Odvzdušnění brzd - sady + kapalina

6 nepřečtených
  • Kelib

    Ahoj

    Máte někdo zkušenost s UNI odvzdušňovacíma sadama? Potřebuju to na Formula C1 a Avid Juicy 5. Co byste doporučili?

    http://www.velohanak.cz/…ucove-brzdy/ (550Kč)

    http://www.kupkolo.cz/…-sada_z3786/ (679Kč)

    http://www.kupkolo.cz/…hope_z91427/ (1390Kč)

    U té první je tam jedna negativní recenze. Z odvzdušňováním nemám žádné zkušenosti, tak ani netuším v čem se může kvalita sady projevit, když jsou to dvě stříkačky, šroubky a hadička.

    Dále bych se rád zeptal na brzdovku. V historii se řešilo, zda se dá zaměnit DOT 4 za DOT 5 nebo DOT 5.1. Kdosi psal, že DOT 4 vs DOT 5 zaměnit nejde, ale DOT 5.1. už tam dát jde.

    http://bartonicek.cz/…91100CB.html Zde se ale píše že tam patří DOT 4 nebo lepší (DOT 5). Lze použít brzdovku do aut? Platit 200Kč za 100ml v cykloshopu mi přijde kravina.

    A je pravda, že když mám brzdy zavzdušněný, měl bych vyměnit celou náplň?

    • Pavel Priesel  

      No já mám formula cr3 a odvzdusneni je trochu patlacka když to děláš poprvé ale já to dal se dvěma špicema na silikon, takový ten v tubě na pistoli a jednou větší injekcí s gumovým kroužkem, kapalina pokud je syntetická můžeš použít jakoukoliv když ji asi nemícháš jinak ze by měla nějaký vliv na brzdění se mi nezdá, a ani jsem se nekoukal na to kolik ty sady stojí ale myslím že moje verze vyšla v přepočtu na 34 Kč tak jen jako verze kdybys chtěl ušetřit..

    • tomxxx  

      Kup tu nejlevnější, šroubky jsou furt stejné a stříkačka časem stejně přestane těsnit, protože dotka ji domrví. V lékárně pak nová stříkačka stojí asi dvacku. Brzdovku do aut tu řešili,už si nepamatuju verdikt, ale 100ml se je běžně i za 90 kč a na dvě brzdy to stačí bohatě…

      Jinak vyměnit celou náplň teoreticky nemusíš, stačí vyhnat bubliny, ale u formulí člověk nikdy neví, kdy je to odvzdušněný a kdy ne, dokud nezačne brzdit :D Já to dělám tak, že když je brzdovka nová, tak ji v jedný brzdě vyměnim všechnu a pak vytlačenou použiju na odvzdušnění druhé brzdy, ale je to krapet prasárna…

    • Dejv94  

      Tak, Odvzdušnovací sadu jsem bral z Aliexpressu, Avid sadu a dělal jsem s tím i Formule RX.

      Kapaliny DOT 3, 4 a 5.1 lze zaměnit, DOT 5 NELZE zaměnit. Jsou na jiné bázi, DOT 5 je silikonová a DOT 4, 5.1 je glykoletherová. Rozdíl mezi DOT 4 a DOT 5 je v bodu varu (DOT 5 má vyšší o cca 25–30°C), na kolo bych to zásadně neřešil.

      Klidně můžeš použít brzdovku co se používá do aut, je to to stejné.

      Osobně do Avid Elixiru používám Castrol Response DOT 4 (http://www.truckmall.cz/…4-500ml.html), zabavil jsem ji tátovi co ji používá do motorky.

      Jinak minerální olej co používá Shimano by měl jít zaměnit s LHM oleji (nemám odzkoušeno).

      Zavzdušnění není problém, odvzdušníš tak že protlačíš systemem kapalinu bez bublinek, větší problém je vlhkost, brzdovka ráda navazuje vzdušnou vlhkost a tím degraduje (snižuje se bod varu, klidně i o víc jak 50°C), proto je dobré ji alespon jednou do roka vyměnit.

      • Dejv94  

        Samozřejmě rozdíl mezi DOT 4 a 5.1 je v bodu varu, DOT 5 a 5.1 mají stejný bod varu.

    • Pavel Priesel  

      Ještě dodám jednou se mi povedlo zavzdusnit brzdy a jediná brzdovka byla nějaká syntetická H a nějaké číslo už si to nepamatuji a ta když na brzdu svítilo v paraku sluníčko tak se tak roztahla ze zabrzdila kolo tak jsem musel vybrat na brzdu dat ruku aby se to ochladilo a mohl jsem vyrazit za jízdy s tím problém nebyl ale do týdne jsem si jel pro dot 5.1 normální doporučená 4ka

    • JendaH  

      Podívej se, jestli je u tvého modelu brzd vůbec šroub potřeba – já měl už si nemapatuju jaké a tam stačila hadička a kus vázacího drátu. Samotná kapalina pak jde koupit levněji a hadičku a velkou stříkačku za pár korun ve zdravotnických potřebách. A pak mi teda přijde sada šroubů za pětikilo jako docela nehoráznost, pohledal bych ebay a podobné obchody.

      A mně pro odvzdušnění stačilo vytlačit kousek co je u páky.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.