• Juklicek

    Zdravím, mohl by mi někdo poradit které pláště vybrat? rozhoduji se mezi crossmark, aspen a ignitor. chci rychlý xc plášť, který bude rychlý na asfaltu, ale aby byl schopnej podržet. Zajímá mě vlastní zkušenost, pocit z výkonu, případně jak dlouho cca vydrží.

    • JFtryall  

      Vzal bych Aspen 2.2 EXO TR, mel by byt nejrychlejsi s porad solidnim gripem a trakci. Z jinych znacek je to klasicky Schwalbe Thunder Burt nebo Conti Race King, Specialized Renegade a mnoho dalsich. Nekupuj uzke varianty, vetsi rychlost neprinesou.

      • Phantasma  

        Dávám za pravdu. Užší nejen, že vyšší rychlost nepřinese, ale XC úzký plášť (v mém případě to byl Race King v rozměru 2.0") je v sebemenší nerovnosti brutálně nespolehlivý v zatáčkách a na prašných cestách sem se s nima taky necítil 2× jistě. Ty pláště jsou dobrý opravdu jen na dojíždění do práce po asfaltu. Nyní už méně než 2.1" nekoupím.

      • Phantasma  

        Navíc se mi taky zdá, že užší pláště více hází. Někdy sem se s tím drbal i půl hodiny než se mi to podařilo dát do richtiku.

    • FilipVM  

      Tady dělali test xc maxxisů https://marathonmtb.com/…s-tyre-test/ Já mám až sjedu zadní RaR performance nachystaný crossmark II a jsem docela zvědavý.

      • pavelxy  

        Ten sem testoval dnes, zdá se mi že na asfaltu nic moc, na sotoline drží a jede dobře.

    • cosmo  

      jednoznacne aspen, mel jsem je v 2.1 a ted i ve 2.2…jen nevim jestli se ti podari ta 2.2 koupit cesky distributor maxxisu totiz nema nic, psal jsem mu uz tolikrat a odpoved, tento plast nam nedodali, tento plast bude za rok (po roce napsal, ze nedodali) jedine v nemecku maj vsechny, ale zase za jiny peniz…

      • Phantasma  

        Objednal sem je minulý týden, 2.2" sem absolutně nikde nenašel, tak sem vzal zavděk 2.1"

        PS: jakou mají Aspeny u tebe životnost?

        • ZPetr  

          Jezdil jsem 2.1, ted jezdim vzadu 2.25 exo tlr objednano z bike-components.de. cena aktualne 39 eur

          Edit: na predku mam ardent race, ten aspen mi parkrat v zatacce na mokru podklouzl a uz jsem lezel

          • cosmo  

            Mam taky 2,25 exo vzadu, vpredu sel pryc po prvni vyjizdce v terenu, mam tam forecaster 2,20 a chystam se na zimu zkusit ardent vzadu…

    • FilipVM  

      Ahoj, jak je to s odolností maxxisů bez exo. Aspoň dozadu by to asi chtělo, že? Zajímá mě hlavně crossmark a crossmark II, který je bohužel u nás s exo k nenalezení.

      • ufoncz  

        Na silnici a na sotolinach asi boky neriznes a tam, kde ano, uz se CM (ani II) moc nehodi. Nebo to chces kvuli lepsi tesnosti pro bezdusovy pouziti? Jinak CrossMark I byl dost odolnej i bez EXO.

        • JakeF  

          Mám zkušenost přesně opačnou… V terénu v pohodě i v kamenitejch pasážích, ale na šotolině, jak se jede rychle, tak jsem měl řízlejch boků hromadu.

          • FilipVM  

            Budu je vozit bez duší a jezdím, kudy mě napadne. Volím rychlejší pláště, protože se na asfaltu a šotolině nalítám dost, ale projedu taky nějaké ty beskydské hřebeny včetně kamení. Ale jezdím na pohodu, takže doposud jsem neměl vzadu větší problém ani s ralfem performance. Ten CM II není na 29 s Exo k dostání, tak to případně vyřeším to dvojkou bez exo dopředu a dozadu dám klasický CM s ochranou.

            • ufoncz  

              Crossmark I jsem sjel na mliku do mrte a snad i bez defektu, Ralpha Perf. jsem defektil furt. Ale jeden clovek, jednou kazdej plast, to neni statistika. Jestli bude mit 60tpi CrossMark nahodou o par wattu nizsi valivej nez Ikon, tak se ti to u Ikona vrati na hmotnosti a trakci v terenu. Jinak treba CrossKing ProTection by mohl splnovat popsanej ucel.

            • String  

              Co Mitas Scylla? Je to sice jiná značka, ale bezdušový použití je bez problémů, jako Crossmark to jede na silnici a šotolině, ale zároveň se s tím dá i do terénu, říznout to snad ani nejde. Včera jsem na úplně sjetým plášti zkoušel nožem co to vydrží a ani silou jsem to nemohl proříznout a pak ani propíchnout. Má tu dva tábory proti sobě jdoucí, ale jezdí ten plášť i dost lidí a nemají problém. Kupuju kolem 750Kč, takže cena celkem v pohodě v porovnání se zbytkem značek. Crossmark jsem kdysi dávno jezdil a proti M.Scylla to bylo – nebojím se použít to slovo – strašný. Řekl bych, že to v terénu drželo asi jako sjetá Scylla úplně do hladka těsně před výměnou – já je tak vzadu dojíždím.

              • FilipVM  

                Scylla byla v úvaze, cena v poho, kvalita určitě taky, ale prý jde rychle pryč… Jezdím pod 3 tis., ale nerad bych vzadu za ten peníz protočil 2–3. Doposud jsem vozil vzadu obyč performance schwalbe kvůli ceně a trvanlivosti a na předním evo. Na to moje projíždeni preferuju výdrž na celou sezónu.

                • String  

                  Pokud za rok, tak snad není problém dát za zadní 2× za rok 750 (to bys dal určitě, na jeden 3000 nedáš), předek vydrží rok jistě a pak na něm ještě jezdím další rok vzadu. To dám i za destičky a kotouče víc + řetězy, to je kapitola sama pro sebe. Beru plášť jako spotřebák, 750 je jedna návštěva lepší hospody ve dvou, a to si nemůžeš moc vyskakovat.

                  Záleží na kolik s tím jsi schopnej jezdit, já to jezdím na prostředních figurách až na stav dokud jsou vidět, ty zbylý tam vydrží až do úplné smrti a vedou pořád slušně, ale už to samozřejmě je cítit, že to plave na šotolině a do prudkých kopců s pískem a v bahně hrabe. Šlapu frekvenčně, tak je mi to jedno. Nějakou zázračnou výdrž od toho rozhodně nečekej, to řeknu upřímně.

                  • JakeF  

                    To prodáváš, ne? Rubenu vozej akorát lidi, co to fasujou nebo maj za sponzorovaný ceny…

                    • String  

                      To víš že jo, Rubeno. Mám z každýho pláště 5Kč bez DPH.

                      • JakeF  

                        No pak chápu, proč to tak zoufale tlačíš :)).

                        • String  

                          Zoufalý mně spíš přijde psát dotaz jestli je prodávám, ale to už je úhle pohledu. Sám tazatel řekl, že je zvažoval, takže to tak vedle nebylo.

                          • JakeF  

                            Že je zvážil a že je nechce… A tys mu tu na to začal mlít něco o útratách v restauraci, ať jako není za socku. Takže jo, skoro to vypadá, jak kdybys je prodával…

                            • ufoncz  

                              Se to myslím trochu zbytečně zvrhlo do osobního útoku. Že lidi tlačí, co sami jezdí, je zcela normální (a koneckonců to často je nejúpřimnější a nejlepší rada, kterou dokážou dát).

                              Mitas/Rubena na to XC chrtění má docela solidní nabídku, akorát těch 1200 Kč za plášť v top provedení je nehezký. Ale když se počká na výprodej nebo nějakou akci (na kupkole to vidím za div ne polovic co chvílu), tak to nemusí bejt špatná volba.

                              A nevím, jestli Mitas třeba na svěťák v XCO dodává nějaký extra směsi jen pro závodníky, ale Jolandě to na blátě drželo (i jelo) parádně. Kdysi prej tak držela Rubena Charybdis – někde jde ještě najít video, jak na tom Škarna dával odklopenej rozprasenej svah.

                              Na ježdění převážně silnice ten Zefyros taky nebude asi marnej (zrovna ho ve 29×2,25 na kupkole za 599 vidím).

                              • String  

                                Díky za rozumnej názor. Mají je celkem běžně v Textra verzi od 750 v akci (naposledy jsem ji bral za 719). Kolem 780 běžně na cycology a nad 800 už bych to asi nekoupil.

                              • JakeF  

                                Já neříkám, že na tom nejde jezdit… Jen říkám, že z mý zkušenosti jezdí Rubenu na závodech především lidi, kteří to fasujou nebo maj za sponzorský ceny. A když už nemaj, tak většinou přejdou zpátky na ověřený značky, většinou Schwalbe nebo Maxxis.

                                A že na tom dá zrovna Škarna odkloněnej svah fakt není měřítko. On především umí kurva dobře jezdit…

                            • String  

                              Jaká socka? Co to meleš? Nic o socce jsem nepsal, jen že jsou horší náklady za díly na kole. Napsal prý, takže si úplně jistej asi není. Víš, co, starej se o sebe a na mě radši vůbec nereaguj. Udělám to stejně.

                              • JakeF  

                                „Pokud za rok, tak snad není problém dát za zadní 2× za rok 750 … 750 je jedna návštěva lepší hospody ve dvou, a to si nemůžeš moc vyskakovat.“

                                Ne, jen jsi řek, že pokud mu to nepřijde dobrej poměr cena/výkon, tak si nemůže moc vyskakovat… To mi přijde víc než jemný naznačení, že je podle tebe socka :)).

                                • ufoncz  

                                  Myslím, že to vyskakovat se vztahovalo k té útratě v hospodě :-D

                                • vanderpoel  

                                  omg, on rikal, ze v te hospode si za 750 nemuzes obecne moc vyskakovat. dzizs krajst.

                                  coz potvrzuju, nebot, kdyz si trochu vyskakuju, tak v hospode necham 750+ i jen v jednom cloveku :-/

                                • FilipVM  

                                  Já to nějak urážlivě nepobral, byť mě argumentace nepřesvědčila. Tak nějak jsem přesvědčený, že na to moje šmrdlání je adekvátnější vzadu točit nějakou levnější směs s delší výdrží a o prachy až tak nejde, spíš o princip.

                • Kotis  

                  Mam Scyllu textra jako bezdusaky na obou svych kolech vzadu a cca 3000km to vydrzi. Jeden uz ma asi 4000, ale je uz skoro uplne hladkej, takze uz ho vymenim. I tak ale na turisticke cesty v lese stale uplne v pohode. Jinak spolehlivost a zadne defekty, ktere by nepobral tmel – aji 100 hrebik se tam zarazil a po vytazeni jsem jel normalne dal.

                  Takze za me urcite palec nahoru a koupim je znovu. Nerikam, ze je to nejlepsi plast na svete, ale nez nejake nizsi verze od jinych vyrobcu, tak radsi top model od Mitasu.

    • Phantasma  

      Tímto se nyní řídím, postupně vyzkouším všechny. Teď sem koupil Aspeny, další na řadě budou ty Vittoria Mezcal TNT G+

      https://www.redbull.com/…racing-tyres

      Vittoria Mezcal TNT G+ recenze

      až teda ta váha, ta je vážně brutální

      https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

    • venkovan  

      Když už se řeší Maxxis pláště prosím, dá se věřit uvedeným vaham plášťů od výrobce? Hledám nějaké 29 palcové pláště pod 600 gramů kus. Chci mýt co nejlechčí kola.

      Jak je na tom Maxxis? Má nějaký tak lehký plášť? Pro 50/50 silnice-cyklostezka/pol­nacka-sotolina a jen opravdu vyjímečně hustej lesní terén po pěšinách nebo skoky z obrubníků.

      • Kire  

        Tak při mytí tě nějaké to deko snad nerozhodí, ne?

        Jinak jim to sedí do asi plus deseti procent. Vol třeba Aspen.

        • venkovan  

          Děkuji kolego, vypadá to, že mám duše i pláště vyřešené a mohu objednávat.

          • venkovan  

            Čekám, že bych jenom tím mohl sundat váhu aspoň o půl 0,5 kila.

            • Phantasma  

              A to těch 200g fakt poznáš při jízdě? Na kolo dáš v létě další bidon a máš to 2× zpátky.

              • JakeF  

                Když bude mít těžší plášť, tak ten druhej bidon potřebovat nebude?

                • Phantasma  

                  A rovnou i větší svačinu, když tak řeší 200g. Člověk v tom sedle při takový nehorázný gramáži nechá o 15% více energie.

                • venkovan  

                  Bidon nepoužívám, nedokážu se pro něj bezpečně ohnout abych jsem ho vyndal.

                  Vozím si kafe v batohu a zastavuju.

              • venkovan  

                Váha rotujících části je něco jiného než váha vezená. Jeji úbytek je znát několikanásobně.

                • novas752  

                  Přesně dvojnásobně.

                  • venkovan  

                    Kolego, jeden rotující kilogram rovná se 4 kilogramy statické hmotnosti.

                    • novas752  

                      Dokaž to, děkuji.

                      • venkovan  

                        Najdi si prosím na yuoutube video. Napiš tam odlehčování kola. Vyjede ti odkaz na pana Štěrbu. Tam poslouchej.

                        • JakeF  

                          Pan Štěrba je fyzik? :)) Tady máš odkaz z fyzikální katedry univerzity: „If all the weight of the wheel were out at the rim (which isn’t too far from true) the total wheel energy per pound would be twice the frame energy per pound, i.e. equal rotational and static weight. The real rotational number would be a little less.“

                          A dobrý je si všimnout toho, že mluví o energii, takže při konstantní rychlosti ten vliv mizí, protože se energie nemění.

                        • novas752  

                          Asi jsme si nerozumněli. „Dokaž to“ neznamená najdi někoho dalšího co tvrdí to samý aniž by to dokázal matematicky.

                          • JakeF  

                            Podle toho, jak jsi tu posledně blábolil o „důkazu sporem“ a vůbec nechápal, co to je, tak bych byl s matematickýma důkazama opatrnej… Ještě by ho fakt našel a ty bys mu stejně nerozuměl :)).

                            • novas752  

                              Druhý derivace ještě zvládám. ;)

                              • JakeF  

                                Vsadíme se? :))

                                • novas752  

                                  Radši ne, některý záležitosti bych nechtěl derivovat ani jednou, natož dvakrát. :)

                                  Ale tohle bych zvládl, ostatně kinematika a dynamika neni pomalu o ničem jinym.

                  • ufoncz  

                    To je pravda jen při rozjíždění se z nuly po rovinkách. Jinak je to méně (kupodivu to neplatí při pomalým šmrdlání do kopca). Někde bych snad vyhrabal článek se spoustou matematiky k tomu.

                    • venkovan  

                      Právě. No a mně přijde už brzy nové kolo co je 29er. A podle názoru tady zkušených jezdců je na 29er právě horší ta akcelerace. Ja bych rád akceleroval dobře.

        • cosmo  

          Ten aspen bez exo v 2,1 s exem je vaha vyssi nez u forecaster a ikon 2,20 oboji bez exo…

    • R4YNE8  

      Možná už to tady někdy padlo, ale proč je většina plášťů Maxxis v Česku nedostupných? Bavím se hlavně o modelu DHF 3C, ale i většina ostatních modelů v nejvyšších specifikacích. Některé e-shopy mají uvedeno naskladnění v průběhu března, je to opravdu tak? Chtěl bych dopředu koupit právě ten DHF 3C – 2,3 29, ale kromě zahraničí nikde nejsou.

      • novas752  

        Tak je vem ze zahraničí, často to vychází i líp než z českýho obchodu.

        • R4YNE8  

          Bral jsem dozadu Ardenta 3C za pěkné peníze v BlackFriday z Chainreacti­oncycles, ale momentálně tam mají pláště už za vyšší ceny + poštovné 6.5 Euro :). Nějakých 1660 Kč za DHF. Přece jenom jsem ho kdysi viděl i za 1200 Kč. Nejde o velký rozdíl, ale zase proč nepočkat. Teď stejně na kole nejezdím. Proto se ptám, jestli jsou nějaké informace o naskladnění v Česku. :)

      • Dolejs  

        Kdybys někde našel za dobrou cenu DHF 2.3 27,5 3C maxx terra tak se klidně můžeme podělit o poštu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.