Karbonová kola pro kotoučovou silničku a vhodné obutí 28-32mm

145 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Zdravím,

    pořídil jsem novou silnici a hledám adekvátní kola ke kombinaci karbec rám + ultegra. Současná DT R24 jsou kvalitativně ok, ale těžká. Dokud jsem byl uživatel ráfkových brzd jsem byl z povícero důvodů ortodoxní zastánce hliníku, ale právě s příchodem disků mě tyto myšlenkové pochody zlehka opustily. Takže uvažuji o karbonech, ale je zde pár dilemat. Hlavní dilema je galuska vs plášť. Zkousnul bych galdy, ale jak je to s dostupností gald reálné šíře 28–32mm, se kterými bych se nemusel bát projet úsek ala „strade bianche“ nebo občasný horší asfalt? Sehnat takový plášť není problém, ale galuska?

    Další věcí je výška ráfku a výplet. Mají to být jediná kola, která objedou jak trénink, tak občasný závod, nebo cyklo dovolenou v horách, takže bych spíš šel na jistotu na úkor gramařiny a výplet 28 / 28 ( jezdec 64kg ) a náboje DT 350 straight pull v případě stavby.

    Stavba: zalíbily se mi ráfky Nextie 45mm, po projití netu se jedná o prověřenou Asii. Hmotnost kol by činila 1490g pro galusky a 1650g pro pláště a cena setu asi 20 tisíc. Dražším ekvivalentem je koupě Pancho wheels Rush38 s náboji DT 350 ( 1420g ). Na oko jsou hezké ještě Fulcrum quattro DB clincher, ale kulaté dráty a hmotnost 1610g. Poprosím o názory a hl. zkušenosti k jednotlivým variantám, tuhost, kvalita ráfků, i ohledně těch galusek, děkuji :-)

    0 0
    • hydergine  

      Galusky existují, viz. např. Schwalbe S-One . Ale ještě bych trochu popřemýšlel, jestli vůbec jít na silnici do galusek, protože kromě hmotnosti nemají moc výhod: Clinchers vs Tubulars.

      0 0
      • Smazaný účet  

        No to je to, co se obecenstva ptám. Hmotnostně to na komplet kolech udělá 200–260g při stejných parametrech a kvalitativně srovnatelném obutí.

        Nyní jsou velkou módou bezduše, never say never, ale momentálně bezduše nechci, buď klasa pláště třeba s latexkou, nebo už ty galusky.

        Nyní mám pláště 4000sII 28mm, reálně naměřeno 31mm a s projevem jsem velmi spokojen. :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Osobně mi příjde důležitá šířka ráfku, než rozdíl galusky mezi pláštěm.. jde cítit víc rozdíl. Jel jsem galusky a kola bora ultra – pohodlné, pak galusky a kola vision – tvrdé, kola mavic 40c a plášť – tvrdé, kola Zipp plášť – pohodlné. V jízdních vlastnostech samozřejmě taky rozdíly, ale mám dojem, že plášť a Galuska má k sobě blíž, než si můžu myslet. Zvlášť v kombinaci plášť a široký ráfek. To je můj poznatek:)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Galusky lákají na hmotnost a lepší jízdní vlastnosti. Ale také s novým kolem přišla možnost mít různé pláště, mohl bych tedy střídat 31mm na trénink, odolné 30–33mm na post-zimní trénink a nějaké 25–27mm šlupky s latexem do hor a na závod.

            Otázka je, zda má smysl vrážet 20–25 tisíc za „clincher“ carbony, když za ty peníze postavím stejně těžký hliník. Třeba ty 45mm nextie by udělaly 1650g na 28 drátech a 1610 na 24 drátech. Zase je fakt, že pár gramů by to dalo a takové plachetnice by se na větrném jihu moravy šikly :-)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Asi jo, to je fakt, zase když jsou kola plášťové 1300g tak je to ale jedno.. jaký profil budeš jezdit? Tomu taky rozumím, ta variabilita a rychlá výměna u galusek není tak jednoduchá.. plášť je v tomhle super:)

              Pokud jsou na výběr dobré karbony nebo dobrý hliník, asi bych volil karbon.. ložiska se dají vyměnit za lepší, když člověk má potřebu:) já si nikdy neuměl představit těžké kola, teď je mám a jsem šťastný, samozřejmě jdu teď z extrému do extrému, ale profil 50–60 mi přijde nejuniverzálnější a nejlepší. Já kopce moc nejezdím.. na trase 20km mam nastoupaných 300m. Urči si tohle a hlavně, vyšší rafek U profil:) pomáhá to hodně. Váha co jsi napsal je za mě super. 1650 – Tak akorát:)

              0 0
            • Smazaný účet  

              Profil je snad veškerý :o) Doma jezdím roviny + krátké stojky a občasné závody nebo cyklodovolenky jezdím do hor, 5–10km výjezdy.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak bych se držel výšky asi 50 plus mínus, ale to tak nějak požaduješ:) takže super. Hlavně U profil a šířka. Na ty dráty bych při tvé váze nehleděl (28/24?) protože většinou je to rozděleno váhově a často je to u 20/16 kde začíná být problém třeba 90kg. U tvých 65kg bych se i kombinace 20/20 nebo oněch zmíněných 20/16 vůbec nebál.

                Větší vliv má samotný ráfek, hlinikový se může kroutit stejně, víc než karbon nebo vůbec. Osobně mi přišlo, pocitově, že se vilc kroutily galusky.. častěji mi šmechtaly o brzdu, a to mi strašně vadí.. u pláště se mi to tak často a hodně nestalo.

                0 0
        • JFtryall  

          Galdy jsou fajn, pro univerzalni pouziti bych se nebal Nextie 45mm a bezdusi. :-) galuskovy kola maji asi nejvetsi benefit v akceleraci v kopcich a hodne dobre vaze setu pri vysokym profilu. Vlastnosti budou u tech spickovych pneu asi srovnatelne. Ale duse bych teda nedaval.

          0 0
        • Smazaný účet  

          latex si vnutit nechám :D (stejně ho má půlka galusek ), ale na mlíko zatím nemám koule… Ale jak píšu, never say never.

          Jinak jak to vidíte s tuhostí kol u těch 45mm? Bude velký rozdíl v tuhosti 24 a 28d? Jezdec je relativně odlehčený, 64kg. Mám ale rád, když jdu ze sedla a jde to za pedálem. FR zera nebo trojky mi to poskytovaly.

          0 0
    • jecnak  

      24 dratu vpredu i vzadu vozim na CX zcela bez problemu s kotoucema. Na silnici mam 16 a 20 s rafkovyma brzdama taky bez problemu. Vazim 74–77kg. Galusky/duse/bez­duse si kazdy musi rozmyslet sam. Na kolech mam galdy i bezduse podle toho na jakem a na jake pouziti.

      0 0
      • Smazaný účet  

        u ráfkových jsem vozil taky 16 a 21 a tam to bylo ok. Jinak jakou máš zkušenost s výdrží/nájezdem nějaké obstojné silniční galusky? Co jsem pochytil od kolegů, tak Tufo dá hodně, ale jízdně nic moc a naopak nějaké závodní jsou na 4000 km.

        0 0
        • gersa  

          Bohužel to tak je. Zatím se mi vždy potvrdilo, že levný Tufo dají nejvíc

          0 0
        • Radovan84  

          Jo jo…ty 4t (spíš trochu méně) jsou realné.Tufo elite ride 25.

          K vlastnostem Tufa se vyjadřovat už nebudu.Ale musíš brát v potaz že pokud jí „neprobrzdíš“ tak je absolutně blbuvzdorná.Dvě sezony-defekt 0 a perfektně drží tlak.

          Jinak ráfek od Pancha bude dobrá volba.Zatím dvě sezony a spokojenost.Ale nemám kotouče.Ty ti chválím.Kdo jezdí kopce v horách mimo ČR tak dobře ví o čem mluvím.Docela opruz nekolikrát při sjezdu zastavovat a čekat až vychladne ráfek.Ale zase je to lehčí a u nás se ti tenhle problém nestane.Vzhled je kapitola sama o sobě že ano …

          Takže přeju šťastnou volbu :-)

          0 0
          • jecnak  

            Proste to tak je u vsech gum – na kolo i na auto. Aby drzela, musi mit mekci smes a tim padem nevydrzi.

            Teda ze bych musel nekdy zastavovat z kopce, aby mi vychladl rafek si fakt nepamatuju. Ani na duralu ani na karbonu. Namatkou vloni Furka, Grimsel, Susten, Gothard, Glockner, Mont du Chat, Romme, Colombiere, Aravis.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Zajímavý je ale Conti Gp4000sII. Grip si dovolím napsat mají perfektní, ale není pro ně potíž natočit 10 000km+. S tvým tvrzením určitě souhlasím, ale tento plášť má jakousi anomálnii v tomto :)

              0 0
              • jonti  

                Specialized plaste jsou na tom podobne.

                0 0
                • jIrI___  

                  Na gravelu vozím Spešl Roubaix Pro a je pravda, že po najetých zhruba 2000 km (80% silnice, 20% šotolina, polňačky) nejde ani na zadním kole vidět nějaké výrazné opotřebení.

                  0 0
    • Smazaný účet  

      Jako možnou variantu jsem přidal ještě ráfky Spinnolo 36 nebo 50 mm a zbytek od DT swiss.

      Taky bych možná zvážil rozdílnou výšku ráfků – 45–50mm zadek 35–40mm předek.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jak si zjišťuji + a – různých variant, tak jsem si našel pár zajímavých faktů z videí GCN.

        1. Srovnávali kola 40mm vs 60mm ve stoupání. Na 6,5km s průměrem 5,6% při stejném výkonu byly oba ± stejně rychlé. Váhový rozdíl je 120g :-)
        2. Srovnání aerodynamiky nízkých AL a vysokých karbonů, opět při stejném výkonu. Až kolem 40 km/h tam byl rozdíl 1 km/h. Zní to amatérsky, ale si to fakt bude hlavně v nohách :o)))

        https://www.youtube.com/watch?…

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • JFtryall  

          My jsme si delali testy na 38–50 profil v realnem case na stejnych kolech a v silnem vetru ten rozdil byl kolem 15W na 300W tempu, coz je docela podstatny rozdil. Nizky hliniky by byly jeste o rad horsi. Takze to sice v nohach je, ale kdyz chytnes spravny podminky, tak je to fakt znat. Ja bych ted volil 45mm.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Můžeš to nějak rozvést? Pokud jste jeli za 300 na obou, tak to bylo pořád 300, nechápu těch 15. Jaký tam byl rozdíl v km/h při těch 300W? :)

            0 0
            • JFtryall  

              Slo o to, ze jsme zacinali vedle sebe na steady vykonu tech 300W v celkove delce asi 8 minut. A jak jsme prijeli do silnyho vetru a takoveho poloterezinu, tak ja bych musel jet cca 315–320 abych stacil, takhle jsem postupne ztracel a docela vyrazne, vykon byl neustale shodny. Na konci useku jsem mel nakoupeno nekolik desitek metru. V idealnich podminkach jsou v beznych rychlostech ty rozdily zanedbatelne, taky jsme to zkouseli. Nad 40 uz tam rozdil bude, ale ne takovy jako v tom vetru.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Aha zajímavé, to jsem chtěl vědět :) A pokud chápu, tak jste srovnávali 38 a 50mm? Nebo kombo 38/50 vs nízké kola?

                0 0
                • JFtryall  

                  Prave ze 38–38 vs 50–50. Osobne jsem necekal takovy rozdil, dokud jsem si to sam nevyzkousel, hlavne na stejnych kolech a vedle sebe, nizky kola by v tom vetru byly jeste vic vzadu. Osmatricitka je nejlepsi univerzalni profil, ktera se neztrati nikde. Rafek navic vazil 350g, takze akcelerace je velmi dobra a v kopcich to je fajn. V kopci kolem 7% nam 50mm profil ztracel cca 10–20 vterin na 12 minutach ve stabilnim vykonu. Rafek mel nejakych 430g, obuti stejne. Takze 45mm pod 400g se jevi jako dobra volba.

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  45mm pod 400, to bych musel jít do galusek. V podstatě se rozhoduji mezi 35–38mm, kde se váha ráfku pohybuje kolem 430–440g, nebo 45mm, kde ráfek váží dle výrobce 470–480g. Nebo ještě alternativa Fulcrum quattro carbon DB, ty váží 1600g/set a ráfek 40mm.

                  A je to těžké rozhodování, protože 45mm dobře pojede na větru a rovině, 38mm bude zase hbitější a lepší v prudkých stojkách. A jak vypadají tréninky v mém okolí? Větrné roviny a prudké stojky :D Nebo někdy jedu 30km po rovině ke kopcům, pak několik táhlých stoupání a zas 30km na placce domů.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Nevim no. Na peknou silnicku asi patri galusky. :-) na tahly kopce je vyssi profil ok, kdyz jedes stabine. Na kratsich intenzivnich kopcich to bude trosku ztracet, ale nebude to nic hrozneho. Ja bych vzal obe 45, vahovy rozdil je minimalni a na vetru to pomuze.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Patří, ale při nájezdu 8–12k ročně by peněženka asi zaplakala.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Jak to pročítám, tak ty galdy fakt víc než 3–4k km nedají, což je při ceně 1500 za kus celkem otravné, leda Tufo, ale opět recenze potvrzují moji zkušenost s Calibra +, trochu mokro a sáňkuješ.

                        Ikdyž se snažím vnitřně přesvědčit pro galusky, tak rozum velí jako nej kompromis mezi hmotností/jíz­dou/výdrží dobrý plášť s latexkou.

                        0 0
                        • mr.ricardo  

                          Letos jsem jako prvni galdy koupil Conti Sprinter gatorskin 25, najel jsem na nich cca 3 tis., predni netknuta, zadni tak na pulce. A je to galda za litr (neco malo pres litr), jeden defekt vzadu, zalepeno bez problemu zlutym tufem. A je to o dost pohodlnejsi a i bezpecnejsi jizda. Ja jsem spokojeny, hlavne se vyhni tufo pasce a lep to lepidlem. Je to jednorazove vic prace, ale zase se pak vyhnes cisteni rafku pri vymene a ruznym otravnym pazvukum za jizdy.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Kolik to reálně měří?

                            Galusek je k nabídce 2× méně než plášťů a v šíři 28–30mm jich je jak šafránu a co jsem pročetl recenze na ně, tak bych je měl tak na 2 měsíce. :o)

                            0 0
                            • mr.ricardo  

                              Meri 25, galda vetsinou meri tolik, kolik je psano, protoze ji nedeformuje rafek. Vozit 30 silnicni galusky je podle me zbytecny, jestli trvas na tyhle sirce, tak jedine plaste, at s dusi nebo bez.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Trvám ;-) Kolo jsem měnil hlavně proto, abych mohl jezdit mimo jakýkoliv hustší provoz, což v týdnu ve špičce znamená používat různé pavé sektory v podobě uježděného prachu/štěrku, lehčí šotky, nebo rozbitého/látaného asfaltu. Třeba viz foto. Nyní mám vyzkoušeno, že 31mm (conti28)na 4,5 barech mě pohodlně převeze přes tyto úseky, ale na silnici nepociťuji nějaké zhoršení proti conti 25.

                                https://d34-a.sdn.szn.cz/…/2YItl8.jpeg?…

                                http://files.mujvolnycas.webnode.cz/…P1050770.JPG

                                0 0
                                • jonti  

                                  Lepsi je bavit se o udavane sirce, 28mm udavana je jeste fajn, tech 31 udavanych je uz dost.

                                  0 0
                                • Pán z Dubu  

                                  Galda má větší provozní výšku než plášť stejného rozměru. Při stejném tlaku můžeš vozit o velikost menší galdu. Jestli uvažuješ v pláštích 30 mm – tak v galdách můžeš 27, 28 mm.

                                  0 0
                                • mr.ricardo  

                                  Takovyhle sotoliny jezdim i na tech 25mm, kdyz vim, ze to budu chtit strihnout po tehle usecich, tak misto 8bar nahustim trochu min a pohoda. Ale jsou to jen zkratky, pokud to jezdis cilene, tak chapu, ze chces trochu objemu navic. Ale musis brat v uvahu, ze ta galda se chova uplne jinak, nez plast, je to jen gumova trubka nalepena na rafku, nema upevneny boky, takze se pri jizde chova jako plast s vetsim objemem, jak pise kolega nade mnou.

                                  0 0
                              • JFtryall  

                                Tak takova Schwalbe S One nebude spatna galda v 30mm a rychla bude hodne. A grip bude uplne jinde nez bezna 25mm hladka. Na univerzalni pouziti- proc ne. Nebo neco nejsirsiho od FMB nebo Dugastu.

                                0 0
                                • mr.ricardo  

                                  Jo, ale co jsem cetl, tak Schwalbe One galusky se pry rychle sjizdi, je tam malo masa na behounu, coz Spartakus nechce. Fmb a Dugast zase trochu problem cena, prece jen 2 – 2,5 tis. za gumu, pokud jezdi hodne, uz je na srajtofli znat.

                                  0 0
                                • tromboonen  

                                  A co tohle? https://www.bike24.com/p296329.html plášťovou verzi mám teď vzadu a je to dost bytelný, na nízkým tlaku skvěle válí a normálně to dává ostrou šotku, má to nějaká protidefektní vrstvy, materiálu je tam taky dost… na kostky by to taky mělo být OK podle názvu…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Jasně, galdy a zvlášť tyto pojedou dobře. Ale jak jsem psal už několikrát, při nájezdu 8–12k km ročně bych se pěkně prohnul… A druhá kola s plášti neberu jako řešení. Když už dávám za takovou relativně blbost 20–25K, tak ať to permanentně přináší užitek, ne že drahá kola budou stát v rožku a budou se používat v neděli a v dubnu. :)

                                    0 0
                                    • tromboonen  

                                      No já řeším karbony na ráfkový brzdy, tam jsou galdy asi nejlepší cesta, plus chci prostě něco jinýho, než zbytek arzenálu… Kdybych měl kotouče a jako jedniný kola, asi bych šel to clincherů… ale tyhle galdy jsem právě myslel, že by mohly 1. být OK na ty polnacky a sotky i v 27 mm (kdyz to da Roubaix, tak tohle levou zadni) 2. nemusely by si zapichat kazdy druhy den a 3. mohly by neco vydrzet (pokud soudim podle jejich plastovejch bratru)…

                                      Az/jestli ty karbony poridim, tak a to pudou tyhle, nebo Vittorky s grafenem, nebo Spzesly, ale nejspis tyhle, mam pro ne slabost a plaste mi fakt sedly…

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Pročti si recenze, daných gald, abys nebyl zklamaný. Jinak dnes jsem na daném kole s GP sII 28mm profrčel přes polní cestu co jsem odkazoval. Jak po másle :)

                                        0 0
          • jecnak  

            Vidim to stejne – overovano s watakem. Dalsi veci je profil rafku – vckovy je ve vetru casto uz na hranici pohodlne jizdy, kdezto ucko jede klidne a clovek nic neresi. Co se tyce kopcu, tak je dobre se taky zamyslet, ze se nejezdi jen do kopce ale i dolu. Lehcimu jezdci vysoka kola dolu hodne pomuzou. Samozrejme to musi mit v pazi a nesmi se bat.

            0 0
          • Chlebovnik  

            No, četl jsem test Tour Magazínu a jim vyšlo, že například Zipp 404 (56 mm hloubka) oproti Zipp 101 (30 mm hloubka) ušetří 4 Watty při 40 km/h. Ano, celé 4 Watty.

            Zipp 808 (82 mm profil) proti Corima Winium+ (což je velmi nízký 23mm ráfek) pak při 40 km/h ušetří asi 8 Wattů.

            0 0
            • tromboonen  

              Ale na (hlavně bočním) větru je to podstatně jinde, když si počkáš na uragán a nasadíš 808, tak jestli se udržíš na silnici jedeš zadarmo :)

              0 0
              • Smazaný účet  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Chlebovnik  

                Ale jako znalec určitě víš, že tyhle benefity pořádně začínaj až někde kolem 10°. A od 20° výš se to zase s nízkými koly rychle srovnává. A kolik že % jízdního času jezdec obvykle stráví pod takovým úhlem větru, aby mu vysoká kola poskytla výrazný aero benefit?

                After analyzing our data, we learned that a cyclist experiences much shallower angles than we originally thought. We now know a cyclist spends 80% of their time riding between 0 and 10 degrees of yaw.

                Zdroj: http://www.flocycling.com/aero.php

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ne že bych nějak hltat masírku, ale asi na tom něco bude. Dáš 100km švih, kde se vystavuješ větru pod různými úhly, někdy ti to pomůže, někdy ne, část švihu strávíš v protivětru, část ve sjezdu a ono se to může nastřádat. Na obyčejném švihu ti to nic nepřinese, ale když se třeba skupinový trénink zvrhne v závod, tak občas jsem si při dupání proti větru říkal, že abych docvaknul těch cca 10–20m, tak by stačilo fakt málo, ale to málo jsem nikde nevyškrábal.

                  Nebo kdo jel letošní Sereď maratón, tak zažil, co je to větrný teror, tam i v nějakou výhodu věřil.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    *bych věřil… :)

                    0 0
                  • tromboonen  

                    Asi tak, Tvůj jmenovec, když to konečně u Zippáků vychytali, tak mu to během jednoho „švihu“ v severní Francii ušetřilo tolik sil, že když za to pak vzal, tak si všichni mysleli (a dodnes myslí), že tam měl motor…

                    Plus teda třeba říct, že to (ve srovnání s nízkýma) funguje i v protivětru, i v bočním a v dalších, ne, že bys plachtil zadara, ale furt je to aero…

                    0 0
    • hannawald  

      24/24 dratu je uplne ok i na tezsi nez jsi ty.. vetsina tovarnich kol je postavena na tomto poctu. S rozpoctem 20tis asi jen ta cinske rafky, ok jsou i light-bicycle. Ty Fulcrumy nejsou spatne, asi nej pomer cena vykon, celkova vyvazena kola (viz vysledky velkeho testu diskovych kol nemeckeho Tour magazinu 10/2017.) Pekne slevy byly relativne nedavno na bike24 i jinde na Mavicy, protoze 2018 je nova bezdusova verze. Lehoucke jsou 35mm rafky MCFK, ale to je cca 13tis Kc za rafek (r2bike).

      0 0
    • milan.v  

      A už to směřuje k nějakým konkrétním kolům?

      0 0
    • Chlebovnik  

      smazat… špatné vlákno

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Co máš za rám? – Aby pobral zvažované 622×32 pneu. Road disc rámy jsou většinou pro 622×28, pro objemnější pneu jsou CX nebo gravel.

      0 0
    • hannawald  

      co neco takoveho, kdyz nepotrebujes bezduse: https://www.merlincycles.com/…-100506.html

      neni to o tolik drazsi jak Fulcrumy..

      0 0
      • Smazaný účet  

        Fulcrumy seženu za 25, takže rozdíl to drobný je, navíc toto je už dost vysoké. Ale děkuji za odkaz, prolezu, co nabízejí :)

        0 0
        • hannawald  

          jj, tohle je nejvyssi verze tech kol a testy to ma pekne… 3t to dava na svou 1×11 aero silnicku 3T Strada..

          na bike24 maj jeste za pekny peniz (asi 34tis) lonsky Mavic Cosmic. 2018 verze je bezdus, tahle jeste ne, ale jinak pekna kola s velkou slevou, na 40mm profil jsou i dost aero podle testu Tour magazinu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Na tom Merlin mají DT swiss ERC – 47mm ráfek, 19C, váha 1538, za 29k. Tady bych svůj morální limit 25 klidně přeskočil, bo ty kola koštují jinak ke 40, ale to padá vzhledem k tomu, že tolik momentálně k útratě na hobby nemám.

            Volba se zúžila na FR quattro, nebo Nextie 45 + DT 350. Napadlo mě ještě DT 240, to bych se dostal pod 1600g, ale na náboji to prd poznám. A hliníkové niple si asi taky odpustím.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Dnes jsem pročítáním netu objevil Ameriku – a to, že niple se dělají z hliníku nebo z mosazi :D

      Posléze četl dál a třeba na BF se alu silně nedoporučují. Ale co jsem měl dvoje kola od Fulcrumu, tak všechna měly hliníkové a za 30 000 km si nevybavuji žádný problém… Není voják jako voják?

      0 0
      • Radovan84  

        Právě si dospěl do situace že si můžeš říct -vyprdnu se na nějaký BF a dám na vlastní zkušenost…

        Ano, alu niple v pohodě.

        0 0
      • tromboonen  

        Hele pro jaký kola ses nakonec rozhod?

        Já pořešil s light bicycle shipping (ten s „předplaceným clem“) je za cca 160 zelenejch… a jestli jsou ráfky na kolech U nebo V – ty odkazy, co jsem dával předtím, byly V, tady jsou Ucka https://www.lightbicycle.com/…patible.html

        Akorat me trochu zarazi, ze je to tezsi, ty předtim byly 1300–1400g, tohle ma 1540g (na papíře), (45 mm rafek) coz je skoro stejně, jako moje hliníky, nejsem gramař, ale chtěl jsem zkusit jedny lehčí kola, asi blbost řešit za ty prachy..

        A jo, uz vim proc, ta holka mi poslal odkaz na clinchery, tak zpet…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Psal jsem to v jiném patře, ale zatím žádná, protože do sezony je 2–3 měsíce času a zkušenost velí neukvapit se :-)

          Ale v zásadě bych řekl 3 verze:

          1. FR quattro carbon – 1605g, ráfek 40mm, dá se za 25–28K, toto by byla sázka na kvalitu a jistotu.
          2. Nextie 45 + DT 350 – 1576g nebo 1605g, vyšší ráfek 45mm, víc aero, vyšlo by to cca 22–24K.
          3. Méně aero varianta zaměřená spíš na hbitost kol – tedy třeba light bicycle 35mm nebo Spinollo 36mm. To už by aero asi nebylo, ale hmotností bych se dostal na 1516g až 1545g.
          0 0
          • tromboonen  

            Ok, dik, pockam, co odpovi Cinanka o te vaze a uvidim… ty FR jsou pekny, ale z obrazku to vypada, ze sjou hodne „spicaty“, jeste vic, nez to, cemu rikaj u lightbicycle „V shape“

            0 0
            • jecnak  

              Jestli ti muzu ze zkusenosti poradit, jdi jedine do U-shape. Vozil jsem Vcko roky a po prechodu na U jsem byl velice prijemne prekvapen. Totez kvalitni galdy. U tech se uz jaksi ocekava, ze jsou na zavody, takze asi krome Tufa maji odpovidajici smes a vzorek. Pocit jako kdyz presednes z „ostreho hatchbacku“ do supersportu.

              0 0
              • tromboonen  

                Jasny, to je jedno z kriterii, plus ty fulcrumy na galdy snad tady ani neprodavaj, aspon vyhledavace mlci,, a urco by to bylo podstatne vic nez tech 25… Zippy, Bontragery atd si asi na to svoje smrdlani neobhajim, na galdach setrit nebudu, Tufa to rozhodne nebudou (az budou kola, budu resit galdy..)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Pokud sis na své šmrdlání obhájil s-works, tak co by ne zipp… Navíc, pokud dáš trochu času googlení, tak se občas nechají sehnat v akcích a výprodejích za 2/3 původní ceny.

                  Já bych si třeba klidně obhájil nextie ráfky a na to nalepit Zipp, ale protože nemají ten „děrovaný“ povrch, tak zasvěcený by to poznal až příliš snadno :o))

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    K ceně Zippů musíš ale rovnou připočítat cenu přepletení na DT náby. Pokud na nich teda chceš jezdit, ne jen pózovat u cyklostezky.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      V Tromboonenově případě.

                      V mém případě by se jednalo o připočtení ceny polepů Zipp k ceně výpletu a náb DT a bextie ráfků :o))

                      Jen tak na okraj přžemýšlím, co na to kdyžtak nalepit, aby to nebyla holá černá nuda. Napadly mě stealth polepy Zipp, ne že bych se chtěl kasat cizím peřím, jen se prostě líbí font a slovo toho loga.

                      0 0
                    • milan.v  

                      To jsou ty origo náby tak špatné?

                      0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Ne, jsou ještě horší.

                        0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Jeste porad? Jsem mel dojem ze uz se polepsili.

                          0 0
                          • kokoska.rokoska  

                            Dle našeho servisáka je kvalita stále stejná.

                            Kolega vždy na přelomu roku kupuje nový pár a pokaždé nám vysvětluje, že teď už jsou náby ok. Většinou se nedožijí ani únorových Kanárů a pokud ano, jejich labutí píseň zazní právě tam. Ráfky pak s DT 240 SP nebo 350 SP nábama dobře slouží dalších mnoho let. Uvidíme co letos :-)

                            Ale je možné, že při ježdění po suchých bezprašných cestách vydrží víc.

                            0 0
              • hannawald  

                S tim profilem to tak nemusi byt vzdy. V tom testu Tour magazinu testovali i stabilitu kola nebo rekneme odolnost na vetru a nejlepe dopadly Reynolds 46 aero db, ktere maji specialni vecko a ten tvar zduvodnuje vyrobce prave chovanim na vetru.. Ty Fulcrumy nedopadly spatne s odolnosti na vetru, jsou tam kola s u profilem, ktera jsou horsi. Take z pohledu aero jsou lepsi nez nektera kola 45mm. Ale celkove jsou to spis takova kola slusna ve vsem a vyborna odolnosti. Myslim, ze to neni spatny nakup, pokud je to tvuj financni strop, za vyrazne lehci kola bys musel priplatit o dost vice.

                0 0
          • mr.ricardo  

            LB 35mm s dt 350 nabama, cx ray, mosaz, vazi 1410g

            0 0
      • JFtryall  

        Mosaz je lepsi.

        0 0
    • tromboonen  

      Jak moc záleží na tom, kolik maj u DT Swiss náb (350) zubů ty „ratchety“? Fakt je rozdíl v „rychlosti“ záběru? A ve srovnání s klasikou, co má 3 praporky? Maj tuším 18, 36 a 54, čínská slečna nabízí zadara upgrade na 54T, má někdo srovnání – a neřve to pak jak splašenej komár?

      A s těma nipélema furt nejsem rozhodnutej, byly tady různý názory mosaz vs. alu, na relativně „lehká“ kola, co nebudou jezdit ve sračkách alu OK? Na starejch ksyrkach mám snad ocel, na Visionech alu, ani s jedním nebyl problém…

      0 0
      • kubad  

        U silnice stačí 18POI

        Víc potřebuješ v trial pasážích kde jdeš klikama dozadu pak dopředu to u silnice není

        Řešit úsporu pár gramů na kolech s 24 dratama je nesmysl niple masaz a nerez podložky

        Hlavně to nech udelat někde kde ví co dělají

        0 0
        • tromboonen  

          Dík, takže 54T nebrat i když je to zadara? Předpokládám správně, že čím víc zubů, tím vyšší/bzučivěj­ší zvuk?

          0 0
          • kubad  

            Zadara?

            0 0
            • tromboonen  

              No nabízí mi ten upgrade z 18T na 54T bez priplatku…

              0 0
              • kubad  

                já tam vidím +70usd

                0 0
                • tromboonen  

                  No jo, ale slecna, co si s ni dopisuju (protoze na websajtu nemaj shipping do Ceska ani ten shipping s predplacenym clem, a vlastne ani kompletni kola s U rafkama…), tak ta se me asi snazi presvedcit k rychlemu nakupu a nabizi, ze to bude za stejnou cenu, jakoze akce voe… mam to teda brat, nebo ne (54T)? Bojim se, aby to nejak mega nepistelo, nemam rad urvany naby…

                  0 0
                  • kubad  

                    navrhuju deál :D vyměním za nové 18z samo s doplatkem :D když tak SZ

                    když už tak ber 36z těch 54 už je vražda

                    na silnici bych to fakt nedával

                    0 0
                  • jecnak  

                    54 pouzivam s uspechem misto zvonku…

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Takze moje tuseni, ze to bude rvat, je pravdive… no a vliv na funkci (ten zaber) je?

                      0 0
                      • Vilém  

                        Pri prevodech, ktere jsou na silnicce, musi i 18 poloh bohate stacit.

                        0 0
                      • GrumpySmurf  

                        zvuk mas tady

                        Na silnici je 54 dost zbytecny. Jel sem na tom jen chvilku, ale prisaham ze mi nekolikrat „ustrelila“ naba. A tusim ze se o tom tady na foru taky nekde psalo.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Dík! Ten nasranej komár je přesně to, čemu se chci vyhnout, beru 18, leda že by Kubad fakt chtěl toho komára.

                          0 0
    • milan.v  

      Teď jsem narazil na tyto Hunty, co na ně říkáte?

      0 0
      • hannawald  

        Hunty maji vcelku pozitivni testy, nejsou to uplna spicka, ale v pomeru cena/vykon parada.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Kdosi, myslím Tromboonen tu odkazoval na to, že ráfek FR quattro je dost do špice, V-shape jak vyšitý. Protože sám jsem to z fotek nebyl schopný moc rozluštit ( na každé foto se tváří jinak ), tak jsem zkusil položit dotaz na anglicky mluvícím foru, kde se mi dostalo odpovědi „semi-round“.

      Co se toho větru týče, pár lidí píše, že jsou náchylná, většina, že nenáchylná, asi to bude i o zkušenostech.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Taky o tom, kolik kdo váží. Když ti foukne do kol, je docela rozdíl jestli máš 60 nebo 90 kg.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Posunul jsem se dál ve zkoumání :D Prvně nepřípustná varianta bezduší mne nyní zaujala. Výběr gum sic nic moc, ale nové schwalbe pro one 28 by mohly být to ořechové. Když jsem to spočítal, tak by to bylo dokonce o 50g/kolo lehčí než obdobný plášť s lehkou duší + pohodlí by bodlo. Conti4000 je super v mnoha ohledech, ale pohodlí tam zrovna nepatří.

      Dále mně pořád vrtá v hlavě výška ráfku, kde u plášťové verze se jedná vždy o kompromis s hmotností. Ty 45mm ráfky se pohybují 470–480, což je takový slabší průměr i na hliník. Mám rád, když kolo reaguje na šlápnutí. Napadlo mě tedy zvážit možnost ráfků 35–38mm, který by mohly být fajn na „allround“ kolo. A ještě jako zajímavost, všiml jsem si, že profíci na klasikách používají často kola 32–40mm. To mě překvapilo vzhledem k tomu, že třeba takové Roubaix je velmi rychlé, větrné a aero ráfky by jim mohly bodnout.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Už jsem to psal výš. Rozdíl mezi 35mm ráfkem a 45mm bude nula nula prd (Watty při 40 km/h). Spíš si dej pozor na šířku ráfku, aby ti plášť nedělal „bouli“. To udělá na aerodynamice mnohem větší rozdíl než 1 cm hloubky.

        Nižší ráfek bývá komfortnější a snižuje riziko odfouknutí ze zamýšlené stopy zatímco drncáš na kostkách.

        Bezduše jsou myslím dobrá volba s ohledem do budoucna. Výběr a kvalita půjdou jenom nahoru.

        0 0
      • jonti  

        Co jsem zkousel vysoke Zippy 808, tak to odfouknuti bocnim vetrem je hodne citit, a prinos ve wattech zas az takovy neni. Nejhorsi jsou zmeny, kdyz vyjedes ze zavetri do vetru, treba ve vesnici, kde jsou ploty a domy.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Když je nechutný vítr, tak mám okruh v lese, kde kroužím v klidu. Když je fakt nechutný vítr, na kolo nejdu.

          S bočákem jsem nikdy vyloženě problém neměl, ale všiml jsem si zajímavého efektu. Když vjedu do vesnice, kde patrně kolmo na ulici fouká, tak vítr v „korytě“ mezi domy tvoří různé turbulence tzn jednou mě to foukne doleva, pak doprava, potom do zad…

          0 0
    • Smazaný účet  

      Takže se to blíží do finále. Přestože jsem prvně sliboval, že bezduše řešit určitě nebudu, tak nyní jsem přehodnotil a asi budu střídat bezduše 28mm na švihy a nějaké lehké 25mm pláště s latexkou do hor. ± jsem to shrnul na 2 varianty:

      1. Fulcrum r. quattro carbon DB – váha 1550, "U-V"ráfek 40mm, 17C, můj servisák mi je nabízí za 25 tisíc.
      2. nextie 45 nebo 35 – čistě U, 17C nebo 18C, váha dle volby ráfku 1520–1580, cena 22–23 tisíc.

      Jinak na weightweenie jsem našel foto těch fulcrumů na stejném rámu, který vlastním :-)

      0 0
      • jecnak  

        Menit bezdus za nebezdus te bude bavit, nech me odhadovat… …asi tak jednou. Desna patlacka s tmelem.

        0 0
        • tromboonen  

          Jednou a potom koupi dalsi sadu zapletu? Na kola je n+1, na zaplety n+2 :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dvoje záplety budu mít, když neprodám ty současné. :) Jenže abych dával 25 za kola, které vyvětrám v dubnu a v neděli, to rovnou můžu dál jezdit na DT R24 :o)

            0 0
            • tromboonen  

              No pak je tady ještě jiná věc… s bezdušákama a mlíkem to musíš točit furt, když to na jeden dva měsíce necháš ladem, tak to (prej) není ono, to mě od nich odradilo, jednak mívám delší pauzy i během sezóny a střídám víc zápletů, druhak třeba za zimu by se jednicový záplety neotočily ani jednou… tak si to přeber…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jaká je budoucnost, to bohužel/dík netuším, ale jezdím v průměru 4 – 6× týdně, takže toto mě myslím trápit nemusí :-) Na tu zimní pauzu a v ní občasné záchvaty bych to sundal a nahodil nějaké odolné pláště s duší.

                0 0
        • Smazaný účet  

          Uvidím. Ale rád bych to občas (závody/větší hory ) překutal na nějakou závodní gumu, která bude lepivá a lehčí.

          Jinak takový amatérský dotaz: zvýšené pohodlí pramení čistě z možnosti nižšího tlaku, nebo na tom má podíl i samotná absence duše?

          0 0
          • tromboonen  

            Co jsem tak načet, tak absence duše ubírá tření mezi duší a pláštěm, kterž teoreticky trochu brzdí… pak je tu rozdíl mezi top pláštěm s latex duší a bezdušovkou, váhově nula nula prd, valivým odporem spíš ve prospěch toho pláště? plus „bezůdržba“ pokud nepočítám dofouknutí před švihem, což je podle mě ovšem spíš plus, člověj ví, na čem je. Zkoumal jsem bezdušáky na CX a po těhle informacích jsem je vzdal… na denní dojíždění nebo obdenní trénování jistě super, ale já jsem neby ready na takový závazek, plus na MTB už téměř nejezdím a bezduše jsem na něm nikdy neprovozoval, spíš mě na silnici lákaj galdy jako alternativa a už jsem i objednal kola, zbytek si musí každej rozhodnout sám

            0 0
            • Smazaný účet  

              Pokud to máš jako radost na sváteční švihy, kde ti galda vydrží 2 roky, tak jsi vysmátý. Já to mám stále ještě jako radost k tréninku, tam bych se prohnul.

              0 0
              • tromboonen  

                Jasný, já mám navíc ze sentimentu ráfkový brzdy, takže volba je jasná… psal jsem to jen jestli si uvědomuješ omezení, ale pokud to točíš intenzivně a na kotoučích, tak asi není nad čím dumat.

                0 0
      • JMT  

        Mám spočítaný ty nextie na cca 15–16tis, kde mám problém ? Ty fulcrumy se mi vůbec nelíběj. Navíc mám momentálně na kole racing 4 db a nehorázně s nima mává vítr. Dosud ježděný 60mm V číny proti tomu byly uplně v klidu. Nechápu, ale je to tak.

        0 0
        • tromboonen  

          Většinou ještě nějaká doprava a ta bez cla je malinko dražší, mě to u LB vyšlo na cca 19k i s dopravou bez cla, náby DT 350, Spartacus měl tuším 240???

          0 0
        • Smazaný účet  

          2× 45mm ráfek – 10 300kč

          Dt swiss 350 SP – 5 800 kč

          48× CX ray – ±4000 kč.

          Práce+pošta – 1500 kč

          Celkem tedy kolem 21–22 tisíc za stavbu s Nextie. Už jsem byl nalomený objednat ty fulcrumy quattro, ale nakonec jsem si řekl, že když už, tak ráfek moderních parametrů.

          Takže mám objednáno kola Pancho wheels, U ráfek TLR 39mm, 27mm/18mm šíře, náby DT 350 SP, 28/28 cx-ray.

          0 0
    • Smazaný účet  

      Děkuji všem za příspěvky, zde je report, jak to dopadlo. Nakonec samozřejmě jinak, jak jinak :) Koupil jsem Reynolds assault LE, jedná se o limitovanou edici dodávanou jen pro Canyon. Já je výhodně pořídil přes německý inzertní server z druhé ruky jako „nejeté“, volně dostupné nejsou.

      Ráfek U-shape 41mm, 28–30mm vně, 21mm vnitřní šíře, vhodný pro bezduš, dráty DT aerocomp, náby reynolds. Váha lehce přes 1600g.

      V tréninku mě stoply zdravotní problémy, ale zkušebně jsem je na hodinku projel a z projevu jsem nadšený: tuhé do záběru, velmi stabilní, na větru dokonce lepší než nízké hliníky, lépe drží rychlost. Takže spokojenost, pořídil jsem nové „značkové“ kola téměř levněji, než stavbu na číně :-)

      0 0
      • jecnak  

        Pro me trochu nizky, tezky a negaluskovy, ale na bezne jezdeni urcite super – zvlast ocenuju bezdus a sirku. Jestli to zatim nemas moc v ruce a nejsi moc vysoky, tak jsou to idealni kola.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Může být, ono to stejně odráží preference jezdce. Výška mi přijde akorát pro univerzální použití, těch 41mm neurazí ani na rovině, ani v kopci. Nad galuskami jsem hodně krát uvažoval, ale vždy dospěl k tomu, že v žádném případě. To spíš časem přejdu na bezduše, teď jsem nasadil Michelin pro4 25mm (reál 29mm :)), ty byly dřív na seznamu věcí, které chci vyzkoušet.

          S hmotností souhlas, ale po hlubším zamyšlení ji považuji za pomíjivou vlastnost, pokud se nejedná o celé kg.

          Jinak výška 176cm :o))

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.