divý, že jsem měl nalámáno, kdy si ustelu.

                    Já si myslím, že tohle nejde vyřešit jinak, než že je otestuji. Dle popisu bych se měl lehce posunout dál … což od toho čekám. Když pominu písek – tak mi RaR vyhovuje, vzhledem k tomu jak a kde jezdím, takže Ikon by mohl být ještě dál.

                    Díky, recenzička se šikla :)

        • Tomik :-))3  

          :-D

        • hovado_cz  

          Vozim ardent race ve předu ikon vzadu. Kdyz sem vozil ve předu forekastra tak měl zadek tendenci “předbíhat” :-)

          • pavelmisar  

            Vozím teď Ikon, Ikon

            Stojí za to „upgrade“ na Ardent race dopředu?

            • Breakpain  

              ne, leda Ardent

            • hovado_cz  

              100 lidí 100 chutí ale Klasickej ardentmi přijde strašnej “motokros” jako forekaster na HT XC sem se s touhle kombinací hrozně trápil :-)

              Ale Uvažuju o tom, jestli Ardent race i do zadu :-)

              • maajkee  

                Mně taky kdysi přišlo že Ardent je drsnej, dneska jo beru jako rychlej plast co moc nedrží :)

                • novas752  

                  Presne. :)

                • ememem1  

                  jako ne moc rychly plast co nedrzi.....:-).

                  jak som uz x krat vravel, na XC treba maxxis obist oblukom podobne ako na FR a DH schwalbe.

                  • maajkee  

                    Není třeba, pokud nehonis vteřiny a pozadujes kvalitu a výdrž.

                    • ememem1  

                      vec nazoru :-)

                      • maajkee  

                        Podloženého reálným testováním :)

                        • ememem1  

                          moje tiez :-) a preto som to uzavrel tak, ze ak chcem byt extra rychly tak schwalbe RaR resp. najnosie RaR/Ray, na take trocha technickejsie RoR resp. daka kombinacia a potom uz od Schwlabe ruky prec.

                          a presne naopak ak to ma poriadne drzat a vydrzat tak DHF/DHR II/Agressor ppripadne cosi okolo toho, ak uz dojdes az k ardentu tak tam sa to lame a ruky prec od Maxxisu.

                          Potom sa docela dobre da fungovat na spesloch napriec celym spektrom, od conti ruky prec na bikoch vseobecne, je to kombinacie toho zleho z oboch vyssie zmienenych.

                          Exoty typu Onza a pod. som nejazdil tkaze neviem.

                          Tiez podlozene realnymi skusenostami ale uznavam je to hodne vec nazoru a vkusu.

                          • maajkee  

                            No však já jsem psal, že pokud nehoníš vteřiny, ale hledáš plášť kterej nehází, dobře drží jako bezdušákm jde dobře nahazovat i pumpou, vzorek má poměrně dlouhou výdrž, tak i na XC použiješ Maxxiis :)

                          • novas752  

                            Na XC jsou Conti docela oblibeny.

                            • maajkee  

                              Na svěťáku dost lidí vozí Maxxis.

                              • petrun  

                                Opravdu vozí sériově vyráběné pláště nebo jim namíchá výrobce lepší směs?

                                • LM  

                                  Spíš lepší TPI :-)

                                  • petrun  

                                    Takže to nejsou úplně stejné pláště jaké můžu koupit v krámu?

                                    • LM  

                                      Ano, ty s 170 TPI mají jen pro sponzorované jezdce, v krámě to koupit nejde. V komentářích pod článkem jsou další detaily od někoho z Maxxisu:

                                      In the meantime though, yes, the new consumer model of this tire is the exact same tread update, casing size, and optimized for wider modern XC rims. We just opted to produce the consumer model on our more proven and more “consumer durable” 120tpi casing. The 170tpi tires are more difficult to produce, more expensive materials, etc. and we don’t feel that a $120-$150 tire that may only last a few races is a viable consumer option presently.

                                      • petrun  

                                        Tím pádem je pro běžného uživatele nepodstatné co se vozí na svěťáku :-(

                                        • Breakpain  

                                          Ale to vždy ;-)… i rámy mívají závodníci dost často odlišné od běžné produkce :-)…

                  • petrun  

                    Jezdil jsem ještě nedávno maxíky na žiletce (obyč detonátory, 23 a 25mm). Všichni mi tvrdili, že kloužou, nedá se na nich jezdit a podobná moudra. Nikdy jsem na nich nespadnul a nejezdil jsem pomalu. Naopak mi vydržely déle a bez defektů než ty údajné bomby co jezdily ostatní. Je to taky trochu o citu.

                  • ufoncz  

                    Snazis se to vsude vecpat podle hesla hesla stokrat opakovana lez se stane pravdou?

    • had_zachau  

      ted mam obuto na trancovi ardent/ikon tak uvidime :)

    • Mychal  

      Crossmark 2.1 kevlar rozhodně nebrat. Letošní předjaří jsem na něm píchal každou vyjížďku, až musel jít pryč..

    • kupi  

      Já jsem naopak s crossmarky velice spokojený. Tady na Vysočině mě ten plášť nijak neomezuje a zatím jsem s ním sjel všechno. Jediné místo, kde pozoruji jeho slabinu je jízda v mokru. To moc nedrží.

      • Breakpain  

        To je od vkusu každého soudruha :-)… a podmínek, kde jezdí. Osvědčila se mi jediná věc – investovat a zkoušet. Třeba teď jsem testnul Ardenty – na mě zbytečně moc „lepí“ a nejde to tolik, takže je holt se slevou střelím a testnu vychvalované Ikony, Crossmarky a možná i ty Ardenty Race (ale trošku se bojím, že to bude to samé jako Ardent a bude to „moc“ pro moje využití…). Já to dost často prokládám přejezdy po asfaltu, abych nejezdil s kamarádem stále stejné trasy, tak se po ose někam dopravujeme třeba 30 km na asfaltu a pak drandíme terénem, tak hledám něco „mezi“, co podrží, ale zároveň fičí.

        S RaR jsem byl po této stránce spokojený, je nse mi nelíbil projev na písku u předního kola + je to Schwalbe. Maxxisy prostě tolik nehážou, takže Schwalbe skončily, a proto hledám v neprobádaných vodách :D.

        Dojedu staré RaR a jdou Ikony, pak se uvidí, jak budu spokojený, třeba dám dopředu Ikon a dozadu Crossmarka, už jsem nad tím uvažoval, praxe ukáže. Dopředu bych si ho asi nedal. A hlavně se teď vše trošičku změní – byly duše, přijdou bezduše po RaRech … to je otázka tak 500km :-).

        • AleZ80  

          Ty Ardenty Race jsem teď viděl na nějakém kole v krámu. Figury jsou drobnější než u klasickýho Ardenta, trochu jinak poskládaný – ty pláště vypadaj, že by mohly být rychlejší.

          • ememem1  

            uz len z obrazku sa stavim ze ked sa stretnu s bahnom tak sa ho nezbavia az domov. a ikon dtto.

            • ememem1  

              a len tak mimochoodm najvysi cas aby sa zaviedlo nejake jednotne znacenie, aby clovek u kazdej znacky zistoval co ktore „pripona“ pri znacke resp. modeli znamena – sa na to mozem…

          • hovado_cz  

            Taky že sou :-)

      • obda  

        S Crossmarkem mám taky docela dobré zkušenosti. Dokud se nesjedou křížky ve špuntech, tak (na suchu) drží hodně slušně na to, jak rychle jede. Za mne třeba líp než WTB Nano. A je dobře předvídatelnej. Na mokru je to o hodně slabší, třeba mokré kořeny vyloženě nemá rád a taky se zanáší bahnem.

        • Karaya  

          eXc verze drží dobře i na mokrých kořenech a na sněhu. Ale zas nejede líp jak NR, alespoň já měl pocit zrychlení po přezutí na NR.

          • RomanH  

            NR mi taky prijde rychlejsi. BTW, netvrdil jsi u eXc verze neco jineho ?

            • Mogadi  

              a NR je prosim co? :) znam jenom NN a RR :D

            • Mogadi  

              a na mokru Nano drzi?

              • RomanH  

                Jezdim ho vzadu, no problem. A na snehu mi prijde z podobnych plastu uplne nej. Nevim ale, za kolik se ted da sehnat, WTB tusim pred dvema lety menilo dovozce a s NR to byla tragedie – shaneli jsme jej po ruznych kseftech – ofiko chteli kolem 900 a to uz mi prijde za nej mimo. Ja uz bych na to nase smrdlani plast za vice nez 700,– nebral (dobre, 800, kdyz to bude SS vlastovka). Jinak vzdycky najdes nejakou alternativu.

              • RomanH  

                Jezdim ho vzadu, no problem. A na snehu mi prijde z podobnych plastu uplne nej. Nevim ale, za kolik se ted da sehnat, WTB tusim pred dvema lety menilo dovozce a s NR to byla tragedie – shaneli jsme jej po ruznych kseftech – ofiko chteli kolem 900 a to uz mi prijde za nej mimo. Ja uz bych na to nase smrdlani plast za vice nez 700,– nebral (dobre, 800, kdyz to bude SS vlastovka). Jinak vzdycky najdes nejakou alternativu.

            • Karaya  

              Tvrdil jsem, ale po 3 letech na CM (CrossMark eXc) jsem loňskou sezónu odjezdil na NR. Po přesednutí jsem nabyl dojmu, že NR je přece jen rychlejší. Na druhou stranu drží hůř na suchu i na mokru. Na mém oblíbeném popracovním trailu prohrábnu snadněj než s CM. Na výjezdu z podchodu zrovna tak. CM eXc je evidentně z měkčí směsi než NR z toho ty vlastnosti plynou. Na CM žádný problém za celé 3 roky, měnil jsem jen proto, že nekompatibilní s Fulcrum RM3. NR jsem první měnil po 3 měsících – udělal jsem klackem díru přesně doprostřed běhounu a poprvé jsem musel v terénu místo mlíka dát duši. Druhý tam mám doteď, ale už jsem zas jednou musel nouzově dojíždět s nízkým tlakem, protože se to prostě samo nezalepilo. Trochu se na něm už bojím jezdit, tak sháním něco lepšího.

              Snad jsem to shrnul důkladně :-)

              • obda  

                Ohledně NR a Crossmarku. Hledal jsem specifikace a našel jsem:

                WTB Nano Race (to je ten, co máme na kole)

                směs DNA (60a), 60 tpi, 505g (26×2,1)

                http://www.wtb.com/products/nano

                Maxxis Crossmark

                1. eXception+Sil­kworm

                směs EXC (62a), 120tpi, 500g (26×2,1)

                2. eXception+EXO

                směs EXC (62a), 120tpi, 545g (26×2,1)

                3. klasický kevlar

                směs MPC (70a), 60tpi, 560g (26×2,1)

                http://maxxistires.de/…t/crossmark/?

                http://www.maxxis.com/…21-crossmark#…

                Takže není Crossmark, jako Crossmark. Já například celou dobu mluvím o verzi 3 – klasický kevlar. Vzhledem k použité směsi je to dost rozdíl oproti eXC.

              • obda  

                Jinak směs by mělo mít měkčí to Nano. Ale moc se mi to nezdá. Furt ho nemůžu sjet, abych dal dozadu něco jiného.

                • Karaya  

                  Nano Race, ale rozhodně nemá 505g, spíš 550. Naopak CM jsem navážil 499, takže mám asi eXception+Silkworm.

                  Opravdu měkkou směs měly podle mně staré NR se zeleným proužkem na běhounu.

                  • obda  

                    Váhy jsou katalogové, toho svýho jsem zapomněl dát na váhu. Ale já su smolař, mně i Conti MK Supersonic vážil 510g místo 460g ;)

                  • Paja  

                    Z té poslední várky, co jsme brali předloni? vážily 520–525g.

    • String  

      Oživil bych téma s dotazem na Forekaster EXO TR (nejlépe 29×2.20). Jak je to s odolností, výdrží, valivým odporem. Zbytek jsem si přečetl jinde a jeví se mi to na podzim – jaro jako optimální. Mám v plánu je dát i dopředu i dozadu. Hlavně doufám v menší pravděpodobnost defektu o tu šílenou drť, kterou zase všude nasypou (hlavně na cyklostezky je to super nápad), když je vyšší vzorek, zároveň ale nechci těžítka jak Ardent apod. (Ikon a Ardent race nenabízejte, to můžu jezdit dál Scylly). Taky by měly být použitelný na silnici při přejezdech. Samozřejmě neočekávám srovnatelný valivý odpor jako mají Mitas Scylla, ale abych nejel jak na traktoru. Recenze celkem odpor chválí. Použití jako bezduše se taky jeví bez problémů.

      • Nutribird  

        Bezduše ok, rychlost ok a odolnost na šotolině není problém. Drží i kamenitou trasu.

        • String  

          Co přejezdy k lesu po asfaltu, není to utrpení?

          • Nutribird  

            Mám předek DHF 3c 2,3 a zadek forekaster 2,2. Jede to líp než ardent race a drží mnohem víc. Tedy dle mého.

            • String  

              To by ses shodoval s většinou co jsem kde četl, že to i oproti Ikonu a Ardentu Race (Ardent samozřejmě ještě hůř) jede podstatně líp, ale líp se (samo)čistí. Asi to risknu, až narazím na slušnou cenu za 2.20 (širší jsou už moc na moje ráfky a rám) a EXO, to je u nás těžko sehnatelný, nebo za srašidelnou cenu. Jinak je všude jen TR, verze nebo ten širší rozměr.

      • p@X  

        Jak na traktoru to je, pokud nejezdíš nějaký pekla, zvlášť pokud ho chceš i na zadek, na asfaltu je to zatím nejhlučnější guma, co jsem měl.

        • String  

          A je to jen pocit z hlučnosti, nebo šlapeš a stojíš na místě? Asi si s ničím s vyšším vzorem nepomůžu, hrčet bude všechno, ale u těchto plášťů celkem recenzenti píšou o překvapení, že to jede. I proti Ardentu (i race) a Ikonu. Pak už mě napadá s trochu vyšším vzorkem jen Cross king protection, tam je ale zase celkem kritizovaný chování starší verze, jak mají 4 vrstvy na běhounu, že to je jak šutr a novější 3 vrstvou u nás koupit za slušnou cenu snad ani nejde. Možná ještě Vittoria Barzo TNT, tam už mi vzorek přijde podobné výšky jak na tom co jezdím, což mě od té drti moc neizoluje. A že by moc samočistily bláto, to se mi taky nezdá. Asi mám moc široký požadavky a nic takovýho neexistuje.

          • p@X  

            Já je dostal s novým kolem a zadní hned putoval dolů. Před tím jsem byl spokojený uživatel Barzo P/Z.

            • String  

              Barzo mi přijde jak ten Cross king s trochu nižším vzorkem, takže i ty mám v hledáčku, ale koupit je v TNT verzi za cenu ne jak gumy na auto není jednoduchý.

          • p@X  

            Ale pokud ti jde o větší ochranu proti defektu na běhounu, tak imho nerozhoduje výška dezénu ale protiprůrazová vrstva…

            • String  

              To je mi jasný, ale ta drť je jak sypaný sklo. Minulej rok jsem měl zařízlej ten kamínek do pláště a jak jsem to vytahoval, bylo to jak střep. Takže taková trochu izolace od toho humusu mi vyšší figury přijdou jako plus. Chci i vyšší vzorek kvůli blátu a sněhu v uvedeným období.

              • LM  

                Na ty debilní kamínky vyšší vzorek pomůže ale taky dostane solidně zabrat. Minulou zimu jsem měl tyhle šutýrky zabodaný do figur (což bylo supr na led) ale na jaře jsem musel vzít štípačkama náběžný hrany, které byly tak rozpíchané, že to bylo jak houba a vůbec to pak nejelo…

                • String  

                  Je to humus a jako uživatel komunikací kolem a v Brně sám víš, že to ty hovada sypou úplně všude po tunách a zmizí to až s prvním jarním úklidem.

      • bezdratova.sprcha  

        Forekaster je terenni univerzal. Na asfaltu jede ale jenom tak abys nechtel slahnout kolem (samozrejme otazka je s cim srovnavas). Je to vylozene celorocni plast ktery jede solidne jak po suchych letnich polnackach, tak po bahnitych loukach.

        Osobne doporuvuji 2,35 verzi, ma vetsi vzorek.

        Vzorek je hodne otevreny takze krome toho ze dobre cisti blato, dela na asfaltu obrovsky randal.

        • String  

          2.35 už je na moje ráfky a rám moc. Max 2.25, když se obalí bahnem, je to tak tak. A 19 mm ráfky jsou taky limit. Krom toho se dost pochybuju jen po zpevněných cestách a silnici, takže trochu kanón na komára.

          Jen abych nechtěl šlahnout s kolem, to moc použití na přejezdy neslibuje. No díky za info. Mně bylo divný, jak takovej vzorek může jet bez odporu.

          • maajkee  

            Začal bych spíš těma ráfkama, 19mm je už fakt retro šířka, dneska tak na gravel :)

            Forecaster na asfalt fakt nic moc, ale platí jednoduchá rovnice, řidkej vzorek,velký špunty – na asfaltu to nepojede a naopak, stačí prostě používat logiku. Záleží na co ten plášť chceš a jakou máš techniku. Na nějaký to šmrdalní po lesních cestách stačí bohatě třeba Aspen.

            Co tak čtu tak být tebou dám dopředu ardenta a dozadu ardent race nebo ikon a je to. Nějaký gramy bych vůbec neřešil, natož mimo sezónu.

            • LM  

              To cos doporučil je dobrý tak na (suchý) léto. Autor původního dotazu shání něco na podzim-jaro s vyššíma špuntama a Ikon ani Ardent vyloženě nechce :-)

              • maajkee  

                Dle zadání to má na xc a cyklostezky a momentálně jezdí scylly, takže s troškou skillu je kombo ikon a ardent vepředu naprosto dostatečný.

                • String  

                  Ikon a asi i Ardent se zalepí blátem asi rychleji než všechno ostatní co jsme řešili. Ten původní Forekaster se mi právě líbil ten otevřenější vzorek. A jestli Ikon nebo Scylla nevidím rozdíl. O skill se nebojím. Kde nestačím jdu pěšky nebo si přibrzdím :-)

                  • p@X  

                    Čím řidší dezén, tím imho větší pravděpodobnost průrazu ostrým kamínkem mezi figurami.

                    • String  

                      Taky pravda, no. Zlatí komunisti. Jak je velká nabídka, je to složitý :-)

                      Nahlodal's mě s těma V.Barzo.

              • String  

                Slovy klasika: Děkuji Ti náčelníku, že ses mě zastal.

                Ráfky měnit nehodlám, větší papuče jezdit nechci, na to co jezdím s plášti 2.25 to bohatě stačí. Dál už odpověděl LM. Aspen je funkčně dá se říct to co Scylla, takže díky, ale ne.

                • Nutribird  

                  Zkus forekaster a uvidíš, jsou celkem lehké, ovšem nejsou levné. Závodit na nich nebudeš a maximálně natrénuješ.

                • maajkee  

                  Však na 2.25 je 19 ráfek prostě málo. Ale pokud pláště vozis nabuseny a nevadí ti kulatej tvar tak nemám námitek :)

                  • String  

                    Já to tak koupil a od té doby jsem si zvykl na takovej rozměr. Doby kdy jsem jezdil šířku 1.9 a 2.1 už nešlo ani napasovat mezi brzdy, to už dost lidí nepamatuje.

                    Na poměry BF nabušený, ale nemám rád pocit, že mi kolo pod zadkem plave, takže asi 30 psů (PSI) předek a 35 psů vzadu. Možná je to celý blbost, kdo ví co ukazuje pumpa, prostě ani nabombený na kámen, ani želé.

                    • maajkee  

                      Sice vážím metrák ale takovýhle tlaky jsou pro mě teda beton. To už vysvětluje že se ti pláště na tak úzkým ráfku nezvejkaj a taky to vysvětluje proč ti plaste nedrzej. Úvěr aspoň 30% tlaku a uvidíš že i ty scylly budou jistější :)

                      • String  

                        Já jsem nic o držení nepsal, jestli teda myslíš držet na cestě. Nevím proč by neměly držet a vzorek mám taky sjetej skoro po celé šíři pláště, takže určitě nejezdím jen po prostředku běhounu. Jestli myslíš to „plave“, tím jsem myslel pocit želé pod zadkem, když je malej tlak v plášti. Ubrat ze 30 třetinu je jezdit na 20 PSI.Při 80 kg + batoh a kolo, to by asi nedopadlo pro ty ráfky dobře. Prostě mi to vyhovuje. Dál to asi není potřeba řešit. Bavíme se o pláštích, tlaky mám dávno vyřešený. Až budu mít jednou širší ráfky (kdybych náhodou zničil ty co mám, jinak nemám důvod měnit), můžu zkoušet, ale ani nemám potřebu jezdit širší pláště. Teď s tímto nastavením a výbavou nemám problém. Chápu že jsme na BF a když se někdo zeptá na seřízení přehazky, dostane rovnou radu koupit komplet Eagle :-)

                        • maajkee  

                          Tak vlastnost každýho pláště se dost rapidně mění použitým tlakem, proto o tom píšu. To s tím dost zásadně souvisí.

                          • String  

                            To je jasný. Když to přefoukneš, jedeš jen po středu běhounu a půl dezénu je tam na nic, a když dáš málo, máš z toho rozplizlou bortící se houbu. Neboj, něco už mám na kole odjeto, na pláštích který mám teď tisíce km a dost jsem tlaky zkoušel. Pak je tu ale pocit z toho na čem jedeš a co máš vyzkoušeno že Ti sedí, to beru jako hlavní.

                      • Ice601  

                        30% tlaku dolů? Jako na cca 20 psů? To mi teda přijde hodně málo to nemůže být snad ani možné provozovat… Pro váze kolem 1q. Co vozíš za pláště a na jakým ráfku že to dávají.

                        • maajkee  

                          To jsem vozival ještě míň když jsem měl lehce přes 90 a to Sting určo ani tolik nemá

                          30 psi to jsou 2 bary. Vepředu foukam min, tak 25 psi.

                          Vozím to jak na fullu, ráfky oozy trail 25mm, pláště HR2 2.4 3C vepředu a Ardent 2.4 vzadu, samozřejmě TR a EXO, tak i na HT 29 kde mám ráfky Black Jack Ready 25, vepředu Ardent Race a vzadu Ikon, oboje TR a EXO.

                          Jakykoliv vyšší tlak je v terénu nepouzitelnej, obzvláště když je trochu vlhko.

                      • petrun  

                        Ono je docela dobré se řídit tím co je napsáno na boku pláště. Výrobce moc dobře ví proč to tam píše. Schválně jsem si posvítil na několik plášťů co mám doma (rozměry 2,25; 2,3; 2,4) Nikde není minimum níž než 30 psi. Jen tak pro srandu to tam asi nepíšou …

                        • novas752  

                          To je ale nesmysl.

                        • String  

                          Hlavně kdo ví co tu kdo naměříme. Poloucpaný ventilky mlíkem a pumpu každej jinou s pochybným ukazatelem, to nebude úplně správný měření.

                        • maajkee  

                          To nemyslíš vážně, ne? :)

                          • petrun  

                            Naprosto. Věřím víc výrobci než samozvaným odborníkům.

                            • maajkee  

                              OK. By mě zajímalo kdo třeba vozí v Rebě tlak doporučovány výrobcem k udávané hmotnosti jezdce. Všichni kdo foukají míň, aby se vidlice chovala líp tak jsou samozvaní odborníci :)

                            • novas752  

                              Hele a co bys třeba dělal když by tam minimální tlak napsán nebyl? :) Na jedněch mých pláštích neni, jen maximální.

                              A jak výrobce ovlivní na jak široký ráfek to nasadíš a jak těžký jezdec, kudy a jak na tom bude jezdit?

                              Já když jsem kdysi ještě bušil nějakých 2,5 baru co se na těch pláštích psalo, měl jsem defekty asi 3× častěji než když jsem potom přešel na svoje „xc s duší“ optimum 1,5 baru vepředu a 1,7 vzadu. Kromě toho jsem taky zrychlil zejména ve sjezdech a jízda je daleko pohodlnější. A klidně s tim vyjedu na 100km po asfaltu, tam to podle čísel nezpomalilo vůbec o nic.

                              • petrun  

                                Když jdu u pláště pod doporučený tak se v zatáčkách žvýká jak houba. Ten pocit je mi vyloženě odporný. Podhuštěná vidle taky nemá lepší odtrh, jen se zanořuje víc než je mi příjemné. Tím mně nutí častěji používat lock. Moje subjektivní pocity doporučeným hodnotám celkem odpovídají. Nemám s nimi žádný problém.

                                • novas752  

                                  Tak to máš asi ideální výrobcovskou hmotnost. Ale lehčí člověk nebo na širšim ráfku a hned je to nesmysl.

                                  Když bych měl do Pika foukat tabulkou doporučených 70psi, uff. Foukám o 15 míň a akorát využívám téměř celý zdvih se zachovánim normálního sagu 30% a dvouma tokenama (ty třeba tabulky vůbec neberou v potaz).

                                • Soreno  

                                  A jezdis i v terenu?

                              • maajkee  

                                Já myslím že jsi samozvaný odborník :)

                                • novas752  

                                  Taky bych řekl. :)

                                • petrun  

                                  Odborník nejsu a narozdíl od jiných mudrců si na něho nehraju. Jen za 37 let experimentů už vím co mi vyhovuje a vím, že informace od výrobce je víc než „jedna bába povídala“ :-D

                                  • Lubka6  

                                    Tím minimálním tlakem se jen výrobce kryje pro případ reklamace. Ve většině případů ty pláště fungující mnohem lépe na nižších tlacích. Záleží samozřejmě na plášti, šířce ráfku, hmotnosti jezdce atd…

                                  • maajkee  

                                    A představ si že my všichni tady taky jezdíme a testujeme. A 37 let experimentu, tím bych se fakt neohanel, protože pokrok a poznatky jsou rok co rok někde úplně jinde. Dřív se všeobecně mělo za to, že aby kolo jelo musí mít nabuseny pláště a to už se dávno ví že to neplatí. Ale nemá to cenu, tenhle boj se starší generací co jede tu svou starou pravdu a brání se všemu novymu nejde vyhrát :)

                                  • novas752  

                                    Jenže na plášti máš obvykle minimální a asi vždy maximální tlak. Vzhledem k tomu že většina kol má nosnost do 120kg včetně kola (105–110kg bez kola), se svejma 90 by ses podle doporučení výrobce měl blížit spíš maximálním povoleným hodnotám a minimální doporučené/povolené tlaky by měl dodržovat i někdo kdo má 50kg. A to je fakt nesmysl.

                                    • petrun  

                                      Já se držím minimální hranice a nabušený to fakt není. Když si zkusím kolo které je úmyslně podhuštěné, mám pocity jako bych jel na praseti. To samé u vidlí. Spodní hranice tlaku (pro mojí váhu) sedí naprosto přesně. Při menším tlaku je to houpací kůň. Asi pozůstatky čtvrt století jízdy na silničkách :-)

                                      • maajkee  

                                        Však mne je to jasný. Přesně když mi na servis přivezou kolo chlapi 40let a vejs, tak maj pneu jak beton, vidlici a tlumič nafoukaný tak že vyuzijou maximálně polovinu zdvihu. Prostě starýho psa těžko učíš novejm kouskům. Maj totiz potřebu aby ten bajk jel rychle jako jezdivala silnice a dokonce to natřásání asi potřebujou k životu :)

                                        • petrun  

                                          Na tom něco bude :-D

                                        • MlokCZ  

                                          Všichni jsou naučení ze silniček z „rychlejší jízda = změna frekvence vibrací/drncání“ a to převádí pak i na tlaky v plášti. Z toho si pak myslí, že více nabušený lépe jede, když to stejně změní frekvenci vibrací/drncání.

                                          A tenhle zcestný pocit se těžko odnaučuje, zvlášť když nejsou po ruce kontrolní mechanismy typu wattmetr, který by ukázal, že je to úplný nesmysl (pocitově jim přijde, že jedou rychleji a reálně přitom pomaleji).

                                          Už se to tu rozebíralo vícekrát.

                                          U přefoukaného odpružení to má aspoň nějaký malý význam. Sice to v terénu dobře nefunguje, ale aspoň na pěkné cestě ze sedla se to méně houpe.

                                          • petrun  

                                            Ze sedla se lépe švihá do kopce. Určitě to nesedí vědecky ale aspoň se pořádně protáhnu, zpotím a spalím víc kalorií :-D

                            • scret  

                              a jak myslis, ty samozvany odborniku, jak se bude jezdit 60 a 100kg jezdci na tomhle tlaku?:))

                              • petrun  

                                60 kg jsem měl naposledy v šesté třídě. Spíš se dokážu vcítit do toho metráčka :-D

                                • scret  

                                  ale dokazes pochopit, ze jsou treba zensky, ktery maj 50kg a pritom jezdi stejnej plast jako ty s 90ti? Z logiky veci ti uz ted musi byt jasny, jakou hovadinu jsi tu napsal:)

                                  • petrun  

                                    Tak za prvé, primárně vždy řeším svoje kolo. Za druhé, u ženy mám vyzkoušeno, že když podhustím, řeším pak po cestě jeden defekt za druhým. Za třetí, ostatní ať hustí kolik uznají za vhodné. Ale je nesmysl plošně radit nízké tlaky úplně každému.

                                    Jinak 2,1 atmosféry není vysoký tlak a už vůbec ne beton.

                                    • scret  

                                      Tak za prve, myslim, ze tu nikdo neradil plosne nizke tlaky a pokud jsi z toho mel ten pocit, tak jsi to jednoduse pochopil spatne. Vzdy by kazdy jedinec mel jezdit tlak dle svoji vahy, urceni, kde jezdi a taky dle typu plaste (zesileni atd.) Naopak jsem mel pocit, ze ty jsi tu hodil plosne radoby dogma, ze tlak 30PSI je jediny spravny… Ale treba je to taky jenom muj uhel pohledu…

                                      Zadruhe tlak 2,1 ATM je na biku vysoky tlak napr. pro vahu 50–60kg… Pro metracka to bude zas jinak.

                                      A abych ti do toho hodil vidle, vazim cca 85kg a vozim tlaky kolem 25PSI, vepredu casto i min… :)

                        • scret  

                          :)))

                • bezdratova.sprcha  

                  Pro me osobne byl Forekaster hlavne plast ktery jde vzit kamkoli, s tim teda ze hlavni zamereni je teren. Maxxis jej taky propaguje jako celorocni terenni plast pro ty co nechteji resit kudy jezdi. Pokud jezdis hodne zpevnene cesty a asfalt, urcite sezenes vhodnejsi plast.

                  Osobne jsem taky toho nazoru, ze Forekaster je absolutne po vsech smerech lepsi nez Ardent. Lehci, jistejsi, rychlejsi. Ardent je teda asi odolnejsi, takze vhodnejsi na duse, ale zaostava v mokru.

                  • String  

                    Na jaro-podzim mám svoje oblíbený. Vybírám na podzim-jaro a už mám dva favority vybraný – Forekaster a Vittoria Barzo. Forekaster s EXO je buďto těžko sehnatelenej nebo za vyšší cenu a ta Vittoria mi přijde ještě kapku univerzálnější. Bude hůř čistit bláto, ale doteď jsem jezdil na všem možným a vždycky ta vrstva nějak opadala a nějak to jelo. V tom byly snad nejhorší Crossmarky. Třeba se ještě Forekaster objeví za rozumnější cenu a skončím u nich a nebo budou jako další v pořadí po vyzkoušení V.Barzo a nespokojenosti. Barzo se pak dá nechat na jaro. Plášťů není nikdy dost. Takže vzhledem k výběru tu začínám být offtopic, tímto díky všem za názory.

                    • bezdratova.sprcha  

                      Axit.cz

                      Forekastery maji za 800 v DC EXO

                      • String  

                        To není ve 2.20 EXO, je to obyčejný TR. EXO mají jen šířku 2.35 za 759.

                        • Nutribird  

                          https://www.spoke.cz/…ster-exo-tr/

                          Tady mají obě verze.

                          • String  

                            Zase ne. 29×2.20 exo nemají

                            • motacek  

                              Proč potřebuješ vyloženě verzi EXO? To jezdíš takove hrobesa někde v Rocky Mountains? :-)

                              • String  

                                Občas jedu i po třeba od lesníků „opravené“ cestě tak, že tam nasypou ostrý kamení velikosti dětské pěsti, někdy se ztratím v lese a jedu cestou po těžbě dřeva, kde nechali plno větví apod. Prostě občas je riziko proražení boku a běhounu větší a nerad bych zkysl 30 km od domu kvůli ušetřeným dvěma stovkám. Třeba teď pod listím taky nevím na co kde najedu a škubne mi to bok. Naposledy minulej týden na relativně slušné cestě byl pod listím zkutálenej ostrej kámen ze srázu. Viděl jsem ho až po přejetí a z boku na plášti byla naštěstí jen tmavší rýha. Těch možností je plno kde rozpárat plášť.

                                • scota  

                                  Podle mých zkušeností je EXO super ochrana. Testováno na pneu Ardent a Tomahawk.

      • motacek  

        Brácha je má na kole a výdrž i valivý odpor cajk. Má 110kg, kolo se 140mm zdvihy a jezdí semnou jak 100km výlety, tak traily v rychlebech apod…

        Do forekasterů chci jít příští rok, ale nevím, jak jsou ty 2.35 reálně široké na 27mm vnější šíře ráfku. Má někdo takovou kombinaci? Bojím se, že ten plášť bude trochu užovka :P

        • Ice601  

          Já jo měl na Archovi to je 23mm vnitřek tuším a Forekaster měl po nazutí jako bezduše ve verzi 29×2,35 cca 55mm což je strašně málo, dal jsem mu týden – nejel jsem ho teda, ale jen nechal nafouknutý a šel max na 56mm. Zapomněl jsem ho teda vyfotit s šuplerou…:-(

          • motacek  

            Tak to je teda docela málo, diky za info ;-)

            • LM  

              Tak vyloženě do bahna by to mohla být i výhoda :-)

          • orm  

            Pri jakem tlaku? Ja tu mam Forekaster 2.2" na rafku s vnitrni sirkou take 23mm a pri 40psi mely 56.5–57mm. S nizsim tlakem sirka kleska, ale pod 55mm to neslo.

            • Ice601  

              Měl jsem to na 33psi…

              Měl jsem podezření že to jsou 2.2 jen špatně označeny na 2,35…:-)

              • RomanH  

                Ja videl 2.2 u kamarada a prisly mi jako strasny uzovky. 2.35 by u me byla jasna volba.

          • scoty  

            Zajímalo by mně srovnání s NN 2,35

            Je to podobný vzorek i hmotnost (alespoň u 27,5), ale přijde mi, že je NN větší balón…

            • Ice601  

              To ti srovnám, protože jsem to měnil za NN který byl v 2,35 a ten měl cca 61mm a v 2,25 tuším 58mm…

            • LM  

              Schwalbe bývají objemnější než Maxxis. Na druhou stranu mají tenčí bočnice, takže je potřeba širší ráfek a/nebo vyšší tlak aby se to nežvejkalo. Maxxis EXO TR je pevnější, takže můžu mít nižší tlak a přijde mi to i poholdnější :-)

              • novas752  

                A taky jdou naprosto strašně nasazovat v tubeless verzích. Maxxisy TR většinou nahodim rukou, na nový Schwalby je potřeba montpáka a modlit se ať sednou do ráfku dobře patky i s použitim těch usazzovacích roztoků, mýdlové vody apod.

    • petrun  

      Když jsou tady takový odborníci tak se taky zeptám. Na fulla budu dávat skiwal pláště pro oživení vzhledu. Původně jsem chtěl objednatel dva Ikony 29×2,2. Teď ale uvažuji o Ikonu na zadek a Ardentu na předek. Jak moc se projeví valivý odpor vyššího vzorku Ardentu oproti dvěma Ikonům? Bude to s duší a tlak 2,0 předek + 2,4 zadek. Díky za radu.

      • RomanH  

        Na 26'' jsme mel na predku Ardent EXO TR. Byl to tezkej plast, kterej byl temer neznicitelnej, ale prislo mi, ze drzi hure nez RoR a podstatne hure i jede. Na zadku jsem vozil Ikona.

      • scret  

        pokud to mas na fulla, vubec bych se toho Ardenta na predku nebal… valivy odpor o tolik vetsi nebude a rozhodne bude lip drzet nez Ikon…

        Ikon je totiz dle myho nazoru dost precenovanej plast… Vlastne tak dobre nejede a pritom nejak bravurne taky nedrzi… Takovej Aspen (mam na zadnim) jede vyrazne lip a i diky lepsim bocnim spuntum lip drzi v naklonu… Alespon mi to tak prijde…

        A ted Ikonari smele do me:)))))

        • petrun  

          Asi tuhle kombinaci risknu, ty skiwal boky se mi líbí čím dál víc. Dík :-)

          • RomanH  

            Tak vem Onzu.

            To Scret : S hodnocenim Ikonu souhlas

            • petrun  

              S Onzou nemám žádné praktické zkušenosti a je dražší. S Maxíkama jsem kdysi jezdil a pokud si vzpomínám tak byly dobré.

              • Dazz  

                Onza Canis, mám předek i zadek, šířka 2.25 a za mě super speciál plášť :-)

                Samozřejmě záleží co jezdíš. Canis je tak trail/XC plášť.

        • maajkee  

          Neser se do Ikona :)

          • scret  

            a je to tu:)))))

            Tak je to plast, kterej neurazi a ani nenadchne…

            Zas je fer napsat, ze treba ve verzi TR EXO skoro vubec neubyva… mam na nich najeto uz cca 2tkm a jsou skoro jak novy:)

            • maajkee  

              Jo jo, mám ho na 29ht vzadu právě proto abych to nemusel brzo měnit. Mně přijde že jede dobře. Třeba kontiky race king co jsem jezdil před lety byly asi rychlejší. Každopádně Maxxis beru kvůli tomu že jdou fakt krásně nasazovat bezduše a jsou odolný.

              Aspeny jsou na mě moc nízký a úzký :)

              • scret  

                ale prd… jen musis dat verzi 2,2 :) To je docela slusnej balon uz…

            • petrun  

              Díky za nápovědu. To už mi dává mnohem větší smysl. Dlouhá výdrž = tvrdší směs = menší grip. Tedy většinou :-)

            • scota  

              Ardent je totiž 2C směs např. Tomahawk je 3C směs tedy ubývá o dost rychleji.

            • ememem1  

              a potom sa zrazu zo dna na den zosere.....mal som to presne takto.

        • abel  

          ardent-ikon jsem vozil asi sezonu a dobrá univerzální kombinace. na promáčenejch sudetech 2014 jsem si vyzkoušel, že při opatrnější jízdě v blátě ardent drží, ikon chvílema no control (oba 26 dvousměs).

          ted vozím na HT29 kombo ardent-ardent race a v pohodě, ale kvůli váze (oba přes 800g) na sucho plánuju dozadu ikon.

      • petrun  

        Díky moc všem za rady. Ardent + Icon objednány. Teď už jen sehnat světle hnědé sedlo + gripy a z černého RB IQ bude excelentní retro ;-)

        • maajkee  

          No vidíš. Já ti tohle kombo psal hned na začátku :)

        • cosmo  

          Jak nasadim dodam zkusenosti se zimnim provozem na Ardent Race 2.35 zadek a Forekaster 2.35 predek…

          • RomanH  

            Toto mi prijde lepsi volba. Ale neni to Skinwall, jak chce Petrun.

            • cosmo  

              ty skinwaly jsem mel, oba ikony, vypadaly na kole fakt nadherne, ani mi nevadilo je drhnout kartacem, aby nebyly zasrane od bahna, ale ikon na prednim kole me moc nesednul…jak jsem vyzkousel na predek forekaster a dozadu aspen, tak bylo rozhodnuto…ke skinwalum bych se i vratil, ale jedine co je je ardent a ikon a to mi neprijde jako nejlesi kombinace…sam jsem zvedavy na tu siri, koupil jsem schvalne na zimu…loni jsem zimu uspesne zvladnul na forekasterech…do­konce mam 2kusy ve 2,35…vicemene se mi to za totestovani maxxisu ve sklepe trochu nakupilo, takze mam 8 plastu na kombinace, na jare neco prodam…

              • p@X  

                Chtěls říct darovat ne? Když jsem teď prodával novýho Forekastera EXO/3C/TR 2.2, byl jsem rád za 500,–.

                • RomanH  

                  Novou 2.35 tu prodaval nekdo z Brna – Lisne tusim za 700 – utekla mi, ani mi neracil odpovet.

                  • Ice601  

                    To jsem prodával já, jak jsi mě kontaktoval? Nic mi nedošlo… Omlouvám se.

                    • p@X  

                      Přímá reakce na inzerát tady není spolehlivá…

                    • RomanH  

                      Prima reakce – odpoved na inzerat, viz. P@x. V tom pripade se omlouvam ja z narceni ;-) Dival jsem se tenkrat, ze jsi za chvili inzerat stahnul, tak uz jsem ani nepsal SZ. Moje chyba, no :-)

                      • Ice601  

                        Jo, byl velice rychle pryč tak jsem inzerát hned stáhl. Ale myslím že mi nic nedošlo… Tak se ještě jednou omlouvám, napsal bych že je v jednání nebo prodán…:-) Pardon.

                  • MJ24  

                    Bral jsem ho já. Ale na kole ještě není

                • cosmo  

                  za 500 jsem koupil noveho Forekastera 2.35…a za 350 ty 2.20

                  • p@X  

                    EXO/3C/TR? Zřejmě umíš nakupovat…

                    • cosmo  

                      2.35 exo,3c,tr…2­.20 pouze tr

                      • RomanH  

                        Inzerat nebo nejaka akce ? Diky.

                        • cosmo  

                          Inzeraty oba na bikeforu zde, ze to nesledujete je vase skoda…az na jare budu prodavat prebytky dam to opet do inzerce sem…

                          • maajkee  

                            Aha, takže ty kupuješ věci i když je nepotřebuješ, ale jen proto že jsou za dobrou cenu? A já si rikal, proč na jakoukoliv zajímavou věc tady na BF odepíšu, tak už je to prodaný :)

                            • LM  

                              Tak mít v zásobě doma jeden extra plášť na každý kolo (přední/zadní) se hodí. Když se pak těsně před nějakou akcí něco posere tak to jen přezuješ a nemusíš lítat po městě a horko tězko něco rozumného do druhého dne shánet…

                              • cosmo  

                                Tak problem je, ze vsichni prodavaji plaste v parech, ale ja ty maxxisy testuju, vetsinou koncim kombinaci predek zadek, tim padem se mi pak hromadi ten jeden plast z toho paru, a verte mi, ze jsem zkousel napsat prodejci, neprodas jen jeden?…no a tak se to nakupilo…udelam z toho nejake 2 komba a prodam to…

                            • cosmo  

                              Ne, kupuji je abych je dal na kolo a jezdil, ale nejsem jako ostatni co sjedou plast a prehodi predek za zadek…testuji maxxise a pisu tady sve poznatky, maji spoutu vzorku, pomerne i lehke, bezduse das nozni pumpou a nemel jsem na nich zadny defekt…navic se mi postestilo a delam to napul pracovne, za penize…tos co vic si prat

                              • maajkee  

                                Děláš to za peníze ale kupuješ si pláště na test na bazaru? Zajímavý :)

                                Jinak Maxxis pláště snad všechny už jsou tady nekolikrat propíraný a testovaný praxí, myslím že už to není třeba :)

                                A předek za zadek to už dnes snad nikdo nedělá ne? :) Většinou totiž vozit stejný pláště vepředu a vzadu je nesmysl.

                                • RomanH  

                                  A hlavne na predku potrebujes plast, ktery drzi, takze davat tam sjetej zadni je blbost.

                                  • String  

                                    Prohazuju taky, ale jak píšeš. Předek novej a přední trochu sjetej jde dozadu. Na HT a ne na jízdy závodně a nějaký velký divočiny, tam to až tak nevadí dojíždět původně předek do konce.

                                    • RomanH  

                                      A vcem je problem nechat tam ten predni plast dele, treba 3 zadni plaste ? Jedine snad kdyby mi nesedel a chtel ho co nejrychleji ojet.

                                      • orm  

                                        Protoze je lepsi mit ve predu lepsi plast a to je ten novejsi. Take prohazuji na kolech, kde mam oba plaste stejne – silnicka, trek, gravel.

                                      • String  

                                        Vždyť to sám píšeš, že na předku potřebuješ lepší. Ale vzadu mi ještě bohatě stačí.

                                        • RomanH  

                                          Jo taaak, na predek novej, to jo. Ja myslel, ze tam davas ten zadni, holt jsem si to neprecetl cele :-)

                                • cosmo  

                                  Tak zpusob jakym to komentujes o necem svedci…

                                  1.prisaham, ze uz odted budu kupovat plaste jen nove a za plnou cenu

                                  2. Jasne vsechny maxxisy jsou tady perfektne popsany, o cemz svedci dotaz zakladatele vlakna

                                  Maxxis ma tolik variant plastu, ze se u nas ani nedaji sehnat, donedavna aspen 2.20, a co nove sire 2.40 ktere byly na eurobiku, co Rekon, Rekon race…nez napises takovou blbost, ze jsou vsechny propany, tak si aspon zajdi na stranky maxxisu…

                                  • maajkee  

                                    O čem svědčí?

                                    To, že tady neustále vznikají nový a nový vlákna je jen o tom, že lidi jsou líný hledat :)

                                    To, že se nedají pláště u nás sehnat? Dneska přeci už dávno není problém a je to běžná praxe objednávat věci na kolo i ze zahraničí. Ale to je fuk.

                                    ad 1: O to nejde, jen jsem tím chtěl říct, že když jsi placenej za testování, tak bys ty pláště snad měl dostávat zadarmo nový ne?

                                    • cosmo  

                                      Testovani v tom smyslu, ze svymi poznatky z jizdy a zkusenostmi s ruznymi vzorky Maxxisu, presvedcuji jednoho vyrobce k prechodu od Schwalbe k Maxxisu…a protoze pro nej neco delam, tak to mam vlastne placeny…na Eurobiku jsem jej natahnul ke stanku, aby si je prohlidnul a ten na jednech modelech 2019 budeme mit prave forekastery misto racing ralphu..toz tak

                                      • maajkee  

                                        No a až bude takhle Maxxis na všech sériových kolech, tak příjde čas poohlédnout se zase po jiný značce :)

                                        Jinak Schwalbe nemám rád, jezdil jsem ho taky dost dlouho, co se mu ale nemůže upřít, že ty gumy dělá lehký a třeba ralph fakt jede, Ikon na něj nemá. Takže já bych nepřesvědčoval, nechal bych Schwalbe :)

                                        • cosmo  

                                          Tak rozhodnou zakaznici, puvodne se pro nas ucel hodily Kendy, protoze Schwalbe nedela nejak siroke gumy, ale Kenda nemela zajem o spolupraci, nijak neresili kdyz jsme chteli probirat dodavky plastu, dali nam do ruky cenik a odkazali na nejakeho manazera pro evropu, coz mi prijde pristup na hovno…u maxxisu prvne resili, ze toho chceme malo, ale nakonec svolili ze nam dodaji omezenou serii kusu na jednu radu kol…tak to testnou zakaznici a uvidime

                                    • hovado_cz  

                                      Tipuju, že neměl ma mysli to, že nejdou sehnat vůbec ale zrovna u Maxxisů je těch šířek, vzorků a směsí “aby se v tom prase vyznalo” :-) takže krám, ktrej by měl mít od každýho “modelu” aspoň 2 páry by potřeboval stodolu jen na gumy :-)

                                • cosmo  

                                  Tak zpusob jakym to komentujes o necem svedci…

                                  1.prisaham, ze uz odted budu kupovat plaste jen nove a za plnou cenu

                                  2. Jasne vsechny maxxisy jsou tady perfektne popsany, o cemz svedci dotaz zakladatele vlakna

                                  Maxxis ma tolik variant plastu, ze se u nas ani nedaji sehnat, donedavna aspen 2.20, a co nove sire 2.40 ktere byly na eurobiku, co Rekon, Rekon race…nez napises takovou blbost, ze jsou vsechny propany, tak si aspon zajdi na stranky maxxisu…

                                • petrun  

                                  Já to prohazoval celej život. Takhle nás to staří učili. Dnes se ale jezdí i pohodové terénní vyjížďky stylem který by před 30-ti lety odpovídal sjezdu. Dnes už i bohuzel taková ultra konzerva jako já musí nasadit do předu jiný plášť než na zadek. Mimochodem včera jsem k zadnímu RaR 2,25 nasadil X-King 2,4 (oboje ultralehké šlupky) a ono to letí jak namydlenej blesk a celkem i drží :-)

                                  • cosmo  

                                    Jasne a proto vznikaji temata „nejezdi nekdo Tohle a jak je siroky plast na rafku“…a temto lidem, rad s Maxxisem poradim…od toho forum je…

                                    • petrun  

                                      +1 :-)

                                    • scoty  

                                      Ok, ok:-) A v čem přesně se domníváš že je lepší na běžnou lítačku po lese, což tady jezdí 85%lidí, kombo s forekasterem (plášť dle výrobce do bláta) oproti třeba klasickému kombu NN +RaR, které jede a i celkem slušně drží..?

                                      • novas752  

                                        Je to prece Maxxis! :)

                                      • cosmo  

                                        to nevim, nemam srovnani, na Schwalbe jsem na kole nikdy nemel, na to se specializuje, dle temat, uzivatel Mlok…ja jezdim maxxisy a muzu jen podat svoje pocity z jezdeni a doporucit kombinace, ktere mi sedi…a jak pisu vyse na zimu se chystam vyzkouset siri 2.35…takze sam jsem zvedav..pro me jsou vyhody maxxise (relativne lehka vaha, dle vzorku, smesi atd. jsou najit, dobra vydrz, zadny defekt, a snadne nahozeni bezdussi nozni pumpou, bez nejakych brutalnich uniku vzduchu) proto je jezdim a zkousim (hledam) vhodne kombinace – na leto rozhodne dozadu Aspen 2.20 a predek Forekaster, pristi rok chci vyzkouset Rekon – na zimu mam odjezdeno na forekasterech 2.20 – letos zkusim 2.35 Forekaster a Ardent Race…jedno je jasne k Ikonu se nevratim, maji lepsi plaste a ardent je tezky

                                        • scoty  

                                          Na léto na předek plášť do bláta s figurami daleko od sebe? Zdá se mi, že v nabídce Maxxisu hledáš něco, co tam není: univerzální jezdivé kombo…:)

                                          Jinak nic proti Maxxisu, taky mám na druhých kolech dhf + agr. S tlakem 17 + 26 je to na kořeny, skály písek super, ALE nejede to, což při tomto využití nevadí …

                                          • novas752  

                                            Tak chtít po enduro pláštích aby jely…

                                          • wilda81  

                                            Univerzální jezdivé kombo? To je co přesně? Já si pod tím představím třeba DHF/SS.

                                            • scoty  

                                              Hmm, to je ale EN bez špalků…

                                              Na uni jezdivých kolech mám NN 2,35 SS grip + RaR 2,25 DD

                                              • wilda81  

                                                Měl jsem HD/RaR a neřekl bych, že to jede lépe než DHF/SS. Naopak RaR se rychle sjel, jednou jsem ho prorazil a věčně v něm byl ježek. Zajímavé, že v HD se ježek nedělal i když bylo v obou stejné mléko.

                                                • scoty  

                                                  To bych nesrovnával. HD je těžký plášť do hrubého terénu, rozhodně nic jezdivého…a jaký jsi měl RaR taky nevím. Já mám DD protože odolnější a tužší tak se na něm dají vozit nízké tlaky.

                                                  • wilda81  

                                                    Odpor jde hlavně zezadu, rozdíl NN vs HD vepředu bude minimální. Minion SS se taky dělá v různých provedeních včetně EXO, slickworm, DC.

                                                    To tvoje kombo NN/RaR není o nic jezdivejsi než zmiňované DHF/SS.

                                                  • scoty  

                                                    Nevím co jsi zmiňoval? Neudal jsi šířku, model ani použitý tlak…ale jestli si myslíš, že tvoje dh/en kombo je jezdivější než moje víceméně xc pláště tak ti to vymlouvat nebudu…

                                                    A odpor jde taky hodně zepředu, i když o něco méně než zezadu.

                                          • cosmo  

                                            S forekastrem jsem max spokojeny, s beskydech na sutrech ve sjezdech velka jistota i v naklonech…o­proti ikonu a aspenu…nechtel jsem kupovat dalsi plast na predek, tak jsem to zkusil a jsem nadsen, na tu vahu nema konkurenci

                                      • motacek  

                                        Nevím co NN + RaR drží, ale tlak to zjevně nebude :)

                                        Forekaster je hodnocený jako ultimátní plášť pro agresivní XC, což si vysvětluji tak, že pokud chceš něco, co dobře drží a zároveň jede po nezpevněných cestách, je Forekaster tvá volba.

                                        • scoty  

                                          …trochu jsi vynechal ten začátek:) kde se píše, že: jakmile začne padat listí a je nestálé počasí a mokro…pak následuje to co píšeš…

                                        • ememem1  

                                          imho nieco ako RoR ale kedze ke len 27.5 tak isto to neviem.

                  • maajkee  

                    A kde, to je tajný? Je to pod nákupkou :)

                • maajkee  

                  Jo a mě jsi ani neodpovědl :)

        • ememem1  

          uprimne – bude to pouzitelne ale inak to nijak extra nepojde ani nijak extra nebude drzat. a bude sa to teraz na jesen dost blbo cisti. po tuto kategoriu jazdenia by som ja vyberal radsej zo schwalbe pripadne speslu ale je to vec vkusu a nazoru.

    • petyn  

      Dnes mi došly tyto pláště na zimáka https://www.kupkolo.cz/…lar_z104629/ a jsou stejně široké jak 2.1 Fast Trak. Na ráfku 21 mm . Thunder Burty 2.25 jsou o hodně širší. Snad to trochu povolí ):

    • petrun  

      Tak upgrade spuštěn. Maxíci mně zatím velice příjemně překvapují. Patky dokonale rovně zaskočily do ráfků už při jedné atmosféře, šíře na relativně úzkém ráfku je u Ardenta 2,25" stejná jak RaR 2,25", váhy sedí (rozdíly jsou v jednotkách gramů). Už se těším až je projedu :-)

      • Ice601  

        Pls… Změř tu šířku, děkuji předem. :-)

        • petyn  

          Jiná šíře je u použití stejného pláště s duší a jako bezduše.

          • Ice601  

            No na to jsem se neptal, ale děkuji za odpověď.

            • petyn  

              Jasně, ale jestli budeš mít duše a on bezduše tak Ti to nic neřekne. Musíte si upřesnit jak to budete mít nazuté ')

        • petrun  

          Na novém ještě neprojetém plášti, s duší, na ráfku s vnitřní šířkou 18mm jsem naměřil 54,67mm. To je až na pár setin stejně jako u cca. 900 km jetého RaR na stejném ráfku. Tlak u obou 2 atmosféry (u Ardentu krátkodobě 4 a po chvíli na vytvarování úprava na provozní 2)

    • Lister  

      Maxxis Rekon 27,5 × 2.4 WT. Viděl někde někdo tenhle plášť?

      Na strankach Maxxisu je ale zatim jsem ho nikde nenašel.

      • cosmo  

        na strankach nove sirky 2,4 nemaji, ale v katalogu 2019 je uz uvadeji…nazivo videno na eurobike 2018

        katalog 2019

        • Lister  

          Na stránkách Maxxisu normálně jsou.

          U nás to nikdo nemá, našel jsem obě verze (3C i Dual) na bike components. Jen teda cena je taková nehezká za ten dual.

          Asi objednám od každého jeden kus, protože je to asi jediná jezdivější guma, kterou dám na moje široké obruče a ještě bych si mohl pomoc skoro půl kila na váze.

          U 2.6 mají taky označení WT, což si nejsem jistý, že bylo i předtím. V každém případě mne tak napadlo, jestli je to opravdu nová verze těch 2.6 nebo se jen tím označen snaží lidí dovést k tomu, aby to necpali na úzké ráfky a tím pádem ta guma lépe fungovala.

          • AleZ80  

            O tom tu snad někdo psal, že 2,6ky byly vždy WT, ale neznačili je tak, protože nepředpokládali, že by to někdo cpal na úzké ráfky.

            • Lister  

              Divná otázka. Dalo by se odpovědět tak že jsem tu o tom teď psal já.

              Naprosto běžně se ty gumy osazovaly na sériovky s šířkou ráfku pod 30mm.

              Prostě mne jen zajímá jestli se ta guma vždycky označovala jako WT (což si právě nemyslím) nebo tam to označení předtím nebylo. Jestli je to pak opravdu přepracovaná guma nebo je tam prostě ten nápis jen doplněný.

              • AleZ80  

                Nevím, jak Rekon, ale DHF 2,6 nebyl značený jako WT a nyní je.

        • Lister  

          Teď jsem ještě proletěl ten katalog a dívám se že těch WT gum se do Ela dost vyrojilo.

          Ardent Race 2,6 bude určitě nová guma ale takový Ardent 2,4 je pro letošek taky WT a to dokonce ve 26 palcové verzi. Takže to mě napadá úplně to stejné, co u Rekona – nová verze nebo jen přejmenována verze původní?

    • pavelmisar  

      Ahoj, nějaké kombo na XC, které mě podrží a zároveň si zachová dobrý valivý odpor?

      Teď jezdím Ikon, Ikon a některé rozbité úseky prostě prokluzuju na místě :/

      Přemýšlel jsem o Ardent, Ardent Race ale nevím jestli by to pomohlo jestli to chce něco hrubšího ještě např. Forekaster?

      Pláště bych chtěl asi 2.2, nevím jestli 2.25 dám do rámu na mé Meridě.

      • Nutribird  

        Forekaster je určitě super, rychlostně se vyrovná ardent race a v zadu rozhodně lépe drží. Na předek možná WTB trail boss, ale ten neznám. Je zde však dost doporučovaný.

        • pavelmisar  

          Tak že bych zkusil Forekaster na obě? Vpředu sem problém s držením neměl na Ikonech, tudíž si myslím, že bych nemusel kombinovat nějak…

          Ty Forekastery je možnost obout na bezduše, jít do toho? Chybí mi jen koupit tmel a ventilky, ráfky jsou TLR.

          • Nutribird  

            Na předek jsem nezkoušel, tam mám DHF 3C a na můj um a co jezdím si nemohu dovolit jinak. Zadek by pro mě byl taky vhodnější asi Agg nebo DHR2, ale to nejede a rád si projedu i tratě maratonů.Forekaster je ovšem i v dvousměsi doporučovaný na předek a zdejší uživatele jej na předku hodnotili dobře. Chová se dobře i v mokru a na bezduších je úplně v pohodě. Jestli bezduše ano nebo ne nevím, mám je a v batohu vozím duši. Pokud mám defekt tak takový, že to tmel nemá možnost pobrat.

          • Ice601  

            Forekastery jsou a jdou na bezduše úplně v pohodě. Takže neváhej.

            • pavelmisar  

              Otázka je, jestli zatím nenechat duše. Když bude sucho, tak bych přezul zpět na Ikony… a s bezdušema už nemůžu..

              EDIT: Nebo můžu no, ale už pracně…

              • Ice601  

                Tak už je to více méně patlání s tmelem. Já si ale myslím že když dáš ty Forekastery, tak je budeš jezdit i na suchu..

                • pavelmisar  

                  Tak super, není co řešit jdu do nich + No Tubes tmel a ventilky :-)

                  • Nutribird  

                    Jjj dobrá volba, mi drží i s Fl.

                    • pavelmisar  

                      Teď jsem se dočetl, že i NE-TUBELESS ready pláště jdou použít s tmelem? Nemáš s tím zkušenosti? Že bych zkusil kdyžtak ty obyčejné Ikony s tmelem :-)

                      • Nutribird  

                        Ne beru kevlar patku a tady jsem si ani nevšiml, že by nebyl tubeles ready. Nějak jsem to neřešil. Je lepší plášť nechat vyvěsit na nějaký čas aby se srovnal, pak nahodit a na sucho fouknout aby sedli patky a pořádně se přilepila páska. Zase nějakou dobu nechat a pak nalít tmel, fouknout a nejlépe projet.

                        • Lubin97  

                          mam ardent a forekaster na sucho bez tmelu a duši v batohu a drží v poho..

          • p@X  

            Asfaltu se ale vyhni :D

            • Nutribird  

              Důvod ?

              • p@X  

                Hučí to, nejede to.

                • Nutribird  

                  Je to rychlý plášť s dobrýma vlastnostma, Maxxis ho řadí mezi XC. Hučí DHF.

                  • p@X  

                    Píšu osobní zkušenost, na léto, na chrcení, bych ho dozadu určitě nedával.

                    • adam1  

                      Ikon 3c taky hučí ,ale zas jede aspoň to tak cítím?:)

                      V hodně krpálech kde je to už sračka tak je to proklouznutí si myslím hlavně v “nohách”a citu ?Chce to trénink;)

                      • pavelmisar  

                        Nakonec jsem objednal Ikony TLR + NoTubes tmel, ventilky

                        Jeden pán mi tvrdil, že když to bude na bezduších tak se to kolo bude jinak chovat v terénu. Tak snad má pravdu.. Každopádně tu techniku vypiluju!! :)

                        Btw předpokládám, že kompresorem to nafouknu ty bezduše?

                        • p@X  

                          Ale dopředu je Ikon zas málo :)

                          • pavelmisar  

                            To mi právě nepřišlo, ve sjezdu kolikrát dělám hovadinky a zvládá svoji práci dobře :)

                        • adam1  

                          Celkově je bezduš lepší ,tím že tam foukáš 1,8–2 tak to prostě v terénu /kameny,kořeny lépe kopíruje /jede /neklouže.Právě ty krpály s bahnem je lepší mít menší tlak 1,4 –1,6 však vyzkoušej a když je možnost tak volím trasu raději po kamenech i listí lepší jak bahno:) ? Jinak zas můžu říct že ta 3c směs je poznat oproti 2c ?

                          Já ty ikony 3c fouknul díl.pumpou akorát jsem musel jakoby nejdřív dostat patky k ráfku .

                      • Nutribird  

                        Pocitově je forekaster i rychlejší než ardent race a rozhodně je na zadku jistější, neustřeluje. No třeba nemá ten cit a musí se k němu dopracovat. Nebo zjistí, že potřebuje ještě víc jistoty. Já osobně mám plášť dobrý na asfalt jenom na ozdobu. Bych se na tom zabil.

                        • pavelmisar  

                          Řekl bych, že nemám cit, protože ve sjezdu mi to drží fakt suprově a to jak jsem psal už výše, dělám si s tím kolem hovadinky, prudké změny směru atd. Jediné čeho jsem se bál vyzkoušet je ve sjezdu jak drží v náklonu v rychlosti.

                          • Nutribird  

                            Tak záleží co je sjezd ? Asi se učím enduro, ale cvičí tam závodníci na XC techniku, tak nevím. Každý může mít jinou představu co je sjezd.

                            • pavelmisar  

                              No sjezd těch úseků, které nevyjedu :-) je mi jasné, že sjedu více než vyjedu, ale v té rychlosti co to jedu, to drží fakt suprově, nestalo se mi ještě, že by mi to nějak ustřelovalo (dříve ano, když jsem kretén foukal 4 bary na podobné pláště)

    • RomanH  

      Muzete nekdo porovnat na zadnim kole Ardent Race/Rekon/Fo­rekaster ?

      • Nutribird  

        Forekaster oproti ardentu je jistota Recon nevím.

      • pavelmisar  

        Rekon je prej trochu agresivnější Ikon

        • RomanH  

          No to by bylo fajn. Predek Forekaster, zadek Rekon, takova jezdiva kombinace.

          • pavelmisar  

            Stejně, člověk si to musí zkusit. Ono něco vypadá a něco jiného je jak to na danou osobu působí.

            Já proto vzal znovu ty Ikony, ale bezduše abych porovnal přímý rozdíl mezi Ikon bez a Ikon s.

            Potom se od toho odrazím a případně veznu ty Forekastery.

            Jsou to sice vyhozené peníze, ale dobré zkušenosti a jak jednou vybereš dobrý plášť budeš ho kupovat furt dokola :-)

        • Dejv0  

          Drží stopu velmi dobře i schopně brzdí, v tomhle je oproti Ikonu úplně někde jinde a to jsem přehodil z DHR. Mám ho teď na trailbiku a spokojenost, jede to pěkně. Ikon 2.35 už jsem zkoušel na zadku taky a šel pryč.

          • Nikovlas  

            A Rekon je tedy méně agresivní než Forekaster? Z fotek mi připadá jako hrubší Ardent Race… Jak si stojí v porovnání s Ardentem?

            Teď mám vpředu Forekaster, vzadu Ardent Race.

            • Dejv0  

              Méně agresivní mi ta guma nepřijde. Rekon nemá ve vzorku hluchá místa a přijde mi jistější než Ardent. Ardent i Forekaster se budou líp čistit v blátě díky vzorku, ale jak najedeš na kořeny co ty půjdou mezi špunty, tak ustřeluje (Ardent). Forekaster to bude dělat taky ne (toho jsem neměl)? Mít něco víc do XC, tak jezdím Rekon/Rekon nebo Rekon/Ardent race. :)

              • Nikovlas  

                Forekaster je hodně řídký – to je šikovné v mokru. Ale o to míň zřejmě vydrží (hlavně vzadu) a chápu ten možný problém s kořeny, co popisuješ. Taky nemá výraznější boční figury, což na XC nevadí, ale na trailech to jistoty nepřidá. Do budoucna zvážím i ten Rekon.

    • pavelmisar  

      Tak chtěl bych poděkovat za radu na bezduše. Dneska nazuty Ikony, tmel NoTubes, ventilky NoTubes.. hned první jízda a už jsem pocítil, že tam něco chybí a že to zkrátka drží :-)

      Mám takový dotaz, takový detail.

      Měl jsem Ikon s bílým nápisem Maxxis. Teď mi došli Ikony se žlutým nápisem Maxxis. Jaký je mezi tím rozdíl? :-D

    • Kaire  

      Čau, prosím o názor. Skinwall nebo ne? Jde o kolo pro ženu, ona tvrdí že je to s červenou v pohodě, já tvrdím že je to moc.

      Foto ilustrační, nejblíže designem podobné, origo má navíc červené ESI gripy.

    • motacek  

      Nevíte kde sehnat nasledujici pláště:

      Maxxis forekaster 29×2.60

      Maxxis rekon 29×2.60

      Oba se vyrábí, ale nejsem schopen je najít. EU eshopy můžou být

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse