Cyklokros - galusky a galusková kola - zkušenosti a doporučení

143 nepřečtených
  • Pijer

    Našel jsem několik témat ohledně cyklokrosek, ale vlákno, kde by byly zkušenosti a srovnání galusek, jejich výdrže, vhodnosti nasazení pro konkrétní podmínky a podobně tu asi není. Určitě by se hodily i tipy na „výhodný nákup“ a podobně.

    Na začátek dotaz a zároveň odkaz na koupi – máte někdo srovnání Schwalbe Racing Ralph HT Evo Tubular Tyre a Schwalbe Rocket Ron HT Evo Tubular Tyre se starší TUFO FLEXUS CUBUS 32 ? Cubus máme, jedná se mi hlavně o doplnění druhého páru kol, který by se podle podmínek střídal, případně při defektu v závodě použil jako nouzová náhrada.

    • kpitti  

      Zkušenosti s galuskami Tufo mám dobré, volil bych Tufo. I když konkrétně neznám ty Schwalbe, které uvádíš, vím že Schwalbe cyklokrosové pláště 33mm neprocházely měrkami rozhodčích a hrozila diskvalifikace.

      • Pijer  

        Ty Tufo už máme a teď mi jde o to, jestli je vhodnější je doplnit párem RoRo nebo RaRa. Milimetr rozdílu v šířce není zas až tak důležitý, protože v žákovských kategoriích se neměří.

        Zvažoval jsem i RoRo vepředu a RaRa vzadu, ale mám dojem, že jsem v krosu moc neviděl kombinaci jiného vzorku u předního a zadního kola, jako je to celkem běžné na biku. Proč se to vlastně nevozí?

    • jecnak  

      Srovnani nemam, ale na zaklade tohoto clanku jsem koupil jako hlavni galusky FMB SSC Slalom

    • Pijer  

      Galuska od Schwalbe přestala držet tlak a ve vodě jsem zjistil, že na předělu tech dvou vrstev gumy jsou v úseku asi pěti centimetrů drobné bubliny. Co s tím? Něco se nějak zašívá, do některých galusek se dá dát tmel,......

      • jecnak  

        Schwalbe bude mit uvnitr na volno dusi. Muzes zkusit tmel, ale rozparat, zalepit a zasit je jistota. Klidne se stav.

        • Pijer  

          Když jsem na to koukal, tak mě vůbec nenapadá, kde se to má párat. To se musí odlepit a párat ten vnitřní šev? Asi jsem to přivolal, když jsem si s Jitkou po Milovicích psal o tom, že ti zašívala galusku :-(

          • jecnak  

            Jo, strhnout galusku, strhnout kryci pasku v miste defektu, rozparat, vytahnout dusi, zalepit a opacnym postupem dat dokupy.

            • Pijer  

              Jen když to čtu, tak mě z toho mrazí :-(

              Asi nejdřív zkusím opravný tmel třeba od Tufo a do větší akce se pustím, až když by to nepomohlo.

              • jecnak  

                Vcera jsem opravoval silnicni Challenge.

                • Pijer  

                  Když to vidím, tak mě z toho mrazí ještě daleko víc ;-)

                  Já včera večer zkusil cestu nejmenšího odporu, nalil tam podle návodu půl lahvičky Tufo tyre sealant Extreme a dneska ráno to drželo. Teď se budu modlit a u vidím, jestli to vydrží i jízdu s nízkým tlakem v terénu :-)

                  • jecnak  

                    Myslim, ze vydrzi. Tenhle Challenge s mlikem jaks taks jezdil na 100psi a dira tam byla 3mm, coz naprosto nechapu, jak mohlo drzet. Kadopadne silnicni galda byla mnohem horsi na opravu – malo mista, duse tenka jak kondom, flek na ni drzel jen latexovy.

                    • Pijer  

                      Já tě obdivuju, já bych tohle asi nedával. Už takhle trávím víc času v garáži, než bych chtěl.

                      • jecnak  

                        Neberu to jako nudnou praci, spis jako moznost se naucit neco, co nikdo v CR, pokud vim, nedela. Zvlast u drazsich kvalitnich galusek je velka skoda je vyhodit, kdyz se daji opravit at uz klasickou zaplatou a nebo vymenou cele duse. Vysledek je takovy, ze to na galusce neni nijak poznat, casto ani na sundane galusce.

                        • tromboonen  

                          Vymenou cele duse? Ty jo, to by bylo siti jak v cinsky fabrice na Levi's, mas na to nejaky detsky delniky?.. Asi si ty galdy taky poridim, to zni jako dobra zabava pro zimni vecery :)

                          BTW, sice to neni galda, ale pred vyhozenim/recyklaci na hipster pasek jednoho Challenge plaste, ktery kdysi tak 4× prezil svliknuti z rafku vybouchnutim toho jejich cerveneho kondomu, kteremu rikaji duse a po dvou letech jezdeni se mu rozedrela patka a zacal se boulit jsem si s nim trochu pohral.. chemopren extrem, duck tape, par spendliku a trocha trpelivosti, zkusebni nafouknuti na 8 baru a jednu vyjizdku na zadnim to zatim prezilo bez ztraty kytky, spis jsem to jen zkousel, ale zda se, ze to muze fungovat.. koupil jsem misto nej Parigi Roubaix, ale mozna jeste neco da..

                          • jecnak  

                            Nezlob se, ale tohle je cire zoufalstvi. Ta patka to driv ci pozdeji znovu vzda a konecna. Jen se modlit, aby jsi nejel moc rychle. Podle me se proste nejaka varka plastu Challenge nepovedla, coz jsme tu ostatne onehda resili a k dohledani je to i na zahr. forech. Ted dojizdim pres zimu novejsi – vyreklamovane a porad dobre.

                            Co se tyce vymeny duse, tak se mrkni, jak jsou delane Michelin latexky, ledasco to napovi.

                            • tromboonen  

                              No delal jsem to az po prezuti na novej plast, ciste ze zvedavosti, s tou puvodni bouli, teda nekolika, jsem dojel cca 70km vyjizdku, takze kdyz tohle povoli, nemelo by to hned bouchnout.. necekal jsem od toho moc, ale ted se zda, ze by to fungovat mohlo, uvidime, jestli si vzadu spis neoblibim ten Parigi Roubaix..

                              A u me mam pocit, ze se ta patka rozedrela (nerozlepila se, je ohnuta a zalepena dovnitr dalsi cca 2 cm) tim, jak mi to nekolikrat bouchlo a svliklo se, proste se tenkrat asi poskodila a po case uz to nedala, jinak na ty plaste nedam dopustit, ale je fakt, ze Strady jsou dost tezke a mohutne, nejake tenci zavodni co jsi mel tusim Ty, tam toho materialu asi je mene a stat se muze ledacos..

                              Re vymena duse v galusce, to jako ze tu zelenou rozlepis nebo prestrihnes u ventilku, nasoukas ji tam jednou malou dirou a pak slepis zpatky dokupy? Sikovnej..

                              • jecnak  

                                Mel bych z toho hrozne blby pocit. Bouchl me tak jednou drateny plast, bezdusak na biku a dvakrat ten Challenge. Za jizdy jen ten Challenge a opravdu to znovu zazit nechci, byt jsem to ustal v pohode. Rekl bych, ze cesta z toho jsou hookles rafky a dodrzovani rozmeru vyrobci.

                                • tromboonen  

                                  Jasny, jak rikam, nevim, jestli to budu nejak intenzivne jezdit, jen jsem experimentoval, ale ono dobre zaschly a chytnuty chemopren a pak jeste penetrace cele patky neco vydrzi..

                                  A jak je to s tim kouzlem se zelenou dusi?

                                  • jecnak  

                                    Nedavno jsem si rikal, ze bych zkusil na starsi galdu nebo plast nalepil jiny behoun, nez ktery tam byl lepeny. Ne kvuli setreni, ale ciste jako experiment. Problem je material.

                                    Kouzlo se zelenou dusi jsi popsal presne. Ostatne latex dusi snad ani jinak vyrobit technologicky nej­de.

                                    • tromboonen  

                                      Material? Co rozrezat nejaky ojety mekky slick zavodni, motorkarsky nebo autovy.. a pak nejak oddelit kostru? Nebo to udelat stejne jako to delaj v Challenge, nasbirat prirodni kaucuk a nanaset po vrstvach? Do 2. svetovy se tak tusim delaly vsechny pneu…

                                      • jecnak  

                                        Clovece mrkni se treba na youtube, jak se smesi vyrabi, neprijde mi to v domacich podminkach realne.

                                    • tromboonen  

                                      Trochu mi to vrta hlavou s tou zelenou dusi: Jak zajistis zasunuti a dokonale prilnuti u kontaktniho lepidla, kde prvni dotek znamena zafixovani a urcite by se to nekde chytlo a zkrabatilo? Jako neco me napada, roztahnout vnejsi atd, ale priznam se, ze mi to pripada dost krkolomne… jinak parani, lepeni a zasivani gald je presne to, co me na tom laka, kdyz to mohli delat nasi fotrove a dedove (nekde jsem mam dojem slysel nejakeho stareho sampiona jak vykladal jak si galdy vyrabel z vrstev platna a ted uz nevim ceho..), tak proć ne my..

                            • fsoucek  

                              Ahoj, cca 700 km jeté pláště Challenge Almanzo, předek i zadek. Kupováno přes bike24.com, úspěšně vyreklamováno. Docela mě to zklamalo, neb galdy Challenge Criterium jezdím třetím rokem k plné spokojenosti. Zkoušel bys běhoun nějak lepit a jezdit dál? Pokud ano, čím?

                              • tromboonen  

                                Hmm, nečistil jsi to nějak intenzivně ředidlem? I když já jsem to dělal a běhoun se mi neodlepil ani na silničních ani na CX.. Řek bych, že by se to přilepit dalo tím chemoprenem a podobnými kontaktními lepidly, ale pokud je to nějaká výrobní chyba, tak by se to asi loupalo dál jinde, navíc by to asi házelo kdybys lepil jen určité části a strhnout a lepit celé je už docela fuška s nejistým výsledkem a navíc bys asi přidal dost na váze..

                                Když vyšla reklamace tak není co řešit (a upřímně kdyby někdo dělal s reklamací těžkosti tak budu dost nepříjemnej, je to drahý, ruční výroba, tak se za takový boty musí postavit, stanou se, ale pak je na nich aby byli vstřícní, Němci bych řek věděj, i když i v Česku jsem měl s prodejcem dobrou zkušenost když zklamaly jejich latex duše..)

                                • fsoucek  

                                  Ahoj, ne, nečistil jsem to vůbec ničím, jeté řekl bych v ideálních podmínkách (žádná voda, sníh, mráz …). Vzhledem k tomu, že docela trvám na „tan“ bocích, tak uvažuju, že dám ještě Challenge šanci – zkusím asi Challenge Chicane, opět open tubular.

                                  Přístup bike24.com špička, stačilo poslat fotky a ani to nechtějí vracet, takže úspora na poštovném. Vzhledem k přístupu uvažuji o dalším nákupu rovněž u Němců.

                                  • tromboonen  

                                    Na CX mám Challenge Grifo open a pohoda, byla to asi páteční série :)

                                    Na tan bocích taky ulítávám, jestli je chceš udržet pěkný, zkus „tohle“ http://www.bike-forum.cz/…-plastu-gald#…:

                                    • fsoucek  

                                      OK, díky, Grifo už je asi spíš terénní plášť, viď? Já to mám tak 50:50 se silnicí, když přejíždím mezi zajímavými terény, pro mě alternativa k trekkingu. Proto jsem bral Almanzo, který po zpevněným povrchu pěkně valily.

                                      • tromboonen  

                                        No ja to uvadel jako ze ne kazde Challenge CX plaste se rozlepi.. bral jsem Grifa protoze jsem chtel neco uz do terenu, nejake polnacky a sotky davam bezne na hladkych Strada Open, ted vzadu Parigi Roubaix… na silnici to na terenni plast podle me celkem jede, s latex dusi, ale nemam nejake extenzivni porovnani s nicim jinym, moje prvni CX kolo

                              • jecnak  

                                Mam s jejich silnicnimi plasti stejnou zkusenost. Lepil jsem klasickym vulkanizacnim roztokem od Ferdusu. Drzelo to dobre. S galuskama taktez dobra zkusenost.

                        • vas  

                          Jestli to půjde poznat záleží jak velký je defekt, co se musí flekem opravovat. U mě při lepení 3cm průrvy v latexové duši na veloflexech carbon, už záplata zabírala tolik prostoru, že je teď galda v daném místě docela boulovatá, ale jezdit se na tom dá :-) . A ještě doporučuji opravdu dobře zašít, ať nepovolí nit. Já při prvním šití to celkem podcenil a je to pak docela nepříjemné, když za jízdy s následným akustickým efektem vyleze duše ven :-)

                        • Pijer  

                          Vážně, mám rád lidi, co něco takového umí. Já když se naučím něco nového, povede se to a pak to funguje, tak z toho mám dobrý pocit. Jen je mi jasné, že taková galda by mi tu jako rest visela spoustu týdnů, měsíců, nebo spíš let ;-)

                    • Pijer  

                      Tak bohužel :-(

                      Čtrnáct dní nafouknutá v garáži vydržela, ale jedno kolo s nižším tlakem před závodem v Čáslavi už ne. Jak to strháváš aby se nepoškodila a šla znovu použít? Opatrně jen brutus silou, nebo tomu něčím pomáháš?

                      • jecnak  

                        Mam podobnou zkusenost se silnicni galdou. Galusku sundavam opatrne silou, jen rukou.

                        • Pijer  

                          Díky, drž mi palce :-)

                        • Pijer  

                          Dal jsem se do opravy galdy, strhnul jsem jí z ráfku a když jsem chtěl ve vodě zjistit, kde mám párat, tak ta potvora nikde neutíká.....mě snad klepne!!!

                          Mám já tohle zapotřebí :-)

                          • jecnak  

                            Trochu ji prifoukni a zacni ruzne ohybat – ten latexovy spunt ma tendenci se za jizdy uvolnit, tak je potreba tomu trochu pomoct.

                          • Medunka  

                            Pravidlo číslo .. – zkontrolovat, zda v plášti není trn.

                            • Pijer  

                              Školácká chyba, ale ani ve snu mě nenapadlo, že na prvních dvou kilometrech trati závodu chytí trn. Jediné co mě napadlo, bylo to, že se žmouláním té na závod podfouklé galdy tmel v místě původního defektu odloupl, protože to na takový způsob opravy prostě není dělané. No, chybami se člověk učí a až budu kroutit několikátou krosovou sezónu s galdama, tak už se to třeba nestane ;-)

                              • jecnak  

                                Pokracovani. Zasiti a vymena butylove poskozene duse za latexovou.

                                • tromboonen  

                                  Hezky on, nejen oprava, ale i upgrade :]

                                • Pijer  

                                  Super práce, jsem zvědavý, jestli jednou dojde na porovnání jízdních vlastností s jinými výrobci a vzorky.

    • Pijer  

      Koukám že se nám do galusek vrhli i v Mitasu https://www.bikerumor.com/…s-tire-game/

      • Vilém  

        To jsou galusky?

        • Pijer  

          Teď koukám a čtu, že nejsou. Včera je vezl na TOI-TOI CUPu v Jabkenicích Honza Škarnitzl a tak mě ani nenapadlo, že by to nebyly galdy :-(

    • Cavendish  

      Jaké máte zkušenosti s cyklokrosovými galuskami od Tufo? Cubus, Dry, Primus. Hledám něco na tvrdé,rychlé povrchy, případně na led a sníh. Dle popisu bych měl volit Dry, ale nevím, co to udělá na blátu a kořenech. Díky

      • JFtryall  

        Dry je vhodnej jen na tvrdy trate. je to vicemene slick a fakt to moc nebrzdi. :-) Primus ma uz solidni zaber.

        • Cavendish  

          No tak nějak jsem si to myslel, ale zajímali mě praktické zkušenosti přímo z terénu.

          • JFtryall  

            https://www.facebook.com/…38284491862/?…

            Kombinace Primus zadek a Cubus predek. Dry bych osobne dal jen na lehci trate a tvrdsi podklad, Primus na vsechno ostatni a Cubus na ty nejhorsi veci a tezky vyjezdy. A na predek jen Cubus asi.

            • Pijer  

              Je zajímavé, že ortodoxní krosaři většinou vzorky, na rozdíl od bikerů, moc nekombinují a vozí předek i zadek stejný. No a největší oblibě se jako univerzál těší tzn. šipky (které tedy Tufo nedělá).

              • JFtryall  

                Jenze ortodoxni krosari jsou jak ortodoxni silnicari…plne dogmat a takovych divnych polopravd. Pritom se poradne testovanim materialu nezabyvaji. :-) kombinace vzorku na danou trat je myslim uplne zakladni prirozena vec. A vzdycky je lepsi zvolit jistejsi vedeni, nez riskovat pad atd.

                • Pijer  

                  Já to neobhajuju, jenom konstatuju, podle toho co vídám okolo sebe na Českém poháru.

                  Mlaďas má jako univerzál obutý Rocket Ron a vzadu Racing Ralph – galdy od Schwalbe.

                • jecnak  

                  Mne to teda zatim vzdycky smysl davalo – jet stejny plast vpredu i vzadu. Paradoxne mi slo vetsinou do smyku spis zadni kolo. Jezdim ale na galuskach jen zavody na upravene trati a kdyz uz je velke blato, tak stejne vetsi vzorek moc smysl nedava, protoze se hodne obali blatem a casto klouze vic jak nizsi ridsi vzorek – sipka.

                • Spartacus  

                  A jedno dogma a polopravdu jsi právě vypustil. Jako bych si četl Velo… :-) Silnici sleduji sic jen posledních 7 let, ale i za těch 7 let se toho dost změnilo. Nebo si stačí nastudovat historii. Pouze nemůžeš počítat s tím, že vývoj posledních let překope silničku k nepoznání, tak jak bika, protože silnice má oproti MTB cca dvojnásobnou řádku let, během kterých se některé věci prostě dlouhodobě osvědčily. :)

                  • JFtryall  

                    Prosimte ja crossaru i silnicaru znam opravdu dost a jsou to lidi, kteri jsou i dost kvalitni zavodnici a matros jim je casto uplne fuk. Obcas ani nevi, proc tam vezou takovy tlak, jaky vezou. Natoz resit nejake vzorky nebo tvrdosti smesi. :-))

                    • p@X  

                      Ty zas žiješ moc v budoucnosti.

                      • JFtryall  

                        Spis jsme u nas dost casto az prilis v minulosti. Resp neschopni udelat nejake zmeny a zkusit, jestli ta zmena fakt funguje. U silnicaru konkretne to je fakt hodne znat. ;-)

                        • Spartacus  

                          Tak možná jsem málo objektivní a jedu na téma „dle sebe soudím…“ Nicméně si myslím, že tebou popisovaný jev se týká spíš starších ročníků, co řadily ještě z rámu. Jinak co nevidět můžu postnout foto nového silničního kola, které bude mít nových trendů dostatek :)

                          U starších chlapů v partě jsou třeba kotouče sprosté slovo a pláště nad 25 pro turistu, ale na závodech vídám novinky poměrně dost.

                          • JFtryall  

                            Jo souhlasim. Spis celkove je komunita v tomhle trosku konzervativnejsi a proste kdyz nekdo nekdy zahlasil, ze to je tak spravne, tak to tak delaji. A realne pak ti samotni lide testuji material dost malo- viz ty sirky obuti a ruzne vzorky pro CX. U XC zase sirka riditek a samozrejme i sirka pneu. Jak si clovek sam nevyzkousi spousty kombinaci v realnym provozu, tak to nedokaze uplne vyhodnotit.

                            • p@X  

                              Byly dokonce snahy CX a XC spojit, ale XC se začalo uměle zobtížňovat. Šíře obutí prostě definuje CX, vždyť se celkem nedávno zužovalo o 2mm. Oboje mi stejně přijde v mužské elitě posl. roky celkem nudné…

    • Pijer  

      Netušíte někdo, jakým směrem nalepit galdu Challenge Chicane? Nikde na ní není žádná šipka. Nevozíte někdo pláště s tímhle vzorkem, není tam náhodou směr naznačený?

      • tromboonen  

        Mám Grifa, ale challenge říká:

        LIMUS

        For the Limus it is advised to have the long arm of the Y “ ̶ “ pointing forward and the open V shape of the Y pointing back “ ˂ “ on both the front and rear tire.

        The tire in this direction has less drag or rolling resistance. Additionally it also sheds dirt and mud better on the road, so that maximum grip is once again obtained. Using the Limus in this direction on both tires also ensures the optimal grip.

        CHICANE

        Use the Chicane the same direction as the Limus. The open V part of the Y faces backward and the long part of the Y points forward. This makes for a faster tire with less rolling resistance and helps shed mud from the tire.

        • Pijer  

          Super, díky.

          BFko je prostě studnice všehomíra :-)

          • jecnak  

            To jsem zvedav na poznatky.

            • Pijer  

              To budeš jít ale asi spíš za PůlPijerem nebo Haničkou :-) Jestli opravdu přes noc přimrzne a bude to klouzat, tak to prubnou v sobotu na mistráku v Kolíně.

              Jinak je vozí Petr Polívka a moc si je za určitých podmínek chválí. Jen je potřeba dát pozor na směs, dělají se v různě tvrdé směsi. Na té měkčí prý už boční výstupky v zatáčce těžšího jezdce (Petr už se považuje za těžšího) moc nepodrží u žvýkají se. Proto jsem od něj jednu měkčí na předek pro mládežníky vzal, na zadek přijde Tufo Dry, co mám doma. A je to vysloveně závodní galda, v terénu v pohodě, ale na áčku se hodně rychle otupí ty malé středové „jehličky“ a pak už tolik nedrží.

    • Pijer  

      Dostaly se mi do ruky tyhle FMB a mají roztřepený látkový střed. Co s tím, neřešit a nalepit, zastřihnout otřepy jen na vrchní vrstvě, zastřihnout obě vrstvy, nebo je to na prd a už to nikdy nebude pořádně držet?

    • HonzaP9  

      Jakej je rozdíl mezi Tufo galuskami v provedení „flexus“ a normálníma co se týče odolnosti proti defektu? Myslím praktické zkušenosti, papírově je to jasný :-)

      • JFtryall  

        Je to nachylnejsi na cvaknuti nebo rezanec. Je to poddajnejsi, pohodlnejsi, ale je to zavodni zbozi. Ty levne jsou zase odolne docela dost.

      • jecnak  

        Ty levne pouzivam uspesne na gravel jezdeni a lehci mtb traily. Bez defektu cca 5000km.

    • Cavendish  

      Tufo není nesmrtelné https://m.youtube.com/watch?… :( ráno prázdná galda. Utíká to i po 60ml Schwalbe DocBlue pod 4.5 bar. Jsem rozmrzelý :(((

      • jecnak  

        Zkus par dni nechat nizky tlak a parkrat s tim otocit. Utika to fakt divne. Osobne uz Flexus verzi brat nebudu – krome nizsi vahy mi prisla stejna a mnohem vic nachylnejsi na defekty.

        • Cavendish  

          Díky. Přes noc na 4.5bar se to utěsnilo. Pravidelně s tím otáčím. Tak to upustím na provozních 2.5bar a nechám další noc na pokoji. Už jí ale moc nevěřím. Snad ji ještě chvíli pojezdím, než půjde z domu.

      • Cavendish  

        Tak konečné rozuzlení situace. Po 2–3h to nakonec tmel utěsnil tak, že už pár dní galuska drží plný tlak. Dnes nasadím a zítra to projedu. Volal mi i pán Ivo Caudr z Tufa (brýlatý pán z videí Tufo na YT) a vysvětlil mi příčinu.

        Jedná se o ,,hadí kousnutí". Galuska se procvakla na obou stranách o hranu ráfku. Verze Flexus je závodní guma s hustotou vláken 210 na bočnici. Jsou to velmi jemná vlákna těsně vedle sebe. Každé z nich poté slouží jako vzduchovod při takovémto typu defektu. Proto se na první pohled zdá, že je defekt extrémní. Přitom se ale jedná o dírku 1–2mm velkou. Nalít tmel a štěrchat, štěrchat a štěrchat. Tmel se poté dostane dostatečně hluboko a vše se spolehlivě zacelí.

        Zkušenost z pole i jeho osobní hovoří jasně:

        1. Klasická verze je opravdu odolnější než Flexus. Materiál je tvrdší, je ho více a mechanicky mnohem odolnější i přes menší počet vláken.
        2. Verze Flexus je prostě závodní materiál. Směs je měkčí, galuska odlehčená. Vláken je sice hodně, ale zato jsou velmi jemná pro větší pružnost pneumatiky. Proto je taky pohodlnější a lépe drží stopu. Bočnice je ale méně odolná. Což mohu potvrdit. Na přední galusce se mě udělal malý výhřez. Je vidět, že se někde opřela o tvrdý podklad a stěnu to už trochu načalo.

        Takže tak. Třeba to někomu pomůže.

    • jecnak  

      Tak prinasim prime srovnani Tufo Dry (obyc verze) –32mm a Vittoria Terreno Dry Graphene – 33mm (první generace). Zkouseno druhy den na stejnem kole, kolech a tlacich.

      Vittorky vlastne vitezi skoro ve vsem podstatnem – grip (hlavne na mokru), rychlost, tlumeni drobnych nerovnosti, previdatelnost na hranici adheze. Nevyhodou je o neco vyssi cena (1200,–), nutnost dofukovani (latex duse), vyssi hmotnost – 460g oproti Tufo Dry, ktere ma 370g (oba udaje dle vyrobce).

    • Pijer  

      Zeptám se tady, normálně lepím CX galdy lepidlem od Continentalu a teď budu lepit jeden pár nových karbonových Rovalů. Mám kupovat další lepidlo, deklarované přímo na karbon, nebo můžu sáhnout do stávající pixly v garáži? Kde může být problém, bude to méně držet, nebo to naopak bude držet tak, že jednou při sundavání staré galdy můžu poškodit ráfek?

      • jecnak  

        Clovece to jsem nikdy neresil. Beru roky lepidlo od Vittorky a lepim galdy jen na karbon. CX galdy lep tak, ze na galusku aplikuj par vrstev lepidla a mezi nimi nech casovou prodlevu na zaschnuti. Pak az lep na rafek. Silnicni galdy lepim jednou vrstvou a druhy den vyrazim. I tak je pak servani z rafku otazkou dost velke sily.

        Kazdopadne poskodit karbon muzes pri sundavani i pri pouziti Tufo pasky. Proste casem po tech narazech se nejaka mista poskodi a pak s lepidlem/paskou veznes i kousicek karbonu. Nic dramatickeho a nic, co by bylo treba resit. Stare lepidlo na rafku nechavam, jen obrousim prebytky.

        • Pijer  

          Díky, dělám to stejně a i nějaké bazarové karbony jsem tím na lehce očištěné lepidlo nalepil.

          Jen jsem si nějakou svojí botou nechtěl zničit fungl nové, ne úplně levné ráfky.

    • Cavendish  

      Mám doma stejné lepidlo od Conti. Lepím s tím silniční i CX galdy na alu i karbon ráfek. Nikdy jsem neměl problém. Z karbon ráfku to šlo sundat o trochu lépe než z alu. Takže bych řekl, že to riziko poškození bude paradoxně menší.

      • Pijer  

        Díky, jsem rád, že mi bude doma zabírat místo jen ta jedna pixla ;-)

    • Cavendish  

      Honem doplnit zásoby

      Dokud je to na skladu

      Já mám smolík, na Ebay jsem za 800 vydražil pár nových Vittoria Cross EVO XG 34mm…Latex, 320TPI, Aramid, snad budou za něco stát.

    • Mark-H14  

      Ahojte,

      prosím jaká byste doporučili karbonová, galusková, disc kola na cyklokros? Cena +/-15.000,– Kč

      Dají se použít Equatory? U Disc verze používají dokonce Sapim CX Ray 24/24

      https://equator-cycling.com/cz

      Slýchám na ně různé názory… jedni max. spokojeni, druzí nadávají…

      Děkuji předem za tipy a rady.

      • Cavendish  

        Za 15 tisíc ti moc jiných možností nezbývá. Eq většinou řeší problém u ráfkových verzí. O problémech s diskovou verzí nic nevím. Max muže zazlobit ložisko. To ale vyměníš doma za 50–100Kč. Mě náboje PowerWay slouží na CX bez problémů. A to kolo myju wapkou.

        • Mark-H14  

          Díky za reakci. Je jasné, že za 15 tis. to nebude žádná hitparáda, ale pro juniora na to jeho …

          Viděl jsem, že někdo vozí i Force, Spinolo, ale to může být jen sponzorská záležitost.

          Koupil bych i jeté, neřeší se brzná plocha, tak by to mohlo být také OK.

          • Cavendish  

            Taky bych to tak viděl. Spinollo má stejné náboje jako Eq a Force je kvalitou taky plus mínus to samé.

            Já bych v diskové verzi neviděl problém a v klidem je koupil.

      • gerrard  

        Kluk 55kg jezdi na nich jen silnicni zavody (rafkove, 38mm). Po kazde trefene dire je tam osma, jinak OK. Je to jak trabant – potesi, ale nenadchne.

    • Cavendish  

      Zdrávas, za litr jsem sehnal tenhle pár CX galusek Dugast Typhon 32. Na pár místech je lehce odlepená krycí páska. Stačí přilepit zpět? Bo ji mám radši setrvat a nalepit to na hulváta. Jinak vzorek ještě moc pěknej. Na špuntech jsou ještě vidět čárky a křižky. Imho moc najeto nemají.

      • jecnak  

        Kryci paska je to nejmensi. Bocnice maji odlepenou aquastop vrstvu. S tim se ti bocnice celkem brzo rozpadne. Kryci pasku staci nalepit stejnym lepidlem jak galusku. Teoreticky je tam hlavne proto, aby jsi nezakydal lepidlem sev, kdybys chtel galusku opravovat.

        • Cavendish  

          Tak co radíš? Dá se původní vrstva nějak sundat, abych mohl nanést novou?

          • jecnak  

            Prijde mi to na to, je nalepit jak jsou a pri prvnim problemu zahodit. Divim se, co vsechno se lidi odvazi prodavat.

        • Pijer  

          Když jsi to tu zmínil, jak se vlastně správně starat o bočnice těch „lepších“ galusek? Jestli se nepletu, tak by se měly něčím potírat.

          • Cavendish  

            No jak které. FMB jsou tuším impregnované už z výroby latexem? Nepletu se?

          • Cavendish  

            Dugast konkrétně doporučuje Aquasure lepidlo.

          • jecnak  

            Fmb maji impregnaci. Vittorky zas nejsou z bavlny. Dugast radi natrit Aquasure nebo cim.

            • Pijer  

              Ta impregnace na FMB se nemusí něčím udržovat nebo opravovat?

              • jecnak  

                Jsou to vsechno zavodni galusky – spotrebak. Pokud chces galusku, co dlouho vydrzi, tak Tufo. Jak oba vime, ma to svy ale.

                • Pijer  

                  Jasně, je to spotřebák, ale tím že mají malý nájezd, tak bych je nerad vyhazoval jen kvůli tomu, že jsem něco zanedbal a nevěnoval jim pár minut času.

                  Pro Tufo hraje výkon/cena a možnost opravy tmelem je k nezaplacení, takže třeba na TBC sérii je to jasná volba......a možná tam na některém závodě ke slovu přijdou i bezduše ;-)

          • Mark-H14  

            Jak jsou na tom Challange? Někde jsem četl, že se světlá bočnice nemusí ničím impregnovat/na­tírat… ???

    • Mark-H14  

      Prosím, dá se použít mlíko do cyklokrosové galusky Challenge? Pokud ano jaké? Děkuji moc za info.

      • Petr Ch  

        Ano dá. Nejvíce se mi osvědčilo a stále používám mléko Schwalbe Doc-Blue. Nědělej si ale moc ideály, protože se defekt po čase v tom samém místě obnoví. Pokud chceš i po defektu galusku dál plnohodnotně používat, musíš přejít na ty od Tufa, to jsou v podstatě „bezdušáky“ (mají zavulkanizova­nou duši).

        • jecnak  

          Nebo dusi vymenit.

        • Cavendish  

          Doc-Blue je přebalený NoStans :) Proto taky funguje. Na zavulkanizovanou duši Tufo mě to funguje doteď a to už je par měsíců díra zaslepená. Teď vozím Vittoria s latexem a děsím se defektů. Rozpárat s lepič ještě dobrý. Ale měnit celou duši jako to udělal jecnak, to si neumím představit.

      • Pijer  

        Já na doporučení použil Finish Line a zatím to drží.

    • Mark-H14  

      Kluci, uměli byste mi ještě poradit…???

      1. Čím nejlépe sundat staré lepidlo (Vittoria) z karbon ráfku? Nahřívat fénem? Benzínový čistič asi moc nefunguje a ředidla se bojím.
      2. kterým lepidlem lepit?

      páska nepřichází v úvahu. Je to na CX, kde synek fouká 1,5. Pásku jsme měli právě teď a podařilo se mu v závodě zout obě galusky najednou. Dočetl jsem se, že je to právě kombinace nízkých tlaků v CX, vapky a pak už je to otázka času. To jsme bohužel nevěděli.

      Také jsem byl poučen, že musím použít stejné lepidlo jaké bylo před tím. I když to pečlivě odstraním a přejedu smirkem?

      Díky moc M.

      • Pijer  

        Zase bych nutnost stejného lepidla nedémonizoval, ony jsou si dost podobná ;-) Strhnout lepidlo, co jde a pak napatlat novým. Používám žluté od Contíku.

        Já to lepím tak, že natřu ráfek jednou lepidlem a novou galdu dvakrát nebo třikrát, podle toho jak saje (pokaždé nechám zaschnout). Potom natřu podruhé ráfek a natáhnu galdu. Lehce přifouknu, srovnám a ještě přifouknu a nechám do druhého dne zaschnout. Možná jsem někde na začátku vlákna dával odkaz na návod.

      • Cavendish  

        1)Mě na hliníkové ráfky dobře funguje akrylátové ředidlo. Karbonu by to podle mě uškodit nemělo. Jednou je to zapečený a hotovo ne?

        1. Já používal Schwalbe, to nebylo nic moc. Táhlo se s blbě se nanášelo. Teď mám Continental a to je dobrý. Vittoria je ale asi úplně to nejlepší co můžeš mít.

        Já jsem Schwalbe přetáhl lepidlem Conti a nic se nedělo. To mě přijde jako divný pravidlo.

      • deekay  

        Luxusne mi na lepidla funguje „carogna remover“

        https://www.koloshop.cz/…Remover.html?…

        Napatlas, nechas pusobit a pak setres vyslednou hmotu hadrem a docistis acetonem.

        • Cavendish  

          Hustý, to zní skoro jako zázrak.

          • deekay  

            Naneseno plochym stetcem, chvili ponechano a vysledek viz foto. Vytvorilo to takovy zkrabately silikon, ktery jde normalne papirovm ubrouskem dat dolu a zbyde rafek bez lepidla.

            Jen bacha at to nenakydas na neco natreneho. Sundava to i barvu (me se povedlo z dilenske pumpy :D)

        • Petr Ch  

          Tak jsem letos, po více jak 30 letech čištění benzínem a toluenem, přešel na tento přípravek. Vyzkoušený ho již mám na karbonu i hliníku. Odstraňoval jsem s ním jen lepidlo, lep po pásce – ne.

          Výhody: Funguje opravdu velmi dobře, práce s ním je bez námahy.

          Nevýhody: Bohužel odstraňuje i barvu a lak, proto je zapotřebí neustále kontrolovat boky ráfku.

          V návodu uvádějí, začít s odstraňováním po 2–12 hodinách, což odpovídá. Je to dle vrstvy lepidla. Pasta reaguje rychle, dá se i dřív, jak za dvě hod. Mně se nejvíc osvědčilo zbytky nestírat hadrem, ale seškrabávat kouskem plastu. Jde to velmi lehce. Na závěr vše důkladně vytírám tech. benzínem.

          Znovu opakuji: je zapotřebí hlídat, aby se pasta nedostala na barvu, nebo lak.

          • deekay  

            jj s tou barvou jsem to psal v nasledujicim prispevku vyse. Taky nestiram hadrem ale spesl plastovou skrabkou na galusky.

            • Petr Ch  

              Ani nevím, že je nějaká škrabka pro tento účel. Odkaz? V mém případě se jedná o kousek plastu š. cca 8mm, na kterém jsem smirkem vybrousil rádius, ve tvaru lože ráfku.

              Ještě se vrátím k samotnému odstraňovači. Osobně u něho již zůstanu a doporučuji ho. Jednak výborně funguje a není to tekutina, ale pasta. Tím pádem zůstává tam, kde byl nanesen. Akorát se musí dávat pozor, kam potom člověk sahá a odkládá vše, co přišlo do styku s pastou.

              • deekay  

                Jo, existuje takova sada na galusky od super-B

                http://www.superbiketool.com/prod4.asp?…

                Jde to s tim fakt skvele.

                Urcite to delaji i jini vyrobci

                • Cavendish  

                  Mám, nefunguje :) Lepidlo s tím nemáš šanci strhnout. Jen to tím žmouláš a roztaháš víc po ráfku

                  • deekay  

                    Bavime se ted o pouziti te Carogna Remover pasty, ze?

                    • Cavendish  

                      Ne, já myslel tu škrabku. Ale teď přemýšlím, že jsem zjevně nepochopil k čemu to slouží :D

                      • deekay  

                        Ano, skrabku pro odstraneni nanesene pasty :) Jak pise vyse Petr, misto hadru se pouzije skrabka, on pouziva home-made, ja tu Super B a diky tvaru to jde krasne dolu.

                • Pijer  

                  Díky, netušil jsem, že něco takového existuje

                  • Petr Ch  

                    Já také ne. Koupil jsem ho na základě zmínky deekaye zde a vyšlo to.

    • Cavendish  

      Dugast Typhon 32. Podstupují momentálně rekonvalescenci. Stará vrstva Aquasure je skoro dole. Budu nanášet novou. Kostra je špinavá, ale vypadá dobře. Nová krycí páska je nachystaná. Před tím ale potřebuji toto zašít. Jakou nit by to chtělo? Nějaké doporučení? Díky

      • jecnak  

        Zatim jsem vse sil nilonovou niti. Asi by sel i vlasec a nebo nejaka kevlarova pletenina.

        • Cavendish  

          Mám doma rybářský vlasec 0,28mm. Je celkem pružný. To by možná šlo.

    • Cavendish  

      Zdrávas, vy jenž vozíte na CX vysoké ráfky, poraďte. Má tady nějaký větší význam ten karbon vozit? Aero na CX nijak velkou roli nehraje. Je jasné že tuhost a odolnost je plus. Ale co vedení kola v blátě a písku? Je to lepí, horší? Mám doma plonkové náboje a možnost mít 50mm ráfky za 6500 pár. Díky

      • jecnak  

        Hodne znat je sirka, ale vyska nevim, bral jsem vysoke spis kvuli tuhosti a aerodymanice, kdyz prezuju na hladke galusky a jezdim po silnici a sotkach.

        • Cavendish  

          Mám na výběr 23 a 25mm. Takže 25mm je jasná volba. Ta gulda bude mít určitě lepší oporu a čekám, že by se výrazně zlepšila přilnavost a stabilita. Bylo by to na 20/24 drátů. Jezdec 80–50Kg. Dráty AeroComp + mosaz nipla a podložky.

          • jecnak  

            Urcite 25. Nasadit a jezdit 33mm galusku na 19mm rafku a 25m rafku je hrozny rozdil – ve prospech 25 samozrejme. Na uzkem rafku se galuska zvyka do boku v zatackach pri trochu nizsim tlaku.

            24/24 dratu je na vyssi karbon rafek uplne dostacujici pro kohokoli.

      • robb  

        Osobní zkušenost nemám, ale tvrdí se, že vyšší ráfky jsou právě lepší v blátě. Jelikož se tím blátem prořezává jen ten ráfek a už ne dráty, které by tě zpomalily. Jestli je to opravdu takový rozdíl nevím.

      • JFtryall  

        Vyssi rafek lepe drzi stopu v bahne a pisku. Ale na hodne pomale a zamotane trate to moc vyhod nema.

        • Cavendish  

          Mám doma 2 sady hliníkových kol. Na motanice bych se vzal nízký hliník 24/28drátů no. Je jasný, že tam karbon moc nepomůže. Jde mě spíš o tuhost a odolnost + lepší opora galusek. Aero a váhu neřeším.

    • jecnak  

      Mate nekdo tip na sirsi galusky nez 33mm? Ne MTB. Nasel jsem jen od Dugastu 36mm.

      • Cavendish  

        No Dugast dělá 34 a 36mm

        Já mám nějakou starší Vittorii Evo XG 34mm

        Clement/Donnely nemá něco širšího?

      • Petr Ch  

        FMB dělá 34 mm. Na Airoo.cz mají hodně druhů a s velkými slevami.

        • jecnak  

          Skladem jen 33mm. Asi bude snazsi zaměstnat nějaký plonkový náby a plášťový ráfky.

          • Cavendish  

            No, přece jenom je v těch pláštích je ten výběr daleko větší. Hlavně 35mm. Tam je toho opravdu hodně.

          • Petr Ch  

            Jednodušší to bude. Pravděpodobně je těch zde zmíněných 34 – 36 mm maximum, víc nikdo nedělá.

      • Cavendish  

        Dospěl si k něčemu?

        Teď koukám na ebay a vidím toto https://www.ebay.com/…124055206129?…

        • jecnak  

          Nechavam to plavat. Mozna neco upletu, kdyz se mi bude chtit, ale nijak me to zatim neomezuje. Uvidim, až přijde Shimano s novyma silničnima 2×12 sadama, tak pak stejně začnu uvažovat o celem novem kole.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse