Ochrana prevodniku proti srackam?

66 nepřečtených
  • Ricci

    Ahojte, len blba otazka,mam technicky nejaku sancu chranit 3prevodnik pred srackami ( hlavne pieskom ) ktore lietaju z predneho kolesa priamo nan? Jazdim kopu kilometrov po moravskej Sahare ( Vate pisky ) a vzdy tak po 30 km uz pocujem ze piesok zapracoval a dostava sa z prevodnika do retaze a susti:-(

    Najma mokrejsi piesok robi obrovske problemy…

    Dakujem

    0 0
    • novas752  

      Ne – nic takovýho se nejspíš nevyrábí. Můžeš vymyslet a vyrobit nějakou parodii na kryt sám z nějakýho plastu nebo plechu, ale stejně to asi moc neochrání – písek se do řetězu určitě dostává i od zadního kola nad středem, padá to na kazetu ze shora atd., takže by to chtělo zakrytovat vpodstatě celý systém do jednoho „pouzdra“

      0 0
    • Chlebovnik  

      Dlouhý blatník nebo jiné mazivo na řetěz, které tolik nelepí.

      0 0
      • Ricci  

        Pouzivam Bel Ray ktory nelepi, takze v mazani problem nie je…

        0 0
    • mandak  

      http://www.bike-forum.cz/…0673-lakatos

      Zkusil bych se zeptat uživatele viz výše, jak mu to funguje.

      0 0
      • Ricci  

        Som tusil, ze budem musiet bastlit :-)

        0 0
      • martic  

        Docela to funguje. Na starém Olpranu to mám řešené trochu jinak, ale efekt je podobný. Jak už tu bylo zminěno, aby to opravdu trochu fungovalo, je potřeba vyřešit i krytí od zadního kola. Bez bastlení jsou řešením opravdu snad jedině dlouhé přilehlé blatníky na pevno. Stoprocentní ale nebude nic, protože vždy něco málo spadne i z pláště z vchu na řetěz, kazetu a přehazku. Skřípání písku se ale dá každopádně alespoň oddálit.

        0 0
      • martic  

        0 0
    • -b-n-x-  

      Nezkousel treba nekdo namontovat nejaky kartacek, ktery by ten retez kontinualne cistil?

      0 0
      • Ricci  

        Este ma napadlo ci by to nevedel ochranit Rockring keby som ho dal namiesto velkeho prevodnika…

        Pripadne by som potom zmenil aj velkost ostatnych prevodnikov

        0 0
    • Vilém  

      Jednou jsem videl kolo, kde si nejaky kutil nabastlil pred prevodniky blatnik z kocarku.

      0 0
      • Jakobo  

        Ono to prave na ten retez leti i od zadniho kola. Nejlepsi poradne blatase a nad retez zkusit nejaky plochy mekky plast (at si o to nerozrizne nohu). Podivat se, kudy presne pisek lita.

        Kupodivu na zahranicnich forech co ted vidim se toto moc neresi, coz me celkem udivuje. Prece jen nejake expedice po pobrezi, na pousti apod. Jen co jsem nasel doporucuji pouzivat extra dry lubricant, nebo DePont's teflon spray misto oleje do rolnicek, retezu apod. a kolo od pisku cistit za sucha.

        0 0
    • Jakobo  

      V tvem pripade ma kryt prevodniku opodstatneni, takze bych se na estetiku vykaslal.

      Zacal bych blatniky na predni i zadni kolo a to normal dlouhe. Orion se delaji v ruzne siri nebo lepsi SKS. Najdes i opravdu siroke na 29".

      Tim zasadne omezis odletovani pisku na prevodnik. Jeste se mi osvedcilo dat na prevodnik kryt z boku, mam to tak na jednom kole a prevodnik i retez jsou mnohem cistsi. Nektere kliky uz kryt maji, treba Alivio, nevim co mas za kolo.

      Vic imho neudelas, musel bys zakrytovat cely pohon jak na holandskych kolech, coz je u 3×10 temer nemozne.

      Jak jsem psal uz nahore, podle BF modni policie to bude vypadat hnusne, ale tady asi fakt jedine reseni, pisek je svina. Znam to ze Sastina, v mladi jsem tam byval skoro cele prazdniny.

      0 0
    • Spider_29  

      Dlouhý blatníky na P i Z kolo.

      0 0
    • MartinM  

      Nejezdit ve sračkách.

      0 0
    • Esi  

      Sluchátka do uší, Metalicu naplno a je po problému :-)

      0 0
    • tigermoth  

      Namontovat dynamo, které by pohánělo malý větráček vedle převodníků. Ten bude ofukovat písek pryč.

      0 0
    • Zdyn  

      Před lety jsem si udělal blatníček na převodníky taky. Byl na sucháče, takže šel snadno sundavat. Kryl jen převodníky a byl chycenej na spodní rámovou a sedlovou trubku. Převodníky chránil perfektně proti bordelu od předního kola. Jezdil jsem tenkrát dost často ve velkým bordelu a fungovalo to bezchybně. Dnes už tak bahno nevyhledávám:), tak to nepoužívám. A taky estetika, že.

      0 0
    • Ricci  

      Tak dnes som zistil tragicku vec,pred 6 tyzdnami som kupil novu retaz HG93 a novu kazetu XT 770 a po 900km ma uz 132,95mm,skoro ma drblo…

      Nova ma 131,5mm,moze byt ta zivotnost dosledkom jazdy v piesku a mojej vyssej vahy (120)alebo je to ciste blato?…

      S HG53 som mal vyssiu zivotnost,nechapem…

      0 0
      • Zdyn  

        131,5? to je nějak málo. Měříš dobře? Nová má cca 132,2 mm. jink ve správných podmínkách se dá řetěz zlikvidovat i za třeba 100, 200 km.

        0 0
      • jIrI___  

        To není nic neobvyklého. Shimano řetězy mi taky vydrží kolem 800 km a to jezdím jen za pěkného počasí a písku u nás moc není. Vyřešil jsem to tak, že jsem přestal řetěz měřit :))

        0 0
        • Jirka24x  

          800 km ? To do toho tak dupes ? Mě vydrží 3000 a to ho nekdy i dost krizim a jezdím i na sílu.

          0 0
          • Vilém  

            Na horaku? 10sp retez?

            0 0
            • ludak  

              Zrovna včera jsem měřil po víc jak 1000 km nějakej nejlevnější 10s kmc a 132,4

              A jezdím i dost ve sračkách.Ovšem s poloviční váhou než tazatel.

              0 0
            • Jirka24x  

              Jo , 2800 mě většinou praskne tak snytuju jedu ještě pár km a koupím novej. Novej strily50–100km než sedne. Mazu silikonovým olejem

              0 0
              • Vilém  

                To je pomalu zazrak, takovej najezd.

                Na horskym jsem, s 10s retezem, vic jak 1000km nedal.

                0 0
                • Jirka24x  

                  A co to dělá po 1000 ? Pokud mě nic necvaka nebo ho neroztrhnu nemenim. :)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nedela to nic, akorat je vytahanej:)

                    0 0
                    • Jirka24x  

                      Je dobrý ho vyměnit ale zase s rozumem. Pokud mi retez nic nedela nemenim. Kdyz ohulim prevodnik koupim novej ale furt to vychazi o hafo levneji nez kupovat kazdych 1000 novej retez.

                      • je to hrozně individuální každej jinak maže a šlape. Kdybych najel 1000 za 3 měsíce tak to neresim a taky koupím novej ale když mám 800–1000 za měsíc tak jezdím do roztrhání. :)
                      0 0
                • Johnnyxjr  

                  Ja mam na horskem 3 a vzdy prohazuju po 1000 a ty 3000 na nich nalitam

                  0 0
                  • Jirka24x  

                    :D

                    0 0
                    • Esi  

                      taky mám 4–5 řetězů a měním je tak po těch 1200 –1500 km podle měrky, a potom je tam ještě každý dám tak na 1000km a potom ještě jednou nebo 2× podle stavu převodů a těch řetězů a potom to zahodím celé(převodníky kazetu a řetězy) (většinou si do té doby stejně koupím nové kolo), v pohodě se vyhnu tomu že když tam dám novej řetěz tak to dle tvých slov 50–100km střílí, na tom bych nejezdil protože vlastně jen čekáš na to až se ten novej řetěz zmrví podle převodů které jsi zprasil tím že jsi tam ten řetěz měl moc dlouho.

                      0 0
                      • Jirka24x  

                        Hele já Nezávodim takže je mi to upr.. Ale kdybych závodil měnil bych třeba i dřív neriskoval bych prasknutí někde na trati. Navíc najedu tak 800–1000 měsíčně takže prostě nebudu kupovat každej měsíc řetěz když snim nemám problem nemenim :)

                        0 0
                        • Esi  

                          tak já nakonec na tom řetězu taky najezdím nakonec tak 3–4 tisíce jen je tam točím tak abych se vyhnul tomu přeskakování nového řetězu po výměně, tak že po 5 řetězech mají převody najeto 20 tisíc a potom to by to bylo na výměnu, v mém případě to trvá tak 5 let tak že než měním převody tak většinou vyměním kolo :-)

                          Edit: používám rychlospojku, tak že výměna řetězu je práce na 3–5 minut

                          0 0
          • jIrI___  

            Na B-F jsem vysledoval, že řetěz i pláště mi na MTB vydrží podstatně kratší nájezd než většině ostatním. Čím to je způsobené mi je záhadou, nějak nadměrně do toho určitě nedupu, spíše naopak :)

            0 0
            • novas752  

              křížení, prostě špatný podloží kde jezdíš (prach z tvrdýho šutru), špatně měříš, špatně měří ostatní, někdo kecá… :)

              0 0
              • Jirka24x  

                Měřím digitální posuvkou na víc místech. po 3000 132,9– 132,95 po umytí vyfoukam řetěz vzduchem a namazu silcalem. Měnit řetěz po 800 což je u mě necelej mesic by mě zrujnovalo.pokud nic necvaka a nestrily nemenim, ale taky to nenecháváme zajít do extrému kvůli ohuleni převodníku.

                • krizim jak blbej někdy :D
                • jezdím ve srackach
                0 0
    • mr.ricardo  

      tak pokud te to tak trapi a neda se jezdit jinde, tak bych to videl na rohlik + remen, ale cena te nejspis nepotesi

      0 0
    • krabica  

      Blatníky na kola, nebo na řetěz … :-)

      0 0
    • kyl  

      Nejezdím ve sračkách a tak chráním převodníky,žádnej kryt nepotřebuju.

      0 0
      • Ricci  

        Ovsem ja nechcem jazdit len niekolko dni v roku…

        0 0
        • Jirka24x  

          Tak jezdi a nevymyslej cipoviny ;) stejně nic nevymyslis. Maximálně rockring ale to je na sutry, ne na sracky.

          0 0
          • Ricci  

            ved jazdim nehlava nehlava len ma to serie ale uz sa s tym za tie roky zacinam vyrovnavat :-D

            0 0
            • Jakobo  

              Porid si singla jako je Kona Unit a cele to zakrytuj. Pripadne misto singla nejaky Nexus, Alfine, ve vyprodejich to byva za par k. Kryt myslim jak na holandskych kolech, cely pohon uvnitr krytu.

              0 0
              • Ricci  

                Single do lesa a terenu? Super napad ☺

                0 0
                • -b-n-x-  

                  Nebo si porid e-bike :-)

                  0 0
                  • Ricci  

                    V ziadnom pripade,taka sracka aby som ho potreboval dufam este dlho nebudem ☺

                    0 0
                • novas752  

                  S převodovkou proč ne – třeba Pinion 12 rychlostí, větší rozsah než Eagle, bordel se dovnitř nedostane a pohon na zadní kolo se dá řešit řemenem, nebo řetěz (jen 1spd = odolnější) zakrytovat… Třeba Ghost už má pár takových modelů.

                  0 0
                  • Ricci  

                    Jo tak prevodovka ma nenapadla to je fakt…

                    0 0
                    • Jakobo  

                      Vsak jsem ti to psal, levnejsi verze jako 7r Nexus obcas nekde vidim ve vyprodeji za 1500. Drazsi pak Alfine, Rohloff to uz bude palka. U Shimana asi budes mimo ten povoleny nejlehci prevod, ale tak pri te cene za novy vnitrek (ve vyprodeji za 1000 Kc) bych to moc neresil.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.