Opotřebovaný řetěz pro 800km ???

50 nepřečtených
  • baltazarek

    Dobrý den. Nedávno jsem si koupil nové kolo. Je na něm řetěz HG-73. (vše ostatní XT) Dnes jsem zkusil změřit rozteč mezi články řetězu a naměřil jsem neuvěřitelných 133.1 mm tudíž totálně zničený řetěz. Jak je to možné po tak málo km ? Dík moc za odpověď

    0 0
    • kubad  

      je to možné stane se lidí co mění po 800km řetěz je tu dost

      0 0
    • Pijer  

      Teď se mi stalo úplně to samé – už je tam Campa C9, tak doufám, že mám tak na 3tis. pokoj :-)

      0 0
      • Svět videa  

        C9 bych dával jen s novou kazetou, na starou je to nesmysl

        0 0
        • jIrI___  

          A jetá C9 na nové kazetě nebude dělat bordel?

          0 0
          • Svět videa  

            tak si C9 změř a uvidíš, pokud má 132,2 – 132,3 , tak klidně ho můžeš na novou kazetu dát…

            0 0
        • Pijer  

          Je tam Sram kazeta jetá těch 800km a s novou C9 už má najeto dalších 200 a není s tím sebemenší problém. Jinak jsem měl v záloze 2 C9 s najetými 1500km, kdyby náhodou, ale nebyly potřeba :-)

          0 0
    • Maadaf  

      970 Sram bezne vydrzi tak 1000 – 1100, ale jednou sel dolu uz po 600.

      0 0
    • Svět videa  

      tak doufej, že se ten řetěz moc nepodepsal na kazetě a že nebude potřeba vyměnit i ona…

      1 0
    • Garyk  

      Stalo se mi to samé: OEM řetěz HG-73 se spojkou KMC na novém kole mi vydržel 600 km, vloni ten samý řetěz na jiném novém kole dokonce jen 400 km. Origo koupený HG-73 mi běžně vydrží okolo 1300 km.

      0 0
    • murof-ekib  

      Mám zato,že mi první řetěz odešel vždy hrozně brzo.Další pak už déle a až na třetí jsem dosahoval uspokojivé trvanlivosti.Nevím prož to tak je,ale je.

      0 0
    • kafac  

      Ja pouzivam bud HG-53 nebo HG-73 (zivotnost stejna) a vetsinou menim po zhruba 1500km, ale ted jsem na HG-53 najel 2700km…

      1 0
      • Daf  

        Staci jedna vyjizdka v bahne a po te se retezu nevenovat a je na odpis po par stovkach kilometru :( Zvlast jsou tyto rozdily poznat u obycejnych neponiklovanych retezu. Na druhou stranu stoji par korun a kdyz se o ne clovek dobre stara, tak HG53 vydrz stejne jako HG93.

        1 0
    • maxtor  

      Nedávno jsem tu psal svou čerstvou zkušenost, kdy řetěz, který měl 132,6 mm (vím to jistě, protože jsem ho měřil), měl po jízdě asi 10 km v brutální průtrži mračen najednou 132,9 mm. Byl to řetěz XTR a byl tak po 700 km na odpis:-( Mazat se prostě vyplatí.  

      1 0
      • Svět videa  

        i voda maže (a to není vtip)… takže idkybys jel i 100 km v průtrži mračen, tak se ti řetěz o 0,3 mm nenatáhne…

        řetěz by musel být suchý, zrezavělý, aby v něm bylo opravdu hooodně vělké tření aby se po pár km takto natáhl, resp. vydřel v čepech…

        spíš to bylo tak, žes jel 10 km v dešti jak píšeš ty, pak ses doma vykašlal na údržbu řetězu a pak jsi zase někdy vyjel s úplně suchým řetězem… jo, údržba se vyplatí, alespoň si to budeš pro příště pamatovat :-)))

        0 0
        • maxtor  

          Tak jak jsem to napsal, tak to bylo. Nemám důvod si tady něco vymýšlet a předvádět se. Tu poslední větu sis mohl klidně odpustit.

          0 0
          • Svět videa  

            voda opravdu neumí železo natahovat, tak mocný živel to zase není… jedině, že jsi těch 10 km jel v hodně brutálním bahně…

            0 0
            • maxtor  

              Chjo, copak jsem psal něco o natahování železa… Vzdávám to.

              0 0
      • hribik A1  

        ta 10kilometrova burka bola na ceste alebo v bahne?

        0 0
        • maxtor  

          Dalších 10 nebo kolik členů BF by ti to mohlo vylíčit:-) Bylo to na Socka kempu v Železných horách. Jasně, jeli jsme střídavě po cestě a po šotolinovkách. Zažili jsme všechno včetně krup – místy ani nebylo vidět na cestu a jel jsem podle toho, jak jsem před sebou viděl bílou tečku v podobě Roudova dresu:-( Ten řetěz mě ale pěkně nasral. Ještě že jsem ho hned poté, co jsem se vrátil domů, změřil. Jinak jsem si mohl pěkně očesat zuby. Nikdy bych tomu nevěřil, že je možné v krátkém čase takhle vymlet čepy…

          0 0
          • hribik A1  

            zaujimave…pretoze v zime som s HG40kou najazdil niekolko stoviek km po komplet zasnezenej ceste, pocas snezenia alebo posolenych breckach, a az takto sa tiez nenatiahol…po 6000km mal, pravda, 134 mm, ale takymto tempom by musel mat aspon 150mm :-D ale burky tomu urcite bohvieako neprospievaju, to je pravda

            0 0
            • maxtor  

              Jak píšeš. Já už sám nevím, co bych k tomu dodal. Řetěz jsem měřil před odjezdem do Železných hor.Ttakže kolik měl, vím přesně (hodnoty opotřebení a výměny řetězů si píšu do Polar Pro Traineru, abych v tom měl přehled a věděl přesně kolik jsem na kterém řetězu najel). Pak jsem to měřil když jsem se vrátil, protože jsem v podstatě rozdělával celé kolo, aby mi něco nezrezlo. To co jsem s řetězem zjistil, jsem už napsal. Normálně mi XTR vydrží 1400 km, tento byl na odpis za polovinu:-(

              0 0
            • JSt  

              ono vytahani retezu neni linearni. rekl bych, ze ma spis logaritmicky tvar ;-)

              0 0
    • Čapíno  

      Tento problém momentálně řeším také. Mám nové silniční kolo Giant TCR1 a po 600km mi propadla měrka na 105 řetězu. Hned jsem koupil nový retěz a to Duru Ace a po 500km jsem na třetím zoubku ze čtyř na měrce (jezdím spíš svihem než silově). Tak nevím co s tím, jestli koupit další, ale už C10, shimano už nechci:-((

      0 0
      • nooski  

        Nj Shimano :-) Na druhou silničku chci hodit prozatím hg40, tak jsem zvědav, co podemnou vydrží. Na horalu ty levné Shimana a Sramy byly po 800km v naprosto katastrofálním sta­vu.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Na silniční jednici jezdím C9, na bajka a plečky bohatě stačí HG53. Jinak drtím těžké převody a asi proto mi to všechno, krom velké pily na bajku, vydrží neskutečně dlohou proti tomu, co tady čtu. Ale taky nejezdím v bordelu.

        0 0
        • baltazarek  

          tak už mám novej řetěz PC-991. Nepřeskakuje, tak kazeta bude snad OK.

          0 0
        • nooski  

          A mi furt lidi tvrdí, že když to tahám na těžko, tak se to opotřebovává víc. Na silnici C9 po 9100km na 132,35 a po dalších 800km na biku je lehce přes 132,4 :-) Taky pravda, že jezdím skoro suchý řetěz (C9 narozdíl od jiných nerezne) a tak na sebe nenabaluje bordel, který pak funguje jako brusná pasta.

          0 0
          • Rychlej turista  

            To je právě základní omyl. Těžký převod je těžký pro tebe, ale ne pro řetěz. Pověs si na řetěz na malém převodníku závaží a změř si, jakou sílu na klice potřebuješ, abys ho udržel. S tím samým závažím si tu sílu změř na velkém převodníku. Aby se řetěz napínal stejně, u převodníku 44 zubů musíš vyvinout sílu 2 x větší než u převodníku s 22 zuby. To je jedna věc. Druhá je, že u lehkého převodu v okamžiku záběru (škubnutí) na řetěz vyvineš taky mnohem větší sílu. A to je, myslím si, ten hlavní důvod, proč při lehkých převodech řetěz odchází mnohem rychleji. Navíc těch škubnutí je u lehkého převodu víc.

            1 0
            • nooski  

              Tato slova zlatem zarámovat!

              0 0
              • pepek  

                Tak chodili jsme všichni do školy, že? (Kolo na hřídeli :-)

                1 0
            • MlokCZ  

              S tím těžším/lehčím převodem to nebude tak jednoduché. V tom příkladu co uvádíš máš pravdu. V reálu tedy na lehčí převod při stejné síle na klice bude na ten lehčí převod více zatěžovaný řetěz, to je fakt. Jenže protože na lehčí převod se pojede vyšší kadence (pro stejnou výslednou rychlost), tak bude síla na klice menší. A tedy žádné velké rozdíly pro řetěz tu nebudou.

              Mnohem větší rozdíly budou dané např. rychlostí jízdy, když někdo jezdí skoro 2× rychleji než ten druhý, tak vždy bude zatěžovat řetěz mnohem větší silou.

              A dalších faktorů je tu také spousta.

              Jezdím frekvenčně lehké převody a přesto mi vydrží řetězy hodně dlouho, kolem 3,5tis. km (hg53/73/93), tedy asi i déle než tobě a na pohonu mi často neodchazí nic (kazety vůbec, z převodníků pouze prostřední placka a ani tam to není taková katastrofa a je jasné, že prostřední odchází rychleji kvůli menšímu počtu zubů než velká). Ale jezdím oproti tobě mnohem pomaleji.

              Ty škubnutí jsou také hodně relativní. Samozřejmě nějaká škubnutí tam budou, to jistě. Na druhou stranu u lehčích převodů nebudou situace, kdy se na něj postavíš silově do pedálu v kopci ať už třeba krátkém, kde krátkodobě může dojít k hodně velkému nárůstu síly.

              0 0
              • MlokCZ  

                Další příklad můžu uvést manželku, té vydrží hg53/73/93 ještě déle než mě, pod 4tis. zatím nikdy.

                Jezdí také poměrně frekvenčně, na velkou pilu jako já nejezdí v podstatě téměř vůbec. Jezdí za stejných podmínek co já, váží téměř stejně co já (tedy o pár kilo méně, ale nic zásadního na vliv výdrže řetězu). A jediný rozdíl oproti mě je ten, že jezdí ještě pomaleji a hlavně v kopci si nedokáže pořádně zabrat když je třeba.

                0 0
                • TheIF  

                  Když se kruhově šlape a jezdí na pohodu (plácaní po asfaltě tak mi řetěz vydrží přes 2000km) Jakmile začnu lítat v terenu tak je dead po 800–1000km a to se o něj starám nikdy nejezdím ze špinavým řetězem a mažu chainstarem ne nějakým vyjetým olejem :-)

                  0 0
                • Rychlej turista  

                  Jasně, že těch vlivů je tam hodně. Tady ale spousta lidí, co jim řetěz nevydrží, argumentuje frekvenčním šlapáním. V tomto ohledu je ale težký převod při stejné rychlosti k řetězu vždy šetrnější, takže platí přesný opak toho, co si myslí. Je jasné, že kdo na to silově nemá, musí točit a udejchat to. Samozřejmě, že kdo jede rychleji a na těžký převod, tak mu ten řetěz taky vydrží kulový, protože musí působit větší silou, aby rychleji jel. Kdyby ale při stejné rychlosti točil lehké převody, tak mu nevydrží už vůbec :-)

                  1 0
        • martin7  

          mám na bajku co se týče výdrže stejné zkušenosti. Nikdy jsem zatím neměnil řetěz pod 1600 km.

          0 0
    • mitch  

      Já o weekendu jeden přetrh :)…ani nevim jak…

      0 0
    • baltazarek  

      AHoj, tak jsem to byl projet a není to uplně vpořádku. Na nejmenším pastorku kazety mi to při záběru střílí. Nemáte někdo zkušenost jestli se to spraví po nějaké době ? Dík

      0 0
      • jonti  

        Spravi za chvilu.

        A to ze mas zjazdeny iba maly znaci, ze jazdis skor kombinacie mala/mala, konkretne 2:9, co je trochu neprakticke a urcite nici retaz aj kazetu viac ako 3:5, co je asi rovnaky prevod.

        0 0
        • baltazarek  

          Ahoj, hodně jezdim kombinaci stredni/malá, nikdy nejezdím ve předu nejmenší a vzadu taky nejmenší, stejně jako nejezdim velka/velka a to nikdy. mala/mala jedu maximalne posledni 3 metry před barákem kdy si takto přehodím když vím že dlouho nepojedu, aby bylo uvolněné napínání přehazovačky. Nebo jsi to myslel jinak ?

          0 0
        • baltazarek  

          asi jsem to blbě pochopil 2:9 snamená prostřední malá ? tak to jezdím :-(

          0 0
    • tom xtr  

      Teď jsem měnil starý PC 971, najeto 3616 km včetně 4 maratonů – u mně na MTB naprostý rekord. Už jsem ale měnil stejný řetěz i po 600 km. Zatím mi připadne tenhle řetěz (kupováno v ceně něco přes 300 Kč) jako dobrý po­měr cena / výkon.

      0 0
    • ZuzicK  

      Nevim na jakym podkladu jezdíš, ale tady u nás je dost písku. Když se v něm jezdí hodně tak žetěz jsme měli třeba jen na 600km. Poslední dobou tu často nejezdim a divim se jak drží :)

      1 0
    • Twister  

      Tak já taky položím dotaz.

      Mám pocit, že kazeta kterou mám je příliš odolná v porovnání se řetězem.

      Kazeta: Sram PG 850 – cca1200km, 2×řetěz – Shimano HG 70 oba cca 600km. Převodníky ocel Deore, prostřední cca 1200km, ostatní max 7000km.

      Po asi 600km s novou kazetou, řetězem a prostřední plackou začal řetěz střílet na malých pastorkách, čím menší pastorek, tím víc střílel. Řetězu jsem naměřil 132,5mm. Vyměnil jsem ho za nový, po cca 600km stejný problém. Vrazil jsem tam teď ten první, že by už mohl sednout líp a nic moc. Střílí míň, ale obávám se, že se to během pár desítek kilometrů dostane zase do neskousnutelné­ho stavu…

      Má někdo podobnou zkušenost? Budu muset nakoupit 5 řetězů a točit je furt dokola?

      0 0
      • Blade  

        Točit dokola několik řetězů je IMHO ideální řešení.

        1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.