• MartinR76

    Ahoj všichni. Mám dotaz na vás zkušenější…

    Chci si „postavit“ kolo a zajímalo by mě pár věcí ohledně komponentů.

    Chtěl bych vědět u kterých komp. nešetřit a koupit to nejlepší a naopak u kterých se dá „ušetřit“… Dále by mě zajímalo jaký máte názor na XTR, není už to pro amatéra zbytečný? A jestli ne, tak který komponent by jste v XTR doporučili…

    A ještě jeden dotaz. Co komponenty SRAM? Doporučili byste je víc než Shimano nebo je spolu nějak nakombinovat?? Moc díky za odpovědi…

    0 0
    • novas752  
      1. Vůbec nevíme o jakém typu kola přemýšlíš
      2. nevíme ani na jaké ježdění by si ho chtěl, to je pak těžký radit
      3. o srovnání a případně kompatibilitě sram a Shimano tu je hromada vláken, stačí si počíst něco tam.
      0 0
    • kubad  

      na XTR buď máš nebo nemáš – pokud nemáš tak ho nepotřebuješ :D

      jinak čím dražší sada tak v principu je lehčí a o něco líp funguje , jaká je pro tebe ta ideální si musíš zdůvodnit sám

      u Sramu od GX a u Shimana od SLX je to v pohodě

      0 0
    • bikemike  

      Pokud se neorientuješ v komponentech a jejich kompatibilitě, do stavby se raději nepouštěj.

      0 0
      • MartinR76  

        Něco málo o tom vím a orientuji se, ale jsou tady daleko zkušenější… A samozřejmě se stavbou bych si nechal taky poradit a sám bych se do toho určitě nepouštěl…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Stavbu si ulehči. Kup hotový kolo a namontuj si blikacku a zvonek. To jako stavba pro začátek bude akorát.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Velmi uzitecny.

            K tematu, XTR je fajn, vypada supr a i kvalita zpracovani je paradni, nicmene XT funguje uplne stejne, jen neni tak fancy, takze to je ciste jen o tom kolik za to chces dat. U SLX uz to chce vybirat, SLX razeni je jak sram, cili nic moc :) Ale treba brzdy jsou ve vsech radach vice mene stejne.

            Kdyz to chces stavet sam, Shimano ti prinese vyhodu ze se nemusis je*at s DOT kapalinou v brzdach, coz je pro mne jeden z hlavnich duvodu proc Shimano, a pak ten brzdny vykon. Je sjezd a sjezd, ale pokud ti jde o co nejlepsi brzdy ve sjezdu, Shimano (i SLX) jsou silnejsi nez Code RSC za mnohem min $ :)

            0 0
        • Boby83  

          Jednoduše – nevymýšlej, nemá to cenu, vyjde to draho, chce to znalosti, manuální zručnost, zkušenosti a trpělivost. Nech si raději kolo postavit na zakázku od zkušeného stavitele (zde např. Scalar) – ušetříš, konfiguraci si můžeš ovlivnit, poradí, máš záruku, čistou hlavu a klid. Kolo si pak budeš servisovat/up­gradovat sám a tím se i spoustu věcí do budoucna naučíš a pak si ho třeba postavíš sám. Ten problém vidím hlavně v různých standardech, kompatibilitě, hromadě speciálního nářadí, atd.. Je toho prostě hodně pro laika, který v tom neleží každý den..

          0 0
          • Mr.Duck  

            Postavit si kolo neni zas takova veda. Jasne ze si ho muzes nechat postavit, a mozna dostanes lepsi kolo nez kdyz si to poskladas sam, ale zase se pripravis o cenny zkusenosti.

            S temi standardy je to horsi a horsi, ale porad to neni tak hrozne, vyberes ram, nejtezsi bude najit spravne hlavko ale to casto koupis i s ramem, a tak bych to i doporucoval, nebo si ho proste nechal v shopu nalisovat, at si poradi se spravnou velikosti. Stred v nejhorsim taky do shopu kdyby bylo potreba press fit a to je vsechno, zbytek kola vice mene poskladas se sadou imbusu, naky kleste a pilku (na kraceni krku).

            Vim ze se mi to lehce rekne jako mechanikovi, ale presne tak jsem sam zacal, bez nejakych ultra vedomosti jen ctenim tady na foru, kde se mi este smali ze vetsi zdvihy nepotrebuju :)

            0 0
            • MartinR76  

              Díky… Když zmiňuješ ty rámy, máš nějaký tip? Co rámy MRX?

              0 0
              • Boby83  

                Zrovna na MRX rámu mám postaveno (koukni do profilu) – spousta lidí na ně nadává, ale osobně nechápu, sebemenší problém jsem na něm nenašel. Snad jen trochu starší geo a absence pevné osy (rámy 2020 už možnost pevné osy mají). Hodně záleží na tom, co od kola očekáváš a co na něm chceš jezdit. Jako na klasický XC bike si na něj osobně nemůžu vůbec stěžovat.

                0 0
              • Mr.Duck  

                RB!

                Uprimne se v HT moc nevyznam, jediny HT co mam je dirtak a commuter co jsem nasel u popelnice a spravil za $3.91 :D

                Jak pise kolega vys o pevne ose, to by zrovna byla jedna z veci na co bych se osobne zameril, pevna osa je fajn, a dnes bych to povazoval za samozrejmost, nicmene jezdit se bez toho pochopitelne da. Geometrii nejlepsi vyzkouset takze s tim asi taky moc neporadim. Jen mozna kvuli kompatibilite bych hledal 30.9 nebo 31.6 sedlovku, treba proto kdybys chtel upgradovat ram nebo koupit fulla, tohle jsou nejbeznejsi rozmery tak by ti to tam spis sedlo, i kdyz to uz taky asi nebude platit dlouho..

                0 0
          • MartinR76  

            Nevyjádřil jsem se asi úplně správně… Samozřejmě sám a doma bych se do toho asi zatím nepouštěl…

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • sserpx  

      Chtěl bych vědět u kterých komp. nešetřit a koupit to nejlepší a naopak u kterých se dá „ušetřit“… Dále by mě zajímalo jaký máte názor na XTR, není už to pro amatéra zbytečný?

      Predpokladam, ze rozpocet je omezeny, protoze jinak by ses vubec nedotazoval a poridil top osazeni. Ovsem druhym dechem se ptat, na kterych komponentech se da usetrit a zaroven uvazovat o XTR mi prijde jako totalni protimluv. To je jak, kdybych zalozil vlakno, co za auto si mam koupit, kdyz bych rad usetril a vzapeti se dotazal, jestli Bugatti by byla dobra volba.

      Tohle je muj nazor a nekteri s nim nemusi souhlasit. Za me u mtb urcite nesetrit na vidlici, ramu a zapletenych kolech. To je zaklad. Pokud jezdis i traily, tak investovat do spolehlive teleskopky.

      Na brzdach se usetrit da a nemusi to znamenat, ze by brzdily malo. Ctyrpistove MT-520 by na trailovem kole nemely nikoho urazit a pritom cena je pekna. Nebo o neco drazsi SLX/ZEE.

      Co se razeni tyce, tak mi prijde, ze v Cesku se kolem nej vznasi nadprirozena aura. Podle me od Deore vys radi vse spolehlive a dostatecne dobre. Tim nerikam, ze nejsou rozdily. Jsou, ale pokud bych hledal, kde usetrit korunu, klidne bych se bez magickeho XT vzadu na prehazce obesel. Pokud vyuzijes cely rozsah 1×12, tak SLX by melo byt naprosto dostacujici. Dalsi kacky bys mohl usetrit, kdyz bys zjistil, ze by ti stacil rozsah 1×11 a sice 11–46 zubu. Pak opet SLX, ale o neco levnejsi.

      0 0
      • novas752  

        Bych dal XT radici packu, jinak vse ostatni vcetne brzd SLX.

        0 0
      • Mr.Duck  

        S tim SLX obecne souhlasim i kdyz vozim XT, ale u tech pacek se opravdu vyplati priplatit za XT. I mlada hned poznala o kolik lip to radi. Instant release je super, a Multi release jeste vic. Packy s temito funkcemi jsou pro me jeden ze dvou hlavnich duvodu proc kdykoliv sednu na kolo s razenim bez toho(at uz je to SLX nebo X0), pripadam si jak kdybych se vratil o deset let dozadu.

        0 0
        • maros.77  

          A co teprve XTR řazení a hazka klidně SLX;-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Jako když je někdo napůl fajnšmekr tak proč ne!

            0 0
            • maros.77  

              Tak ta lehkost a kroky řazení jsou poznat a hazkou to moc neovlivníš. Nevím, proč to někteří dělaj opačně, hazka z vyšší řady a řazení z nižší.

              0 0
            • oddie  

              Tak. Taky jsem si udělal kazetu se 4 největšími pastorky XTR, aby to vypadalo, a zbytek kazety jsem vzal z Deore, protože na to už nikdo koukat nebude :)

              0 0
        • MartinR76  

          Díky… „instant release“ a „multi release“ ?? Nikdy jsem si nevšiml, že by to u řazení uváděli…??

          0 0
          • Mr.Duck  

            Nekde to tam je, ve zkratce:

            Instant release

            • radi na rychlejsi pri stisknuti packy (SRAM a SLX a niz radi az pri jejim uvolneni)

            Multi release

            • dovoluje zaradit o dva prevody najednou pri razeni na rychlejsi prevod

            Oboji je podle me dost prinos, multi pouzivam co jsem zacal vozit 10s, a ted u 12s je to o to vic uzitecne, kdyz mam zaradit pres celou kazetu :) Instant je proste rychlejsi, a osobne mi prijde i ten pocit na pacce lepsi ale to uz je o preferencich.

            0 0
            • MartinR76  

              Diky… Mě docela vyhovuje řazení, který mám na současným kole, jen nevím jestli je to insta nebo multi :))) Ale řadit o dva nahoru mi nejde…

              Shimano Deore SLM610/10sp.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Nemáš, obojí má až XT a výš :) Ono i to deire funguje to ne že ne, ale XT je jiná liga. Ale když na to někdo zvyklej tak se dá i bez toho žít žejo :)

                0 0
      • MartinR76  

        Díky… S tím řazením máš pravdu. Každý kdo tady na foru o tomhle píše, tak nejdůležitější je právě řazení… Ale zřejmě na tom asi něco bude. Proto jsem zmínil to XTR :)) A pokud je to opravdu nejdůležitější, tak do XTR klidně půjdu. Na současným kole mám deore SL a celkem v pohodě…

        Máš nějaký dobrý tip na rám? Znám MRX a vypadají celkem dobře.

        Vidlice- v jaký cenový relaci už je opravdu dobrá? Počítám kolem 5000–6000??

        Chtěl bych zkusit 1×12(11–50) Jen pořád nevím jestli převodník 32z a nebo 34z

        0 0
        • Vilém  

          Pokud uvazujes o stavbe na MRX ramu a vidlici kolem 5–6tKc, tak uvazovani o XTR je trochu mimo.

          0 0
          • MartinR76  

            Jen jsem se ptal na ten druh rámu…

            Co se vidlic týče, tak popravdě nevím v jaký cenový relaci začínají ty dobré.

            0 0
            • Lister  

              V takové, že se ti to nebude líbit.

              Nákup samotné vidlice ze maloobchodní cenu je jedna z těch nejblbější investic, která se ta udělat.

              0 0
              • MartinR76  

                No děkuju… :))

                A co bys radil?

                0 0
              • sserpx  

                Casto to tak je, ale ne vzdycky. Daji se vychytat pekne akce. Jako ted treba nekdo daval ve vedlejsim vlakne odkaz na SR Durolux za 400 eur. Podle me super cena za super vidli. Tahle konkretne pro tazatele asi nebude, protoze je to na trailovy hardtail trochu overkill, ale neni nemozne neco pekneho za rozumny peniz sehnat.

                0 0
        • sserpx  

          Shimano 1×12 maji 10–51 zubu. Zejmena ten 1 zub na nejmensim pastorku udela pomerne hodne. Ohledne prevodniku zalezi, jakym stylem jezdis a jakou mas silu v nohach. Pokud mas v planu slapat pri vysokych rychlostech. Dejme tomu cca 35 – 40 km/h a vic a zaroven si veris do kopcu, dej 34. Jinak 32.

          Do top razeni XTR bys klidne investoval, ale do vidlice chces dat maximalne 5–6000? Top vidle stoji klidne 25000 a i vic. Myslim, zes nam porad nerekl, jestli chces stavet XC, nebo trail bike. Pokud jo, tak jsem to prehlidl. Na trail bike bych dal SR Auron. Popripade jeste RS Yari s tim, ze si muzes rozlozit naklady a az casem vymenit patronu a udelat si z ni v podstate RS Lyrik. Ceny jsou okolo 10k. Nekdy min a nekdy vic. Zalezi, kde ma jaky shop zrovna akci.

          0 0
          • MartinR76  

            Samozřejmě 10–51 :))

            U těch vidlic jsem měl na mysli v jaký cenový relaci začínají ty dobré…

            0 0
    • tomxxx  

      Zadej rozpočet

      Já nikdy nešetřil na rámu, vidlici, zapletech a packách řazení, případně teleskopu. Zbytek kola je uz jen o hmotnosti, když se bavíme o úrovni komponentu od slx/gx výš.

      0 0
      • MartinR76  

        Rozpočet? Tak cca 42.000

        Už jsem se ptal výše, máš nějaký tip na rám?

        0 0
        • tomxxx  

          Takže na xtr zapomeneme, žejo

          Aby ses vešel, tak to musí být rám do 10 tisíc.

          Svého času byly Cube rámy za pár korun, ale už se asi sehnat tak snadno nedaj.

          Za 42 je lepší koupit sériovku a nehodící komponenty vyměnit a prodat.

          Hodně na hraně se to vyplatí jen lidem co maj komponenty za velkoobchodní ceny a i tak to často nevychází.

          0 0
          • oddie  

            Stavba se vyplatí někomu, kdo ví, co chce, chce něco, co trh běžně nenabízí a je ochoten a schopen si věci na to trpělivě poshánět sám. Velkoobchodní ceny s tím nemají co společného. Většinu věcí, co jsem kdy posháněl, mi z velkoobchodů vůbec nejsou schopni nabídnout, natož pak za výprodejové ceny těch zahraničních.

            0 0
          • danielh  

            Kazdy normalni clovek vi ze XTR je zaklad, bez toho kolo proste nejede :-(

            0 0
    • Lister  

      Aktuálně v poměru cena výkon nemůže nic konkurovat SLX. Jen páčky bych dal XT.

      Sram proti tomu vychází s cenou hodně špatně.

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud bych si měl vybrat nějaké XTR na kole, pak by to bylo řazení a kliky. Řazení z funkčního hlediska, kliky kvůli vzhledu (nepamatuju ročník, kdy by se mi nelíbily kliky XTR, což se třeba o SLX říci nedá :) ).

      0 0
    • krabica  

      A když se hecneš, tak se vejdeš do rozpočtu i s AXS. :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.