• pajda

    Zdravím, měl bych dotaz ohledně tlumiče Fox RP23, model 2009.

    Před 4 měsíci jsem si totiž koupil při výprodeji nové kolo (Haibike trailstar) s tlumičem RP23 High volume. Asi dva měsíce jsem na něm ještě do zimy jezdil a přišlo mi, že zadní stavba je dost necitlivá, propedal jsem vůbec neměl potřebu zapínat. Tak jsem nějak před Vánoci poslal tlumič na úpravu do Bikelive, změna compression tune (z max na min) i rebound tune (střed na min). Tlumič jsem sice namontoval, ale poprvé jsem pořádně vyjel až tento víkend. Zadní stavba je teď krásně citlivá, přesně jak jsem si představoval, ale bohužel jsem zjistil, že nějak přestal fungovat propedal. Při jízdě do kopce nebo třeba ze sedla se kolo houpe úplně stejně při otevřeném tlumiči i zapnutém propedalu na 1,2,3 (žádný rozdíl).

    Někde jsem na internetu četl, že změna compression tune ovlivní taky úroveň propedalu, ale že by jej to úplně vyřadilo jsem nějak nečekal. Vygooglil jsem taky pár článků, kde si někdo stěžuje na stejný problém, ale tam se vždycky jedná o model tlumiče 2010. Myslíte si, že je takovéto chování tlumiče po úpravě CT normální, nebo je tam pravděpodobně něco špatně a je zapotřebí znovu servisovat?

    Díky za odpovědi!

    0 0
    • kubad  

      samozřejmě se změní s tou upravou i uroveň propedalu, ale na 3 ku bys měl poznat rozdíl.

      víc ti určitě napíše Mlok

      0 0
    • MlokCZ  

      To takhle dle popisu nelze říct. Propedal při CT min omezuje mnohem méně, takže už tam není ani žándá ostrá citelná hrana.

      Někomu může přijít, že až skoro vůbec. Já bych to ale jako žádné omezování neoznačil.

      U 2009 modelů už ani CT střed neomezuje nějak moc na propedalu.

      Kdybys zkusil třeba můj upravený tlumič v TFtuned, tak tam bys řekl už tuplem, že platforma neomezuje vůbec a ona přitom pořád nepatrně omezuje. Ale ještě méně než s CT min.

      140mm zdvihu (nebo kolik přesně ten Haibike má) na téhle stavbě to při CT min ze sedla určitě bez pohybu už neudrží. Myslím, že i CT střed by byl při propedalu na trojce tak na hraně pro 140mm zdvihu, aby udržel stavbu bez pohybu ze sedla.

      Na Cubu AMS Pro (jen 100mm zdvihu) potřebuju akorát CT střed + propedal na trojce, aby mi udržel stavbu bez pohupování ze sedla a i tak když zaberu co to dá, tak se do zdvihu už pohne (ale při běžné jízdě ze sedla na delším úseku to udrží).

      Takže je klidně možné, že je tlumič v pořádku, ale bez vyzkoušení to nelze říct s jistotou.

      A právě od 2009 modelů je komprese pro stejnou úroveň CT o trošku méně výrazná (na 2008 byla výraznější).

      0 0
      • Smazaný účet  

        škoda, že nejde nakombinovat CT min a propedal jako při CT max na 3. to by bylo myslím pro plno lidí ideální, takovej skoro Lock.

        0 0
        • MlokCZ  

          Bylo i nebylo. Pro některé situace třeba přesun pro asfaltu by to bylo dobré.

          Jenže na druhou stranu bys přišel o polohu s decentním omezením, kde stavba ještě dobře funguje. Za mě by to byla větší ztráta než ten skoro lock.

          To decentní omezení sníží sag na tlumiči a pro jízdu v sedle omezí zcela dostatečně, do některých výjezdů v terénu je to takhle ideální.

          Leda, že by se vrátili u Foxe k vícepolohové páčce, tedy abys mohl přípnat páčkou více než dvě polohy.

          A to už taky můžeš sáhnout u Foxe po verzi s lockem navíc, co dělají občas pro některou značku jako OEM.

          Stejně pro jízdu ze sedla musíš na 140mm zdvihu řešit i vidlici a nestále zamykat navíc i vidlici…

          A já jsem třeba spokojený. Na Stereu mi sedí to velmi decentní omezováání Push platformou, 140mm+ zdvihu prostě není na chrcení.

          A na chrtím fullu právě kvůli jízdě ze sedla dávám CT střed (nebo bude Boost valve, budu mít doma oba ty tlumiče, tak se uvidí, co bude lepší a jak se o ně podělíme s manželkou, budeme to mít na stejném rámu), ze sedla akorát stačí a otevřený ještě s citlivostí ujde.

          0 0
          • Palo TT  

            Tento rok je FOX s lockom k dispozicii aj pre aftermarket.

            Ale tento model samozrejme nema 3 urovne propedalu.

            http://www.foxracingshox.com/…ks/FLOAT/RPL

            Bude to asi nieco na sposob OEM Triad verzie pre Specialized.

            0 0
            • MlokCZ  

              To jsem si ani nevšimnul, že bude dostupný i oficiálně samostatně.

              To, že nemá tři úrovně propedalu ničemu nevadí, když už tam je lock, tak lze poladit k co nejnižší kompresi a nevadí, že propedal bude omezovat velmi málo, na ten účel co jsem to popisoval to stačí.

              Já jsem zvědav na Boost valve v reálu, první na 100mm rámu vyzkouším už snad koncem příštího týdne. Druhý na Stereu bůhví kdy (víc mi Boost valve ale zajímá na tom chrtím zdvihu, kde má velkou šanci zůstat tlumič v originálním stavu a nejít do TFtuned).

              0 0
              • cubas  

                Dej prosím do tohohle vlákna opověď. Přemýšlím o tom, že na svý AMS pro použiju buď rp23 (s následnou úpravou CT), nebo přímo RLC. Zatim se pořád nedokážu rozhodnout. Důležitá je pro mne informace, že na AMS (100) je potřeba dát úpravu CT na střed a ne minimum. Určitě bych uvítal (buď fukncí propedalu, nebo přímo locku) zavření tlumiče při prudší výjezdech. Teď mi RS Sid způsobuje změnu geometrie a následně se zvedá dost přední kolo. Ne že by s tim nešlo jezdit, ale přeci jenom… Ještě bych se chtěl zeptat, jestli jsi měl srovnání na AMS při použití Foxe, Sida, nebo případně jiný typ tlumiče.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Pročti si sousední založené vlákno o Boost valve. Právě jsem přehodil rám a vidlici a mám zprovozněné AMS Pro jako chrtí bike místo HTčka.

                  A mám tam momentálně RP23 2010 s Boost valve s velocity tune M.

                  A s dalším tlumičem jsem AMS Pro taky jezidl a to právě jako svůj první full kdysi, koupil jsem ho s RS MC 3.R a až pak následně, když ho jezdila manželka a rám prasknul a byl i po třech letech v pohodě vyreklamován, tak současně byl měněn tlumič, protože na to starší provedení rámu ten MC 3.R se o pár mm nevešel kvůli drobným úpravám konstrukce toho rámu, takže tam přišel RP23 s CT střed.

                  A jak už jsem psal vedle, tak s Boost valve je to ještě o trošku méně citlivé než s CT střed a na propedalu se to zamyká více (i když pořád to není zdaleka úplný lock).

                  Tohle by i místo locku asi skoro každému mělo stačit už určitě, ale je to na úkor citlivosti i otevřeného módu. Možná to bude podobné CT max pro 2009+ (2008 CT max omezovalo ještě znatelně více než Boost valve).

                  Co jsem ale vedle nepsal je srovnání průběhů. Ten s Boost valve je s high volume komorou. A výsledek je následující:

                  • MC 3.R, nejprogresivnější (takže i největší změny sagu ve výjezdu,protože jak je nejprogresivnější, tak se fouká pro využití zdvihu méněa v počátku zdvihu chodí do zdvihu snáze)
                  • RP23 normální komora CT střed, o malinko méně progresivní než MC3.R, ale ne o moc, citlivostí a chováním na počátku zdvihu podobnéMC 3.R
                  • RP23 s Boost valve velocity tune M (a neznámý interní tlak), výslednýprůběh je zase o trošku méně progresivní, takže zvětšování sagu vevýjezdu je nejmenší, pro dobré žehlení je to ale užo chlup horší

                  Sám teď váhám, co s tím provedu. Mám možnost ty tlumiče na obou AMS Pro prohodit, manželce by se ta neptarně menší progresivita hodila, ale kvůli citlivosti to určitě neudělám, pro ní je to hlavní kolo do terénu a váží o trošku méně než já, takže ji už oproti CT střed o citlivost rozhodně připravovat nechci.

                  Možná si tam ten tlumič s Boost valve nechám, pro ten účel co mám to kolo to bude možná ok. Snesl bych sice sem tam tu lepší citlivost, ale zase takhle je to opravdu raketa pro mě nerozeznatelné od HT a do pořádného terénu s tím moc jezdit nebudu (na to mám jiná kola).

                  Ze sedla při trojce propedalu to s Boost valve už nedokážu rozhoupat téměř vůbec, tím myslím ani cíleně (samozřejmě se to při cíleném rozhoupání trošku hned, ale dost málo).

                  Ale jinak neber to obecně, že je třeba na AMS Pro CT střed. Mít to jako hlavní kolo do terénu (a ne dost na asfalt a terén jen částečně a povětšinou ne náročný), tak tam okamžitě hodím CT min nebo méně než min nebo upravený z TF tuned (je ale fakt, že to by stejně nic nezachránilo, protože ten zdvih je prostě moc malej do pořádného terénu).

                  Při jízdě v sedle u varianty Boost valve ani u mě nemá smysl zapínat propedal (pokud to nechci do výjezdu na pěkném povrchu na snížení sagu), i otevřený tlumič to omezuje dost na to, aby se to téměř ani nehlo.

                  0 0
                  • cubas  

                    díky moc za informace!

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Dopsal jsem ještě další postřehy k RP23 CT střed x RP23 s Boost valve a protože vše bylo pořád ještě testováno na AMS Pro, tak se Ti něco z toho může hodit.

                      Nakonec z toho vylezlo, že jsem ty tlumiče prohodil a že s citlivostí s Boost valve mít manželka problém nebude kvůli tomu, že to bude vozit na mnohem nižším talku a část té necitlivosti byla způsobena nutností to mnohem více foukat s tou high volume komorou. A ona jezdí mnohem méně agresivně, takže bude jezdit tlak o hodně nižší (tedy nejen snížený o to co váží méně, ale o hodně více).

                      A mít ten s Boost valve s high volume komorou nakonec nemůžu vůbec, při dnešním trošku větším poskákání jsem musel ještě trochu přifouknout a to už byl příliš nízký sag a tlumič slušně přefoukaný.

                      0 0
                      • cubas  

                        Jeste jednou diky za informace. Nakonec je objednany x-fusion

                        http://www.x-fusion.cz/detail/O2-PVA

                        proste jsem neodolal cene 99 EUR za novy. Pak dam vedet jaky z neho mam pocit, jak funguje platforma atd.

                        0 0
                        •  

                          kdepak se dá sehnat za tyhle krásný peníze?

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak za ty prachy je to parádní. To mě bude stát více peněz jen úprava v TF tuned, která u toho dalšího co mi dorazí na Stereu bude nutná.

                          0 0
                          • mr.antik  

                            A nevyšlo byl levněji na ebay sehnat odpovídající tlumič bez toho boost valvu a tento prodat někomu, komu to je jedno?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Jistě to je také varianta, pak je ale určitě už nejlepší vzít rovnou upravený nový z TF tuned, protože ho nemaj tak drahý, myslím 320 liber a kurz je teď dobrý.

                              Taky to tak možná udělám, ještě jsem se nerozhodnul.

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Jinak chci určitě upravený, tedy varianta jen koupit na ebay a nechat si také není ideální. Už dlouho upravený vozím a je to o dost lepší i oproti neupraveném s nízkou kompresí.

                              0 0
            • jIrI___  

              Není to něco jako RP2?

              0 0
      • pajda  

        jj – je tam těch 140mm. Tak snad je to opravdu v pořádku – ale stejně je mi divné, jak píšeš že to při tomto zdvihu propedal už ze sedla neudrží – tak to chápu jako že tím myslíš, že by tam mohlo být nějaké (menší) pohupování – v mojem případě to ale není nějaká hranice udrží/neudrží, když jsem šel do kopce ze sedla, tak jsem využíval snad 3/4 zdvihu a to jak při otevřeném tlumiči, tak při propedalu na 3.

        0 0
        • MlokCZ  

          Jakmile to ze sedla neudrží bez houpání, tak už ten rozdíl kolik se to pohupuje není skoro žádný (on být ani nemůže, propedal řeší jen počátek komprese a jakmile dojde k plnému otevření průtoku oleje, tak se to chová už stejně jako s vypnutým propedalem). Na tom upraveném RP23 s push platformou mi to platforma taky ze selda neudrží a moc rozdíl to ze sedla oproti otevřenému není.

          3/4 zdvihu je ale extra hodně, jestli to tak je opravdu a nepřeháníš, tak to tomu musíš hodně pomáhat i stylem šlapání ze sedla.

          0 0
          • pajda  

            Díky za vysvětlení, tak to nakonec bude asi v pořádku :-)

            No s těma 3/4 jsem to asi přece jenom trochu přehnal, ale ještě tam nemám nášlapy, takže žádné kruhové šlapání to nebylo, to nejspíš udělalo to, že se mi to zdálo tolik.

            0 0
    • vifon  

      Z osobnej skusenosti pri CT min nie je ta hranica medzi jednotlivymi polohami ProPedalu naozaj taka vyrazna. Najlepsie je to pozorovatelne pri frekvencnom slapani. Tam je uz naozaj poznat rozdiel. A pri nastaveni na 3 je pri slapani zo sedla pohupovanie na tlmici v radovo mm. Ked slapes zo sedla prenasas vahu trochu dopredu a odlahcujes tym tlmic. A ako vravi Mlok, ak ho raz rozhupes tak sa sprava ako otvoreny.

      Pes bude zakopany asi naozaj v technike slapania.

      0 0
    • K2  

      Ahoj, to samé jsem řešil na Canyonu 140 mm High Volume s obdobným výsledkem:

      CT max – necitlivá zadní stavba, PP fungoval (lock to ale nebyl)

      Pak Bike Life úpravy

      CT min – velmi citlivý zadek, PP z mého pohledu fungoval, Zadní stavba chodila hodně do zdvihu a aměla velký SAG

      CT min – Zadek znatelně citlivější než CT Max (skoro srovnatelný s MIN, menší SAG než na CT min – pro mě ideální nastavení, PP z mého pohledu trochu znecitlivuje (nic výrazného) Používám pouze na silnici

      Ideální řešení Triad s High Volume a CT střed, nebo by mi stačil obyč lock pro asfalt přesuny a PP bych obětoval…

      0 0
    • alex33  

      To je zcela normal,mám tlumák asi týden s bikelive doma model 2008 CT byla max šel jsem do minRT jsem měl min origo.

      Žehlí nádherně propedál na 3 jako by nebyl myslím že je to v pohodě je to prostě tak markantní rozdíl,že to fakt vypadá jako by tam nebyl byl jsem na to před předělávkou upozorněn ,letos na to pojezdím,když mi to nebude vyhovovat pošlu ho v zimě Milanovi,ať mi to dá na střed což bude asi tak ideální.Kolega má fitzze 2009 CT min originál po testech mi volal že tam snad ani propedál není,Ct min prostě není vhodná pro každého

      0 0
      • Jenda  

        to nechapu – mam taky fritze 09 CT min a prijde mi ze PP na 2 uz omezuje az az, ani pri jizde ze sedla se to prakticky nehoupe:-) Naopak bych uvital jeste vyssi citlivost nez je CT min :-)

        Asi je velkej rozdil jestli clovek prechazi z pevnaka nebo neceho necitlivyha na zehlicku nebo z relativne funkcniho fula :-)

        0 0
      • Jenda  

        mimochodem netusis co je pravdy na tom ze v BikeLive umi upravit CT na uroven jeste min nez je CT min?

        0 0
        • Sobi  

          Umí, mne to práve nastavili na míň než minimum a jsem s tím moc spokojenej! :-)

          0 0
        • Sobi  

          Ale je fakt obrovská změna. Já měl původně max a pak rovnou na míň než minimum, konečně se to chová jako full. Navíc mám 92kg, takže foukám vyšší tlaky a tím pádem je celkový projev tlumiče výraznější! :-)

          0 0
        • alex33  

          Chvíli jsem nad míň než minimum přemýšlel,jsem rád že jsem zůstal u minima.Zatím nebylo kde pořádně testovat.Pokud to na asfaltu s propedálem na 3bude v pohodě tak to možná takhle zůstane.Stejně to stereo momentálně ladím do lehkého endura a tam se citlivost počítá:-)

          0 0
          • Sobi  

            Já si spíš vychutnávám technické úseky, a při vyšších tlacích mi to funguje naprosto ideálně, už bych neměnil. Ale je pravda, že pro někoho je to moc, záleží co preferuješ. Já PP3 používám jen u silnice, kde eliminuji pohupování… ale stejně tam je, ale to v tom, že neumím dobře šlapat do kruhu ;-)

            0 0
          • MlokCZ  

            Rozdíl minimum a méně než minimum už je malý. Sobi má 2008 tlumič, kde CT max bylo opravdu superomezovátko (pro 2009 už to bylo mírně lepší).

            Já jsem u jednoho tlumiče přešel s CT min na upravený v TF tuned na max. citlivost (tedy minimální kompresi) a už taky byl rozdíl jen minimální.

            Zato u druhého tlumiče z CT max (a taky 2008 model) to byl skok obrovský.

            Stereo jde dobře za pedálem, pokud se slušně šlape, tak je to na asfaltu v pohodě i s upraveným v TF tuned a s vypnutou platformou (tedy minimálně pro mě ano). Samozřejmě to platí jen pro jízdu v sedle.

            0 0
            • Jenda  

              no asi to na letosek necham jak to je – stejne jsem na tom Fritzlovi najel zatim prd tak vlastne poradne nevim a pristi rok uvidim – bud pujde do Bikelive nebo do Anglie a nebo necham jak je. Kazdopadne citlivost Fritzka mi oproti spyderu s tlumicem co mel SPV prijde horsi ale celkove ukazneny prubeh zadni stavby mi ten handicap absolutne vyrovna

              0 0
              • MlokCZ  

                S CT min bych to taky nechal až bude už muset na servis.

                0 0
              • alex33  

                Předělávku už dělá i TT.Já měl SPV na BMC taky žehlilo lépe než když Jsem měl CT max,ale jak píšeš ten průběh nemá chybu.Momentálně CT min je zase pěkný skok proti SPV.

                Hlavně aby se dalo už testovat v terénu,abych zjistil nakolik je ten propedál použitelný:-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Na Stereu přeci propedal netřeba vůbec. Tedy já jsem aspoň s Push platformou, která taky neomezuje skoro vůbec spokojený naprosto, protože je naopak v terénu velmi dobře použitelná do výjezdu kvůli omezení zvýšení sagu (což mi někdy stačí i bez snížení vdilice a někdy zase využiju kombinace obojího dohromady do těch nejprudších výjezdů) a pořád stavba funguje bezvadně.

                  A s upraveným v TF tuned na max. citlivost mi přijde i ta citlivost celku dobrá, i když jsem jel samozřejmě i citlivější stavbu (pokud byla současně i s citlivým tlumičem). Jenže pak taková stavba šla o hodně hůře za pedálem.

                  A ten průběh, na ten tak nedám dopustit, že zatím co jsem testoval, tak mi nezaujalo vůbec žádné jiné kolo.

                  Jen bohužel jestli dovezu nové Stereo s high volume komorou, tak to bude nepoužitelné a i kdybych náhodou nechtěl hned tlumič upravovat, tak budu muset. Možná ale dostanu vyměněný tlumič za RP23 bez Boost valve a se standardní komorou, zatím to ale není jisté.

                  I když na úpravu by šel stejně (byla by to verze myslím CT střed), tak by to nemuselo být okamžitě a nemusel bych platit novou komoru.

                  Fakt nechápu, koho mohlo u Cubu napadnout na ty 2010 modely napcat high volume komoru (i když je to s Boost valve). Na AMS Pro to byl taky ******* a na AMS 125tce to bude největší ******* (protože 200/51 verze tlumičů je méně progresivní než 165/38 a ty stavby jsou ± stejně; taky na 125tce je to už na hraně i s normální komorou).

                  0 0
                  • alex33  

                    já chci propedal do výjezdu v terenu a na asf.Stačila by mi taková uroveň jako když jsem měl u CT max propedal vyplý,stejně znatelně omezoval, na výjezdy perfektní.Třeba jízda po rovině na kamenitém singlu -tam mi tlumič nevyhovoval byl takový tupý zatím co vidle zobala jak zběsilá.

                    Tu Hv komoru jdem taky nějak nepochopil proč ji tam cpou

                    0 0
                    • Jenda  

                      no je asi fakt ze me se zda citlivost u Fritzka horsi asi i diky tomu ze Lyrik co tam mam je i pomerne povedenej kousek takze zobe uplne uzasne, dalsi vec je ze porad trochu laboruju s tlakem v gumach – nicmene u nas uz snad zacalo fakt jaro takze zitra konecne vyrazim zase aspon trochu do terenu zjistit co a jak.

                      Dobry je taky ze mam ted srovnani s pevnakem – to nadherne pripomene k cemu ze je full dobrej:-)

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        S tím upraveným tlumičem v TF tuned mi to příjde u Sterea v pohodě oproti vidlici i když vozím skvěle chodící upravený Talas.

                        0 0
    • Sobi  

      Mám RP23 klasickou kci, Merida AM 130mm zdvih zadní stavby.

      Tlumič jsem nechal předělat na TF míň než minimum. Stala se z toho žehlička, ale PP prakticky nefunguje, jen na PP3 je znát mírný nárůst progresivity.

      Ale já PP stejně prakticky nepoužívám, mám fulla ne!?

      0 0
    • Matso  

      Tato tema ma zaujala, lebo mam Fox float RP23 2008, a nastavenie mam CT max a RT stred so zdvihom 135, a chcel by som si ho dat tiez vitunit, aby mi pekne zehlil, lebo fakt sa mi to zda bit kus tvrdsie a vsimol som si ze tu pisete o dvoch firmach jedna je TFtuned tam je cennik a zaujimalo by ma kolko to stoji v bikelive a este tu popisujete ze ked je vsetko na minime tak potom to dost hupe aj pri PP3, ze ci je moznost ten PP prerobit na pevny lock a este som si vsimol v TFtuned PUSH tunning zaujimalo by ma na co to je… Asi kus vela otazok, ale za odpoved vdaka :)

      0 0
      • MlokCZ  

        V Bikelive to tu už v historii bylo, myslím že to bylo 800Kč a jedno přenastavení za 100 nebo 200Kč pokud by to nevyhovvalo. Třeba už je ta cena ale trošku vyšší.

        Každopádně v Bikelive to bude vždy o hodně levnější než v TF tuned.

        Předělat na pevný lock propedal nepůjde.

        A vždy to bude dost na sobě závislé, tedy jakmile bude supercitlivý v otevřeném modu, tak i platforma bude omezovat méně a to jak pro upravení CT v Bikelive, tak pro TF tuned.

        V TF tuned lze sice Push platformu si nechat částečně nastavit nezávisle na otevřeném módu, ale jen v omezeném rozsahu a ta závislost tam vždy bude.

        V TF tuned je to komplexní úprava tlumení, kde zcela vykuchají původní řešení tlumení a dají komplet svoje řešení s Push platformou, které nastaví dle požadavků.

        Zlepšení je tedy i třeba v chování expanze.

        Úprava v TF tuned je tedy funčně řešení lepší a je to to nejlepší, čeho lze u RP23 dosáhnout, ale také to vyjde o hodně dráž.

        0 0
        • MlokCZ  

          A ještě jedna nevýhoda úpravy v TF tuned, až budeš potřebovat odservisovat tlumící část, tak budeš muset to zase poslat do TF tuned a platit dražší servis. To sice není tak často, častěji je třeba servisovat vzduchovou a ta není problém, s tou nic nedělají a tu můžeš odservisovat i doma, ale je třeba s tím počítat.

          A kromě ceny je to v TF tuned vždy cca na 3 týdny (když se podaří, tak jen 2). Oni fungují rychle a můžeš si předem rezervovat termín na konkrétní den, ale 3–5 dní to tam půjde a tedy nemůžeš si rezervovat termín dříve než za týden od odeslání a pak to jde zase nějaký čas zpět.

          0 0
          • Matso  

            Vdaka za podrobne info, asi sa rozhodnem pre ten bikelive.cz, hlavne kvoli cene a skusenostiam s odpruzenim, na odbruzenom biku mam najazdene asi max. 700 km, takze by som ani nespoznal ten rozdiel medzi TFtuned a bikelive, akurat skoda toho locku, ale tak hlavne full som si kupil kvoli pruzeniu, predtym som jazdil kompletne pevny.

            0 0
    • Kynio  

      Tak jsem na svým fullu se 150mm vyměnil stařičkej float R 2007 za RP21 BV 2010. Nastavení starýho Rka bylo jen propedal tune střed. Teď mám u toho novýho Rebound tune M (střed), Velocity Tune L (minimum) a BV tune 175psi. Ze zadní stavby se stala nádherná žehlička a sežere opravdu vše! Jsem z toho našenej, ovšem žehlička je to stejná jak se zapnutým PP na 3ku, tak i s vypnutým! Takže propedal je naprosto vyřazen a nepoznám rozdíl mezi zapnutým a vypnutým. Takže mám teď z fulla houpačku jako blázen :( Podle to co jsem tu vyčetl, za to může Velocity tune L (minimum). Mám teda tlumič zaslat do bikelive a nechat si nastavit VT na M?

      K čemu je vlastně Rebound Tune? Díky

      0 0
      • Sidewinder  

        Rebound je tlumeni odskoku, to bych nechal na stredu, pokud to vyhovuje.

        Vetsi ucinnost PP se da docilit tim zvednutim komprese (velocity), ale umerne k tomu se zase snizuje citlivost.

        S BikeLive mam vybornou zkusenost – poslal bych tlumic k nim a urcite si poradi.

        0 0
        • Kynio  

          Tak se mi dnes vrátil. Je to pecka :) páčka propedalu konečně funguje jak má, udělali mi komplet repas + úpravu a dal jsem za to 1120Kč. Rozdíl mezi vyp a zap propedalem je hodně znát. Už se těším až to vyzkouším v lese :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jakoze v lese vyzkousis jak funguje propedal?:)

            0 0
            • Kynio  

              celkově jak ten tlumič vyzkouším :-p s vyp i se zapnutým propedalem..když ho vypneš, stále omezuje, takže mě zajímá, jak moc to upravili :)

              0 0
              • Kynio  

                Tak projeto :)

                Propedal funguje výborně. Na 3 je to dost omezený a pohupování je úplně minimální. Citlivost se tím ale taky zhorší. V terénu si to na 1ku dokážu představit, ikdyž to ale na off zdaleka nemá. U off mě štve to, že tlumič je opravdu dost otevřený a jde do zdvihu až moc hladce. Při projíždění „houpaček“ se zadek houpe hodně a připadám si jak na houpačce. Příklad dám třeba při sjíždění obrubníku, kdy sedím na sedle. Zadní kolo sjede, zhoupne se několikrát. Při zapnutém propedalu se zhoupne jen jednou a zůstane v klidu. V tom vidím výhodu propedalu.

                Dá se v RP23 interně ještě něco nastavit tak, aby nešel při OFF tak rychle do zdvihu a nezhoupnul se několikrát? Je to prostě až moc hladkej průběh pružení (lineární?)

                Jinak mi při zapnutým propedalu tlumič píská. Už jsem kontaktoval bikelive. Snad to není nic vážnýho..

                0 0
                • Carlos.f  

                  Propedálem omezuješ kompresi. Proti rozhoupání je nastavení odskoku – aby zadní stavba nekopala zpět, ale zase se vracela dostatečně rychle.

                  Pískání, záleží jak moc hlasitě.

                  Pokud je to jen takové odfukování, tak je to normální.

                  0 0
                  • Kynio  

                    Jenže při vypnutí propedalu jde zadní stavba strašně lehce do zdvihu. Takže mám zkusit přitlumit, aby se nevracela tak rychle a tím zmírním to rozhoupání? Zkusím to..

                    Odfuk je normální, tohle je ale pískání a není to vlastnost tlumiče. Kdyby ano dělalo by to i před tím. Tady je prostě něco špatně. Z bikelive mi zatím neodpověděli..

                    0 0
                    • pavlik6022  

                      zkus si nastavit rebound orientašně aby se při sjezdu z obrubníku zadní stavba zhoupla jen jednou, dvakrát. Používám to jako základní astavení odskoku, pak už jen doladíš…

                      0 0
                    • mr.antik  

                      hlavně nesmíš dávat dorazy, jak dáváš dorazy, tak se musí zvětšit komprese (myslim že tomu řikaj velocity) nebo progrese tlumiče. Jinak si koleduješ o zničení rámu.

                      0 0
                      • mr.antik  

                        nebo samozřemě přifoukat, ale to záleží na ostatních vlastnostech…

                        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.