Pár dotazů ohledně stavby CX kola

21 nepřečtených
  • melda

    Ahoj,

    stavím si CX kolo jako náhradu za starýho silničního zimáka (Favorit). Moje vize je taková, že na něm budu jezdit v zimě po silnici s blatníkama a v létě po terénu.

    Moje dotazy jsou následující:

    1. Jaká zvolit kola? Na silnici tu mám nějaký starší Aksia, ale do terénu bych si chtěl něco naplést. Náboje bych zvolil od Novatecu, ale potřeboval bych radu ohledně ráfků a počtu drátů. Ráfky bych cenově viděl cca kolem 500kč za kus. (plášťové ráfky, brzdy budou cantilever, takže ráfky musí mít brzdnou plochu)
    2. Jakou dát dozadu kazetu? Kliky budou compacty, řazení 2×10.
    3. Co přídavné brzdové páky? Dřív jsem viděl, že to hodně frčelo, má to do terénu nějakej význam?
    4. Jaký zvolit blatníky? Nejlíp by se mi líbilo, kdyby šly nějak rozumně sundávat a moh bych si je přidělat v létě, když bude škaredě a nebyla to práce na půl hodiny.

    Díky všem za komentáře, pokud možno k tématu:-)

    0 0
    • Vilém  

      Jen k brzdam, osobne bych dal radsi mini vecka, kantiky to je o nervy, nebrzdi to.

      Pridavne paky nejsou spatna vec, zvlast do toho terenu.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Za mě osobně cokoliv jede mimo asfalt a nezávodí minimálně 28 drátů, v případě levnějších ráfků raději 32.

      Kazeta je otázkou preferencí a toho co jezdíš, ale myslím že klasiky 11–34 nebo i 11–36 nic nepokazí, pokud teda nejezdíš jenom placku. V terénu kde nestačí v kopci rvát do pedálů ten převod pod 1 je celkem velký bonus.

      Přídavné páky jsou něco, čehož smysl mi zcela uniká, zvlášť v terénu.

      Blatníky by mě taky zajímaly, začínám zvažovat na zimu kvůli dopravě. Do terénu jsou blatníky většinou kontraproduktivní.

      0 0
      • melda  

        No ty páky mě přišly gut v těžším terénu, jako že si můžeš dobrzdit a držet řidítka na rovnej úchop, třeba kořeny a tak. Aj na Paris-Roubaix je prej někdo vozil. Ale fakt je se s hydraulikama zmizely aj páky a asi nikomu nechybí. Ty blatníky na léto jsem myslel na silnici, do terénu určitě ne.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Roubaix je sice vyklepávač, ale pořád silníční vytrvalostní závod.

          Když jedu v terénu, zvlášť přes kořeny, tak horní část řidítek je poslední místo, kde se chci držet. Je tam zúžený úchop, zhoršená ovladatelnost a řidítka tam nejméně pruží.

          0 0
    • nooski  

      Aksia to zvládnou až na provoz v zimě, kdy chybí jedno ložisko v ořechu.

      Kazetu dle tratí. Já vozím 11/28.

      Přídavné brzdové páky jsou zbytečné. Jen zhoršují funkci brzd.

      Blatníky neporadím. Na zimu jsou ideální pořádné dlouhé.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Budu mít volné dualy 105, brzdy Spyre, kliky FSA…

      Přídavný páky jsou pro baby :)

      Blatníky např. SKS Bluemels, musíš mít přípravu na rámu…

      0 0
    • detoxy  

      Držím palce. Co se týká kazety, já jezdím 36/11–32 a na tu naši (jsme kousek) placku nepotřebuji nic jiného. Být tebou hodně bych si rozmyslel brzdy. V dnešní době jsou ráfkové na takovém kole krok zpět a není úplně jednoduché a smysluplné to později změnit. V případě omezeného rozpočtu bych šel třeba do kotoučových semihydraulik a celkem se objevují na bazaru. V přídavných pákách nevidím smysl a už vůbec ne v terénu, samozřejmě s příchodem hydraulik vymizely. Počet drátů mám 24 a na mých 72kg je to minimum. Na začátku jsem musel několik drátů vzadu vyměnit.

      0 0
      • melda  

        cantilevery jsem chtěl, vždycky se mi hrozně líbily, navíc ty Aksia o kterých jsem psal jsou zároveň záložní kola na silničku. O kotoučích jsem vůbec neuvažoval, nelíbí se mi, i když chápu, že u brzd to není to hlavní hledisko. Jinak rozpočet omezený je, má to víceméně nahradit starýho zimáka a použití jako kroska bude takovej příjemnej bonus. Rám i vidli jsem koupil bez úchytů na třmeny, takže pokud by mě canti moc štvaly, dám tam malý véčka. Kola teda asi pořídím s 32 dráty, hmotnost u toho zas nijak moc neřeším a bude to celkem jistota. Tak teď ještě jaký koupit ráfky a bude to všechno.

        0 0
      • Jezevec70  

        Pokud s tím nebude jezdit ve sračkách v terénu, tak ráfkové stačí. Ale přimlouval bych se za mini-véčka.

        Pro šťouraly – na jednom kole mám hydraulické Avidy s 160mm kotouči a na druhém mini-véčka. Takže můžu srovnávat.

        0 0
    • jecnak  
      • Aksia vydrzi bez problem vse, co chces. Naopak jsou velmi spolehliva a kdyz bouchnes nebo probrzdis rafek, muzes ho nahradit DT Swiss R 460 pri pouziti stejnych dratu.
      • Kazetu dle nohou. Ideal asi 11–28 a vic. Pokud budes jezdit vic v terenu nebo zavodit, vymenis 50z za 46(44). To sam poznas.
      • Zadne
      • Dlouhe se zasterkami, ostatni nema smysl.

      Muzes se podivat na Boona ke mne do profilu. Pouzivam ho, jak zamyslis ty. Puvodne jsem mel zakladniho Crocketta, ale zjistil jsem, ze na CX najezdim suverenne nejvic kilometru, tak jsem koupil lepsi stroj.

      0 0
      • melda  

        Borci, s těma brzdama mě fakt serete. Já se na ty canti hrozně těším, takovej ouldskůlovej cyklokros. No uvidíme, když to bude moc velký peklo, tak tam dám ty véčka. Ale na fávu jsem měl centriky a o těch mi taky každej říkal, že nebrzdí. A popravdě teda nebrzdily… Ty kola, no říkal jsem si že bych zapletl ráfky remerx eddy, vypadaj celkem bytelně a aj jsou přiměřeně široký, náby bych dal asi novatec F482SB-SL / A291SB-SL, 28 předek, 32der zadek. Podle mýho slušný náby za rozumný peníze a nebo pak Shimana, ty jsou na 32děr oba

        0 0
        • DonE  

          Bych to tak neřešil. Rozumné špalky a jde to. Kotouče to samozřejmě nejsou. Teď jsem jel na přítelkyně LaPierru: https://www.mojekolo.cz/…500-50-cm-2/ a nebyl s tím problém. Pravda jsem lehká váha.

          Není to reklama. Tu testovacku máme doma :))).

          0 0
          • melda  

            Tak to je fakt pěkný kolo, za ty love mazec. Supr je, že má aj bowdeny venkem.

            0 0
            • DonE  

              Je to fajn. Akorát mi to je malé, tak ho má přítelkyně.

              0 0
      • nooski  

        Aksia jsem probrzdil (to je pochopitelné na zimáku) a zadní náboj díky absenci jednoho ložiska v ořechu prostě do sraček není. Teď mám nová Aksia a v nižších teplotách ten ořech neunáší. Aksia na kotouče mají ID360 a tam je vše v pořádku. Roky jsem vozil Fulcrumy 7 a s ořechem nikdy problém nebyl, ale taky jsem je probrzdil na zimáku :-)

        0 0
    • melda  

      Takže první zásilka byla z Remerxu, ráfky Eddy, 28/32 drátů a v zápětí dualy, přehazka, kazety, řetězy a objímka na smyk

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.