Shimano orig. kalíšek a pouze odvzdušnění, brzdy M395

34 nepřečtených
  • Lapierre700HT

    ahoj, našel jsem toto video, chci se zeptat,

    https://www.youtube.com/watch?…

    je toto vhodné provést např při výměně nových desek, dát nové desky, na páku kalíšek do něj minerální olej a mačkat ? nebo raději nedělat. Nechci měnit olej, jen že bych případně ze zadní brzdy vytáhl bublinku, pokud tam nějaká je.. zdá se mi že tam nějaká líce.

    Díky

    0 0
    • novas752  

      Timhle způsobem vytáhneš bublinu akorát z páky, lepší je to stříkačkou protlačit odspoda od třmenu. A jednou za čas je potřeba ten olej vyměnit, zvlášť pokud se na tom kole jezdí v kopcích. Měnim 2× ročně a vždycky z toho místo čirýho červenýho vytáhnu olej totálně zčernalej neprůhlednej.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Já na to naopak nesahám, tak jednou dvakrát za sezónu na to nasadím kalich a zapumpuju kdyby náhodou byl nějaký vzduch v páce hlavně u starších brzd.

      V shopu je to samozřejmě jiná a když někdo přijde že chce bleed tak to protlačím od třmenu a kapalinu vyměním. Nemyslím si ale podle svojí zkušenosti se Shimano s kterýma jezdím docela z kopce, že to má vliv na funkci nebo životnost.

      Minerál netáhne vodu jak dotka a kromě zabarvení kapaliny v páce což je tam po jedné jízdě pokud páku nerozebereš a nevyčistíš mi přijde že se chová stejně ať je tam měsíc nebo dva roky.

      Určitě není špatný nápad to jednou za rok dva vyměnit ale že by to bylo potřeba mi nepřijde.

      0 0
      • Johny.Merida  

        Souhlas.

        0 0
      • Lapierre700HT  

        Přesně toto jsem si říkal, taková rychlovka ten kalíšek a zkusit to v rámci výměny nových desek- at nemusím ani nic dolévat vučí ojetým deskám – ale raději se ptám, at se právě chod ještě nezhorší, zda to vůbec otevírat :) Jde o zadní brzdu, kde je vlastně delší hadice, tak možná je to normální po ojíždění desek.. ten pocit gumovosti páky a namačkání.

        Brzda je jinak asi dobrá, ted jsem to tam možná pocítil jen skrz tlouštku sjetých desek, že tam něco lítá, proto se ptám. A napadl mě ten kalíšek a trochu oleje do něj a mačkat co to udělá. Samozřejmě nové desky mezi kotoučem – ten žlutý mezikus do desek nemám. Což řeší ale nové destičky si myslím.

        Jinak olej jsem měnil v přední brzdě v servise – tekl z toho sajrajt, ale před i po nepozoruji zlepšení – je to stejné a to tam fungoval olej 5let.

        proto se ptám…

        0 0
        • figur  

          Výhoda je, dělat to v teple a v případě zadní brzdy mít předek výš. Olej je tekutější a bubliny jím líp pochodujou.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Dost mozna to nemusis resit vubec, sjety desky pod nejakych 25% urcite vytvari hodne podobny pocit zavzdusnene brzde. Skoro bych rekl ze vetsina lidi co prijde s tim ze potrebuje odvzdusnit Shimano ma uplne sjety desky a kdyz je vymenim, paka je jak ma byt. Kdyz pri vymene nasadis kalich a trochu to opumpujes, horsi to urcite nebude pokud neco vylozene nepokazis, ale nemelo by to byt potreba pokud teda nevis ze ta brzda je zavzdusnena. A kdyz si chci byt jisty, dam kolo tak aby oba trmeny mohly nahoru a vzduch mohl z paky do systemu, zapumpuju a kdyz zmeknou znamena to ze sem mel vzduch v expanzce a ted ho dostal do systemu :) Coz stejne vyresim tak ze to preklopim zpatky nahoru, znovu zapumpuju a pak jen shora pres kalisek doplnim. Ale jak jsem psal, to delam tak jednou dvakrat za rok nebo kdyz se mi zda ze neco neni 100%.

          0 0
      • jecnak  

        Minerál netahne vodu, ale těsněníma se dovnitř dostává bordel a trpí i teplotně. Zvlášť když člověk párkrát uvaří brzdy, tak z toho leze opravdu kapalina s cernýma jakoby zapečenýma chuchvalcema.

        0 0
        • Mr.Duck  

          Ten bordel se tam ale dostává hlavně přes páku a výměnou kapaliny ho z tý brzdy stejně nedostaneš. Ve třmenu vidím špinavou kapalinu tak na jedný brzdě za rok.

          Nicméně nechci nijak rozporovat co říkáš, určitě ničemu neublíží tu kapalinu měnit a Shimano to i doporučuje, jen říkám že moje zkušenost je že můžu na Shimano brzdách najezdit stovky vertikálních km a několik let na dh, 5× týdně v bike parku a fungujou stejně.

          Kapalinu měním po cca 3 letech kdy dělám servis páky.

          0 0
          • jecnak  

            To je dost pravděpodobný. Nepřijde mi ale rozumný to, co se dovnitř do okruhu dostalo, nechávat v něm. Výměna kapaliny je na 10–15 minut na brzdu. V rámci ročního servisu mi to nepřijde moc času. Snad to prodlouží životnost brzd. Zvlášť u dualů, které nejsou levné, mi těch pár minut přijde rozumně investovaný čas.

            0 0
            • Mr.Duck  

              Jo o silnici moc nevím, vozím více méně jen 4p brzdy všude, dirt se nepočítá :) Cenový rozdíl páky na mtb a dual je dost brutální takže tam je ta opatrnost i o dost víc opodstatněná.

              0 0
    • Lapierre700HT  

      Jinak jde o páky m396 a m395 je tuším třmen, ale to asi je obdobné.

      0 0
    • milan.v  

      Jinak k odvzdušnění brzd je zde aktivní vlákno z poslední doby a velmi obsáhlé…

      0 0
    • Lapierre700HT  

      Tak jsem koupil kalíšek, minerální olej a přes páku našrouboval a odvzdušnil, no bublinek letělo hodně a zlepšení cítím hned, takže parádní věcička, ještě mě napadlo nechat páku přes noc zmáčknutou – zajistit ji páskou a nechat je kalíškem vybublat ven, je to reálné ?

      nebo zbytečné, mačkal jsem a hrál si s tím tak 15 minut, takže by to mělo být ok… a poctivě aspoň takto. Poklepal jsem třmen, hadice, expanzku… mačkal, páku držel atd…

      0 0
      • novas752  

        Nechat dlouho zmáčknutou páku není špatný nápad, někdy se to používá – bublinky se tlakem zmenší a snáze vystoupají nahoru do páky. Ven ale při tom nevylezou – když je páka zmáčknutá, kanálek do expanzky je pístkem v páce odstřižený od zbytku, bublinky tam vystoupají až po uvolnění páky a následném promačkání.

        0 0
      • libisenuj  

        Mě dost pomohlo, u zadní brzdy, bouchat s kolem lehce o zem (na pláštích), akorát je třeba zajistit olej v nádobce, aby nevycákal ven. Nechtělo se mě to protláčet přes třmen celé, bublin vylítlo dost, asi vibrace…

        0 0
        • az8  

          Niekedy je jednoduchšie dať brzdu z kola dolu (ak nie je vnútorné vedenie)..

          0 0
        • Lapierre700HT  

          ano přesně, kolem jsem bouchal taky a letělo to (oleje jsem tam dal tak akorat, takže bezproblemu se v kalichu udržel, potřeboval jsem jen trošičku, nedoplnoval jsem

          třmen jsem nesundaval, skrz mačkání brzdy a neměl jsem ten žlutý mezikus do brzd, takže jsem potřeboval opirat desky o kotouč (desky jsem dal nové)

          jinak hadice vede rámem u zadní brzdy

          0 0
          • Hrabex1  

            nechat opirat desku o kotouc muzes v pripade, ze mas novy desky. Cim vic jsou sjety, tim vic je tenhle postup spatnej.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Vždyť píše, že dal nový desky.

              0 0
            • Lapierre700HT  

              kdyby to někdo udělal na sjetých deskách, pak při nových asi bude muset otevřít expanzku a přebytek oleje poslat zpět do kalíšku, to by pomohlo i od tohoto problému ne? nebo to nefunguje? dík

              ale dal jsem nové

              0 0
        • novas752  

          Můžete kolem toho třeba i rituálně tančit, třeba to pomůže.

          Nevím proč se na odvzdušnění Shimana něco neustále musí řešit. Je to jednoduchý, pokud nepomůže odvzdušnění z páky (na což ani neni potřeba kalíšek, v podstatě to stačí dokapat do expanzky stříkačkou), je nejjednodušší a nejjistější prostě prohnat kapalinu stříkačkou od třmenu nahoru do kalíšku, maximálně několikrát nasát zpět doku a protlačit znova nahoru. Netřeba vymýšlet nic jiného.

          0 0
        • Jáchym 1  

          Dá si i třeba rukojetí šroubováku klepat na třmen a postupně i na hadici brzdy.Samozřejmě kolo postavené na zadní.

          0 0
    • Lapierre700HT  

      jo nějak tak jsem to myslel, zase ji po tom večeru dobře promačkat a vymačkat je takto ven :) někdy zkusím, teď je to fajn

      díky všem za rady

      0 0
    • cioran-m  

      *

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.