• StevensSFC

    Ahoj.Řeknete mi někdo jak funguje tlumič Fox RP 23?Jde uplně vypnout?Díky

    0 0
    • tachmude  

      Používej hledej a najdeš.Tady se to řešilo.

      http://www.bike-forum.cz/…9/forum.html#…

      0 0
    • Lister  

      Nazdar lidi, mám jen drobný technický dotaz.

      Nemá někdo nějaký jednoduchý fígl, jak stlačit tlumič s vyšroubovanou komorou tak, aby se ta komora dala opět našroubovat. Minule se mi to kvůli tlaku v negativce jenom v rukách nepovedlo.

      Pozn: proč to nenašroubuju do stavby, nestlačím a nezašroubuju?? Jednoduše proto, že tenhle tlumič už nebude mít montážní vložky a nerad bych zbytečně poškrábal tu vnitřní teflonovou vrstvu v okách tlumiče.

      0 0
      • Lister  

        Tak velkou komoru jsem rukou stlačil a zašrouboval, u malé to bohužel nejde. V totu chvíli to už ale není můj hlavní problém, ale stále mě to zajímá.

        Co bych ale potřeboval více: jde o vložku potaženou teflonem (jestli si to dobře pamatuju, tak je to teflon), která je napevno nalisované v horním i spodním oku tlumiče. Ta spodní mi totiž na jedné straně lehce vyčnívá. Je tam pouze nalisovaná, tedy dá se s ní s použitím toho správného přípravku jednoduše hýbnout, nebo je tam jištěná ještě jinak a má to tedy háček.

        Pokud by byla jen nalisovaná, tak bude stačit kousek kulatiny odpovídajícího průměru a svěrák a mělo by to být, jen chci mít jistotu…

        Potřeboval bych s tím hýbnout, protože po nainstalování tohoto tlumiče má stavba drbonou vůli a vydává nepatřičné zvuky. S původním tlumičem a totožnými servisnímy vložkami do rámu to nedělá, tak by to snad mělo být tím??

        0 0
        • Lister  

          Tak a šup s tím nahoru.

          Fakt by se mi nějaká rada hodila, než se do toho pustím. Zatím ten tlumič můžu vráti, ale jak ho pos**u, tak to půjde už těžko :-)

          0 0
          • MlokCZ  

            Tady je postup jak se mění bushing, z toho je to docela dobře vidět, jak to je.

            0 0
            • Lister  

              Díky. takže to půjde jednoduše nalisovat, jen sehnat tu kulatinu odpovídajícího průměru. Nebo vlastně když to nepotřebuju dostat ven, tak bude stačit jakákoliv pevná ploška, kterou přiložím na oko tlumiče jako ochranu před zuby svěráku a tím to dolisuju do roviny.

              Doufám, že to pomůže a ta vůle zmizí, protože jinak je ten nový tlumič přesně to co jsem hledal – vypínatelný propedal, najednou mám pocit, že jedu na jiném kole :-)

              0 0
            • op  

              Mloku prosimte, otazku. Pouzivam ten Heavy Duty kit na Cube AMS, problem je, ze ty gumove podlozky nevymezuji presne stredovou pozici tlumice na te ocelove trubicce (viz obrazek c.3 skoro plne dole v tom linku), po chvilce jizdy se tlumic vzdy posune do pozice viditelne mimo stred – na jedne strane je guma zmackla a na druhe je mezera. Evidentne nekde neco neni rovne, nedokazu s tim ale nic udelat. Vidis to jako problem?

              0 0
              • MlokCZ  

                Nedokážu posoudit, jak moc to může být problém (třeba nemusí být vůbec). V každém případě ty gumy to vymezit nemají a když je vše přesně jak má být, tak se to naopak i samo vystředí (i když při nahození tlumiče je to trochu křivě).

                Hodně záleží jak moc se to cpe mimo střed. Pokud je rozdíl třeba 1mm, tak to bych asi vůbec neřešil.

                Na obou Stereech vozím Heavy duty kit a drží mi to tam ± ve středu v pořádku (tedy nepozoroval jsem, že by nedrželo).

                0 0
                • op  

                  rekl bych tak 2mm, ale nemivam presny odhady :)) Vic by asi nedovolily ty vnejsi hlinikovy krouzky. Jedna se o ten cep vzadu, ktery ma vetsi pohyb.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak jestli raději nenechat zkontrolovat rám, jestli není něco někde moc křivě.

                    To, že to bude držet ten hliníkový kroužek, co jen vymezuje to gumové těsnění, to taky není zrovna moc dobré, to se brzo musí něco zničit (minimálně ten gumový kroužek, který při větším přitlačení se bude slušně třít buď o ten hliníkový vymezovací nebo o bushing a kousek oka tlumiče).

                    0 0
                    • op  

                      nebo vratit ty FOX vymezovaci krouzky.. Budu to sledovat.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Tady si nemyslím, že ty budou o moc lepším řešením. Stejně se bude tlumič tlačit na tu jednu stranu (a to tření bushingu a oka tlumiče tam stejně vznikne), tenhle problém to nijak nezmenší.

                        0 0
                        • op  

                          ale bude vycentrovanej a ja o tom nebudu vedet :)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Udrží ho to vycentrovaný o něco lépe (mírná možnost posunu je i u těch originál). Tím jak ale bude ještě více od pozice, kam ho to tlačí (tím jak něco není přesně rovně), tak síla zvyšující to tření bude větší a může to být ještě horší.

                            Možná ale zbytečně straším a ta síla, která to chce vyosit je velmi malá.

                            0 0
                            • op  

                              budu pozorovat, uvidim. Ted jsem si vzpomnel proc vlastne ten Heavy Duty pouzivam, jeden z duvodu je, ze ty vymezovaci podlozky nemam. Oni se totiz standardne ani nevyrabeji presne v rozteci, kterou ja potrebuju (vubec nedelaji metricky rozmety). Musel by mi to nekdo vyrobit.

                              0 0
          • kubad  

            k té komoře :-) skus vypustit tlak který tam po nasunutí vznikne ventilkem třeba to trochu pomůže

            0 0
    • Hejdik  

      Rád bych využil tohoto tématu k dotazu:

      Může se nějak poškodit tento tlumič v momentě,kdy se z něj vypustí vzduch? Tedy aniž by byl nějak zatížen.

      Koupil jsem totiž samostatnej jetej rám s tímto tlumičem a potřeboval jsem si zahýbat zadní stavbou,abych zjistil zda v čepech není nějaká vůle.

      Proto jsem tlumič upustil,jinak bych s tím nepohnul.

      No a kamarád v servisu mi říkal,že tím,že se vypustí tlak z tlumiče,může dojít k poškození.

      Mám se bát???

      0 0
      • fousek  

        Blbost, Floaty meli obcas problem se stuck-downem a hodne lidi ho potom jeste prifukovalo a on jim znova udelal stuck-down, pri takovymhle 2. az 3. nafouknuti byl ten tlumic zatezovanej daleko vic nez kdyz ho vyfouknes a ty tlumice to prezijou v pohode

        0 0
      • Palo TT  

        Bat sa treba najma kamarata. Clovek s takymito nazormi moze byt schopny vsetkeho :)

        0 0
      • MlokCZ  

        Kdyby to tak bylo, tak to by bylo opravdu zajímavé. Vyrábět by bylo třeba tlumiče už nafouknuté a při servisu by se také nesměl vyfouknout :-)

        Já jsem i na hodně kusech Fox tlumičů i nějaké RS testoval na vypuštěném tlumiči, kde má přesně doraz (samozřejmě s citem testovat a nejezdit na tom) a nikdy žádný problém.

        0 0
    • -Alan-  

      Využiju steré vlákno s vhodným názvem. Mám FOX RP23 na rámu Giant Anthem. V zamčené pozici propedal 1 mi rám nebo tlumič dost divně vrže, když jde do odporu (přejezd nerovností). Takový jako houknutí než skřípění. Na pozici 2 to nedělá a 3 nejezdím. Jenže právě propedal 1 je tak akorát na většinu mých jízd.

      Moje otázka je, zda někdo tuší co to může být za problém. Moc se mi to teď v sezóně nechce posílat na servis a nevím, zda to přežije prázdniny.

      0 0
      • MlokCZ  

        To je na servis tlumící části.

        0 0
        • -Alan-  

          A myslíš, že to zatím můžu jezdit třeba na tu polohu 2, když v té se to neprojevuje?

          0 0
          • PítrsPraha  

            Že projev není slyšitelný neznamená, že není. V tlumiči je evidentně něco špatně, proto bych se servisem neváhal.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.