• Martan11

    ahoj, chci odvzdušnit sedlovku, avšak chtěl bych se vyhnout nákupu odvzdušňovací sady za 790kč. nemáte někdo tip jak to obejít?

    napadlo mě použít vsuvku https://www.technicke-soucasti.cz/…-vnejsi.html (závit utěsnit teflonovou páskou) a dál už normálně hadičkou na stříkačky za 15kč. Zkoušel jste to už někdo, máte někdo už špatnou zkušenost?

    • novas752  

      Jakou ovládací páčku? Jestli klasický tlačítko tak by to nějak šlo, jestli X1 páčku tak potřebuješ minimálně tu bleeding edge koncovku.

      A řekl bych že závity na odvzdušňováku sedlovky a případně tlačítka určitě nejsou M5.

      A nebo servis, tam to bude tak za 150–250Kč.

      • Martan11  

        ano tlačítko a ano jsou tam M5.

        jasně servis… je to možnost, ale myslím, že to neřeším naposled, tak proč to nevyřešit doma…

    • mirorek2  

      chceš odvzdušňovat hadici nebo sedlovku?

      co tak si od někoho sadu půjčit?

      • Martan11  

        ahoj, no potřebuju odvzdušnit komplet

        jestli máš a půjčíš tak kolem 12h jsem u tebe…

    • Martan11  

      nevíte někdo kolik oleje do komory u reverb B1 440mm/150mm ?

      • novas752  

        V servisnim manuálu k sedlovce je to napsané. IFP píst tušim 50mm hluboko a olej snad 19cm hluboko, ale radši si to ověř v tom manuálu.

        • Martan11  

          děkuji za info, mohl bych tě poprosit, jestli by ses mi nepodíval kolik toho oleje tam má být? manuál jsem našel jen na netu a prohlížím to už po třetí a nemůžu to dohledat…

          kdyžtak děkuji

          • Martan11  

            tak už jsem to našel.. pro další generace hledajících

            http://www.peterverdone.com/…lth-numbers/

            raději to i vypíšu, kdyby přestal fungovat odkaz:

            IFP je pro všechny délky100,125,15­0,170 stejně – 50mm

            sedlovka / množství oleje:

            100mm – 141mm

            125mm – 166mm

            150mm – 191mm

            170mm – 211mm

            • mirorek2  

              jj máš to správně

            • Martan11  

              Tak bohužel, sedlovku jsem složil a výhra se nekoná…

              • mirorek2  

                co ti to dělá, jakou servisní sadu jsi použil?

                • Martan11  

                  Ahoj, „O“ kroužky a těsnění jsem neměnil… sedlovka se mi začala sekat, občas nevyjjela úplně a měla zadni straně měla od bahna drobné rýhy.

                  Sedlovku jsem jen rozdělal, vyčistil, promazal, rýhy 600/1000smirkem zabrousil.

                  Po složení sedlovka nedrží, stačí zatlačit a i bez zmáčknutí ji zatlacim dolů, kde má tendenci samovolně vyjet nahoru. Po zmáčknutí tlačítka krásně vyletí nahoru.

                  • Mr.Duck  

                    To bude nejspis prilis kapaliny tam vevnitr v ovladani v sedlovce, na to je potreba si dat bacha kdyz to skladas. Nevim jak to poradne popsat :( Je to tlacitko celkem tvrde?

                  • novas752  

                    Jo jo, odsál si málo kapaliny z prostoru té ovládací tyčky. Sedlovka je přeplněná, ventil neni úplně uzavřený. Jinými slovy částečně rozdělat znovu a správně.

                    Reverb vyžaduje precizní práci.

    • Lister  

      Jsem magor nebo je na trigger páčku potřeba delší koncovka hadičky než na původní páčku? Slíbil jsem jednu sedlovku odvzdušnit a zjistil jsem, že to asi nepůjde…

      • Lister  

        Aha, takže v páčce je podobný systém jako na novějších Sram brzdách – odvzdušňovací šroub se jen povoluje a k němu je potřeba speciální koncovka.

        Teoreticky by se původní koncovka použít dala, ale chtělo by to nějakou spojku.

        • X-biker  

          Prodám odvzdušňovací sadu ROCK SHOX Reverb Bleed Kit

          Originální sada pro údržbu, plnění a odvzdušňování hydraulicky ovládané teleskopické sedlovky Rock Shox Reverb.

          včetně kapaliny Reverb 120ml

          NOVÁ – NEPOUŽITÁ

          Důvod prodeje: Sedlovku REVERB jsem prodal i s kolem

          PC: 790,–

          Teď: 490,– (+ doprava na pobočku zasilkovna.cz za 60,– nebo osobně Ostrava)

          Kdyby se to náááááhodou někomu hodilo, vím, že to sem nepatří :-D

    • xiannai  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Lister  

      Dotaz na tlak.

      Je špatné provozovat Reverba s výrazně nižším tlakem než je doporučených 250psi?

      Kvůli váze jezdce jsem musel snížit tlak na nějakých 120 psi, aby to šlo zasunout. Bohužel se při tom vypuštění tlaku i zavzdušnila, takže ji budu muset odvzdušnit. A když už se do toho budu pouštět, tak bych nerad zjistil, že kvůli nízkému tlaku to pak dopadne stejně.

      A k tomu ještě jeden dotaz – pokud chce člověk ten tlak snížit, tak je nějaká možnost, jak to udělat, aby se to nezavzdušnilo – jestli sedlovku vypouštět zámkem nahoru nebo dolů nebo je to jedno…

      Mám model s externím vedením.

      PS: samozřejmě ji po servisu nechci natlakovat na 250 psi a pak tlak zase snižovat :-)

      • mr.antik  

        provozuju reverby s cca 120–150ti psama dlouhodobě a v pohodě.

        Zbytek netuším…

        • Lister  

          Díky.

          To je asi to nejdůležitější. Teď se jen odhodlat se do toho pustit :-)

          Potřebuju jen odvzdusnit. Sedlovka je krátce po repasu, takže nemusím nic měnit. Ale i tak to bude opruz.

          • mr.antik  

            tak to já vůbec neumim, rozebrat se to musí tak jako tak :-)

            • Lister  

              Tak já to taky vůbec neumím, ale chci to zkusit ;-)

              Zase co se může stát – už teď musím jít na servis, tak tam maximálně pojede po kouscích.

              Díval jsem se na video a pokud se nic nemění, tak by to mohlo jít.

              • Mr.Duck  

                U stealth sedlovky je servis easy, práce na 20 minut. Ty s externím kabelem jsou trochu ojeb ale taky to jde bez speciálního nářadí :)

                • Lister  

                  Díky za povzbuzení. Přinejhorším bude jeden volný na náhradní díly ;-)

      • Mr.Duck  

        Snížením tlaku se to nezavzdušní. Spíš jsi už měl nějaký vzduch v oleji, který byl pod tlakem těch 250psi a jestli jsi snížil tlak na polovinu, tak se vzduch roztáhl a je to až teď znát.

        • Lister  

          No když jsem to vypouštěl, tak z pumpy olej docela dost utíkal. Ale asi máš pravdu. Do nějakých 150 OK, pak to začalo blbnout.

          Takže je jedno v jaké pozici to je, když se upouští? Ono se to zdá jako blbost, ale u některých vidlic je doporučené foukat a vypouštět vzhůru nohama, tak třeba…

          • Mr.Duck  

            Jo melo by byt jedno v jake je pozici. Na vzduchove strane od IFP by melo byt minimum oleje, u stealth sedlovky se olej naleva az po vlozeni IFP takze by tam teoreticky nemel byt zadny (ja pouzivam „Assembly lube“ na IFP a par kapek tam muze byt, ale melo by to byt nijak drasticke)

            • Lister  

              Díky. Zkusím se do toho přes zimu pustit.

              Má to teď kluk na kole a s původním tlakem vůbec nebyl schopný sedlovku snížit, proto jsem to upustil. Teď cca 1cm zajíždí, což je zatím spis výhoda, protože s úplně vysunutou je mu to velké. Ale po zimě už doroste.

              Reverba si držím, protože potřebuju slušnou sedlovku s vnějším vedením. A ač na ně spousta lidí nadává, tak já mám 2 a jsem spojený. Hydraulické vedení je trochu opruz, ale odvzdusneni je záležitost na 10minut, takže to toleruju.

              • Mr.Duck  

                Reverb je akorát v módě hejtovat podle mě :) Já ho nikdy ani servisovat nemusím, odvzdušnění vydrží dokud to nemusím rozpojit z nějakého důvodu, zatímco kamarádům na kopci zamrzávaj lanka v bowdenech :) Všechno má svý mouchy ale za mě je reverb supr sedlovka, ačkoliv ten s vnějším vedením je trochu otrava servisovat!

                • wilda81  

                  A teď o Karkulce prisim. Hydraulické ovládání je průser nejen u sedlovky, všude s ním jsou jen problémy. To už raději elektriku. Reverb je za mě na zimu nepoužitelný, nikdy nevíš kdy dojedeš domů se sedlem dole. Kdyby jsi aspoň mohl sedlovku vytáhnout ručně, ale to ji zase zavzdusnis. Začarovaný kruh. DeHy kit vyřešil aspoň část problémů…

                  • Mr.Duck  

                    Jo když to neumíš odvzdušnit tak to průser je, ale přemlouvat tě nebudu zas tolik času tu plejtvat nemusím :)

                    • wilda81  

                      Nemusíš. Měl jsem ji tři roky na svém kole a teď ji má žena s DeHy kitem. Všechny ostatní kromě Hilo byly bezproblémovejsi.

                  • novas752  

                    Vtip je v tom nemít štelování rychlosti stočený na max rychlost ale spíš na minimální. Když se ti náhodou sedlovka na vyjížďce přestane vysouvat tak prostě přidáš na rychlosti, vysune se a doma v pohodě vyřešíš.

                    Odvzdušňuju 1× za sezonu a stačí to.

                    • wilda81  

                      Tohle jsem dělal xkrat už v době, kdy jsi Reverba ještě neměl. Už naštěstí nemusím řešit nic doma ani venku. A případný problém s lankem vyřeším klidně i na horách. Žena jezdí jen v létě, takže mráz v jejím případě nevadí a já už si nic s nápisem Reverb na kolo nedám. V době BY, Transferu, OneUp a 9.8 nevidím pro Reverb jediný důvod ke koupi. Někteří elektrikáři si obhaji AXS, já ne.

                      • Lister  

                        Asi bych si ho už taky nekoupil. Mám By, jsou dobré, ale taky ne bez chyby.

                        Ale když doma leží, tak proč ho klukovi nedat. A na záložním HT až na drobnou vůli funguje bez problémově.

                      • Mr.Duck  

                        Srovnavat OneUp a Reverb je jak jabka a panvicky. Nic proti OneUp nemam, maji HQ u me za barakem a maj super support, ale ty sedlovky nevydrzi nejak super dlouho chodit prijemne. Nemyslim ze odchazi nejak casto, ale je to „dobra levna sedlovka“ nic vic.

                        Mozna si to delal uz v dobe kdy reverba nikdo nemel, ale zni to tak ze ses to nikdy nenaucil poradne. Nic ve zlym, spousta mechaniku v shopech neumi Reverb spravne odvzdusnit ale pri tom na tom nic neni, jen je potreba se nad tim trochu zamyslet. Stejne tak v servisu sedlovky, mam i nekolik zakazniku co s Reverbem meli problemy a stacilo doslova jen vysvetlit co s nim nedelat a od te doby funguji.

                        Nerikam ze si hned ma kazdy jit koupit Reverb, nejvic v shopu prodavam OneUp protoze stoji pulku, je naprosto jednoduchej ale neni servisovatelnej – meni se cartridge ve chvili kdy Reverb bys jen rozebral a slozil. Kazde ma svoje, ale tyhle reci ze Reverb je nepouzitelnej jsou bohuzel vetsinou jen od lidi co neumi odvzdusnovat/nemaji mechanika co umi, nebo za to tahaj a pak se divi :)

                        • wilda81  

                          Součástí dobrého výrobku je blbuvzdornost. Ale chápu, že pro servisaka je Reverb zlatý důl :))

                        • mirorek2  

                          To je všecko super, ale wilda i přes nesporné výhody „domácího“ servisu naráží na fakt, že v mrazu ti to ovládání s origo rs reverb kapalinou prostě zamrzne. (cca –10)

                          Dnes už vím, jak to ochcat, ale kdysi jsem na to několikrát dojel a přestalo mě to bavit.

                          Všechno se sere a jak říkáš, teď mám jednu oneup 210 u které ani ne po roce vypověděla patrona. Ještě jsem nic dodaného z anglické centrály nereklamoval, tak uvidím co to zas bude :-)

                          • Mr.Duck  

                            Já právě s tím mrazem nevím, jezdím i v – 15 a nemám problém. Trochu pomalejší to v zimě je, tak přidám trochu rychlost a je to v pohodě. Loni v zimě kámoš nadával na kopci že mu přestal reverb fungovat, tak jsem mu přidal na rychlosti a zas začal, všichni se hrozně divili co jsem s tím udělal. Nicméně pokud to je potřeba tak je potřeba líp odvzdušnit.

                            Nejde mi o to se nějak zastávat Reverbu nebo sramu obecně když smrdí, ale sere mě když mi někdo říká že si vymýšlím když říkám že naprosto upřímně v zimě vidím víc lidí kterým zatuhne lanko než problémy s hydraulikou. Netvrdím že s hydraulikou problémy být nemůžou, ale reálně jich prostě vidím míň než s kabelem.

                          • filipino_23  

                            Tiez som mal reverba na starom kole. Prvu zimnu vyjizdku prestal chodit, tak som ho hned odsudil ze to je shit. Doma som ho odvzdusnil a odvtedy v priebehu 3 rokov s nim nebol ziadny problem ani v mrazech pod –10°C. Naposledy som urazil hadici u packy, tak som aspon konecne pokratil, slozil, odvzdusnil a chodil proste super.

                            Teraz mam teleskop na lanko, tak uvidim jak sa bude chovat v mrazech

                • Lister  

                  S tím vedením to mám stejně. Odvzušnoval jsme až po rozpojení, do té doby to fungovalo roky.

                  Trochu jsme si upravil oficiální postup, protože s nasazenýma stříkačkama na obou koncích mi to nikdy moc nešlo, takže teď používám odvzdušnění ale Shimano – u sedlovky plná stříkačka, na páčce otevřená bez pístku, kam to vytlačím a funguje to.

                  • adijamp  

                    Takhle jsem to taky prováděl ,ale opatrně jsem tlakoval.

                    Stejně jak jde teplota kolem 0 sedlovka nereaguje.Pouzity mám origo olej.Nekdo cpe tam brzdovou dot5,což se mi zdá špatně.

                    Myslím,že by potřebovala celý repasi…

                    • Mr.Duck  

                      Brzdovku ani náhodou. Neříkám že to nemůže fungovat ale ty těsnění na to nejsou dělaný a já bych to neriskoval. Máme teď teploty mezi –5 a +5 a sedlovka je možná maličko pomalejší ale ne tak abych to na trailu registroval.

                      Podstatné je odvzdušnit s nastavením rychlosti na nejpomalejší, a pro perfektní odvzdušnění je potřeba s tím nastavením hýbat do obou extrémů, při tom hýbat páčkou a skončit na nejpomalejším. Ještě žádná sedlovka se mi po odvzdušnění nevrátila že by v zimě nešla :)

    • strapal  

      Zdarec pánové. Chtěl bych se zeptat, zda lze použít na odvzdušnění OVLÁDÁNÍ (páčky) reverba minerál olej, který se lije do shimano brzd.

      Díky za info.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.