Pláště do města (tramvajové koleje)

22 nepřečtených
  • kralikovo

    Ahoj!

    Mám starýho stylovýho Authora na dojíždění do práce a potřebuju pláště do města, abych se nesvalil pokaždý, když přejedu koleje..

    Předpokládám, že důležitá bude šířka, teď tam mám 1,75, vepředu je ještě nějaký prostor, zadní stavba je nějaká zmršená a na jedné straně je cca 20 mm, na druhé tak 5…

    Aspoň dopředu bych dal něco lepšího aktuální levný a starý Rubeny to nedávaj…

    Priorita je cena (i s poštou), kolo stálo 900 Kč, už mi jedno kolo ukradli, tak nechci vyhovat prachy…

    Co tohle? https://www.tsbohemia.cz/…d249095.html

    Cena je ok, poštovný snad i zdarma.. Šířka 2,1 je tak maximum, možná by byla lepší 2,0…

    Koukal jsem na nějaký bazary, ale nic moc..

    Díky!

    • Breakpain  

      To by nemuselo být špatné, nevím jak nové verze, ale staré se skoro nedaly „sjet“ :-)

      • kralikovo  

        ještě je varianta tohle: https://www.tsbohemia.cz/…d282191.html

        o pade půjdu níž :-)

        • TheJD  

          Ja jezdeni po meste bych urcite neuvazoval o uni MTB plastich, ale dival bych se na nejake sliky nebo semisliky bez vystouplneho vzorku uprostred.

          Z nabidky TSBohemia bych uvazoval jen o tom RoadCruiseru, i kdyz je uzsi, nez bys chtel, ale ta vyssi sirka je podle me zcela neopodstatnena.

          • kralikovo  

            Jsou slicky obecně lepší na asfalt/kamennou dlažbu? Je fakt, že špunty na pneu při ostřejší jízdě dost protestujou…

            • kralikovo  

              ještě můžu žiletkou uřezat špunty, muhehe!

            • xtonda  

              Jistě, aquaplaning, což je důvod proč mají pneu na auta vzorek, na kole nehrozí, takže na tvrdý povrch, který se pod pláštěm nedeformuje, je nejlepší vzorek žádný vzorek. A k tomu vhodná směs, aby nekluazala, ale zase něco vydržela.

              • kralikovo  

                +1

              • p@X  

                Tobě to na kole na mokru nikdy nepodjelo?

                • TheJD  

                  Aquaplaning neni podjeti kola. Pri aquaplaningu kolo uplne ztrati kontakt se zemi kvuli vode, ktera vyplni prostor mezi vozovkou a zemi.

                  • zdenal8  

                    Asi myslíš vozovku a pneu.

                    • TheJD  

                      Good catch. Chtel jsem napsat ‚mezi zemi a kolem‘, protoze to plati obecne a nejen na vozovce a pro pneu.

                • xtonda  

                  Uklouznutí na mokru není aquaplaning, vzorek by nepomohl, to je jen o přilnavosti směsi a velikosti kontaktní plochy.

    • RomanH  

      Prejizdej koleje vice kolmo. Abys nezapadnul musel byt mit snad pluskovej plast, nehlede na to, kdyz jsou koleje mokre ci namrzle.

      • kralikovo  

        Jo, to se snažim, i když na Ipaku na křižovatce je taková změť kolejí, že to člověk skoro nevybere… :-) Každopádně i tak mi přijde, že ty pláště, co mám, jsou starý a už nedrží, i v malých zatáčkách podezřele pískají, takže obměna bude nutná…

        • Sgt Pepper  

          Kdyz jsem bydlel na Miraku, jezdil jsrm tam pravidelne na silnicce…o ko­le/pneu to neni ;-)

          • kralikovo  

            A to je taky pravda :-D ještě jsem se teda nesvalil, ale jsem lehce nervózní, když zezadu najíždí pár tun či několik desítek tun, podle toho, co se blíží.. ale jo, nebudu to řešit a budu prostě jezdit

            • TheJD  

              Nejdulezitejsi je zatacet mimo koleje a prejizdet pres ne rovne. Nemusi se prejizdet na kolmo, ale samozrejme cim kolmeji na ne najedes, tim lip pro tebe. A kdyz se potrebujes dostat za kolej, ktera vede soubezne s tvym smerem jizdy, tak ji proste musis preskocit. ;)

              • kyl  

                Poblíž mám koleje které přetínají silnici pod úhlem asi 30 stupňů. Už jsem se natáhl 2×.Je to zlo, hlavně když jsou mokré nebo namrzlé.

                • kralikovo  

                  právě, když je člověk trochu tísněnej dopravou, tak nemůže dělat úplnou ekvilibristiku.. a občas se to sveze, zatím jsem to vždycky ustál…

                  • TheJD  

                    Tak ono je obecne dobre vzdy alespon predni kolo nadlehcit. Nejlepe pak rovnou predni kolo pres kolej ‚prehazovat‘. Nebo rovnou nadlehcit cele kolo. Pokud ma clovek trochu rychlost (cca 25 km/h), tak i klasickym vyskokem, kdy zatlacis do kola a vytahnes ho za pedaly (nemusis vyskocit, staci vyrazne nadlehcit) prekonas celou sirku koleje, pokud najizdis pod vetsim uhlem. Pokud mas koleje pod uhlem 30° k jizde, pak to chce si vynutit prostor pro prekonani koleji jednu po druhe a neprekonavat je zaroven.

                    V Brne taky mame koleje a pravidelne je prejizdim na silnicce, i kdyz si nejsem jisty, jestli uz jsem je nekdy prejizdel za mokra, ale asi ano.

    • scota  

      Raceking 26×2,0?

    • petrx  

      Na úzkých pláštích jsem jel na mtb už hodně dávno, ale co si vzpomínám, tak 26×1,95 akorát zapadla do žlábku koleje, tak bych vybíral spíš něco 26×2,1 např. https://www.schwalbe.com/…g-apple.html

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.