Odvzdušnění - co dělám špatně?

90 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Opakovaně se mi nedaří odvzdušnit zadní brzdu (SLX 7120). Nedělám to poprvý a mám docela jasnou představu, jak to funguje, ale v tomhle případě prostě ani prd. Dokonce jsem si na to koupil speciální sadu.

    Jak to dělám:

    1. odšroubuju šroub na páce, našroubuju nálevku
    2. připojím stříkačku s olejem na šroub na třmenu
    3. povolím šroub
    4. protlačím většinu stříkačky skrz
    5. párkrát zmáčknu páku
    6. protáhnu olej z nálevky zpátky do stříkačky

    Problém: V bodu šest pokaždý natahuju zpátky spoustu bublin.

    Zopakoval jsem to celý už asi desetkát v kuse, a je to pokaždý stejný. Jedinej výsledek je kolo komplet od oleje, dílna komplet od oleje, já komplet od oleje, a hodina v prdeli.

    Má někdo nápad, co dělám špatně, resp. kde je problém? Nemyslím si, že stran postupu dělám něco špatně. Nechápu, kde se ten vzduch bere.

    0 0
    • david25  

      Hele takova asi blbost, ale me to tahalo vzduch vzdycky kdyz sem povolil sroub o trosku vic. Ted uz radsi jen tak abych sice musel pouzit trosku vic sily, ale protekalo. Tak ctvrtka otacky asi?

      0 0
    • oddie  

      A ten bod 6 děláš proč?

      2 0
      • david25  

        Ten bod 6 delaj i v instruktaznich videich. Ale v modifikovane podobe jako u auta zmacknuta paka a lehce otevrit a hned zavrit :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        V každým druhým videu na Youtube se to tak dělá, tak to dělám taky.

        0 1
        • Lister  

          Což neznamená, že to děláš dobře :-)

          Netahat, ale po dokonalém naplnění nejdřív jen povolit a nechat volně protékat a pak použít to výše zmiňované mačkání páky a rychlé povolení šroubu. Po uzavření páku napumpovat a několikrát opakovat.

          A pak ještě dokonale odvzdušnit páku.

          Jinak u zadního třmenu se mi osvědčilo mít ho při plnění volně a sklonit kolmo dolů jako přední a trochu s tím naklánět, ať se opravdu dostane vzduch ze všech míst třmenu.

          A kolo ve stojanu ideálně skoro kolmo dolů.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mně nic neprotéká, když to nechám otevřený. Jako vůbec.

            Jak se odvzdušňuje páka?

            To o sklonění nechápu co znamená.

            0 1
            • david25  

              Koukni na ten odkaz co jsem dal. Je tam vsechno i paka.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jo, to jsem viděl, ale narozdíl od něj mi to neteklo zpátky (musel jsem tam dát stříkačku a táhnout), a páka nešla zmáčknout (prakticky vůbec).

                Zítra to zkusím znova.

                0 0
            • Lister  

              Z nějakého důvodu ti odvzdusnovak klade moc velký odpor.

              Tomu by odpovídalo, že při nasávání taháš vzduch – velmi pravděpodobně z venku a ne ze třmene. Pokud teda nezkousis volně vypouštět do té stříkačky, tam ti to nepoteče.

              Vykašli se na tenhle bod a zkus to podle toho Parkroolu. Asi jen vynecháš to vypouštění samospádem, když ti to neteče.

              Navíc to tahání je u Shimana k ničemu. Na to potřebuješ aby hadice fakt pořádně těsnila a to docílíš spíš u jiných brzd, kde máš ten spoj šroubovací.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Jo, ta neexistence šroubovacího spojení mě štve. Ta hadička prostě občas odpadá, nebo se napůl odtrhne jen vahou stříkačky, jakmile se ten konec dostatečně zamastí (skoro hned).

                0 0
                • adam320  

                  Protlac to nahoru pri normalni poloze kola a netahej to zpatky,

                  sloz to,

                  promackej paku s nasazenym zajitym kaliskem a je to

                  3 0
                • Lister  

                  Asi by bylo nejlepší nesnažit se odvzdušnit Shimana jako by to byly Avidy a neměl bys problém.

                  Vhodná hadička na odvzdušňováku drží dostatečně pro běžně používaný postup.

                  2 0
                  • Breakpain  

                    Za strikacku spodem natahuju az potom, co uzavru ventil, abych odsal zbytky oleje a nekapalo to po podlaze.

                    0 0
                • virtualcop  

                  Hadičku máš z originální sady, nebo nějakou koupenou ve zverimexu apod? Já teda jen koupenou vzduchovací a nikdy se mi nestalo, že by mi takto „odpadávala“ samovolně – drží tam dostatečně. Zkusil bych zaskočit do zverimexu/hob­bymarketu a koupit metr/půlmetr nové (co Ti nejkratšího prodaj), jestli ta Tvoje starší už není vyžvejkaná. Nebo (pokud jí máš dostatečně dlouhou) zkusit nejlépe horkým vzduchem (horkovzduška/fén) konec trochu ohřát a pomačkat (aby se lehce zúžila). Případně samozřejmě kousek odstřihnout, abys odstranil „vytahaný“ konec.

                  Prostě pokud máš správný vnitřní průměr hadičky (z hlavy teď nevím – 4mm?), tak pokud není nějak poškozený konec toho odvzdušňovacího trnu, tak tam hadičku musíš nasadit trochu násilím a taky tam pak dobře drží. Což je vcelku základ, aby Ti to netahalo vduch kolem.

                  0 0
                  • scota  

                    proto má nová originální hadička speciální koncovku:

                    https://www.bike24.com/p2407833.html

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    V prvním příspěvku je odkaz, kterýho si asi nikdo nevšimnul.

                    0 0
                    • scota  

                      Tu „jehlu“ na konci hadičky tam nevidím. Na druhém konci je Luer-Lock pro přidělání na stříkačku.

                      0 0
                      • virtualcop  

                        A je ta „jehla“ nutnost – jakože 7120 a další nové série třmenů mají jiný plnící šroub (že je potřeba tu jehlu), nebo to má být jen nějaké „zlepšení“? Nevím (nestudoval jsem to), proto se ptám.

                        Pokud je u těchto třmenů nějaký jiný šroub, kde musíš tou jehlou „otevřít ventil“ okruhu, pak bych to chápal (že to standardně jen hadičkou nejde).

                        Pokud je tam stejný šroub, jako na starších třeba 7000/8000 verzích a ta jehla má jen zlepšit průtok/snížit možnost přisátí vzduchu, pak stále platí to, že hadička prostě musí být na trnu naražena tak, že jen tíhou stříkačky opravdu nebude „odpadávat“.

                        0 0
                        • novas752  

                          Neni to nutnost, slyšim o tom prvně. Pokud jsou umyté ruce tak to jde naprosto bez problému odvzdušnit hadičkou.

                          1 0
                    • virtualcop  

                      Sorry, nevšiml :)

                      Nicméně tyhle „originální“ sady z Číny mohou ty hadičky mít kvalitativně horší, než je ta za dvacku ze zverimexu (která mi těsní už mnoho let) :)

                      0 0
        • oddie  

          Aha, mně nebylo jasný, jak tě taková kravina asi napadla, a ono je to na youtube…

          No tak ten bod zkus vynechat, schválně co to udělá.

          0 1
          • Smazaný účet  

            A jak mám vědět, že to je kravina? Protože to pár pixelů na netu řeklo? Asi budu spíš věřit videu od ParkTool než tobě, sorry.

            0 2
            • oddie  

              Věř si čemu chceš, tvoje blbost, já kolo a dílnu od oleje nemám a hodinu v pr… taky ne.

              2 1
              • Esi  

                Základ je po připojení hadičky natáhnout do stříkačky vzduch z šroubu nechat vystoupat bublinky a až potom tlačit olej od tremenu do paky. Nechat ve stříkačce trochu zbytek aby se do systému na konci nenatlačil vzduch. Nikdy jsem neměl problém. Není ten odvzdušňovák nějak hodně volný v závitu ze by to přes závit prisavalo vzduch?

                2 0
              • Smazaný účet  

                Gratulujeme a posíláme klíčenku.

                0 3
      • adam320  

        No preci aby tam dostal zpatky zbytky vzduchu, co staci vymackat pakou nahoru:))

        0 0
    • Puamik  

      Můj postup:

      1. odšroubuji šroub na páce
      2. roztáhnu pístky
      3. mezi pístky strčím rozpěru, nasadím kalíšek
      4. sundám prachovku
      5. do stříkačky dám novou kapalinu
      6. nasadím na šroub, povolím šroub, natáhnu ze systému kapalinu do té doby, co jde vzduch, poté začnu do systému strkat novou kapalinu ze stříkačky
      7. pomačkám páku, aby vyšel vzduch
      8. utáhnu šroub
      9. pomačkám páku, jde tvrdě
      10. kalíšek ucpu tyčinkou a vyšroubuji kalíšek
      2 0
    • scota  

      Bod nula je nastavení páky co nejdále od gripů. Před bodem 2 zkontrolovat naplnění hadičky olejem a vyhnání bublin do hadru před připojením.

      0 0
    • novas752  

      Protože buď moc povolíš ten odvzdušňovací šroub na třmenu nebo ti na něm blbě těsní hadička a/nebo taháš moc silně/rychle a prostě to v těch místech saje vzduch zvenčí.

      Sposní šroub stačí povolit o půl otáčky, víc neni třeba. Samozřejmě zajistit dobrou těsnost spoje s hadičkou. A plné roztáhnutí té stříkačky by ti mělo zabrat klidně půl minuty.

      Jo a samozřejmě třmen by měl být pro odvzdušnění natočený tak aby odvzdušňovací šroub byl v průběhu nasávání zpět dolu v nejvyššim bodě třmenu (a případné bublinky tak snáze stoupaly).

      2 0
      • Smazaný účet  

        Aha. Tak já to zítra zkusím pomalu. Vždycky jsem to prostě tlačil silou co to šlo (protože to kladlo odpor).

        Kolo ve stojanu stavím tak nějak na zadní, cca jako by bylo v manuálu (o moc víc mě to nepustí).

        0 0
        • adam320  

          Tak pokud mas kolo v poloze manual, tak mas odvzdusnovak na brzdici s nejvetsi pravdepodobnosti nize, nez je komurka v brzdici a zustava ti v ni vzduch.

          Zkousel jsi se vyprdnout na celej ten spodni sroub a jen pumpovat pakou s nasazenym kaliskem?(uz s deskama na kotouci)

          0 0
          • novas752  

            Mačkánim páky s kalíškem odvzdušníš jen páku. Pokud je bublina ve třmenu, tak tam zůstane.

            0 0
            • adam320  

              Jo, pokud to tahas strikackou zase dolu tak jo. Ale to je podle me to co nechape on

              0 0
          • Smazaný účet  

            Dělám to podle návodů, který jsem vygooglil nebo vyyoutubil. Skoro všude doporučujou zvednout přední kolo, aby ten vzduch rychleji stoupal. Je ale fakt, že to trochu koliduje s tím táhnutím zpátky, který ty samý návody taky používají.

            0 0
            • novas752  

              Na zvednutí kola se vykašli, hadičkou to proudí tak že to ssebou strhne všechny bublinky které by tam byly. Jde o ten prostor ve třmenu, jsou tam spojovací kanálky, prostory pístů, jde o to, aby si bubliny z tohohle prostoru dostal pryč.m do místa kde je strhne ssebou proudicí olej = buď k připojení hadice pokud to tlačíš nahoru nebo k tomu odvzdušňováku pokud to nasáváš.

              3 0
              • K2  

                Zvědavý dotaz – brzdy Deore cca 2020:

                manželce nebrzdí na kole zadní brzda, strašně řve a neblokne zadní kolo ani při pomalé jízdě.

                Odmastil jsem a lehce obrousil kotouč, odmastil jsem a lehce obrousil desky, odvzdušnil jsem páku z hora kalíškem (chod je tvrdý, srovnatelný s ostatními zadními brzdami doma)

                brzda pořád nebrzdí a řve

                Je to deskami nebo zavzdušněným třmenem?

                Pokud by byl lehce zavzdušněný třmen, může páka chodit tvrdě? Pokud je někde v systému vzduch, tak by páka měla být měkká? Chápu to správně?

                Mám nachystané nové desky, které jsem ještě nestihl namontovat

                Jen pro info, kdysi mi začala na vyjížďce začala téct vidle a zamastila mi desky a kotouč. Na vidli jsem uvázal papírový kapesník, aby nasával olej z vidle a brzdu se mi podařilo vypálit při sjezdu z kopce tak, že normálně brzdila (asi trochu méně než origo, ale překvapivě dobře)

                0 0
                • Lister  

                  Dej nové desky a uvidíš. Předtím ještě 1× odmastit kotouč.

                  0 0
                • novas752  

                  Je to tak, páka by byla měkká. Dal bych bové desky a trochu víc zdrsnil kotouč – spousta ženskejch jak z kopce celou cestu přibržďujou tim kotouče vyleštěj jak zrcadlo a to pak samozřejmě nebrzdí. Já kotouče obnovuju pomocí brusky na které je přidělaný smirkový kartáč, kotouč pěkně po celém obvodu přejedu ať to vypadá jako nějaký lepší nový kotouče. Pak je důležité to dobře zajet = brzdit ostře a nepřibržďovat.

                  1 0
                  • Esi  

                    nebo jezdit i v bahně a potom se ta regenerace kotouče děje tak nějak automaticky :-)

                    0 0
      • Smazaný účet  

        Udělal jsem to znova, kolo v horizontální poloze, a tlačil to fakt pomalu. Pro jistotu (s ohledem na změnu polohy kola) jsem to pak protáhnul zpátky, a nějakej vzduch jsem stejně nasál. Druhý kolo už vypadalo ok.

        Jen mi není jasný, k čemu je to rychlý otevření a zase zavření šroubu se zmáčknutou pákou.

        Snad je to tentokrát ok, ale jsem trochu rozpačitej z bublinek v nálevce. Se zavřeným šroubem jsem chvíli promačkával páku, a jednou za čas vždycky nějaká malá bublina stejně vylezla. Po asi minutě soustavnýho mačkání už nelezlo nic, takže předpokládám, že jsou pryč i poslední zbytky vzduchu, ale jistotu nemám. Zkusím to na chvíli hodit na řidítka a uvidím. Předtím se po tomhle páka vždycky komplet propadla, a pumpoval jsem jak dement, než se to opravilo.

        0 0
        • Breakpain  

          To otevření a zavření způsobí, že olej má tendenci proudit ke třmenu. Tím pádem je kapalina hnána dolů. Kdybys to měl otevřený moc dlouho, ztratíš tlak a začne se to vracet.

          Takhle se normálně odvzdušňuje auto … a já tak dělám Shimano / Hope a nebyl s tím nikdy problém. Vyměním takhle komplet objem kapaliny v brzdě a pak to ještě promačkám nahoře s tím, že páku různě nakláním. Do toho sem tam poklepu na hadici / třmen i páku třeba rukojetí pogumovaného šroubováku ;)…

          Shimano není koncipovaný nato, abys tahal olej spodem do stříkačky … to musíš dělat tou pákou.

          Způsobů na odvzdušnění je hodně, doporučil bych vyhnout se tomu, kde natahuješ dole do stříkačky olej ;-).

          1 0
          • adam320  

            To je marna snaha, uz mu to tady reklo nekolik lidi, ale kde neni rady tam neni pomoci

            3 1
        • Smazaný účet  

          Tak ani prd.

          Stalo se přesně to co minule, jen s tím rozdílem, že tehdy jsem to kvůli špatnýmu postupu nejspíš měl špatně odvzdušněný, a tentokrát je slušná šance, že dobře.

          Nikde žádný bublinky, utáhnul jsem šroub, vymontoval kalíšek, zašrouboval expanzku, vyhodil ten plastovej blok z třmenu, vrátil destičky a kolo, a… páka se prostě propadá skoro až k řidítkům. Když ji nechám v nejvzdálenější poloze, jak jsem ji měl k odvzdušnění, při zmáčknutí pořádně zabere až tak centimetr u řidítek; když ji dám do stejný polohy jako levou, zarazí se o ně. Kromě toho levá má hodně krátkej chod s tvrdým nárazem, a pravá je jak na tvrdý gumě.

          Napadlo mě, že tohle se může stát, když jsou komplet sjetý destičky a kotouč, ale to kolo má najeto cca 1000km, kotouč je v tovární tloušťce, a destičky jsou na pohled jako nový.

          0 0
          • Lister  

            Co se stane když paku rychle po sobě několikrát mačkáš? Zkracuje se chod?

            0 0
          • Smazaný účet  

            Tak vyřešeno.

            Pomohlo mi tohle video: https://www.youtube.com/watch?…, ta část kde vrátí destičky a kotouč, a přidá trochu oleje.

            Fascinuje mě, že tohle nezmiňujou v žádným tom populárnějším videu, protože není možný, abych byl jedinej člověk na planetě, kterýmu se tohle stalo.

            0 3
            • az8  

              Teraz máš preplnený systém. Keď budeš nabudúce rozťahovať piestiky, tak najprv našrobuj odvzdušňovací kalíšok a až potom začni rozťahovať piestiky.

              0 0
              • Breakpain  

                Takhle bys mel ale zacinat, i kdyz ho preplneny nemas :)

                1 0
                • az8  

                  Mne to písať nemusíš ;-)

                  Teraz som mal som však pocit, že je dobre to pripomenúť.

                  0 0
                • Lister  

                  Pokud ti brzdy servisoval vůl tak ano, jinak je tahle paranoia ohledně poškození páky IMHO zbytečná.

                  1 0
                  • Breakpain  

                    To neni paranoia, to je jen bezpecnejsi poradi. Stejne s vymenou desek odvzdusnuju brzdy ;)

                    0 0
              • Esi  

                Přesně tak, pokud to neudelaš budeš kupovat novou paku

                0 0
              • Smazaný účet  

                Možná mám, možná ne, ale hlavně můžu brzdit, narozdíl od předchozího stavu.

                0 0
                • Breakpain  

                  A napumpoval sis paku nez si dal pryc kalisek?

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Dokud jsem měl připojenou stříkačku a našroubovanej kalíšek? Jo. Promačkávám ji kvůli bublinám.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Třmen zavřenej ( s tím, že už do něho nebudeš hrabat), kalíšek stále nasazenej.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Udělal jsem to zkusmo ještě jednou se stejným výsledkem.

                        Jediný co spolehlivě funguje je natlačit tam víc oleje. Bizár. Asi vlastnost Shimana… Stejně ale začínám poslintávat nad Hayes Dominion A4 :)

                        0 0
                        • novas752  

                          Tim že tam natlačíš víc oleje maximálně tak spolehlivě odděláš membránu v páce. Že má při několika stisknutích po odvzdušnění páka delší chod je normální, zejména pokud destičky a kotouč nejsou fungl nové – pístky se z výchozí polohy musí vypumpovat blíže ke kotouči a až když jsou dost blízko, přitlačí destičky až na kotouč a v páce se zkrátí chod.

                          Páka se dá i přeplnit tim, že pístky vypumpuješ ještě s nasazenym kalíškem (a olejem v něm) a sundáš ho až poté, ale při následující výměně destiček a/nebo kotouče bude nutné zase páku otevřít a přebývající olej roztaženim pístků vyhnat ven..

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Pokud správnej postup a objem oleje způsobí, že při pohodlný poloze se páka při pokusu o brždění zarazí o řidítka, je víc než pravděpodobný, že celej systém má velký rezervy, a trocha oleje navíc tomu nijak neublíží.

                            Fakt nechápu, jak tohle může někomu vyhovovat. Začínám být přesvědčenej, že takhle se chovají všechny Shimano brzdy.

                            edit:

                            Myslíš s už nasazeným kolem a destičkama mačkat páku s nasazeným kalíškem, místo tlačit olej zespoda stříkačkou?

                            0 0
                            • novas752  

                              Ano už s nasazenym kolem atd. Zavřeš to dole, odmastíš, nasadíš desky, kolo, párkrát zmáčkneš páku dokud nezabere a nezkrátí se chod. Nepřijde mi to tak složité.

                              Do zavřené páky se zespoda tlačit nesmí, expanzka není na tlak stavěná, v lepšim případě si to skrz tu plastovou krytku jen uplivne, v horšim to tam praskne a páka přestane těsnit.

                              1 0
                              • Smazaný účet  

                                To je dobrý, to příště zkusím. Aktuálně jsem rád, že jsem narazil aspoň na to video co jsem linkoval, protože mě do tý doby nenapadlo, že je možný dovnitř dostat extra olej (byť to samozřejmě dává smysl, když se člověk zamyslí nad šířkou toho plastovýho bloku atd.)

                                0 0
                                • adam320  

                                  Ano, presne proto jsem Ti predevcirem napsal:

                                  „Zkousel jsi se vyprdnout na celej ten spodni sroub a jen pumpovat pakou s nasazenym kaliskem?(uz s deskama na kotouci)“

                                  To, ze jsi to uz predtim odvznusnoval pres brzdic jsme preci vedeli

                                  0 0
    • Georrge  

      Saje ti to vzduch přes závit odvzdušňováku. Nevím jak si to představují v těch zmíněných instruktážních videích, ale mi se snad nikdy nepovedlo mít povolený odvzdušňovák, který by zároveň dokonale těsnil a dalo se přes něj tahat.

      Takže musíš jen tlačit, nebo při odvzdušňování ten odvzdušňovák úplně vyšroubovat a místo něj dát koncovku s těsněním.

      1 0
      • Smazaný účet  

        Jo, on je ten interval mezi „zavřeno“ a „chčije to všude okolo“ bohužel hrozně krátkej, cokoli víc než půl otáčky je problém – a ta stříkačka s hadičkou má bohužel neustále tendence to samospádem otáčet víc. Budu muset vymyslet nějakej držák.

        0 0
        • Esi  

          Než držák tak to bude asi jednodušší když ti někdo pomůže a tu chvilku podrží ten odvzdušňovák klíčem, nebo tu stříkačku chyť třeba lepenkou ke vzpěře zadní vidlice, potom ti to nebude kroutit tím odvzdušňovákem.

          Základ je trochu natáhnout povolit odvzdušňovák, půjdou bublinky z toho odvzdušňováku, ty nechat vylézt ve stříkačce až k pístu a potom už jen tlačit, samozřejmě před tím srovnat páku, vyndat z ní šroub dát kalíšek, vyndat desky dát rozpěru, ale to tam všechno nahoře máš

          0 0
        • novas752  

          Samospádem otáčet? Proč jako, vždyť tu stříkačku držíš rukou

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jo, ale ten šroub je hrozně navolno, jakmile ho trochu povolíš, a ta hadička nevede přímo ze středu stříkačky, podle délky hadičky se to rádo pootáčí.

            0 0
      • novas752  

        Musíš tahat pomalu, na Shimano brzdách stačí povolit o půl otáčky.

        0 0
      • allrose  

        Přesně tak,ty 71×x s odvzdušnovákem dole je celkem na pikaču,odvzdušnovák příliš netěsní a nabírá bublinky,proto minimálně povolit,jen na protlačení kapaliny,že to přes něho vzlíná neřešit a zespoda natlačit na první dobrou,když se nezadaří,znova s novou kapalinou..

        práci zdar :))

        0 0
    • kovar  

      bod 6.: Pokud jsi tahal „vakuové“ bubliny, tak ty můžeš tahat donekonečna.

      0 0
    • Bandicoot  

      čoveče já odvzdušňuju bike stejně jako motorku, namačkat, lehce pootevřít šroub, vylezou bubliny, hned zpátky zavřít, jak otevřeš moc lehce ti tam nalezou bubliny a buď to olej / DOT přes stříkačku a nebo našroubovat nálevku

      Popř se da dělat reverse postup že si uděláš podtlak na šroubu na hadičce na třmenu pomocí stříkačky.

      A taky je otázka, jak tady zaznělo jakou polohu má odvzduš. šroub pokud dole tak tj napikaču, pamatuju si že to měly staré srad gsxr suzuki na moto a byl to porod…ono zvednou zadní kolo do luftu je u motorky trochu těžší než horáče :D

      1 0
    • indet  

      Chci se zeptat zda se brzdy M8100 přirozeně odvzdusnuji? Koupil jsem nove komplety, ktere budu chtit zkratit dle kola, az mi prijde sada. Pri prvni jizde jsem u predni brzdy nekolikrat zaregistroval propad paky az na riditka. Na konci jzdy uz to prestalo zlobit. Je to normalni?

      0 0
      • MlokCZ  

        Samovolně se rozhodně neodvzdušní. Jen se ti vzduch přesunul do expanzní nádobky (ve chvíli kdy zmáčkneš páku, tak tím expanzku odřízneš, takže se vzduch neprojeví). Rozhodně hned odvzdušnit. Vzduch se dostane zase snadno zpět. Ani není potřeba otočit kolo vzhůru nohama, stačí někdy i třeba trochu více rozbitý sjezd.

        0 0
      • novas752  

        Když to přestalo tak vzduch přetekl do expanzky. Teď stačí vyndat odvzdušňovák a doplnit expanzku minerálem. Až budeš hadici zkracovat tak to pak „odvzdušni“ celé, aby tam bylo správné množství oleje.

        0 0
    • vibris  

      Ahoj všem bikerům, mám prosbu najde se dobrá duše z Kolína a okolí co by mi odvzdušnila brzdy sram ? Mám trek slash 8 2021 a servisy jsou zde nějak plné a já bych rád o víkendu na špičák. Zadarmo to samozřejmě nechci. Kolo půjde na konci měsíce na garančku ale tak dlouho čekat nechci.

      0 0
    • indet  

      Tak prvni pokus odvdusneni nevysel. Paka během jizdy opet měkká. Postupoval jsem podle manualu Shimana a tlačil olej nejprve nahoru, pak doplnil kalíšek, vyměnil stříkačku a tlacil dole do nádobky. Samozřejmě jsem paku blbe zmačknul ( že ji odvzdušnim) pri napojene stříkačce a tu si vyrazil. Tak jsem si to zopakoval, ale asi špatně.

      Vcera jsem to zkusil znovu a tlačil jsem olej strikačkou jen nahoru, tak uvidim až budu mit cas na projížďku.

      Jak to dělate vy?

      0 0
      • Breakpain  

        Když to uděláš takhle, musí to fungovat ;-) …

        0 0
        • indet  

          No poprve jsem to delal z primcipu podobne, jen jsem nepovolil ten šroubek nahore v pace kde se nastavuje delka záběru a nesundaval třmen z kola.

          0 0
        • Johny_r  

          Já teda nejsem žádnej odborník, ale přijde mi, že když necháš jenom protéct olej samospádem shora dolů bez dalších akcí, tak nějaký bublinky nalepený na stěně hadice ven nedostaneš. To video mi přijde spíš jako návod na výměnu oleje v brzdě, která zavzdušněná není.

          0 0
    • indet  

      U starého XT s dualy jsem doplnoval expanzku a postupnym mackanim vymenil olej i s pripadnyma bublinkama. Shimano v manuálu doporučuje protlačit strikackou olej nahoru do kalisku. S poté protlacit kapalinu do sacku misto strikacky viz https://www.google.com/url?…

      0 0
      • Esi  

        Protlačuju olej jen stříkačkou od třmene nahoru, nic nesundavám jen narovnám páku aby byla vodorovně nasadím kalíšek, vyndám destičky a roztáhnu pístky, práce na chvilku zatím to vždycky fungovalo a stačilo

        0 0
    • indet  

      Pistky jsou roztazene, jsou to nove brzdy. Včera jsem to takto odvzdušňoval, tak uvidím. Paku jsem pote promačkal a poklepal. Paka se tváří pevně, ale to bylo i minule.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.