Ochrana převodníků před bahnem. Kryt?

31 nepřečtených
  • spok

    Nevíte o něčem co by se namontovalo k převodníkům a chránilo je to před nečistotami od předního kola..?

    Zdá se to být kravina ale mohlo by to vážit pár gramů a výrazně prodloužit životnost.

    90% bordelu přiletí od předního kola…

    0 0
    • spok  

      PS: Žádný kryt se tam nemontuje aby se vydělalo na prodeji řetězů atd…

      0 0
      • nitraq  

        Samozřejmě, jak jinak. Proto taky blatníček Bender Fender vznikl až nedávno. Před jeho vznikem všem chudákům lítal bordel na kluzáky a tím urychloval nutnost servisu nebo výměny vidlice. O umisťování tlumiče u fullů na místo, kde je největší odlet bahna od kolo ani nemluvě, úplně stejnej důvod.

        0 0
        • spok  

          Táák.. Ty jsi to pochopil.

          Přesně tak to je.

          Pokud si z toho někdo dělá prdel, ukazuje tím že to absolutně nepochopil a nechá se okrádat pseudo faktem že kryt převodníků je pro důchodce.

          0 0
          • JakeF  

            Největší problém je, když necháš řetěz mastnej a nalepí se ti na něj prach, kterej to pak rychlejš obrušuje… Že ti občas odletí od kola nějakej bordel je jedno, ten se na řetězu a převodníkách neudrží. A prachu nějakým krytem nezabráníš, prostě nesmíš mít mastnej řetěz a převodníky, ostatní vlivy jsou zanedbatelný.

            0 0
            • spok  

              Když na jaře někam jedu a celou cestu přes převodníky protéká bahno, jehličí a další bordel, pro mě to zanedbatelné není.

              0 0
          • nitraq  

            Myslím, že by jsi měl být průkopníkem a udělat vypovídající výzkum. Porovnat stav nového řetězu např. po 1000 km ježdění bez krytu a poté stav nového řetězu také po 1000 km, ale po zakrytovaném ježdění. Nicméně je nutno podotknout, že jeden vzorek proti jednomu vzorku nemá moc velkou vypovídací hodnotu, chce to alespoň pět proti pět a pak výsledky statisticky vyhodnotit. Poté můžeš jít do světa a hlásat svou pravdu podpořenou výzkumem.

            0 0
            • spok  

              Ano, nějaký test by to chtělo.

              Když zůstaneme u teorie… To co letí od předního kola by vůbec nemuselo končit na řetězu. Vidím v tom jednoznačný přínos… Ale možná že se mýlím.

              0 0
              • xshreck  

                v blate ti ten kryt bude slouzit jako bahnopromazavac, v prachu se to stejne lepi z vsech stran. to bys musel utesnit kompletne celou hazku kazetu apod. pak v tom bude prinos.

                0 0
          • Vilém  

            Kdyz s tim mas takovy problem, tak me napadaji dve reseni.

            Bud nejezdit ve srackach, nebo si porid rohloffa, remenovej pohon a mas klid.

            Jinak to opravdu nema reseni a muzes si k tomu vymyslet treba milion kecu o obyrani zakazniku, zamernem konstruovani aby to odeslo ap.

            0 0
    • JakeF  

      Nečistoty přiletí a zase odletí… To fakt není problém. Nějakej kryt tam akorát bude sloužit jako skladiště bordelu.

      0 0
      • spok  

        Nemyslím to zakrytovat celé. Jen nějaký štít mezi kolem a převodníky. Jsem přesvědčený že by to prodloužilo životnost.

        Nevyrábí se něco takovýho?

        0 0
        • Jakobo  

          To uz je fuk, pokud nemas blatniky, bordel se ti na retaz, kliky, kazetu dostane tak jak tak, od zadniho kola, pisek z cesty atd. Pokud nechces celoobvodove blatniky a zvysit hmotnost kola o 700 g, tak bych se na to vykaslal, nic moc nezachranis.

          0 0
        • JakeF  

          Prach se tam stejně dostane, jak se rozvíří jízdou a větší nečistoty tam nezůstávaj… Když budeš převodníky udržovat čistý a suchý, tak bude rozdíl minimální.

          0 0
    • Vilém  

      Zabehni nekam do sberny, najdi si tam stary kocarek, sundej z nej blatnik a dej ho pred prevodnik. Jiste ti to prodlouzi zivotnost prevodniku o desitky tisic km.

      0 0
    • Jakobo  

      Blatniky, nic jineho nevymyslis.

      0 0
    • Mig_all  

      ale všek jsou takové plastové, bud jenom na prevodníky nebo i prodloužene nad řetěz, ono to primarně ma chránít oblečení a nohy cyklisty ale z poloviny to chraní i ty prevodníky žejo :-) v kombinaci s blatníkama ti to asi ve tvem problemu pomuze, ja bych to ale nechtěl :-)

      0 0
    • pepek  

      Tady

      0 0
      • Jakobo  

        Imho tak na singla, na normal MTB nevim jak bys resil velky posun retazu do strany a smyk.

        0 0
        • spok  

          Když se chce… Ale ono se nechce protože se asi vyplatí likvidovat řetěz pískem a bahnem

          0 0
        • pepek  

          Vždyť podle tech řečí tady, minimálně půlka BF už jezdí jen jednu pilu :-)

          0 0
          • Jakobo  

            No vsak proc ne, pokud vis co chces :-) Ja jdu letos do jedne pily taky, uz to mam nahozene.

            0 0
    • Kynio  

      Zajdi na vrakoviště, najdi nějakej odepsanej silničářskej čistící vůz a vem si z něj ten válcovej kartáč na chodníky. Dej si to před kolo a cestu budeš mít vždy čistou ;)

      0 0
    • xshreck  

      kup si remen

      0 0
    • goofy  

      Chces prodlouzit zivotnost? Nejezdi a skladuj kolo v suchu! Fakt to funguje. Retezova sada ti pak vydrzi klidne i dvacet let!

      0 0
      • raceman  

        jeste nejlepe ochranit pred UV a necim pekne nalestit, at neztrati lesk :)

        0 0
    • JSt  

      vakuove pouzdro na retezovy pohon. to uz se davno vyrabi. ;-)

      0 0
    • spok  

      Už vim.. Nejlepší je, kolo vůbec nemít :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.